Topic: Discuții după inaugurare
161 posts, 41796 views
📖 Pagination options
- Stefan28
-
Posted:
-
Re: Discuții după inaugurare
Stefan28
Păi da, sunt maxim doi trei călători dus și întors. Să nu uităm că încă avem restricții. Poate când totul revine la normal (oare?) vor mai apărea călători...
Până la Euro eu văd linia ca fiind utilizată aproape deloc.
Păi da, sunt maxim doi trei călători dus și întors. Să nu uităm că încă avem restricții. Poate când totul revine la normal (oare?) vor mai apărea călători...
Până la Euro eu văd linia ca fiind utilizată aproape deloc.
- cris_m
-
Posted:
-
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții după inaugurare
shoppy
Probabil la macazurile vechi din Mogosoaia si Pajura.
Cand v-am auzit ca se opreste electronica din avioane si masini de la flama de la pantograf am crezut ca va ganditi la flama, daca vorbiti ca "instaltia de radioghidaj ar putea sa simta campul electromagnetic cauzat de flama de la pantograf" este clar ca s-au vazut prea multe filme de la Holliwood cu EMP si bombe atomice, evident fara a se intelege.
Stiu si eu ca EMP vine de la Electro Magnetic Pulse si ca prajeste electronicele, dar acolo nu este de vina partea magnetica ci cantitatea de energie electrica disipata.
Pe romaneste, campul electromagnetic se defineste ca un camp magnetic generat de trecerea curentului electri printr-un conductor, deci flama de la pantograf va genera un camp electromagnetic infim fata de intreaga catenara, deci problema este pusa absolut gresit si fara intelegerea fenomenului(cele 4 linii trifazate de 220kV si 110kV din capatul celalalt genereaza un camp electromagnetic infinit mai mare decat o catenara monofazata de 22kV).
Este adevarat ca, curentul electric poate crea un camp magnetic(misca acul de la busola plasat deasupra unui conductor in experimentele de la scoala) insa acesta se disipa foarte repede in spatiu, zona in care se simt efectele sunt de ordinul zecilor de metri la tensiuni de sute de kV, deci nici o problema, iar instalatia de radioghidaj, chiar daca mai este numita si radiobusola, nu are nici o treaba cu busola magnetica, avioanele nu folosesc busola la aterizare, deci electromagnetismul nu are nici o treaba.
Ce ar putea sa produca probleme este parte de unde radio, si da, este posibil ca o flama sa produca emisii radio pe toate frecventele dar acelea erau construite special pentru asta, si asa cum s-a spus, apoi se filtrau frecventele dorite si se amplificau si apoi se transmiteau printr-o antena.
Despre antena, se poate ca instalatia de tractiune sa semene pentru unii cu o antena insa ea este practic opusul unei antene, la o antena radio dedicata toata puterea se disipa in aer, nu exista o cale spre pamant printr-un consumator, ceea ce este exact ceea ce se intampla cand ai o locomotiva, deci chiar daca ai o flama la pantograful unei locomotive, peste 99% din putere circula intre catenara si pantograf pentru a se disipa apoi pe motoare, deci foarte putina putere este disponibila pentru a crearea de zgomot la alta frecventa decat 50Hz si si mai putina din acea putere se disipa in aer ca zgomot radio. Instalatia de radio ghidaj insa foloseste o antena dedicata, proiectata si optimizata din start sa functioneze ca o antena care disipeaza maximum de putere in aer.
Despre frecventa, flama emite pe toate frecventele, deci puterea disipata se imparte pe toate frecventele, in timp ce antena din instalatia de radioghidaj este proeictata si optimizata din start doar pentru frecventa dorita(lungimea fizica a antenei multiplu de sfert de lungime de unda si alte detalii).
Despre directie, daca am avea transmisie radio de la flama de la pantograf, acea transmisie ar fi omnidirectionala, deci doar o mica parte din putere este indreptata spre avion, in timp ce emitatorul instalatiei de radioghidaj este unul proiectat si optimizat din start sa fie unul directional, deci toata puterea este directionata pe directia pistei.
Despre informatie, nu am stat sa ma documentez, dar din cate stiu instalatia de radioghidaj transmite si un puls, deci nu este o sinusoida cheala la o anumita frecventa care sa fie usor de replicat din intamplare, in timp ce flama transmite doar zgomot alb(nu mai intru in detalii de purtatoare, modulatie si altele).
