Topic: Discutii pe baza lucrarilor si proiectului (Partea 1)
1996 posts, 323758 views
📖 Pagination options
- vancouver
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si proiectului
vancouver
Departe de mine sa cred ca in România treburile merg bine , dar fix podul Basarab este un exemplu pe cat se poate de pozitiv , ceva de genul: iata, ca se poate sa facem si treaba. Din pacate in Romania pe de o parte intr-adevar autoritatile nu prea isi fac treaba bine, dar exista si multi cetateni care nu stiu dacât sa se vaicareasca si sa huiduiasca la modul general, avand in viata o atitudine negativa, ca tara merge prost, totul se duce de râpa, mama lor de hoti . O atitudine care nu foloseste la nimic, mai ales ca este limpede pentru orice om serios ca totusi lucrurile s-au mai miscat in ultimii ani. Din pacate nu este decât rareori meritul autoritatilor ca lucrurile s-au mai miscat (mai precis sa dau cateva exemple pozitive:Dacia Pitesti - initiativa privata,SMURD - initiativa privata si un om deosebit: Raed Arafat, dar si cu implicarea statului, BNR - meritul unor oameni deosebiti, ca Mugur Isarescu, Centrele comerciale de tip Mall sau Hipermarket, care au schimbat fata comertului si au dus si la scaderi de preturi,transportul comun in Bucuresti, mai ales la capitolul parc autobuze si garnituri de metrou, deschiderea granitelor prin intrarea in UE si astfel incetarea umilintelor la care eram supusi la vama,cablarea marilor orase la TV prin cablu - meritul unor firme private,telefonia mobila la acelasi nivel ca in occident, cu preturi uneori mai mici, unele reforme administrative la nivelul Ministerului de Interne: pasaportul se obtine acum in 2 ore, schimbareapermisului se face in 2-3 zile, la cerere si in cateva ore, etc...).
In acest peisaj cu lucruri si bune si rele numit România, iata, as incadra Pasajul Basarab in zona pozitiva. Este o lucrare ampla, la care este normal sa mai apara sincope. Cine urmareste lucrarile vede insa ca oamenii de pe santier se misca si isi dau silinta. Sigur ca este posibil ca termenul noiembrie 2010 sa fie ratat. Sigur ca inca nu se circula in zona Grozavesti sub pod. Iar singura sincopa majora a fost de fapt incetarea totala a activitatii in vara 2008. Blocajul a avut loc datorita exproprierilor, proprietarii dand in judecata primaria in dorinta de a obtine mai multi bani. In martie 2009 s-a votat o noua lege, care prevede ca exproprierile se vor face efectiv atunci cand un proiect este declarat de interes national, fara sa mai astepte procesele cu proprietarii, acestia primind ulterior mai multi bani de la stat/primarie daca judecatorii asa hotarasc. Asta a permis deblocarea lucrarilor la pasaj, la fel ca si la Autostrada Transilvania sau la Bucuresti-Ploiesti. Spre deosebire insa de autostrazi unde statul are mari intarzieri la plata constructorilor, ceea ce duce iar la intarzieri, la pasajul Basarab primaria Bucuresti este mult mai serioasa si a platit relativ la timp firmele de constructii, ceea ce le permite sa lucreze cu puterea optima, sa achite la randul lor la timp materialele si chiria (sau leasingul) utilajelor, etc...
Oare putem fi si optimisti in România? Sa zicem: iata se face pasajul Basarab, iata s-au facut 4 pasaje pe DN1 intre Antena 1 si Aeroportul Otopeni. Speram ca pe masura ce veniturile primariei vor creste, ca urmare a faptului ca firmele si oamenii vor plati taxe si impozite, tot mai multi bani vor fi investiti in infrastructura in Bucuresti. Putem sa nu ne mai smiorcaim si sa fim mandri de ceea ce suntem si ceea ce facem?
Lutyk wrote:
Tare curios sunt daca pana la sfarsitul anul se va inaugura acest pasaj. Probabil ca inaugurarea se va face dar dupa modelul romanesc adica de ochii lumii: e gata dar mai tot trebuie facute unele finisari. Asa cum spuneam si aici circulatia pe portiunea dintre podul Cotroceni si podul Grozavesti trebuia sa revina la normal in septembrie 2009 si nu s-a revenit nici acum. Dar nerespectarea termenelor in Romania e sport national.
Departe de mine sa cred ca in România treburile merg bine , dar fix podul Basarab este un exemplu pe cat se poate de pozitiv , ceva de genul: iata, ca se poate sa facem si treaba. Din pacate in Romania pe de o parte intr-adevar autoritatile nu prea isi fac treaba bine, dar exista si multi cetateni care nu stiu dacât sa se vaicareasca si sa huiduiasca la modul general, avand in viata o atitudine negativa, ca tara merge prost, totul se duce de râpa, mama lor de hoti . O atitudine care nu foloseste la nimic, mai ales ca este limpede pentru orice om serios ca totusi lucrurile s-au mai miscat in ultimii ani. Din pacate nu este decât rareori meritul autoritatilor ca lucrurile s-au mai miscat (mai precis sa dau cateva exemple pozitive:Dacia Pitesti - initiativa privata,SMURD - initiativa privata si un om deosebit: Raed Arafat, dar si cu implicarea statului, BNR - meritul unor oameni deosebiti, ca Mugur Isarescu, Centrele comerciale de tip Mall sau Hipermarket, care au schimbat fata comertului si au dus si la scaderi de preturi,transportul comun in Bucuresti, mai ales la capitolul parc autobuze si garnituri de metrou, deschiderea granitelor prin intrarea in UE si astfel incetarea umilintelor la care eram supusi la vama,cablarea marilor orase la TV prin cablu - meritul unor firme private,telefonia mobila la acelasi nivel ca in occident, cu preturi uneori mai mici, unele reforme administrative la nivelul Ministerului de Interne: pasaportul se obtine acum in 2 ore, schimbareapermisului se face in 2-3 zile, la cerere si in cateva ore, etc...).
In acest peisaj cu lucruri si bune si rele numit România, iata, as incadra Pasajul Basarab in zona pozitiva. Este o lucrare ampla, la care este normal sa mai apara sincope. Cine urmareste lucrarile vede insa ca oamenii de pe santier se misca si isi dau silinta. Sigur ca este posibil ca termenul noiembrie 2010 sa fie ratat. Sigur ca inca nu se circula in zona Grozavesti sub pod. Iar singura sincopa majora a fost de fapt incetarea totala a activitatii in vara 2008. Blocajul a avut loc datorita exproprierilor, proprietarii dand in judecata primaria in dorinta de a obtine mai multi bani. In martie 2009 s-a votat o noua lege, care prevede ca exproprierile se vor face efectiv atunci cand un proiect este declarat de interes national, fara sa mai astepte procesele cu proprietarii, acestia primind ulterior mai multi bani de la stat/primarie daca judecatorii asa hotarasc. Asta a permis deblocarea lucrarilor la pasaj, la fel ca si la Autostrada Transilvania sau la Bucuresti-Ploiesti. Spre deosebire insa de autostrazi unde statul are mari intarzieri la plata constructorilor, ceea ce duce iar la intarzieri, la pasajul Basarab primaria Bucuresti este mult mai serioasa si a platit relativ la timp firmele de constructii, ceea ce le permite sa lucreze cu puterea optima, sa achite la randul lor la timp materialele si chiria (sau leasingul) utilajelor, etc...
Oare putem fi si optimisti in România? Sa zicem: iata se face pasajul Basarab, iata s-au facut 4 pasaje pe DN1 intre Antena 1 si Aeroportul Otopeni. Speram ca pe masura ce veniturile primariei vor creste, ca urmare a faptului ca firmele si oamenii vor plati taxe si impozite, tot mai multi bani vor fi investiti in infrastructura in Bucuresti. Putem sa nu ne mai smiorcaim si sa fim mandri de ceea ce suntem si ceea ce facem?
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si proiectului
Utilizator anonim
Cu rosu sectiunea ce va fi montata in acest weekend iar cu galben/albastru cele 2 sectiuni ce vor pleca lansate din zona D catre pozitia lor finala, cele 2 mari lansari vor avea loc incepand cu mijlocul lui aprilie.
Cu rosu sectiunea ce va fi montata in acest weekend iar cu galben/albastru cele 2 sectiuni ce vor pleca lansate din zona D catre pozitia lor finala, cele 2 mari lansari vor avea loc incepand cu mijlocul lui aprilie.
IMG_0156.JPG (145.1 KB; downloaded 3327 times)
- vancouver
-
Posted:
-
blocaje la capete
vancouver
As vrea sa supun atentiei o alta problema:oare dupa terminarea pasajului nu vor aparea blocaje in trafic la primul semafor cu care se vor intalni cei care vin de pe pasajul Basarab? Adica la Titulescu - Banu Manta (sau chiar Titulescu cu Al. Ioan Cuza) si respectiv Geniului cu Cotroceni/Maniu. Mai ales in cazul al doilea unde Bd. Maniu probabil va avea prioritate catastrofa dupa parerea mea este ca si programata. Efectele s-ar putea resimti si la Razoare. Sau poate mai ales la Razoare.
Justificare: atunci cand se construieste un drum rapid acesta devine un magnet pentru toti participantii la trafic. Ei vor prefera pasajul Basarab oricarei alte rute prin orasul plin de semafoare daca acest lucru va fi posibil. Pasajul, prin natura sa va avea un debit de circulatie enorm in comparatie cu oricare alta artera din Bucuresti, comparabila doar cu o autostrada. Presupunând ca trec masini continuu pe ambele benzi si daca ar fi sa le numaram ajungem la valori de 100-120 masini pe minut (o masina pe secunda pe fiecare banda) - vorbim pe un sens de circulatie. In concluzie pe pasaj pot veni fara probleme din diverse directii 120 de masini pe minut. Acum sa analizam primul semafor "in care dau" cele 120 de masini, sa zicem la Titulescu cu Banu Manta. Pentru simplificare presupunem ca semaforul dureaza 30 secunde pe directia Bulevardului Titulescu si orice alte directii sau posibilitati in total tot 30 sec. Se da verde, masinile pleaca incet. Dupa 10 secunde se ajunge la cadenta de 1 masina pe secunda pe banda. Din acel moment pana se pune rosu vor trece 2 benzi x 20 secunde x 1 masina = 40 masini. In primele 10 secunde trec cam 5 masini pe banda (vezi webcam semafor piata universitatii: http://www.jurnalul.ro/webcam/piata-universitatii-54.html), asadar inca 10. Total capacitate semafor cu 2 benzi si 1/2 din timp acordat acestora: 40 + 10 = 50 de masini / minut. Ce se va intampla asadar cu cele 120 masini pe minut care vin? Nu vor trece decat 50. La fiecare minut pana la 70 de masini se vor adauga cozii de masini care asteapta la semafor. Intr-o ora se poate ajunge (teoretic) la 3000-3500 de masini in ambuteiaj (practic, vazand ambuteiajul, multi soferi vor cauta rute alternative).
In general acesta este cauza creerii ambuteiajelor: capacitatea redusa a semafoarelor. Nu incompetenta autoritatilor, nu lipsa politistilor din intersectii. E mult mai simplu: numarul prea mare de masini. Exemple: de pe autostrada A1 pot intra in Bucuresti masini multe, la un nivel de 60-100 pe minut fara probleme. Lor li se adauga masini care vin de pe centura sau de la Carrefour, apoi de la Metro, Praktiker etc..., cum sa nu se creeze ambuteiaj la intersectia cu Valea Cascadelor? Alt exemplu: DN1. Primul semafor e la Piata Presei... Pasajul Lujerului - semafor la intersectia cu Timisoara, semafor la intersectia cu Uverturii.
Orice drum de mare debit lipsit de semafoare atrage traficul, iar acolo unde debitul este micsorat / sugrumat la ore de varf se creeaza ambuteiaje.
Din cate am inteles, prim marele doctor si el a vazut aceasta problema si se vor lua masuri la intersectia Titulescu/Banu Manta. Stie cineva ce masuri? Eu nu vad pe termen lung decat "unificarea" pasajului Basarab cu pasajul Victoriei, prin prelungirea unuia dintre pasaje pana la celalalt si eliminarea oricarui semafor si a oricarei posibilitati de a vira stanga pe Bulevardul Titulescu. Cei care vor dori stanga fiind obligati sa mearga pana la primul pasaj, sa intoarca si sa vina de pe celalalt sens.
