Transportul feroviar în RomâniaȘtiri, evenimente, discuții și documentații feroviare

 

Topic: Accidente și incidente în România

955 posts, 372504 views
 
Go to page:  1  ... 52 53 54 55 56 57 58  ... 69
 
 

📖 Pagination options
Re: Accidente și incidente în România shoppy

Linie fara semnalizare, la Rosiesti pare sa nu mai fie personal si  nu vad sa mai fie macaze deci cam asa este, trecerea este la 1km de gara dupa o curba, iar la ciocnire si statia si telefonul iti zboara prin cabina.
Sa dea telefon exclus, cui ai vrea sa dea telefon mecanicul marfarului?, doar nu are in telefon numere de la alti operatori sau toate garile ramase cu personal de pe M600 unde se indoaie harta in mijlocul Moldovei, cel mult  sa sune la el in dispecerat, care sa sune la semnalizare la Barlad, care sa verifice tren de la care operator circula, sa sune in dispeceratul operatorului, care sa vada ce vehicol circula acolo in ziua si la ora aia si sa il sune pe telefon...
Poate doar sa fi avut mecanicul de la marfar ideea ca imediat dupa accident sa nu faca nimic altceva decat sa isi caute statia prin cabina si, daca este inca functionala, la fiecare 10 secunde sa transmita "accident feroviar la Rosiesti, ambele fire blocate!", exclus si asta, dupa ciocnire chiar daca nu esti ranit tot esti un pic zguduit, incerci sa aujuti ranitii din camion, vezi sa nu ia foc camionul sau locomotiva ta, suni la 112, alte chestii.

 


Re: Accidente și incidente în România aztec

Deci....tehnologie ultramodernă.
Depășim că siguranța perioada aburului.
Cu puțin.
Fanionul și paleta nu au moarte...

Legislativ facem că o mașină sa sune singura la 112 in caz de accident.
Dar nu avem o metoda de a avertiza dispeceratul in caz de eveniment, automata și a trimite o informare, in zona incidentului.

 


Re: Accidente și incidente în România BodoMinea

Locomotiva unui tren Regio Calatori care circula pe ruta Braşov-Bucureşti a fost cuprinsă de un incendiu în această dimineata, în jurul orei 06:11, în apropierea Gării Sinaia.
Incendiul, se manifesta cu fum dens și a apărut la locomotiva trenului Regio 16030, care circula pe ruta Brașov-Bucuresti, cu trei vagoane în componenţă. Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Prahova a trimis la faţa locului două autospeciale de stingere și o ambulanță SMURD.
La sosirea echipajelor la locul intervenției, incendiul se manifesta la compartimentul motor. Preventiv, au fost evacuați cei 10  călători, care au fost în afara oricărui pericol, aceştia fiind preluaţi de o altă garnitura feroviară.
Se pare ca focul a pornit de la scurtcircuit la un trasformator.

Sursa foto și text: pagina de Facebook "ISU Prahova"
186508233_1528338120830694_5151748409166614692_n.jpg (48.16 KB; downloaded 3530 times)
186295418_1528338087497364_1898487004456298846_n.jpg (75.75 KB; downloaded 3521 times)
186581576_1528338057497367_4584270648733860399_n.jpg (82.68 KB; downloaded 3536 times)

 


Re: Accidente și incidente în România drbm

Un accident rutier grav cu legătură tangențială cu calea ferată a avut loc în dimineața de 11 mai 2021 lângă Bicaz.
Presa de senzații tari s-a grăbit să titreze că o grindă s-a desprins de pe un pod feroviar, la Tarcău.

Adevărul :
https://adevarul.ro/locale/piatra-neamt/ ... dex.html
"Drumul naţional Piatra Neamţ - Bicaz a fost scena unui teribil şi neverosimil accident petrecut în jurul orei 10.00, care s-a soldat cu decesul a două persoane şi rănirea gravă altora trei.
Tragedia a avut loc în comuna Tarcău, exact sub un pod de cale ferată, grinda de susţinere a construcţiei feroviare, în fapt o bară de metal de câteva zeci de tone, care are şi rol de limitator de înălţime, căzând exact când microbuzul de transport persoane trecea pe dedesubt.
Se pare că un TIR atinsese podul feroviar cu foarte puţin timp înainte, iar bara a aterizat pe partea din faţă a autovehicului de transport călători. Primii care au sesizat accidentul la 112 au fost ceilalţi participanţi la trafic, anunţându-se că cel puţin patru persoane sunt accidentate şi că şoferul nu mai dă semne de viaţă, fiind strivit de grinda metalică. "