Deci avem o fractiune dintr-o fractiune dintr-o fractiune, pai daca o luam asa pai atunci si un gigel cu un aparat de sudura poate sa genereze nustiuce pe care sa-l "simta" instalatia.
Si apoi, eu nu sunt convins ca Infra a cerut autorizatie pentru o linie electrificata, ei abia aveau bani sa construiasca ce s-a construit dapai sa mai puna si electrificare intre PO Triaj si Mogosoaia fara sa aiba gabarit de electrificare in pasajul liniei etc etc, apoi linia era cu dedicatie pentru Calatori care oricum nu plateste TUI si nu are realistic in plan sa aduca rame electrice, defapt viaductul construit la aeroport cred ca nici nu permite constructiv montarea de stalpi, deci nu a fost absolut nimeni interesat sa ceara si sa se certe cu Romatsa pentru electrificare, deci evident ca nu s-a aprobat.
Probabil la macazurile vechi din Mogosoaia si Pajura.
Cand v-am auzit ca se opreste electronica din avioane si masini de la flama de la pantograf am crezut ca va ganditi la flama, daca vorbiti ca "instaltia de radioghidaj ar putea sa simta campul electromagnetic cauzat de flama de la pantograf" este clar ca s-au vazut prea multe filme de la Holliwood cu EMP si bombe atomice, evident fara a se intelege.
Stiu si eu ca EMP vine de la Electro Magnetic Pulse si ca prajeste electronicele, dar acolo nu este de vina partea magnetica ci cantitatea de energie electrica disipata.
Pe romaneste, campul electromagnetic se defineste ca un camp magnetic generat de trecerea curentului electri printr-un conductor, deci flama de la pantograf va genera un camp electromagnetic infim fata de intreaga catenara, deci problema este pusa absolut gresit si fara intelegerea fenomenului(cele 4 linii trifazate de 220kV si 110kV din capatul celalalt genereaza un camp electromagnetic infinit mai mare decat o catenara monofazata de 22kV).
Este adevarat ca, curentul electric poate crea un camp magnetic(misca acul de la busola plasat deasupra unui conductor in experimentele de la scoala) insa acesta se disipa foarte repede in spatiu, zona in care se simt efectele sunt de ordinul zecilor de metri la tensiuni de sute de kV, deci nici o problema, iar instalatia de radioghidaj, chiar daca mai este numita si radiobusola, nu are nici o treaba cu busola magnetica, avioanele nu folosesc busola la aterizare, deci electromagnetismul nu are nici o treaba.
Ce ar putea sa produca probleme este parte de unde radio, si da, este posibil ca o flama sa produca emisii radio pe toate frecventele dar acelea erau construite special pentru asta, si asa cum s-a spus, apoi se filtrau frecventele dorite si se amplificau si apoi se transmiteau printr-o antena.
Despre antena, se poate ca instalatia de tractiune sa semene pentru unii cu o antena insa ea este practic opusul unei antene, la o antena radio dedicata toata puterea se disipa in aer, nu exista o cale spre pamant printr-un consumator, ceea ce este exact ceea ce se intampla cand ai o locomotiva, deci chiar daca ai o flama la pantograful unei locomotive, peste 99% din putere circula intre catenara si pantograf pentru a se disipa apoi pe motoare, deci foarte putina putere este disponibila pentru a crearea de zgomot la alta frecventa decat 50Hz si si mai putina din acea putere se disipa in aer ca zgomot radio. Instalatia de radio ghidaj insa foloseste o antena dedicata, proiectata si optimizata din start sa functioneze ca o antena care disipeaza maximum de putere in aer.
Despre frecventa, flama emite pe toate frecventele, deci puterea disipata se imparte pe toate frecventele, in timp ce antena din instalatia de radioghidaj este proeictata si optimizata din start doar pentru frecventa dorita(lungimea fizica a antenei multiplu de sfert de lungime de unda si alte detalii).
Despre directie, daca am avea transmisie radio de la flama de la pantograf, acea transmisie ar fi omnidirectionala, deci doar o mica parte din putere este indreptata spre avion, in timp ce emitatorul instalatiei de radioghidaj este unul proiectat si optimizat din start sa fie unul directional, deci toata puterea este directionata pe directia pistei.
Despre informatie, nu am stat sa ma documentez, dar din cate stiu instalatia de radioghidaj transmite si un puls, deci nu este o sinusoida cheala la o anumita frecventa care sa fie usor de replicat din intamplare, in timp ce flama transmite doar zgomot alb(nu mai intru in detalii de purtatoare, modulatie si altele).
