Topic: Știri, noutăți, perspective
656 posts, 287620 views
📖 Pagination options
- oc7avian
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
oc7avian
Proiectul include inclusiv trotuarele. Dar nu știu ce soartă le așteaptă pe locurile de parcare.
Traficul să nu-l judecăm cu prezentul. Traficul e tot mai rău însă. Până la giratoriile lui Scripcaru (nu-s fanul său totuși), la orele de școală se făceau și 40 de minute de la Cramele lui Decebal până în Livadă. Ba am avut și recorduri de 30 de minute doar până pe Toamnei (mai rare, ce-i drept)
Pentru blocaje putem lăsa spații libere să iasă autobuzele. Inclusiv pe Iuliu Maniu existau 2 spații. Le-am testat pe propria piele pe viscolul de acum un an. Mai problematice au fost gropile și mașinile parcate incomplet pe spațiile marcate.
Proiectul include inclusiv trotuarele. Dar nu știu ce soartă le așteaptă pe locurile de parcare.
Traficul să nu-l judecăm cu prezentul. Traficul e tot mai rău însă. Până la giratoriile lui Scripcaru (nu-s fanul său totuși), la orele de școală se făceau și 40 de minute de la Cramele lui Decebal până în Livadă. Ba am avut și recorduri de 30 de minute doar până pe Toamnei (mai rare, ce-i drept)
Pentru blocaje putem lăsa spații libere să iasă autobuzele. Inclusiv pe Iuliu Maniu existau 2 spații. Le-am testat pe propria piele pe viscolul de acum un an. Mai problematice au fost gropile și mașinile parcate incomplet pe spațiile marcate.
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Știri, noutăți, perspective
Andrei Andraș
Planuri pentru transformarea Autogării 3 în piață agroalimentară
Odată cu introducerea liniilor de transport metropolitan de către RATBV, Autogara 3 a cam rămas fără „obiectul muncii”, astfel că omul de afaceri Constantin Codreanu, care deține acest spațiu, vrea să-i dea o nouă utilitate. Acesta ne-a declarat că intenționează să amenajeze o piață agroalimentară în locul actualei zone de garare a autobuzelor.
Nu va fi vorba de o piață pe model de „iarmaroc”, cum s-au mai făcut pe la periferia Brașovului, ci de una care să ofere condițiile optime atât pentru comercianți, cât și pentru clienți. Acesta a precizat că intenția sa este de a pune la dispoziția comercianților containere (de tipul celor utilizate la construcțiile modulare), ținând cont că deține o astfel de unitate de producție în județul Bacău, astfel încât aceștia să își poată depozita și vinde marfa în cele mai bune condiții. „Această autogară nu prea mai este utilizată, deoarece sunt mai puține curse și am investit în amenajarea unei autogări noi lângă Gară. Am considerat oportună o investiție într-o piață agroalimentară, deoarece în zona Craiter – Triaj – Florilor nu este nici o piață și ar fi în interesul locuitorilor”, a precizat Codreanu.
Clădirea autogării ar urma să fie utilizată atât pe post de spații administrative, dar și unde să fie amenajate dormitoare pentru comercianți.
Deocamdată, Primăria nu a prevăzut în bugetul pe acest an fonduri pentru amenajarea unor noi piețe, însă după cum ne-a declarat viceprimarul Brașovului Flavia Boghiu, municipalitatea are în plan pentru anii următori realizarea unor astfel de obiective în zonele care sunt deficitare la acest capitol.
BizBrașov
Planuri pentru transformarea Autogării 3 în piață agroalimentară
Odată cu introducerea liniilor de transport metropolitan de către RATBV, Autogara 3 a cam rămas fără „obiectul muncii”, astfel că omul de afaceri Constantin Codreanu, care deține acest spațiu, vrea să-i dea o nouă utilitate. Acesta ne-a declarat că intenționează să amenajeze o piață agroalimentară în locul actualei zone de garare a autobuzelor.
Nu va fi vorba de o piață pe model de „iarmaroc”, cum s-au mai făcut pe la periferia Brașovului, ci de una care să ofere condițiile optime atât pentru comercianți, cât și pentru clienți. Acesta a precizat că intenția sa este de a pune la dispoziția comercianților containere (de tipul celor utilizate la construcțiile modulare), ținând cont că deține o astfel de unitate de producție în județul Bacău, astfel încât aceștia să își poată depozita și vinde marfa în cele mai bune condiții. „Această autogară nu prea mai este utilizată, deoarece sunt mai puține curse și am investit în amenajarea unei autogări noi lângă Gară. Am considerat oportună o investiție într-o piață agroalimentară, deoarece în zona Craiter – Triaj – Florilor nu este nici o piață și ar fi în interesul locuitorilor”, a precizat Codreanu.