Pe partea cealalta stiu ca se are in vedere un dublu pasaj subteran la Razoare pe directiile Dr. Taberei - Eroilor si Geniului - Dr. Sarii (inclusiv sub Maniu). Pesonal mi s-ar parea mai logic Geniului - Progresului si nu Drumul Sarii, in ideea de a continua inelul Mihai Bravu - Stefan cel Mare - Iancu de Hunedoara - Titulescu - Pasaj Basarab pana la Strada Progresului - pasaj sub Eroii Revoulutiei - Soseaua Oltenitei. Astfel inelul aproape ca s-ar inchide, lipsind in final un eventual pasaj Oltenitei - Vacaresti. Sos. Progresului are avantajul de a fi marginita 90% de zona industriala, fiind usor de expropriat si largit si facute pasaje la intersectiile cu 13 Sept., Rahovei si Spataru Preda, inchizand intersectia mai putin importanta cu Nasaud.
As vrea sa supun atentiei o alta problema:oare dupa terminarea pasajului nu vor aparea blocaje in trafic la primul semafor cu care se vor intalni cei care vin de pe pasajul Basarab? Adica la Titulescu - Banu Manta (sau chiar Titulescu cu Al. Ioan Cuza) si respectiv Geniului cu Cotroceni/Maniu. Mai ales in cazul al doilea unde Bd. Maniu probabil va avea prioritate catastrofa dupa parerea mea este ca si programata. Efectele s-ar putea resimti si la Razoare. Sau poate mai ales la Razoare.
Justificare: atunci cand se construieste un drum rapid acesta devine un magnet pentru toti participantii la trafic. Ei vor prefera pasajul Basarab oricarei alte rute prin orasul plin de semafoare daca acest lucru va fi posibil. Pasajul, prin natura sa va avea un debit de circulatie enorm in comparatie cu oricare alta artera din Bucuresti, comparabila doar cu o autostrada. Presupunând ca trec masini continuu pe ambele benzi si daca ar fi sa le numaram ajungem la valori de 100-120 masini pe minut (o masina pe secunda pe fiecare banda) - vorbim pe un sens de circulatie. In concluzie pe pasaj pot veni fara probleme din diverse directii 120 de masini pe minut. Acum sa analizam primul semafor "in care dau" cele 120 de masini, sa zicem la Titulescu cu Banu Manta. Pentru simplificare presupunem ca semaforul dureaza 30 secunde pe directia Bulevardului Titulescu si orice alte directii sau posibilitati in total tot 30 sec. Se da verde, masinile pleaca incet. Dupa 10 secunde se ajunge la cadenta de 1 masina pe secunda pe banda. Din acel moment pana se pune rosu vor trece 2 benzi x 20 secunde x 1 masina = 40 masini. In primele 10 secunde trec cam 5 masini pe banda (vezi webcam semafor piata universitatii: http://www.jurnalul.ro/webcam/piata-universitatii-54.html), asadar inca 10. Total capacitate semafor cu 2 benzi si 1/2 din timp acordat acestora: 40 + 10 = 50 de masini / minut. Ce se va intampla asadar cu cele 120 masini pe minut care vin? Nu vor trece decat 50. La fiecare minut pana la 70 de masini se vor adauga cozii de masini care asteapta la semafor. Intr-o ora se poate ajunge (teoretic) la 3000-3500 de masini in ambuteiaj (practic, vazand ambuteiajul, multi soferi vor cauta rute alternative).
In general acesta este cauza creerii ambuteiajelor: capacitatea redusa a semafoarelor. Nu incompetenta autoritatilor, nu lipsa politistilor din intersectii. E mult mai simplu: numarul prea mare de masini. Exemple: de pe autostrada A1 pot intra in Bucuresti masini multe, la un nivel de 60-100 pe minut fara probleme. Lor li se adauga masini care vin de pe centura sau de la Carrefour, apoi de la Metro, Praktiker etc..., cum sa nu se creeze ambuteiaj la intersectia cu Valea Cascadelor? Alt exemplu: DN1. Primul semafor e la Piata Presei... Pasajul Lujerului - semafor la intersectia cu Timisoara, semafor la intersectia cu Uverturii.
Orice drum de mare debit lipsit de semafoare atrage traficul, iar acolo unde debitul este micsorat / sugrumat la ore de varf se creeaza ambuteiaje.
Din cate am inteles, prim marele doctor si el a vazut aceasta problema si se vor lua masuri la intersectia Titulescu/Banu Manta. Stie cineva ce masuri? Eu nu vad pe termen lung decat "unificarea" pasajului Basarab cu pasajul Victoriei, prin prelungirea unuia dintre pasaje pana la celalalt si eliminarea oricarui semafor si a oricarei posibilitati de a vira stanga pe Bulevardul Titulescu. Cei care vor dori stanga fiind obligati sa mearga pana la primul pasaj, sa intoarca si sa vina de pe celalalt sens.
Pe partea cealalta stiu ca se are in vedere un dublu pasaj subteran la Razoare pe directiile Dr. Taberei - Eroilor si Geniului - Dr. Sarii (inclusiv sub Maniu). Pesonal mi s-ar parea mai logic Geniului - Progresului si nu Drumul Sarii, in ideea de a continua inelul Mihai Bravu - Stefan cel Mare - Iancu de Hunedoara - Titulescu - Pasaj Basarab pana la Strada Progresului - pasaj sub Eroii Revoulutiei - Soseaua Oltenitei. Astfel inelul aproape ca s-ar inchide, lipsind in final un eventual pasaj Oltenitei - Vacaresti. Sos. Progresului are avantajul de a fi marginita 90% de zona industriala, fiind usor de expropriat si largit si facute pasaje la intersectiile cu 13 Sept., Rahovei si Spataru Preda, inchizand intersectia mai putin importanta cu Nasaud.
- addrian03
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si proiectului
addrian03
Sunt de acord 100% cu ce a spus Vancouver mai sus , trebuie sa fim mai optimisti sa nu mai punem mereu raul inainte ptr k asa nu vom putea progresa niciodata...dupa parerea mea marile proiecte care sa desfasoara acum in Bucuresti au un ritm destul de sustinut la acelasi nivel cu restul marilor proiecte care se deruleaza in U.E de exemplu foarte multe persoane de pe forumul stadionului din Varsovia al doilea ca importanta ptr Euro 2012 se plang k lucrarile la stadionul lor se misca mult mai incet fatza de cel din Bucuresti (adik al nostru ) asta in conditiile in care romanii se plang bineinteles k altcva nu stiu sa faca ca lucrarile la stadion merg incet spre deloc cu toata ca acestea sunt in grafic si s-au dat asigurari k va fi gata la timp . Revenind la pasajul de la basarab , eu consider k acesta va decongestiona foarte mult traficul (mai mult decat ne imaginam noi acum ) probabil k se va aglomera la intersectia cu piata Leu inclusiv Razoare si la cea cu Bd Timisoara insa eu cred k va fi acceptabil ptr traficul "care este" la ora actuala in Buc , este cativa ani sigur va fi nevoie de pasaje la aceste intersectii . Cand spun ca acest pasaj va decongestiona ft mult traficul ma bazaez spre exemplu pe pasajul baneasa despre care toata lumea spunea k se va bloca la primul semafor de la Piata Presei Libere ceea ce nu s-a adeverit cu toate k uneori la orele de varf se cam aglomereza se trece civilizat de acea intersectie.Cine se astepta ca intreg balamucul din zona Baneasa sa fie rezolvat de o simpla scobitura in pamant si un pasaj de 50 de metri ganditiva ca pasajul Basarab e cam de 20 de ori mai mare si mult mai complex si dupa parerea mea va da o gura de aer ptr circulatia din capitala iar dupa ritmul lucrarilor sunt sigur k va fi gata anul acesta . Felicitari ptr Marian face o treaba excelenta pe acest forum am observat ca a reusit performanta sa faca updateuri zilnice in ultima perioada bv mariane tine-o tot asa si vezi poate reusesti ceva cu web-camurile alea !
vancouver wrote:Lutyk wrote:
Tare curios sunt daca pana la sfarsitul anul se va inaugura acest pasaj. Probabil ca inaugurarea se va face dar dupa modelul romanesc adica de ochii lumii: e gata dar mai tot trebuie facute unele finisari. Asa cum spuneam si aici circulatia pe portiunea dintre podul Cotroceni si podul Grozavesti trebuia sa revina la normal in septembrie 2009 si nu s-a revenit nici acum. Dar nerespectarea termenelor in Romania e sport national.
Departe de mine sa cred ca in România treburile merg bine , dar fix podul Basarab este un exemplu pe cat se poate de pozitiv , ceva de genul: iata, ca se poate sa facem si treaba. Din pacate in Romania pe de o parte intr-adevar autoritatile nu prea isi fac treaba bine, dar exista si multi cetateni care nu stiu dacât sa se vaicareasca si sa huiduiasca la modul general, avand in viata o atitudine negativa, ca tara merge prost, totul se duce de râpa, mama lor de hoti . O atitudine care nu foloseste la nimic, mai ales ca este limpede pentru orice om serios ca totusi lucrurile s-au mai miscat in ultimii ani. Din pacate nu este decât rareori meritul autoritatilor ca lucrurile s-au mai miscat (mai precis sa dau cateva exemple pozitive:Dacia Pitesti - initiativa privata,SMURD - initiativa privata si un om deosebit: Raed Arafat, dar si cu implicarea statului, BNR - meritul unor oameni deosebiti, ca Mugur Isarescu, Centrele comerciale de tip Mall sau Hipermarket, care au schimbat fata comertului si au dus si la scaderi de preturi,transportul comun in Bucuresti, mai ales la capitolul parc autobuze si garnituri de metrou, deschiderea granitelor prin intrarea in UE si astfel incetarea umilintelor la care eram supusi la vama,cablarea marilor orase la TV prin cablu - meritul unor firme private,telefonia mobila la acelasi nivel ca in occident, cu preturi uneori mai mici, unele reforme administrative la nivelul Ministerului de Interne: pasaportul se obtine acum in 2 ore, schimbareapermisului se face in 2-3 zile, la cerere si in cateva ore, etc...).
In acest peisaj cu lucruri si bune si rele numit România, iata, as incadra Pasajul Basarab in zona pozitiva. Este o lucrare ampla, la care este normal sa mai apara sincope. Cine urmareste lucrarile vede insa ca oamenii de pe santier se misca si isi dau silinta. Sigur ca este posibil ca termenul noiembrie 2010 sa fie ratat. Sigur ca inca nu se circula in zona Grozavesti sub pod. Iar singura sincopa majora a fost de fapt incetarea totala a activitatii in vara 2008. Blocajul a avut loc datorita exproprierilor, proprietarii dand in judecata primaria in dorinta de a obtine mai multi bani. In martie 2009 s-a votat o noua lege, care prevede ca exproprierile se vor face efectiv atunci cand un proiect este declarat de interes national, fara sa mai astepte procesele cu proprietarii, acestia primind ulterior mai multi bani de la stat/primarie daca judecatorii asa hotarasc. Asta a permis deblocarea lucrarilor la pasaj, la fel ca si la Autostrada Transilvania sau la Bucuresti-Ploiesti. Spre deosebire insa de autostrazi unde statul are mari intarzieri la plata constructorilor, ceea ce duce iar la intarzieri, la pasajul Basarab primaria Bucuresti este mult mai serioasa si a platit relativ la timp firmele de constructii, ceea ce le permite sa lucreze cu puterea optima, sa achite la randul lor la timp materialele si chiria (sau leasingul) utilajelor, etc...
Oare putem fi si optimisti in România? Sa zicem: iata se face pasajul Basarab, iata s-au facut 4 pasaje pe DN1 intre Antena 1 si Aeroportul Otopeni. Speram ca pe masura ce veniturile primariei vor creste, ca urmare a faptului ca firmele si oamenii vor plati taxe si impozite, tot mai multi bani vor fi investiti in infrastructura in Bucuresti. Putem sa nu ne mai smiorcaim si sa fim mandri de ceea ce suntem si ceea ce facem?
Sunt de acord 100% cu ce a spus Vancouver mai sus , trebuie sa fim mai optimisti sa nu mai punem mereu raul inainte ptr k asa nu vom putea progresa niciodata...dupa parerea mea marile proiecte care sa desfasoara acum in Bucuresti au un ritm destul de sustinut la acelasi nivel cu restul marilor proiecte care se deruleaza in U.E de exemplu foarte multe persoane de pe forumul stadionului din Varsovia al doilea ca importanta ptr Euro 2012 se plang k lucrarile la stadionul lor se misca mult mai incet fatza de cel din Bucuresti (adik al nostru ) asta in conditiile in care romanii se plang bineinteles k altcva nu stiu sa faca ca lucrarile la stadion merg incet spre deloc cu toata ca acestea sunt in grafic si s-au dat asigurari k va fi gata la timp . Revenind la pasajul de la basarab , eu consider k acesta va decongestiona foarte mult traficul (mai mult decat ne imaginam noi acum ) probabil k se va aglomera la intersectia cu piata Leu inclusiv Razoare si la cea cu Bd Timisoara insa eu cred k va fi acceptabil ptr traficul "care este" la ora actuala in Buc , este cativa ani sigur va fi nevoie de pasaje la aceste intersectii . Cand spun ca acest pasaj va decongestiona ft mult traficul ma bazaez spre exemplu pe pasajul baneasa despre care toata lumea spunea k se va bloca la primul semafor de la Piata Presei Libere ceea ce nu s-a adeverit cu toate k uneori la orele de varf se cam aglomereza se trece civilizat de acea intersectie.Cine se astepta ca intreg balamucul din zona Baneasa sa fie rezolvat de o simpla scobitura in pamant si un pasaj de 50 de metri ganditiva ca pasajul Basarab e cam de 20 de ori mai mare si mult mai complex si dupa parerea mea va da o gura de aer ptr circulatia din capitala iar dupa ritmul lucrarilor sunt sigur k va fi gata anul acesta . Felicitari ptr Marian face o treaba excelenta pe acest forum am observat ca a reusit performanta sa faca updateuri zilnice in ultima perioada bv mariane tine-o tot asa si vezi poate reusesti ceva cu web-camurile alea !
