Infrastructura feroviară din RomâniaCFF / CFI

 

Topic: Mocănița Hârtibaciului (Sibiu - Agnita)

26 posts, 13606 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Re: Mocanita Sibiu - Agnita PTMZ

Contractul a fost semnat pe 17 martie, iar licitatia a fost atribuita ieri catre CFI. Valoare contract: 237.900 RON

 


Re: Mocanita Sibiu - Agnita orex

Un semn de bun augur! Bravo, sunt oameni muncitori si dedicati cei de la Crișcior!  :yes:

 


Re: Mocanita Sibiu - Agnita PTMZ

O societate din Hunedoara care produce locomotive și material rulant pentru liniile ferate înguste a fost desemnată câștigătoare a licitației pentru livrarea unei locomotive diesel nouă, care să fie pusă în circulație pe porțiunile circulabile dintre Sibiu și Agnita.

237.900 de lei, la care se adaugă TVA, este valoarea contractului semnat între Asociația Prietenii Mocăniței și societatea Calea Ferată Îngustă SRL, din Hunedoara, la mijlocul acestei luni. Contractul a fost atribuit în urma unei proceduri de achiziție publică și prevede proiectarea și furnizarea unei locomotive diesel pentru liniile de cale ferată cu ecartament îngust. Conform contractului, noua locomotivă ar trebui proiectată în termen de 90 de zile, iar după recepția proiectului tehnic, construirea acesteia ar trebui finalizată în cel mult un an. ”Reprezentanții firmei ne-au spus că speră să termine mai repede, astfel încât până la sfârșitul anului să livreze locomotiva”, spune Mihai Blotor, președintele Asociației Prietenii Mocăniței. Asociația a accesat o finanțare europeană nerambursabilă pentru a achiziționa o locomotivă nouă și pentru a restaura două vagoane, cu ajutorul cărora să organizeze curse de agrement pe tronsonul cuprins între Cornățel și Hosman. Licitația pentru restaurarea celor două vagoane urmează să fie lansată în săptămânile care urmează.

”Noi închiriem de fiecare dată locomotive pentru astfel de curse. Și închiriem ce găsim și cum găsim. Nu există foarte multe locomotive pentru ecartament îngust la noi în țară și, de obicei, găsim de închiriat când nu sunt folosite altundeva, adică în afara sezonului turistic. De aceea am ajuns să refuzăm multe cereri de organizare de curse, deoarece nu avem cu ce. Din moment ce vom avea locomotiva noastră, nu vom mai fi puși în ipostaza de a refuza oamenii”, apreciază Mihai Blotor.

Caracteristicile locomotivei diesel
Ecartament: 760 mm
Combustibil: diesel
Putere: minim 60 CP/44,7 KW
Număr de osii: minim 2, maxim 4
Sarcina pe osie: maxim 7 tone
Greutate totală: maxim 21 de tone
Viteza maximă: minim 15 km/h
Frâna: manuală
Înălțimea maximă: 3150 mm
Lățimea maximă: 2200 mm
Sursa: documentația de atribuire a contractului

De la voluntari pornire
Asociația ”Prietenii Mocăniței” a fost înființată în 2009 cu scopul de a conserva și restaura calea ferată cu ecartament îngust dintre Sibiu și Agnita și Cornățel – Vurpăr, bazându-se în acest scop pe aportul voluntarilor. Din 2015, după reabilitarea tronsonului cu o lungime de șapte km cuprins între Cornățel și Hosman, reprezentanții Asociației au pus în circulație, ocazional, trenuri turistice tractate cu locomotivă cu abur și cu material rulant (vagoane) închiriate. Calea ferată a fost clasată drept monument istoric în 2007. Ultima cursă a mocăniței pe ruta Sibiu – Agnita a avut loc în vara anului 2001, iar ultima dată când pentru acest traseu a fost achiziționată o locomotivă nouă a fost la începutul anilor `50.

Sursa: Turnul Sfatului

 


Mocănița Sibiu - Agnita Andrei Andraș

După multe deliberări interne, revenim cu programul mocăniței, care, de sâmbăta aceasta, va circula în fiecare weekend între Hosman și Cornățel, cu două curse dus-întors pe zi.

Prețul unui bilet dus-întors este de 25 lei pentru adulți, respectiv 15 lei pentru copii, care se achiziționează la urcarea în tren și nu este nevoie de rezervare. Trenul va fi compus dintr-o locomotivă diesel și un vagon deschis de călători cu o capacitate de 40 de locuri, puse la dispoziție de SC Calea Ferată Îngustă SRL. Menționăm că mocănița va continua să circule și după luna aprilie, dar s-ar putea să modificăm orarul de circulație, în funcție de cum decurge această lună de test.