Clădirea autogării ar urma să fie utilizată atât pe post de spații administrative, dar și unde să fie amenajate dormitoare pentru comercianți.
Deocamdată, Primăria nu a prevăzut în bugetul pe acest an fonduri pentru amenajarea unor noi piețe, însă după cum ne-a declarat viceprimarul Brașovului Flavia Boghiu, municipalitatea are în plan pentru anii următori realizarea unor astfel de obiective în zonele care sunt deficitare la acest capitol.
BizBrașov
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Știri, noutăți, perspective
Andrei Andraș
Primarul Coliban recunoaște că municipalitatea ține în viață RATBV
Operatorul de transport RATBV este unul dintre marii „consumatori” ai bugetului municipiului, în condițiile în care activitatea sa este subvenționată. În dezbaterea organizată ieri în ceea ce privește bugetul municipiului pe anul 2021, primarul Allen Coliban a precizat că, în prezent, transportul public este subvenţionat în procent de aproximativ 75%, iar anul trecut a fost achitată o subvenție de 60 de milioane de lei. Practic, dacă este să facem un calcul, prețul real al unei călătorii cu RATBV este de 10 lei, în condițiile în care călătorii achită doar 2,5 lei.
Acesta a mai anunțat că ar urma să se facă un audit privind eficienţa şi performanţa RATBV.
Într-un interviu acordat revistei de business Forward Brașov, Allen Coliban a precizat că „plătim un cost pe kilometru, printre cele mai mari din țară, respectiv anul acesta ar urma să crească de la 9,4 lei la 9,6 lei/km în cazul autobuzelor și 15,8 lei pe km în cazul troleibuzelor, deși vârsta parcului auto a scăzut și avem mai mult transport electric. Acesta este practic un indicator principal al performanței economice. Toate societățile de transport public sunt datoare să-și facă un audit tehnico-economic, care să stea la baza fundamentului costului pe kilometru. RATBV merge însă pe estimări vechi, pe care le-a indexat cu rata inflației și lasă o zonă de necunsocut, respectiv unde avem pierderi de fapt. Trebuie să vedem, de exemplu, de ce Timișoara are 7 lei/km și noi 9,6 lei/km. Aceste costuri înseamnă o subvenție de 60 de milioane de lei pe an”, a explicat Coliban.
BizBrașov
Primarul Coliban recunoaște că municipalitatea ține în viață RATBV
Operatorul de transport RATBV este unul dintre marii „consumatori” ai bugetului municipiului, în condițiile în care activitatea sa este subvenționată. În dezbaterea organizată ieri în ceea ce privește bugetul municipiului pe anul 2021, primarul Allen Coliban a precizat că, în prezent, transportul public este subvenţionat în procent de aproximativ 75%, iar anul trecut a fost achitată o subvenție de 60 de milioane de lei. Practic, dacă este să facem un calcul, prețul real al unei călătorii cu RATBV este de 10 lei, în condițiile în care călătorii achită doar 2,5 lei.
Acesta a mai anunțat că ar urma să se facă un audit privind eficienţa şi performanţa RATBV.
Într-un interviu acordat revistei de business Forward Brașov, Allen Coliban a precizat că „plătim un cost pe kilometru, printre cele mai mari din țară, respectiv anul acesta ar urma să crească de la 9,4 lei la 9,6 lei/km în cazul autobuzelor și 15,8 lei pe km în cazul troleibuzelor, deși vârsta parcului auto a scăzut și avem mai mult transport electric. Acesta este practic un indicator principal al performanței economice. Toate societățile de transport public sunt datoare să-și facă un audit tehnico-economic, care să stea la baza fundamentului costului pe kilometru. RATBV merge însă pe estimări vechi, pe care le-a indexat cu rata inflației și lasă o zonă de necunsocut, respectiv unde avem pierderi de fapt. Trebuie să vedem, de exemplu, de ce Timișoara are 7 lei/km și noi 9,6 lei/km. Aceste costuri înseamnă o subvenție de 60 de milioane de lei pe an”, a explicat Coliban.
