Topic: Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar
120 posts, 36497 views
📖 Pagination options
- URANUS
-
Posted:
-
Re: Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar
URANUS
Acelasi lucru se intampla de ani de zile pe N. Grigorescu intre Statuie si Prevederii (parcarea pe B3). Am vazut in ultimele 3 luni 3 (trei) acțiuni de genul celei de mai sus si nu s-a intamplat absolut nimic. Masinile sunt tot acolo pe B3.
Acelasi lucru se intampla de ani de zile pe N. Grigorescu intre Statuie si Prevederii (parcarea pe B3). Am vazut in ultimele 3 luni 3 (trei) acțiuni de genul celei de mai sus si nu s-a intamplat absolut nimic. Masinile sunt tot acolo pe B3.
- andreiiul
-
Posted:
-
Re: Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar
andreiiul
In urma actiunilor de pe Grigorescu s-a intamplat ceva. Cu acordul tacit al Politiei Locale probabil parcarea se face paralel cu bordura. Inainte era in spic.
Probabil ca asa va ramane situatia pana la finalizarea proiectului.
In urma actiunilor de pe Grigorescu s-a intamplat ceva. Cu acordul tacit al Politiei Locale probabil parcarea se face paralel cu bordura. Inainte era in spic.
Probabil ca asa va ramane situatia pana la finalizarea proiectului.
- URANUS
-
Posted:
-
Re: Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar
URANUS
Asa este, ai dreptate. Inainte se parca in spic. Mie imi e teama sa nu ramana asa situatia si dupa finalizarea proiectului.
Asa este, ai dreptate. Inainte se parca in spic. Mie imi e teama sa nu ramana asa situatia si dupa finalizarea proiectului.
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar
Cristi N
Mi-a atras atentia ultima parte din fluturasul pus de locali:
Asta arata ca au citit legea si au inteles ca fluturasii aia care faceau trimitere catre legea 61 erau perfect degeaba. La prima strigare as zice ca au semnat un nou protocol de colaborare cu Rutiera.
Mi-a atras atentia ultima parte din fluturasul pus de locali:
Va informam ca documentatia astfel intocmita va fi transmisa Birgazii Rutiere Bucuresti in vederea identificarii si sanctionarii utilizatorului.
Asta arata ca au citit legea si au inteles ca fluturasii aia care faceau trimitere catre legea 61 erau perfect degeaba. La prima strigare as zice ca au semnat un nou protocol de colaborare cu Rutiera.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar
ByOnu
Daca nici la Universitate n-avem parcari, UNDE avem?!
Am sesizat PS3.
Daca nici la Universitate n-avem parcari, UNDE avem?!
Am sesizat PS3.
WhatsApp Image 2021-02-25 at 17.40.31 (1).jpeg (387.62 KB; downloaded 3767 times)
WhatsApp Image 2021-02-25 at 17.40.31.jpeg (396.99 KB; downloaded 4113 times)
- andreiiul
-
Posted:
-
Re: Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar
andreiiul
La Universitate nu se poate invoca lipsa parcarilor (decat daca le cauti pe cele moka cu care esti obisnuit). Acolo cineva a scos intentionat acele bile tocmai pt a se putea parca pe troturar.
In zona respectiva sunt mereu echipaje si de la Rutiera si de la Locala. E de ajuns sa faca un simplu rond pt amendare dar probabil ca deranjeaza diversi functionari de la institutiile din zona.
Haosul din trafic si al parcarilor neregulamentare este generat in primul rand si de lipsa de actiune a celor indreptatiti sa actioneze.
La Universitate nu se poate invoca lipsa parcarilor (decat daca le cauti pe cele moka cu care esti obisnuit). Acolo cineva a scos intentionat acele bile tocmai pt a se putea parca pe troturar.
In zona respectiva sunt mereu echipaje si de la Rutiera si de la Locala. E de ajuns sa faca un simplu rond pt amendare dar probabil ca deranjeaza diversi functionari de la institutiile din zona.
