Topic: Discuții până la începerea lucrărilor
2393 posts, 472557 views
📖 Pagination options
- Linia 43
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
Linia 43
Bine gandit ! Nu uita sa iti arunci laptopul si mobilul ! Asa le trebuie !
Suntem spalati rau pe creier . Si avem sange de slugi.
Noi ne uitam cu sictir la chinezi,ca asa ni s-a spus ca e bine,dar o gramada de firme occidentale uriase colaboreaza cu chinezii . Incepand cu Apple ,Airbus si terminand ,sa zicem,cu Siemens.
ANTENA wrote:
Nu este în regula sa vina chinezii, pot fi investiții aparent, mai apoi și infuență. Din partea comuniștilor? Never again ...
Bine gandit ! Nu uita sa iti arunci laptopul si mobilul ! Asa le trebuie !
Suntem spalati rau pe creier . Si avem sange de slugi.
Noi ne uitam cu sictir la chinezi,ca asa ni s-a spus ca e bine,dar o gramada de firme occidentale uriase colaboreaza cu chinezii . Incepand cu Apple ,Airbus si terminand ,sa zicem,cu Siemens.
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
Valentin
#Linia 43 sa facem diferenta intre companiile chinezesti care NU sunt finantate de stat si cele finantate direct, acolo e diferenta. Si pe buna dreptate, vin chinezii cu preturi mici din cauza acestei finantari, pot sa vina si cu experienta din tara mama, ce sa mai, candidatul ideal... colegul nostru s-a referit la ceea ce am zis eu mai sus, tu te-ai referit la cu totul altceva.
#Linia 43 sa facem diferenta intre companiile chinezesti care NU sunt finantate de stat si cele finantate direct, acolo e diferenta. Si pe buna dreptate, vin chinezii cu preturi mici din cauza acestei finantari, pot sa vina si cu experienta din tara mama, ce sa mai, candidatul ideal... colegul nostru s-a referit la ceea ce am zis eu mai sus, tu te-ai referit la cu totul altceva.
- Stefan28
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
Stefan28
Să vedem și un punct contra a ce dorește Drulă...
Să vedem și un punct contra a ce dorește Drulă...
După cum am spus și cu alte ocazii gestul ministrului transporturilor, Cătălin Drula de la USR-PLUS, de a renunța la proiectul de metrou dintre București și Aeroportul Otopeni este dovada ignoranței în domeniul politicii internaționale și a autosuficientei tipic ong-istice, bună doar pentru comentarii pe forumuri și blog-uri și complet contraproductiva în administrația publică.
Conform datelor prezentate de partenerii japonezii, în cazul abandonarii proiectului, vom pierde 1,4 miliarde de lei puși la dispoziția României cu ani în urmă de Agenţia Japoneză de Cooperare Internaţională tocmai pentru a lega Capitala de cea mai mare poartă aeriană a țării printr-o linie de metrou.
Nu mai spun faptul că inclusiv MAE afirmă faptul că România riscă să piardă banii japonezilor care s-ar putea îndrepta spre alte țări precum India.
Ceea ce nu înțelege Cătălin Drula, probabil foarte fascinat de poveștile de adormit simțul realității ale consultanților de la Jaspers, este faptul că oprirea metroului spre Otopeni este o decizie strategică deosebit de proastă care duce deopotrivă la paralizarea dezvoltării economice în partea de nord a regiunii București-Ilfov cât și la dinamitarea relatiilor dintre România și Japonia, chiar la împlinirea a 100 de ani de legături diplomatice și în preajma vizitei președintelui Klaus Johannis la Tokyo, preconizată spre a avea loc fix în cursul acestui an și având pe agendă chiar semnarea parteneriatului strategic dintre România și Japonia.
Să înțelegem cumva faptul că partenerii noștri de la USR-PLUS, "oameni noi" în politică și ajunși în scaune ministeriale care presupun nu doar "gura mare" ci și cultura politică, nu înțeleg dimensiunea strategică la nivel internațional a unei asemenea investiții esențiale pentru dezvoltarea durabilă a României ori doresc să îi plimbe pe japonezi cu banii prin tot Bucureștiul precum l-au plimbat cei de la PSD pe premierul nipon Shinzo Abe prin Muzeul Satului?