Deci avem o fractiune dintr-o fractiune dintr-o fractiune, pai daca o luam asa pai atunci si un gigel cu un aparat de sudura poate sa genereze nustiuce pe care sa-l "simta" instalatia.
Si apoi, eu nu sunt convins ca Infra a cerut autorizatie pentru o linie electrificata, ei abia aveau bani sa construiasca ce s-a construit dapai sa mai puna si electrificare intre PO Triaj si Mogosoaia fara sa aiba gabarit de electrificare in pasajul liniei etc etc, apoi linia era cu dedicatie pentru Calatori care oricum nu plateste TUI si nu are realistic in plan sa aduca rame electrice, defapt viaductul construit la aeroport cred ca nici nu permite constructiv montarea de stalpi, deci nu a fost absolut nimeni interesat sa ceara si sa se certe cu Romatsa pentru electrificare, deci evident ca nu s-a aprobat.
- Un cylon
-
Posted:
-
Re: Discuții după inaugurare
Un cylon
Lee de Forest a inventat oscilatorul și amplificatorul. Înainte de el, doar rezonanța din antenă și filtru mai poți să spui că ar fi "amplificat" ceva.
Am căutat pe Google "can railroad contact wire arcing cause em interference" și am găsit multe lucrări științifice despre undele radio generate de flamele pantografului (care sunt mai dese iarna).
Mai e interesant și https://en.wikipedia.org/wiki/Spark-gap_transmitter (se precizează că aceste aparate, oricât de bine proiectate ar fi fost, au fost complet interzise în 1934 la nivel mondial).
shoppy wrote:
apoi se filtrau frecventele dorite si se amplificau si apoi se transmiteau printr-o antena.
Lee de Forest a inventat oscilatorul și amplificatorul. Înainte de el, doar rezonanța din antenă și filtru mai poți să spui că ar fi "amplificat" ceva.
Am căutat pe Google "can railroad contact wire arcing cause em interference" și am găsit multe lucrări științifice despre undele radio generate de flamele pantografului (care sunt mai dese iarna).
Mai e interesant și https://en.wikipedia.org/wiki/Spark-gap_transmitter (se precizează că aceste aparate, oricât de bine proiectate ar fi fost, au fost complet interzise în 1934 la nivel mondial).
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Discuții după inaugurare
TibiV
@Un cylon,
multumesc pentru ajutor...
V-am spus, am lucrat in aviatie, dar nu ca "aparatist de bord", deci nu pretind ca sunt "expert" in electronica si comunicatii radio.
Dar am avut colegi care cu asta se ocupau.
Iar cand vorbim de aviatie, se aplica ad-litteram zicala "Better be safe than sorry"...
https://www.caa.ro/ro/pages/avion-de-calibrare (Autoritatea Aeronautica Civila)
@Un cylon,
multumesc pentru ajutor...
V-am spus, am lucrat in aviatie, dar nu ca "aparatist de bord", deci nu pretind ca sunt "expert" in electronica si comunicatii radio.
Dar am avut colegi care cu asta se ocupau.
Iar cand vorbim de aviatie, se aplica ad-litteram zicala "Better be safe than sorry"...
Aeronavele (...) folosesc mijloace de navigație aeriană, însemnând și navigație pe rută, și navigație în zona terminală - sosirea la aterizare. Aceste mijloace de navigație aeriană, în mod uzual, funcționează pe baza semnalelor de radiofrecvență - care pot fi supuse interferențelor sau bruiajelor, fie datorită factorilor externi, fie datorită uzurii sau dereglării echipamentelor. Este necesar în special ca mijloacele de radionavigație (ILS) folosite pentru sosirea la aterizare în condiții meteo grele să fie în bună stare de funcționare - sunt ușor de imaginat consecințele posibile în situația în care în procedura de aterizare aeronava urmărește un semnal ILS fără precizia necesară, care ar ghida aeronava în lateralul pistei sau sub panta normală de aterizare unde apare pericolul lovirii eventualelor obstacole.
https://www.caa.ro/ro/pages/avion-de-calibrare (Autoritatea Aeronautica Civila)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discuții după inaugurare
andrei11
TibiV, cu această postare ai aplicat fix zicala << Unde dai și unde crapă >>. Ce am întrebat eu ( dacă flacăra aia are vreo influență asupra avionului aflat la peste 130 m înălțime ) și ce ai răspuns tu.
TibiV, cu această postare ai aplicat fix zicala << Unde dai și unde crapă >>. Ce am întrebat eu ( dacă flacăra aia are vreo influență asupra avionului aflat la peste 130 m înălțime ) și ce ai răspuns tu.
