Topic: Știri, noutăți, perspective
656 posts, 287591 views
📖 Pagination options
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Știri, noutăți, perspective
Andrei Andraș
Orare speciale de circulație pentru perioada sărbătorilor de iarnă
RATBV SA aduce la cunoștința călătorilor faptul că în perioada următoare mijloacele de transport în comun vor circula după următorul program:
- 24 decembrie 2020: orar corespunzător unei zile lucrătoare;
- 25-27 decembrie 2020: orare corespunzătoare unor zile de duminică;
- 28-30 decembrie 2020: orare corespunzătoare zilelor lucrătoare;
- 31 decembrie 2020: orar corespunzător unei zile lucrătoare, dar ultimele plecări în curse vor avea loc la orele 21.00;
- 1 ianuarie 2021: orar corespunzător unei zile de duminică, circulația începând de la orele 07.30 (primele plecări în curse);
- 2-3 ianuarie 2021: orare corespunzătoare unor zile de duminică.
Din data de 4 ianuarie 2021, circulația mijloacelor de transport în comun de pe toate liniile se va efectua potrivit orarelor corespunzătoare fiecărei zile.
Menționăm faptul că aceleași orare de circulație se vor avea în vedere în zilele menționate și pe toate traseele din zona metropolitană. În vederea evitării oricărei confuzii cu privire la graficul de circulație a autobuzelor și troleibuzelor din această perioadă, le adresăm rugămintea călătorilor să consulte orarele postate pe site-ul www.ratbv.ro, în secțiunea "Trasee și orare".
Angajații societății noastre vor monitoriza cererea de transport existentă pe anumite linii frecventate cu precădere în zilele libere, respectiv traseele 17B și 20 și vor lua măsurile necesare pentru a răspunde nevoilor de mobilitate ale clienților săi.
RATBV
Orare speciale de circulație pentru perioada sărbătorilor de iarnă
RATBV SA aduce la cunoștința călătorilor faptul că în perioada următoare mijloacele de transport în comun vor circula după următorul program:
- 24 decembrie 2020: orar corespunzător unei zile lucrătoare;
- 25-27 decembrie 2020: orare corespunzătoare unor zile de duminică;
- 28-30 decembrie 2020: orare corespunzătoare zilelor lucrătoare;
- 31 decembrie 2020: orar corespunzător unei zile lucrătoare, dar ultimele plecări în curse vor avea loc la orele 21.00;
- 1 ianuarie 2021: orar corespunzător unei zile de duminică, circulația începând de la orele 07.30 (primele plecări în curse);
- 2-3 ianuarie 2021: orare corespunzătoare unor zile de duminică.
Din data de 4 ianuarie 2021, circulația mijloacelor de transport în comun de pe toate liniile se va efectua potrivit orarelor corespunzătoare fiecărei zile.
Menționăm faptul că aceleași orare de circulație se vor avea în vedere în zilele menționate și pe toate traseele din zona metropolitană. În vederea evitării oricărei confuzii cu privire la graficul de circulație a autobuzelor și troleibuzelor din această perioadă, le adresăm rugămintea călătorilor să consulte orarele postate pe site-ul www.ratbv.ro, în secțiunea "Trasee și orare".
Angajații societății noastre vor monitoriza cererea de transport existentă pe anumite linii frecventate cu precădere în zilele libere, respectiv traseele 17B și 20 și vor lua măsurile necesare pentru a răspunde nevoilor de mobilitate ale clienților săi.
RATBV
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Știri, noutăți, perspective
Andrei Andraș
Brașovul, primul oraș din țară care montează pe autobuzele electrice din transpoortul public un sistem de asistență a șoferilor pentru protecția pietonilor și bicicliștilor
Brașovul este primul oraș care va beneficia de un sistem de siguranță capabil să avertizeze șoferii de autobuz asupra pericolelor din trafic. Sistemul avansat de asistență a șoferului (Advance Driver Assistance Systems – ADAS) este produs și montat de Mobileye, o companie achiziționată de Intel în 2017. El se va regăsi pe zece autobuze electrice de 8 metri și zece autobuze electrice de 12 metri achiziționate prin Administrația Fondului pentru Mediu. Primul dintre acestea a fost deja livrat de SOR, iar tehnicienii au început montarea componentelor. Autobuzul de 8 metri va intra în circulație în prima jumătate a lunii ianuarie 2021 și va fi introdus pe linia 50.