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si proiectului
Dominatrix
Din pacate, transportul in comun a regresat serios in ultimii ani. Spre exemplu, la jumatatea anilor '80 erau cam 3000 autobuze, vreo 600 troleibuze si vreo 700 tramvaie si sa tinem cont ca e vorba de multe autobuze articulate. La un CUP de 75% (cam pe unde ar fi normalul), ar insemna vreo 2300 autobuze, 450 troleibuze si 550 tramvaie in circulatie. In 1999 RATB avea un parc circulant de 732 de tramvaie (din care 620 vagoane motor si 112 remorci), 350 de troleibuze (din care 225 articulate) si 1290 de autobuze. Astazi mai avem 498 de tramvaie, 302 troleibuze (toate scurte) si cam 1350 de autobuze (estimarea mea). E adevarat, s'a dus Ilfovul, s'au dus fabricile, dar populatia tot cam aia este si acum se duce la munca nu doar spre "platforme industriale", ci spre orice zona unde exista un "bisnitz-center" , hypermarket sau godzilla de birouri. O face cu masina, pentru ca nu a murit la revolutie ca sa mearga tot ca pe vremea tovarasului.
S-a investit masiv in ce? In niste linii neseparate de trafic, cu solutii tehnice dubioase, care isi vor dovedi din start ineficienta iar urmatorul pas probabil, dupa amortizarea investitiei, va fi eliminarea lor.
In ce priveste parcul de tramvaie, acesta este in continua scadere. Nu am vazut nimic in plus. Nici Siemens, nici Bombardier, nici Alstom. Doar ceva facelift-uri la rable obosite nu inseamna modernizare. Iar licitatia pentru 100 de de tramvaie noi e trasa pe linie moarta, in locul lor urmand sa fie luate 150 de troleibuze Irisbus. S-au refacut sinele dar nu prea mai avem ce pune pe ele.
La metrou, se circula mult mai rau ca in anii '90 (ba as indrazni sa spun chiar mai rau ca in iepoca de aur, fiindca ramele IVA au fost in mare parte casate sau stau in conservare in depouri, iar in Bombardiere se circula ca sardelele la ora de varf.
vancouver wrote:
Din pacate nu este decât rareori meritul autoritatilor ca lucrurile s-au mai miscat (mai precis sa dau cateva exemple pozitive:... transportul comun in Bucuresti, mai ales la capitolul parc autobuze si garnituri de metrou
Din pacate, transportul in comun a regresat serios in ultimii ani. Spre exemplu, la jumatatea anilor '80 erau cam 3000 autobuze, vreo 600 troleibuze si vreo 700 tramvaie si sa tinem cont ca e vorba de multe autobuze articulate. La un CUP de 75% (cam pe unde ar fi normalul), ar insemna vreo 2300 autobuze, 450 troleibuze si 550 tramvaie in circulatie. In 1999 RATB avea un parc circulant de 732 de tramvaie (din care 620 vagoane motor si 112 remorci), 350 de troleibuze (din care 225 articulate) si 1290 de autobuze. Astazi mai avem 498 de tramvaie, 302 troleibuze (toate scurte) si cam 1350 de autobuze (estimarea mea). E adevarat, s'a dus Ilfovul, s'au dus fabricile, dar populatia tot cam aia este si acum se duce la munca nu doar spre "platforme industriale", ci spre orice zona unde exista un "bisnitz-center" , hypermarket sau godzilla de birouri. O face cu masina, pentru ca nu a murit la revolutie ca sa mearga tot ca pe vremea tovarasului.
S-a investit masiv in ce? In niste linii neseparate de trafic, cu solutii tehnice dubioase, care isi vor dovedi din start ineficienta iar urmatorul pas probabil, dupa amortizarea investitiei, va fi eliminarea lor.
In ce priveste parcul de tramvaie, acesta este in continua scadere. Nu am vazut nimic in plus. Nici Siemens, nici Bombardier, nici Alstom. Doar ceva facelift-uri la rable obosite nu inseamna modernizare. Iar licitatia pentru 100 de de tramvaie noi e trasa pe linie moarta, in locul lor urmand sa fie luate 150 de troleibuze Irisbus. S-au refacut sinele dar nu prea mai avem ce pune pe ele.
La metrou, se circula mult mai rau ca in anii '90 (ba as indrazni sa spun chiar mai rau ca in iepoca de aur, fiindca ramele IVA au fost in mare parte casate sau stau in conservare in depouri, iar in Bombardiere se circula ca sardelele la ora de varf.
vancouver wrote:Vinovatii principali sunt Videanu si liota sa care au aprobat inceperea lucrarilor in conditiile in care exproprierile nu se finalizasera.
Blocajul a avut loc datorita exproprierilor, proprietarii dand in judecata primaria in dorinta de a obtine mai multi bani. In martie 2009 s-a votat o noua lege, care prevede ca exproprierile se vor face efectiv atunci cand un proiect este declarat de interes national, fara sa mai astepte procesele cu proprietarii, acestia primind ulterior mai multi bani de la stat/primarie daca judecatorii asa hotarasc.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: blocaje la capete
Dominatrix
Problema nu este capacitatea redusa a semafoarelor, ci faptul ca strazile nu au capacitatea sa preia atatea masini, dar nici transportul in comun nu are capacitatea de a prelua calatorii care ar vrea sa-si lase masinile acasa. Vina este a tuturor halaicilor, lisilor marineilor, videnilor si Doctorilor incompetenti care din 90 si pana acum nu au facut nimic pentru incurajarea transportului in comun. Trebuiau facute parcari la jumatatea anilor '90, iar imediat dupa aia, facut ceva sa incurajeze transportul in comun, odata cu disparitia masinilor parcate pe prima banda. Metroul basesc 41 (asa ii voi zice, sa ma scuteasca cu "metroul usor" pe care circula tramvaie concepute in anii '70), 21, 32, 34 si 35 trebuiau facute metrouri basesti cel mai tarziu in 2001-2002.
Asa, noile parcari promise de Oprescu nu fac decat sa atraga masini pana la umplerea lor, iar apoi iar se umple prima banda si nu s'a facut nimic, pentru ca nimeni nu va fi incurajat cu nimic sa se inghesuie in 6 calatori / mp oferiti in mijloacele de transport RATB, in care majoritatea locurilor sunt ocupate de PIONIERI care se plimba gratis cu transportul in comun si critica tineretul nesimtit care nu le cedeaza locul. Nimeni nu isi va lasa masina acasa daca merge cu ea la fel de repede ca si cu tramvaiul, iar in metrou va fi obligat sa suporte aglomerarea de nedescris, iar ca bonus vara si mirosul de transpiratie a celor care inca mai considera apa calda si sapunul un lux. Cat despre de poluare, dupa 2 pachete de tigari, 10 minute de ascultat "o, viaaaaata mea!" si un CD cu manele teava de esapament pare sa scoata aerul din varful Alpilor.
Autoritatile n-au nici o scuza pentru nimic din '90 incoace. Cu banii pe care i-au furat pentru ei si neamurile lor erau acum si parcari, si tramvaie separate de restul traficului, si tramvaie noi, si metrou pana la Otopeni, si tren urban pana la Ciorogarla sau mai stiu eu unde. In schimb, au dat autorizatii de godzille cu 20 etaje si fara locuri de parcare, astfel incat ajung sa parcheze pe prima banda si chiar si pe urmatoarea, stranguland circulatia. Sa nu fiu inteleasa gresit: pasajul Basarab este necesar, dar ele a fost gandit in special pentru smecherasii de cartier cu 4 x 4, care se plangeau ca nu mai au loc sa circule prin oras. Idem si pentru strapungerea Buzesti-Berzei-Uranus care nu o sa se faca decat pana la Parvan, pentru ca parlamentarii au nevoie de terenurile de tenis, iar bordelurile de pe Uranus nu se pot demola fiindca sunt monumente istorice.
Vom urmari tramvaiele blocate de bizonul cu jeep, BMW'urile care lovesc tramvaiele, aglomeratia de pe linia 35 (sau care va circula pe Pasaj) si ne vom bucura ca s-au mai cheltuit niste bani publici. Solutia este sa separe 'ului linia 34 de restul traficului si sa nu mai plece urechea la toti parvenitii care se vor plange ca nu mai pot intra cu Jeep-ul pe linia de tramvai.
Si sa cumpere vagoane noi odata (sau sa aloce fonduri suplimentare pentru producerea de tramvaie la URAC), ca de prin 2006 se lauda ca aduc tramvaie noi, in timp ce mecanicii de la Depoul Militari se chinuie, si chinuie si calatorii cu tramvaie vechi de 30 de ani in care te sufoci de cald vara si mori de frig iarna, cu Bucuriile 3001 si 3002 care in 10 ani de la fabricatie nu au circulat in total mai mult de 5, toate astea fiindcacineva nu a dat comisionul necesar la licitatia din 2006. E nevoie de cativa ani de efort continuu, ceea ce nimeni nu e dispus sa faca, stiind ca de abia peste inca cativa se vad rezultatele. Din pacate in Romania nimeni nu face astfel de planuri stiind ca motorina din mana e mai banoasa decat tramvaiul de dupa gard, iar dupa 5 ani de munca si inca 5 pentru a vedea rezultatele altcineva va culege roadele. Ceea ce se face acum la noi este asemanator cu ce se facea in Occident in anii '60 cand se largeau strazile si se scoteau mijloacele de transport ca sa faca loc automobilelor, iar pentru transportul in comun autoritatile fac doar cat sa le iasa si lor ceva de la firme de doi lei gen MariVila si Euroconstruct.
vancouver wrote:Pasajul Basarab, cu cele 2 benzi de circulatie pe sens ale sale, nu are cum sa preia 100 - 120 de masini/minut/sens. Studiile de trafic indica o capacitate de maximum 2000-2500 de vehicule/ora/sens pe o banda de autostrada. Cum pe pasaj nu se va circula cu 100 km/h, o capacitate rezonabila ar fi 1800 vehicule/ora/sens pe fiecare banda (asta ar corespunde cu o masina la fiecare 2 secunde, ceea ce ar fi posibil cu greu pe un drum urban. In plus, ar insemna ca ignoram si traficul greu, fiindca unui TIR sau autobuz spre exemplu ii va lua mai mult de doua secunde sa depasesaca un punct fix). Chiar folosind valoarea ideala de mai sus, capacitatea celor doua benzi va fi de cel mult 3600 de vehicule/ora/sens, adica 60 de masini/minut, jumatate din valoarea ta.
As vrea sa supun atentiei o alta problema:oare dupa terminarea pasajului nu vor aparea blocaje in trafic la primul semafor cu care se vor intalni cei care vin de pe pasajul Basarab? Adica la Titulescu - Banu Manta (sau chiar Titulescu cu Al. Ioan Cuza) si respectiv Geniului cu Cotroceni/Maniu. Mai ales in cazul al doilea unde Bd. Maniu probabil va avea prioritate catastrofa dupa parerea mea este ca si programata. Efectele s-ar putea resimti si la Razoare. Sau poate mai ales la Razoare.
Justificare: atunci cand se construieste un drum rapid acesta devine un magnet pentru toti participantii la trafic. Ei vor prefera pasajul Basarab oricarei alte rute prin orasul plin de semafoare daca acest lucru va fi posibil. Pasajul, prin natura sa va avea un debit de circulatie enorm in comparatie cu oricare alta artera din Bucuresti, comparabila doar cu o autostrada. Presupunând ca trec masini continuu pe ambele benzi si daca ar fi sa le numaram ajungem la valori de 100-120 masini pe minut (o masina pe secunda pe fiecare banda) - vorbim pe un sens de circulatie. In concluzie pe pasaj pot veni fara probleme din diverse directii 120 de masini pe minut
vancouver wrote:O cadenta de 1 masina pe secunda nu este posibila, asa cum ti-am explicat mai sus. In plus, tu presupui ca odata trecut de semaforul de la intersectia Titulescu/Cuza (venind dinspre Grozavesti) se va circula cu viteza maxima permisa. In realitate, stim cum se circula acum pe Titulescu si Banu Manta, ca sa nu mai vorbim de traficul ce va fi dupa deschiderea pasajului.