Haosul din trafic si al parcarilor neregulamentare este generat in primul rand si de lipsa de actiune a celor indreptatiti sa actioneze.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar
Tom
Nu sunt Dacii, Oltcit, Trabanturi sau vreun amărât de provincie cu mașină din secolul trecut. Nu "se face" să ridice limuzinele de acolo. Cine știe ale cui or fi.
Nu sunt Dacii, Oltcit, Trabanturi sau vreun amărât de provincie cu mașină din secolul trecut. Nu "se face" să ridice limuzinele de acolo. Cine știe ale cui or fi.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar
ByOnu
Va invit pe toti sa faceti sesizari pentru problemele pe care le intampinati. Doar asa schimbam ceva. Nu va limitati doar la a ne plange.
ByOnu wrote:
Daca nici la Universitate n-avem parcari, UNDE avem?!
Am sesizat PS3.
Va invit pe toti sa faceti sesizari pentru problemele pe care le intampinati. Doar asa schimbam ceva. Nu va limitati doar la a ne plange.
Screenshot_20210306-105201_Gallery.jpg (1.22 MB; downloaded 4004 times)
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar
Cristi N
DEȘTEPTAREA: O nouă dilemă printre polițiști, nu știu dacă trebuie sau nu fotografiate cu un aparat omologat mașinile parcate neregulamentar
DEȘTEPTAREA: O nouă dilemă printre polițiști, nu știu dacă trebuie sau nu fotografiate cu un aparat omologat mașinile parcate neregulamentar
Reporter: În situația în care șoferul nu se prezintă, repet, și polițiștii văd mașina parcată neregulamentar, este absolut necesar să vină cineva să facă o fotografie?
Inspector principal Claudiu Costea: – Este absolut necesar ca un alt polițist care are în dotare acest aparat foto sau, dacă vreți, aparatul radar, să realizeze o înregistra video, pentru a declanșa procedura de sancționare în lipsă.
Cosmin Andreica: – Pot să vă spun că nu este nevoie de existența unei imagini foto a contravenției. Polițistul rutier (pot fi polițiști rutieri și agenții de ordine publică și cei din mediul rural și alte categorii de polițiști) poate să constate în mod direct o abatere la regimul rutier, sau prin mijloace tehnice certificate și omologate. Aici vorbim despre verificarea regimului vitezei, prezența alcoolului sau a drogurilor. Însă ca să revin la speța dumneavoastră, dacă o patrulă de poliție vede un autoturism parcat neregulamentar, se interoghează baza de date. Vede cine este proprietarul și îi trimite o solicitare prin care îi cere informații despre cine a fost conducătorul auto în ziua și la ora respectivă.
Reporter: – Dumneavoastră spuneți cu subiect și predicat că nu ar fi nevoie de o fotografie? Am înțeles bine?
Cosmin Andreica: – Este foarte corect. Constatarea abaterii nu este condiționată de existența unei probe foto. Sigur, dacă vorbim de un echipaj care oricum are radar în mașină, filmarea autoturismului parcat neregulamentar e o probă în plus. Dar polițistul beneficiază de prezumția de legalitate. Asta îi conferă dreptul de a aplica contravenții bazându-se pe simțurile lui. Adică, constatarea directă.