„Sistemul de siguranță pe care-l montăm avertizează sonor și video șoferul în legătură cu pietonii și bicicliștii aflați în unghiul mort, distanța față de vehiculul din față, depășirea limitei de viteză din zona respectivă sau posibilitatea de coliziune frontală cu un alt vehicul. Sistemul anti-coliziune Mobileye este montat pe autobuzele urbane din Brașov pentru siguranța pietonilor și bicicliștilor, dar și a șoferilor. Mobileye Shield + este cel mai performant sistem anti-coliziune pentru vehiculele mari, iar în România, Brașovul este singura primărie cu care am demarat acest proiect“, a declarat Radu Bulete, reprezentantul Mobileye.”
Sistemul Mobileye Shield+, dotat cu 3 camere și senzori radar laterali, monitorizează continuu manevrele șoferului pentru a identifica pericolele referitoare la alte vehicule, pietoni, bicicliști și motocicliști. Când detectează pericolul, emite alerte vizuale și audio în timp real, pentru a ajuta șoferul să evite sau, cel puțin, să atenueze coliziunea. Sistemul funcționează continuu, fără a necesita intervenția șoferului, pornește simultan cu autobuzul (start engine) și se oprește simultan la oprirea autobuzului (stop engine).
Mai multe detalii pe acest subiect aici.
Și un video pe baza articolului :
Brașovul, primul oraș din țară care montează pe autobuzele electrice din transpoortul public un sistem de asistență a șoferilor pentru protecția pietonilor și bicicliștilor
Brașovul este primul oraș care va beneficia de un sistem de siguranță capabil să avertizeze șoferii de autobuz asupra pericolelor din trafic. Sistemul avansat de asistență a șoferului (Advance Driver Assistance Systems – ADAS) este produs și montat de Mobileye, o companie achiziționată de Intel în 2017. El se va regăsi pe zece autobuze electrice de 8 metri și zece autobuze electrice de 12 metri achiziționate prin Administrația Fondului pentru Mediu. Primul dintre acestea a fost deja livrat de SOR, iar tehnicienii au început montarea componentelor. Autobuzul de 8 metri va intra în circulație în prima jumătate a lunii ianuarie 2021 și va fi introdus pe linia 50.
„Sistemul de siguranță pe care-l montăm avertizează sonor și video șoferul în legătură cu pietonii și bicicliștii aflați în unghiul mort, distanța față de vehiculul din față, depășirea limitei de viteză din zona respectivă sau posibilitatea de coliziune frontală cu un alt vehicul. Sistemul anti-coliziune Mobileye este montat pe autobuzele urbane din Brașov pentru siguranța pietonilor și bicicliștilor, dar și a șoferilor. Mobileye Shield + este cel mai performant sistem anti-coliziune pentru vehiculele mari, iar în România, Brașovul este singura primărie cu care am demarat acest proiect“, a declarat Radu Bulete, reprezentantul Mobileye.”
Sistemul Mobileye Shield+, dotat cu 3 camere și senzori radar laterali, monitorizează continuu manevrele șoferului pentru a identifica pericolele referitoare la alte vehicule, pietoni, bicicliști și motocicliști. Când detectează pericolul, emite alerte vizuale și audio în timp real, pentru a ajuta șoferul să evite sau, cel puțin, să atenueze coliziunea. Sistemul funcționează continuu, fără a necesita intervenția șoferului, pornește simultan cu autobuzul (start engine) și se oprește simultan la oprirea autobuzului (stop engine).
Mai multe detalii pe acest subiect aici.
0.jpg (102.63 KB; downloaded 4377 times)
Și un video pe baza articolului :
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Știri, noutăți, perspective
Andrei Andraș
Nu prea a avut succes atunci când a circulat (10.12.2013 - 17.01.2014 și 10.01.2015 - 12.02.2015), nu știu de ce ar avea acum. Dacă orele plecărilor de la Gară nu vor fi sincronizate cu cele ale sosirii trenurilor dinspre București, va avea aceeași soartă.