Alte agenturi de presă de scandal au plusat:
"Traficul rutier între Piatra Neamţ şi Bicaz este blocat total, deoarece trebuie o macara de mare putere pentru a îndepărta bara de metal de pe drumul naţional. La fel stau lucrurileşi cu transportul feroviar de călători şi de marfă, trebuid stabilit dacă podul mai prezintă siguranţă în exploatare."
Citeste mai mult pe: https://www.pressalert.ro/2021/05/accide ... alatori/

De fapt un limitator de înălțime a fost acroșat de un trailer cu încărcătură agabaritică, așa cum corect a relatat TVR:
http://media.tvrnews.ro/video_local/2021 ... 6600.mp4

Limitatorul respectiv, după cum se și poate vedea din imagini, era dispus pe doi piloni, la distanță de podul feroviar, deasupra DN15.

 


Re: Accidente și incidente în România PTMZ

UPDATE: Potrivit IPJ Prahova, polițiștii Serviciului Județean de Poliție Transporturi Prahova au fost sesizați cu privire la faptul că pe calea ferată din zona Stației C. F. Dîmbu a căzut un copac.

Față de cele sesizate s-a constituit echipa operativă care s-a deplasat la fața locului unde au constatat faptul că firul II al rețelei de cale ferată Urziceni – Ploiești Sud, în zona Km. feroviar 3 +800 a fost rupt de un arbore care s-a prăbușit din cauze naturale.

Ulterior, crengile căzute au fost acroșate de un tren care circula din direcția Urziceni spre Stați Ploiești Sud, în care se aflau 15 călători, niciunul dintre aceștia nefiind rănit, acești fiind evacuați din tren în condiții de siguranță.


Circulația este oprită pe firul II Urziceni – Ploiești Sud până la remedierea defecțiunii.

Știre inițială

Potrivit primelor informații transmise de autorități, trenul circula pe ruta Ploiești Sud-Urziceni, iar evenimentul s-a produs la ieșirea din Ploiești către Dâmbu.

15 persoane care se aflau în tren au fost evacuate și au fost îndrumate să se deplaseze pe jos către Ploiești

Începând cu ora de 20.24 circulația feroviară este blocată pentru a se asigura intervenția echipajelor.

La locul evenimentului a fost mobilizată o autospecială pentru deblocare.

Sursa: Observatorul Prahovean

 


Re: Accidente și incidente în România PTMZ

Un accident în care, din fericire, nicio persoană nu a fost rănită s-a produs sâmbătă dimineaţă, 22 mai 2021, la o trecere la nivel cu calea ferată din Olt.

Un autocamion încărcat cu stupi de albine a rămas pe calea ferată, în judeţul Olt, în localitatea Piatra-Olt, sat Enoşeşti, fiind suprins de un tren interegio în care se aflau doi pasageri. Şoferul autocamionului a reuşit să se salveze la timp, nicio persoană nefiind rănită. Pentru îndepărytarea autotrenului de pe şinele de cale ferată a fost, în schimb, nevoie de intervenţia pompierilor, ajutaţi de voluntarii Primăriei Piatra-Olt.

„Pompierii Detaşamentului Slatina, cu o autospecială pentru intervenţie şi descarcerare, un echipaj SMURD, o autospecială pentru descarcerare şi o autospecială pentru primă intervenţie, au intervenit în această dimineaţă, la un accident feroviar, produs la trecerea la nivel cu calea ferată din localitatea Enoşesti.



În accident au fost implicate un tren regio, în care se aflau doi călători şi o stupină, în care se afla doar şoferul. În urma evenimentului nu au rezultat victime“, a transmis purtătorul de cuvânt al ISU Olt, Alin Băsăşteanu.


În autotren se găseau peste 70 stupi de albine, stupina fiind îndepărtată de pe calea ferată cu ajutorul pompierilor, care au acţionat cu ajutorul accesoriilor pentru descarcerare. În sprijinul pompierilor militari a acţionat şi Serviciul Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă Piatra-Olt, cu un buldoexcavator.

Traficul în zonă încă se desfăşoară pe un singur sens de mers. „Conducătorul auto, un bărbat de 51 de ani din municipiul Râmnicu-vâlcea, judeţul Vâlcea a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ. În cauză conducătorul auto a fost sancţionat contravenţional fiindu-i reţinut permisul de conducere pe o perioadă de 90 de zile.

Circulaţia rutieră pe sensul Găneasa către Caracal se desfăşoară pe un singur sens. De asemenea, vă recomandăm ruta alternativa Găneasa-Slătioara-Piatra-Olt“, a informat purtătorul de cuvânt al IPJ Olt, Cristian Grigorescu.