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar
Valentin
asa cum ar raspuns si "dincolo" raspund si aici:
O absurditate de neinteles, cum adica, sa someze proprietarul si sa-l intrebe cine a condus masina? Cum vine asta? Chiar oamenii nu isi pot asuma propriile decizii? (adica in cazul in care lasi masina pe mana altcuiva). Se pune toata "birocratia" pe umerii politistului in loc sa fie pe umerii celor aflati in ilegalitate. Daca stii ca ti-ai lasat masina pe mana unui prieten (ca daca ar fi membru de familie, oricum nu se pune problema ca acesta sa nu si asume greseala si sa plateasca) si el parcheaza prost iti asumi, ii arati amenda, n-ai decat sa te judeci dupa cu el, nu sa astepte politistul dupa ***** unor nesimtiti, el ar trebui sa faca poza (alta absurditate, care e diferenta intre camera omologata si camera obisnuita??? alta decat o "stampila" virtuala?), intocmeste procesul verbal, il lasa in parbriz (nu suntem noi asa avansati sa faca doar poza, sa treaca numarul de inmatriculare intr-un soft/laptop care sa preia toate datele si sa completeze 95% din procesul verbal si sa poata sa printeze un bon sau sa se trimita prin posta, e prea complicat pentru noi).
La firme e aceeasi prostie si absurditate, amendezi firma, oricum ea stie cine a condus masina X in ziua Y, intervalul Z, nu e "rocket science" sa-l taxeze din salariu daca angajatul s-a aflat in ilegalitate, iar in cazul in care n-are acest soft, poate ar fi un motiv in plus sa-si implementeze un astfel de sistem, spre binele ei.
Ce inseamna asta, sa stai 30+minute sa dai o amenda pentru o parcare ilegala? Daca nu exista, se poate umbla la legislatie, sa se scoata odata prostia de "camera" omologata, in cazurile in care chiar nu e nevoie, ca doar nu poti sa masori viteza cu telefonul de buzunar... (adica se justifica doar in cazul radarelor), dar sa nu poti sa faci o poza cu orice camera, in care se VEDE clar ilegalitatea, ca "nu" are o stampila virtuala, e o prostie colosala. Desi ar trebui sa fie treaba politiei locale partea asta cu parcarile, ar trebui ajustata legislatia de asa natura incat ambele parti sa poata proceda in acelasi fel, bine, se pot angaja oricand niste oameni mai necajiti pe minimul pe economie, sa li se dea un aparat foto, sa li se faca instructajul si sa mearga zilnic pe strazi sa faca poze, ceva asemanator e parca prin Londra, dar na, asa ar fi prea suparator... nu se vrea. Nu zic sa-i trimita pe stradutele secundare, unde e o jungla urbana, dar pe bulevardele principale NU exista ABSOLUT nicio scuza pentru parcarea ilegala, chiar si asa cred ca un astfel de angajat intr-o zi numai pe 500m-1km de bulevard strange suficiente dovezi pentru toata ziua..
Dar na, dupa intervine si "problema" subiectiva, domne' eu am parcat la 25,0001m fata de trecerea de pietoni, uite poza cu ruleta si alte astfel de "scapari" . Nu cred ca e asa complex ca in jurul trecerilor de pietoni care ar trebui CURATATE de masinile parcate ilegal, fie prin stalpi de granit pe partea de trotuar, si prin realizarea unor forme ale trecerilor de pietoni de asa natura incat, parcarea sa fie imposibila fizic la mai putin de 25m, bine, eu as plusa catre 50m. Nu exista absolut nicio scuza si niciun motiv pertinent pentru care sa parchezi in jurul trecerilor de pietoni sau statiilor STB, asa ca exista potential de adunat la bugetul primariei (si asa intr-o situatie economica proasta) niste bani deloc neglijabili. Sa n-aud de la voi cum ca sa vina primaria sa faca locuri de parcare, trecerile de pietoni, statiile STB, spatiu verde NU este loc de parcare si NU exista justificare sa parchezi acolo INDIFERENT de situatie, numarul de locuri de parcare, etc.