Linia turistică Poiana Expres, Gară – Poiană, ar putea fi reintrodusă pentru a facilita accesul în stațiune
După experiențele neplăcute din perioada sărbătorilor, când atât în zona Șchei, cât și pe drumul de Poiană s-au creat ambuteiaje, primarul Brașovului Allen Coliban vrea „să intre” în RATBV pentru a pune la punct un transport public mai eficient, dar și în polițiști, astfel încât să existe o mai strânsă colaborare între Serviciul Rutier din cadrul Poliției Municipiului Brașov și Poliția Locală pentru dirijarea traficului și redirecționarea șoferilor în astfel de perioade aglomerate.
De altfel, primarul a adăugat faptul că soluția pe termen mediu ar fi un transport public mai eficient, astfel încât atât brașovenii, cât și turiștii să fie determinați să renunțe la mașina personală. Una dintre măsurile pe care Allen Coliban o va discuta joi cu conducerea RATBV ar fi aceea a reînființării liniei Gară – Poiana Brașov, fosta linie 100 Poiana Expres, care fusese pusă în circulație la finalul lui 2013, funcțională doar pe durata sezoanelor de iarnă, și anulată definitiv în februarie 2015.
BizBrașov
Nu prea a avut succes atunci când a circulat (10.12.2013 - 17.01.2014 și 10.01.2015 - 12.02.2015), nu știu de ce ar avea acum. Dacă orele plecărilor de la Gară nu vor fi sincronizate cu cele ale sosirii trenurilor dinspre București, va avea aceeași soartă.
Linia turistică Poiana Expres, Gară – Poiană, ar putea fi reintrodusă pentru a facilita accesul în stațiune
După experiențele neplăcute din perioada sărbătorilor, când atât în zona Șchei, cât și pe drumul de Poiană s-au creat ambuteiaje, primarul Brașovului Allen Coliban vrea „să intre” în RATBV pentru a pune la punct un transport public mai eficient, dar și în polițiști, astfel încât să existe o mai strânsă colaborare între Serviciul Rutier din cadrul Poliției Municipiului Brașov și Poliția Locală pentru dirijarea traficului și redirecționarea șoferilor în astfel de perioade aglomerate.
De altfel, primarul a adăugat faptul că soluția pe termen mediu ar fi un transport public mai eficient, astfel încât atât brașovenii, cât și turiștii să fie determinați să renunțe la mașina personală. Una dintre măsurile pe care Allen Coliban o va discuta joi cu conducerea RATBV ar fi aceea a reînființării liniei Gară – Poiana Brașov, fosta linie 100 Poiana Expres, care fusese pusă în circulație la finalul lui 2013, funcțională doar pe durata sezoanelor de iarnă, și anulată definitiv în februarie 2015.
BizBrașov
RAT - Poiana Expres.jpg (252.23 KB; downloaded 4268 times)
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
PTMZ
Sursa: BizBrașov
Primarul Allen Coliban și viceprimarul Flavia Boghiu au avut ieri o discuție cu reprezentații operatorului de transport RATBV SA pentru a pune în practică o serie de măsuri de descongestionare a traficului în anumite zone, prin creșterea utilizării sistem de transport public în locul transportului cu autoturismul propriu.
Pentru ca brașovenii și turiștii să poată renunța la mașina personală, trebuie să beneficieze de servicii foarte bune din partea operatorului de transport, inclusiv o frecvență crescută, pentru a nu fi nevoiți să aștepte în stații zeci de minute.
Această primă discuție a vizat zona Șchei, unde la începutul anului au fost ambuteiaje foarte mari, dar și cartierele Triaj, Tractorul, Bartolomeu. Soluția propusă de către conducerea primăriei a fost de creștere a frecvenței mijloacelor de transport pe linia 50, spre cartierul Șchei, inclusiv a celor care circulă până la Pietrele lui Solomon, și pe linia 15, care face legătura între cartierele Triaj, Tractorul și Bartolomeu, zona Avantgarden.
După cum a anunțat BizBrașov, din data de 9 ianuarie, frecvența autobuzelor pe linia 50 va fi, la orele de vârf, în medie, de un autobuz la 7 minute, iar pe linia 15 va fi introdus un nou mijloc de transport, care va reduce timpul de așteptare la jumătate.