- Linia 43
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
Linia 43
Si e un lucru rau ? Implicit ,ii face si pe ceilati oferanti sa nu se arunce la pret mare. Astfel,indiferent de castigator (in conditiile in care acesta va fi declarat strict pe principii tehnice si economice,nu politice sau de popularitate) vom face lucrari cu costuri mai reduse pentru noi ,la aceeasi calitate. Sau preferam o "afacere " gen Bechtel?
vin chinezii cu preturi mici...
Si e un lucru rau ? Implicit ,ii face si pe ceilati oferanti sa nu se arunce la pret mare. Astfel,indiferent de castigator (in conditiile in care acesta va fi declarat strict pe principii tehnice si economice,nu politice sau de popularitate) vom face lucrari cu costuri mai reduse pentru noi ,la aceeasi calitate. Sau preferam o "afacere " gen Bechtel?
- orex
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
orex
@Valentin
Esti la curent cu asta, nu? Daca da, vezi ca nu se mai poate respira fara China? Uite cata dependenta s-a putut crea de-a lungul timpului, cu largul concurs al tuturor brandurilor de prestigiu din lume, care au impins, deliberat, productia unor subansamble spre China?!
PS
Ce-ar fi sa ai p-aci, pe langa batatura, ceva de genul ”Shanghai Maglev”?! Gata, s-a facut dimineata si visul s-a spulberat!
@Valentin
Esti la curent cu asta, nu? Daca da, vezi ca nu se mai poate respira fara China? Uite cata dependenta s-a putut crea de-a lungul timpului, cu largul concurs al tuturor brandurilor de prestigiu din lume, care au impins, deliberat, productia unor subansamble spre China?!
PS
Ce-ar fi sa ai p-aci, pe langa batatura, ceva de genul ”Shanghai Maglev”?! Gata, s-a facut dimineata si visul s-a spulberat!
- Linia 43
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
Linia 43
Romania nu pierde acesti bani ,ca nu i se dadeau de pomana ,ci erau un imprumut,evident,cu dobanda, la care putem renunta.
Vezi sa nu !
Care ajunsesera pe niste culmi,comparabile doar cu cele cu Noua Zeelanda si Patagonia.
Stefan28 wrote:
Să vedem și un punct contra a ce dorește Drulă...
Conform datelor prezentate de partenerii japonezii, în cazul abandonarii proiectului, vom pierde 1,4 miliarde de lei puși la dispoziția României
Romania nu pierde acesti bani ,ca nu i se dadeau de pomana ,ci erau un imprumut,evident,cu dobanda, la care putem renunta.
...ce nu înțelege Cătălin Drula, probabil foarte fascinat de poveștile de adormit simțul realității ale consultanților de la Jaspers, este faptul că oprirea metroului spre Otopeni este o decizie strategică deosebit de proastă care duce deopotrivă la paralizarea dezvoltării economice în partea de nord a regiunii București-Ilfov
Vezi sa nu !
... și la dinamitarea relatiilor dintre România și Japonia,
Care ajunsesera pe niste culmi,comparabile doar cu cele cu Noua Zeelanda si Patagonia.
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
Valentin
#Linia 43
Romania pierde sansa de a-i folosi, nu vad motivul pentru care sa nu se foloseasca niste bani pusi la dispozitie, sa ne aducem aminte de M5 cat a durat pana s-a finantat din fonduri europene? Avem finantare, cum am mai zis, daca am fi avut bunavointa sa comunicam cu japonezii care sunt deasupra noastra ca civilitatie, nu mai vorbesc de partea inginereasca si de sistemul lor de transport poate am fi reusit sa primim o suma mai consistenta. Daca ei s-au oferit sa finanteze inseamna ca au inteles necesitatea proiectului, fiind la ei o alta cultura precum la noi. Vrei sa mi zici ca japonezii ne-au dat niste bani asa la "misto"?
