Topic: Știri feroviare din România
1286 posts, 449006 views
📖 Pagination options
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
PTMZ
Sursa: CFR Călători
Începând de astăzi – 15 martie 2021, în cadrul acțiunilor întreprinse de CFR Călători sub egida Anului European al Căilor Ferate, pentru a veni în întâmpinarea solicitărilor pasagerilor de asigurare a mobilității, trei trenuri InterRegio vor avea opriri în plus faţă de cele programate, astfel:
• trenul IR 1540 Brașov (plecare 14:10) – Iași (sosire 22:28) va avea oprire în Băile Tușnad Hm (sosire 15:26/plecare 15:27).
• trenul IR 1541 Iași (plecare 05:35) – Brașov (sosire 13:38) va avea oprire în Băile Tușnad Hm (sosire 12:24/plecare 12:25).
• trenul IR 1771 București Nord (plecare 06:41) – Urziceni – Galați (sosire 10:33) va avea oprire și în: Gârbovi Hm (sosire 08:02/plecare 08:03), Cotorca Hm (sosire 08:12/plecare 08:13) și Rușețu Hm (sosire 08:48/plecare 08:49).
Călătoriți rapid și în siguranță cu CFR Călători! Alegeți trenurile CFR Călători, partenerul tău de drum!
Sursa: CFR Călători
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
PTMZ
Cateva investitii din proiectul PNRR, pentru material rulant feroviar:
Sursa: Club Feroviar
Cateva investitii din proiectul PNRR, pentru material rulant feroviar:
De asemenea, sunt menționate și proiecte în domeniul materialului rulant, fără a fi precizate însă cantități și sume. Optimizarea mersului trenurilor de călători pe rețeaua feroviară națională, inclusiv prin următoarele intervenții:
– Optimizarea mecanismului instituțional de gestionare a investițiilor în domeniul feroviar și de furnizare a serviciului public;
– Achiziția de material rulant verde pentru rețeaua națională;
– Modernizarea materialului rulant existent pe rețeaua feroviară națională;
– Achiziția materialului rulant pentru rețeaua feroviară metropolitană și modernizarea punctelor de oprire.
Sursa: Club Feroviar
- Stefan28
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
Stefan28
Prin Achiziția de material rulant verde pentru rețeaua națională ne putem gândi cumva și la achiziția de locomotive?
Nu de alta, dar 90% din locomotivele CFR sunt moarte în maxim 5 ani, și cu Pumizări și modernizări non stop nu o poți duce până la capăt.
Sau cumva numai tramvaiele IR sunt "viitorul"?
Prin Achiziția de material rulant verde pentru rețeaua națională ne putem gândi cumva și la achiziția de locomotive?
Nu de alta, dar 90% din locomotivele CFR sunt moarte în maxim 5 ani, și cu Pumizări și modernizări non stop nu o poți duce până la capăt.
Sau cumva numai tramvaiele IR sunt "viitorul"?
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Știri feroviare din România
Andrei Andraș
"Îmi place" cum îți ies ție din burtă termenele astea: la București mai dai 3 ani de circulație pentru Citaro, aici la locomotive dai 5 ani. De studii sau cercetări n-am să întreb că știu că sunt doar păreri de tip Facebook, sportul național al românilor.
"Îmi place" cum îți ies ție din burtă termenele astea: la București mai dai 3 ani de circulație pentru Citaro, aici la locomotive dai 5 ani. De studii sau cercetări n-am să întreb că știu că sunt doar păreri de tip Facebook, sportul național al românilor.
- Stefan28
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
Stefan28
Și la sportul național de a ne băga în seamă în absolut orice subiect? Unde ar trebui să-l categorizăm?
La autobuze, este vorba de Euro 3. Mai apoi, tu cam cât ai mai da viață unor locomotive vechi de 30 de ani măcar? (greșeala mea că nu am spus "aproximativ" 5 ani) Cât despre locomotive, hai să rămână CFR numai cu modernizări peste modernizări la acest capitol, că numai la asta ne pricepem, să nu moară reparatorii de foame...
