Topic: Ikarus 260/280 (1974-1985)
8 posts, 2732 views- ADK
-
Posted:
-
Ikarus 260/280 (1974-1985)
ADK
Au fost aproximativ 500 de bucăți, din care majoritatea articulate (cf. userului Mike1966 de pe forumul Tramclub), find sosite în perioada 1974-1977 și circulând până undeva la mijlocul aniilor '80 când au fost fie casate, fie vândute altor operatori de transport din țară, la comanda tovarășului de a mai elimina din autobuzele importate în capitală (cf. unui reportaj video, autobuzele Ikarus erau deja în curs de dezmembrare prin autobazele ITB destul de mult prin '84).
Ikarus 260.01/2: 2101-2200
Ikarus 280.01/2: 2001-2100; 2201-2485 (posibil până la 2500)
Din păcate există foarte puține fotografii cu aceste autobuze, cel puțin publicate pe internet, de modelul precedent (180/556) find și mai greu de găsit, mai ales destul de clare și apropriate.
O fotografie destul de clară aparține d-lui Lacriteanu, cu autobuzul 2340 rulând pe linia 34 într-o zi de vară din '78, autobuzul find sosit cu 2 ani în urmă.
Au fost aproximativ 500 de bucăți, din care majoritatea articulate (cf. userului Mike1966 de pe forumul Tramclub), find sosite în perioada 1974-1977 și circulând până undeva la mijlocul aniilor '80 când au fost fie casate, fie vândute altor operatori de transport din țară, la comanda tovarășului de a mai elimina din autobuzele importate în capitală (cf. unui reportaj video, autobuzele Ikarus erau deja în curs de dezmembrare prin autobazele ITB destul de mult prin '84).
Ikarus 260.01/2: 2101-2200
Ikarus 280.01/2: 2001-2100; 2201-2485 (posibil până la 2500)
Din păcate există foarte puține fotografii cu aceste autobuze, cel puțin publicate pe internet, de modelul precedent (180/556) find și mai greu de găsit, mai ales destul de clare și apropriate.
O fotografie destul de clară aparține d-lui Lacriteanu, cu autobuzul 2340 rulând pe linia 34 într-o zi de vară din '78, autobuzul find sosit cu 2 ani în urmă.
2021-03-13_214852.jpg (76.31 KB; downloaded 2698 times)
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
- Tom
-
Posted:
-
Re: Ikarus 260/280 (1974-1985)
Tom
Am să reiau aici lista:
2001 2075 75 1974 Ikarus 280 34-B 394 468
2076 2100 25 1974 Ikarus 280 34-B 1574 1598
2101 2200 100 1974 Ikarus 260 34-B 1599 1698
2201 2223 23 1976 Ikarus 280
2224 1 1976 Ikarus 280 31-B 7163
2225 2232 8 1976 Ikarus 280
2233 1 1976 Ikarus 280 31-B 7185
2234 2235 2 1976 Ikarus 280
2236 1 1976 Ikarus 280 31-B 7189
2237 2252 16 1976 Ikarus 280
2253 2274 22 1976 Ikarus 280 31-B 7209 7230
2275 2359 85 1976 Ikarus 280
2360 1 1976 Ikarus 280 31-B 7896
2361 2399 39 1976 Ikarus 280
2400 1 1976 Ikarus 280 31-B 7984
2401 2408 8 1976 Ikarus 280
2401 2405 5 1977 Ikarus 280 ??????
2409 2438 30 1977 Ikarbus IK4
2439 2440 2 1977 Ikarbus IK4 31-B 7034 7035
2441 2444 4 1977 Ikarbus IK4
2445 1 1977 Ikarus 280
2446 2450 5 1977 Ikarbus IK4
2451 1 1977 Ikarbus IK4 31-B 7081
2452 2454 3 1977 Ikarbus IK4
2455 2456 2 1977 Ikarbus IK4
2457 2485 29 1977 Ikarus 280 35-B 1077 1105
2486 2500 15 1977 Roman 112U
2486 2490 5 1980 DAC 117UD 36-B 394 398
De la 2001 la 2400 au fost sigur Ikarus 260 și 280 (260 au fost doar 2101-2200).