Eu am zis si in partea cealalta, ce opreste statul sa duca ambele proiecte M6 si M5 in paralel? pe M5 ai finantare europeana, pe M6.1 la fel, iar pe M6.2 finantare japoneza, deci care e problema? Nu avem suficienti oameni in MT sa aiba grija de ambele proiecte? Crezi ca renuntarea la M6.2 va duce la PROIECTAREA si EXECUTIA M5.2+M5.3 cu 1,2 ani mai repede? Intelegi unde bat? Se omoara un timp (IN ANI) extrem de important dpmdv in starea in care se afla orasul (dpdv transport si nu numai). Eu n-as vrea sa repetam aceeasi greseala ca la M5.2 sa ne trezim peste X ani ca hai sa facem M6.2, ce sa vezi, acum se justifica, ce conteaza ca putea fi gata din timp sa modeleze situatia mai bine? La M5.1 si M5.2 am inteles, nu s-a dorit paralizarea orasului in cam aceeasi zona, dar M5.2 si M6.2 n-au nicio treaba una cu alta, se pot implementa in paralel!
Asa ca te intreb, tu cum vezi magistrala de metrou? O metoda de transport sau un vector de modernizare sustinuta? Eu zic ambele, M6.2 va aduce dupa sine modernizarea zonelor prin care trece. Pe ce crezi ca se bazeaza acum oamenii din orasul Otopeni? Pe STB? Iti zic eu, masina personala, care se adauga si la traficul DN1 de tranzit. Oameni isi vor face case cu 1,2 locuri de parcare, modernizarile vor presupune crearea parcarilor si ce sa vezi, poti sa ajungi ca in situatia orasului Bucuresti, sa ai mai multe masini ca locuri de parcare, fiindca n-ai vrut sa intervi de la inceput sa asiguri o alternativa viabila. Aici nu e vorba numai de orasul Otopeni (dar el e cel mai in masura sa se dezvolte mult odata cu magistrala), pe oriunde va trece, daca ai o alternativa la masina, o parte din oameni se vor reorienta, poate nu o sa mai aiba 2,3 masini, ci 1, etc.
Concluzia? M5.2+M5.3 e un proiect necesar in PREZENT si M6.2 un proiect necesar pentru VIITOR. Daca nu ne convine capatul actual ce impedica MT si MREX sa faca o actualizare de PT doar pe zona respectiva? Imi pare rau, dar ii dau dreptate lui subway guru.. trebuie vazut la alt nivel proiectul.
#Linia 43
Romania pierde sansa de a-i folosi, nu vad motivul pentru care sa nu se foloseasca niste bani pusi la dispozitie, sa ne aducem aminte de M5 cat a durat pana s-a finantat din fonduri europene? Avem finantare, cum am mai zis, daca am fi avut bunavointa sa comunicam cu japonezii care sunt deasupra noastra ca civilitatie, nu mai vorbesc de partea inginereasca si de sistemul lor de transport poate am fi reusit sa primim o suma mai consistenta. Daca ei s-au oferit sa finanteze inseamna ca au inteles necesitatea proiectului, fiind la ei o alta cultura precum la noi. Vrei sa mi zici ca japonezii ne-au dat niste bani asa la "misto"?
Eu am zis si in partea cealalta, ce opreste statul sa duca ambele proiecte M6 si M5 in paralel? pe M5 ai finantare europeana, pe M6.1 la fel, iar pe M6.2 finantare japoneza, deci care e problema? Nu avem suficienti oameni in MT sa aiba grija de ambele proiecte? Crezi ca renuntarea la M6.2 va duce la PROIECTAREA si EXECUTIA M5.2+M5.3 cu 1,2 ani mai repede? Intelegi unde bat? Se omoara un timp (IN ANI) extrem de important dpmdv in starea in care se afla orasul (dpdv transport si nu numai). Eu n-as vrea sa repetam aceeasi greseala ca la M5.2 sa ne trezim peste X ani ca hai sa facem M6.2, ce sa vezi, acum se justifica, ce conteaza ca putea fi gata din timp sa modeleze situatia mai bine? La M5.1 si M5.2 am inteles, nu s-a dorit paralizarea orasului in cam aceeasi zona, dar M5.2 si M6.2 n-au nicio treaba una cu alta, se pot implementa in paralel!
