Topic: Discuții diverse despre transportul în comun
2094 posts, 542451 views
📖 Pagination options
- orex
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
orex
Problema e ca trebuie descurajata circulatia autovehiculelor in zona urbana!
”Oxigen” era o intentie extrem de buna, numai ca cel dintai administrator al orasului (si nu vorbim de administratorul pubic) de atunci s-a prins, prin august 2019, ca se duce pe copca dac-o tine ”ca surda pe mormant”! Oricum a fost asa si fara sustinerea acestui demers!
Cu alte cuvinte, daca nu va fi stavilit fluxul nebun de circulatie din Bucuresti, prin metode mai putin populare, n-o sa vezi fluidizarea traficului niciodata!
Hai sa mai luam un exemplu, P&R Staulesti.
Cati care vin dinspre DN1A (Mogosoaia si limitrofe) isi lasa masina adapostita acolo si folosesc metroul? Extrem de putini, chiar daca ora de parcare e 1/3 dintr-un covrig (50 de bani), iar daca ai abonament la metrou e FREE!
Fix asa se va intampla si pe prel. Ghencea, cand va fi tramvai, recte la intrarea dinspre A1,... cu tot cu edificarea de P&R, peste hat ani, daca nu se iau niste masuri concrete, consistente de diminuarea/estomparea traficului auto, una dintre ele fiind si ”vinieta urbana” si taxarea orei de parcare, in Centru, la niste scoruri apreciabile, ca vrem nu vrem! Altfel va fi prapad, tradus printr-un dezastru inimaginabil pe sosele!
PS
Da, e pacat ca ”linia de metrou M5” fiinteaza si functioneaza doar pana la Eroilor, in anul de gratie 2021, dar la orice ora, in cadrul programului de circulatie faci de la RD la Eroilor 12-13 minute! E un castig incotestabil, pe care multi inca nu-l fructifica, dar usor, usor lumea se adapteaza si se vad, pe zi ce trece, valentele metroului din Dr. Taberei, asa-n pandemie cum suntem!
Problema e ca trebuie descurajata circulatia autovehiculelor in zona urbana!
”Oxigen” era o intentie extrem de buna, numai ca cel dintai administrator al orasului (si nu vorbim de administratorul pubic) de atunci s-a prins, prin august 2019, ca se duce pe copca dac-o tine ”ca surda pe mormant”! Oricum a fost asa si fara sustinerea acestui demers!
Cu alte cuvinte, daca nu va fi stavilit fluxul nebun de circulatie din Bucuresti, prin metode mai putin populare, n-o sa vezi fluidizarea traficului niciodata!
Hai sa mai luam un exemplu, P&R Staulesti.
Cati care vin dinspre DN1A (Mogosoaia si limitrofe) isi lasa masina adapostita acolo si folosesc metroul? Extrem de putini, chiar daca ora de parcare e 1/3 dintr-un covrig (50 de bani), iar daca ai abonament la metrou e FREE!
Fix asa se va intampla si pe prel. Ghencea, cand va fi tramvai, recte la intrarea dinspre A1,... cu tot cu edificarea de P&R, peste hat ani, daca nu se iau niste masuri concrete, consistente de diminuarea/estomparea traficului auto, una dintre ele fiind si ”vinieta urbana” si taxarea orei de parcare, in Centru, la niste scoruri apreciabile, ca vrem nu vrem! Altfel va fi prapad, tradus printr-un dezastru inimaginabil pe sosele!
PS
Da, e pacat ca ”linia de metrou M5” fiinteaza si functioneaza doar pana la Eroilor, in anul de gratie 2021, dar la orice ora, in cadrul programului de circulatie faci de la RD la Eroilor 12-13 minute! E un castig incotestabil, pe care multi inca nu-l fructifica, dar usor, usor lumea se adapteaza si se vad, pe zi ce trece, valentele metroului din Dr. Taberei, asa-n pandemie cum suntem!
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
cris_m
Straulestiul e prost amplasat unde e acum, dupa ce abia ai scapat de coloana de la centura ii dai talpa, nu prea iti vine sa mai lasi masina oricat de ieftina ar fi parcarea. De aceea vor trebui alese foarte bine locatiile P&R-urilor viitoare ca altfel vor fi degeaba.
