Topic: Știri feroviare din România
1286 posts, 449734 views
📖 Pagination options
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Știri feroviare din România
Andrei Andraș
Stimați călători,
Ziua de 1 aprilie are o întârziere de aproximativ 154 de ore. Ne cerem scuze pentru disconfortul creat.
Noaptea minții. Vagoane de dormit la trenuri de zi când există trenuri de noapte care nu beneficiază de așa ceva. România zici că e dintr-un film cu proști.
Stimați călători,
Ziua de 1 aprilie are o întârziere de aproximativ 154 de ore. Ne cerem scuze pentru disconfortul creat.
Noaptea minții. Vagoane de dormit la trenuri de zi când există trenuri de noapte care nu beneficiază de așa ceva. România zici că e dintr-un film cu proști.
- Hawkuletz
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
Hawkuletz
@Andrei Andraș, puteai lansa o lozinca: "La CFR pana si 1 aprilie are intarziere!"
Totusi care o fi ratiunea? Oare vor sa vina in intampinarea acelora care vor sa se distanteze/izoleze? Presupun ca nu e penurie de vagoane?
Ma rog, mai exista o varianta, ca doar si la hotel se mai cazeaza lumea la "day-use" dar ma indoiesc ca asta ar fi fost motivul..
@Andrei Andraș, puteai lansa o lozinca: "La CFR pana si 1 aprilie are intarziere!"
Totusi care o fi ratiunea? Oare vor sa vina in intampinarea acelora care vor sa se distanteze/izoleze? Presupun ca nu e penurie de vagoane?
Ma rog, mai exista o varianta, ca doar si la hotel se mai cazeaza lumea la "day-use" dar ma indoiesc ca asta ar fi fost motivul..
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
PTMZ
Pentru 1833/1834 nu știu, dar pentru 1745/1746 s-a făcut un sondaj pe site-ul CFR acum vreo 5-6 ani în acest sens, nu mai știu rezultatele. Cert este că de la 5-6 vagoane prin 2010, trenul a ajuns la doar 2-3 care parcurg toată distanța București - Baia Mare și retur, deci a suferit o scădere a cererii. Pe Baia Mare - Cluj e folosit în principiu ca navetă, puțini merg mai departe de Cluj, probabil de aceea fiind și trecut la Regio Expres pe această porțiune. Pentru București cei din zona respectivă preferă 1641/1642, trenul de noapte prin Deda, și acela cu numai 3 vagoane pe ruta principală, Baia Mare - București. Deci dormitor pentru 1745/1746 nu știu dacă se justifică. Poate ar fi fost mai nimerit să-l bage de la Cluj, pe bucata în care circulă în regim IR, sau să nu-l bage deloc. Nu mai zic că e foarte scump, va fi interesant de văzut cum vor reuși să acopere plimbarea dormitorului până la Baia Mare și înapoi. Oricum, lumea cred că va prefera 1641/1642 în continuare, deoarece circulă noaptea și nu pierzi o zi pe drum.
Pentru 1833/1834 nu știu, dar pentru 1745/1746 s-a făcut un sondaj pe site-ul CFR acum vreo 5-6 ani în acest sens, nu mai știu rezultatele. Cert este că de la 5-6 vagoane prin 2010, trenul a ajuns la doar 2-3 care parcurg toată distanța București - Baia Mare și retur, deci a suferit o scădere a cererii. Pe Baia Mare - Cluj e folosit în principiu ca navetă, puțini merg mai departe de Cluj, probabil de aceea fiind și trecut la Regio Expres pe această porțiune. Pentru București cei din zona respectivă preferă 1641/1642, trenul de noapte prin Deda, și acela cu numai 3 vagoane pe ruta principală, Baia Mare - București. Deci dormitor pentru 1745/1746 nu știu dacă se justifică. Poate ar fi fost mai nimerit să-l bage de la Cluj, pe bucata în care circulă în regim IR, sau să nu-l bage deloc. Nu mai zic că e foarte scump, va fi interesant de văzut cum vor reuși să acopere plimbarea dormitorului până la Baia Mare și înapoi. Oricum, lumea cred că va prefera 1641/1642 în continuare, deoarece circulă noaptea și nu pierzi o zi pe drum.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
cris_m
Te contrazic in ceea ce priveste trenul de noapte, eu am mers cu cel de zi la Cluj. Sigur trezirea la 4 nu a fost cea mai placuta, dar a meritat per total. Tine cont ca nu toti cei care ajung dimineata cu trenul sunt dispusi sa se plimbe 5-6 ore cu troller-ul prin oras, neavand posibilitatea sa le lase la apartamentul inchiriat.