„Așa cum am promis, ieri am avut o întâlnire, împreună cu doamna viceprimar Flavia Boghiu, cu reprezentanții RATBV, pentru a stabili măsuri imediate care să ajute la fluidizarea circulației pe zona Șchei și pe zona Avantgarden. Am discutat despre liniile 50 și 15 (Triaj – Avantgarden – Bartolomeu, n.n.), am redus timpii de așteptare, am crescut frecvența autobuzelor pe aceste linii. În cazul cartierului Șchei, va fi o frecvență de 7 minute la orele de vârf și 15 minute în rest. Am suplimentat autobuzele și pe perioada weekendului, astfel încât toți brașovenii și turiștii care vor să viziteze Șcheiul sau zona Pietrele lui Solomon să aibă o frecvență mai bună a acestor autobuze. Pe linia 15 am dublat numărul de autobuze. Aceste măsuri vin să ofere o fluență și o frecvență acceptabile, primul pas spre a transforma transportul public într-o alternativă reală și atractivă pentru toți brașovenii“, a explicat primarul Allen Coliban.
La linia 50 (Livada Poștei – Podul Crețului/Pietrele lui Solomon*): se mărește numărul de mașini atât în zilele lucrătoare, cât și în zilele de sâmbătă și duminică/sărbători legale. De asemenea, crește, în ambele perioade, numărul de mașini care ajung în capătul Pietrele lui Solomon (sunt marcate cu steluță pe orare)
De exemplu:
– pe linia 50, în zilele lucrătoare, în intervalul 7.00 -8.00, erau 7 plecări din Livada Poștei, iar pe orarul nou avem 9 plecări.
WhatsApp-Image-2021-01-08-at-12.11.33-1085x1536.jpeg (177.31 KB; downloaded 4156 times)
– pe aceeași linie, până acum, în zilele lucrătoare, în intervalul 14.00-15.00, era o plecare din Livada Poștei până în Pieterele lui Solomon, acum vor fi 3 plecări.
– pe linia 15 (Avantgarden – Triaj), în zilele lucrătoare, la orele de vârf, adică intervalele 06.00 – 08.00 și 13.00 – 17.00, se dublează capacitatea de transport.
Sursa: BizBrașov
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Știri, noutăți, perspective
Andrei Andraș
Mai marea suplimentare: încă un autobuz L-D pe 50, iar 15 a mai primit și el un autobuz la ore de vârf.
Pe 50 apar mult mai multe plecări/sosiri pe oră pentru că au fost micșorate pauzele de la capetele de linii. Iar pe 50 trebuiau suplimentate cursele între 9-12 și în weekend, nu la orele de vârf unde era deja o frecvență de 9 minute. Iar la (Pietrele lui) Solomon nu urcă nici naiba în zilele lucrătoare în afară de cei care locuiesc acolo (maxim 20 de case), nu văd sensul frecvenței de 20 de minute. Dar așa este când „suplimentările” se fac doar pentru a mai bifa ceva. A, să nu mai punem la socoteală faptul că 51 și 52 au fost uitate: în Șchei nu circulă doar 50-ul.
Mai marea suplimentare: încă un autobuz L-D pe 50, iar 15 a mai primit și el un autobuz la ore de vârf.
Pe 50 apar mult mai multe plecări/sosiri pe oră pentru că au fost micșorate pauzele de la capetele de linii. Iar pe 50 trebuiau suplimentate cursele între 9-12 și în weekend, nu la orele de vârf unde era deja o frecvență de 9 minute. Iar la (Pietrele lui) Solomon nu urcă nici naiba în zilele lucrătoare în afară de cei care locuiesc acolo (maxim 20 de case), nu văd sensul frecvenței de 20 de minute. Dar așa este când „suplimentările” se fac doar pentru a mai bifa ceva. A, să nu mai punem la socoteală faptul că 51 și 52 au fost uitate: în Șchei nu circulă doar 50-ul.
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Știri, noutăți, perspective
Andrei Andraș
COVID 19: Primăria deschide la sfârșitul săptămânii primul centru de vaccinare
[...]
O veste bună pentru persoanele greu deplasabile: în urma discuțiilor purtate cu RATBV, pregătim două vehicule adaptate pentru transportul acestor persoane. În cazul persoanelor imobilizate, vom avea echipe mobile care se vor deplasa la domiciliu pentru administrarea vaccinului. De asemenea, am solicitat o analiză și o propunere de modificare / suplimentare a liniilor de transport înspre centrele de vaccinare.
Flavia Boghiu
Vorbim despre cele două microbuze („papamobile”) cumpărate în 2008 (222 - alb), respectiv 2011 (234 - portocaliu), pentru transportul persoanelor cu dizabilități.
Fotografiile îi aparțin colegului Paul (SPA29).