Sursa: Adevărul

 


Re: Accidente și incidente în România Gabi23

Sursa: Club Feroviar https://clubferoviar.ro/tren-fara-frane/ ... ijY5DGcs
Autor: Adrian Bărbulescu

Tren fără frâne și alte incidente grave la CFR Călători într-o singură zi
Mai multe incidente grave, printre care situația unui tren fără frâne, s-au produs în cursul zilei de marți la CFR Călători, în partea de sud a țării. Incidentele s-au petrecut pe secțiile  901, 802, 804 și pe Magistrala 700. În majoritatea, au fost implicate automotoare Siemens Desiro care fuseseră sau ar fi trebuit reparate la Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca.
În cel mai grav incident a fost implicat trenul IR 1897, care a plecat din București Nord cu destinația Craiova, via Pitești, la ora 18,30.

Tren fără frâne la Golești. Panică printre călători
Nici mai mult, nici mai puțin, în zona gării Golești de pe secția 901, automotorul Siemens Desiro 2016 a rămas fără frâne. Site-ul epitesti.ro relatează, pe baza mărturiei unui pasager, că mecanicul de locomotivă i-a transmis șefului de tren să acționeze frâna de mână, dar acesta nu știa unde se află, întrebându-i pe călători daca l-ar putea ajuta în acest sens.
”Din București s-a sesizat la mecanicul de locomotivă că legătura între conductori nu este corectă. Mecanicul a făcut de două ori apel la controlorul de tren, care nu a putut să îl ajute cu nimic, deoarece nu știa unde este frână de mână. Acesta ne-a întrebat pe noi unde este frâna. Nu este normală o astfel de situație. M-am speriat foarte rău. Am trecut prin momente de groază. Mecanicul a sărit printre noi, ne-a spus să ne dăm la o parte, să îi acordăm culoarul liber, că să poată să ne salveze. A trebuit să treacă în cealaltă rezervă pentru a ne salva viețile. Erau peste 100 de persoane în tren”, a spus o pasageră a trenului rămas fără frâne.
Trenul a depășit cu câteva sute de metri semnalul și a rupt un macaz. Peste 40 de persoane au fost asistate medical de două echipaje, unul de la ambulanță și unul de la SMURD. Mulți dintre pasageri au suferit atacuri de panică.
”Serviciul Județean de Poliție Transporturi Argeș a fost sesizat cu privire la faptul că un tren de călători care circula pe ruta București-Pitești-Craiova nu ar fi oprit la indicatoarele STOP amplasate la intrarea în stația Golești și a rupt macazul de linie. Trenul nu a deraiat și nu au existat victime. Cei aproape 40 de călători au fost preluați de un alt tren și și-au continuat deplasarea. La fața locului s-a deplasat echipa operativă a Serviciului Județean de Poliție Transporturi, dar și o comisie de specialitate din cadrul Agenției de Investigare Feroviară Română, pentru efectuarea cercetărilor. În cauză a fost întocmit dosar penal pentru săvârșirea infracțiunii de neîndeplinire a îndatoririlor de serviciu sau îndeplinirea lor defectuoasă din culpă, iar verificările continuă pentru stabilirea tuturor împrejurărilor în care s-a produs evenimentul”, au transmis polițiștii.
Incidentul seamănă ca o picătură de apă cu unul produs în 2011, când frâna unui automotor ”Săgeata Albastră” în care se afla ministrul Transporturilor de la acea vreme, Anca Boagiu, a cedat. Atunci a fost făcută o improvizație prin introducerea unei crenguțe rupte dintr-un copac, pentru a bloca compresorul.

Un alt automotor defect. Întârziere de o oră pe M700
Să revenim în prezent, mai exat la ziua de marți, 1 Iunie, când a avut loc un alt incident în care a fost implicat un automotor Siemens Desiro al CFR Călători (2007), de această dată pe Magistrala 700 București-Urziceni.
Trenul RE 7037,  care trebuia să plece din București la 19,20, cu destinația finală Urziceni, a plecat din Gara de Nord cu o întârziere de 57 de minute. Automotorul a fost scos târziu din Revizia de Vagoane București Basarab, din cauza unor probleme tehnice. În final, a ajuns la Urziceni cu 61 de minute întârziere.

Trei trenuri anulate pe secția 802
Tot în sudul țării, pe secția 804 Ciulnița – Slobozia s-a produs o altă situație neplăcută. Trei dintre cele patru perechi de trenuri Regio care ar fi trebuit să circule pe relația Slobozia Veche – Ciulnița și retur au fost anulate din cauză că automotorul Desiro 2079 s-a defectat, iar operatorul feroviar de stat nu a avut material rulant de rezervă.