- Chev Celios
-
Posted:
-
Re: Discuții după inaugurare
Chev Celios
Am pus aici ceea ce zice regulamentul celor de la AIHCB.
Chev Celios wrote:
Din cunostintele mele zonele de protectie si siguranta a navigatiei aeriene sunt asa:
⦁ pentru piste :
- în lungul fiecărei piste la o distanţă de minim 150 m de-o parte şi de alta a axei pistei;
- la extremităţile pistei, la o distanţă de 500 m de pragul pistei, pe direcţiile de apropiere;
⦁ pentru căile de rulare :
- în lungul fiecărei căi de rulare la o distanţă de 47,5 m de-o parte şi de alta a axei căii de rulare.
Am pus aici ceea ce zice regulamentul celor de la AIHCB.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discuții după inaugurare
sab
Abia inaugurat si facem lucrari de intretinere ??
Compania Transferoviar anunță că va anula trenurile către aeroport timp de trei săptămâni, la cererea CFR Infrastructură
https://economie.hotnews.ro/stiri-indust ... tura.htm
Abia inaugurat si facem lucrari de intretinere ??
Compania Transferoviar anunță că va anula trenurile către aeroport timp de trei săptămâni, la cererea CFR Infrastructură
https://economie.hotnews.ro/stiri-indust ... tura.htm
Compania privată Transferoviar anunță că va anula trenurile către aeroport în perioada 25 ianuarie - 13 feruarie la cererea CFR Infrastructură care va închide linia pentru lucrări de întreținere. Trenurile circulă din 13 decembrie pe cei 19 km dintre Gara de Nord și Otopeni, iar TFC are 10 dintre cele 72 de trenuri, CFR Călători având 42, iar Regio Călători, 20. Trebuie menționat că din cei 19 km, doar 3 km reprezintă linia construită anul trecut.
Ce spune Transferoviar
ANUNT INCHIDERE LINIE BUCURESTI NORD – MOGOSOAIA – H.M. AEROPORT H. COANDA T1
Avand in vedere solicitarile CFR Infrastructura pentru efectuarea lucrarilor de intretinere a liniei de cale ferata pe relatia Bucuresti Nord – Aeroport H. Coanda , trenurile T.F.C. vor fi anulate in perioada 25.01.2021 – 13.02.2021.
In data de 25.01.2021 – vor circula doar trenurile 15021 pe relatia Bucuresti Nord – Aeroport H. Coanda, si trenul 15020 pentru retur.
In data de 14.02.2021 – NU vor circula trenurile 15021 pe relatia Bucuresti Nord – Aeroport H. Coanda, si trenul 15020 pentru retur.
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Discuții după inaugurare
TibiV
Inseamna ca nu ai inteles (sau nu ai citit cu atentie) postarile mele anterioare pe subiect...
Flacara / flama nu are nimic de-a face "fizic" cu avionul. Nu il atinge, avionul "nu se curenteaza", nici nu ia foc...
Ceea ce am tot explicat aici este ca impulsul electromagnetic poate afecta aparatele de bord - mai exact ILS-ul (Instrumental Landing System). In special aparatele de la bordul avionului, mai sensibile decat cele de la sol... Alea care aduc avionul pe pista atunci cand vremea este proasta.
Si nu trebuie sa "prajeasca" aparatele (cum a explicat shoppy - de altfel corect - efectele EMP. Dar EMP care "prajeste" apare doar atunci cand explodeaza o bomba atomica).
Este suficient "sa zapaceasca" aparatele pentru 30-60 secunde ca sa risti o prabusire...
Hai sa o luam babeste...
Mergi pe un drum intunecat, dar ai ca reper o lumina in locul unde trebuie sa ajungi.
Si, brusc, iti iese unul fata si iti face o poza cu "blitzul"... In secunda doi nu simti ca "ai orbit"?...
(Si la petrecerile cu prieteni, daca face unul o poza cu un aparat clasic cu blitz ii "chioreste" pe cei fotografiati...)
Este cam acelasi lucru.
Dar nu in spectrul optic, ci in cel radio...
Chiar nu inteleg ce nu intelegi...
andrei11 wrote:
Ce am întrebat eu ( dacă flacăra aia are vreo influență asupra avionului aflat la peste 130 m înălțime ) și ce ai răspuns tu.
Inseamna ca nu ai inteles (sau nu ai citit cu atentie) postarile mele anterioare pe subiect...
