Topic: Știri și articole din presă
501 posts, 196717 views
📖 Pagination options
- orex
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
orex
Evaluati, fiecare dintre voi, cate dintre primele 10, cele mai aglomerate aeroporturi din Europa au la ora actuala metrou... In vremurile bune, 2019, ne situam ca trafic unde El-Prat sau Franz Josef Strauß erau acum peste 25 de ani! Pe restul n-are rost sa le mai aducem in discutie!
Evaluati, fiecare dintre voi, cate dintre primele 10, cele mai aglomerate aeroporturi din Europa au la ora actuala metrou... In vremurile bune, 2019, ne situam ca trafic unde El-Prat sau Franz Josef Strauß erau acum peste 25 de ani! Pe restul n-are rost sa le mai aducem in discutie!
Evolutia traficului de pasageri aero Europa .png (115.63 KB; downloaded 4123 times)
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
PTMZ
Sursa: Club Feroviar
În proiectul de buget sunt cuprinse și sume importante pentru lucrări la metroul bucureștean. Cea mai mare sumă, de 352,52 milioane de lei merge la proiectul Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă-Otopeni. Evident, tronsonul 1 Mai-Tokyo, cel finanțat de Comisia Europeană.
Sursa: Club Feroviar
- orex
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
orex
Un mare fas!!!
Mai analizati si voi insiva comicariile astea si pe urma sa luati de bune ”informatiile” , astea, ”transpirate” in mediu online!
Puneti pariu ca angajamentele bugetare anuale asumate (fondurile potential puse in rezerva), prin proiectul de buget actual, pentru aceasta lucrare, n-au cum sa fie cheltuite pana la finele anului curent?! Nici daca se baga ”sub umbrela” H.G. nr. 621/2018, n-ar avea cum! Totusi, daca insista, ”e unii” pe str. Stirbei Voda care ar putea sa le vina de hac, nu-s la prima escapada de acest gen!!!
Un mare fas!!!
Mai analizati si voi insiva comicariile astea si pe urma sa luati de bune ”informatiile” , astea, ”transpirate” in mediu online!
Cine credeti ca-n 6 luni poate sa ”absoarba”, in mod legal 350 mil RON (cca. 70 mil EUR), asta daca nu-i vreo noua saga?
Lic M6.1 2021.png (226.29 KB; downloaded 3859 times)
Puneti pariu ca angajamentele bugetare anuale asumate (fondurile potential puse in rezerva), prin proiectul de buget actual, pentru aceasta lucrare, n-au cum sa fie cheltuite pana la finele anului curent?! Nici daca se baga ”sub umbrela” H.G. nr. 621/2018, n-ar avea cum! Totusi, daca insista, ”e unii” pe str. Stirbei Voda care ar putea sa le vina de hac, nu-s la prima escapada de acest gen!!!
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
PTMZ
Sursa: Club Feroviar
Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, mai are la dispoziție șase zile pentru a se pronunța în privința demarării procedurii de achiziție pe lucrări și proiectare structură a metroului spre Otopeni, secțiunea Băneasa – Aeroport. Ministrul Cătălin Drulă zice că nu ar mai fi nevoie de metrou, căci avem tren, însă argumentele lui nu stau în picioare.
Potrivit informațiilor deținute de către Club Feroviar, conducerea Metrorex a solicitat ca până la 6 martie Ministerul Transporturilor să ia o decizie în privința lansării în Sistemul Electronic de Achziții publice a licitației de proiectare și execuție a lucrărilor de structură pentru secțiunea de metrou Băneasa – Aeroport Otopeni.
Termenul de 7 martie decurge din faptul că în data de 7 ianuarie 2021 ANAP, Autoritatea de Achizții Publice, a aprobat documentația de lictație ce i-a fost prezentată de Metrorex. Totodată, ANAP a cerut autorității contractate Metrorex să modifice documentația în unele puncte în cel mult 60 de zile. Prevederile legale, anume HG 419/2018 privind normele metodologice de aplicare a OUG 98/2017, obligîă autoritatea să încarce documentația modificată în termenul menționat, contrar aceasta urmând să fie anulată.
Metrorex a trimis zilele trecute către minister o solictare în care atenționează asupra aspectelor de mai sus și în care cere instrucțiuni dacă să trimită sau nu spre publicare în SEAP anunțul de participare.