Sa analizam primul semafor "in care dau" cele 120 de masini, sa zicem la Titulescu cu Banu Manta. Pentru simplificare presupunem ca semaforul dureaza 30 secunde pe directia Bulevardului Titulescu si orice alte directii sau posibilitati in total tot 30 sec. Se da verde, masinile pleaca incet. Dupa 10 secunde se ajunge la cadenta de 1 masina pe secunda pe banda. Din acel moment pana se pune rosu vor trece 2 benzi x 20 secunde x 1 masina = 40 masini. In primele 10 secunde trec cam 5 masini pe banda (vezi webcam semafor piata universitatii: http://www.jurnalul.ro/webcam/piata-universitatii-54.html), asadar inca 10. Total capacitate semafor cu 2 benzi si 1/2 din timp acordat acestora: 40 + 10 = 50 de masini / minut. Ce se va intampla asadar cu cele 120 masini pe minut care vin? Nu vor trece decat 50. La fiecare minut pana la 70 de masini se vor adauga cozii de masini care asteapta la semafor. Intr-o ora se poate ajunge (teoretic) la 3000-3500 de masini in ambuteiaj (practic, vazand ambuteiajul, multi soferi vor cauta rute alternative).
vancouver wrote:
In general acesta este cauza creerii ambuteiajelor: capacitatea redusa a semafoarelor. Nu incompetenta autoritatilor, nu lipsa politistilor din intersectii. E mult mai simplu: numarul prea mare de masini.
Problema nu este capacitatea redusa a semafoarelor, ci faptul ca strazile nu au capacitatea sa preia atatea masini, dar nici transportul in comun nu are capacitatea de a prelua calatorii care ar vrea sa-si lase masinile acasa. Vina este a tuturor halaicilor, lisilor marineilor, videnilor si Doctorilor incompetenti care din 90 si pana acum nu au facut nimic pentru incurajarea transportului in comun. Trebuiau facute parcari la jumatatea anilor '90, iar imediat dupa aia, facut ceva sa incurajeze transportul in comun, odata cu disparitia masinilor parcate pe prima banda. Metroul basesc 41 (asa ii voi zice, sa ma scuteasca cu "metroul usor" pe care circula tramvaie concepute in anii '70), 21, 32, 34 si 35 trebuiau facute metrouri basesti cel mai tarziu in 2001-2002.
Asa, noile parcari promise de Oprescu nu fac decat sa atraga masini pana la umplerea lor, iar apoi iar se umple prima banda si nu s'a facut nimic, pentru ca nimeni nu va fi incurajat cu nimic sa se inghesuie in 6 calatori / mp oferiti in mijloacele de transport RATB, in care majoritatea locurilor sunt ocupate de PIONIERI care se plimba gratis cu transportul in comun si critica tineretul nesimtit care nu le cedeaza locul. Nimeni nu isi va lasa masina acasa daca merge cu ea la fel de repede ca si cu tramvaiul, iar in metrou va fi obligat sa suporte aglomerarea de nedescris, iar ca bonus vara si mirosul de transpiratie a celor care inca mai considera apa calda si sapunul un lux. Cat despre de poluare, dupa 2 pachete de tigari, 10 minute de ascultat "o, viaaaaata mea!" si un CD cu manele teava de esapament pare sa scoata aerul din varful Alpilor.
Autoritatile n-au nici o scuza pentru nimic din '90 incoace. Cu banii pe care i-au furat pentru ei si neamurile lor erau acum si parcari, si tramvaie separate de restul traficului, si tramvaie noi, si metrou pana la Otopeni, si tren urban pana la Ciorogarla sau mai stiu eu unde. In schimb, au dat autorizatii de godzille cu 20 etaje si fara locuri de parcare, astfel incat ajung sa parcheze pe prima banda si chiar si pe urmatoarea, stranguland circulatia. Sa nu fiu inteleasa gresit: pasajul Basarab este necesar, dar ele a fost gandit in special pentru smecherasii de cartier cu 4 x 4, care se plangeau ca nu mai au loc sa circule prin oras. Idem si pentru strapungerea Buzesti-Berzei-Uranus care nu o sa se faca decat pana la Parvan, pentru ca parlamentarii au nevoie de terenurile de tenis, iar bordelurile de pe Uranus nu se pot demola fiindca sunt monumente istorice.
vancouver wrote:
Din cate am inteles, prim marele doctor si el a vazut aceasta problema si se vor lua masuri la intersectia Titulescu/Banu Manta. Stie cineva ce masuri? Eu nu vad pe termen lung decat "unificarea" pasajului Basarab cu pasajul Victoriei, prin prelungirea unuia dintre pasaje pana la celalalt si eliminarea oricarui semafor si a oricarei posibilitati de a vira stanga pe Bulevardul Titulescu. Cei care vor dori stanga fiind obligati sa mearga pana la primul pasaj, sa intoarca si sa vina de pe celalalt sens..
Vom urmari tramvaiele blocate de bizonul cu jeep, BMW'urile care lovesc tramvaiele, aglomeratia de pe linia 35 (sau care va circula pe Pasaj) si ne vom bucura ca s-au mai cheltuit niste bani publici. Solutia este sa separe 'ului linia 34 de restul traficului si sa nu mai plece urechea la toti parvenitii care se vor plange ca nu mai pot intra cu Jeep-ul pe linia de tramvai.
Si sa cumpere vagoane noi odata (sau sa aloce fonduri suplimentare pentru producerea de tramvaie la URAC), ca de prin 2006 se lauda ca aduc tramvaie noi, in timp ce mecanicii de la Depoul Militari se chinuie, si chinuie si calatorii cu tramvaie vechi de 30 de ani in care te sufoci de cald vara si mori de frig iarna, cu Bucuriile 3001 si 3002 care in 10 ani de la fabricatie nu au circulat in total mai mult de 5, toate astea fiindcacineva nu a dat comisionul necesar la licitatia din 2006. E nevoie de cativa ani de efort continuu, ceea ce nimeni nu e dispus sa faca, stiind ca de abia peste inca cativa se vad rezultatele. Din pacate in Romania nimeni nu face astfel de planuri stiind ca motorina din mana e mai banoasa decat tramvaiul de dupa gard, iar dupa 5 ani de munca si inca 5 pentru a vedea rezultatele altcineva va culege roadele. Ceea ce se face acum la noi este asemanator cu ce se facea in Occident in anii '60 cand se largeau strazile si se scoteau mijloacele de transport ca sa faca loc automobilelor, iar pentru transportul in comun autoritatile fac doar cat sa le iasa si lor ceva de la firme de doi lei gen MariVila si Euroconstruct.
- Lutyk
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si proiectului
Lutyk
Nu ma numar printre cei care spun ca nu se face nimic in Romania si/sau ca am ramas la nivelul anilor '90. S-au facut si se fac progrese. Dar asta nu ma face sa vad totul in roz bombon si sa zic ca minunat e totul. Asta nu ma opreste sa vad ca in Romania termenele nu sunt respectate nici macar la un spectacol unde nu se exista sa nu aiba intarziere macar de 5-10 minute.
Necunoasterea legii nu e o scuza, iar cei de la primaria capitalei ar fi trebuit sa stie la perfectie legea in baza careia se pot face expropierile, hibele ei si faptul ca expropierea dureaza foarte mult si in cunostinta de cauza sa nu promita ca pasajul o sa fie gata in martie 2009 sau care o fi fost termenul initial. Eu SPER sa fie gata n aceasta toamna si avand in vedere stadiul lucrarilor nu am de ce sa nu fiu optimist. Si daca se va intarzia cu cateva zile sau 1-2 saptamani nu voi avea nici o problema cu asta, dar sa nu se ajunga pana in primavara sau toamna anului 2011. Voi fi iarasi deranjat daca inaugurarea se va face pe tipicul romanesc in care dupa deschidere tot mai sunt de facut unele lucrari (vopsit, aducere la nivel a capacelor de canal etc.), eventual se si inchide pentru a fi cu adevarat finalizat.
In legatura cu pasajul de la Antena 1, foarte bine ca a fost facut, dar sa nu uitam ca pentru a face acea amarata de groapa a fost nevoie de 4 ani.
Centrele comerciale de tip Mall sau Hipermagazin au schimbat in bine fata comertului dar au dus la CRESTERI de preturi.
vancouver wrote:Lutyk wrote:
Tare curios sunt daca pana la sfarsitul anul se va inaugura acest pasaj. Probabil ca inaugurarea se va face dar dupa modelul romanesc adica de ochii lumii: e gata dar mai tot trebuie facute unele finisari. Asa cum spuneam si aici circulatia pe portiunea dintre podul Cotroceni si podul Grozavesti trebuia sa revina la normal in septembrie 2009 si nu s-a revenit nici acum. Dar nerespectarea termenelor in Romania e sport national.
Departe de mine sa cred ca in România treburile merg bine , dar fix podul Basarab este un exemplu pe cat se poate de pozitiv , ceva de genul: iata, ca se poate sa facem si treaba. Din pacate in Romania pe de o parte intr-adevar autoritatile nu prea isi fac treaba bine, dar exista si multi cetateni care nu stiu dacât sa se vaicareasca si sa huiduiasca la modul general, avand in viata o atitudine negativa, ca tara merge prost, totul se duce de râpa, mama lor de hoti . O atitudine care nu foloseste la nimic, mai ales ca este limpede pentru orice om serios ca totusi lucrurile s-au mai miscat in ultimii ani. Din pacate nu este decât rareori meritul autoritatilor ca lucrurile s-au mai miscat (mai precis sa dau cateva exemple pozitive:Dacia Pitesti - initiativa privata,SMURD - initiativa privata si un om deosebit: Raed Arafat, dar si cu implicarea statului, BNR - meritul unor oameni deosebiti, ca Mugur Isarescu, Centrele comerciale de tip Mall sau Hipermarket, care au schimbat fata comertului si au dus si la scaderi de preturi,transportul comun in Bucuresti, mai ales la capitolul parc autobuze si garnituri de metrou, deschiderea granitelor prin intrarea in UE si astfel incetarea umilintelor la care eram supusi la vama,cablarea marilor orase la TV prin cablu - meritul unor firme private,telefonia mobila la acelasi nivel ca in occident, cu preturi uneori mai mici, unele reforme administrative la nivelul Ministerului de Interne: pasaportul se obtine acum in 2 ore, schimbareapermisului se face in 2-3 zile, la cerere si in cateva ore, etc...).
In acest peisaj cu lucruri si bune si rele numit România, iata, as incadra Pasajul Basarab in zona pozitiva. Este o lucrare ampla, la care este normal sa mai apara sincope. Cine urmareste lucrarile vede insa ca oamenii de pe santier se misca si isi dau silinta. Sigur ca este posibil ca termenul noiembrie 2010 sa fie ratat. Sigur ca inca nu se circula in zona Grozavesti sub pod. Iar singura sincopa majora a fost de fapt incetarea totala a activitatii in vara 2008. Blocajul a avut loc datorita exproprierilor, proprietarii dand in judecata primaria in dorinta de a obtine mai multi bani. In martie 2009 s-a votat o noua lege, care prevede ca exproprierile se vor face efectiv atunci cand un proiect este declarat de interes national, fara sa mai astepte procesele cu proprietarii, acestia primind ulterior mai multi bani de la stat/primarie daca judecatorii asa hotarasc. Asta a permis deblocarea lucrarilor la pasaj, la fel ca si la Autostrada Transilvania sau la Bucuresti-Ploiesti. Spre deosebire insa de autostrazi unde statul are mari intarzieri la plata constructorilor, ceea ce duce iar la intarzieri, la pasajul Basarab primaria Bucuresti este mult mai serioasa si a platit relativ la timp firmele de constructii, ceea ce le permite sa lucreze cu puterea optima, sa achite la randul lor la timp materialele si chiria (sau leasingul) utilajelor, etc...
Oare putem fi si optimisti in România? Sa zicem: iata se face pasajul Basarab, iata s-au facut 4 pasaje pe DN1 intre Antena 1 si Aeroportul Otopeni. Speram ca pe masura ce veniturile primariei vor creste, ca urmare a faptului ca firmele si oamenii vor plati taxe si impozite, tot mai multi bani vor fi investiti in infrastructura in Bucuresti. Putem sa nu ne mai smiorcaim si sa fim mandri de ceea ce suntem si ceea ce facem?
Nu ma numar printre cei care spun ca nu se face nimic in Romania si/sau ca am ramas la nivelul anilor '90. S-au facut si se fac progrese. Dar asta nu ma face sa vad totul in roz bombon si sa zic ca minunat e totul. Asta nu ma opreste sa vad ca in Romania termenele nu sunt respectate nici macar la un spectacol unde nu se exista sa nu aiba intarziere macar de 5-10 minute.
