Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la autostrăzi și drumuri expresA3 (București - Ploiești - Brașov - Tg. Mureș - Turda - Borș)

 

Topic: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov

112 posts, 44315 views
 
Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8
 
 

📖 Pagination options
Re: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov PTMZ

Joi, pe 10 decembrie, a fost demarată procedura de recepție pentru tronsonul Râșnov - Cristian. Se preconizează că inaugurarea va avea loc peste aproximativ o săptămână de la data publicării articolului, deci cel mai probabil săptămâna aceasta va fi deschisă autostradă pentru trafic:
Compania de Drumuri a început astăzi, procedurile pentru recepția tronsonului de Autostradă Râșnov- Cristian, primul segment de autostradă din județul Brașov urmând să fie deschis circulației peste aproximativ o săptămână.

Tronsonul dintre Râșnov și Cristian are o lungime totală de 10 kilometri din care 6 kilometri profil de autostradă respectiv 4 km. drum de legătură la patru benzi iar constructor este un antreprenor din România.

Va funcționa ca o centură a orașului Râșnov pentru că, lotul de autostradă începe din Drumul Național 73 și se termină în același Drum Național, fără a avea conexiune cu un alt tronson de Autostradă.

O legătură la viitoarea Autostradă de pe Valea Prahovei NU poate fi realizată mai devreme de 5-6 ani, în prezent fiind în licitație reactualizarea Studiului de Fezabilitate pentru secțiunea Ploiești - Comarnic- Brașov. Prin cei 10 km. dintre Râșnov și Cristian, se ajunge la 65 de kilometri de Autostradă până la sfârșitul anului.

DN 73 Pitești - Brașov este modernizat pe segmentul din județul Argeș și de la Bran la Brașov,  însă de la Câmpulung la Bran, pe cel mai dificil tronson ( aprox. 48 km.) lucrările sunt sistate iar contractul va fi reziliat.

Sursa: Radio România Actualități

 


Re: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov cris_m

Mai mare râsul ca ne mandrim cu asemenea ciot de autostrada care nu duce nicaieri si nu leaga zone de interes... inca.

 


Re: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov alex83

Incepand de azi, 17.12.2020, dupa ora 19, se deschide circulatiei.

 


Re: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov PTMZ

Eu am gasit dupa 15:00
Lotul Râșnov - Cristian din Autostrada București - Brașov (A3) va fi dat în trafic joi, 17 decembrie, după ora 15:00. Oficiali ai Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au mers miercuri pe șantier pentru efectuarea recepției.

Rețeaua de autostrăzi a României va crește joi cu peste șase kilometri, odată cu inaugurarea lotului Râșnov - Cristian din Autostrada București - Brașov.

Lotul care include 6,3 km la profil de autostradă și 3,6 km de drum național ar urma să fie dat în trafic începând cu ora 15:00, după cum ne-au comunicat reprezentanții CNAIR.

Miercuri, directorul general adjunct al CNAIR Ovidiu Barbier s-a deplasat pe șantier în vederea efectuării recepției, după cum reiese din informațiile de pe pagina sa de Facebook.

Alpenside, constructorul lotului Râșnov - Cristian, și-a asumat finalizarea lucrărilor până în decembrie 2020, înainte de termenul prevăzut în programul de execuție, respectiv august 2021.

Contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului Râşnov – Cristian a fost semnat în toamna lui 2017 cu Asocierea Alpenside – Specialist Consulting, pentru suma de 118 milioane de lei. Prima autorizație de construire a fost emisă în aprilie 2019, iar a doua în decembrie 2019.

Sursa: Economica.

 


Re: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov shoppy

Ca varianta ocolitoare autostrada este foarte buna, momentan tot traficul pentru castelul Bran, Pasul Bran si ce vine pe Valea Prahovei si o iau pe Paraul Rece, trece prin Rasnov si Cristian, ceea ce creeeaza blocaje(mai este si trecere la nivel cu CF intre cele doua), mai ales ca zona se dezvolta foarte mult, este ca Pipera Brasovului.

Parca tronsonul urmator, Rasnov - Paraul Rece, va intra din nou in licitare dupa ce se rezolva problemele din documentatie detectate la licitatia ratata.

 


Re: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov PTMZ

Licitaţia pentru proiectarea autostrăzii A3 Ploieşti-Comarnic-Braşov s-a încheiat miercuri, iar în zilele următoare, după finalizarea formalităţilor, va fi semnat contractul cu firma de proiectare, a anunţat, pe Facebook, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, scrie Agerpres.