BizBrașov
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
PTMZ
Sursa: Bună Ziua Brașov
Introduse treptat în trafic începând din primăvara anului trecut, cele 26 de troleibuze Solaris an parcurs în orașul nostru, în total, 1.000.000 de kilometri, au anunțat reprezentanții RATBV. Cele 26 de troleibuze au fost achiziționate printr-un proiect european derulat de Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației (MLPDA), în parteneriat cu Primăria Municipiului Braşov și au fost introduse pe liniile 1, 2, 6 şi 31 și pot circula și în zonele unde nu există rețea de contact, motoarele fiind alimentate cu ajutorul acumulatorilor. Cele 26 de troleibuze reprezintă primul lot de astfel de vehicule din flota RATBV, pentru că anul trecut, în luna octombrie, Primăria Brașov a semnat cu firma Solaris încă un contract de achiziţie cu fonduri nerambursabile, pentru livrarea în 12 luni a 25 de troleibuze de 18 metri ce vor deservi liniile 3, 7, 8, 10 şi 33.
„Darea în exploatare a noilor troleibuze Solaris a generat o creștere a calității serviciului de transport persoane oferit de RATBV și a avut o influență pozitivă importantă în cadrul măsurilor de protecție a mediului înconjurător. Introducerea în trafic, din luna mai a anului trecut, a autobuzelor electrice SOR și a troleibuzelor noi Solaris a însemnat o reducere de peste 31 de tone de oxizi de azot (NOx), peste 13 tone de CO, peste patru tone de hidrocarburi și peste 630 de kg de particule (PM 2,5; PM 10 etc.)”, a precizat purtătorul de cuvânt al RATBV, Silviu Ștefan.
Sursa: Bună Ziua Brașov
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Știri, noutăți, perspective
Andrei Andraș
„The City of Brașov is one of the largest cities in Romania and public transport is one of the levers to provide sustainable mobility for its citizens and surrounding areas. In 2015 the Municipality has approved a sustainable urban mobility plan that addresses the following challenge in public transport sector: improving the quality, security, integrity and accessibility of public transport services, covering the infrastructure, rolling stock and services. To answer to this challenge the Municipality has identified a solution in upgrading and expanding the existing trolleybus system.
26 new trolleybuses have been contracted with a financial support from EU non-reimbursable funds, provided by Regional Operational Program 2014-2020, in a joint procurement coordinated by the Ministry. The trolleybuses are 18-metre long to provide high capacity transport. An aerial wire network provides the main power traction. The vehicles are equipped with power traction batteries to provide an wire-free autonomy of minimum 5 km. The batteries are recharged during service operation from trolleybus network and provide a support to extend the services ahead of infrastructure expansion, with carbon free traction system.”
„The City of Brașov is one of the largest cities in Romania and public transport is one of the levers to provide sustainable mobility for its citizens and surrounding areas. In 2015 the Municipality has approved a sustainable urban mobility plan that addresses the following challenge in public transport sector: improving the quality, security, integrity and accessibility of public transport services, covering the infrastructure, rolling stock and services. To answer to this challenge the Municipality has identified a solution in upgrading and expanding the existing trolleybus system.
26 new trolleybuses have been contracted with a financial support from EU non-reimbursable funds, provided by Regional Operational Program 2014-2020, in a joint procurement coordinated by the Ministry. The trolleybuses are 18-metre long to provide high capacity transport. An aerial wire network provides the main power traction. The vehicles are equipped with power traction batteries to provide an wire-free autonomy of minimum 5 km. The batteries are recharged during service operation from trolleybus network and provide a support to extend the services ahead of infrastructure expansion, with carbon free traction system.”
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Știri, noutăți, perspective
Andrei Andraș
„Up to 2018, Brașov City used to operate a bus fleet based on internal combustion engines, where more than 90% of vehicles were Euro 4 or less. Implementation starting in November 2015 when the municipality decided to upgrade the bus fleet to lower carbon footprint. The municipality purchased 60 electric buses with 80% financing from the Romanian Administration of the Environmental Fund, in three lots, of 32, 20 and 8 buses, respectively. The battery electric buses have replaced an older diesel bus fleet, to provide more reliability and better services.
52 buses have a length of 12 meters, with 3 double doors each, fully low floor, centrally located electric traction motor (rated power: 160 kW, with braking energy recovery), traction batteries (capacity 263 kWh, minimum range 200 km, minimum service life: 5 years). 10 buses in second lot are 8m long, will have a minimum transport capacity of 50 people of which at least 16 on seats. The duration of use of electric batteries is at least 5 years and ensures a range of at least 200 km. Electric batteries will allow a fast charge (15-30 minutes) and a slow charge (maximum 6 hours) without losing their functional qualities.”
