Topic: Leyland Merkavim
51 posts, 16068 views
📖 Pagination options
- Goldmund
-
Posted:
-
Leyland Merkavim
Goldmund
O istorie scurta a acestor autobuze urbane:
dupa "Razboiul de Sase Zile" din 1967 intre Israel si restul lumii arabe+palestinienii, singura tara din "Blocul Sovietic" care nu a intrerupt legaturile cu Israel a fost Romania, mai mult conducerea de atunci de la Bucuresti a fost de acord cu relatii la nivel de ambasade intre Romania si Israel, astfel Romania era singurul stat din est care avea relatii si cu palestinienii(prin PLO reprezentati- -o organizatie terorista atunci) si cu Israel. Drept "rasplata" guvernul israelit a "donat"(?) mai multe autobuze de oras statului roman. Cand le-am vazut circuland prin Bucuresti am ramas uluit de un design si o calitate a produsului cu care noi nu eram obisnuiti pana atunci..
Cert este ca autobuzele erau mult mai fiabile, mai mari, mai elegante decat oricare autobuz vazut pana atunci si mai aveau si un tigru mare deasupra radiatorului. Au ajuns in Bucuresti in anul 1969 si au circulat cu bravura destul de putin , pana prin anii 1980(se crede ca piesele de schimb erau f. scumpe)
Poze nu am decat asa:
https://www.bing.com/images/search?view= ... ;ajf=100
de aici: https://www.bing.com/images/search?q=ley ... verTitle
O istorie scurta a acestor autobuze urbane:
dupa "Razboiul de Sase Zile" din 1967 intre Israel si restul lumii arabe+palestinienii, singura tara din "Blocul Sovietic" care nu a intrerupt legaturile cu Israel a fost Romania, mai mult conducerea de atunci de la Bucuresti a fost de acord cu relatii la nivel de ambasade intre Romania si Israel, astfel Romania era singurul stat din est care avea relatii si cu palestinienii(prin PLO reprezentati- -o organizatie terorista atunci) si cu Israel. Drept "rasplata" guvernul israelit a "donat"(?) mai multe autobuze de oras statului roman. Cand le-am vazut circuland prin Bucuresti am ramas uluit de un design si o calitate a produsului cu care noi nu eram obisnuiti pana atunci..
Cert este ca autobuzele erau mult mai fiabile, mai mari, mai elegante decat oricare autobuz vazut pana atunci si mai aveau si un tigru mare deasupra radiatorului. Au ajuns in Bucuresti in anul 1969 si au circulat cu bravura destul de putin , pana prin anii 1980(se crede ca piesele de schimb erau f. scumpe)
Poze nu am decat asa:
https://www.bing.com/images/search?view= ... ;ajf=100
de aici: https://www.bing.com/images/search?q=ley ... verTitle
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Leyland Merkavim
rosetti61
Au fost retrase incepand cu 1974, ultimul Leyland a fost scos din circulatie in 1979.
Au fost retrase incepand cu 1974, ultimul Leyland a fost scos din circulatie in 1979.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Leyland Merkavim
ADK
Din câte știu acestea aveau cutia automată. Erau de cel puțin 2 tipuri ca format al ușilor și farurilor (dintre care unele cu geamurile mai mari iar altele mai mici), cu ușile 2 și 3 largi, și cu ușa 2 scurtă, faruri simple și faruri duble. Iată-le pe #172, #173 și #241, din păcate foarte puținele fotografii publice pe internet. Nu cunosc autorul fotografiilor, așa că-mi cer scuze dacă le postez fără acordul lor.
Din câte știu acestea aveau cutia automată. Erau de cel puțin 2 tipuri ca format al ușilor și farurilor (dintre care unele cu geamurile mai mari iar altele mai mici), cu ușile 2 și 3 largi, și cu ușa 2 scurtă, faruri simple și faruri duble. Iată-le pe #172, #173 și #241, din păcate foarte puținele fotografii publice pe internet. Nu cunosc autorul fotografiilor, așa că-mi cer scuze dacă le postez fără acordul lor.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Leyland Merkavim
andrei11
Dacă nu mă înșel aveau cutie manuală, cu un schimbător de viteze cu o tijă extrem de scurtă, de vreo 10 cm. ( centimetri ). Și un ghidaj la vedere pentru cele 5+1 viteze. Poate confirmă / infirmă cineva.
Dacă nu mă înșel aveau cutie manuală, cu un schimbător de viteze cu o tijă extrem de scurtă, de vreo 10 cm. ( centimetri ). Și un ghidaj la vedere pentru cele 5+1 viteze. Poate confirmă / infirmă cineva.