Necunoasterea legii nu e o scuza, iar cei de la primaria capitalei ar fi trebuit sa stie la perfectie legea in baza careia se pot face expropierile, hibele ei si faptul ca expropierea dureaza foarte mult si in cunostinta de cauza sa nu promita ca pasajul o sa fie gata in martie 2009 sau care o fi fost termenul initial. Eu SPER sa fie gata n aceasta toamna si avand in vedere stadiul lucrarilor nu am de ce sa nu fiu optimist. Si daca se va intarzia cu cateva zile sau 1-2 saptamani nu voi avea nici o problema cu asta, dar sa nu se ajunga pana in primavara sau toamna anului 2011. Voi fi iarasi deranjat daca inaugurarea se va face pe tipicul romanesc in care dupa deschidere tot mai sunt de facut unele lucrari (vopsit, aducere la nivel a capacelor de canal etc.), eventual se si inchide pentru a fi cu adevarat finalizat.
In legatura cu pasajul de la Antena 1, foarte bine ca a fost facut, dar sa nu uitam ca pentru a face acea amarata de groapa a fost nevoie de 4 ani.
Centrele comerciale de tip Mall sau Hipermagazin au schimbat in bine fata comertului dar au dus la CRESTERI de preturi.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si proiectului
shoppy
Vancouver, sa nu zici ca am ceva cu tine, departe de mine, dar eu chiar cred ca tu traiesti la Vancouver, ca nu prea ai habar ce avem noi prin tarisoara, dapai prin capitala.
Sau am impresia ca vrei neaparat sa-l lauzi pe domn-doctor-domn-inginer, da, e de laudat ca inca nu s-a bagat la vreun partid, dar de facut nu a facut nimic, doar a preluat/inceput proiectele altora, ceea ce e absolut normal, ca doar banii vin la primarie indiferent de cine e primar iar proiectele merg inainte, desi domn-doctor-domn-inginer a invatat imediat trucul extrem de politic de a-si atribuii munca celor dinainte. El o tine leandra doar cu autostrada suspendata, care e buna aici in 1 si 6, dar deja sunt agasante stirile "la anu o incep da nu am bani" repetate la fiecare 2-3 luni, ca sa aflam apoi ca indicatorii tehnico-economici o sa fie deabia la anu, deci constructia la anu-anu, daca o sa fie bani.
Daca fabrici argumente doar ca sa-l lauzi pe domn-doctor-domn-inginer stunci te rog sa te opresti, daca iti rezulta argumente dintr-o lipsa de documentare atunci te rog sa te mai si documentezi.
Sa argumentez:
La Pasajul Basarb nu este nimic unic:
- nici ca proiect (vezi Podul Rutier Agigea http://www.panoramio.com/photo/32073428 , deci stim sa facem poduri hobanate cu pilon excentric, sau Podul Rutiernu Ovidu http://www.panoramio.com/photo/1291928 , deci stim sa facem si arch-suspension bridge, sau podul peste Dunare de pe A2 http://www.panoramio.com/photo/30968258 , deci stim sa facem si rampe mai lungi si mai inalte, deci nu trebuia sa vina nici vid-eanu, nici domn-doctor-domn-inginer, nici astaldi ca sa ne scoata din foame)
- nici ca executare(vezi demararea ilegala a proiectului, cele nustiucate luni cat a stat in conservare, tiganismele cu utilitatile care sunt altfel decat in planuri, cu urcatul pe acoperis la expropieri, termenele de deschidere a traficului ratate si termenul de finalizare prevazut initial chiarnumaistiucand, apoi anuntat cu surle si trambite pentru 1 septembrie, ce cu noroc poate va fi ca Pasajul Baneasa, adica cadou de craciun, sau cu ghionion va ajunge in 2011)
Problema traficului este de asemenea o non-problema, trebuie vazuta toata problema nu doar partea cu potential pompieristic:
- masinile alea de pe pod nu cad din cer si nici nu se termina vreo o autostrada pe pasaj, ci masinile intra de pe alte strazi, si alea cu o capacitate limitata de a "produce masini", lafel cum strazile de iesire au o capacitate limitata de a prelua masini
- pasajul nu este asimetric de genul o droaie de rampe intr-un capat si doar una in celalalt capat, avem rampe de urcare-coborare pe Grivita, Plevnei, Orhideelor, Independentei si Milea, deci nu tot traficul din sectoarele 1 si 6 se va duce glont in Leu(eu de exemplu o sa trec zilnic pe acolo urcand de pe Grivita si Coborand pe Independentei, iar la intoarcere pe Pasajul Grand, ca nu am rampa de coborare pe Grivita spre Clabucet (aici chiar e unic, te duci da nu te mai intorci ))
Te mai si contrazici, adica pe de-o parte e foarte bine ca la noi se face ceva "maret si unic", pe de alta parte nu e bine ca atrage trafic... Pai asa mai bine mai facem inca o "tzapusha" ca cea de la Revolutiei, cea mai mare din... aaa... de pe aici, din nou cu cartoful(insemnul sracului si flamandului) infipt in varf si am rezolvat si unicul(ca doar prostia e unica) si traficul(ca nu o s-o bage nimeni inseama, deci nu va genera trafic)...
Vancouver, sa nu zici ca am ceva cu tine, departe de mine, dar eu chiar cred ca tu traiesti la Vancouver, ca nu prea ai habar ce avem noi prin tarisoara, dapai prin capitala.
Sau am impresia ca vrei neaparat sa-l lauzi pe domn-doctor-domn-inginer, da, e de laudat ca inca nu s-a bagat la vreun partid, dar de facut nu a facut nimic, doar a preluat/inceput proiectele altora, ceea ce e absolut normal, ca doar banii vin la primarie indiferent de cine e primar iar proiectele merg inainte, desi domn-doctor-domn-inginer a invatat imediat trucul extrem de politic de a-si atribuii munca celor dinainte. El o tine leandra doar cu autostrada suspendata, care e buna aici in 1 si 6, dar deja sunt agasante stirile "la anu o incep da nu am bani" repetate la fiecare 2-3 luni, ca sa aflam apoi ca indicatorii tehnico-economici o sa fie deabia la anu, deci constructia la anu-anu, daca o sa fie bani.
Daca fabrici argumente doar ca sa-l lauzi pe domn-doctor-domn-inginer stunci te rog sa te opresti, daca iti rezulta argumente dintr-o lipsa de documentare atunci te rog sa te mai si documentezi.
Sa argumentez:
La Pasajul Basarb nu este nimic unic:
- nici ca proiect (vezi Podul Rutier Agigea http://www.panoramio.com/photo/32073428 , deci stim sa facem poduri hobanate cu pilon excentric, sau Podul Rutiernu Ovidu http://www.panoramio.com/photo/1291928 , deci stim sa facem si arch-suspension bridge, sau podul peste Dunare de pe A2 http://www.panoramio.com/photo/30968258 , deci stim sa facem si rampe mai lungi si mai inalte, deci nu trebuia sa vina nici vid-eanu, nici domn-doctor-domn-inginer, nici astaldi ca sa ne scoata din foame)
- nici ca executare(vezi demararea ilegala a proiectului, cele nustiucate luni cat a stat in conservare, tiganismele cu utilitatile care sunt altfel decat in planuri, cu urcatul pe acoperis la expropieri, termenele de deschidere a traficului ratate si termenul de finalizare prevazut initial chiarnumaistiucand, apoi anuntat cu surle si trambite pentru 1 septembrie, ce cu noroc poate va fi ca Pasajul Baneasa, adica cadou de craciun, sau cu ghionion va ajunge in 2011)
Problema traficului este de asemenea o non-problema, trebuie vazuta toata problema nu doar partea cu potential pompieristic:
- masinile alea de pe pod nu cad din cer si nici nu se termina vreo o autostrada pe pasaj, ci masinile intra de pe alte strazi, si alea cu o capacitate limitata de a "produce masini", lafel cum strazile de iesire au o capacitate limitata de a prelua masini
- pasajul nu este asimetric de genul o droaie de rampe intr-un capat si doar una in celalalt capat, avem rampe de urcare-coborare pe Grivita, Plevnei, Orhideelor, Independentei si Milea, deci nu tot traficul din sectoarele 1 si 6 se va duce glont in Leu(eu de exemplu o sa trec zilnic pe acolo urcand de pe Grivita si Coborand pe Independentei, iar la intoarcere pe Pasajul Grand, ca nu am rampa de coborare pe Grivita spre Clabucet (aici chiar e unic, te duci da nu te mai intorci ))
Te mai si contrazici, adica pe de-o parte e foarte bine ca la noi se face ceva "maret si unic", pe de alta parte nu e bine ca atrage trafic... Pai asa mai bine mai facem inca o "tzapusha" ca cea de la Revolutiei, cea mai mare din... aaa... de pe aici, din nou cu cartoful(insemnul sracului si flamandului) infipt in varf si am rezolvat si unicul(ca doar prostia e unica) si traficul(ca nu o s-o bage nimeni inseama, deci nu va genera trafic)...
- Nightwolf
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si proiectului
Nightwolf
Eu zic ca va agitati degeaba. Pasajul este infiorator de util pentru preluarea traficului de pe zona Grand-Gara de Nord. Daca acum avem 2 coloane compacte de masini, de la anul vom avea 3. Deci rezulta ca se vor injumatati cele 2 coloane din cele 2 zone mai sus amintite. Daca mai adaugam ca se deschide si Splai-V. Milea atunci vom avea 4 coloane. Si sincer la ora 18.00 este rezonabil sa stai intr-o coloana la sfert de cat este acum pe podul Grand. Parerea mea. Se va remedia problema si in zona Crangasi prin montarea de semafoare UTI in zona Virtutii-Constructorilor, Pta. Crangasi si Crangasi-Ceahlau, ceea ce va duce la o mult mai buna sincronizare si fluidizare a traficului pe podul Grand. Se estimeaza ca lucrarile la Pasajul Lujerului se vor finaliza tot in aceasta toamna-iarna deci exista solutii. Totul e sa avem rabdare. Eu in 20 de ani am tot invatat sa am deci decat sa dau din gura doar sa ma simt ca vorbesc mai bine imi vad de condusul meu prin Bucuresti NOAPTEA si astept cele 24+ de grade Celsius ca m-am saturat de atata frig...
Eu zic ca va agitati degeaba. Pasajul este infiorator de util pentru preluarea traficului de pe zona Grand-Gara de Nord. Daca acum avem 2 coloane compacte de masini, de la anul vom avea 3. Deci rezulta ca se vor injumatati cele 2 coloane din cele 2 zone mai sus amintite. Daca mai adaugam ca se deschide si Splai-V. Milea atunci vom avea 4 coloane. Si sincer la ora 18.00 este rezonabil sa stai intr-o coloana la sfert de cat este acum pe podul Grand. Parerea mea. Se va remedia problema si in zona Crangasi prin montarea de semafoare UTI in zona Virtutii-Constructorilor, Pta. Crangasi si Crangasi-Ceahlau, ceea ce va duce la o mult mai buna sincronizare si fluidizare a traficului pe podul Grand. Se estimeaza ca lucrarile la Pasajul Lujerului se vor finaliza tot in aceasta toamna-iarna deci exista solutii. Totul e sa avem rabdare. Eu in 20 de ani am tot invatat sa am deci decat sa dau din gura doar sa ma simt ca vorbesc mai bine imi vad de condusul meu prin Bucuresti NOAPTEA si astept cele 24+ de grade Celsius ca m-am saturat de atata frig...
- vancouver
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si proiectului
vancouver
Intr-adevar, nu stau in Bucuresti mai mult de o luna pe an, in rest sunt la munca prin europa (sunt inginer constructor, deci cu santiere prin Germania, Franta, etc...). Eu insa vad putin altfel lucrurile: tocmai umblatul asta prin Europa mi-a permis sa vad ca nici pe alte meleaguri lucrurile nu sunt sublime si perfecte, iar problemele noastre le au si ei. Cu un pic de seriozitate si la noi se pot face multe.
Departe de mine. Am fost si sunt un critic sever al D-lui Oprescu, un buimac care in conditii normale nu ar fi putut vreodata ajunge primar, dar la noi a fost ales tocmai datorita scârbei oamenilor fata de politicienii inrolati politic. Din surse din interiorul Primariei generale iti pot confirma, ca imediat dupa venirea lui, pur si simplu activitatea din primarie s-a blocat. In afara de proiectele si ideile lui nimic altceva nu se mai facea. Este un tembelism tipic românesc, conform caruia, odata ajuns intr-o functie de conducere un om trebuie sa-si impuna acolo punctul de vedere, sa fie ca un imparat sau dictator. Gresit. In democratie conducatorul are rolul principal de a asigura buna fuctionare a institutiei pe care o conduce, in conformitate cu legile tarii si cu deciziile reprezentantilor cetatenilor. Adica rolul Dlui Oprescu este in primul rand de a se asigura ca orice cetatean atunci cand se duce cu o problema la primarie va fi rezolvata cat mai repede si cat mai corect.
