Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTramvaie STB

 

Topic: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri

658 posts, 203121 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 25 26 27 28 29 30 31  ... 47
 
 

📖 Pagination options
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri gexge

Linia 43 wrote:
Presupunand ca nu se semneaza ,VFU Electroputere, dpdv legal, are temei  sa ceara despagubiri?

Practic da, teoretic STB se poate lega de anumite aspecte din evaluarea tehnică/omologare și alte chestii de genul ăsta.

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri PTMZ

...aspecte pe care chiar ei le-au aprobat. Deci și-au făcut-o cu mâna lor.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 Stefan28

Sursa:
BREAKING S-a anulat licitația de tramvaie a STB. Lobby al producătorilor de autobuze
Anularea licitației nu apare în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), unde procedura figurează în continuare ca fiind ”în desfășurare”. În schimb, pe site-ul Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) este postată o informație privind o contestație depusă pe 12 ianuarie 2021 (marți) de către câștigătorii licitației, în contradictoriu cu Societatea de Transport București STB SA.

Licitația de tramvaie a STB. Noul director general al STB, a confirmat pentru Club Feroviar faptul că licitația a fost anulată. ”A fost anulată din lipsă de fonduri. Noi, STB nu avem bani, dacă nu suntem prinși pe lista de investiții de la Primărie. Această achiziție nu a fost prinsă deloc anul trecut”, a declarat el.

Întrebat de unde știe dacă în acest an investiția nu va fi inclusă pe lista obiectivelor finanțabile de Primăria Municipiului București, din moment ce bugetul Capitalei nu a fost aprobat, nefiind gata nici cel național, Mihai Petcu a evitat să răspundă.

Licitația de tramvaie a STB, disputată de producători români
Pe 31 iulie 2020, Electroputere VFU asociată cu Reloc SA a câștigat licitația de furnizare a 40 de tramvaie, cu posibilitatea de achiziție a încă 60 de tramvaie de 18 metri, organizată de STB SA.

Licitația, lansată în 2019, avea o valoare estimată cuprinsă între 307,6 milioane de lei (corespunzător unui număr de 40 de tramvaie) și 769 milioane de lei (100 de tramvaie). Desemnarea asocierii drept câștigătoare a avut loc imediat după ce Autoritatea Națională de Achiziții Publice (ANAP) și-a dat acceptul pe procedura de evaluare și desemnare a câștigătorilor. Elecroputere VFU a concurat la licitație cu asocierea Astra Vagoane Călători – Atelierele CFR Grivița – CRRC China.

Finanțarea ar putea fi asigurată prin PNRR
autostrăzi prin PNRRLicitația STB nu ar fi trebuit anulată atât timp cât – așa cum am menționat mai sus – bugetul pe acest an al Bucureștiului nu este încă aprobat și nu au fost căutate alte surse de finanțare.

Una dintre acestea, cea mai la îndemână, de altfel, este Mecanismul European de Redresare și Reziliență, care a fost adoptat în urmă cu două zile de comisiile de specialitate ale Parlamentului European. La București, Planul Național de Redresare și Reziliență, care trebuie să precizeze obiectivele de investiții pentru care se cere finanțare europeană, a fost adoptat pe vremea când la Palatul Victoria se afla Guvernul condus de Ludovic Orban și, în plus, era și campanie electorală. Cum în campanie românul este de fiecare dată momit cu kilometri de autostradă, în PNRR au fost incluse și mai multe proiecte rutiere, alături de cele feroviare sau de metrou.

Acum, Planul trebuie refăcut, după cum a semnalat săptămâna trecută noul ministru al Fondurilor Europene, Cristian Ghinea. Întrebat dacă există şansa ca planurile României să fie acceptate la Bruxelles aşa cum sunt ele formulate acum, Cristian Ghinea a răspuns negativ: ”În acest moment nu, pentru că nu respectă aceste… Comisia ar fi în imposibilitate tehnică să le accepte. O să se uite: Ia, din ce aţi pus voi acolo, 37% este verde? Nu! Nu putem să acceptăm, pentru că e ilegal, e un regulament european care trebuie respectat (…) Autostrăzi nu e verde, dar CFR-ul e verde”.

Lobby din partea producătorilor de autobuze, pentru a fi anulată licitația de tramvaie a STB
Metroul de suprafață din București reevaluarea licitației pentru tramvaie investiții în linii de tramvai.
Și tramvaiele sunt la fel de ”verzi”, deci ar putea fi finanțată achiziția lor din bani europeni, în locul autostrăzilor și al drumurilor expres. Asta dacă ar exista voință politică în acest sens. Din toate datele însă, aceasta nu există.

Mai mult, surse din cadrul majorității PNL-USR PLUS-PMP din Consiliului General al Municipiului București, care au dorit să-și păstreze anonimatul, au dezvăluit pentru Club Feroviar că anularea licitației de tramvaie a STB s-a făcut la presiunea grupurilor de lobby ale producătorilor internaționali de autobuze.