"Ne aşteptăm - şi am pus asta foarte clar în vedere proiectantului - ca din acest contract să obţinem: o documentaţie tehnică de calitate, cu studii de teren (geologice, topografice, hidrologice, etc) făcute temeinic; soluţii tehnice moderne, demne de anul 2021, cu tuneluri la Buşteni şi la Sinaia, nu cu traseu "la zi", prin mijlocul staţiunilor; livrarea documentaţiei pe sectoarele critice pe un calendar accelerat. Ploieşti-Braşov este o autostradă cu mult întârziată, iar lipsa ei duce la aglomeraţia infernală de pe Valea Prahovei", a subliniat ministrul.

Acesta a menţionat că, până se va putea circula pe A3 între Ploieşti şi Braşov, există o serie de soluţii care ar urma să fie implementate cu autorităţile locale, pentru fluidizarea traficului: construirea unor pasarele pietonale acoperite, cu lifturi sau scări rulante şi modernizarea celor existente, sensuri giratorii şi pasaje la Sinaia, Buşteni, Azuga, Predeal, o parcare nouă la Buşteni, în centru, astfel încât benzile de circulaţie să nu mai fie blocate de maşini care staţionează.

Sursa: Economica

 


Re: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov Chev Celios

Chiar sunt curios cum va arata traseul prin zona Ploiestiului.

 


Re: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov Cristi N

Intradevar acolo treaba e destul de inghesuita. Presupun ca autostrada va merge drept printre poarta rafinariei si actualul pasaj peste CF.

Din actualul racord cu Centura de Vest cred ca va ramane la sol directia spre Barcanesti/Ploiesti Sud si se va crea racordul spre Comarnic. Celelalte 2 relatii vor trebui facute denivelat, probabil undeva dupa rafinarie spre Mitica Apostol.

 


Re: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov shoppy

Pasaje si sensuri giratorii noi la Sinaia, Buşteni, Azuga, Predeal? Ce si unde?(mai ales ca daca faci pasaj nou, pai minim 2 ani dureaza constructia...)

La Ploiesti este greu pe ambele parti de DN1:
- pe partea cu rafinaria mai trebuie un pasaj destul de inalt peste rampele de pe Trandafirilor
- pe partea cealalta trebuie un pasaj mai mare peste CF pentru ca se latesc, plus pasajul peste DN1

 


Re: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov andrei11

Sunt absolut convins că se cunoaște de pe acum cum va ieși A 3 spre Valea Prahovei din zona Ploieștului. Nu vă agitați !

 


Re: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov PTMZ

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, anunţă că a dat startul pentru pregătirea tehnică a autostrăzii Ploieşti-Braşov (A3), care trebuie să fie „fără cusur” din punct de vedere al documentaţiei tehnice şi studiilor de teren.

„A fost dat astăzi ordinul de începere, astăzi, 11 martie, în prima întâlnire oficială cu proiectantul la sediul CNAIR. Această autostradă trebuie pregătită fără cusur din punct de vedere al documentaţiei tehnice şi studiilor de teren. Nu ne mai permitem întârzieri. Ne dorim soluţii moderne, cu tuneluri (Buşteni+Sinaia), soluţii prietenoase cu turismul şi mediul. Conform contractului, una dintre primele etape este pregătirea studiilor de trafic: modelarea traficului, a fluxurilor de circulaţie, prognoza de trafic şi finalizarea acestui capitol. În paralel se desfăşoară studiul alternativelor de traseu cu schiţe, sisteme rutiere proiectate, scurgerea apelor şi identificarea constrângerilor de pe fiecare opţiune. După o etapă de consultare publică se aprobă traseul final”, a explicat ministrul pe pagina sa de Facebook.

El a adăugat că studiile contractate sunt cele hidrologice, hidraulice şi geotehnice, „un capitol foarte important pentru orice construcţie pe care o vrem executată fără probleme în teren”. Şi acestea sunt doar o parte din activităţile necesare.

Cătălin Drulă a subliniat că pe sectoarele critice, unde traficul este infernal (centurile de la Comarnic şi Buşteni) şi pe Ploieşti – Comarnic, a cerut proiectantului ca documentaţia să fie livrată în avans.

„Trebuie să începem lucrul efectiv cu utilaje în teren cât mai repede pe această autostradă”, a punctat şeful de la Transporturi.