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Leyland Merkavim
Robert24
Sunt destul de sigur ca aveau cutie semi-automata, adica fara pedeala de ambreiaj, similar cum au avut Saviem-urile care au circulat pe linii expres.
Sunt destul de sigur ca aveau cutie semi-automata, adica fara pedeala de ambreiaj, similar cum au avut Saviem-urile care au circulat pe linii expres.
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: Leyland Merkavim
PaulIP
Poze din interior la rezolutie decenta exista? Singurele pe care le stiu sunt de dimensiunea unor timbre...
Cutia era, cum bine spune Robert24, semiautomata, similara celei folosite pe Routemaster si alte autobuze britanice ale epocii.
Poze din interior la rezolutie decenta exista? Singurele pe care le stiu sunt de dimensiunea unor timbre...
Cutia era, cum bine spune Robert24, semiautomata, similara celei folosite pe Routemaster si alte autobuze britanice ale epocii.
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Leyland Merkavim
Robert24
Iata o poza de pe net cu unul britanic:
si alta de pe wikipedia
si un screenshoot dintr-un user guide:
Iata o poza de pe net cu unul britanic:
si alta de pe wikipedia
si un screenshoot dintr-un user guide:
Screenshot_1.png (197.86 KB; downloaded 5545 times)
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Leyland Merkavim
Robert24
O alta fotografie gasita in urma cu ceva ani pe net.
In ultimii ani de viata si-au facut veacul pe liniile 32, 32 barat, 120, posibil si alte linii din sud.
O alta fotografie gasita in urma cu ceva ani pe net.
In ultimii ani de viata si-au facut veacul pe liniile 32, 32 barat, 120, posibil si alte linii din sud.
Leyland 265 - 32.png (2.32 MB; downloaded 5286 times)
- Tom
-
Posted:
-
Re: Leyland Merkavim
Tom
100 145 46 1968 Leyland-Merkavim 31-B 7334 > 7289
146 147 2 1968 Leyland-Merkavim 31-B 7394 7395
148 160 13 1968 Leyland-Merkavim 31-B 7001 7013
161 172 12 1968 Leyland-Merkavim 31-B 7045 > 7034
173 181 9 1968 Leyland-Merkavim 31-B 7046 7054
182 183 2 1969 Leyland-Merkavim 31-B 7174 7175
184 194 11 1969 Leyland-Merkavim 31-B 7163 7173
195 208 14 1969 Leyland-Merkavim 31-B 7908 7921
209 216 8 1969 Leyland-Merkavim 31-B 7959 7966
217 1 1969 Leyland-Merkavim 31-B 7958
218 1 1969 Leyland-Ashdod 32-B 9136
219 1 1969 Leyland-Ashdod 32-B 9145
220 225 6 1969 Leyland-Ashdod 32-B 9137 9142
226 241 16 1969 Leyland-Ashdod 32-B 9147 9162
242 267 26 1969 Leyland-Ashdod 32-B 9184 9209
268 277 10 1969 Leyland-Ashdod 32-B 9239 9248
96 99 4 1969 Leyland-Ashdod 32-B 9249 9252
Total 118 + 64 = 182
Numerele de înmatriculare erau "cam" în ordinea celor de parc (sau inversă), însă existau inversări între cele din același grup. Există foto în care apar aceste inadvertențe față de listă. Sursa: Mike1966@tramclub.
Leyland-Ashdod cred că se mai numeau și Haargaz (היהארגז), care înseamnă "Cutia" (așa se numea fabrica). Merkavim (מרכבים) înseamnă "mașini" sau "vehicule". Sursa, userul falizwim de pe acest forum.
Se pare că israelienii le-au fabricat pentru condițiile de climă de la ei, nu de aici, plus că nici caroseria nu prea era proiectată pentru asaltul clasei muncitoare din orele de vârf, așa că nu au rezistat prea mult.
100 145 46 1968 Leyland-Merkavim 31-B 7334 > 7289
146 147 2 1968 Leyland-Merkavim 31-B 7394 7395
148 160 13 1968 Leyland-Merkavim 31-B 7001 7013
161 172 12 1968 Leyland-Merkavim 31-B 7045 > 7034
173 181 9 1968 Leyland-Merkavim 31-B 7046 7054
182 183 2 1969 Leyland-Merkavim 31-B 7174 7175
184 194 11 1969 Leyland-Merkavim 31-B 7163 7173
195 208 14 1969 Leyland-Merkavim 31-B 7908 7921
209 216 8 1969 Leyland-Merkavim 31-B 7959 7966
217 1 1969 Leyland-Merkavim 31-B 7958
218 1 1969 Leyland-Ashdod 32-B 9136
219 1 1969 Leyland-Ashdod 32-B 9145
220 225 6 1969 Leyland-Ashdod 32-B 9137 9142
226 241 16 1969 Leyland-Ashdod 32-B 9147 9162
242 267 26 1969 Leyland-Ashdod 32-B 9184 9209
268 277 10 1969 Leyland-Ashdod 32-B 9239 9248
96 99 4 1969 Leyland-Ashdod 32-B 9249 9252
Total 118 + 64 = 182
Numerele de înmatriculare erau "cam" în ordinea celor de parc (sau inversă), însă existau inversări între cele din același grup. Există foto în care apar aceste inadvertențe față de listă. Sursa: Mike1966@tramclub.