Straulestiul e prost amplasat unde e acum, dupa ce abia ai scapat de coloana de la centura ii dai talpa, nu prea iti vine sa mai lasi masina oricat de ieftina ar fi parcarea. De aceea vor trebui alese foarte bine locatiile P&R-urilor viitoare ca altfel vor fi degeaba.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
andrei11
Eram să cad de pe scaun.
Mi se spune cu o repetabilitate care la un moment dat supără că după 1989 se lucrează << cu cap >> și nu cum li se năzărea conducătorilor socialiști.
Cică se fac zeci de studii de (pre)feabilitate care costă destul de mult.
Și eu care strig de ani de zile că în Capitalismul progresist analizele swot se falsifică la greu !
Eram să cad de pe scaun.
Mi se spune cu o repetabilitate care la un moment dat supără că după 1989 se lucrează << cu cap >> și nu cum li se năzărea conducătorilor socialiști.
Cică se fac zeci de studii de (pre)feabilitate care costă destul de mult.
Și eu care strig de ani de zile că în Capitalismul progresist analizele swot se falsifică la greu !
- orex
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
orex
Hai, ia zi unde vor trebui amplasate P&R astea ”fezabile” vazute de tine?
Crezi ca ala de la Pantelimon e situat unde trebe? Eu iti spun ca nu pana nu pui ”streangul” pe adevarata problema a Bucurestiului, furnicarul de ''cascarabete'' care nu sunt taxate in consecinta pentru...poluare!
cris_m wrote:
Straulestiul e prost amplasat unde e acum, dupa ce abia ai scapat de coloana de la centura ii dai talpa, nu prea iti vine sa mai lasi masina oricat de ieftina ar fi parcarea. De aceea vor trebui alese foarte bine locatiile P&R-urilor viitoare ca altfel vor fi degeaba.
Hai, ia zi unde vor trebui amplasate P&R astea ”fezabile” vazute de tine?
Crezi ca ala de la Pantelimon e situat unde trebe? Eu iti spun ca nu pana nu pui ”streangul” pe adevarata problema a Bucurestiului, furnicarul de ''cascarabete'' care nu sunt taxate in consecinta pentru...poluare!
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
andrei11
La Pantelimon e o cretinitate. E megaparcarea de la Cora care e dechisă cel puțin cât timp funcționează STB - ul. Și e moka !
Precizez că autobuzele au stație în megaparcare.
La Pantelimon e o cretinitate. E megaparcarea de la Cora care e dechisă cel puțin cât timp funcționează STB - ul. Și e moka !
Precizez că autobuzele au stație în megaparcare.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
cris_m
@andrei11:
1.Da, multe SF-uri sunt facute cu copitele, mai ales daca beneficiarul nu stie ce sa ceara....
2. La Pantelimon nu o sa iti dea aia neam parcarea sa le-o tii ocupata toata ziua cu navetistii, interesul lor e sa fie ocupata de clienti cat mai multi pe parcursul zilei. Sigur ca in drum spre casa s-ar mai fi putut opri si prin Cora navetistii, dar e deja alta discutie.
@orex:
1. Locatie ceva mai buna ar fi fost fie unde e acum Lidl Odaii, fie unde are Ikea depozitul. Dar asta e o parere a unui om de rand, un specialist cu adevarat bun ar fi indicat locul si ar fi intuit mai bine ce vrea clientul inca de dinainte de a incepe hartoagele
2. Te asigur ca taxa aia nu rezolva miraculos problema traficului si a poluarii, multi ar fi platit-o si si-ar fi pastrat masinile in continuare, me included. Ce se evita cu incapatanare e supra-taxarea SH-urilor care desi in acte sunt Euro5 in marea lor majoritate nu mai au demult norma aia. Sau hai sa nu ziceti ca sunt hater cu SH-urile, impozit care sa creasca odata cu varsta masinii si cu numarul de km, pe langa norma de poluare.