Și la sportul național de a ne băga în seamă în absolut orice subiect? Unde ar trebui să-l categorizăm?
La autobuze, este vorba de Euro 3. Mai apoi, tu cam cât ai mai da viață unor locomotive vechi de 30 de ani măcar? (greșeala mea că nu am spus "aproximativ" 5 ani) Cât despre locomotive, hai să rămână CFR numai cu modernizări peste modernizări la acest capitol, că numai la asta ne pricepem, să nu moară reparatorii de foame...
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Știri feroviare din România
Andrei Andraș
Atâta timp cât la modernizare din locomotivă rămâne doar „ambalajul”, nu am nicio problemă în a le mai vedea încă zeci de ani în circulație.
Atâta timp cât la modernizare din locomotivă rămâne doar „ambalajul”, nu am nicio problemă în a le mai vedea încă zeci de ani în circulație.
- Andrei98
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
Andrei98
Eu zic ca nu ar trebui sa arati cu degetul atata timp cat chiar tu faci asta la subiecte cu care nu ai nici o treaba doar ca sa dea bine la numarul de mesaje. Sa nu uitam de diverse perle cu motorul cu ardere externa si sasiul la autobuz LF. Masinile alea vor circula atata timp cat va mai fi nevoie de ele.
Stefan28 wrote:
Și la sportul național de a ne băga în seamă în absolut orice subiect? Unde ar trebui să-l categorizăm?
Eu zic ca nu ar trebui sa arati cu degetul atata timp cat chiar tu faci asta la subiecte cu care nu ai nici o treaba doar ca sa dea bine la numarul de mesaje. Sa nu uitam de diverse perle cu motorul cu ardere externa si sasiul la autobuz LF. Masinile alea vor circula atata timp cat va mai fi nevoie de ele.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
shoppy
EA trebuie sa dispara de la traficul de calatori, chiar si modernizate in Transmontane nu se justifica.
EA trebuie sa dispara de la traficul de calatori, chiar si modernizate in Transmontane nu se justifica.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
PTMZ
Sursa: CFR Călători
Pentru realizarea de CFR SA de lucrări la infrastructura feroviară între Caransebeș și Slatina Timiș, în circulația trenurilor vor interveni următoarele modificări, în perioada 23 martie – 30 mai 2021:
IR 73 Lokoshaza – Curtici – București Nord își modifică circulația astfel:
• se anulează pe distanța Caransebeș – Slatina Timiș – Orsova – Filiași – Craiova – Videle – Chiajna – București Nord și în locul său circulă IR 12173 Slatina Timiș (plecare 16.40) – București Nord (sosire 28).
• pe distanta Caransebeș – Slatina Timiș se asigură transbordarea călătorilor cu mijloace auto de la IR 73 la IR 12173.
• circulă conform graficului din mersul trenurilor pe distanța Lokoshaza – Curtici – Arad –Timișoara Nord – Recaș – Lugoj – Caransebeș.
IR 72 București Nord – Curtici – Lokoshaza își modifică circulația astfel:
• se anulează pe distanța București Nord – Videle – Craiova – Orșova – Caransebeș și în locul său circulă IR 12172 București Nord (plecare 04.55) – Slatina Timiș (sosire 57).
• pe distanța Slatina Timiș – Caransebeș se asigură transbordarea călătorilor cu mijloace auto de la IR 12172 pentru trenul IR 72.
• circulă conform graficului din mersul trenurilor pe distanța Caransebeș – Timișoara Nord – Arad – Curtici – Lokoshaza.
Sursa: CFR Călători
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
PTMZ
Sursa: CFR Călători
Pentru adaptarea circulației trenurilor la solicitările de trafic, vor interveni următoarele modificări:
• începând cu data de 27/28 martie 2021, IR 1854 Iași – București Nord nu va circula în ziua de sambătă/duminică;
• începând cu data de 28/29 martie 2021, IR 1853 București Nord – Iași nu va circula în ziua de duminică/ luni.