Te contrazic in ceea ce priveste trenul de noapte, eu am mers cu cel de zi la Cluj. Sigur trezirea la 4 nu a fost cea mai placuta, dar a meritat per total. Tine cont ca nu toti cei care ajung dimineata cu trenul sunt dispusi sa se plimbe 5-6 ore cu troller-ul prin oras, neavand posibilitatea sa le lase la apartamentul inchiriat.
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Știri feroviare din România
Andrei Andraș
Se schimbă directorașii mai ceva ca șosetele, nu cumva să rămână vreunul mai mult de 3-4 luni.
Un fost manager de la Braşov preia conducerea CFR Călători
Ovidiu Vizante va prelua conducerea CFR Călători, din data de 20 aprilie, înlocuindu-l pe Dan M. Costescu. Compania precizează că bugetul alocat în anul 2021 pentru investiţii în infrastructură feroviară este de 4,2 miliarde lei.
„Din data de 20 aprilie, conducerea companiei CFR Călători va fi preluată de Ovidiu Vizante, un profesionist cu experienţă vastă în logistică şi operaţiuni feroviare. Absolvent al unui master în transport şi logistică la Universitatea Politehnică Bucureşti, Vizante a lucrat în domeniul feroviar atât în companii private, cât şi în sistemul public, când activat ca manager de trafic la regionala Braşov a CFR SA”, anunţă CFR Călători, într-un comunicat de presă.
Specialităţile sale sunt managementul operaţiunilor, al bugetelor şi dezvoltarea de procese pentru creşterea vânzărilor. În domeniul privat, Ovidiu Vizante a fost director general al companiei Rail Cargo.
„Compania CFR Călători are nevoie de o viziune de dezvoltare modernă, adaptată acestui deceniu. Transportul feroviar trebuie să redevină atractiv pentru români şi trebuie să poată reprezenta o alternativă ecologică la transportul auto”, precizează compania.
Bugetul alocat în anul 2021 pentru investiţii în infrastructură feroviară este de 4,2 miliarde lei.
„Dezvoltarea CFR Călători trebuie şi ea să ţină pasul cu dezvoltarea căilor de rulare. Astfel, principalele coordonate ale mandatului noului director general sunt: digitalizarea proceselor companiei; simplificarea proceselor de achiziţionare a biletelor; extinderea serviciilor adiţionale transportului de călători, de exemplu transportul de biciclete; creşterea parcului de vagoane-cuşetă şi de dormit; suplimentarea veniturilor din publicitate; elaborarea de pachete de călătorii pentru facilitarea transportului lucrătorilor către centre industriale; revitalizarea imaginii companiei”, mai arată compania.
La rândul său, Dan M. Costescu scrie pe Facebook că vine momentul în care îţi doreşti mai mult decât poţi face în prezent şi în care o schimbare este obligatorie.
„V-am obişnuit să împărtăşesc cu voi paşii pe care i-am gândit sau făcut în ultima perioadă. Astăzi am decis să fac o schimbare în plan profesional şi să mă despart de un loc în care am pus mult suflet în ultimul an, CFR Călători. A fost o perioadă foarte intensă în care priorităţile mele au fost dezvoltarea companiei şi protejarea colegilor mei. Am avut susţinerea echipelor din companie şi minister pentru această lupta la baionetă cu pandemia şi cu problemele care apar zilnic într-o asemenea companie. Vine însă momentul în care îţi doreşti mai mult decât poţi face în prezent şi în care o schimbare este obligatorie. Le doresc colegilor mei ceferişti succes în continuare şi să poată menţină cursul de dezvoltare şi modernizare a companiei, de creştere a ponderii transportului feroviar, aşa cum o fac toate companiile feroviare europene. Multa baftă, CFR Calatori!”, este mesajul acestuia.
Costescu este considerat un apropiat al lui Lucian Bode, fostul ministru PNL al Transporturilor și actual ministru de Interne. Costescu a fost ministru al Transporturilor timp de jumătate de an în guvernul Cioloș (2016), fiind remaniat din cauza întârzierii marilor proiecte de infrastructură.
Brașov Metropolitan
Se schimbă directorașii mai ceva ca șosetele, nu cumva să rămână vreunul mai mult de 3-4 luni.
Un fost manager de la Braşov preia conducerea CFR Călători
Ovidiu Vizante va prelua conducerea CFR Călători, din data de 20 aprilie, înlocuindu-l pe Dan M. Costescu. Compania precizează că bugetul alocat în anul 2021 pentru investiţii în infrastructură feroviară este de 4,2 miliarde lei.
„Din data de 20 aprilie, conducerea companiei CFR Călători va fi preluată de Ovidiu Vizante, un profesionist cu experienţă vastă în logistică şi operaţiuni feroviare. Absolvent al unui master în transport şi logistică la Universitatea Politehnică Bucureşti, Vizante a lucrat în domeniul feroviar atât în companii private, cât şi în sistemul public, când activat ca manager de trafic la regionala Braşov a CFR SA”, anunţă CFR Călători, într-un comunicat de presă.