@andrei11:
1.Da, multe SF-uri sunt facute cu copitele, mai ales daca beneficiarul nu stie ce sa ceara....
2. La Pantelimon nu o sa iti dea aia neam parcarea sa le-o tii ocupata toata ziua cu navetistii, interesul lor e sa fie ocupata de clienti cat mai multi pe parcursul zilei. Sigur ca in drum spre casa s-ar mai fi putut opri si prin Cora navetistii, dar e deja alta discutie.
@orex:
1. Locatie ceva mai buna ar fi fost fie unde e acum Lidl Odaii, fie unde are Ikea depozitul. Dar asta e o parere a unui om de rand, un specialist cu adevarat bun ar fi indicat locul si ar fi intuit mai bine ce vrea clientul inca de dinainte de a incepe hartoagele
2. Te asigur ca taxa aia nu rezolva miraculos problema traficului si a poluarii, multi ar fi platit-o si si-ar fi pastrat masinile in continuare, me included. Ce se evita cu incapatanare e supra-taxarea SH-urilor care desi in acte sunt Euro5 in marea lor majoritate nu mai au demult norma aia. Sau hai sa nu ziceti ca sunt hater cu SH-urile, impozit care sa creasca odata cu varsta masinii si cu numarul de km, pe langa norma de poluare.
- orex
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
orex
@cris_m
Nu trebe sa inventam apa calda! Scurt pe doi!
Nu-ti convine...vezi daca esti de acord cu asta!
Deci...vorbim in primul rand de poluare ce afecteaza toata populatia orasului care are, sau n-are, un mijloc de locomotie proprietate personala! Restul vine de la sine!
@cris_m
Nu trebe sa inventam apa calda! Scurt pe doi!
Nu-ti convine...vezi daca esti de acord cu asta!
Deci...vorbim in primul rand de poluare ce afecteaza toata populatia orasului care are, sau n-are, un mijloc de locomotie proprietate personala! Restul vine de la sine!
- Tom
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
Tom
Mă distrează comparația Bukarestului cu Paris și Londra. Câștigăm ca acolo? Atunci de ce #@$ se pleacă din țară, dacă micul Paris e aici, cu aceleași salarii ca marele Paris?
Suntem primii la restricții "ca în vest", dar numai pentru omul de rând, nu pentru "investitorul" care trântește cambuză după cambuză la 5 metri distanță una de alta, cu titlul pompos de "rezidens". Poluarea crește și cu densitatea. S'a făcut ceva la capitolul ăsta? La ritmul în care se trântesc noi cambuze fără locuri de parcare, mă tem că vom ajunge să urcăm mașinile în copaci, dacă vor mai fi copaci.
Vreți soluție pentru lăsat mașinile la distanță? Park & ride cu: stație de tren (care vine la 10-15 minute, nu de 4 ori pe zi), stație de metrou, stație de bus, cornobuz și traivan, stație de taxi, plus complexuri comerciale de toate, spații de recreație &c.
Merge omul în oraș cu treabă, ajunge înapoi la P&R, face shoppingul, ia mașina (sau poate trenul) și se duce acasă.
Pentru asta trebuie o viziune urbanistică unde se fac aceste noduri și nu se permite sub nicio formă să înceapă se adune acolo ca muștele la pardon de expresie, cambuze cu 15 etaje, doar așa că e "vad bun".
De abia de atunci încolo începem cu taxe mari.
Mă distrează comparația Bukarestului cu Paris și Londra. Câștigăm ca acolo? Atunci de ce #@$ se pleacă din țară, dacă micul Paris e aici, cu aceleași salarii ca marele Paris?
Suntem primii la restricții "ca în vest", dar numai pentru omul de rând, nu pentru "investitorul" care trântește cambuză după cambuză la 5 metri distanță una de alta, cu titlul pompos de "rezidens". Poluarea crește și cu densitatea. S'a făcut ceva la capitolul ăsta? La ritmul în care se trântesc noi cambuze fără locuri de parcare, mă tem că vom ajunge să urcăm mașinile în copaci, dacă vor mai fi copaci.