asa cum ar raspuns si "dincolo" raspund si aici:
O absurditate de neinteles, cum adica, sa someze proprietarul si sa-l intrebe cine a condus masina? Cum vine asta? Chiar oamenii nu isi pot asuma propriile decizii? (adica in cazul in care lasi masina pe mana altcuiva). Se pune toata "birocratia" pe umerii politistului in loc sa fie pe umerii celor aflati in ilegalitate. Daca stii ca ti-ai lasat masina pe mana unui prieten (ca daca ar fi membru de familie, oricum nu se pune problema ca acesta sa nu si asume greseala si sa plateasca) si el parcheaza prost iti asumi, ii arati amenda, n-ai decat sa te judeci dupa cu el, nu sa astepte politistul dupa ***** unor nesimtiti, el ar trebui sa faca poza (alta absurditate, care e diferenta intre camera omologata si camera obisnuita??? alta decat o "stampila" virtuala?), intocmeste procesul verbal, il lasa in parbriz (nu suntem noi asa avansati sa faca doar poza, sa treaca numarul de inmatriculare intr-un soft/laptop care sa preia toate datele si sa completeze 95% din procesul verbal si sa poata sa printeze un bon sau sa se trimita prin posta, e prea complicat pentru noi).
La firme e aceeasi prostie si absurditate, amendezi firma, oricum ea stie cine a condus masina X in ziua Y, intervalul Z, nu e "rocket science" sa-l taxeze din salariu daca angajatul s-a aflat in ilegalitate, iar in cazul in care n-are acest soft, poate ar fi un motiv in plus sa-si implementeze un astfel de sistem, spre binele ei.
Ce inseamna asta, sa stai 30+minute sa dai o amenda pentru o parcare ilegala? Daca nu exista, se poate umbla la legislatie, sa se scoata odata prostia de "camera" omologata, in cazurile in care chiar nu e nevoie, ca doar nu poti sa masori viteza cu telefonul de buzunar... (adica se justifica doar in cazul radarelor), dar sa nu poti sa faci o poza cu orice camera, in care se VEDE clar ilegalitatea, ca "nu" are o stampila virtuala, e o prostie colosala. Desi ar trebui sa fie treaba politiei locale partea asta cu parcarile, ar trebui ajustata legislatia de asa natura incat ambele parti sa poata proceda in acelasi fel, bine, se pot angaja oricand niste oameni mai necajiti pe minimul pe economie, sa li se dea un aparat foto, sa li se faca instructajul si sa mearga zilnic pe strazi sa faca poze, ceva asemanator e parca prin Londra, dar na, asa ar fi prea suparator... nu se vrea. Nu zic sa-i trimita pe stradutele secundare, unde e o jungla urbana, dar pe bulevardele principale NU exista ABSOLUT nicio scuza pentru parcarea ilegala, chiar si asa cred ca un astfel de angajat intr-o zi numai pe 500m-1km de bulevard strange suficiente dovezi pentru toata ziua..
Dar na, dupa intervine si "problema" subiectiva, domne' eu am parcat la 25,0001m fata de trecerea de pietoni, uite poza cu ruleta si alte astfel de "scapari" . Nu cred ca e asa complex ca in jurul trecerilor de pietoni care ar trebui CURATATE de masinile parcate ilegal, fie prin stalpi de granit pe partea de trotuar, si prin realizarea unor forme ale trecerilor de pietoni de asa natura incat, parcarea sa fie imposibila fizic la mai putin de 25m, bine, eu as plusa catre 50m. Nu exista absolut nicio scuza si niciun motiv pertinent pentru care sa parchezi in jurul trecerilor de pietoni sau statiilor STB, asa ca exista potential de adunat la bugetul primariei (si asa intr-o situatie economica proasta) niste bani deloc neglijabili. Sa n-aud de la voi cum ca sa vina primaria sa faca locuri de parcare, trecerile de pietoni, statiile STB, spatiu verde NU este loc de parcare si NU exista justificare sa parchezi acolo INDIFERENT de situatie, numarul de locuri de parcare, etc.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar
Tom
Problema mult mai mare este că din cauza unor aberații și a unor fițe corporatocratice ale unor guvernanți, materializate în mizerabila taxă de primă înmatriculare, cu toate variantele și amendamentele aduse numai să n'o scoată și să nu piardă importatorii de mașini, sunt extrem de multe cazuri în care mașinile sunt vândute cu acte de mână și figurează un alt proprietar la Poliție, ceea ce înseamnă că pentru identificarea proprietarului real, trebuie contactată una două sau chiar mai multe administrații financiare. Asta dacă se complică și doar în cazul ridicării până la momentul când le duc la tăiat. Deci ei nu ajung nici măcar să identifice proprietarul după număr, pentru că proprietarul are dovada că a scos-o de la impozit și că a vândut-o altuia, care la rândul său plătește impozit la ea, dar trebuie să-l caute pe cumpărător, dacă și acela n'a vândut mai departe.