Conform unui comunicat al MTI, joi reprezentanţii CNAIR au înmânat Ordinul de Începere pentru serviciile necesare completării/revizuirii Studiului de Fezabilitate, elaborării Proiectului Tehnic, pentru Autostrada Bucureşti – Braşov, tronson Ploieşti – Braşov.

Demersul se înscrie în seria procedurilor iniţiate în urma semnării în data de 12 februarie 2021, de către CNAIR cu Consitrans SRL a contractului pentru „Completare/Revizuire Studiu de Fezabilitate, elaborare Proiect Tehnic, pentru Autostrada Bucureşti – Braşov, tronson Ploieşti – Braşov”.

Studiul de Fezabilitate are în vedere o analiză multicriterială a variantelor de traseu, un studiu de trafic pentru o perioadă de perspectivă de 30 de ani şi investigaţii de teren (geotehnice, hidrologice, topografice, arheologice etc). Contractul va cuprinde şi o evaluare a impactului asupra mediului, o analiză cost-beneficiu şi realizarea unui model financiar al proiectului.

„Am cerut managementului CNAIR să accelereze toate procedurile, astfel încât să nu mai înregistram nici măcar o zi întârziere în derularea contractelor gestionate de Companie. Dacă timp de 30 de ani, au fost stabilite termene ce nu au fost respectate, astăzi suntem în situaţia în care nu ne mai permitem să pierdem niciun moment. Numai aşa vom putea să ducem la capăt proiecte precum cel de astăzi, iar românii să aibă infrastructura pe care o merită. Am cerut antreprenorului o mobilizare exemplară şi să dea dovadă de mult profesionalism. Să ne dea livrabile permanent şi să aibă un bun dialog cu autorităţile locale. O să fie un proiect transparent unde toată lumea o să ştie, la zi, stadiul implementării”, a spus ministrul Cătălin Drulă, conform comunicatului.

Sursa: Economica

 


Re: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov PTMZ

Prima vizită în teren din cadrul proiectului Autostrada Ploiești - Brașov a avut loc în data de 15 martie 2021, a anunțat luni Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Contractul pentru revizuirea studiului de fezabilitate și proiectarea autostrăzii din Valea Prahovei a fost semnat în februarie 2021 cu Consitrans.

„Verificarea traseului și identificarea posibilelor constrângeri apărute în ultima perioada de timp sunt elemente necesare pentru ca noua investiție să se desfășoare în bune condiții. Astfel, scopul vizitei a fost de a analiza sectorul Ploiești-Comarnic pentru orice neregularități sau posibile impedimente, împreună cu reprezentanți ai prestatorului, Consitrans”, precizează reprezentanții CNAIR într-o postare cu imagini video a vizitei în teren.

Ionuț Urecheatu, responsabil de proiect din partea CNAIR, spune că de la elaborarea ultimului studiu de fezabilitate este foarte posibil ca pe teren să fi apărut constrângeri, investiții, fapt ce ar duce la blocarea acestui obiectiv. „Acesta este scopul vizitelor. Astăzi a fost efectuată o primă vizită, a fost analizat sectorul dintre Ploiești și Comarnic împreună cu reprezentanți ai prestatorului”, adaugă Urecheatu.

La rândul său, Petre Ene, responsabil de proiect din partea Consitrans, prezintă detalii privind construcția a două poduri de pe traseul autostrăzii din Valea Prahovei. „Ne aflăm la intersecția Autostrada Ploiești – Brașov cu DN72 (Ploiești – Târgoviște – n.r.). Aici va veni un pasaj suprateran care va traversa DN72”, spune reprezentantul Consitrans în înregistrarea cu prima vizită în teren.

Mai departe, acesta vorbește despre construcția unui mega-pod în apropiere de localitatea Breaza. „Aici vom avea un pod care va traversa și râul Prahova și cele două pasaje, unul de cale ferată dezafectat în momentul de față, și unul auto la Poiana Câmpina, și vom merge pe malul drept al Prahovei până la Breaza Nord unde vom avea un nod rutier cu Comarnic”, explică Petre Ene.

Pe 12 februarie 2021, CNAIR a semnat cu Consitrans SRL contractul pentru „Completare/Revizuire Studiu de Fezabilitate, elaborare Proiect Tehnic, pentru Autostrada Bucureşti – Braşov, tronson Ploieşti – Braşov”.

Studiul de Fezabilitate are în vedere o analiză multicriterială a variantelor de traseu, un studiu de trafic pentru o perioadă de perspectivă de 30 de ani şi investigaţii de teren (geotehnice, hidrologice, topografice, arheologice etc). Contractul va cuprinde şi o evaluare a impactului asupra mediului, o analiză cost-beneficiu şi realizarea unui model financiar al proiectului.