Flacara / flama nu are nimic de-a face "fizic" cu avionul. Nu il atinge, avionul "nu se curenteaza", nici nu ia foc...
Ceea ce am tot explicat aici este ca impulsul electromagnetic poate afecta aparatele de bord - mai exact ILS-ul (Instrumental Landing System). In special aparatele de la bordul avionului, mai sensibile decat cele de la sol... Alea care aduc avionul pe pista atunci cand vremea este proasta.
Si nu trebuie sa "prajeasca" aparatele (cum a explicat shoppy - de altfel corect - efectele EMP. Dar EMP care "prajeste" apare doar atunci cand explodeaza o bomba atomica).
Este suficient "sa zapaceasca" aparatele pentru 30-60 secunde ca sa risti o prabusire...
Hai sa o luam babeste...
Mergi pe un drum intunecat, dar ai ca reper o lumina in locul unde trebuie sa ajungi.
Si, brusc, iti iese unul fata si iti face o poza cu "blitzul"... In secunda doi nu simti ca "ai orbit"?...
(Si la petrecerile cu prieteni, daca face unul o poza cu un aparat clasic cu blitz ii "chioreste" pe cei fotografiati...)
Este cam acelasi lucru.
Dar nu in spectrul optic, ci in cel radio...
Chiar nu inteleg ce nu intelegi...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discuții după inaugurare
andrei11
Tu eviți răspunsul, asta e clar. Îl eviți pentru că nu știi să calculezi ( nici eu nu știu dar n-am pretenția să știu ).
Reiau întrebarea:
La o pantă de aterizare de 3 grade când trece peste linia de tren avionul se află la o înălțime de 135 metri - și mai bine - față de sol.
La câți metri față de flamă se manifestă câmpul electromagnetic ?
Ce e de neînțeles la întrebarea asta ?
E limpede.
Știi voltajul / intensitatea curentului, știi << dimensiunea >> flamei, știi timpul de existență a ei, calculează-mi ce câmp electromagnetic generează flama și pe ce distanță față de flamă se manifestă acest câmp.
Tu m-ai luat la mișto cu mașinile, nu eu am început.
Hai că mai repet odată ca la televiziunile comerciale unde în trei minute ți se spune aceeași informație de 4 - 5 ori să-ți intre în cap.
Repet,
Știi voltajul / intensitatea curentului, știi << dimensiunea >> flamei, știi timpul de existență a ei, calculează-mi ce câmp electromagnetic generează flama și pe ce distanță față de flamă se manifestă acest câmp.
Avionul la o pantă de aterizare de 3 grade este la 135 de metri față de linie, având în vedere că linia ferată est aproximativ la 2,2 km față de capul pistei.
Și ca să fiu în ton cu televiziunile comerciale, mai repet odată întrebarea:
Știi voltajul / intensitatea curentului, știi << dimensiunea >> flamei, știi timpul de existență a ei, calculează-mi ce câmp electromagnetic generează flama și pe ce distanță față de flamă se manifestă acest câmp.
Avionul la o pantă de aterizare de 3 grade este la 135 de metri față de linie, având în vedere că linia ferată est aproximativ la 2,2 km față de capul pistei.
Acum e clar răspunsul pe care-l aștept ?
Repet pentru ultima oară:
Știi voltajul / intensitatea curentului, știi << dimensiunea >> flamei, știi timpul de existență a ei, calculează-mi ce câmp electromagnetic generează flama și pe ce distanță față de flamă se manifestă acest câmp.
Avionul la o pantă de aterizare de 3 grade este la 135 de metri față de linie, având în vedere că linia ferată est aproximativ la 2,2 km față de capul pistei.
Tu eviți răspunsul, asta e clar. Îl eviți pentru că nu știi să calculezi ( nici eu nu știu dar n-am pretenția să știu ).
Reiau întrebarea:
La o pantă de aterizare de 3 grade când trece peste linia de tren avionul se află la o înălțime de 135 metri - și mai bine - față de sol.
La câți metri față de flamă se manifestă câmpul electromagnetic ?
Ce e de neînțeles la întrebarea asta ?
E limpede.
Știi voltajul / intensitatea curentului, știi << dimensiunea >> flamei, știi timpul de existență a ei, calculează-mi ce câmp electromagnetic generează flama și pe ce distanță față de flamă se manifestă acest câmp.
Tu m-ai luat la mișto cu mașinile, nu eu am început.
Hai că mai repet odată ca la televiziunile comerciale unde în trei minute ți se spune aceeași informație de 4 - 5 ori să-ți intre în cap.