Asa ca te intreb, tu cum vezi magistrala de metrou? O metoda de transport sau un vector de modernizare sustinuta? Eu zic ambele, M6.2 va aduce dupa sine modernizarea zonelor prin care trece. Pe ce crezi ca se bazeaza acum oamenii din orasul Otopeni? Pe STB? Iti zic eu, masina personala, care se adauga si la traficul DN1 de tranzit. Oameni isi vor face case cu 1,2 locuri de parcare, modernizarile vor presupune crearea parcarilor si ce sa vezi, poti sa ajungi ca in situatia orasului Bucuresti, sa ai mai multe masini ca locuri de parcare, fiindca n-ai vrut sa intervi de la inceput sa asiguri o alternativa viabila. Aici nu e vorba numai de orasul Otopeni (dar el e cel mai in masura sa se dezvolte mult odata cu magistrala), pe oriunde va trece, daca ai o alternativa la masina, o parte din oameni se vor reorienta, poate nu o sa mai aiba 2,3 masini, ci 1, etc.
Concluzia? M5.2+M5.3 e un proiect necesar in PREZENT si M6.2 un proiect necesar pentru VIITOR. Daca nu ne convine capatul actual ce impedica MT si MREX sa faca o actualizare de PT doar pe zona respectiva? Imi pare rau, dar ii dau dreptate lui subway guru.. trebuie vazut la alt nivel proiectul.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
sab
"ce opreste statul sa duca ambele proiecte M6 si M5 in paralel? "
Banii, mai exact vreo 460 mil euro necesari numai pentru M6 , cf fostului director Gheorge Udriste . Nu sunt multi, daca daca nu ai certitudinea ca ii bagi in cevba ce merita, mai ales in aceste vremuri, conteaza...
https://buletin.de/bucuresti/metroul-cat ... in-2010/
P.S. Eu v-am mai spus sa lasati discutiile astea "filozofice" ca oamenii isi vor lasa masina sa se inghesuie in metrou . Repet, luati exemplul Militariului unde exista metrou de vreo 30 ani si...degeaba. Daca nu este la scara (si poate nici macar atunci), metroul nu este bun pentru multi...
"ce opreste statul sa duca ambele proiecte M6 si M5 in paralel? "
Banii, mai exact vreo 460 mil euro necesari numai pentru M6 , cf fostului director Gheorge Udriste . Nu sunt multi, daca daca nu ai certitudinea ca ii bagi in cevba ce merita, mai ales in aceste vremuri, conteaza...
Pentru a continua magistrala până la aeroportul Otopeni, cu tot cu banii europeni și cei de la Banca Japoniei, ar mai fi nevoie de aproximativ 460 de milioane de euro pentru a acoperi restul de șase stații și cei aproximativ 8 kilometri de tunel.
https://buletin.de/bucuresti/metroul-cat ... in-2010/
P.S. Eu v-am mai spus sa lasati discutiile astea "filozofice" ca oamenii isi vor lasa masina sa se inghesuie in metrou . Repet, luati exemplul Militariului unde exista metrou de vreo 30 ani si...degeaba. Daca nu este la scara (si poate nici macar atunci), metroul nu este bun pentru multi...
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
Valentin
#Sab, Militari nu e cel mai bun exemplu, acolo vorbim de un bulevard ce leaga orasul de A1 si implicit cu "orasele" de langa ce se adauga traficului general, care ghici ce, lucreaza in Bucuresti, astepti STB-ul o eternitate si cand vine mai dai si de niste dubios, asa ca inca se prefera masina personala. Daca ne limitam strict la cartier, greseala e data de statiile rare (chit ca unora li se pare ca intarzii cateva minute per total, logica e sa atragi cat mai mult din bazinul respectiv), din cauza asta multi prefera STB-ul, dar ce sa vezi, la ora de varf cand I.Maniu e bara la bara, metroul nu e gol, niciodata n-a fost gol. Hai sa ne uitam si cine ocupa transportul de suprafata (recte, oameni mai varstnici, care vorba aia, au gratis? au. Ii duce unde au nevoie fara sa mai urce/coboare la metrou? Ii duce. Eu am facut foarte des naveta pe 336 si alte linii in zona asta,nu vorbesc din auzite.
Daca vrei sa luam un exemplu, luam M5, dar nu acum in prezent, vorbim in cativa ani, n-o sa faca nimeni transferul acum, cand nu e cine stie ce trafic (desi la P.D-Taberei e o nenorocire la ora de varf). Cand o sa se termine #workfromhome# si o sa iti ia 1.5 sau de 2 ori mai mult cu masina o sa vezi ca o parte se reorienteaza.
