Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTramvaie STB

 

Topic: Achiziții de tramvaie noi de 27-36m în perioada 2017-2022

1658 posts, 434244 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 98 99 100 101 102 103 104  ... 119
 
 

📖 Pagination options
Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021 Costin

Asa ar fi normal, din fix acelasi motiv pentru care PMB nu poate spune ca nu are bani, dupa atribuire.

 



Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021 shoppy

Din termenul acela rezulta ca Astra ar fi putut sa isi retraga oferta, dar nu au facut-o, ei vor sa fie platiti la preturile contemporane pentru oferta de acum 2 ani,  pana la urma le convine, ei stiu ca oricum nu au capacitate de productie, o sa il tina in negocieri si procese pana cand se elibereaza fabrica si le convine lor sa produca pentru Bucuresti si nu alt client, si dupaia o sa fie ca la metrou, adica la terminarea contractului se judeca si zice instanta cat trebuie sa plateasca PMB in plus.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021 PTMZ

Linia 43 wrote:
Stati ca nu este asa:





http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-noti ... 00033485

Termenul final pentru valabilitatea ofertelor a rămas 15 decembrie 2020.
Screenshot_20210305-170833.jpg (196.48 KB; downloaded 3110 times)

 


Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021 Linia 43

Multumesc pentru actualizare. Dar situatia ramane neschimbata :legal acum se poate semna contractul pe o suma ajustata.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021 subway guru

Nu se poate semna un contract pe o oferta nevalabila...

 


Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021 orex

De unde stii ca ASTRA n-a fost intrebata si si-a mentinut, oficial, oferta financiara in acest rastimp?!
Strico sensu e clar ca au fost intrebati cei de la ASTRA daca-si pot pastra termenii de valabilitate ai ofertei dupa ce a excedat termenul initial al acesteia. Asa se face intr-o licitatie cu ”cantec”!
Acum s-o luam si altfel.
Cine trage, cu dintii, de semnarea unui contract daca nu este in stare sa-l sustina?! Eventual un vexat!

 


Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021 ByOnu

Trage cu dintii cineva care ar fi trebuit sa castige daca jocul nu era falsificat. O zice o instanta, nu eu. Dar cat timp Astrei i s-a facut o nedreptate, nu vad de ce ar fi renuntat la contract. E al lor. Si mai mult de atat, 2-3 ani de inflatie obliga cumparatorul la actualizarea pretului din punctul meu de vedere. Ironic, si Astra si PMB (actuala) sunt victimele fostei administratii. Ar trebui gasita calea legala pentru actualizarea pretului si aia e. Daca va fi prin proces, aia e, naspa dar necesar.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021 1689

... si daca pretul “actualizat de comun acord” ar fi motivat si alti producatori sa participe.... ?

 


Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021 ByOnu

Putin probabil, pentru ca acest pret actualizat ar fi pur si simplu pretul vechi raportat la inflatie si/sau curs leu-euro, deci de facto pretul ar fi acelasi.

Daca pretul din 2017 nu a fost atractiv pentru alti producatori (din pacate), de ce ar fi atractiv azi acelasi pret actualizat. 1 leu si zece bani astazi este un leu de ieri. Puterea de cumparare ramane aceeasi.

Oricum ar fi, trebuie dat bice sau foarte foarte realist, nu vom avea tramvaie noi in acest mandat. Sub mirajul tramvaielor noi, URAC a fost subfinantat. E nevoie de noi investitii in V3A pentru a mai tine in viata tramvaiul bucurestean vreo 10 ani. Iar ritmul de modernizari / reparatii / RK trebuie sa fie mai alert. Nu stiu cum se face ca Videanu scotea 1 CH-PPC, in medie, pe luna, iar acum modernizam 5 93-uri in 2 ani. Posibil chiar SH-urile sa fie o solutie de avarie, daca mai avem de unde.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021 Utilizator anonim

In perioada 2007-2009 au iesit 46 CH PPC + 6 Bucur 1 + Bucur LF 401. Plus RKuri la greu si pregatirea proiectului Bucur LF care din 2010 prevedea 5 pe an in prima faza...putine la prima vedere, dar acum aveam 50. Plus proiectul de modernizare a V3A in CA, inceput cu 076 si 204, care se dorea sa devina standard pentru tot ce intra la RK. Putine la prima vedere, dar daca ne uitam la momentul actual...cate RKuri s-au facut in 10 ani...multe.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021 1689

Facem ce facem si ne intoarcem iar la URAC pe post de solutie salvatoare fara sa admitem ca sintem unde sintem tocmai din cauza asta...