Ori Dl. Oprescu ce face: vrea sa puna lumina in cimitire, sa instaleze fântâni cântatoare de 17 milioane de euro, iar daca inteligenta lui extraordinara a gandit ca la pasajul pietonal Universitatii trebuie pusa gresie lucioasa, atunci asa trebuie sa se faca. Nu conteaza ce au gandit un colectiv de proiectanti si arhitecti inainte, nu conteaza ca oameni batrâni este posibil sa alunece si sa cada atunci cand ploua si pe scari va intra apa... nu ... el este primar si, ca si Ceausescu, da o directiva si gata...
Acum, revenind la discutia generala referitoare la modul in care vad lucrurile in Bucuresti: consider ca folositor poate fi un singur mod de a judeca lucrurile - cu SERIOZITATE. Adica, desi avem o parere in general proasta despre un primar, nu inseamna ca nu putem remarca si lucrurile bune facute de acesta. Da, l-am auzit pe Dl. Oprescu vorbind despre unele masuri de fluidizare a traficului in zona Titulescu/Banu Manta ca urmare a cresterii traficului dupa deschiderea podului Basarab. Si este un lucru bun.
Nu mai stiu pe unde am citit: UN OM NU ESTE NICIODATA NUMAI BUN SAU NUMAI RAU, ci totdeauna o combinatie a acestora. Motivul pentru care comentez pe acest blog este derivat de aici. Multi români latra ca niste câini la orice se intampla in tara asta. De ex. daca nici un politician nu este cercetat penal, aaaa, justitia e corupta, nu-si face treaba. Daca totusi aresteaza un primar pe ici pe colo, tot nu-i bine. E lucratura. Sigur ei sunt nevinovati si in spatele arestarilor se ascund interese mai mari... Alt exemplu: daca nu se fac autostrazi nu e bine, daca totusi se fac: aaa, hotii, fura, ar trebui reziliat contractul. Sau altii: a, ce-au facut, un rahat, doar 42 km in 2009, si a costat cat 100 de km in Germania (am lucrat personal la autostrada in Germania si va spun ca este fals, costurile sunt mai mari decat in Ro, in medie 25-26 mil euro/km cu totul inclus, adica si cu exproprierile). Da stiu, nu trebuie sa-mi spuneti, sunt idealist, nu cunosc realitatile din Ro, mita, spaga si furtul sunt la ordinea zilei, uneori si santajul. Si o sa-mi mai spuneti ca beneficiarii "adevarati" sunt altii, aia de fac jocurile si iau potul cel mare. Cunosc si eu toate astea si nu le pot nega, dar hotia mai mare a unuia nu o scuza pe aia mai mica altuia. Daca unii au Mercedes obtinut poate prin frauda, nu inseamna ca eu am dreptul sa nu mai taxez biletul in autobuz.
In concluzie asta vreau eu sa spun:
1. CRITICAM CU SERIOZITATE - ceea ce este bun laudam, ceea ce NU este bun criticam si incercam sa spunem cum credem ca ar fi bine.
2. NU AMESTECAM LUCRURILE - nu privim lucrurile paushal, la gramada, judecam fiecare aspect separat.
Si acum transpunând cele de mai sus la Pasajul Basarab, rezulta:
a. Pasajul Basarab este un lucru foarte bun pentru traficul din Bucuresti (avantajele sunt multiple: 1. viteza crescuta prin lipsa semafoarelor, 2. scade riscul de accident, pietonii normal nu se mai intersecteaza cu masinile, cele 2 sensuri de circulatie sunt complet despartite, 3. se reduce semnificativ aglomeratia in mai multe zone, cum ar fi Gara de Nord).
b. Dar pot aparea si probleme de ambuteiaje la capetele pasajului (de ex. poa sa apara un politai care sa te traga pe dreapta ca ai mers prea repede pe pasaj acum serios: daca impun o restrictie aberanta de genul 50 la ora pe pasaj, atunci sigur toata lumea o sa o ignore si politia va avea cui sa dea amenzi. Cred ca 80 la ora este mai corect - maximul permis de lege in localitate).
Asadar faptul ca (a.) laud pasajul, nu inseamna ca (b.) nu am voie sa-l critic.
Pentru Dominatrix: probabil ai dreptate cu nr. de masini pe secunda pe o banda, adica numai una la 2 secunde e mai realist. Oricum ar fi, eu cred ca vor aparea probleme mai ales pe Titulescu. Eu intr-adevar nu am scazut masinile care "ies" la dreapta pe Grivitei, dar in aceeasi masura se vor adauga pe Titulescu masinile care fac stânga venind de pe Grivitei (nu putine) si cele care vor veni de pe A.I. Cuza si fac dreapta.
Comparatia Romaniei actuale cu occidentul anilor '60 e foarte buna. Incl. daca ne uitam la nr. de accidente rutiere, care atunci era f. mare in occident pentru ca inca se circula haotic.
shoppy wrote: Vancouver, sa nu zici ca am ceva cu tine, departe de mine, dar eu chiar cred ca tu traiesti la Vancouver, ca nu prea ai habar ce avem noi prin tarisoara, dapai prin capitala.
Intr-adevar, nu stau in Bucuresti mai mult de o luna pe an, in rest sunt la munca prin europa (sunt inginer constructor, deci cu santiere prin Germania, Franta, etc...). Eu insa vad putin altfel lucrurile: tocmai umblatul asta prin Europa mi-a permis sa vad ca nici pe alte meleaguri lucrurile nu sunt sublime si perfecte, iar problemele noastre le au si ei. Cu un pic de seriozitate si la noi se pot face multe.
shoppy wrote: Sau am impresia ca vrei neaparat sa-l lauzi pe domn-doctor-domn-inginer.
Departe de mine. Am fost si sunt un critic sever al D-lui Oprescu, un buimac care in conditii normale nu ar fi putut vreodata ajunge primar, dar la noi a fost ales tocmai datorita scârbei oamenilor fata de politicienii inrolati politic. Din surse din interiorul Primariei generale iti pot confirma, ca imediat dupa venirea lui, pur si simplu activitatea din primarie s-a blocat. In afara de proiectele si ideile lui nimic altceva nu se mai facea. Este un tembelism tipic românesc, conform caruia, odata ajuns intr-o functie de conducere un om trebuie sa-si impuna acolo punctul de vedere, sa fie ca un imparat sau dictator. Gresit. In democratie conducatorul are rolul principal de a asigura buna fuctionare a institutiei pe care o conduce, in conformitate cu legile tarii si cu deciziile reprezentantilor cetatenilor. Adica rolul Dlui Oprescu este in primul rand de a se asigura ca orice cetatean atunci cand se duce cu o problema la primarie va fi rezolvata cat mai repede si cat mai corect.
Ori Dl. Oprescu ce face: vrea sa puna lumina in cimitire, sa instaleze fântâni cântatoare de 17 milioane de euro, iar daca inteligenta lui extraordinara a gandit ca la pasajul pietonal Universitatii trebuie pusa gresie lucioasa, atunci asa trebuie sa se faca. Nu conteaza ce au gandit un colectiv de proiectanti si arhitecti inainte, nu conteaza ca oameni batrâni este posibil sa alunece si sa cada atunci cand ploua si pe scari va intra apa... nu ... el este primar si, ca si Ceausescu, da o directiva si gata...
Acum, revenind la discutia generala referitoare la modul in care vad lucrurile in Bucuresti: consider ca folositor poate fi un singur mod de a judeca lucrurile - cu SERIOZITATE. Adica, desi avem o parere in general proasta despre un primar, nu inseamna ca nu putem remarca si lucrurile bune facute de acesta. Da, l-am auzit pe Dl. Oprescu vorbind despre unele masuri de fluidizare a traficului in zona Titulescu/Banu Manta ca urmare a cresterii traficului dupa deschiderea podului Basarab. Si este un lucru bun.
Nu mai stiu pe unde am citit: UN OM NU ESTE NICIODATA NUMAI BUN SAU NUMAI RAU, ci totdeauna o combinatie a acestora. Motivul pentru care comentez pe acest blog este derivat de aici. Multi români latra ca niste câini la orice se intampla in tara asta. De ex. daca nici un politician nu este cercetat penal, aaaa, justitia e corupta, nu-si face treaba. Daca totusi aresteaza un primar pe ici pe colo, tot nu-i bine. E lucratura. Sigur ei sunt nevinovati si in spatele arestarilor se ascund interese mai mari... Alt exemplu: daca nu se fac autostrazi nu e bine, daca totusi se fac: aaa, hotii, fura, ar trebui reziliat contractul. Sau altii: a, ce-au facut, un rahat, doar 42 km in 2009, si a costat cat 100 de km in Germania (am lucrat personal la autostrada in Germania si va spun ca este fals, costurile sunt mai mari decat in Ro, in medie 25-26 mil euro/km cu totul inclus, adica si cu exproprierile). Da stiu, nu trebuie sa-mi spuneti, sunt idealist, nu cunosc realitatile din Ro, mita, spaga si furtul sunt la ordinea zilei, uneori si santajul. Si o sa-mi mai spuneti ca beneficiarii "adevarati" sunt altii, aia de fac jocurile si iau potul cel mare. Cunosc si eu toate astea si nu le pot nega, dar hotia mai mare a unuia nu o scuza pe aia mai mica altuia. Daca unii au Mercedes obtinut poate prin frauda, nu inseamna ca eu am dreptul sa nu mai taxez biletul in autobuz.
In concluzie asta vreau eu sa spun:
1. CRITICAM CU SERIOZITATE - ceea ce este bun laudam, ceea ce NU este bun criticam si incercam sa spunem cum credem ca ar fi bine.
2. NU AMESTECAM LUCRURILE - nu privim lucrurile paushal, la gramada, judecam fiecare aspect separat.
Si acum transpunând cele de mai sus la Pasajul Basarab, rezulta:
a. Pasajul Basarab este un lucru foarte bun pentru traficul din Bucuresti (avantajele sunt multiple: 1. viteza crescuta prin lipsa semafoarelor, 2. scade riscul de accident, pietonii normal nu se mai intersecteaza cu masinile, cele 2 sensuri de circulatie sunt complet despartite, 3. se reduce semnificativ aglomeratia in mai multe zone, cum ar fi Gara de Nord).
b. Dar pot aparea si probleme de ambuteiaje la capetele pasajului (de ex. poa sa apara un politai care sa te traga pe dreapta ca ai mers prea repede pe pasaj acum serios: daca impun o restrictie aberanta de genul 50 la ora pe pasaj, atunci sigur toata lumea o sa o ignore si politia va avea cui sa dea amenzi. Cred ca 80 la ora este mai corect - maximul permis de lege in localitate).
Asadar faptul ca (a.) laud pasajul, nu inseamna ca (b.) nu am voie sa-l critic.
Pentru Dominatrix: probabil ai dreptate cu nr. de masini pe secunda pe o banda, adica numai una la 2 secunde e mai realist. Oricum ar fi, eu cred ca vor aparea probleme mai ales pe Titulescu. Eu intr-adevar nu am scazut masinile care "ies" la dreapta pe Grivitei, dar in aceeasi masura se vor adauga pe Titulescu masinile care fac stânga venind de pe Grivitei (nu putine) si cele care vor veni de pe A.I. Cuza si fac dreapta.
Dominatrix wrote: Ceea ce se face acum la noi este asemanator cu ce se facea in Occident in anii '60 cand se largeau strazile si se scoteau mijloacele de transport ca sa faca loc automobilelor, iar pentru transportul in comun autoritatile fac doar cat sa le iasa si lor ceva de la firme de doi lei gen MariVila si Euroconstruct.
Comparatia Romaniei actuale cu occidentul anilor '60 e foarte buna. Incl. daca ne uitam la nr. de accidente rutiere, care atunci era f. mare in occident pentru ca inca se circula haotic.
- Nightwolf
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si proiectului
Nightwolf
POFTIM??? SCADE RISCUL DE ACCIDENT? Prietene... imi permit sa te contrazic! Iti promit ca la primul accident GRAV te voi suna (daca imi lasi nr. de telefon) si te voi duce sa-l vezi "De`aproape". Nici nu vreau sa ma gandesc ce va iesi cand va veni "baiatu` lu` tata" cu AMG-ul lui lansat si se va intalni cu Nea` Ion care a uitat ca tre sa coboare pe breteaua C si face brusc la dreapta.... pfoai nici nu vreau sa ma gandesc..
vancouver wrote:shoppy wrote: Vancouver, sa nu zici ca am ceva cu tine, departe de mine, dar eu chiar cred ca tu traiesti la Vancouver,
a. Pasajul Basarab este un lucru foarte bun pentru traficul din Bucuresti (avantajele sunt multiple: 1. viteza crescuta prin lipsa semafoarelor, 2. scade riscul de accident, pietonii normal nu se mai intersecteaza cu masinile, cele 2 sensuri de circulatie sunt complet despartite, 3. se reduce semnificativ aglomeratia in mai multe zone, cum ar fi Gara de Nord).