Poftiți în vagoane!
0.jpg (492.12 KB; downloaded 4853 times)
Asociația Prietenii Mocăniței

 


Mocănița de pe valea Hârtibaciului (Sibiu - Agnita) Andrei Andraș

Locomotiva 764.158 a revenit acasă după 26 de ani

Ultima locomotivă ajunsă la depoul Sibiu pentru mocăniță în vremea CFR-ului, 764.158 a fost transferată în anul 1992 de la depoul Târgu Mureș și a funcționat ca generator de abur pentru încălzirea vagoanelor de călători pe timpul iernii. Fabricată în anul 1949 la Uzinele 23 August din București, ea a făcut parte dintr-un lot de 10 locomotive destinate tractării trenurilor pe căile ferate înguste operate de CFR, fiind asignată depoului Târgu Mureș, deși se pare că la un moment dat a făcut serviciu și pe liniile forestiere (Nehoiu în 1962).

În luna mai a anului 1995 a fost luată din depoul Sibiu și expusă în parcul din fața gării Sighișoara, în amintirea mocăniței care șerpiua pe străduțele urbei până în 1965. La Sighișoara a fost îngrijită exemplar, deși câteva componente importante au fost sustrase în ultimii ani. Ca fapt divers, este singura locomotivă din țară care mai poartă plăcile cu depoul Sighișoara, depou care s-a desființat odată cu traseul Sighișoara-Agnita al mocăniței, în 1965.

În această săptămână, locomotiva s-a întors acasă, după ce am achiziționat-o la o licitație publică, cu ajutorul prietenilor britanici de la SARUK, The Flour Mill și NERHT și susținerea Alteței Sale Regale Prințul Charles. Ajutată de două macarale să se suie pe platforma tirului la Sighișoara, a coborât singură pe rampă la Cornățel, dezmorțindu-și roțile pentru prima dată după 26 de ani! De aici a fost tractată pe șine până la noua ei casă - hala noastră din stația Hosman, care îi va oferi în sfârșit securitatea și adăpostul demn de valoarea ei istorică și unde își așteaptă cuminte inspecția pentru evaluarea lucrărilor de reparații în vederea repunerii în funcțiune.

Repatrierea acestei locomotive este un moment deosebit atât pentru mocăniță cât și pentru județul Sibiu, pentru istoria văii Hârtibaciului și pentru dezvoltarea turistică a județului. Noi ne dorim ca ea să fie doar prima dintre vechile locomotive ale mocăniței noastre care revine acasă, acestea fiind acum împrăștiate prin țară, la Sibiu, Târgu Mureș, București sau Iași. În acest sens, am făcut solicitări la companiile din Ministerul Transporturilor încă de acum un an, în primăvară primind asigurări de la ministrul Cătălin Drulă că ele vor reveni pe linia Sibiu-Agnita. Deocamdată încă așteptăm răspuns la acele solicitări, în timp ce locomotivele în cauză, acum expuse în depoul Sibiu, sunt în pericol iminent de a fi mutate la Iași...
1.jpg (607.33 KB; downloaded 4593 times)
2.jpg (860.28 KB; downloaded 4593 times)
3.jpg (558.88 KB; downloaded 4593 times)
3a.jpg (347.5 KB; downloaded 4593 times)
4.jpg (622.43 KB; downloaded 4593 times)
5.jpg (457.84 KB; downloaded 4593 times)
6.jpg (349.21 KB; downloaded 4593 times)
Asociația Prietenii Mocăniței

 


Re: Mocănița Hârtibaciului (Sibiu - Agnita) orex

Drum Bun, la cat mai multe curse! :bere:

 