Diferența între camera "omologată" și alta este că la cele omologate, softul este modificat la STS în așa fel încât să nu se poată face operații de modificare a datei și alte operații care ar denatura probele foto.
La ridicarea autovehiculelor se face obligatoriu poză nu doar pentru a proba de unde a fost ridicată, ci și pentru a proba starea autovehiculului în cazul producerii unor eventuale prejudicii cauzate autovehiculului, reale sau invocate de proprietar. În privința unei simple amenzi, probabil e o măsură de siguranță pentru cazul contestării în instanță.
Pozele oricum din ce aparate am văzut că au polițiștii cel puțin locali, nu pot determina distanța exactă, asta apropo de 25,1m.
Din păcate, nu într'o situație economică proastă, ci în contextul actual, în care dacă un om nu este negru, viața lui nu contează și polițaii criminali ca la Pitești nu vor face o zi de pușcărie, când polițistul poate amenda pentru că așa vrea .... lui, dacă se ajunge și la acte de violență, credeți că nu vor comite abuzuri și în cazul parcării?
Și nu cred că e corect să se continue lupta asta de clasă anti-mașini. Văd pe unii că sar în sus că au ridicat nu știu ce mașină care stătea nu știu unde, parcată regulamentar, dar când apare câte o mașină de lux și parchează aiurea, de abia atunci aștept să văd avertizări sau înștiințări din acelea și să văd polițaiul cum îl pune jos și-i pune genunchiul pe grumaz și ăluia cu ceafa groasa, tatuaje și tupeu de borfaș. Pentru că dacă o continuăm cu lupta de clasă, în afară de aplicarea strictă a legii privind parcarea neregulamentară, să aplice strict de exemplu și articolu l161, litera o) (căutați-l, că e interesant și sper că au introdus ca amendament și trotineta), să mai sancționeze și traversatul în dorul lelii cu privirea și degetele în smarfoană, precum și obiceiul de a coborî de pe trotuar până pe a doua bandă pentru a privi în zare SeTeBeul care nu mai vine.
Iar pentru că Poliția Locală ține de primărie, cam toate au un compartiment de inspecții în construcții și pot amenda și ei toți întreprinzatorii care construiec pe bandă rulantă cambuze numite pompos rezidensuri, vânzând separat locul de parcare, dacă există și acela. Să vedeți atunci bani la bugetul local.
Problema mult mai mare este că din cauza unor aberații și a unor fițe corporatocratice ale unor guvernanți, materializate în mizerabila taxă de primă înmatriculare, cu toate variantele și amendamentele aduse numai să n'o scoată și să nu piardă importatorii de mașini, sunt extrem de multe cazuri în care mașinile sunt vândute cu acte de mână și figurează un alt proprietar la Poliție, ceea ce înseamnă că pentru identificarea proprietarului real, trebuie contactată una două sau chiar mai multe administrații financiare. Asta dacă se complică și doar în cazul ridicării până la momentul când le duc la tăiat. Deci ei nu ajung nici măcar să identifice proprietarul după număr, pentru că proprietarul are dovada că a scos-o de la impozit și că a vândut-o altuia, care la rândul său plătește impozit la ea, dar trebuie să-l caute pe cumpărător, dacă și acela n'a vândut mai departe.