Evident, subliniez, NU toata lumea o sa ajunga la metrou, ce voiam sa zic eu mai sus e ca trebuie oferita o ALTERNATIVA, evident ca asta nu inseamna ca duci M6 la Otopeni si gata 99.99% o sa isi lase masina. Vom incepe cu un procent mic, dar cu crestere constanta, ideea e sa lasi loc de alternativa, omul respectiv cand se muta in orasul acela sa isi puna problema in felul urmator "pot sa iau metroul sau masina", in loc de "TREBUIE sa iau masina".
M6.2 evident ca nu e doar pentru Otopeni, si fie vorba, asta nu inseamna ca fiecare oras de la periferie sa primeasca linia sa de metrou, dar aici, in cazul asta particular, cand vrem sa facem o linie pana la aeroport, faptul ca prin natura traseului se conecteaza cu un oras, e un avantaj si pentru linie si pentru orasul respectiv.
#Sab, Militari nu e cel mai bun exemplu, acolo vorbim de un bulevard ce leaga orasul de A1 si implicit cu "orasele" de langa ce se adauga traficului general, care ghici ce, lucreaza in Bucuresti, astepti STB-ul o eternitate si cand vine mai dai si de niste dubios, asa ca inca se prefera masina personala. Daca ne limitam strict la cartier, greseala e data de statiile rare (chit ca unora li se pare ca intarzii cateva minute per total, logica e sa atragi cat mai mult din bazinul respectiv), din cauza asta multi prefera STB-ul, dar ce sa vezi, la ora de varf cand I.Maniu e bara la bara, metroul nu e gol, niciodata n-a fost gol. Hai sa ne uitam si cine ocupa transportul de suprafata (recte, oameni mai varstnici, care vorba aia, au gratis? au. Ii duce unde au nevoie fara sa mai urce/coboare la metrou? Ii duce. Eu am facut foarte des naveta pe 336 si alte linii in zona asta,nu vorbesc din auzite.
Daca vrei sa luam un exemplu, luam M5, dar nu acum in prezent, vorbim in cativa ani, n-o sa faca nimeni transferul acum, cand nu e cine stie ce trafic (desi la P.D-Taberei e o nenorocire la ora de varf). Cand o sa se termine #workfromhome# si o sa iti ia 1.5 sau de 2 ori mai mult cu masina o sa vezi ca o parte se reorienteaza.
Evident, subliniez, NU toata lumea o sa ajunga la metrou, ce voiam sa zic eu mai sus e ca trebuie oferita o ALTERNATIVA, evident ca asta nu inseamna ca duci M6 la Otopeni si gata 99.99% o sa isi lase masina. Vom incepe cu un procent mic, dar cu crestere constanta, ideea e sa lasi loc de alternativa, omul respectiv cand se muta in orasul acela sa isi puna problema in felul urmator "pot sa iau metroul sau masina", in loc de "TREBUIE sa iau masina".
M6.2 evident ca nu e doar pentru Otopeni, si fie vorba, asta nu inseamna ca fiecare oras de la periferie sa primeasca linia sa de metrou, dar aici, in cazul asta particular, cand vrem sa facem o linie pana la aeroport, faptul ca prin natura traseului se conecteaza cu un oras, e un avantaj si pentru linie si pentru orasul respectiv.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
sab
La fel cum Iuliu Maniu este legatura cu A1 si vestul, DN1 este legatura cu nordul. Daca oamenii nu lasa masina dupa ce intra de pe A1 sa se suie in metrou (desi frecventa este buna, ai legatura cu toate celelalte linii, etc), nu o vor lasa nici cei care vin pe DN1, mai ales daca nu asiguri o frecventa decenta pe M6, mai ales ca stim diferenta intre cei care stau in nord si cei care stau in alte zone .