„Up to 2018, Brașov City used to operate a bus fleet based on internal combustion engines, where more than 90% of vehicles were Euro 4 or less. Implementation starting in November 2015 when the municipality decided to upgrade the bus fleet to lower carbon footprint. The municipality purchased 60 electric buses with 80% financing from the Romanian Administration of the Environmental Fund, in three lots, of 32, 20 and 8 buses, respectively. The battery electric buses have replaced an older diesel bus fleet, to provide more reliability and better services.
52 buses have a length of 12 meters, with 3 double doors each, fully low floor, centrally located electric traction motor (rated power: 160 kW, with braking energy recovery), traction batteries (capacity 263 kWh, minimum range 200 km, minimum service life: 5 years). 10 buses in second lot are 8m long, will have a minimum transport capacity of 50 people of which at least 16 on seats. The duration of use of electric batteries is at least 5 years and ensures a range of at least 200 km. Electric batteries will allow a fast charge (15-30 minutes) and a slow charge (maximum 6 hours) without losing their functional qualities.”
- PTMZ
-
Posted:
-
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Știri, noutăți, perspective
Andrei Andraș
Modificasem textul inițial unde erau menționate doar 42 și, din grabă, am schimbat doar cifra „4”.
Modificasem textul inițial unde erau menționate doar 42 și, din grabă, am schimbat doar cifra „4”.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
Puss in Boots
Vad ca s-a votat bugetul si sunt bani prevazuti si pt troleibuze, e cumva vorba despre cota parte din ce s-a cumparat deja? Sau de alte achizitii? Nu de alta dar ma gandeam ca le iau pe bani UE nu pe fonduri locale.
Nu stiu in schimb daca se mai face studiul pt tramvai.
Vad ca s-a votat bugetul si sunt bani prevazuti si pt troleibuze, e cumva vorba despre cota parte din ce s-a cumparat deja? Sau de alte achizitii? Nu de alta dar ma gandeam ca le iau pe bani UE nu pe fonduri locale.
Nu stiu in schimb daca se mai face studiul pt tramvai.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
cris_m
Daca accesezi fonduri UE nu iti dau ei toti banii, trebuie sa contribui si tu acolo simbolic, 15%. Probabil despre asta e vorba.
Daca accesezi fonduri UE nu iti dau ei toti banii, trebuie sa contribui si tu acolo simbolic, 15%. Probabil despre asta e vorba.
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Știri, noutăți, perspective
Andrei Andraș
Și-a pus tot Brașovul în cap cu tramvaiul. Acum e la modă mirificul „tren metropolitan”.
Și-a pus tot Brașovul în cap cu tramvaiul. Acum e la modă mirificul „tren metropolitan”.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
punmeister
Adica 2% in cazul UAT-urilor, la care se adauga inca 13% de la guvern.
cris_m wrote:
Daca accesezi fonduri UE nu iti dau ei toti banii, trebuie sa contribui si tu acolo simbolic, 15%. Probabil despre asta e vorba.
Adica 2% in cazul UAT-urilor, la care se adauga inca 13% de la guvern.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
Puss in Boots
Daca si-a pus orasul in cap pt tramvai asta denota cat de inapoiati sunt. Nici macar nu e cert ca il face.
Daca si-a pus orasul in cap pt tramvai asta denota cat de inapoiati sunt. Nici macar nu e cert ca il face.
- SPA29
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
SPA29
S-a dezumflat povestea cu tramvaiul la fel de repede cum au si aruncat "bomba". Or sa mai fie niste fumigene aruncate si, probabil, niste bani irositi pe studii de fezabilitate. Noul primar are darul, din pacate, de a discuta mult si de a nu face mai nimic. Imediat se duce anul de la investire, dar niciun pas nu a fost facut macar spre montarea unor macazuri atat de necesare retelei de troleibuz, deci discutia despre tramvai este ezoterica.
S-a dezumflat povestea cu tramvaiul la fel de repede cum au si aruncat "bomba". Or sa mai fie niste fumigene aruncate si, probabil, niste bani irositi pe studii de fezabilitate. Noul primar are darul, din pacate, de a discuta mult si de a nu face mai nimic. Imediat se duce anul de la investire, dar niciun pas nu a fost facut macar spre montarea unor macazuri atat de necesare retelei de troleibuz, deci discutia despre tramvai este ezoterica.
📖 Pagination options