Diferența între camera "omologată" și alta este că la cele omologate, softul este modificat la STS în așa fel încât să nu se poată face operații de modificare a datei și alte operații care ar denatura probele foto.
La ridicarea autovehiculelor se face obligatoriu poză nu doar pentru a proba de unde a fost ridicată, ci și pentru a proba starea autovehiculului în cazul producerii unor eventuale prejudicii cauzate autovehiculului, reale sau invocate de proprietar. În privința unei simple amenzi, probabil e o măsură de siguranță pentru cazul contestării în instanță.
Pozele oricum din ce aparate am văzut că au polițiștii cel puțin locali, nu pot determina distanța exactă, asta apropo de 25,1m.
Din păcate, nu într'o situație economică proastă, ci în contextul actual, în care dacă un om nu este negru, viața lui nu contează și polițaii criminali ca la Pitești nu vor face o zi de pușcărie, când polițistul poate amenda pentru că așa vrea .... lui, dacă se ajunge și la acte de violență, credeți că nu vor comite abuzuri și în cazul parcării?
Și nu cred că e corect să se continue lupta asta de clasă anti-mașini. Văd pe unii că sar în sus că au ridicat nu știu ce mașină care stătea nu știu unde, parcată regulamentar, dar când apare câte o mașină de lux și parchează aiurea, de abia atunci aștept să văd avertizări sau înștiințări din acelea și să văd polițaiul cum îl pune jos și-i pune genunchiul pe grumaz și ăluia cu ceafa groasa, tatuaje și tupeu de borfaș. Pentru că dacă o continuăm cu lupta de clasă, în afară de aplicarea strictă a legii privind parcarea neregulamentară, să aplice strict de exemplu și articolu l161, litera o) (căutați-l, că e interesant și sper că au introdus ca amendament și trotineta), să mai sancționeze și traversatul în dorul lelii cu privirea și degetele în smarfoană, precum și obiceiul de a coborî de pe trotuar până pe a doua bandă pentru a privi în zare SeTeBeul care nu mai vine.
Iar pentru că Poliția Locală ține de primărie, cam toate au un compartiment de inspecții în construcții și pot amenda și ei toți întreprinzatorii care construiec pe bandă rulantă cambuze numite pompos rezidensuri, vânzând separat locul de parcare, dacă există și acela. Să vedeți atunci bani la bugetul local.
- aztec
-
Posted:
-
Re: Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar
aztec
Teoretic.
Aplicabil doar pt amenda, fără ridicare.
Circuli legal, cu mașina ta,numerele tale.
Parchezi ilegal într-o zonă unde nu e cu ridicare.
Scoți rapid numerele tale, le pui pe ale ...cuiva(făcute rost)...și pleci unde ai treabă.
Te întorci și reschimbi numerele cu cele ale mașini...și cei.
Unde este încălcarea legii, alta decât parcarea...
Mașină staționează, nu este condusă, nu este nimeni în ea.
Ce înseamnă legal punerea în circulație?
Polițistul ce notează... Numărul de circulație, modelul...
Nu VIN-ul mașinii...
Este utila poza sau nu?
Toată discuția e teoretică.
Practic ...am văzut de ex scoaterea numerelor...
Teoretic.
Aplicabil doar pt amenda, fără ridicare.
Circuli legal, cu mașina ta,numerele tale.
Parchezi ilegal într-o zonă unde nu e cu ridicare.
Scoți rapid numerele tale, le pui pe ale ...cuiva(făcute rost)...și pleci unde ai treabă.
Te întorci și reschimbi numerele cu cele ale mașini...și cei.
Unde este încălcarea legii, alta decât parcarea...
Mașină staționează, nu este condusă, nu este nimeni în ea.
Ce înseamnă legal punerea în circulație?
Polițistul ce notează... Numărul de circulație, modelul...
