Topic: Istorie vehicule - discuții diverse
241 posts, 78821 views
📖 Pagination options
- ADK
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
ADK
Astăzi, 10.03.2021, se împlinește un deceniu de când autobuzele DAF ale autobazei Ferentari, Rocar de Simon ale autobazei Titan și Iveco ale autobazei Alexandria nu au mai ieșit pe porțile garajului pe trasee, find retrase în vederea casării și înlocuite cu autobuze Mercedes de la alte garaje. În schimb, o parte din autobuzele DAF ale autobazei Pipera și Nordului, Rocar ale autobazei Alexandria, Militari și Floreasca mai circulau, dar nu pentru mult timp, deoarece în câteva luni urmau să fie înlocuite cu o parte din autobuzele DAF ale autobazei Ferentari.
Ca fapt-divers, nu că ar mai conta acuma, dar mi se pare că transferurile autobuzelor DAF s-a făcut după cum a dorit conducerea autobazei Ferentari din acea perioadă, la fel și cu Mercedesurile primite.
Revenind, iată și câteva colaje cu majoritatea autobuzelor DAF rămase în autobaza Ferentari, care n-au mai avut șansa la a doua viață, la vreo jumătate de an de la retragere... (690 a fost transferat ulterior la Militari ca donator de piese, 739 și 747 (dar și 875, care nu apare în fotografii, nu știu dacă se mai afla pe acolo sau era în vreo hală) au mai ”rezistat” până în 2018, când au fost valorificare ca fier vechi).
Astăzi, 10.03.2021, se împlinește un deceniu de când autobuzele DAF ale autobazei Ferentari, Rocar de Simon ale autobazei Titan și Iveco ale autobazei Alexandria nu au mai ieșit pe porțile garajului pe trasee, find retrase în vederea casării și înlocuite cu autobuze Mercedes de la alte garaje. În schimb, o parte din autobuzele DAF ale autobazei Pipera și Nordului, Rocar ale autobazei Alexandria, Militari și Floreasca mai circulau, dar nu pentru mult timp, deoarece în câteva luni urmau să fie înlocuite cu o parte din autobuzele DAF ale autobazei Ferentari.
Ca fapt-divers, nu că ar mai conta acuma, dar mi se pare că transferurile autobuzelor DAF s-a făcut după cum a dorit conducerea autobazei Ferentari din acea perioadă, la fel și cu Mercedesurile primite.
Revenind, iată și câteva colaje cu majoritatea autobuzelor DAF rămase în autobaza Ferentari, care n-au mai avut șansa la a doua viață, la vreo jumătate de an de la retragere... (690 a fost transferat ulterior la Militari ca donator de piese, 739 și 747 (dar și 875, care nu apare în fotografii, nu știu dacă se mai afla pe acolo sau era în vreo hală) au mai ”rezistat” până în 2018, când au fost valorificare ca fier vechi).
Autor: Iasmin Sandu
pizap.jpg (138.28 KB; downloaded 4157 times)
Autor: Iasmin Sandu
pizap (2).jpg (139.59 KB; downloaded 4157 times)
Autor: Iasmin Sandu
pizap.jpg (141.52 KB; downloaded 4148 times)
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
nokia2110
Ultimul post e legat de "D.A.F."-uri (ca f.d. la Ferentari a făcut ultima dată de serviciu "satana", înainte să ajungă la casat...) şi eu doream să postez un clip din 1995 în care apar şi autobuze "D.A.F." şi tramvaie V3A-93 de la min 10:30 (uitaţi-vă pe el până nu dispare): https://www.youtube.com/watch?v=NLNzRm3mguY
Ultimul post e legat de "D.A.F."-uri (ca f.d. la Ferentari a făcut ultima dată de serviciu "satana", înainte să ajungă la casat...) şi eu doream să postez un clip din 1995 în care apar şi autobuze "D.A.F." şi tramvaie V3A-93 de la min 10:30 (uitaţi-vă pe el până nu dispare): https://www.youtube.com/watch?v=NLNzRm3mguY
- ADK
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
ADK
Unde se poate discuta pe o temă mai largă despre autobuzele cu regim special și de autocarele fostei RATB? există vreun topic dedicat autobuzelor DAC modificate pentru excursii și/sau pentru autocarele Ikarus sau trebuie creat unul? ar fi interesant un pic de discutat că în parcul RATB a existat și un Ikarus 250.59, și anume fostul B 05 RTB al autobazei Ferentari, nu știam de ce era mai lung față de un 256 obișnuit.