Două incidente pe secția 804. Opt ore de la Tulcea la Medgidia
În fine, alte două incidente s-au produs pe secția 804 Medgidia – Tulcea Oraș. Locomotiva GM 1395 a trenului R 8652, care plecase din Tulcea la ora 5,20, s-a stricat după nici 13 km, la Cataloi, unde garnitura a așteptat aproape cinci ore să vina de la Constanța (deci de la o distanță de 132 km) o locomotivă de ajutor. Mai exact, trenul a stat la Cataloi de la 5,48 la 10,10, iar călătoria Tulcea – Medgidia a durat opt ore, pe distanță de 144 km. Întârziere de 286 de minute.
Pe aceeași secție, trenul R 8653, cu plecare programată din Medgidia la 9,10, a plecat cu o întârziere de 115 minute, din cauză că nu ajunsese locomotiva  de la Constanța. A ajuns la Tulcea Oraș cu o întârziere de 125 de minute. În aceste ultime două cazuri, trebuie menționat faptul că locomotivele trebuie aduse de la Constanța din cauza faptului că remizele de la Medgidia și Făurei au fost desființate cu ani buni în urmă.

Automotoarele Desiro, reparate superficial la Remarul 16 Februarie
În ceea ce privește defectările de automotoare Siemens Desiro, reparațiile planificate ale acestora sunt apanajul exclusiv al societății Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca, controlată de omul de afaceri Călin Mitică, pe baza unui contract încheiat în 2017. Societatea se află în mijlocul unui scandal monstru, după ce în curtea acesteia se află sechestrate șase automotoare ale CFR Călători, de mai bine de trei ani.
După cum s-a putut constata, și celelalte automotoare care au fost sau ar fi trebuit reparate la Remarul au probleme grave. Club Feroviar solicită AFER o anchetă serioasă în ceea ce privește incidentele produse marți, 1 Iunie. Mai ales că, potrivit informațiilor noastre, sistemul de frânare al automotorului 2016, care ar fi trebuit înlocuit la Cluj-Napoca, a fost doar reparat. Iar reparațiile au fost neconforme, după cum s-a văzut la Golești.

 


Re: Accidente și incidente în România aztec

Scuzati-mi ignoranta...
Frana de mana?
Vroia să facă derapaje controlate?
Când ai c#c@tul la fund, nu cumva este frana de urgență cea care trebuie trasa?
Și aia știu cam toți călătorii unde se afla ..că e marcată clar.
Întreb și eu.
Și dacă controlorul trenului nu știe unde e...sa se duca la cules cartofii.
De altfel ar trebui să aibă cunoștințe minime obligatorii de  funcționare a mecanismelor...

 


Re: Accidente și incidente în România Andrei98

Sa nu mai zicem ca Desiro nu are frână de mana, are frână de rastare acționată din cabina mecanicului. Și sunt aproape sigur că mecanicul știa asta și nu avea ce să caute să trimită șeful de tren să caute frâna de mână. Să nu uităm că și relatările astea ale diverselor întâmplări sunt înflorite din belșug.

 


Re: Accidente și incidente în România PTMZ

Agenția de Investigare Feroviară Română (AGIFER) a deschis o investigație privind incidentul în care a fost implicat marți seara, la Golești, trenul fără frâne.

”S-a decis deschiderea investigației pentru pentru incidentul feroviar produs la data de 01.06.2021, ora 19:35, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale de Căi Ferate Craiova, secția de circulație Titu – Golești (linie dublă, neelectrificată), în stația CF Golești, în circulația trenului de călători Interregio nr.1897 (aparținând operatorului de transport feroviar SNTFC CFR Călători SA), format din automotorul AM DESIRO 2016, prin depășirea semnalelor de circulație XIC, XPIII, și XIII, care afișau indicația <OPREȘTE fără a depăși semnalul!>, talonând macazul nr.15 și oprind pe secțiunea izolată nr.50/56”, se arată într-un comunicat postat miercuri pe pagina oficială a AGIFER.

Incidentul în care a fost implicat trenul fără frâne, obiect de dosar penal
Și Poliția Transporturi Feroviare face propriile investigații în acest caz. În cauză s-a deschis un dosar penal, conform articolului 330 din Codul Penal.