• în perioada 1 aprilie – 3 mai 2021, IR 366 Brașov – Oradea va circula doar pe relația București Nord – Cluj Napoca;
• în perioada 1 aprilie – 31 mai 2021, IR 143 Oradea – Cluj Napoca nu va circula;
• în perioada 1- 30 aprilie 2021, R 5037, R 5036 București Nord -Buftea și retur nu vor circula;
• în perioada 1- 30 aprilie 2021, R 8080, R 8081, R 8084, R 8085, R 8086, R 8087 București Nord -Fundulea și retur, nu vor circula, iar călătorii cu destinația Fundulea/ București Nord vor fi preluați de trenurile IR 1585, IR 1586 care vor avea oprire în Fundulea.
Sursa: CFR Călători
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
PTMZ
Sursa: CFR Calatori
CFR Călători informează că începând cu data de 28 martie 2021, în activitatea de transport feroviar se va trece la ora oficială de vară, ora 03:00 devenind ora 04:00.
Trecerea la ora de vară nu modifică mersul trenurilor în vigoare, circulaţia se va efectua conform orarului prevăzut în mersul trenurilor.
Trenurile operate de CFR Călători vor circula după ora actuală (de iarnă) până în noaptea de 27/28 martie a.c. la ora 03:00, care va deveni ora 04.00. După ora 04.00, trenurile vor pleca la orele din mersul de tren în vigoare, respectând ora oficială de vară.
Trenurile operate de CFR Călători aflate în circulație după ora 03:00, care devine ora 04:00, își vor continua mersul până la stația de destinație, iar în cazul în care orele de plecare ale acestor trenuri se suprapun cu orele normale de plecare în intervalul orar 04.00 – 05.00, trenurile vor pleca în ordinea rangului.
Având în vedere că şi în ţările vecine trecerea la ora de vară se face în aceeaşi zi de duminică, 28 martie 2021, între staţiile de frontieră cu țările vecine, trenurile vor circula după graficele din mersul de tren în vigoare.
Sursa: CFR Calatori
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
PTMZ
Sursa: CFR Calatori
CFR Călători a început primăvara cu oferte de transport pe magistrala 800. Continuăm cu noi trenuri Regio Expres pe relația București Nord – Fetești și retur.
Pentru a răspunde nevoilor de trafic pe ruta București Nord – Fetești și retur și pentru a oferi totodată accesibilitate la transportul pe calea ferată unei categorii cât mai largi de călători, CFR Călători a planificat îmbunătățirea ofertei de trenuri ce deservesc și Fundulea încă de la începutul anului, iar demersurile pentru operaționalizarea circulației de noi trenuri a fost aprobată din 15 martie. Astfel, din 1 aprilie 2021 noi trenuri Regio Expres (RE) vor circula de la București Nord la Fetești și retur.
Prețul biletelor este la nivel de tren Regio, iar de aceste tarife avantajoase beneficiază călătorii din București Nord, București Băneasa, Pantelimon, Brănești h, Islaz, Fundulea, Sărulești, Lehliu, Dor Mărunt h, Ciulnița, Ogoarele hc, Recolta, Ștefan cel Mare hc, Bărăganu și Fetești.
Pe lângă funcția de tren metropolitan pe care o au pentru stațiile apropiate de București, îndeplinesc și funcția de tren Regio Expres între București Nord și Fetești și retur, deservind localitățile intermediare și completează astfel oferta CFR Călători pe magistrala 800.
Program
Noile trenuri vor circula astfel:
- RE 8017 București Nord (plecare 09:33) – Fetești (sosire 11:37) va circula de luni până vineri, în perioadele de extrasezon: 1 – 30 aprilie 2021 și 1 octombrie – 11 decembrie 2021.