Repet,
Știi voltajul / intensitatea curentului, știi << dimensiunea >> flamei, știi timpul de existență a ei, calculează-mi ce câmp electromagnetic generează flama și pe ce distanță față de flamă se manifestă acest câmp.
Avionul la o pantă de aterizare de 3 grade este la 135 de metri față de linie, având în vedere că linia ferată est aproximativ la 2,2 km față de capul pistei.
Și ca să fiu în ton cu televiziunile comerciale, mai repet odată întrebarea:
Știi voltajul / intensitatea curentului, știi << dimensiunea >> flamei, știi timpul de existență a ei, calculează-mi ce câmp electromagnetic generează flama și pe ce distanță față de flamă se manifestă acest câmp.
Avionul la o pantă de aterizare de 3 grade este la 135 de metri față de linie, având în vedere că linia ferată est aproximativ la 2,2 km față de capul pistei.
Acum e clar răspunsul pe care-l aștept ?
Repet pentru ultima oară:
Știi voltajul / intensitatea curentului, știi << dimensiunea >> flamei, știi timpul de existență a ei, calculează-mi ce câmp electromagnetic generează flama și pe ce distanță față de flamă se manifestă acest câmp.
Avionul la o pantă de aterizare de 3 grade este la 135 de metri față de linie, având în vedere că linia ferată est aproximativ la 2,2 km față de capul pistei.
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Discuții după inaugurare
TibiV
Iar eu ti-am spus de la bun inceput ca nu stiu, pentru ca nu sunt "aparatist de bord" sau radist.
Ca si tine, sunt inginer mecanic, nu inginer electro...
Si la varsta asta nu ma apuc sa reinventez apa sau focul, nici sa invat calculele pentru amplitudinea si intensitatea impulsurilor electromagnetice. Insa amarata aia de fizica din scoala ma face sa inteleg cafenomenul in sine exista.
Daca cei care raspund de siguranta traficului aerian spun ca este riscant, ca flama poate perturba aparatura ILS, de ce as pune la indoiala chestia asta?
Ar fi ca si cand as pune la indoiala ca vaccinul anti-covid ar fi util, desi aia care sunt de meserie spun ca este sigur si eficient, si le-as cere calcule exact...
LE
Nu ti-am raspuns deloc la misto.
Iar cu masinile tu ai inceput...
Iar eu ti-am spus de la bun inceput ca nu stiu, pentru ca nu sunt "aparatist de bord" sau radist.
Ca si tine, sunt inginer mecanic, nu inginer electro...
Si la varsta asta nu ma apuc sa reinventez apa sau focul, nici sa invat calculele pentru amplitudinea si intensitatea impulsurilor electromagnetice. Insa amarata aia de fizica din scoala ma face sa inteleg cafenomenul in sine exista.
Daca cei care raspund de siguranta traficului aerian spun ca este riscant, ca flama poate perturba aparatura ILS, de ce as pune la indoiala chestia asta?
Ar fi ca si cand as pune la indoiala ca vaccinul anti-covid ar fi util, desi aia care sunt de meserie spun ca este sigur si eficient, si le-as cere calcule exact...
LE
Nu ti-am raspuns deloc la misto.
Iar cu masinile tu ai inceput...
andrei11 wrote:
Mai aveai puțin și spuneai că se defectează toate circuitele electrice ale tuturor mașinilor din zonă.
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Discuții după inaugurare
TibiV
Precizari la zi:
Sursa: email
Precizari la zi:
Condiții temporare de circulație pe relația București Nord – Aeroport International Henri Coandă București T1
Bucureşti, 21 ianuarie 2021
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA informează că, în perioada 25.01.2021 - 08.02.2021, pe relația București Nord - Aeroportul Internațional Henri Coandă București, antreprenorul va executa, în intervalul orar 8.40 - 14.30, lucrările de sudură a șinelor și aparatelor de cale, conform proceselor tehnologice prevăzute în proiectul de realizare a investiției.
Lucrările de sudură a șinelor și a aparatelor de cale se execută după darea în exploatare a liniei și scurgerea tonajului de stabilizare a prismei de balast, cu închiderea liniei respective, procesul tehnologic necesitând un interval prestabilit pentru atingerea parametrilor tehnici de calitate a sudurilor. Este important de menționat faptul că, acest tip de lucrări se execută la orice investiție care presupune înlocuirea suprastructurii căii.