Nu VIN-ul mașinii...
Este utila poza sau nu?
Toată discuția e teoretică.
Practic ...am văzut de ex scoaterea numerelor...
- Tom
-
Posted:
-
Re: Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar
Tom
Exemplul este foarte bun pentru utilitatea pozei.
Dacă numărul e pe bune, dar de la altă mașina identică și o verifică sau nu, polițistul aplică amenda, iar dacă proprietarul o contestă, se poate proba pe bază de fotografie că mașina este sau nu aceeași cu cea care are "pe bune" acest număr. Aici mai intervine si cum a "făcut rost" de numere, adică dacă proprietarul real e implicat (atunci n'ar contesta, dar ar plăti amenda) sau dacă este vorba de un furt sau un fals, ceea ce nu ține neapărat de Codul Rutier. Dar dacă în Codul Rutier se aplică sancțiuni pentru oprire și staționare, înseamnă că din punctul de vedere al legii, mașina oprită sau staționată este "pusă în circulație".
Cazul parcării în locuri amenajate, cu timp de parcare nelimitat, este diferit.
Iar dacă parcarea în acel loc constituie contravenție, orice metodă de a ascunde numărul real al mașinii cred că este deja infracțiune de obstrucționare a cercetării poliției, dacă nu chiar fals și uz de fals și nu sub aspectul circulației, ci prin aplicarea unui mijloc de identificare fals. Ar fi bine și par'că și aveam colegi de forum în domeniu, care puteau da informații exacte în această problemă.
În privința scoaterii și schimbării numerelor, nu contest, nu am văzut, dar am văzut în circulație mașini cu număr de Germania, în format de număr temporar, dar fără data expirării și una chiar parcată sub nasul maidanezilor locali, cu afiș "de vânzare". N'ar fi exclus ca pentru acestea să fi încercat doar să "fenteze" validitatea numărului, dar oricum, legal, era număr fals sau dacă nu fals, oricum nu era valabil, caz în care puteau foarte frumos să pozeze mașina și să o ridice ca "autoturism fără stăpân", în sensul legii.
Exemplul este foarte bun pentru utilitatea pozei.
Dacă numărul e pe bune, dar de la altă mașina identică și o verifică sau nu, polițistul aplică amenda, iar dacă proprietarul o contestă, se poate proba pe bază de fotografie că mașina este sau nu aceeași cu cea care are "pe bune" acest număr. Aici mai intervine si cum a "făcut rost" de numere, adică dacă proprietarul real e implicat (atunci n'ar contesta, dar ar plăti amenda) sau dacă este vorba de un furt sau un fals, ceea ce nu ține neapărat de Codul Rutier. Dar dacă în Codul Rutier se aplică sancțiuni pentru oprire și staționare, înseamnă că din punctul de vedere al legii, mașina oprită sau staționată este "pusă în circulație".
Cazul parcării în locuri amenajate, cu timp de parcare nelimitat, este diferit.
Iar dacă parcarea în acel loc constituie contravenție, orice metodă de a ascunde numărul real al mașinii cred că este deja infracțiune de obstrucționare a cercetării poliției, dacă nu chiar fals și uz de fals și nu sub aspectul circulației, ci prin aplicarea unui mijloc de identificare fals. Ar fi bine și par'că și aveam colegi de forum în domeniu, care puteau da informații exacte în această problemă.
În privința scoaterii și schimbării numerelor, nu contest, nu am văzut, dar am văzut în circulație mașini cu număr de Germania, în format de număr temporar, dar fără data expirării și una chiar parcată sub nasul maidanezilor locali, cu afiș "de vânzare". N'ar fi exclus ca pentru acestea să fi încercat doar să "fenteze" validitatea numărului, dar oricum, legal, era număr fals sau dacă nu fals, oricum nu era valabil, caz în care puteau foarte frumos să pozeze mașina și să o ridice ca "autoturism fără stăpân", în sensul legii.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Ridicarea mașinilor parcate neregulamentar
Gabi23
Primăria Sectorului 6 ridică mașinele abandonate pe domeniul public.