Macar daca in anii astia s-ar fi terminat de modernizat infrastructura, dar acum avem niste epave pe boghiuri pe care ne propunem (si asta e cel mai grav, ca asta e viziunea !) sa le mai tinem in serviciu inca 10+ ani.

Epave depasite tehnologic inca de cind au fost construite (pardon, “modernizate”)  care vor continua sa distruga si putina infrastructura reabilitata....

Si ciclul se reia de la sine...

Nu putem avea tramvaie moderne, pentru ca nu avem infrastructura, asa ca trebuie sa lansam licitatii pe baza unor caiete de sarcini unde se cere compatibilitatea cu linie OR, unde nu participa nici un producator serios (ce surpriza !) si iata, ne intoarcem la URAC si V3A-2035 sau cit o fi...

Later edit: Acum i se spune Bucur - tramvaiul care nu reuseste sa bata 60% disponibilitate din motive tehnice.

Incet-incet, pare ca ultima revolutie in tramvaiul bucurestean a fost cind STB-ul (ala vechi) a cumparat Thompson-urile si Simmering-urile. De atunci tot ne cirpim cu URAC-ul.
Astept anuntul festivist al parteneriatului Astra - URAC pentru productia Imperio.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021 cris_m

Nu e doar viziunea ta, asta e purul adevar pe care multi refuza sa-l creada...

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021 Utilizator anonim

Daca ne uitam realitatea este ca toate autoritatile locale de dupa 1990 sunt inapte si incapabile sa achizitioneze vehicule noi pentru transportul electric. Inafara de cele de achizitii de troleibuze, cele 300 de Astra, in rest toate tentativele si proiectele au fost un mare fail. In 2006 au anulat licitatia pentru 100 tramvaie ca Bombardier avea garda prea joasa, a fost o mare prostie ca s-au ambitionat sa nu le cumpere. Apoi la tramvaie 0 pana la cele doua proiecte de 40+60 de 18m si 100 de 36m. Cel mai probabil ambele se vor anula tot din incapabilitatea autoritatilor, prima ca nu sunt bani si sunt prea mici, dar ei acum imprastie Tatra in tot orasul ca sunt mici. A doua daca se anuleaza ca marca o mare incompetenta a noului Bucuresti, pentru ca nu sunt in stare sa gaseasca o solutie, pentru ca e logic ca indiferent de constructor, costurile au crescut in 2 ani, mai ales in contextul COVID.

Este clar ca daca se anuleaza, o reluare a licitatiilor poate avea finalitatea in cel putin 2 ani, cu contestatii, scandal etc. Deci in situatia actuala nu vedem tramvai nou mai repede de 2024.

Si trecand putin in offtopic. Cele 300 de Astra au fost luate mai mult la noroc, ca a fost Aradul pe val in perioada aia. Ca apoi au fost cele doua proiecte de achizitii care au picat, pentru 150 apoi pentru 100. Iar recent a picat si cea pentru 100 cu autonomie, ca nu au avut rabdare inca o luna sa isi faca Bozankaya toate actele, ca prototipul era deja mare parte facut. Iar daca se va relua, nu vedem oricum ceva nou mai repede de 2023.

Iar la autobuze electrice iar, fail dupa fail. Nu vad mai repede de 2023 ceva pe strada.

Si ca sa pun si ultima lumanare, fondurile alea aprobade de UE pentru proiecte au si ele o limita, apoi daca nu esti in stare, le pierzi.

 


Go to page:  1  ... 98 99 100 101 102 103 104  ... 119
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie STB  • 
Choose destination

Since our 2406 forum members have written 432394 posts in 5381 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use