Primarul general Nicușor Dan a refuzat să comenteze această speță. Contactat de Club Feroviar, Stelian Bujduveanu (PNL), viceprimarul responsabil de Transport, a spus într-o primă fază că trebuie să se intereseze la STB și că va reveni cu o declarație. Apoi, nu a mai fost de găsit.

Numit de Gabriela Firea și avansat de Nicușor Dan, Mihai Petcu provine din zona auto
deraieri la STB tramvai nou în București covid în microbuze licitația pentru tramvaie autobuze pe linia de tramvai investiții în linii de tramvai STB după 15 mai reorganizarea companiilor municipale mai puține tramvaie în București Gabriela Firea și Traian Băsescu Firea îi dă replica lui Ludovic Orban transport public gratuit licitația pentru tramvaie tramvaie turcești la BucureștiMihai Petcu a făcut parte din fostul Consiliu de Administrație al STB, numit pe vremea majorității PSD în CGMB, la recomandarea fostului primar Gabriela Firea. Apoi, el a fost avansat în funcția de director general al societății de către noua administrație, bazată pe majoritatea PNL-USR PLUS-PMP, în care primar general este Nicușor Dan.

O simplă lectură a CV-ului său postat pe site-ul STB ne arată că actualul director general, membru al PMP, a lucrat aproape toată viața în domeniul auto. El a fost, pe rând, director general și administrator la Key Account Refinish Services – KARS (importator de produse și sisteme de vopsire premium pentru industria auto), director național de vânzări la FMS Fleet Management Services, coordonator de vânzări leasing operațional la Hertz Lease, specialist vânzări flote auto la Rădăcini Motors, agent de turism și închirieri mașini la Albatross Travel și specialist vânzări flote auto la Gold&Platin Autocenter.

Tramvaiele de la Pașcani, construite cu tehnologie americană
tramvai nou în BucureștiTehnologia tramvaiului produs la Pașcani este realizată de o companie americană, iar Electroputere VFU a investit deja în acest proiect peste 20 milioane de euro.

Vehiculul ce trebuie livrat STB este dotat cu ultima tehnologie de detectare a obstacolelor, astfel încât tramvaiul să poată frâna în siguranță în caz de intrare a unui pieton sau a unei mașini în perimetrul de siguranță. De asemenea, tramvaiele sunt dotate cu camere de supraveghere video care vor putea număra pasageri și au instalația de climatizare asistată cu ozonificare, ce va putea să elimine virușii și bacteriile, protejând astfel călătorii (un tip de instalație de climatizare care se regăsește și pe stația spațială). Condițiile pentru vatman sunt și ele de ultimă generație: ergonomia scaunului și dispunerea comenzilor sunt concepute astfel încât să ușureze manevrabilitatea conducătorului vehiculului.

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri PTMZ

A confirmat și Petcu că s-a anulat:
Directorul general al STB, Mihai Petcu, a confirmat pentru Club Feroviar faptul că licitația a fost anulată. ”A fost anulată din lipsă de fonduri. Noi, STB nu avem bani, dacă nu suntem prinși pe lista de investiții de la Primărie. Această achiziție nu a fost prinsă deloc anul trecut”, a declarat el.

Întrebat de unde știe dacă în acest an investiția nu va fi inclusă pe lista obiectivelor finanțabile de Primăria Municipiului București, din moment ce bugetul Capitalei nu a fost aprobat, nefiind gata nici cel național, Mihai Petcu a evitat să răspundă.

Sursa: Club Feroviar

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 ticker

"Presa" de calitate...

Tramvaie VFU rusesti cu "tehnologie americana" care nu exista si nu au omologare, dar deh, asta nu mai zicem, ca sa dea bine la popor... E o mare zona penala la licitatia asta cand declari atat in comisia de evaluare cat si la ANAP ca are omologare cand nu are.

Daca erau sa fie corecti cereau datele astea de la VFU si detalii despre tramvaiul construit + poze cu el in constructie - asa da, intelegeam si noi investitia de 20 milioane Euro INSA nu s-a semnat contractul. Orice decizie de investitie era in exclusivitate a conducerii VFU (desi putem blama si aici eventuale discutii de culise ale administratiei Firea).

Poate castiga pe la vreo licitatie prin tara si isi recupereaza investitia...

P.S. Merita mutat la topicul de tramvaie scurte de Bucuresti.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020 punmeister

Iar marea tehnologie americana este defapt variatii pe baza antichitatii de Skoda 03T.

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri PTMZ

Contestatia VFU:
Contestatie.pdf
Contestatie.pdf (4.17 MB; downloaded 361 times)

 


Achiziții de tramvaie noi în perioada 2017-2020 Andrei Andraș

ticker wrote:
Tramvaie VFU rusești care nu există si nu au omologare

Tramvaiele PK 71-931 "Vityaz" există și circulă în Rusia (13 bucăți - Sankt Petersburg, Krasnodar). Varianta PK 71-931M "Vityaz-M" are în circulație peste 420 de unități în Moscova și Sankt Petersburg. (informațiile se găsesc la o simplă căutare pe transphoto.org)
Legat de omologare, am primit informația cum că AFER a acordat agrement tehnic feroviar către PK Transportnye Sistemy acum ceva timp, iar din această perspectivă totul ar fi în regulă.