Mai departe, apar niște ciudățenii. În aceeași perioadă cu Ikarusurile 260, au început să vină Romanurile, primele de la 2501 și până la 3140.
Apar apoi în 1976, 8 Ikarusuri de la 2401 la 2408 și din nou peste un an de la 2401 la 2405. Fie au venit și au plecat în provincie, cum a fost cazul DAC-ului 1883 mai târziu și au fost înlocuite, fie e o greșeală în sursele de unde provin informațiile din listă.
După 2401 am păstrat și alte tipuri până la 2500, cu mențiunea că din nou apar niște Roman înainte de 2501, dar cronologic după acestea, iar apoi peste ele apar DAC 117UD. Dintre Ikar(b)us (Zemun) IK4, mai existau câteva și în anii '90 și mai încoace, cele mai cunoscute fiind 2451 și 2413, transformate în utilitare.
Userul Mike1966 spunea că a existat un 2451 și Ikarus 280. E posibil ca o parte din autobuzele din seria 2401..2500 să fi fost duse în alte orașe și ulterior să se fi adus altele cu aceleași numere, dar de tipuri diferite.
Fotografii cu Ikarus 280 există, inclusiv filme, care au fost postate și pe forum(uri).
Am să reiau aici lista:
2001 2075 75 1974 Ikarus 280 34-B 394 468
2076 2100 25 1974 Ikarus 280 34-B 1574 1598
2101 2200 100 1974 Ikarus 260 34-B 1599 1698
2201 2223 23 1976 Ikarus 280
2224 1 1976 Ikarus 280 31-B 7163
2225 2232 8 1976 Ikarus 280
2233 1 1976 Ikarus 280 31-B 7185
2234 2235 2 1976 Ikarus 280
2236 1 1976 Ikarus 280 31-B 7189
2237 2252 16 1976 Ikarus 280
2253 2274 22 1976 Ikarus 280 31-B 7209 7230
2275 2359 85 1976 Ikarus 280
2360 1 1976 Ikarus 280 31-B 7896
2361 2399 39 1976 Ikarus 280
2400 1 1976 Ikarus 280 31-B 7984
2401 2408 8 1976 Ikarus 280
2401 2405 5 1977 Ikarus 280 ??????
2409 2438 30 1977 Ikarbus IK4
2439 2440 2 1977 Ikarbus IK4 31-B 7034 7035
2441 2444 4 1977 Ikarbus IK4
2445 1 1977 Ikarus 280
2446 2450 5 1977 Ikarbus IK4
2451 1 1977 Ikarbus IK4 31-B 7081
2452 2454 3 1977 Ikarbus IK4
2455 2456 2 1977 Ikarbus IK4
2457 2485 29 1977 Ikarus 280 35-B 1077 1105
2486 2500 15 1977 Roman 112U
2486 2490 5 1980 DAC 117UD 36-B 394 398
De la 2001 la 2400 au fost sigur Ikarus 260 și 280 (260 au fost doar 2101-2200).
Mai departe, apar niște ciudățenii. În aceeași perioadă cu Ikarusurile 260, au început să vină Romanurile, primele de la 2501 și până la 3140.
Apar apoi în 1976, 8 Ikarusuri de la 2401 la 2408 și din nou peste un an de la 2401 la 2405. Fie au venit și au plecat în provincie, cum a fost cazul DAC-ului 1883 mai târziu și au fost înlocuite, fie e o greșeală în sursele de unde provin informațiile din listă.
După 2401 am păstrat și alte tipuri până la 2500, cu mențiunea că din nou apar niște Roman înainte de 2501, dar cronologic după acestea, iar apoi peste ele apar DAC 117UD. Dintre Ikar(b)us (Zemun) IK4, mai existau câteva și în anii '90 și mai încoace, cele mai cunoscute fiind 2451 și 2413, transformate în utilitare.
Userul Mike1966 spunea că a existat un 2451 și Ikarus 280. E posibil ca o parte din autobuzele din seria 2401..2500 să fi fost duse în alte orașe și ulterior să se fi adus altele cu aceleași numere, dar de tipuri diferite.