Unde se poate discuta pe o temă mai largă despre autobuzele cu regim special și de autocarele fostei RATB? există vreun topic dedicat autobuzelor DAC modificate pentru excursii și/sau pentru autocarele Ikarus sau trebuie creat unul? ar fi interesant un pic de discutat că în parcul RATB a existat și un Ikarus 250.59, și anume fostul B 05 RTB al autobazei Ferentari, nu știam de ce era mai lung față de un 256 obișnuit.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
Costin
Poti crea tu un topic daca nu exista deja, si ai informatii si/sau poze disponibile. Nu cred ca ar trebui amestecate cu restul.
Poti crea tu un topic daca nu exista deja, si ai informatii si/sau poze disponibile. Nu cred ca ar trebui amestecate cu restul.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
andrei11
Facebook / Bucureștiul Secret / Cursă auto la Snagov în 1932
Facebook / Bucureștiul Secret / Cursă auto la Snagov în 1932
8 Oct. 2021.jpg (189.44 KB; downloaded 3119 times)
- ADK
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
ADK
Nu știu unde să postez, câteva amănunte din turația Ikarusului #175 acum mai bine de 20 de ani plus diverse notițe referitoare la autobuz găsite într-un jurnal vechi care printr'o mirare nu a ajuns aruncat ca și celelalte, însă exceptând câteva pagini cartea este într-un stadiu avansat de degradare, cu pagini lipite și cerneală infiltrată încât s-o mai păstrez, astfel că voi copia manual câteva din informațiile mai citabile și interesante din ea.
Pe 1 și 2 februarie 1998, s-a efectuat RT2 la autobaza Titan. Tot în februarie 1998, autobuzul a fost turat în liniile 123 și 133, turul 3/133 intra la 14:30 cu încheiere la 0:20.
În august 1998, autobuzul a fost turat în mare parte pe liniile 232 și 312, turul 5/232 intra la 14:24 cu încheiere la 23:40.
Pe 9 ianuarie 1999 la 21:10, autobuzul a fost ușor avariat în partea stângă-lateral de autoturismul marca Dacia 1310 cu numărul 1 B 37816 care nu s-a asigurat la ieșire pe str. Mărgeanului. Autobuzul era turul 11/139 și se retrăgea la 23:20.
În aprilie 1999, autobuzul a fost turat în mare parte pe liniile 312 și 323, o zi a fost și turul 5/244 și dintr-o rezervă turul 1/372. Ultimul intra la 14:52 cu încheiere la 0:14.
Pe 3 iunie 1999 autobuzul a fost turul 1/242 cu intrare la 13:45 și încheiere la 0:00.
Pe 26 septembrie 1999 mașina nu a circulat însă în garaj a fost lovit de un alt autobuz și s-a spart unul dintre geamuri.
Pe 7 octombrie 1999 la 19:55 a cedat perna de aer de pe stânga-față, autobuzul era turul 1/419.
Pe 22 octombrie 1999 urma ITP'ul.
Pe 14 noiembrie 1999 la 18:58 a explodat cauciucul de pe dreapta-față, autobuzul era turul 2/171.
Pe 1 ianuarie 2000 autobuzul a fost turul 4/171 cu intrare la 13:33 și încheiere la 23:46.
Pe 15 ianuarie 2000 s-a fisurat parbrizul de pe dreapta-față, autobuzul era turul 1/171.
Pe 16 și 17 februarie 2000 s-a efectuat RT2 la autobaza Titan.
Pe 1 mai 2000 s-a rupt șasiul.
Pe 2 mai s-a găsit casetofonul spart.
Pe 14 octombrie 2000 autobuzul nu a circulat, însă a fost lovit în garaj de către #172 care nu a mai ieșit în traseu.
Pe 4 decembrie 2000 la 8:40 a cedat pompa de injecție, autobuzul era turul 7/313.
Pe 10 aprilie 2001 s-a schimbat parbrizul de pe dreapta-față.
Pe 21 mai 2001 s-a completat/schimbat apa de la baterii și s-a schimbat releul de semnalizare.
Pe 3 și 4 septembrie 2001 s-a efectuat RT2 la autobaza Titan.
Pe 18 septembrie 2001 autobuzul trebuia să iasă ca turul 6/312, însă s-a dus turul 2/232 iar în 312 a intrat #176.