Metrorex informează Ministerul că partea de costuri privind consultanța, asistența tehnică și supervizarea sunt acoperite 100% de un imprumut japonez JICA, în timp ce proiecatrea și executie sunt susținute prin împrumutul japonez în proportie de 85%, doar 15% urmând să fie acoperit de România.
Surse din domeniu informează că Metrorex a mai trimis în februarie în două rânduri solicitări de clarificare către Ministerul Transporturilor la care nu a primit răspuns și că procedurile de selecție a firmelor responsabile cu exproprierile de terenuri sunt avansatre.
Sursa: Club Feroviar
- Stefan28
-
Posted:
-
- subway guru
-
Posted:
-
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
cris_m
In atentia tuturor utilizatorilor, va reamintim ca limbajul de cartier nu este tolerat pe forum! Asadar, aveti grija pe viitor la limbajul folosit!
In atentia tuturor utilizatorilor, va reamintim ca limbajul de cartier nu este tolerat pe forum! Asadar, aveti grija pe viitor la limbajul folosit!
- subway guru
-
Posted:
-
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
PTMZ
Sursa: Radio Romania Actualitati
Discuțiile pe baza anunțului începând de aici.
Ministerul Transporturilor solicită sprijinul experţilor Băncii Europene de Investiţii pentru continuarea sau nu a proiectului Magistralei M 6 până la Otopeni, decizia urmând să fie luată până la sfârşitul anului, a anunţat la Radio România Actualităţi ministrul de resort, Cătălin Drulă.
Comisia Europeană a aprobat o finanţare de peste 500 de milioane de euro doar pentru prima secţiune a Magistralei M 6 până în zona Băneasa, iar pentru construirea următoarelor şase staţii ar fi nevoie de bani din împrumuturi şi de la buget a explicat ministrul Cătălin Drulă:" Vom face o analiză pe costurile pe care le-ar implica acest proiect, ce trafic are în momentul de faţă, care este complementaritatea cu linia de tren care există. Vă dau numai un singur detaliu: gândiţi-vă că ai un tren care face la jumătate faţă de metrou. Liniile de metrou, să nu uităm, costă foarte mult în operare. Linia M5, aşa cum este în momentul de faţă, are costuri de aproape 200 de milioane pe an. Pentru al doilea sector, Comisia Europeană a refuzat finanţarea, tocmai pentru că au avut dubii legate de fezabilitatea acestui proiect."
Licitaţia pentru construirea primei secţiuni de pe M 6 este îngreunată din cauza contestaţiilor, iar termenul limită de finalizare pentru a nu pierde finanţarea europeană este decembrie 2023, imposibil de respectat, având în vedere că nici nu au început lucrările, relatează Rador.
Sursa: Radio Romania Actualitati
Discuțiile pe baza anunțului începând de aici.
- ANTENA
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
ANTENA
Asta ne mai lipsea …
https://www.economica.net/exclusiv-rusii ... 422.html
EXCLUSIV Rușii intră pe șantierele din România în plin conflict ucrainean. Metroul de Băneasa (M6), proiectat de un consorțiu ruso-turc, în ciuda noilor reguli privind achizițiile publice.
Asta ne mai lipsea …
https://www.economica.net/exclusiv-rusii ... 422.html
EXCLUSIV Rușii intră pe șantierele din România în plin conflict ucrainean. Metroul de Băneasa (M6), proiectat de un consorțiu ruso-turc, în ciuda noilor reguli privind achizițiile publice.
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
TibiV
Articol care zice ca:
Articol care zice ca:
Asocierea Esta Construction LLC(Rusia) – Doğuş İnşaat ve Ticaret A.Ş (Turcia) a câștigat licitația pentru proiectare și execuție structuri de rezistență la viitoarea linie de Metrou M6, între stațiile 1 Mai-Băneasa. Este pentru prima dată când o companie din Rusia ar intra într-un mare proiect local de infrastructură. Momentul este unul extrem de interesant, având în vedere tensiunile din Ucraina, dar și modificarea legii achizițiilor publice în sensul interzicerii accesului la licitații a firmelor din țări non UE care nu fac parte din Spațiul Economic European(SEE) , nu se află în proces de aderare la UE sau care nu au semnat Acordul privind Achizițiile Publice al Organizației Mondiale a Comerțului (AAP).
