Topic: Achiziții autobuze hibrid noi
50 posts, 15995 views
📖 Pagination options
- Costin
-
Posted:
-
Re: Achiziție 10 autobuze hibrid noi
Costin
^^ cu doua observatii:
1. doar pe platforma noua
2. fisierul lui Andrei oricum avea 42MB deci el oricum n-ar fi putut sa il incarce.
Insa, am modificat mesajul si am adaugat fisierul (pentru admini nu e limita de upload). Deci problema este rezolvata.
^^ cu doua observatii:
1. doar pe platforma noua
2. fisierul lui Andrei oricum avea 42MB deci el oricum n-ar fi putut sa il incarce.
Insa, am modificat mesajul si am adaugat fisierul (pentru admini nu e limita de upload). Deci problema este rezolvata.
- alex83
-
Posted:
-
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achiziție 10 autobuze hibrid noi
PTMZ
O să fie interesant. Sunt curios cam cu ce preț vine Solaris. Mă cam miră prezența Mercedes, având în vedere bugetul alocat.
O să fie interesant. Sunt curios cam cu ce preț vine Solaris. Mă cam miră prezența Mercedes, având în vedere bugetul alocat.
- PTMZ
-
Posted:
-
- alex83
-
Posted:
-
Re: Achiziție 10 autobuze hibrid noi
alex83
Termenul a fost prelungit pana pe 19.02.2021. Probabil, ca la troleibuze, nu se va ajunge acolo.
Termenul a fost prelungit pana pe 19.02.2021. Probabil, ca la troleibuze, nu se va ajunge acolo.
- alex83
-
Posted:
-
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achiziție 10 autobuze hibrid noi
PTMZ
Ciudat mi se pare că data de finalizare a evaluării tehnice care figurează acum în sistem este 13 ianuarie 2021, în loc de 8 decembrie 2020.
Ciudat mi se pare că data de finalizare a evaluării tehnice care figurează acum în sistem este 13 ianuarie 2021, în loc de 8 decembrie 2020.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achiziție 10 autobuze hibrid noi
PTMZ
S-a terminat și evaluarea financiară, fiind selectat și câștigătorul.
S-a terminat și evaluarea financiară, fiind selectat și câștigătorul.
- George Balan
-
Posted:
-
- PTMZ
-
Posted:
-
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Achiziție 10 autobuze hibrid noi
Andrei Andraș
Trebuie să treacă perioada posibilelor contestații și apoi va apărea publică informația și semnarea contractului.
Trebuie să treacă perioada posibilelor contestații și apoi va apărea publică informația și semnarea contractului.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achiziție 10 autobuze hibrid noi
PTMZ
Câștigătorul este Mercedes. Am trimis zilele trecute o solicitare la primărie în acest sens și am primit azi răspunsul:
Câștigătorul este Mercedes. Am trimis zilele trecute o solicitare la primărie în acest sens și am primit azi răspunsul:
De asemenea va informam ca asa cum reiese din Raportul Procedurii Nr.8257/26.01.2021 posat in SEAP castigatorul este firma MERCEDES-BENZ TRYCKS&BUSES ROMANIA SRL.
- alex83
-
Posted:
-
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achiziție 10 autobuze hibrid noi
PTMZ
Comunicatul primăriei privind semnarea contractului:
Sursa: Brașov City
Comunicatul primăriei privind semnarea contractului:
Astăzi, 18 februarie, primarul Allen Coliban a semnat contractul de achiziție a 10 autobuze electric-hibride cu Mercedes-Benz Trucks&Buses România, reprezentanța din țara noastră a celebrei companii germane. Valoarea achiziției este de 13,4 milioane lei + TVA, iar cele 10 autobuze vor fi livrate în maxim 12 luni.
,,Mă bucur să vă anunț că am finalizat o procedură de achiziție, pentru 10 autobuze hibrid, ce vor deservi liniile din cartierul Bartolomeu – Stupini, respectiv liniile 25, 28 și 41. Este o achiziție cu impact direct asupra mediului, îmbunătățim zona aceasta sensibilă a calității aerului în Brașov. Reducerea emisiilor poluante este estimată la 17% pe liniile deservite, respectiv 96.213 kg dioxid de carbon/an, 1.291 kg oxizi de azot/an, 170,5 kg hidrocarburi/an. Cred că introducerea mijloacelor de transport public prietenoase cu mediu ar trebui să fie un element de mândrie pentru brașoveni și un element care să ajute la creșterea utilizării transportului în comun. Pe parcursul acestui an vrem să venim și cu alte măsuri, astfel încât transportul public brașovean să fie, cu adevărat, principala opțiune de transport pentru fiecare din locuitorii orașului. Ținta noastră este să transformăm Brașovul într-unul dintre primele municipii mari cu transport 100% verde. Până la finalul acestui an, din discuțiile pe care le-am avut cu operatorul de transport, vom avea aproximativ 70% verde”, a declarat primarul Allen Coliban.