POFTIM??? SCADE RISCUL DE ACCIDENT? Prietene... imi permit sa te contrazic! Iti promit ca la primul accident GRAV te voi suna (daca imi lasi nr. de telefon) si te voi duce sa-l vezi "De`aproape". Nici nu vreau sa ma gandesc ce va iesi cand va veni "baiatu` lu` tata" cu AMG-ul lui lansat si se va intalni cu Nea` Ion care a uitat ca tre sa coboare pe breteaua C si face brusc la dreapta.... pfoai nici nu vreau sa ma gandesc..
- vancouver
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si proiectului
vancouver
Draga nightwolf, nu mai sari asa ca ars si analizeaza un pic mai cu seriozitate.
1. IMPACT FRONTAL. Cele mai grave accidente, cu victime, se inregistreaza la un impact frontal. De exemplu in oras 2 masini se pot ciocni frontal venind din sensuri opuse, fiecare cu 60 la ora. E acelasi lucru ca si cand fiecare s-ar lovi de un perete de beton cu 120 la ora. In cazul pasajului Basarab posibilitatea unui IMPACT FRONTAL este teoretic exclusa, de aici reducerea numarului de accidente GRAVE.
2. Accident cu pietoni. O alta cauza majora de accidente in oras o reprezinta pietonii, peste 40% din accidentele mortale din oras au un pieton ca victima. Fie ca e beat, fie ca e copil neatent, fie ca soferul e neatent si loveste pe cineva pe trecerea de pietoni... etc. In cazul pas. Basarab iarasi acesta cauza de accidente este mult redusa, fiind limitata la situatia ca vreun tzaran de la Poplaca, care n-a mai vazut drumuri dedicate exclusiv masinilor si-o ia p'acolo, plus cazul ca o masina ramâne in pana pe pod si pasagerii umbla brambura in jurul masinii, cel mai bine noaptea si fara veste reflectorizante.
3. Multe accidente au loc in oras la semafor in intersectii, atunci cand unul din participantii la trafic intra pe rosu (un loc unde au avut loc accidente grave de acest gen este Polona cu Dacia). Ori pe pasaj nu exista semafoare sau intersectii. Chiar si dintre tamponarile usoare multe se petrec la semafor sau la trecerile de pietoni. Deci scade si riscul accidentelor usoare.
4. Ramane cazul accidentelor cu neacordare de prioritate, neatentia si BIZONII amintiti de nightwolf, eventual si posibile defectiuni tehnice care pot duce la un accident. Totusi rar aceste accidente vor fi grave pentru ca masinile implicate se vor deplasa in acelasi sens, diferentele de viteza fiind de regula de 20-30 la ora, rezultand mai mult tamponari mai usoare sau mai severe - si desigur ambuteiaje, adica pentru ca un BIZON a dorit el neaparat sa ajunga cu un minut mai devreme alte mii de persoane vor ajunge 2-3 ore mai tarziu, asteptand degajarea zonei accidentului. Nervi si nervi. Dar repet, rare vor fi accidentele grave.
5. Sigur, nu vrem sa ne imaginam, dar exista si posibilitatea unor accidente groaznice: o cisterna cu combustibil are o problema tehnica, rupe parapetii si pica peste trecerea de pietoni de langa pasaj (sa zicem la Grozavesti) sau peste calea ferata unde tocmai trece un tren. BAM! . Dar asa ceva nu poate fi luat in calculul avantajelor si dezavantajelor unui proiect ca PasBas.
In incheiere as vrea sa-ti amintesc statisca accidentelor mortale din 2008 si 2009 pentru autostrada A2 Buc-Cernavoda si mai departe DN Cernavoda - Constanta. De ce compar autostrada cu pasajul Basarab? Pentru ca, la fel, autostrada are sensurile despartite de o glisiera iar accidentele frontale sunt o exceptie (numai cand un tir rupe parapetii) sau un tembel intra pe contrasens.
Iata pe 175 km de autostrada de la Bucuresti la Cernavoda au fost 6, respectiv 0 morti in accidente rutiere in 2008, resp. 2009. Pe restul de 55 de km de drum national pana la Constanta aceeasi participanti la trafic au provocat moartea a 20-30 persoane in fiecare an (cifrele exacte nu le stiu). Concluziile le tragi singur.
nightwolf a scris: POFTIM??? SCADE RISCUL DE ACCIDENT? Prietene... imi permit sa te contrazic! Iti promit ca la primul accident GRAV te voi suna (daca imi lasi nr. de telefon) si te voi duce sa-l vezi "De`aproape". Nici nu vreau sa ma gandesc ce va iesi cand va veni "baiatu` lu` tata" cu AMG-ul lui lansat si se va intalni cu Nea` Ion care a uitat ca tre sa coboare pe breteaua C si face brusc la dreapta.... pfoai nici nu vreau sa ma gandesc..
Draga nightwolf, nu mai sari asa ca ars si analizeaza un pic mai cu seriozitate.
1. IMPACT FRONTAL. Cele mai grave accidente, cu victime, se inregistreaza la un impact frontal. De exemplu in oras 2 masini se pot ciocni frontal venind din sensuri opuse, fiecare cu 60 la ora. E acelasi lucru ca si cand fiecare s-ar lovi de un perete de beton cu 120 la ora. In cazul pasajului Basarab posibilitatea unui IMPACT FRONTAL este teoretic exclusa, de aici reducerea numarului de accidente GRAVE.
2. Accident cu pietoni. O alta cauza majora de accidente in oras o reprezinta pietonii, peste 40% din accidentele mortale din oras au un pieton ca victima. Fie ca e beat, fie ca e copil neatent, fie ca soferul e neatent si loveste pe cineva pe trecerea de pietoni... etc. In cazul pas. Basarab iarasi acesta cauza de accidente este mult redusa, fiind limitata la situatia ca vreun tzaran de la Poplaca, care n-a mai vazut drumuri dedicate exclusiv masinilor si-o ia p'acolo, plus cazul ca o masina ramâne in pana pe pod si pasagerii umbla brambura in jurul masinii, cel mai bine noaptea si fara veste reflectorizante.
3. Multe accidente au loc in oras la semafor in intersectii, atunci cand unul din participantii la trafic intra pe rosu (un loc unde au avut loc accidente grave de acest gen este Polona cu Dacia). Ori pe pasaj nu exista semafoare sau intersectii. Chiar si dintre tamponarile usoare multe se petrec la semafor sau la trecerile de pietoni. Deci scade si riscul accidentelor usoare.
4. Ramane cazul accidentelor cu neacordare de prioritate, neatentia si BIZONII amintiti de nightwolf, eventual si posibile defectiuni tehnice care pot duce la un accident. Totusi rar aceste accidente vor fi grave pentru ca masinile implicate se vor deplasa in acelasi sens, diferentele de viteza fiind de regula de 20-30 la ora, rezultand mai mult tamponari mai usoare sau mai severe - si desigur ambuteiaje, adica pentru ca un BIZON a dorit el neaparat sa ajunga cu un minut mai devreme alte mii de persoane vor ajunge 2-3 ore mai tarziu, asteptand degajarea zonei accidentului. Nervi si nervi. Dar repet, rare vor fi accidentele grave.
5. Sigur, nu vrem sa ne imaginam, dar exista si posibilitatea unor accidente groaznice: o cisterna cu combustibil are o problema tehnica, rupe parapetii si pica peste trecerea de pietoni de langa pasaj (sa zicem la Grozavesti) sau peste calea ferata unde tocmai trece un tren. BAM! . Dar asa ceva nu poate fi luat in calculul avantajelor si dezavantajelor unui proiect ca PasBas.
In incheiere as vrea sa-ti amintesc statisca accidentelor mortale din 2008 si 2009 pentru autostrada A2 Buc-Cernavoda si mai departe DN Cernavoda - Constanta. De ce compar autostrada cu pasajul Basarab? Pentru ca, la fel, autostrada are sensurile despartite de o glisiera iar accidentele frontale sunt o exceptie (numai cand un tir rupe parapetii) sau un tembel intra pe contrasens.
Iata pe 175 km de autostrada de la Bucuresti la Cernavoda au fost 6, respectiv 0 morti in accidente rutiere in 2008, resp. 2009. Pe restul de 55 de km de drum national pana la Constanta aceeasi participanti la trafic au provocat moartea a 20-30 persoane in fiecare an (cifrele exacte nu le stiu). Concluziile le tragi singur.
- Nightwolf
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si proiectului
Nightwolf
Offf... de ce te dai expert daca nu esti? Crede-ma ca sar ca ars pentru ca pe Bucuresti ... in fine nu conteaza. Iti spun doar atat: toate statisticile pe care tu le faci sunt facute prost. De fapt nu... sunt INFIORATOR de prost! De ce? Pentru ca circulatia in Buc, care este o circulatie radiala, nu se poate compara cu una in aliniament ca DN, E sau A.
O sa-ti raspund punctual:
1 - Impactul frontal pe pasajul Basarab se va produce in momentul in care gicuta va sari pe contra-sens peste parapetul de protectie. Lucru care se intampla odata la 3 saptamani pe DN1 portiunea pta. Presei - Pod Magura. Rezultatele sunt dezastruoase. Nu te baga in exemplificari cu viteze deoarece, crede-ma, esti pe din`afara. Repet, daca vrei sa te convingi contacteaza-ma si iti voi demonstra ca eu nu vorbesc din carti si cele ce se vad la televizor ci din cruda realitate a strazii pe care tu, ca cetatean al tarii, nu o vei cunoaste NICIODATA. Si CREDE-MA E CRUDA RAU!!
2 - Exemplul tau este tardiv. Accidente cu pietoni vor exista pe pasajul Basarab. Unde? La statia RATB unde mosulica va cadea de pe refugiu in fata tramvaiului. Sti ce imagine placuta e sa scoti un mosulica sau o babuta de sub boghiul 2 al tramvaiului acesta fiind lovit de panoul frontal si salvarea uitand sa cada? Nu cred.... Cazul 2 este in momentul in care s-a produs o tamponare si Gogu` Pintenogu` coboara din masina sa faca gura si vine Smecheru` cu 100 la ora ca deh! nu are semafoare, si i-o da din scurt POC! Sa vezi ce misto e cand faci o cercetare pe 150m lungime... Veste reflectorizante? Iti aduc aminte ca prevederile legale specifica faptul ca obligativitatea de a AVEA si a PURTA veste o au conducatorii autoturismelor mai mari de 3,5t. Nu ale turismelor.
3 - De cazul Teo Peter m-am saturat sa mi se aduca aminte. A fost si s-a dus. Accidente grave din cauza semaforului PE ROSU nu se intampla la Dacia cu Polona. Acolo acc grave se intampla CAND NU MERGE SEMAFORU pt ca nu se uita VITA la indicatorul ala mare cu numele STOP aka OPRIRE. Si al draq e mare si rosu ca l-am facut unicat pt intersectia aia si tot degeaba.... revin si iti spun ca in privat iti pot enumera punctele negre din Bucuresti cu privire la nerespectarea art. 52 al. 1 din RAOUG 195/2002 Rep. si unde rezulta accidente nu grave ci catastrofale. Unul din ele a fost acum 2 seri pe la Spitalul Colentina si ce sa vezi... avea verde la semafor.
4 - Neacordarea de prioritate va fi un factor principal al producerii accidentelor pe pasajul Basarab si pe pantele acestora, mostenire preluata de la mult iubitul Grand. Si aici putem enumera 100 de bucati produse DOAR in ultimele 4 luni.
5 - Cisternele cu combustibil nu au voie sa strabata pasajul Basarab. Cf. HCGMB 1777 traseul lor este bine stabilit pe pod Grand cu o limita de viteza de 40km/h deci exemplul tau este dat tardiv in necunostinta legislativa.
Statistica ta e varza. 0 morti in perioada 2008 - 2010 ??? Ma faci sa rad. Da un telefon la 021-9360 - centrul InfoTrafic si cauta mai bine. Daca nu iti relatez eu faptul ca in primele 2 luni ale anului 2010 A2 a luat 3 vieti, iar A1 - 6 si inca 2 sau 3 sunt in coma dar o sa se duca si ei. Acum 5 zile a fost accident grav pe A1 soldat cu decesul unei persoane. Sti de el? Nu ca nu a fost presa
In incheiere: te rog eu lasa subiectul accidente rutiere. Esti TOTAL pe din`afara!!! La fel cum eu nu am comentat modul de constructie al pasajului te rog eu nu comenta pe subiectul asta. Iti multumesc anticipat!