Fiind astfel îndeplinite conditiile tehnice de realizare a căii fără joante (CFJ) pe relația București Nord - Aeroportul International Henri Coandă București, prin atingerea tonajului de stabilizare și, de asemenea, fiind anunțate și temperaturi pozitive în perioada următoare, constructorul a solicitat închiderea temporară a circulației pentru desfășurarea acestor lucrări de sudură a șinelor și aparatelor de cale, prevăzute în procesele tehnologice ale proiectul de realizare a investiției și consemnate în documentele de recepție.
Menționăm faptul că, în perioada desfășurării lucrărilor, respectiv 25 ianuarie - 8 februarie 2021, între orele 8.40 – 14.30, CFR SA a solicitat operatorilor de transport feroviar de călători anularea a 18 trenuri din cele 72 de trenuri prevăzute în orarul zilnic de circulație pe relația București Nord - Aeroport International Henri Coandă București T1, celelalte trenuri respectând programul de circulație stabilit în intervalul orar 14:30 – 08:40, pe această rută.
Trenurile anulate în perioada 25 ianuarie - 8 februarie 2021, între orele 8.40 – 14.30, sunt următoarele:
· CFR Călători – 4 trenuri (10715, 10718, 10717, 10720);
· Regio Călători – 8 trenuri (16049, 16048, 16051, 16050, 16053, 16052, 16055, 16054);
· Transferoviar Călători – 6 trenuri (15022, 15023, 15024, 15025, 15026, 15027). În ceea ce privește operatorul de transport feroviar Transferoviar Călători, precizăm faptul că acesta a solicitat din proprie inițiativă anularea a încă 4 trenuri (15028, 15029, 15020, 15021), care însă nu circulau în intervalul orar necesar desfășurării lucrărilor de sudură a șinelor și aparatelor de cale.
Reamintim faptul că, lucrările aferente obiectivului de investiții Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Aeroport Internațional Henri Coandă București - FAZA I: Racord C.F. la terminalul T1, Aeroport International Henri Coandă București, au fost executate în conformitate cu prevederile legale în vigoare și cu cerințele contractuale, fiind recepționate în data de 03.12.2020.
Compania Naţională de Căi Ferate CFR S.A. cere scuze călătorilor pentru disconfortul creat și le mulțumește pentru înțelegere, asigurându-i totodată că lucrările executate pe această linie îndeplinesc toate condițiile de siguranță, prevăzute de instrucțiile feroviare de specialitate.
Sursa: email
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discuții după inaugurare
andrei11
Bine că s-a găsit cineva să ne lămurească. Și eu "azvârleam" cu acuzații nefondate !
___________________
Pentru cei care se pricep la câmpuri, poate ne lămurește cineva:
Știm voltajul / intensitatea curentului, știm << dimensiunea >> flamei, știm timpul de existență a ei, poate calculează cineva ce câmp electromagnetic generează flama și pe ce distanță față de flamă se manifestă acest câmp.
Bine că s-a găsit cineva să ne lămurească. Și eu "azvârleam" cu acuzații nefondate !
___________________
Pentru cei care se pricep la câmpuri, poate ne lămurește cineva:
Știm voltajul / intensitatea curentului, știm << dimensiunea >> flamei, știm timpul de existență a ei, poate calculează cineva ce câmp electromagnetic generează flama și pe ce distanță față de flamă se manifestă acest câmp.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții după inaugurare
shoppy
Pai tocmai asta este problema, nu ai cum sa calculezi ca ai prea multe variabile, daca era in laborator sa pui 2 electrozi la x mm intre ei este clara tensiunea dintre ei si daca apare o flama intre ei atunci este clar ca, curentul masurat este curentul care trece prin flama.
La locomotiva patina atinge firul, deci teoretic si patina si firul sunt la ceeasi tensiune, doar ca in caz de apa sau gheata contactul nu este perfect, intre patina si fir apare o rezistenta, din cauza asta apare o diferenta de tensiune intre patina si fir, de aceea ai niste curent care o sa circule prin aer sau apa intre fir si patina, mai mult pantograful este in miscare deci rezistenta de cotact se schimba tot timpul iar apa se transforma in abur, deci nu o sa poti masura niciodata tensiunea, curentul si lungimea flamei, deci practic nu se poate calcula cum nu se poate calcula nici urmatorul cutremur.
Poti cel mult sa faci masuratori la diferite distante ca sa vezi care este puterea emisa pe frecventa care te intereseaza in anumite conditii, cum se spunea mai devreme, mai mult pe ploaie, zapada sau chiciura.