Re: Mocănița Hârtibaciului (Sibiu - Agnita) andrei11

Tramclub
Asociatia Prietenii Mocanitei
Moș Crăciun a venit puțin mai repede la Mocănița Văii Hârtibaciului, ceea ce e de înțeles atunci când ai de livrat un cadou de 14 tone! Iar pentru că cei nouă reni ai săi au refuzat categoric să se înhame la așa grozăvie, l-a adus cu tirul.
Așa se face că, ieri dimineață, a descălecat la Cornățel o minunăție de locomotivă diesel-hidraulică nou-nouță, proiectată și construită de S.C. Calea Ferata Ingusta SRL la Crișcior, care continuă lunga tradiție a fabricării de locomotive de cale îngustă în România. Botezată L12H-001, locomotiva pe două osii are o inimă Deutz de 84 kW (120 CP) în 6 cilindri cu răcire pe aer și transmisie hidrodinamică, fiind capabilă de o viteză de 17 km/h, și va asigura tracțiunea trenurilor turistice și de lucru pe Valea Hârtibaciului începând cu sezonul 2022.
Locomotiva face parte din proiectul "Un tren pentru Mocăniță", depus de Asociația Prietenii Mocăniței în parteneriat cu comuna Marpod la GAL Microregiunea Hârtibaciu și finanțat cu fonduri europene nerambursabile prin Programul Național de Dezvoltare Rurală (PNDR), implementat de Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale, din subordinea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale. PNDR este finanțat de Uniunea Europeană și Guvernul României prin Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală.
Pentru noi, L12H-001 este o locomotivă de suflet, fiind prima noastră locomotivă funcțională. Dar ea mai este și:
🔸prima locomotivă nouă livrată căii ferate înguste Sibiu-Agnita după 47 de ani (ultima a fost L45H 87-0038-7, livrată în 1974);
🔸prima locomotivă de cale îngustă construită în România pentru piața internă după 31 de ani (ultima a fost L45H-099, livrată în 1990 pentru termocentrala Doicești).
Ieri, în prezența producătorului, am făcut recepția, instructajul, punerea în funcțiune și proba de traseu, la care locomotiva s-a descurcat exemplar, iar acum așteaptă nerăbdătoare în depou să o punem la treabă și să cucerească noi kilometri de linie pe Valea Hârtibaciului. 😊
5.jpg (942.76 KB; downloaded 4148 times)
6.jpg (908.75 KB; downloaded 4148 times)
7.jpg (951 KB; downloaded 4148 times)
8.jpg (1.39 MB; downloaded 4148 times)
9.jpg (1.2 MB; downloaded 4148 times)
10.jpg (898.99 KB; downloaded 4148 times)
11.jpg (395.59 KB; downloaded 4148 times)

 


Re: Mocănița Hârtibaciului (Sibiu - Agnita) andreiiul

In urma plimbarii de ieri cu mocanita vin si eu cu cateva fotografii.
Din spusele celor care se ocupa de operarea liniei, locomotiva cu aburi este dezasamblata in vederea reparatiei.
Plimbarea in sine este frumoasa si ai ce vedea (pasari multe, caprioare si alte animale plus un peisaj frumos)
Cladirile garilor merita un pic de atentie pt a fi readuse la frumusetea de alta data.
IMG_20220727_174051.jpg (689.87 KB; downloaded 3442 times)
IMG_20220727_174056.jpg (1.55 MB; downloaded 3442 times)
IMG_20220727_174109.jpg (557.69 KB; downloaded 3442 times)
IMG_20220727_175137.jpg (438.84 KB; downloaded 3442 times)
IMG_20220727_183456.jpg (554.89 KB; downloaded 3442 times)
IMG_20220727_183859.jpg (626.71 KB; downloaded 3442 times)
IMG_20220727_184212.jpg (577.74 KB; downloaded 3442 times)
IMG_20220727_184440.jpg (691.25 KB; downloaded 3442 times)

 


Re: Mocănița Hârtibaciului (Sibiu - Agnita) ByOnu

Articol din revista gratuita TheBizz nr.15 (iulie-august 2022).

Romana:

Ro1
20220817_154108.jpg (1.67 MB; downloaded 3296 times)

Ro2
20220817_154318.jpg (1.92 MB; downloaded 3296 times)



Engleza:

En1
20220817_154041.jpg (1.67 MB; downloaded 3296 times)

En2
20220817_154202.jpg (1.78 MB; downloaded 3296 times)

 


Re: Mocănița Hârtibaciului (Sibiu - Agnita) PTMZ

A sosit vagonul extra pe care l-am închiriat de la Mocănița Huțulca Moldovița pentru Zilele Mocăniței din acest weekend! Este vorba de vagonul elvețian B49, construit în 1953, cu o capacitate de 40 de locuri și interior din lemn, ex-Waldenburgerbahn, care ne-a vizitat și anul trecut și de care am prins drag, așa că ne bucurăm mult să îl revedem pe șine hârtibăcene. 🤗
Așadar, în acest weekend aveți șansa să călătoriți nu doar în timp, ci și în Elveția, într-o călătorie feroviară autentică de mijloc de secol XX. Bilete la https://sibiuagnitarailway.com/product/b ... canitei/
FB_IMG_1662551861817.jpg (75.13 KB; downloaded 2968 times)
FB_IMG_1662551865762.jpg (90.35 KB; downloaded 2968 times)