Aici ar trebui parcari de tip Parc&Ride. Desi, daca ne luam dupa succesul rasunator al parcarii de pe M4, ar trebui sa mai studiem problema, o alta investitie fara prea mult cap...Sau nici exemplul M4 nu este bun ?Poate doar cei din Otopeni sa foloseasca metroul, dar sunt prea putini ca sa justifice o asemenea investitie, care depinde foarte mult de atractivitate, adica de frecventa trenurilor si nimeni nu are idee despre cum se va opera aceasta linie, desi este extrem de important dupa mine si am spus-o de nenumarate ori. Conteaza cate capete de linie avem pe parcurs si la ce frecventa ajunge un metrou in Otopeni ca sa discutam concret. Ca daca avem unul la 15-20 min, atractivitatea scade enorm. Ori nimeni nu spune nimic, de genul "hai sa aruncam intai banii si apoi vedem ce facm cu linia", am auzit si pe aici parerea asta. Nu este chiar asa, in viata reala, cand investesti in ceva, trebuie sa stii foarte clar ce faci mai departe. Nu te adaptezi dupa cum bate vantul, ca nu este o linie de autobuz.
La fel cum Iuliu Maniu este legatura cu A1 si vestul, DN1 este legatura cu nordul. Daca oamenii nu lasa masina dupa ce intra de pe A1 sa se suie in metrou (desi frecventa este buna, ai legatura cu toate celelalte linii, etc), nu o vor lasa nici cei care vin pe DN1, mai ales daca nu asiguri o frecventa decenta pe M6, mai ales ca stim diferenta intre cei care stau in nord si cei care stau in alte zone .
Aici ar trebui parcari de tip Parc&Ride. Desi, daca ne luam dupa succesul rasunator al parcarii de pe M4, ar trebui sa mai studiem problema, o alta investitie fara prea mult cap...Sau nici exemplul M4 nu este bun ?Poate doar cei din Otopeni sa foloseasca metroul, dar sunt prea putini ca sa justifice o asemenea investitie, care depinde foarte mult de atractivitate, adica de frecventa trenurilor si nimeni nu are idee despre cum se va opera aceasta linie, desi este extrem de important dupa mine si am spus-o de nenumarate ori. Conteaza cate capete de linie avem pe parcurs si la ce frecventa ajunge un metrou in Otopeni ca sa discutam concret. Ca daca avem unul la 15-20 min, atractivitatea scade enorm. Ori nimeni nu spune nimic, de genul "hai sa aruncam intai banii si apoi vedem ce facm cu linia", am auzit si pe aici parerea asta. Nu este chiar asa, in viata reala, cand investesti in ceva, trebuie sa stii foarte clar ce faci mai departe. Nu te adaptezi dupa cum bate vantul, ca nu este o linie de autobuz.
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
Valentin
M4 e un exemplu bun de asa nu, dar nu din partea MREX/MT, dpmdv ce s-a facut la Straulesti e un pas inainte (multi se plang ca se fac prea tarziu anumite obiective, ca de ce nu s-au gandit din timp, in cazul asta, Straulesti e un T0 pentru P&R-urile necesare la intrarea in oras), ar trebui realizat si pe M6.2 un fel de P&R, dar evident ca multi care vin pe DN1 nu vor renunta la masina, fiindca au inca spatiul generos si nici nu exista inca niciun fel de taxare pentru acest lucru. Dar, cum spuneam, facem infrastructura, facem toate utilitatile si apoi taxam, faptul ca pe M4 nu se taxeaza parcarea pe strazile secundare gratis, asta e o problema impamantenita de ani buni, nu poti sa rezolvi asta cu primul P&R (bine, poti prin amenzi, dar na, apoi va exista cearta locala intre cei care locuiesc acolo si cei care vin din afara si nu vor sa plateasca pentru parcare), dar il construiesti pe al doilea, aduci transport public decent (metrou, metrou usor, etc.), incurajezi prin facilitati (ai abonament pe STB/MREX? In regula, poti parca!), apoi cand ai o retea intreaga pe toate radialele, faci cateva si pe inelul median (daca mai exista pe undeva loc) si apoi poti taxa.
Revenind la M6, intervalul de acord, e important, dar la fel de important e ca si acolo unde se realizeaza transport public de mare capacitate sa se reduca din carosabil. Daca facem M6 si in continuare vor exista atatea benzi de circulatie, nu o sa obtii foarte multe, evident ca nu convine, fiind o ruta aglomerata, dar, trebuie privit macro. A0+DNCB+P&R+M(X) si situatia se schimba. Crezi ca cei de exemplu de pe langa Militari, daca ar avea un transport public cu interval bun, macar cat sa-i duca la prima gura de metrou nu s-ar reorienta? Acelasi lucru si pentru cei din "Residence", care se adauga traficului din Militari, dar care nu folosesc metroul pentru ca nu ai transport decent intre prima gura de metrou si inima cartierului (si practic, daca tot te-ai urcat in masina din Residence, nu cred ca s-ar da cineva jos sa ia metroul, dat fiind ca poti sa ajungi in buricul targului cu 3 benzi generoase).