Vreți soluție pentru lăsat mașinile la distanță? Park & ride cu: stație de tren (care vine la 10-15 minute, nu de 4 ori pe zi), stație de metrou, stație de bus, cornobuz și traivan, stație de taxi, plus complexuri comerciale de toate, spații de recreație &c.
Merge omul în oraș cu treabă, ajunge înapoi la P&R, face shoppingul, ia mașina (sau poate trenul) și se duce acasă.
Pentru asta trebuie o viziune urbanistică unde se fac aceste noduri și nu se permite sub nicio formă să înceapă se adune acolo ca muștele la pardon de expresie, cambuze cu 15 etaje, doar așa că e "vad bun".
De abia de atunci încolo începem cu taxe mari.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
subway guru
Eu as avea o propunere de strategie, transportul public electric gratis, restul taxat la sange, exceptie autoelectric si hibrid.
Eu as avea o propunere de strategie, transportul public electric gratis, restul taxat la sange, exceptie autoelectric si hibrid.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
cris_m
Si la hibrid si electric ar trebui o taxa, altfel se apuca toti sa isi ia electrice si n-ai facut nimic, acelasi numar de masini va fi...
Si la hibrid si electric ar trebui o taxa, altfel se apuca toti sa isi ia electrice si n-ai facut nimic, acelasi numar de masini va fi...
- CiprianTRB
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
CiprianTRB
Ești sigur? Majoritatea oamenilor din București folosesc mașini sh, nu cred ca mai mult de 20-30% din cei ce au acum mașini ar avea bani de mașini hibrid sau electrice.
Ești sigur? Majoritatea oamenilor din București folosesc mașini sh, nu cred ca mai mult de 20-30% din cei ce au acum mașini ar avea bani de mașini hibrid sau electrice.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
cris_m
Nu conteaza, ideea e sa descurajezi masinile in general. La fel cum nu scrie nicaieri ca trebuie sa fii propietar de masina si de apartament in Bucuresti....
Nu conteaza, ideea e sa descurajezi masinile in general. La fel cum nu scrie nicaieri ca trebuie sa fii propietar de masina si de apartament in Bucuresti....
- orex
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
orex
1.Una dintre cauzele haosului creat, pe care sigur o cunosti, e asta!
2. Daca citesti ce au reusit sa astearna colectivul format din 30 (treizeci) de specialisti in domeniu, ramai crucit!. Oricum noi la ticluit texte suntem in top.
3. S-a dovedit ca PUZ-ul, lasat pe seama sectoarelor, nu mai are nicio legatura cu PUG-ul, in rastimp de 20 de ani!
3.1 Un exemplu la indemana tuturor. Faimosul pasaj Ciurel si te las pe tine sa descoperi unde-i Lake House 2 (daca scuturi fata de masa, pe geam, cad firmiturile de la paine pe banda a 2 a direct. Corect depinde si cum bate vantul!). Pana o sa se strecoare lucrarea spre DNCB, si mai departe, spre A1, nu stiu daca mai suntem in forma sa jucam table in Cismigiu, daramite sah!
3.2 Da, DNCB, probabil, facut la nivel de autostrada ne-ar fi scutit de gesturile celor intrati de pe A1 ca sa fie nevoiti s-o ia pe la Leu-Titulescu-Stefan cel Mare si stanga la Obor spre DN2!
”Jungla dezvoltarii urbane” si-a pus amprenta consistent/grav, in cei deja peste 20 de ani de cand e in vigoare PUG-ul Capitalei, in dezorganizarea, inclusiv a traseelor transportului in comun, care nu mai pot fi adaptate corespunzator, oricate mijloace de locomotie ai avea in acest haos urbanistic!
4. Cine a spus ca trebuie sa existe paritate intre taxele percepute in Euro sau Lire si RON, pentru a potoili setea de tranzitare a Bucurestiului, fix prin mijlocul lui? Si, chiar, ia spune-mi cine maraie ca in cele doua citadele invocate taxele astea sunt impovaratoare! Nimeni! Vrei sa treci pe acolo platesti, nu gasesti alternative la indemana fiecaruia! Simplu, ca Buna ziua!