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri PTMZ

Ok, deci omologare au, pe a rușilor. Dar tramvaie produse/modernizate anterior au suficiente? Нет. Doar 16 tramvaie. Dacă, în schimb, pun la socoteală secțiunile, au 32, dar nu sunt similare cu obiectul achiziției, deoarece sunt cu podea înaltă, aici se cer cu podea joasă. Oricum am da-o, se întâmplă fix ce a zis @orex: în cazul de față, VFU = Bozankaya.

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri andreiiul

Chiar daca produsul ofertat exista sau nu, atat timp cat au fost declarati castigatori si invitati la semnarea contractului STB nu poate invoca lipsa de bani pt a nu semna acest contract (nu ai bani, nu lansezi achizitia, asta e regula de aur la tot ce inseamna achizitii publice). La Bozankaya au avut scuza ca nu au prezentat niste acte dupa semnare. Aici nu au ajuns la semnare efectiva.
Citind contestatia sunt de parere ca au sanse foarte mari ca CNSC sa le dea dreptate si sa oblige STB sa semnseze contractul de achizitie.
Daca se va semna acest contract atunci STB trebuie sa gaseasca surse de finantare pt plata (buget, fonduri UE sau de ce nu credit bancar garantat cu ce achizitioneaza). Altfel tot din buzunarul nostru se vor lua bani pt a plati despagubirile cerute prin instante (la fel cred ca ar avea sanse mari sa castige un proces cu STB pe aceasta speta)

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri Tom

Voi începe cu un răspuns la mesajul apărut în timp ce îl scriam pe cel care urmează: Teoretic, vom plăti din buzunare despăgubirile pe care le vor cere câștigătorii licitației, dar asociatul e rus (vedeți mai jos), iar ofertantul principal poate fi săltat de DNA ca dușman al economiei naționale și competitor al germanilor asociați cu ălalaltul. Deci, buzunarele vor fi golite în continuare prin aceleași sifonări practicate de 1 an și o lună, nu e neveoie neapărat să ne mai ia ceva și pentru asta.

Pentru anularea licitației, explicația e simplă și universal valabilă în toate domeniile, cu ultimele două fraze drept consecințe în industria transportului public.
Rusia = cîh (dușmanul democrației, criminali, invadatori &c)
China (prodcucător de arme biologice și măști (botnițe bleu) pentru "protecția" contra lor și comunism totalitar) = mare putere economică
Electroputere = cîh, comunist, energofag
Astra = Blidar pedelist = mare investitor național

Așa că nu mă surprinde că până în 1984, pardon, 2024, să avem în București o nouă tulpină de tramvaie chinezești, pardon, blidărești, de 18 metri.

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri andreiiul

In mare e corect ce zici dar sansele ca sa avem anul acesta o noua licitatie (pt a avea un rezultat palpabil in 2024) sunt 0. Daca lamsezi licitatie anul asta, dai apa la moara VFU sa zica ca ai anulat cu rea vointa (pt mine nu ai bani, dar pt altii da).
Daca lanseaza la anul licitatia e altceva, dar avand exemplele anterioare mai putin de 1-1,5 ani nu termini licitatia (deci deja vorbim de 2023).
Daca Astra ar fi avut cu ce sa vina, se zbateau pana peste cap sa intoarca rezultatul (vezi licitatia de 36m unde au si reusit).
Acum avem 2 variante:
- ramane situatia ca acum si se lasa cu despagubiri
- se semneaza contractul si avem niste tramvaie noi, care poate nu indeplinesc cerintele de trafic actuale dar macar ai ceva mai nou si modern in oras

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri Tom

Dacă treaba e aranjată, nu e de ieri sau de azi, iar în perioada cât durează contestațiile care vor dura ca alea de la alegerile americane + obișnuita lălăială mioritică, atunci blidarul va avea timp să scoată din mânecă vreun "Autentic-Chong-Bong", măcar tranșa pentru livrarea în primul an de contract. Dacă până și URAC a scos din mânecă un Bucur-LF pe care unii îl văzuseră ca schelet cu ceva timp în urmă, de ce o firmă favorizată nu ar putea obține inclusiv de la guvern "stimulente pentru relansare economică în mediul privat" cu care să înceapă o blitz-produktion de imperii și autentice cu faruri oblice ca ochii altora? Dacă s'a dovedit că stb.ro este deținut acum de STB, cumpărat probabil pe bani frumoși de la o firmă de pe o uliță din Domnești, dacă și asta se confirmă, mă pot declara oracol cu numele Tata Omidul. :twisted:

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri ticker

Pentru Bucuresti solutia pe care as lua-o cel mai mult in calcul ar fi sa mergem pe contractul cu VFU, doar primele 40 buc, gasind o finantare macar partial nerambursabila.

 


Go to page:  1  ... 25 26 27 28 29 30 31  ... 47
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie STB  • 
Choose destination

Since our 2418 forum members have written 433104 posts in 5388 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use