,,Principalul avantaj al acestui autobuz este consumul redus de combustibil, și, implicit, emisiile reduse de bioxid de carbon, în special în momentul pornirii, când noxele sunt mult mai mari. Atunci sistemul hibrid intervine și reduce fantastic și consumul de combustibil, dar și noxele de dioxid de carbon emise de autobuzul Citaro hibrid. Un alt avantaj este și confortul pe care aceste autobuze îl oferă; este un autobuz încăpător pentru un autobuz cu propulsie alternativă, și vorbim de confort atât din punctul de vedere al șederii pe scaun, cât și din punct de vedere termic, nefăcându-se rabat de la încălzire iarna sau aer condiționat vara. Deci, confortul este extraordinar, și sperăm, cu asta, să convingem brașovenii să utilizeze aceste autobuze, pentru că este un efort deosebit și sunt convins că îl vor aprecia și vor dori să exploateze acest avantaj”, a declarat Valeriu Zaharia, CEO Mercedes-Benz Trucks&Buses România.
Cele 10 autobuze Mercedes-Benz, tip Citaro hibrid, vor circula pe liniile 25, 28 și 41, deservind zona de Nord a Municipiului Brașov, respectiv cartierele Bartolomeu, Avantgarden, Stupini.
– linia 25: Avantgarden – gara Brașov – terminal Poienelor,
– linia 28: Stupini (str. Fundăturii) – Avantgarden – Livada Poștei,
– linia 41: Stupini (str. Lujerului) – Livada Poștei.
Impact asupra mediului
Noile autobuze hibride vor înlocui în circulație autobuze mai vechi din parcul RATBV S.A. precum cele Diesel Euro 3 (Mercedes Conecto, MAN A74) și vor disponibiliza autobuzele mai noi (Mercedes Citaro, BMC Procity și Menarinibus) pentru a fi utilizate pe alte trasee urbane și metropolitane.
Reducerea emisiilor poluante cu cca. 17% pe liniile deservite, respectiv cca. 96213 kg CO2 (dioxid de carbon)/an, 1291 kg NOx (oxizi de azot)/an, 170,5 kg HC (hidrocarburi)/an, 26 kg particule/an
Detalii tehnice:
– autobuz tip urban de cca. 12 m lungime cu tracțiune hibridă (Diesel Euro 6 + electric);
– podea joasă și rampă pentru accesul persoanelor cu dizabilități;
– nr. uși de acces: 3 uși duble;
– lungime, latime, inaltime: 12135 mm, 2550 mm, 3150 mm;
– motor termic Euro 6 de putere 220 kW;
– motor/generator electric de putere 16 kW;
– sistem de frânare cu ABS și EBS;
– suspensie controlată electronic cu funcție de îngenunchere (kneeling – https://www.dictionary.com/browse/kneeling-bus), pentru a asigura accesul facil persoanelor în vârstă și al celor cu deficiențe locomotorii.
Avantaje:
– consum de combustibil redus: 33,2 l/100km (cu cca. 17% mai redus față de vehiculele clasice);
– capacitate de călători mare: 108 pasageri (27+1 locuri pe scaune);
– costuri de mentenanță reduse;
– garanție 5 ani sau 350.000 km.
Dotări:
– aer condiționat;
– sistem audio-video de informare (anunțarea stației următoare, afișarea traseului etc.);
– sistem de numărare pasageri;
– sistem de monitorizare a parametrilor vehiculului și a modului de conducere a vehiculului;
– sistem supraveghere video (8 camere video la interior și exterior);
– sistem de taxare (3 validatoare/vehicul);
– computer gestiune management trafic (GPS);
– sistem ADAS (asistența șofer pentru prevenirea coliziunilor cu pietoni, bicicliști, vehicule);
– acces WIFI pentru călători și prize USB pentru încărcarea telefoanelor mobile.
Această achiziție este derulată în cadrul proiectului ,,Achiziția de mijloace de transport moderne”, proiect finanțat, în proporție de 98%, prin Programul Operațional Regional, Axa Prioritară 4 a Programului REGIO 2014-2020, Obiectiv Specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă.
Sursa: Brașov City
📖 Pagination options