Foto: David Rowbotham

Sursa: Facebook - Asociația Prietenii Mocăniței

 



Re: Mocănița Hârtibaciului (Sibiu - Agnita) ByOnu

Am tot cautat pe pagina oficiala a Asociatiei Prietenii Mocanitei informatii despre locomotiva cu aburi imprumutata din Regatul Unit in anul 2023. Fara succes, insa. Referintele sunt vagi si cu informatii de interes doar pentru publicul larg. Mi-as fi dorit sa aflu unde si in ce an a fost construita, unde a circulat pentru prima oara si care a fost istoricul exploatarii ei, cand a fost retrasa, cand a fost restaurata, cine o detine, samd.


Ce am aflat pe cont propriu, fara a sapa prea mult:


Manning_Wardle_No_1_Chevallier_and_train_Whipsnade_Central.jpg (287.45 KB; downloaded 123 times)

uk2075.jpg (946.8 KB; downloaded 123 times)

Surse fotografii:
https://en.wikipedia.org/wiki/Chattenden ... tral.jpg
https://steamlocomotive.info/largeimage. ... ich=4457


Nota: locomotiva a venit in Romania fara placa cu numele ei din UK. De teama sa nu fie furata probabil?


Chattenden & Upnor Railway 0-6-2T No. 1 'Chevallier'

Wheels: 0-6-2T
Builder:     Manning Wardle (steam locomotive manufacturer based in Hunslet, Leeds, West Yorkshire, England. 1800's(?)-1926(?)
Build Date: 1915
Construction No.: 1877
Fuel: Coal
Gauge: 30"

Sursa informatii: https://steamlocomotive.info/vlocomotive ... lay=4457

Built for the Chattenden and Upnor Railway.
Purchased for the Bowaters Paper Railway at Sittingbourne in 1950.
Worked the first passenger train at Whipsnade. Was the first locomotive to enter GWR (Great Whipsnade Railway) service in 1970.
Sold to Bill Parker in 2006.

Sursa informatii: https://en.wikipedia.org/wiki/Great_Whipsnade_Railway

No. 1877 of 1915: Chattenden and Upnor Railway Chevallier 2 ft 6 in (762 mm) gauge. 0-6-2T Special based on design for Chilean Nitrate Railways.

Sursa informatii: https://en.wikipedia.org/wiki/Manning_Wardle


Restaurata(?) la: Flour Mill Workshops, Forest of Dean (care este si partener al Asociatiei sibiene).


Informatii despre calea ferata narrow-gauge pe care a circulat pentru prima oara locomotiva in cauza:

The Chattenden and Upnor Railway (also known as the Lodge Hill and Upnor Railway) was a narrow gauge railway serving the military barracks and depot at Upnor, Kent and associated munitions and training depots. It started life in the early 1870s as a standard-gauge railway. The 2 ft 6 in (762 mm) narrow gauge working began in 1885, initially in a mixed gauge formation with the standard gauge, and post circa 1903 2 ft. 6 in. gauge exclusively. In the latter form the line continued in use until the end of 1961.

...

World Wars
The Chattenden and Upnor Railway line was taken over by the Admiralty on 1 April 1906. Two new locomotives, Fisher and Chevalier were purchased just after the start of the First World War to deal with the rise in munitions traffic. In 1918, five Greenwood and Batley battery-electric locomotives were purchased, to work the lines into the munitions stores where steam locomotives were a fire risk.

In 1931 the railway had 91 powder wagons, 16 box wagons to carry ammunition, 17 assorted wagons for ballast, an officers‘ carriage, 7 workmen‘s carriages, 3 brake vans, and a breakdown van.

Two final steam locomotives, Burnett Hall and Norbury were purchased in 1933 and 1934. These were the main locomotives in use at the start of the Second World War. In 1943, the first of a series of diesel locomotives were purchased.

Closure
By 1896, the last 1⁄4 mile (0.40 km) of the Hoo branch had been lifted, with the remainder removed by 1909. By 1941, the section of the branch from Upnor to the Tank Field signal box was mostly out of use, and the remaining section to Pontoon Hard (Upper Upnor) was closed.[4] The rest of the line closed on 31 December 1961. The track was lifted in December 1965.