Tom wrote:
Mă distrează comparația Bukarestului cu Paris și Londra. Câștigăm ca acolo? Atunci de ce #@$ se pleacă din țară, dacă micul Paris e aici, cu aceleași salarii ca marele Paris?
Suntem primii la restricții "ca în vest", dar numai pentru omul de rând, nu pentru "investitorul" care trântește cambuză după cambuză la 5 metri distanță una de alta, cu titlul pompos de "rezidens". Poluarea crește și cu densitatea. S'a făcut ceva la capitolul ăsta? La ritmul în care se trântesc noi cambuze fără locuri de parcare, mă tem că vom ajunge să urcăm mașinile în copaci, dacă vor mai fi copaci.
Vreți soluție pentru lăsat mașinile la distanță? Park & ride cu: stație de tren (care vine la 10-15 minute, nu de 4 ori pe zi), stație de metrou, stație de bus, cornobuz și traivan, stație de taxi, plus complexuri comerciale de toate, spații de recreație &c.
Merge omul în oraș cu treabă, ajunge înapoi la P&R, face shoppingul, ia mașina (sau poate trenul) și se duce acasă.
Pentru asta trebuie o viziune urbanistică unde se fac aceste noduri și nu se permite sub nicio formă să înceapă se adune acolo ca muștele la pardon de expresie, cambuze cu 15 etaje, doar așa că e "vad bun".
De abia de atunci încolo începem cu taxe mari.
1.Una dintre cauzele haosului creat, pe care sigur o cunosti, e asta!
2. Daca citesti ce au reusit sa astearna colectivul format din 30 (treizeci) de specialisti in domeniu, ramai crucit!. Oricum noi la ticluit texte suntem in top.
3. S-a dovedit ca PUZ-ul, lasat pe seama sectoarelor, nu mai are nicio legatura cu PUG-ul, in rastimp de 20 de ani!
3.1 Un exemplu la indemana tuturor. Faimosul pasaj Ciurel si te las pe tine sa descoperi unde-i Lake House 2 (daca scuturi fata de masa, pe geam, cad firmiturile de la paine pe banda a 2 a direct. Corect depinde si cum bate vantul!). Pana o sa se strecoare lucrarea spre DNCB, si mai departe, spre A1, nu stiu daca mai suntem in forma sa jucam table in Cismigiu, daramite sah!
3.2 Da, DNCB, probabil, facut la nivel de autostrada ne-ar fi scutit de gesturile celor intrati de pe A1 ca sa fie nevoiti s-o ia pe la Leu-Titulescu-Stefan cel Mare si stanga la Obor spre DN2!
”Jungla dezvoltarii urbane” si-a pus amprenta consistent/grav, in cei deja peste 20 de ani de cand e in vigoare PUG-ul Capitalei, in dezorganizarea, inclusiv a traseelor transportului in comun, care nu mai pot fi adaptate corespunzator, oricate mijloace de locomotie ai avea in acest haos urbanistic!
4. Cine a spus ca trebuie sa existe paritate intre taxele percepute in Euro sau Lire si RON, pentru a potoili setea de tranzitare a Bucurestiului, fix prin mijlocul lui? Si, chiar, ia spune-mi cine maraie ca in cele doua citadele invocate taxele astea sunt impovaratoare! Nimeni! Vrei sa treci pe acolo platesti, nu gasesti alternative la indemana fiecaruia! Simplu, ca Buna ziua!
- Calaretul
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
Calaretul
In aceasta seara( dupa ora 20) mai multe ture au fost fortate sa intre in garaje/ depouri pe ideea ca dupa ora 20.00 nu mai este asa mult trafic de persoane. Pentru zilele de week-end au fost afisate noi intinerarii , probabil cu program mai scurt
In aceasta seara( dupa ora 20) mai multe ture au fost fortate sa intre in garaje/ depouri pe ideea ca dupa ora 20.00 nu mai este asa mult trafic de persoane. Pentru zilele de week-end au fost afisate noi intinerarii , probabil cu program mai scurt
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov
•
Choose destination