Offf... de ce te dai expert daca nu esti? Crede-ma ca sar ca ars pentru ca pe Bucuresti ... in fine nu conteaza. Iti spun doar atat: toate statisticile pe care tu le faci sunt facute prost. De fapt nu... sunt INFIORATOR de prost! De ce? Pentru ca circulatia in Buc, care este o circulatie radiala, nu se poate compara cu una in aliniament ca DN, E sau A.
O sa-ti raspund punctual:
1 - Impactul frontal pe pasajul Basarab se va produce in momentul in care gicuta va sari pe contra-sens peste parapetul de protectie. Lucru care se intampla odata la 3 saptamani pe DN1 portiunea pta. Presei - Pod Magura. Rezultatele sunt dezastruoase. Nu te baga in exemplificari cu viteze deoarece, crede-ma, esti pe din`afara. Repet, daca vrei sa te convingi contacteaza-ma si iti voi demonstra ca eu nu vorbesc din carti si cele ce se vad la televizor ci din cruda realitate a strazii pe care tu, ca cetatean al tarii, nu o vei cunoaste NICIODATA. Si CREDE-MA E CRUDA RAU!!
2 - Exemplul tau este tardiv. Accidente cu pietoni vor exista pe pasajul Basarab. Unde? La statia RATB unde mosulica va cadea de pe refugiu in fata tramvaiului. Sti ce imagine placuta e sa scoti un mosulica sau o babuta de sub boghiul 2 al tramvaiului acesta fiind lovit de panoul frontal si salvarea uitand sa cada? Nu cred.... Cazul 2 este in momentul in care s-a produs o tamponare si Gogu` Pintenogu` coboara din masina sa faca gura si vine Smecheru` cu 100 la ora ca deh! nu are semafoare, si i-o da din scurt POC! Sa vezi ce misto e cand faci o cercetare pe 150m lungime... Veste reflectorizante? Iti aduc aminte ca prevederile legale specifica faptul ca obligativitatea de a AVEA si a PURTA veste o au conducatorii autoturismelor mai mari de 3,5t. Nu ale turismelor.
3 - De cazul Teo Peter m-am saturat sa mi se aduca aminte. A fost si s-a dus. Accidente grave din cauza semaforului PE ROSU nu se intampla la Dacia cu Polona. Acolo acc grave se intampla CAND NU MERGE SEMAFORU pt ca nu se uita VITA la indicatorul ala mare cu numele STOP aka OPRIRE. Si al draq e mare si rosu ca l-am facut unicat pt intersectia aia si tot degeaba.... revin si iti spun ca in privat iti pot enumera punctele negre din Bucuresti cu privire la nerespectarea art. 52 al. 1 din RAOUG 195/2002 Rep. si unde rezulta accidente nu grave ci catastrofale. Unul din ele a fost acum 2 seri pe la Spitalul Colentina si ce sa vezi... avea verde la semafor.
4 - Neacordarea de prioritate va fi un factor principal al producerii accidentelor pe pasajul Basarab si pe pantele acestora, mostenire preluata de la mult iubitul Grand. Si aici putem enumera 100 de bucati produse DOAR in ultimele 4 luni.
5 - Cisternele cu combustibil nu au voie sa strabata pasajul Basarab. Cf. HCGMB 1777 traseul lor este bine stabilit pe pod Grand cu o limita de viteza de 40km/h deci exemplul tau este dat tardiv in necunostinta legislativa.
Statistica ta e varza. 0 morti in perioada 2008 - 2010 ??? Ma faci sa rad. Da un telefon la 021-9360 - centrul InfoTrafic si cauta mai bine. Daca nu iti relatez eu faptul ca in primele 2 luni ale anului 2010 A2 a luat 3 vieti, iar A1 - 6 si inca 2 sau 3 sunt in coma dar o sa se duca si ei. Acum 5 zile a fost accident grav pe A1 soldat cu decesul unei persoane. Sti de el? Nu ca nu a fost presa
In incheiere: te rog eu lasa subiectul accidente rutiere. Esti TOTAL pe din`afara!!! La fel cum eu nu am comentat modul de constructie al pasajului te rog eu nu comenta pe subiectul asta. Iti multumesc anticipat!
- suomicutzu
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si proiectului
suomicutzu
Salutare tuturor,
Voi vorbi in urmatoarele de zona TItulescu deoarece acolo locuiesc si simt mai bine traficul si problemele lui din aceasta zona.
Eu sunt foarte de acord cu constructia Pasajului Basarab deoarece va prelua din masinile blocate in trafic la Gara de Nord si pe Podul Grant, toate ducandu-se in Militari si Drumul Taberei seara si venind din acele cartiere dimineata. Nu vor mai fi 2 cozi (Gara si Grant), ci 3 cozi mai mici presimt eu. Problema pe care mi-o pun eu este daca Blv Banu Manta poate suporta masinile venite dinsre Baneasa si care vor vrea sa evite blocajul orei 18.00 de pe Turda si Podul Grant?!?!?!? Pentru ca solutia sa vii si sa stai la coada pe Turda si apoi Grivita - Pod Basarab ar fi mai lejera, dar nu ai cum sa virezi stanga sub Podul Grant spre Basarab, cat despre Ion Mihalache eu cred ca va suporta un trafic mai intens, dar pana la intersectia cu Banu Manta si Dr Felix, unde mereu se formeaza coada de masini deoarece acolo semaforul are 3 faze si cum ne-am obisnuit deja in Bucuresti orice semafor cu mai mult de 2 faze blocheaza arterele convergente lui.
Sa zicem ca trecem de Ion Mihalache si de Banu Manta, dar presimt o aglomeratie extrema la intersectia cu Titulescu unde ne intalnim cu fluxu de pe Stefan cel Mare, deci sunt curios de solutia aleasa de specialisti pentru aceasta intersectie: Titulescu vs Banu Manta, daca se vor gandi la o solutie...
Plus ca este nevoie de eliberarea primei benzi de pe Titulescu...degeaba ai 2 benzi pe pod daca pe Titulescu ai o banda...
A doua problema grava este lipsa tuturor bretelelor aferente pasajului. Nu este posibil sa nu poti urca pe el venind de la Gara si dorind directia Apaca...nu poti nici pe Golescu nici pe Grivita...sa nu-mi dati raspunsul pe care l-am mai citit cu dusu si intorsu la urmatoarea intersectie/pasaj sau ce o fi pentru ca nu ma incalzeste cu nimic. Spre exemplu in Viena, Cracovia, Sardinia sau Sofia, "amaratii" aia nu au gasit solutia asta nicidecum, vrei sa faci la dreapta pai ti-au facut bretea pt la dreapta, ba chiar si cu 2 benzi in functie de trafic si cu banda de degajare unde poti pune frana inainte de coborare sau poti accelera inainte de intrarea pe pod...
Aaaa nu se poate din cauza blocurilor si a conformatiei orasului?...nu e nimic...sapi faci tunel peste tunel sau urci bretea peste bretea (cum au facut edilii din mai sus prezentatele exemple) si ii dai posibilitatea omului sa aiba toate variantele posibile, eu nu inteleg cum la altii se gasesc solutii si la noi nu. Sa nu imi zica cineva ca nu exista flux dinspre gara spre Apaca ca nu e adevarat sau dinspre Grant pe Titulescu...adica vin pe Grivita si pot face stanga pe Turda urcand pe podul Grant, iar aici nu pot face stanga pe Titulescu !!!! sau cine stie poate voi putea vira pe Titulescu, dar pe sub pod ceea ce implica cedarea trecerii, ambuteiaje, accidente si nervi. De ce sa nu fie totul ca la carte si mai putin stanjenitor si la noi ????
Astept raspuns despre cum pot folosi eu noul POD ca d-aia il construim sa il folosim:
dinspre Gara spre Apaca
dinspre Pod Grant spre Titulescu
dinspre Apaca spre Grant
dinspre Gara Basarab spre Titulescu
dinspre Gara Basarab spre Apaca
dinspre Apaca spre Gara Basarab
disnpre Titulescu spre Gara Basarab
dinspre Cotroceni-Splai spre Titulescu
dinspre Cotroceni-Splai spre Apaca
dinspre Semanatoarea spre Titulescu
pentru ca din poze reiese ca va avea doar 4 bretele si va traversa 4 bulevarde...deci e grav...
PS: la Plevenei sa zicem ca e rezolvata treaba cu toate ca nu inteleg cum 2 bretele pot face fata traficului in loc sa fie 4...
Salutare tuturor,
Voi vorbi in urmatoarele de zona TItulescu deoarece acolo locuiesc si simt mai bine traficul si problemele lui din aceasta zona.
Eu sunt foarte de acord cu constructia Pasajului Basarab deoarece va prelua din masinile blocate in trafic la Gara de Nord si pe Podul Grant, toate ducandu-se in Militari si Drumul Taberei seara si venind din acele cartiere dimineata. Nu vor mai fi 2 cozi (Gara si Grant), ci 3 cozi mai mici presimt eu. Problema pe care mi-o pun eu este daca Blv Banu Manta poate suporta masinile venite dinsre Baneasa si care vor vrea sa evite blocajul orei 18.00 de pe Turda si Podul Grant?!?!?!? Pentru ca solutia sa vii si sa stai la coada pe Turda si apoi Grivita - Pod Basarab ar fi mai lejera, dar nu ai cum sa virezi stanga sub Podul Grant spre Basarab, cat despre Ion Mihalache eu cred ca va suporta un trafic mai intens, dar pana la intersectia cu Banu Manta si Dr Felix, unde mereu se formeaza coada de masini deoarece acolo semaforul are 3 faze si cum ne-am obisnuit deja in Bucuresti orice semafor cu mai mult de 2 faze blocheaza arterele convergente lui.
Sa zicem ca trecem de Ion Mihalache si de Banu Manta, dar presimt o aglomeratie extrema la intersectia cu Titulescu unde ne intalnim cu fluxu de pe Stefan cel Mare, deci sunt curios de solutia aleasa de specialisti pentru aceasta intersectie: Titulescu vs Banu Manta, daca se vor gandi la o solutie...
Plus ca este nevoie de eliberarea primei benzi de pe Titulescu...degeaba ai 2 benzi pe pod daca pe Titulescu ai o banda...
A doua problema grava este lipsa tuturor bretelelor aferente pasajului. Nu este posibil sa nu poti urca pe el venind de la Gara si dorind directia Apaca...nu poti nici pe Golescu nici pe Grivita...sa nu-mi dati raspunsul pe care l-am mai citit cu dusu si intorsu la urmatoarea intersectie/pasaj sau ce o fi pentru ca nu ma incalzeste cu nimic. Spre exemplu in Viena, Cracovia, Sardinia sau Sofia, "amaratii" aia nu au gasit solutia asta nicidecum, vrei sa faci la dreapta pai ti-au facut bretea pt la dreapta, ba chiar si cu 2 benzi in functie de trafic si cu banda de degajare unde poti pune frana inainte de coborare sau poti accelera inainte de intrarea pe pod...
Aaaa nu se poate din cauza blocurilor si a conformatiei orasului?...nu e nimic...sapi faci tunel peste tunel sau urci bretea peste bretea (cum au facut edilii din mai sus prezentatele exemple) si ii dai posibilitatea omului sa aiba toate variantele posibile, eu nu inteleg cum la altii se gasesc solutii si la noi nu. Sa nu imi zica cineva ca nu exista flux dinspre gara spre Apaca ca nu e adevarat sau dinspre Grant pe Titulescu...adica vin pe Grivita si pot face stanga pe Turda urcand pe podul Grant, iar aici nu pot face stanga pe Titulescu !!!! sau cine stie poate voi putea vira pe Titulescu, dar pe sub pod ceea ce implica cedarea trecerii, ambuteiaje, accidente si nervi. De ce sa nu fie totul ca la carte si mai putin stanjenitor si la noi ????
Astept raspuns despre cum pot folosi eu noul POD ca d-aia il construim sa il folosim:
dinspre Gara spre Apaca
dinspre Pod Grant spre Titulescu
dinspre Apaca spre Grant
dinspre Gara Basarab spre Titulescu
dinspre Gara Basarab spre Apaca
dinspre Apaca spre Gara Basarab
disnpre Titulescu spre Gara Basarab
dinspre Cotroceni-Splai spre Titulescu
dinspre Cotroceni-Splai spre Apaca
dinspre Semanatoarea spre Titulescu
pentru ca din poze reiese ca va avea doar 4 bretele si va traversa 4 bulevarde...deci e grav...
PS: la Plevenei sa zicem ca e rezolvata treaba cu toate ca nu inteleg cum 2 bretele pot face fata traficului in loc sa fie 4...
📖 Pagination options