Sursa: Economica

 


Re: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov Cristi N

Interviu cu Petre Ene - Director General Adjunct/ Manager Contract Consitrans despre A3 Ploiești - Brașov

Sursa: http://ploiesti-brasov.ro/

 


Re: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov PTMZ

PTMZ wrote:
A fost lansată licitația pentru proiectarea și execuția a 5,2 km de autostradă (km 110+600 – km 115+800, zona Comarnic, sector Comarnic - Predeal). Bugetul alocat este de 332.354.022,55 RON, cu finanțare europeană prin POIM. Ponderea punctajului:
- 53% preț
- 18% viteza de proiectare
- 12% durata de execuție a contractului
- 9% perioada de garanție a lucrărilor
- 4% perioada de garanție a dispozitivelor de acoperire ale rosturilor de dilatație
- 4% perioada de garanție a aparatelor de reazem
Termene limită:
- depuneri oferte: 23 octombrie 2020
- evaluări: 20 ianuarie 2021
Link E-licitație: https://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100101979

Anulată pe 30 martie.


Meanwhile...
Consiliul Județean Prahova a lansat joi, 3 iunie, licitația pentru Servicii de elaborare a Studiului de Fezabilitate pentru obiectivul de investiții „Variantă Ocolitoare Comarnic”. Asta deși Compania de Drumuri are în derulare un contract pentru revizuirea studiului de fezabilitate și proiectarea autostrăzii din Valea Prahovei.

Valoarea estimată a contractului scos joi la licitație de CJ Prahova, prin procedură simplificată, este de 910.350 lei.


Obiectul contractului de servicii constă în elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru obiectivul de investiții „Variantă Ocolitoare Comarnic” în conformitate cu cerinţele din caietul de sarcini şi ale legislatiei în domeniu.

Rezultatele așteptate din partea prestatorului: a) Documentație topo; b) Expertiză tehnică; c) Studiu geotehnic; d) Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru obiectivul de investiții „Variantă ocolitoare Comarnic”, întocmit în conformitate cu prevederile HG 907/2016; e) Elaborare documentații pentru obținerea avizelor menționate în Certificatul de Urbanism; f) Obținerea certificatului de urbanism și a tuturor avizelor, acordurilor și autorizațiilor specificate în acesta; g) Studiu de trafic; h) Studiu hidrogeologic; i) Analiză de traseu (se solicită două variante de traseu).

ADVERTISING

Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 28 iunie 2021, acestea urmând a fi evaluate până pe 26 iulie, potrivit informațiilor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).


Licitația pentru construcția a 5 kilometri de autostradă la Comarnic, anulată
Amintim că în august 2020, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) lansase licitație pentru proiectarea și execuția unei secțiuni de autostradă de 5,2 kilometri la Comarnic. Contractul includea 12 luni de proiectare și 24 de luni pentru construcția propriu-zisă.

În ianuarie 2021, ministrul Transporturilor Cătălin Drulă a declarat că cei circa 5 kilometri de autostradă la Comarnic au fost licitați „într-o formă în care nu pot fi construiți” și a sugerat includerea acelui tronson în contractul pentru studiul de fezabilitate și proiectul Autostrăzii Ploiești – Brașov, semnat ulterior cu Consitrans.

Pe 30 martie 2021, licitația pentru construirea tronsonului de 5,2 km la Comarnic a fost anulată. Motivul? „Abateri grave de la prevederile legislative afectează procedura de atribuire sau este imposibilă încheierea contractului. Urmare a depunerii unei contestații de către un operator economic cu privire la documentația de atribuire, și a analizării pe fond a acesteia, s-a constatat existența numeroaselor deficiențe privind studiile de teren care au un impact major atât asupra mediului cât și social, generând întârzieri considerabile în implementarea contractului. Varianta de ocolire va fi preluată în cadrul obiectivului de investiții Autostrada Ploiești – Brașov”, se explică în decizia CNAIR de anulare a licitației.

Zona Comarnic este una dintre cele mai aglomerate de pe Valea Prahovei, unde traficul pe DN1 se derulează doar pe o bandă pe sens.

Sursa: Economica

 


Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: A3 (București - Ploiești - Brașov - Tg. Mureș - Turda - Borș)  • 
Choose destination

Since our 2406 forum members have written 432392 posts in 5381 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use