Asta cu sa-i credem pe specialisti, ca "specialistii au spus ca influenteaza" sau "se simte" este limbaj de balta si nu de specialisti, instalatiile au niste parametrii pentru perturbatiile pe care le pot accepta in functie de standardul pe care il declara producatorul ca indeplinit, deci limbajul specialist ar fi sa ni se spuna cat sunt emisiile de la catenara fata de acel standard?, 5%? 200%?
Apoi de ce ar vorbii specialistii statului tampenii, in republica bananiera sunt mai multe motive:
- ca nu ii trage nimeni la raspundere pentru tampeniile facute, avem licitatii anulate in instanta de contractori sau la care au aparut costuri suplimentare imense pentru ca specilistii statului scriu tampenii in documente, a fost vreodata vreun specialist al statului tras la raspundere sau macar desemnat ca vinovat?
- ca sa atraga atentia asupra lor ca sa se planga ca sunt subfinantati
- ca stiu ca sunt numiti si schimbati doar pe criterii politice si pentru asta este ordinul politic sa se puna contra
- ca sunt incompetenti
- ca este mai sigur sa nu te incriminezi cu nimic, din seria cine nu munceste nu greseste(am avut de-a face cu specialisti ai statului care refuzau sa imi semneze hartiile pe instalatiile puse in functie si aflate in exploatare desi legea si contractul spunea ca trebuie sa imi semneze, era ridicol, nu puteau sa plece ca trebuiau sa dea cu cartela la poarta asa ca se evaporau si ajungeam sa jucam vati-ascunselea prin cladire, i-am gasit ascunzandu-se in arhiva sau in boxele de la subsol)
Pai tocmai asta este problema, nu ai cum sa calculezi ca ai prea multe variabile, daca era in laborator sa pui 2 electrozi la x mm intre ei este clara tensiunea dintre ei si daca apare o flama intre ei atunci este clar ca, curentul masurat este curentul care trece prin flama.
La locomotiva patina atinge firul, deci teoretic si patina si firul sunt la ceeasi tensiune, doar ca in caz de apa sau gheata contactul nu este perfect, intre patina si fir apare o rezistenta, din cauza asta apare o diferenta de tensiune intre patina si fir, de aceea ai niste curent care o sa circule prin aer sau apa intre fir si patina, mai mult pantograful este in miscare deci rezistenta de cotact se schimba tot timpul iar apa se transforma in abur, deci nu o sa poti masura niciodata tensiunea, curentul si lungimea flamei, deci practic nu se poate calcula cum nu se poate calcula nici urmatorul cutremur.
Poti cel mult sa faci masuratori la diferite distante ca sa vezi care este puterea emisa pe frecventa care te intereseaza in anumite conditii, cum se spunea mai devreme, mai mult pe ploaie, zapada sau chiciura.
Asta cu sa-i credem pe specialisti, ca "specialistii au spus ca influenteaza" sau "se simte" este limbaj de balta si nu de specialisti, instalatiile au niste parametrii pentru perturbatiile pe care le pot accepta in functie de standardul pe care il declara producatorul ca indeplinit, deci limbajul specialist ar fi sa ni se spuna cat sunt emisiile de la catenara fata de acel standard?, 5%? 200%?
Apoi de ce ar vorbii specialistii statului tampenii, in republica bananiera sunt mai multe motive:
- ca nu ii trage nimeni la raspundere pentru tampeniile facute, avem licitatii anulate in instanta de contractori sau la care au aparut costuri suplimentare imense pentru ca specilistii statului scriu tampenii in documente, a fost vreodata vreun specialist al statului tras la raspundere sau macar desemnat ca vinovat?
- ca sa atraga atentia asupra lor ca sa se planga ca sunt subfinantati
- ca stiu ca sunt numiti si schimbati doar pe criterii politice si pentru asta este ordinul politic sa se puna contra
- ca sunt incompetenti
- ca este mai sigur sa nu te incriminezi cu nimic, din seria cine nu munceste nu greseste(am avut de-a face cu specialisti ai statului care refuzau sa imi semneze hartiile pe instalatiile puse in functie si aflate in exploatare desi legea si contractul spunea ca trebuie sa imi semneze, era ridicol, nu puteau sa plece ca trebuiau sa dea cu cartela la poarta asa ca se evaporau si ajungeam sa jucam vati-ascunselea prin cladire, i-am gasit ascunzandu-se in arhiva sau in boxele de la subsol)
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Racordarea directă a aeroportului la rețeaua feroviară (noua legătură GdN - OTP)
•
Choose destination