Sursa: Club Feroviar

 


Re: Accidente și incidente în România PTMZ

Incendiu în stația ferovioară Poarta, județul Caraș-Severin. Locomotiva unui tren de marfă încărcat cu cereale a luat foc. Misiunea pompierilor este îngreunată de lipsa apei în zonă. Pompierii au fost nevoiți să alimenteze cu apă dintr-un râu aflat la o distanță de 10 kilometri.

Potrivit ISU Caraș-Severin, incendiul a izbucnit în noaptea de sâmbătă spre duminică, în jurul orei 1.30. La fața locului intervin două autospeciale de stingere și două echipaje de pompieri militari.

Potrivit acestora, incendiul a cuprins locomotiva trenului, iar aceasta a fost decuplată de restul garniturii de tren și îndepărtată, astfel că focul nu s-a extins și la vagoane.

Nu au fost înregistrate victime și nu sunt probleme legate de circulația trenurilor, potrivit Mediafax.

„La această oră, incendiul nu este încă lichidat, deoarece alimentarea cu apă se face de la un râu aflat la 10 kilometri distanță, iar locomotiva are rezervorul de 10.000 de litri de ulei”, porivit ISU Caraș-Severin.

Sursa: Digi24

 


Re: Accidente și incidente în România shoppy

Trenul Interregio Iaşi-Dorohoi, deraiat pe un câmp din Botoșani după ce o vacă a sărit pe șine
Autor  cristi tanasa 18 Iunie 2021MoldovaNo comment

Aproximativ 30 de călători au petrecut câteva ore în mijlocul câmpului, după ce trenul în care se aflau, personalul Interregio Iaşi-Dorohoi, a deraiat.
Incidentul a avut loc în dreptul localităţi Hlipiceni, joi, în momentul în care o vacă, aflată la păscut în apropierea căii ferate, a sărit în faţa trenului de călători.

Conductorul nu a mai putut face nimic pentru a evita impactul cu bovina, astfel că locomotiva a lovit-o în plin, corpul acesteia ajungând sub roţi, provocând deraierea părţii frontale a trenului.

Reprezentanţii companiei care administrează ruta Dorohoi Iaşi au venit cu o soluţie de avarie, pentru a putea duce călătorii la destinaţie în continuare, scrie monitorulbt.ro.

Două trenuri au plecat în acelaşi timp din Dorohoi, respectiv Iaşi, garniturile întâlnindu-se chiar la locul unde a avut loc accidentul. Pasagerii erau, astfel, transferaţi dintr-un tren în altul, acestea făcând ulterior cale întoarsă de la Hlipiceni în gările de unde au pornit.



Sursa: realitatea.net


https://www.reporteris.ro/moldova/item/1 ... ine.html

 


Re: Accidente și incidente în România aztec

A ..epic.
Nu accidentul,  relatarea.
De mult nu am mai ras atât.

 


Re: Accidente și incidente în România PTMZ

O mașină a fost  lovită de tren luni seara la o trecere la nivel cu calea ferată din Urseni, în apropiere de municipiul Timișoara.

Un șofer a crezut că poate fi mai rapid decât garnitură care se apropia și s-a aventurat peste linii. Autoturismul a fost însă lovit în plin de tren, relatează site-ul Opinia Timișoarei.

Imediat, la locul accidentului au ajuns echipaje ale poliției, pompierii, dar și o ambulanță SMRUD. Din primele informații, se pare că nimeni nu a fost rănit în urmă impactului.

”La ora 20:51, am fost informați pe SNAU 112 despre producerea unui accident feroviar (de fapt este vorba de un accident rutier – n.red.) pe raza localității Urseni, la intersecția căii ferate cu DC 98, între trenul Regio 9619 și un autoturism. Din primele informații, nu există victime, autoturismul rămânând blocat pe calea ferată. Au fost trimise la fața locului Detașamentul 2 Timișoara, cu o autospecială de descarcerare grea, o autosanitară SMURD tip B și 6 subofițeri”, au transmis reprezentanții ISU Timiș.

O mașină a fost  lovită de tren. Garnitura are întârziere o oră
Polițiștii urmează să stabilească cu exactitate cum s-a petrecut accidentul. Trenul operat de CFR Călători plecase la ora 19,28 din Lugoj și urma să ajungă la Timișoara Nord la ora 21,07.

Potrivit ultimelor informații disponibile pe site-ul Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, trenul are o întârziere de 57 de minute.

În aprilie, un incident tras la indigo se petrecea în același loc. Din fericire, nici atunci nu s-au înregistrat victime. (A.B.)

Sursa: Club Feroviar

 


Go to page:  1  ... 52 53 54 55 56 57 58  ... 69
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare  • 
Choose destination

Since our 2420 forum members have written 433323 posts in 5396 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use