- RE 8019 București Nord (plecare 09:33) – Fetești (sosire 11:56) va circula de luni până vineri, în perioada de sezon: 1 mai – 30 septembrie 2021.
- RE 8018 Fetești (plecare 12:55) – București Nord (sosire 15:08) va circula de luni până vineri.
Facilități
- Se creează astfel mai multe posibilități de deplasare spre/dinspre Fetești cu noile trenuri RE spre/dinspre București Nord.
- Asigură mobilitatea călătorilor spre/dinspre localitățile din parcurs, trenurile având opriri în majoritatea stațiilor, inclusiv în Gara București Băneasa, unde există acces rapid la sistemul de transport urban.
- Trenurile Regio Expres au un tarif scăzut, beneficiind de viteza și confortul trenurilor InterRegio, precum și de rezervare pentru loc
Sursa: CFR Calatori
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
PTMZ
Sursa: CFR Călători
În contextul vacanței prelungite de primăvară a elevilor și a restricțiilor pentru combaterea răspândirii virusului Sars-CoV-2, CFR Călători își adaptează capacitatea de transport la solicitările de trafic, ceea ce conduce la următoarele modificări:
Vor circula suplimentar următoarele trenuri:
• R 4071 Zalău Nord (plecare 15:53) – Jibou (sosire 16:30) 12 – 29.04.2021
• R 4076 Jibou (plecare 13:50) – Zalău Nord (sosire 14:27) 12 – 29.04.2021
• R 4365 Zalău Nord (plecare 07:30) – Jibou (sosire 08:07) 12 – 29.04.2021
• R 4705 Dej Călători (plecare 11:53) – Cluj Napoca (sosire 13:20) 12 – 29.04.2021
Va fi suspendată circulația următoarelor trenuri:
• R 2188 Lugoj – Margina 12 – 29.04.2021
• R 2207 Arad – Curtici 12 – 29.04.2021
• R 2210 Curtici – Arad 12 – 29.04.2021
• R 2606 Arad – Timişoara Nord 12 – 29.04.2021
• R 3745 Arad – Sântana 12 – 29.04.2021
• R 3746 Sântana – Arad 12 – 29.04.2021
• R 3642 Bratca – Huedin 12 – 29.04.2021
• R 3643 Huedin Piatra – Craiului Hm. 12 – 29.04.2021
• R 4142 Bistriţa Nord – Deda 12 – 29.04.2021
• R 4143 Deda – Bistriţa Nord 12 – 29.04.2021
• R 4061 Marghita – Jibou 12 – 29.04.2021
• R 4062 Jibou – Marghita 12 – 29.04.2021
• R 4065 Săcuieni Bihor – Jibou 12 – 29.04.2021
• R 4066 Jibou – Săcuieni Bihor 12 – 29.04.2021
• R 4073 Sărmăşag – Jibou 12 – 29.04.2021
• R 4074 Jibou – Sărmăşag 12 – 29.04.2021
• R 4305 Dej Călători – Cluj Napoca 12 – 29.04.2021
• R 4318 Apa Hm. – Satu Mare 12 – 29.04.2021
• R 4321 Satu Mare – Apa Hm. 12 – 29.04.2021
• R 4322 Apa Hm. – Satu Mare 12 – 29.04.2021
• R 4361 Sărmăşag – Jibou 12 – 29.04.2021
• R 4407 Satu Mare – Halmeu 12 – 29.04.2021
• R 4408 Halmeu – Satu Mare 12 – 29.04.2021
• R 4483 Ilva Mică – Beclean pe Someş 12 – 29.04.2021
• R 4484 Dej Călători – Ilva Mică 12 – 29.04.2021
• R 4702 Beclean pe Someş – Ilva Mică 12 – 29.04.2021
• R 4703 Ungheni Prut Hm. – Iaşi 12 – 29.04.2021
• R 6503 Iaşi – Ungheni Prut Hm. 12 – 29.04.2021
• R 6504 Iaşi- Ungheni Prut Hm. 12 – 29.04.2021