Asocierea ruso-turcă a obținut, conform informațiilor Economica.net, peste 97 de puncte dintr-un total de 100, urmând să fie declarată câștigătoare a licitației pentru proiectare și execuție structure de rezistență la tronsonul 1 Mai-Tokio/Băneasa din viitoarea linie de metrou M6. Dacă în cazul societății turcești nu există semne de întrebare, Turcia fiind o țară considerată în proces de aderare la Uniunea Europeană, în cazul rușilor de la Esta Construction suntem inclusiv în fața unei probleme de natură legală.
Autoritățile au modificat recent Legea Achizițiilor Publice în sensul limitării accesului la licitații pentru proiecte de infrastructură. Conform prevederilor OUG care modifică legea companii din țări precum China sau Rusia nu mai pot participa la licitații de infrastructură majoră la noi în țară.
Concret, noile prevederi arată că un operator economic poate participa la licitații doar dacă provine dintr-o țară care îndeplinește una dintre următoarele condiții:
-un stat membru al Uniunii Europene;
-un stat membru al Spațiului Economic European (SEE)
– țări terțe care au ratificat Acordul privind Achizițiile Publice al Organizației Mondiale a Comerțului (AAP), în măsura în care contractul de achiziție publică atribuit intră sub incidența anexelor 1, 2, 4 și 5, 6 și 7 la Apendicele I al Uniunii Europene la acordul respectiv;
– țări terțe care se află în proces de aderare la Uniunea Europeană;
– țări terțe care nu intră sub incidența pct. (iii), dar care sunt semnatare ale altor acorduri internaționale prin care Uniunea Europeană este obligată să acorde accesul liber la piața în domeniul achizițiilor publice;”.
Din analiza legislației secundare care însoțește noul OUG , reiese că Rusia nu se încadrează în niciuna dintre situațiile de mai sus.
- Aron
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
Aron
Pai sunt atatea exceptii la acest OUG, dar ei zic ca Rusia nu se incadreaza nicaieri, pai si atunci unde este acel acces "liber" la piata? Pana la urma UE mereu se da cu pumnul in piept ca aici sunt toate posibilitatile(dupa SUA) si acum ce face? Oricum nu inteleg de ce media vrea sa scoata din asta alt "breching nius" si alt scandal, cred ca majoritatea de aici stim cam ce pot rusii sa faca la capitolul metrou asa ca din partea mea sa fie intr-un ceas bun si spor la munca
Pai sunt atatea exceptii la acest OUG, dar ei zic ca Rusia nu se incadreaza nicaieri, pai si atunci unde este acel acces "liber" la piata? Pana la urma UE mereu se da cu pumnul in piept ca aici sunt toate posibilitatile(dupa SUA) si acum ce face? Oricum nu inteleg de ce media vrea sa scoata din asta alt "breching nius" si alt scandal, cred ca majoritatea de aici stim cam ce pot rusii sa faca la capitolul metrou asa ca din partea mea sa fie intr-un ceas bun si spor la munca
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
PTMZ
Faza cu excluderea din licitație nu poate fi aplicată aici, deoarece licitația era deja în desfășurare la momentul emiterii OUG, mai exact în evaluare tehnică a ofertelor. Deși au intenționat să includă așa ceva în ordonanță, nu li s-a permis aplicarea retroactivă.
Faza cu excluderea din licitație nu poate fi aplicată aici, deoarece licitația era deja în desfășurare la momentul emiterii OUG, mai exact în evaluare tehnică a ofertelor. Deși au intenționat să includă așa ceva în ordonanță, nu li s-a permis aplicarea retroactivă.
- orex
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
orex
Mai e mult pana departe...
Si daca ar fi asa, ar fi singura data cand ambele imperii ar intra, pentru prima data, elegant in Romania!
PS
Oricum, daca la proiectele de infrastructura mare si a altora de anvergura nu va fi obligatorie cooptarea de experti consacrati in domeniu, in etapa de evaluare tehnica, ...pa, pa, lovele din PNRR!
Mai e mult pana departe...
Si daca ar fi asa, ar fi singura data cand ambele imperii ar intra, pentru prima data, elegant in Romania!
Licitatie proiectare M6.1.png (229.83 KB; downloaded 3017 times)
PS
Oricum, daca la proiectele de infrastructura mare si a altora de anvergura nu va fi obligatorie cooptarea de experti consacrati in domeniu, in etapa de evaluare tehnica, ...pa, pa, lovele din PNRR!
📖 Pagination options