COVID 19: Primăria deschide la sfârșitul săptămânii primul centru de vaccinare
[...]
O veste bună pentru persoanele greu deplasabile: în urma discuțiilor purtate cu RATBV, pregătim două vehicule adaptate pentru transportul acestor persoane. În cazul persoanelor imobilizate, vom avea echipe mobile care se vor deplasa la domiciliu pentru administrarea vaccinului. De asemenea, am solicitat o analiză și o propunere de modificare / suplimentare a liniilor de transport înspre centrele de vaccinare.
Flavia Boghiu
Vorbim despre cele două microbuze („papamobile”) cumpărate în 2008 (222 - alb), respectiv 2011 (234 - portocaliu), pentru transportul persoanelor cu dizabilități.
Fotografiile îi aparțin colegului Paul (SPA29).
222
0.jpg (129.43 KB; downloaded 4037 times)
234
1.jpg (84.87 KB; downloaded 4045 times)
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Știri, noutăți, perspective
Andrei Andraș
Primăria asigură transportul către centrele de vaccinare pentru persoanele cu dizabilități. Crește și numărul curselor pe linia 24, către CATTIA
Primăria Brașov, cu sprijinul Direcției de Asistență Socială și RATBV, pune la dispoziția persoanelor cu dizabilități sau greu deplasabile două microbuze cu care vor putea ajunge la centrele de vaccinare, pentru a se vaccina.
Cele două microbuze, unul cu o capacitate de 4 locuri și șofer, celălalt cu 3 locuri pentru pasageri și spațiu pentru un scaun cu rotile (capacitatea de transport a fost redusă pentru a respecta distanțarea fizică), vor transporta persoane cu dizabilități și persoane greu deplasabile, de la domiciliul acestora către centrele de vaccinare, și înapoi. „Aceste două microbuze pe care Primăria Municipiului Brașov le pune la dispoziția persoanelor greu deplasabile pentru campania de vaccinare sunt o continuare firească a tuturor acțiunilor pe care le întreprindem pentru succesul acestei campanii. Este important ca toți cetățenii să aibă acces la vaccinare, iar pentru asta vrem să ne asigurăm că și cei care au probleme și dificultăți în a ajunge la centrele de vaccinare sunt sprijiniți în acest sens. Într-o primă etapă este vorba despre cei pe care Direcția de Asistență Socială îi are în evidență ca fiind greu deplasabili sau fără aparținători, cărora le va face programare, iar ulterior se va asigura că îi transportă către centrele de vaccinare și înapoi la domiciliu.”, a explicat viceprimarul Flavia Boghiu.
De sâmbătă, linia 24 va avea mai multe autobuze
Pentru a facilita accesul brașovenilor către centrul de vaccinare deschis în incinta CATTIA, situat pe Strada Institutului, RATBV crește de sâmbătă, 23 ianuarie 2021, numărul de autobuze pe linia 24, care asigură legătura între zona amintită și Livada Poștei, pe perioada campaniei de vaccinare împotriva COVID-19.
Astfel, din 23 ianuarie 2021, în zilele de sâmbătă și duminică, este suplimentat numărul de curse efectuate între centrul orașului și zona CATTIA, din capetele de linie plecând autobuze la fiecare aproximativ 40 de minute. Spre comparație, vechiul orar prevedea efectuarea în week-end a doar șapte curse pe parcursul unei întregi zile, iar acum se vor realiza 19 curse. De asemenea, în intervalul orar 08.00 – 20.00 al zilelor lucrătoare, numărul de plecări în curse crește de la o plecare la fiecare circa 60 – 70 de minute, la o plecare la fiecare aproximativ 30 de minute.
Noile orare de circulație ale liniei 24 vor fi afișate în toate stațiile de pe traseu, precum și pe site-ul www.ratbv.ro, în secțiunea „Trasee și orare”. Pentru evitarea oricărei confuzii, afișele cu noile orare vor purta mențiunea „Valabil din data de 23.01.2021”.
Primăria Municipiului Brașov
Primăria asigură transportul către centrele de vaccinare pentru persoanele cu dizabilități. Crește și numărul curselor pe linia 24, către CATTIA
Primăria Brașov, cu sprijinul Direcției de Asistență Socială și RATBV, pune la dispoziția persoanelor cu dizabilități sau greu deplasabile două microbuze cu care vor putea ajunge la centrele de vaccinare, pentru a se vaccina.