Leyland-Ashdod cred că se mai numeau și Haargaz (היהארגז), care înseamnă "Cutia" (așa se numea fabrica). Merkavim (מרכבים) înseamnă "mașini" sau "vehicule". Sursa, userul falizwim de pe acest forum.
Se pare că israelienii le-au fabricat pentru condițiile de climă de la ei, nu de aici, plus că nici caroseria nu prea era proiectată pentru asaltul clasei muncitoare din orele de vârf, așa că nu au rezistat prea mult.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Leyland Merkavim
1689
Cum mai spuneam, Leyland-urile vor ramine intotdeauna asociate in mintea mea cu cel mai infiorator sunet de frinare fier pe fier pe care l-am auzit vreodata.
Ultimele pe care tin minte sa le fi vazut erau pe liniile semi-suburbane din sud (244 ?).
Cel mai probabil au fost repartizate la Autobaza Serban Voda pina la venirea (celui de-al doilea lot ??) IK 4.
Cum mai spuneam, Leyland-urile vor ramine intotdeauna asociate in mintea mea cu cel mai infiorator sunet de frinare fier pe fier pe care l-am auzit vreodata.
Ultimele pe care tin minte sa le fi vazut erau pe liniile semi-suburbane din sud (244 ?).
Cel mai probabil au fost repartizate la Autobaza Serban Voda pina la venirea (celui de-al doilea lot ??) IK 4.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Leyland Merkavim
Tom
Încă doua foto cu "Ițikbuzuri" (așa li se spunea, denumirea a fost confirmată și de userul falizwim).
Ce este ciudat, este că primele autobuzel par de tipuri diferite, deși sunt după număr din aceeași serie.
Al doilea, cel puțin după număr, este de al doilea tip (Leyland-Ashdod).
Cu ocazia asta, după ce am regăsit pe alt forum informații de la același user falizwim, am clarificat și alte nelămuriri despre aceste autobuze.
Au existat 3 loturi de autobuze, cu diferențe între ele, au fost 190 în total (după falizwim) sau 182 (după Mike1966), iar producătorul se numea Merkavim-Haargaz, dar existau inscripții diferite pe autobuze, după cum urmează:
Tipul 1 – avea inscripția: Merkavim Ha – Argaz – Tel Aviv – Israel
Tipul 2 avea inscripția: Leyland – Ashdod – Tel Aviv - Israel
Primul tip a fost livrat în două loturi, primul având numere cu 31-B-73xx, iar al doilea cu 31-B-70xx și 31-B-71xx. Al 3-lea lot a avut numere cu 32-B-91xx.
Încă doua foto cu "Ițikbuzuri" (așa li se spunea, denumirea a fost confirmată și de userul falizwim).
Ce este ciudat, este că primele autobuzel par de tipuri diferite, deși sunt după număr din aceeași serie.
Al doilea, cel puțin după număr, este de al doilea tip (Leyland-Ashdod).
Cu ocazia asta, după ce am regăsit pe alt forum informații de la același user falizwim, am clarificat și alte nelămuriri despre aceste autobuze.
Au existat 3 loturi de autobuze, cu diferențe între ele, au fost 190 în total (după falizwim) sau 182 (după Mike1966), iar producătorul se numea Merkavim-Haargaz, dar existau inscripții diferite pe autobuze, după cum urmează:
Tipul 1 – avea inscripția: Merkavim Ha – Argaz – Tel Aviv – Israel
Tipul 2 avea inscripția: Leyland – Ashdod – Tel Aviv - Israel
Primul tip a fost livrat în două loturi, primul având numere cu 31-B-73xx, iar al doilea cu 31-B-70xx și 31-B-71xx. Al 3-lea lot a avut numere cu 32-B-91xx.