Passenger services
The line was never opened to the public, but passenger services were run for munitions workers. In 1891 there were nine passenger trains running each day. During the Second World War, passenger trains were revived using bogie carriages built by Charles Roberts & Co. Ltd. in 1942. These continued until 19 May 1961.

...

Sursa informatiilor si textul complet: https://en.wikipedia.org/wiki/Chattenden ... _Railway


Informatii despre calea ferata narrow-gauge pe care a circulat locomotiva in cauza ulterior inchiderii liniei Chattenden and Upnor:

The Great Whipsnade Railway, also known as The Jumbo Express, is an English, 2 ft 6 in (762 mm) narrow gauge heritage railway that operates within ZSL Whipsnade Zoo in Bedfordshire, England.

Overview
Construction of the railway started in 1970 and the initial line opened on 26 August 1970. The line provided rides within the animal enclosures and an additional attraction in its own right. Originally called the Whipsnade and Umfolozi Railway, it began as a short line running from near the children's zoo. It was later extended to form a loop through several paddocks. The railway is now over a mile in length.

The line was primarily equipped from the Bowater's Railway (now Sittingbourne & Kemsley Light Railway) in Sittingbourne, Kent, which was the last steam-operated narrow gauge industrial railway in the United Kingdom. The railway is now equipped with four steam locomotives and five diesels (although one has been sold to the Sittingbourne & Kemsley Light Railway). All passenger trains are steam hauled and services commence at midday, with train departures every half hour with the last train departing Whipsnade Central one hour before Whipsnade Zoo closes for the day.

Sursa informatiilor si textul complet: https://en.wikipedia.org/wiki/Great_Whipsnade_Railway


Un scurt istoric cu niste momente cheie ale vietii acestei locomotive din 2016 pana astazi:

Posted: Oct 6, 2023 @ 12:10:18 by Russell Newman
The former Chattenden & Upnor Railway Manning Wardle built 0-6-2T No. 1 (Works No. 1877) "Chevallier" will be remaining out in Romania for another year to work as it has been loaned to the Sibiu Agnita Railway in Transylvania, where it will operate for another year there before returning to the UK.

Posted: Sep 7, 2023 @ 15:09:09 by Russell Newman
The overhaul on former Chattenden & Upnor Railway Manning Wardle built 0-6-2T No. 1 (Works No. 1877) "Chevallier" has been completed and the locomotive is operational again, and in a surprise move No. 1 "Chevallier" is in Romania! As the locomotive is on a visit to the Sibiu Agnita Railway to take part in their Gala weekend out there on the 9th and 10th of September 2023.

Posted: Jan 23, 2021 @ 05:01:08 by Russell Newman
Former Chattenden & Upnor Railway Manning Wardle built 0-6-2T No. 1 "Chevallier" has now left the Welshpool & Llanfair Light Railway and has returned to the Flour Mill Works at Bream in Gloucestershire. But following some advice from the Welshpool & Llanfair Light Railway the locomotive is to have some modifications carried out during its overhaul to get the locomotive working to high standards.

Posted: Dec 7, 2020 @ 06:12:05 by Russell Newman
The former Chattenden & Upnor Railway Manning Wardle built 0-6-2T No. 1 "Chevallier" is currently located at the Welshpool & Llanfair Light Railway at Llanfair Caereinion in Powys, Wales. Where the locomotive is in storage out of use at the shed at Llanfair awaiting overhaul.

Posted: Jan 7, 2020 @ 14:01:33 by John carter
does anyone know how the loco got its name as my wife’s family name is Chevallier and her father was in the navy during WW1

Posted: Jan 4, 2019 @ 13:01:38 by Russell Newman
Former Chattenden & Upnor Railway Manning Wardle built 0-6-2T No. 1 "Chevallier" is at the Welshpool & Llanfair Light Railway where it has been steamed there during November last year following overhaul and modifications to its blast pipe.

Posted: Aug 23, 2018 @ 13:08:40 by Russell Newman
The former Chattenden & Upnor Railway Manning Wardle built 0-6-2T No. 1 "Chevallier" is currently located at its home at the Flour Mill Works at Bream in Gloucestershire. Where its currently being overhauled there.

Posted: Jun 18, 2016 @ 10:06:05 by Russell Newman
Chevallier has gone on loan to the Welshpool and Llanfair Light Railway for the summer season.

Sursa informatii: https://steamlocomotive.info/vlocomotive ... lay=4457

 


Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: CFF / CFI  • 
Choose destination

Since our 2341 forum members have written 426254 posts in 5298 topics and 516 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use