Asa ca eu cand zic pe aici x,y,z, iau in considerare si alte investitii, nu ma gandesc la M6 asa de sine statator.
M4 e un exemplu bun de asa nu, dar nu din partea MREX/MT, dpmdv ce s-a facut la Straulesti e un pas inainte (multi se plang ca se fac prea tarziu anumite obiective, ca de ce nu s-au gandit din timp, in cazul asta, Straulesti e un T0 pentru P&R-urile necesare la intrarea in oras), ar trebui realizat si pe M6.2 un fel de P&R, dar evident ca multi care vin pe DN1 nu vor renunta la masina, fiindca au inca spatiul generos si nici nu exista inca niciun fel de taxare pentru acest lucru. Dar, cum spuneam, facem infrastructura, facem toate utilitatile si apoi taxam, faptul ca pe M4 nu se taxeaza parcarea pe strazile secundare gratis, asta e o problema impamantenita de ani buni, nu poti sa rezolvi asta cu primul P&R (bine, poti prin amenzi, dar na, apoi va exista cearta locala intre cei care locuiesc acolo si cei care vin din afara si nu vor sa plateasca pentru parcare), dar il construiesti pe al doilea, aduci transport public decent (metrou, metrou usor, etc.), incurajezi prin facilitati (ai abonament pe STB/MREX? In regula, poti parca!), apoi cand ai o retea intreaga pe toate radialele, faci cateva si pe inelul median (daca mai exista pe undeva loc) si apoi poti taxa.
Revenind la M6, intervalul de acord, e important, dar la fel de important e ca si acolo unde se realizeaza transport public de mare capacitate sa se reduca din carosabil. Daca facem M6 si in continuare vor exista atatea benzi de circulatie, nu o sa obtii foarte multe, evident ca nu convine, fiind o ruta aglomerata, dar, trebuie privit macro. A0+DNCB+P&R+M(X) si situatia se schimba. Crezi ca cei de exemplu de pe langa Militari, daca ar avea un transport public cu interval bun, macar cat sa-i duca la prima gura de metrou nu s-ar reorienta? Acelasi lucru si pentru cei din "Residence", care se adauga traficului din Militari, dar care nu folosesc metroul pentru ca nu ai transport decent intre prima gura de metrou si inima cartierului (si practic, daca tot te-ai urcat in masina din Residence, nu cred ca s-ar da cineva jos sa ia metroul, dat fiind ca poti sa ajungi in buricul targului cu 3 benzi generoase).
Asa ca eu cand zic pe aici x,y,z, iau in considerare si alte investitii, nu ma gandesc la M6 asa de sine statator.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
sab
Deocamdata parerea aproape unanima este ca NU se justifica asa o constructie ACUM :
https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-in ... atie.htm
Deocamdata parerea aproape unanima este ca NU se justifica asa o constructie ACUM :
https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-in ... atie.htm
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
subway guru
Nu e deloc unanima, e doar parerea unui ministru miop care ca si tine (dar din cu totul alte motive) nu vede padurea din cauza boschetilor si refuza metroul in loc sa-si rezolve corect problemele...
Nu e deloc unanima, e doar parerea unui ministru miop care ca si tine (dar din cu totul alte motive) nu vede padurea din cauza boschetilor si refuza metroul in loc sa-si rezolve corect problemele...
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
subway guru
Link
Gresit din ce punct de vedere, ca nu le convine lor???
Benzinari inconstienti...disperati ca UE le taie banii pentru dieselul lor iubit!
Link
Cătălin Drulă. Ce spune despre Metrorex
Ministrul nu vrea continuarea M6 până la Otopeni
Gresit din ce punct de vedere, ca nu le convine lor???
Benzinari inconstienti...disperati ca UE le taie banii pentru dieselul lor iubit!
📖 Pagination options