Fotografii cu Ikarus 280 există, inclusiv filme, care au fost postate și pe forum(uri).
- ADK
-
Posted:
-
Re: Ikarus 260/280 (1974-1985)
ADK
Într-adevăr, 2360 este, nu știu de ce am zis mereu 2340...
Iată-l și pe 2003, unul din primele Ikarusuri sosite (având sigla scrisă distanțată pe capotă) tot pe linia 34, la începutul anului 1977, fotografiat de dl. Lacriteanu.
Andrei Andraș wrote:
Mie îmi pare a fi 2360.
Într-adevăr, 2360 este, nu știu de ce am zis mereu 2340...
Iată-l și pe 2003, unul din primele Ikarusuri sosite (având sigla scrisă distanțată pe capotă) tot pe linia 34, la începutul anului 1977, fotografiat de dl. Lacriteanu.
2021-03-14_211732.jpg (135.65 KB; downloaded 2590 times)
- ADK
-
Posted:
-
Re: Ikarus 260/280 (1974-1985)
ADK
O mică captură coloră cu 2397 realizată din colajul domnului Cornel Sibianul.
O mică captură coloră cu 2397 realizată din colajul domnului Cornel Sibianul.
2022-04-01_151221.jpg (110.97 KB; downloaded 1860 times)
- ADK
-
Posted:
-
Re: Ikarus 260/280 (1974-1985)
ADK
În 1977 pe linia 34.
Sursa: (din cartea unui prieten) Transportului Public de Suprafață din București/arhiva RATB.
În 1977 pe linia 34.
Sursa: (din cartea unui prieten) Transportului Public de Suprafață din București/arhiva RATB.
Pta_Unirii_1977_02.jpg (124.95 KB; downloaded 1705 times)
- ADK
-
Posted:
-
Re: Ikarus 260/280 (1974-1985)
ADK
3 Ikarusuri 280 la CET Sud Vitan, probabil pe linia 35 (135 astăzi). În îndepărtare se observă și un KRAZ, venit în ajutorul unui autobuz defect.
Sursa: Muzeul Cineastului Amator (Facebook)
3 Ikarusuri 280 la CET Sud Vitan, probabil pe linia 35 (135 astăzi). În îndepărtare se observă și un KRAZ, venit în ajutorul unui autobuz defect.
Sursa: Muzeul Cineastului Amator (Facebook)
FB_IMG_1663441445273.jpg (41.71 KB; downloaded 1409 times)
- 1689
-
Posted:
-
Re: Ikarus 260/280 (1974-1985)
1689
Incerc si in cazul acestor autobuze sa reconstitui istoria distribuirii acestora la diferite autobaze.
Din alocarea acestora pe (1)34 si (1)35, as trage concluzia ca - cel putin Titan - a fost baza lor la inceput.
Supozitia mea este sustinuta si de disparitia lor odata cu introducerea DAC-urilor 117 (ceea ce facea intretinerea relativ similara…).
Dar ca in cazul celorlalte tipuri de autobuze, sint in cautare de informatii documentate care sa sustina/infirme presupunerile mele.
De asemenea, dat fiind numarul mare de Ikarus-uri (mai ales 280), este putin probabil ca toate sa fi fost la Titan… Si atunci se pune intrebarea unde altundeva au mai fost distribuite ?
Si unde au fost alocate cele 100 (?) de 260-uri din prima generatie ?
Incerc si in cazul acestor autobuze sa reconstitui istoria distribuirii acestora la diferite autobaze.
Din alocarea acestora pe (1)34 si (1)35, as trage concluzia ca - cel putin Titan - a fost baza lor la inceput.
Supozitia mea este sustinuta si de disparitia lor odata cu introducerea DAC-urilor 117 (ceea ce facea intretinerea relativ similara…).
Dar ca in cazul celorlalte tipuri de autobuze, sint in cautare de informatii documentate care sa sustina/infirme presupunerile mele.
De asemenea, dat fiind numarul mare de Ikarus-uri (mai ales 280), este putin probabil ca toate sa fi fost la Titan… Si atunci se pune intrebarea unde altundeva au mai fost distribuite ?
Si unde au fost alocate cele 100 (?) de 260-uri din prima generatie ?