© Andrzej Brzozowski
100-31-B-7334-A-Brzozowski.jpg (456.06 KB; downloaded 5232 times)
© Andrzej Brzozowski
112-31-B-7322-A-Brzozowski.jpg (484.94 KB; downloaded 5239 times)
© Bohdan Turżański
241-32-B-9162-Bohdan-Turzanski.jpg (405.91 KB; downloaded 5231 times)
- 1689
-
Posted:
-
Re: Leyland Merkavim
1689
Sint 99% sigur ca sigla de pe grila frontala pe ambele exemplare e identica si ca pe aceasta scrie Haargaz Merkavim.
Sint 99% sigur ca sigla de pe grila frontala pe ambele exemplare e identica si ca pe aceasta scrie Haargaz Merkavim.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Leyland Merkavim
Tom
Informația provine de la userul Mike1966 care a dispărut așa cum a apărut, adică repede și brusc, din păcate, pentru că avea informații foarte multe despre parcul de vehicule ITB/RATB.
Informația provine de la userul Mike1966 care a dispărut așa cum a apărut, adică repede și brusc, din păcate, pentru că avea informații foarte multe despre parcul de vehicule ITB/RATB.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Leyland Merkavim
ByOnu
Dl. Bucșan a urmărit cu interes discuțiile și vine cu următoarele comentarii:
-Răsplată? Nicidecum, au fost cumpărate în baza tratatului general de schimb economic și cultural, încheiat între cele două state în mai 1967.
-Guvernul israelit nu a donat statului român aceste autobuze. Statul român a plătit, numai pentru primele 82 de autobuze, aproximativ un milion și jumătate de dolari.
-Design, calitate, fiabile, elegante? Design standard al celor doi carosieri israeliți, calitate și fiabilitate reduse, câteva dintre ele au luat foc, elegante, hai să comparăm trei poze, una cu interiorul acestui autobuz și două cu interiorul unui autobuz ce a circulat în București, în aceeași perioadă, ŠKODA 706RTO MEX KAROSA.
Am să citez, în continuare, comunicatul de presă comun al agenției de presă române AGERPRES și al agenției de presă israelite JEWISH TELEGRAPHIC AGENCI, din data de 28 iulie 1967:
Se așteaptă ca Israelul și România să semneze un acord comercial în acest weekend, în baza căruia România va cumpăra 82 de autobuze din Israel, la un cost de aproximativ 1.500.000 dolari.
Acordul, o continuare a tratatului general de schimb economic și cultural, semnat de cele două țări, în urmă cu două luni, prevede ca România să achiziționeze câte 200 de autobuze pe an, în următorii câțiva ani.
Autobuzele vor fi construite în Israel de LEYLAND ASHDOD, în timp ce motoarele vor fi furnizate de BRITISH LEYLAND MOTOR COMPANY din Marea Britanie, partener al LEYLAND ASHDOD.
Majoritatea componentelor vor fi fabricate în Israel, iar asamblarea finală va fi efectuată tot în Israel.
LEYLAND ASHDOD din orașul Ashdod,era producătorul șasiului autobuzului, în baza licenței britanice LEYLAND PAHTHER.
Pe acest șasiu se monta motorul importat din Marea Britanie, LEYLAND 0.680, motor DIESEL cu 6 cilindri în linie, orizontal, amplasat între axe, sub podea, având 126 kW / 171 CP (DIN).
Cutia de viteze a fost semiautomată, de tip WILSON.
Caroseriile au fost construite de doi producători, ce realizau numai carosări, pe diverse tipuri de șasiuri.
Primul a fost MERKAVIM - Tel Aviv - Caesaria și al doilea a fost HA´ARGAZ - Tel Aviv - Timurin.
Ca observație la fotografiile postate, în care apar autobuze cu două faruri, vreau să precizez că acestea nu mai erau cele originale. Toate autobuzele livrate au avut, din construcție, patru faruri.
Variantele aceluiași carosier se deosebeau prin ușa de la mijloc, una având-o simplă, din două foi (primul lot de autobuze), cealaltă având-o dublă, din patru foi (al doilea și al treilea lot de autobuze).
Variantele între cei doi carosieri se deosebeau prin mici amănunte constructive. Aceste sunt masca față, înălțimea parbrizului, forma superioară a părții frontale a caroseriei, îmbinarea pereților laterali cu partea frontală (una era rotunjită, cealaltă era în unghi), înălțimea ușilor, forma și mărimea ferestrelor ușii din mijloc (la cele cu ușă dublă), forma și poziționarea barelor de protecție față / spate.
O fotografie cu cele două tipuri de caroserie, în stânga, LEYLAND HA´ARGAZ, în dreapta, LEYLAND MERKAVIM.