Specialităţile sale sunt managementul operaţiunilor, al bugetelor şi dezvoltarea de procese pentru creşterea vânzărilor. În domeniul privat, Ovidiu Vizante a fost director general al companiei Rail Cargo.
„Compania CFR Călători are nevoie de o viziune de dezvoltare modernă, adaptată acestui deceniu. Transportul feroviar trebuie să redevină atractiv pentru români şi trebuie să poată reprezenta o alternativă ecologică la transportul auto”, precizează compania.
Bugetul alocat în anul 2021 pentru investiţii în infrastructură feroviară este de 4,2 miliarde lei.
„Dezvoltarea CFR Călători trebuie şi ea să ţină pasul cu dezvoltarea căilor de rulare. Astfel, principalele coordonate ale mandatului noului director general sunt: digitalizarea proceselor companiei; simplificarea proceselor de achiziţionare a biletelor; extinderea serviciilor adiţionale transportului de călători, de exemplu transportul de biciclete; creşterea parcului de vagoane-cuşetă şi de dormit; suplimentarea veniturilor din publicitate; elaborarea de pachete de călătorii pentru facilitarea transportului lucrătorilor către centre industriale; revitalizarea imaginii companiei”, mai arată compania.
La rândul său, Dan M. Costescu scrie pe Facebook că vine momentul în care îţi doreşti mai mult decât poţi face în prezent şi în care o schimbare este obligatorie.
„V-am obişnuit să împărtăşesc cu voi paşii pe care i-am gândit sau făcut în ultima perioadă. Astăzi am decis să fac o schimbare în plan profesional şi să mă despart de un loc în care am pus mult suflet în ultimul an, CFR Călători. A fost o perioadă foarte intensă în care priorităţile mele au fost dezvoltarea companiei şi protejarea colegilor mei. Am avut susţinerea echipelor din companie şi minister pentru această lupta la baionetă cu pandemia şi cu problemele care apar zilnic într-o asemenea companie. Vine însă momentul în care îţi doreşti mai mult decât poţi face în prezent şi în care o schimbare este obligatorie. Le doresc colegilor mei ceferişti succes în continuare şi să poată menţină cursul de dezvoltare şi modernizare a companiei, de creştere a ponderii transportului feroviar, aşa cum o fac toate companiile feroviare europene. Multa baftă, CFR Calatori!”, este mesajul acestuia.
Costescu este considerat un apropiat al lui Lucian Bode, fostul ministru PNL al Transporturilor și actual ministru de Interne. Costescu a fost ministru al Transporturilor timp de jumătate de an în guvernul Cioloș (2016), fiind remaniat din cauza întârzierii marilor proiecte de infrastructură.
Brașov Metropolitan
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
PTMZ
Sursa: CFR Călători
În perioada 30 aprilie – 4 mai 2021, cu prilejul minivacanței de Paște și a zilei de 1 Mai, CFR Călători va asigura, în plus faţă de trenurile existente în programele de circulaţie, legături cu trenuri directe din Bucureşti Nord, Iaşi / Suceava, Timişoara Nord, Arad, Craiova, Baia Mare, Cluj Napoca, Brașov spre Constanţa și staţiunile de pe litoral, inclusiv Mangalia (vezi Anexă trenuri).
De asemenea, CFR Călători va suplimenta trenurile către cele mai solicitate destinații cu vagoane clasă, de dormit și cușetă pentru asigurarea mobilității pasagerilor în condiții de siguranță și confort. Inclusiv trenul de Iași/Suceava cu destinația Mangalia și retur va avea în compunere vagoane cușetă.
Sursa: CFR Călători
Anexa-trenuri.docx
Anexa-trenuri.docx (25.15 KB; downloaded 127 times)
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
PTMZ
Sursa: Club Feroviar
Compania franceză Alstom poartă discuții cu Ministerul Transporturilor pentru achiziționarea de către România a unor trenuri cu hidrogen.
Informația a fost furnizată miercuri de către Gian Luca Erbacci, președinte pentru Europa al companiei franceze în cazul unei conferințe on-line. Răspunzând unei întrebări adresate lui, privind existența discuțiilor, Erbacci a spus că răspunsul e pozitiv și că România este un punct de bază în regiune. Operațiunile Alstom pentru România, Bulgaria, Republica Moldova sunt derulate de la București.