Pe 21 septembrie 2001 s-au schimbat dispersoarele de semnalizare spate.
Păcat că nu am reușit să citesc mai multe, ar mai fi fost încă de vreo 3-4 ori pe atât, un RT2 se preciza că dura vreo 3 ore iar undeva spre sfârșitul lui septembrie 2001 la ora 16:00 autobuzul pleca la URAC.
Nu știu unde să postez, câteva amănunte din turația Ikarusului #175 acum mai bine de 20 de ani plus diverse notițe referitoare la autobuz găsite într-un jurnal vechi care printr'o mirare nu a ajuns aruncat ca și celelalte, însă exceptând câteva pagini cartea este într-un stadiu avansat de degradare, cu pagini lipite și cerneală infiltrată încât s-o mai păstrez, astfel că voi copia manual câteva din informațiile mai citabile și interesante din ea.
Pe 1 și 2 februarie 1998, s-a efectuat RT2 la autobaza Titan. Tot în februarie 1998, autobuzul a fost turat în liniile 123 și 133, turul 3/133 intra la 14:30 cu încheiere la 0:20.
În august 1998, autobuzul a fost turat în mare parte pe liniile 232 și 312, turul 5/232 intra la 14:24 cu încheiere la 23:40.
Pe 9 ianuarie 1999 la 21:10, autobuzul a fost ușor avariat în partea stângă-lateral de autoturismul marca Dacia 1310 cu numărul 1 B 37816 care nu s-a asigurat la ieșire pe str. Mărgeanului. Autobuzul era turul 11/139 și se retrăgea la 23:20.
În aprilie 1999, autobuzul a fost turat în mare parte pe liniile 312 și 323, o zi a fost și turul 5/244 și dintr-o rezervă turul 1/372. Ultimul intra la 14:52 cu încheiere la 0:14.
Pe 3 iunie 1999 autobuzul a fost turul 1/242 cu intrare la 13:45 și încheiere la 0:00.
Pe 26 septembrie 1999 mașina nu a circulat însă în garaj a fost lovit de un alt autobuz și s-a spart unul dintre geamuri.
Pe 7 octombrie 1999 la 19:55 a cedat perna de aer de pe stânga-față, autobuzul era turul 1/419.
Pe 22 octombrie 1999 urma ITP'ul.
Pe 14 noiembrie 1999 la 18:58 a explodat cauciucul de pe dreapta-față, autobuzul era turul 2/171.
Pe 1 ianuarie 2000 autobuzul a fost turul 4/171 cu intrare la 13:33 și încheiere la 23:46.
Pe 15 ianuarie 2000 s-a fisurat parbrizul de pe dreapta-față, autobuzul era turul 1/171.
Pe 16 și 17 februarie 2000 s-a efectuat RT2 la autobaza Titan.
Pe 1 mai 2000 s-a rupt șasiul.
Pe 2 mai s-a găsit casetofonul spart.
Pe 14 octombrie 2000 autobuzul nu a circulat, însă a fost lovit în garaj de către #172 care nu a mai ieșit în traseu.
Pe 4 decembrie 2000 la 8:40 a cedat pompa de injecție, autobuzul era turul 7/313.
Pe 10 aprilie 2001 s-a schimbat parbrizul de pe dreapta-față.
Pe 21 mai 2001 s-a completat/schimbat apa de la baterii și s-a schimbat releul de semnalizare.
Pe 3 și 4 septembrie 2001 s-a efectuat RT2 la autobaza Titan.
Pe 18 septembrie 2001 autobuzul trebuia să iasă ca turul 6/312, însă s-a dus turul 2/232 iar în 312 a intrat #176.
Pe 21 septembrie 2001 s-au schimbat dispersoarele de semnalizare spate.
Păcat că nu am reușit să citesc mai multe, ar mai fi fost încă de vreo 3-4 ori pe atât, un RT2 se preciza că dura vreo 3 ore iar undeva spre sfârșitul lui septembrie 2001 la ora 16:00 autobuzul pleca la URAC.
- EMDiesel63
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
EMDiesel63
Mulțumesc pentru reclama canalului meu. Un privitor avizat își dă seama repede că începe cu ARAD. Bucureștiul este LA SFÂRȘIT.
shoppy wrote here:
Incepe cu Bucuresti.