Primăria Sectorului 6 ridică mașinele abandonate pe domeniul public.
Primăria Sectorului 6 anunță că începând de astăzi, 12 mai 2021, în Sectorul 6 al Municipiului București se ridică mașinile abandonate de pe domeniul public.
Încercăm să venim în sprijinul locuitorilor sectorului și prin acest serviciu de ridicări mașini, deoarece numărul insuficient de parcări este o problemă generală la nivelul Capitalei.
Măsurile de ridicare a maşinilor abandonate de pe domeniul public contribuie la fluidizarea traficului, la folosirea corectă a parcărilor de reşedinţă şi la creşterea gradului de siguranţă, dar și retrasarea parcărilor şi încurajarea folosirii parcărilor de proximitate.
Detalii despre ridicare, transport, depozitare, eliberare şi valorificare a vehiculelor fără stăpân sau abandonate:
• Ridicarea şi transportul vehiculelor se fac în condiţii de siguranţă, astfel încât să nu se producă niciun fel de eveniment rutier, iar acestea să nu sufere niciun fel de deteriorare;
• Depozitarea se face într-un spaţiu amenajat corespunzător şi se asigură integritatea vehiculelor ridicate;
• Restituirea vehiculelor se va efectua după achitarea tuturor costurilor prevăzute de regulament;
• Eliberarea vehiculului ridicat şi depozitat va fi făcută numai proprietarului, deţinătorului, utilizatorului, după caz, şi numai după achitarea costurilor de ridicare, transport şi depozitare, pe baza cărţii de identitate a vehiculului sau a certificatului de înmatriculare şi a unui act de identitate al solicitantului;
• Transportul vehiculului ridicat se va realiza cu autovehicule specializate ale Administraţiei Domeniului Public şi Dezvoltare Urbană Sector 6 Bucureşti/operatorului contractat şi în condiţii de siguranţă.
• Vehiculele fără stăpân se pot restitui către proprietar/deţinător legal, în baza unui proces verbal - Anexa nr. 2 la prezentul Regulament, în conformitate cu prevederile Legii nr. 421/2002 privind regimul juridic al vehiculelor fără stăpân sau abandonate pe terenuri aparţinând domeniului public sau privat al statului ori al unităţilor administrativ-teritoriale şi ale H.G. nr. 156/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 421/2002.
Tarifele pentru operațiunile de ridicare, transport și depozitarea vehiculelor
• Pentru activitatea de ridicare, transport și depozitare a vehiculelor staționate pe domeniul public, în alte locuri de drumul public (zone, pietonale, spații verzi, scuaruri, parcări de reședință, etc), a vehiculelor staționate neregulamentar se percep, de la utilizatorii sau proprietarii acestora, persoane fizice sau juridice, următoarele taxe:
a) 300 lei, inclus TVA/vehicul, pentru operațiunea de ridicare
b) 200 lei, inclus TVA/vehicul, pentru operațiunea de transport
c) 30 lei, inclus TVA/zi/vehicul, pentru operațiunea de depozitare
• Pentru activitatea de ridicare și transport a vehiculelor fără stăpân și abandonate se percep de la utilizatorii sau proprietarii acestora, persoane fizice sau juridice, următoarele taxe:
a) 300 lei, inclus TVA/vehicul, pentru operațiunea de ridicare
b) 200 lei, inclus TVA/vehicul, pentru operațiunea de transport
Adresa unde sunt depozitate și de unde pot fi recuperate autoturismele: bd. Preciziei nr. 24, Sector 6.
Regulamentul integral se poate consulta la următorul link:
https://www.primarie6.ro/.../uploads/202 ... .-25.pdf
Primăria Sectorului 6.png (813.03 KB; downloaded 3349 times)
📖 Pagination options