Potrivit oficialilor Alstom trenurile cu hidrogen nu sunt o completare actualelor soluții de tracțiune feroviară, ci o alternativă pe rutele pe care electrificarea liniei este scumpă și nejustificată de nivelul de trafic. Trenurile și-ar putea găsi spre exemplu utilizarea în România pe linia spre Otopeni (gabaritul scăzut al unui pod feroviar spre Otopeni face imposibilă electrificarea liniei fără modificări substanțiale) sau pe liniile neelectrificate. Proiecte noi precum cele ale unor trenuri metropolitane ar putea beneficia de serviciul trenurilor cu hidrogen în condițiile în care în faza de inceput ar putea lipsi lucrări de electrificare a liniilor. Unele dintre administrațiile care se gândesc serios la introducerea unor astfel de trenuri sunt cele ale Timișului și Caraș Severinului pentru proietul tren-tramvai dintre Timișoara și Reșița.
Costurile trenurilor cu hidrogen sunt în prezent un pic mai mari decât cele ale alternativei diesel dar este așteptată ieftinirea tehnologiei.
Sursa: Club Feroviar
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
ByOnu
?????????????????????????????????????
gabaritul scăzut al unui pod feroviar spre Otopeni face imposibilă electrificarea liniei
?????????????????????????????????????
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
andrei11
Ăsta-i podul ( cunoscut sub denumirea improprie de << tunel >> ). Pe deasupra e linia Chitila - Gara Băneasa pe dedesubt e M 700.
Ăsta-i podul ( cunoscut sub denumirea improprie de << tunel >> ). Pe deasupra e linia Chitila - Gara Băneasa pe dedesubt e M 700.
pod.jpg (118.75 KB; downloaded 3145 times)
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
BodoMinea
Dimensiunile lui nu permit electrificarea cu un sistem de acest tip?
Dimensiunile lui nu permit electrificarea cu un sistem de acest tip?
Sursa: siemens.com
_0000188.jpg (186.96 KB; downloaded 3109 times)
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
PTMZ
Nu cred că acest "pod" e o scuză că nu au electrificat linia; dacă era așa, nu cred că mai puneau proiectanții linie electrificată pe sub pod în proiectul racordării Terminalului Est al Aeroportului Otopeni.
Nu cred că acest "pod" e o scuză că nu au electrificat linia; dacă era așa, nu cred că mai puneau proiectanții linie electrificată pe sub pod în proiectul racordării Terminalului Est al Aeroportului Otopeni.
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
BodoMinea
Oricum, ne bazăm prea tare pe niște declarații cu caracter comercial... oamenii voiau cu orice tren să justifice utilitatea trenului lor.
Adevărul este că NU e o soluție proastă deloc pentru aeroport (cel puțin ca soluție temporară) - și nu numai. Fiind o legătură în apropierea / în jurul capitalei nu se pune problema să fie greu de pus la punct infrastructura de alimentare cu hidrogen. Clar e mai rapid să aduci câteva automotoare cu hidrogen decât să electrifici calea ferată.
Situația reală e undeva la mijloc. E o idee bună, dar nu neapărat din motivele expuse de ei. Și poate nu aeroportul e ce ne doare cel mai tare, ci pe unde or circula Malaxele
Oricum, ne bazăm prea tare pe niște declarații cu caracter comercial... oamenii voiau cu orice tren să justifice utilitatea trenului lor.
Adevărul este că NU e o soluție proastă deloc pentru aeroport (cel puțin ca soluție temporară) - și nu numai. Fiind o legătură în apropierea / în jurul capitalei nu se pune problema să fie greu de pus la punct infrastructura de alimentare cu hidrogen. Clar e mai rapid să aduci câteva automotoare cu hidrogen decât să electrifici calea ferată.
Situația reală e undeva la mijloc. E o idee bună, dar nu neapărat din motivele expuse de ei. Și poate nu aeroportul e ce ne doare cel mai tare, ci pe unde or circula Malaxele
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
shoppy
Pasaj, intersectarea a doua cai de comunicare la nivele diferite se cheama pasaj, podurile sunt doar peste ape.
Acesta este motivul, asa spun ei ca nu are gabarit de electrificare. Proiectul racordarii Terminalului Est presupune construirea unui pasaj nou pentru linia Chitila - Baneasa si demolarea celui actual.
Pasaj, intersectarea a doua cai de comunicare la nivele diferite se cheama pasaj, podurile sunt doar peste ape.
Acesta este motivul, asa spun ei ca nu are gabarit de electrificare. Proiectul racordarii Terminalului Est presupune construirea unui pasaj nou pentru linia Chitila - Baneasa si demolarea celui actual.
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
bercenicity
De ce cu hidrogen cand cu baterii ar fi mai simplu - fara sa fie nevoie de infrastructura suplimentara. Eventual doar sub coviltirul de la aeroport instalat fir de contact pentru incarcare.
De ce cu hidrogen cand cu baterii ar fi mai simplu - fara sa fie nevoie de infrastructura suplimentara. Eventual doar sub coviltirul de la aeroport instalat fir de contact pentru incarcare.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare
•
Choose destination