Mulțumesc pentru reclama canalului meu. Un privitor avizat își dă seama repede că începe cu ARAD. Bucureștiul este LA SFÂRȘIT.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
ADK
Fostul 5200 venit în teste în București prin anii '90, fotografiat acum un an la Csáktornya park (Ungaria):
Sursa: Zoltán Sándor
Am observat că topicul nu există, însă nu am toate informațiile necesare creării lui (GPS sau ByOnu mă poate ajuta oare?).
Fostul 5200 venit în teste în București prin anii '90, fotografiat acum un an la Csáktornya park (Ungaria):
Sursa: Zoltán Sándor
52611453230_a769e734af_k.jpg (969.79 KB; downloaded 1364 times)
Am observat că topicul nu există, însă nu am toate informațiile necesare creării lui (GPS sau ByOnu mă poate ajuta oare?).
- GPS
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
GPS
Cred că e în regulă postarea aici, momentan. Troleibuzul este un prototip (singurul 411T fabricat) și a fost doar în probe la București. Ulterior a revenit la Budapesta unde circulă și în prezent. El a fost revopsit recent în culorile originale, până atunci fiind roșu ca restul troleibuzelor din oraș.
Cred că e în regulă postarea aici, momentan. Troleibuzul este un prototip (singurul 411T fabricat) și a fost doar în probe la București. Ulterior a revenit la Budapesta unde circulă și în prezent. El a fost revopsit recent în culorile originale, până atunci fiind roșu ca restul troleibuzelor din oraș.
- valy
-
Posted:
-
- ADK
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
ADK
...
Știu, însă sunt topice și cu vehicule venite doar în teste (411-le find și el exemplu), astfel că tot au scris puțină istorie.
...
Ulterior a revenit la Budapesta unde circulă și în prezent.
Troleibuzul este un prototip (singurul 411T fabricat) și a fost doar în probe la București.
Știu, însă sunt topice și cu vehicule venite doar în teste (411-le find și el exemplu), astfel că tot au scris puțină istorie.
- GPS
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
GPS
Încă circulă în regim normal. Mai sunt troleibuze mai vechi în exploatare la Budapesta care trebuiesc retrase întâi.
Pentru 3 poze și descrierea de mai sus, momentan se poate pune și aici. Când vor exista mai multe materiale se poate crea un topic nou.
valy wrote here:
Mai circulă sau este doar piesă de muzeu?
Încă circulă în regim normal. Mai sunt troleibuze mai vechi în exploatare la Budapesta care trebuiesc retrase întâi.
ADK wrote here:
...
Știu, însă sunt topice și cu vehicule venite doar în teste (411-le find și el exemplu), astfel că tot au scris puțină istorie.
Pentru 3 poze și descrierea de mai sus, momentan se poate pune și aici. Când vor exista mai multe materiale se poate crea un topic nou.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
ADK
Chiar ar fi interesant dacă dl. Ing. Bucșan ar avea fotografii cu el, în special (și) din cartierul Berceni (unde părea ireală prezența unui astfel de troleibuz, printre articulatele galbene și din perioada când nici Saurer-urile nu fuseseră transferate de la Bujoreni).
Chiar ar fi interesant dacă dl. Ing. Bucșan ar avea fotografii cu el, în special (și) din cartierul Berceni (unde părea ireală prezența unui astfel de troleibuz, printre articulatele galbene și din perioada când nici Saurer-urile nu fuseseră transferate de la Bujoreni).
- ADK
-
Posted:
-
Re: Fostele troleibuze DAC (casate pana in 2008)
ADK
Știu, însă am zis ca model nu submodel. Pentru că fosta fabrică nu a lansat vreodată vreo variantă articulată pentru Roman, DeSimon, Autodromo etc, decât pentru clasicul DAC.
217E este undeva la ~90% identic cu 117E, deci nu diferă extrem de mult față de primele 117E-uri produse.
GPS wrote here:
DAC 217E nu este primul model de articulat făcut la uzina Autobuzul.
Știu, însă am zis ca model nu submodel. Pentru că fosta fabrică nu a lansat vreodată vreo variantă articulată pentru Roman, DeSimon, Autodromo etc, decât pentru clasicul DAC.
217E este undeva la ~90% identic cu 117E, deci nu diferă extrem de mult față de primele 117E-uri produse.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Vehicule din trecut aparținând STB / ITB / RATB / STB S.A
•
Choose destination