Dimensiuni de gabarit:
lungime 11400 mm
lățime 2500 mm
înălțime 3000 mm
Ampatament 5900 mm
Consolă față 2400 mm
Consolă spate 3100 mm
Caroseria a fost inspirată de autobuzele britanice LEYLAND OLYMPIC 3, construite pentru Cuba.
Dl. Bucșan a urmărit cu interes discuțiile și vine cu următoarele comentarii:
-Răsplată? Nicidecum, au fost cumpărate în baza tratatului general de schimb economic și cultural, încheiat între cele două state în mai 1967.
-Guvernul israelit nu a donat statului român aceste autobuze. Statul român a plătit, numai pentru primele 82 de autobuze, aproximativ un milion și jumătate de dolari.
-Design, calitate, fiabile, elegante? Design standard al celor doi carosieri israeliți, calitate și fiabilitate reduse, câteva dintre ele au luat foc, elegante, hai să comparăm trei poze, una cu interiorul acestui autobuz și două cu interiorul unui autobuz ce a circulat în București, în aceeași perioadă, ŠKODA 706RTO MEX KAROSA.
0a_MERKAVIM_HA'ARGAZ 1_șasiu LEYLAND PANTHER_c.jpg (228.09 KB; downloaded 5108 times)
0a_ŠKODA 706RTO MEX KAROSA_a.jpg (140.22 KB; downloaded 5103 times)
0a_ŠKODA 706RTO MEX KAROSA_b.jpg (306.04 KB; downloaded 5097 times)
Am să citez, în continuare, comunicatul de presă comun al agenției de presă române AGERPRES și al agenției de presă israelite JEWISH TELEGRAPHIC AGENCI, din data de 28 iulie 1967:
Se așteaptă ca Israelul și România să semneze un acord comercial în acest weekend, în baza căruia România va cumpăra 82 de autobuze din Israel, la un cost de aproximativ 1.500.000 dolari.
Acordul, o continuare a tratatului general de schimb economic și cultural, semnat de cele două țări, în urmă cu două luni, prevede ca România să achiziționeze câte 200 de autobuze pe an, în următorii câțiva ani.
Autobuzele vor fi construite în Israel de LEYLAND ASHDOD, în timp ce motoarele vor fi furnizate de BRITISH LEYLAND MOTOR COMPANY din Marea Britanie, partener al LEYLAND ASHDOD.
Majoritatea componentelor vor fi fabricate în Israel, iar asamblarea finală va fi efectuată tot în Israel.
LEYLAND ASHDOD din orașul Ashdod,era producătorul șasiului autobuzului, în baza licenței britanice LEYLAND PAHTHER.
Pe acest șasiu se monta motorul importat din Marea Britanie, LEYLAND 0.680, motor DIESEL cu 6 cilindri în linie, orizontal, amplasat între axe, sub podea, având 126 kW / 171 CP (DIN).
Cutia de viteze a fost semiautomată, de tip WILSON.
Caroseriile au fost construite de doi producători, ce realizau numai carosări, pe diverse tipuri de șasiuri.
Primul a fost MERKAVIM - Tel Aviv - Caesaria și al doilea a fost HA´ARGAZ - Tel Aviv - Timurin.
Ca observație la fotografiile postate, în care apar autobuze cu două faruri, vreau să precizez că acestea nu mai erau cele originale. Toate autobuzele livrate au avut, din construcție, patru faruri.
Variantele aceluiași carosier se deosebeau prin ușa de la mijloc, una având-o simplă, din două foi (primul lot de autobuze), cealaltă având-o dublă, din patru foi (al doilea și al treilea lot de autobuze).
Variantele între cei doi carosieri se deosebeau prin mici amănunte constructive. Aceste sunt masca față, înălțimea parbrizului, forma superioară a părții frontale a caroseriei, îmbinarea pereților laterali cu partea frontală (una era rotunjită, cealaltă era în unghi), înălțimea ușilor, forma și mărimea ferestrelor ușii din mijloc (la cele cu ușă dublă), forma și poziționarea barelor de protecție față / spate.
O fotografie cu cele două tipuri de caroserie, în stânga, LEYLAND HA´ARGAZ, în dreapta, LEYLAND MERKAVIM.
0b_MERKAVIM_HA'ARGAZ 1_șasiu LEYLAND PANTHER_a.jpg (145.31 KB; downloaded 5106 times)
Dimensiuni de gabarit:
lungime 11400 mm
lățime 2500 mm
înălțime 3000 mm
Ampatament 5900 mm
Consolă față 2400 mm
Consolă spate 3100 mm
Caroseria a fost inspirată de autobuzele britanice LEYLAND OLYMPIC 3, construite pentru Cuba.
📖 Pagination options