• R 9434 Târgovişte – Titu 12 – 29.04.2021
• R 2482 Podu Olt – Lotru 12 – 29.04.2021
• R 2420 Miercurea Sibiu Hm. – Sibiu 12 – 29.04.2021
• R 2423 Sibiu – Miercurea Sibiu Hm. 12 – 29.04.2021
• R 2594 Copşa Mică – Sibiu 12.04 – 18.06.2021
• R 2595 Sibiu – Copşa Mică 12.04 – 18.06.2021
• IR 1786 Piteşti – Bucureşti Nord din 10:04.2021, în zilele de sâmbătă și duminică
• IR 1787 Bucureşti Nord – Piteşti din 10:04.2021, în zilele de sâmbătă și duminică
• R 9101 Bucureşti Nord – Târgovişte în zilele de sâmbătă și duminică
• R 9183 Titu – Târgovişte în zilele de sâmbătă și duminică
• R 9184 Târgovişte – Titu în zilele de sâmbătă și duminică
• R 9185 Titu – Târgovişte în zilele de sâmbătă și duminică
• R 7031 Bucureşti Nord – Urziceni în zilele de sâmbătă
• R 7034 Urziceni – Bucureşti Nord în zilele de sâmbătă
• R 5041 Bucureşti Nord – Ploieşti Sud în zilele de duminică
• R 5034 Buftea -Bucureşti Nord începând cu data de 05.04.2021
• R 5035 Bucureşti Nord – Buftea începând cu data de 05.04.2021
• R 2435 Băbeni – Râmnicu Vâlcea în perioada 05.04 – 05.05.2021 și în zilele de sâmbătă, duminică și sărbători legale
• R 2436 Râmnicu Vâlcea – Băbeni 05.04 – 05.05.2021
• R 2437 Râmnicu Vâlcea – Lotru 05.04 – 05.05.2021
• R 2438 Lotru – Râmnicu Vâlcea 05.04.2021 – 05.05.2021
• R 2872 Târgu Jiu – Turceni 05.04 – 05.05.2021 și în zilele de sâmbătă, duminică și sărbători legale
• R 2873 Turceni – Târgu Jiu 05.04 – 05.05.2021 și în zilele de sâmbătă, duminică și sărbători legale
• R 3637 Cluj Napoca – Huedin începând cu data de 05.04.2021
• R 4411 Satu Mare – Halmeu începând cu data de 05.04.2021
• R 4412 Halmeu – Satu Mare începând cu data de 05.04.2021
Sursa: CFR Călători
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
PTMZ
Sursa: CFR Călători
Astfel, din 8 aprilie 2021, introducem un serviciu nou: vagoane de dormit sau cușetă în compunerea trenurilor de lung parcurs, cu circulație pe timp de zi, și cu ofertă de preț specială.
În prima etapă, aceste vagoane vor fi introduse pe rutele Iași – Timișoara și retur și București Nord – Baia Mare și retur.
[...]
Program trenuri
Vagoanele de dormit vor circula în compunerea trenurilor:
• IR 1745/ RE 4005 București Nord (plecare 6:00) – Cluj Napoca (sosire 15:24/ plecare 15:44) – Baia Mare (sosire 20:00)
• RE 4006/ IR 1746 Baia Mare (plecare 05:40) – Cluj Napoca (sosire 09:47/ plecare 09:57) – București Nord (sosire 19:41)
Vagoanele cușetă vor circula în compunerea trenurilor:
• IR 1833 Iași (plecare ora 06:05) – Cluj Napoca (sosire 14:58/ plecare 15:29) – Timișoara Nord (sosire ora 21:58)
• IR 1834 Timișoara Nord (plecare ora 06:49) – Cluj Napoca (sosire 12:43/ plecare 12:58) – Iași (sosire ora 21:46)
Sursa: CFR Călători
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare
•
Choose destination