Cele două microbuze, unul cu o capacitate de 4 locuri și șofer, celălalt cu 3 locuri pentru pasageri și spațiu pentru un scaun cu rotile (capacitatea de transport a fost redusă pentru a respecta distanțarea fizică), vor transporta persoane cu dizabilități și persoane greu deplasabile, de la domiciliul acestora către centrele de vaccinare, și înapoi. „Aceste două microbuze pe care Primăria Municipiului Brașov le pune la dispoziția persoanelor greu deplasabile pentru campania de vaccinare sunt o continuare firească a tuturor acțiunilor pe care le întreprindem pentru succesul acestei campanii. Este important ca toți cetățenii să aibă acces la vaccinare, iar pentru asta vrem să ne asigurăm că și cei care au probleme și dificultăți în a ajunge la centrele de vaccinare sunt sprijiniți în acest sens. Într-o primă etapă este vorba despre cei pe care Direcția de Asistență Socială îi are în evidență ca fiind greu deplasabili sau fără aparținători, cărora le va face programare, iar ulterior se va asigura că îi transportă către centrele de vaccinare și înapoi la domiciliu.”, a explicat viceprimarul Flavia Boghiu.
De sâmbătă, linia 24 va avea mai multe autobuze
Pentru a facilita accesul brașovenilor către centrul de vaccinare deschis în incinta CATTIA, situat pe Strada Institutului, RATBV crește de sâmbătă, 23 ianuarie 2021, numărul de autobuze pe linia 24, care asigură legătura între zona amintită și Livada Poștei, pe perioada campaniei de vaccinare împotriva COVID-19.
Astfel, din 23 ianuarie 2021, în zilele de sâmbătă și duminică, este suplimentat numărul de curse efectuate între centrul orașului și zona CATTIA, din capetele de linie plecând autobuze la fiecare aproximativ 40 de minute. Spre comparație, vechiul orar prevedea efectuarea în week-end a doar șapte curse pe parcursul unei întregi zile, iar acum se vor realiza 19 curse. De asemenea, în intervalul orar 08.00 – 20.00 al zilelor lucrătoare, numărul de plecări în curse crește de la o plecare la fiecare circa 60 – 70 de minute, la o plecare la fiecare aproximativ 30 de minute.
Noile orare de circulație ale liniei 24 vor fi afișate în toate stațiile de pe traseu, precum și pe site-ul www.ratbv.ro, în secțiunea „Trasee și orare”. Pentru evitarea oricărei confuzii, afișele cu noile orare vor purta mențiunea „Valabil din data de 23.01.2021”.
Primăria Municipiului Brașov
00.png (1.88 MB; downloaded 3929 times)
01.png (1.85 MB; downloaded 3939 times)
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Știri, noutăți, perspective
Andrei Andraș
Transportul public din Bartolomeu va fi adaptat nevoilor cetățenilor din acest cartier
Reprezentanții cetățenilor din cartierele Bartolomeu și Avantgarden, prin Asociația comunitară Bartolomeu Avantgarden, s-au întâlnit astăzi, 28 ianuarie, cu viceprimarul Flavia Boghiu și cu reprezentanții operatorului de transport RATBV pentru a identifica cele mai bune soluții de transport public pentru locuitorii din acest cartier.
,,În urma petiției pe care au transmis o locuitorii din cartierele Avantgarden și Bartolomeu am avut astăzi o întâlnire cu reprezentanții acestora și cu reprezentanții RATBV. În cadrul acestei întâlniri am discutat despre transportul public care deservește această zonă și cum poate fi el îmbunătățit, în funcție de nevoile locuitorilor acestei zone. Am reușit să identificăm soluții care se pot implementa într-un timp cât mai scurt, cum ar fi, de exemplu, transportul școlar, unde, odată cu începerea cursurilor, vom avea vom avea un traseu care pleacă chiar din interiorul cartierului, în stația de lângă parc. În felul acesta copiii nu se vor mai deplasa până la terminalul RAT de la Municipal, ci vor fi luați chiar din cartier. De asemenea, am discutat și despre necesitatea creării unei noi stații de autobuz, în zona străzilor Institutului și Egretei, iar până mâine, Direcția Tehnică va trebui să identifice soluția tehnică de amplasare. În cazul liniilor de transport regulate, RATBV va monitoriza fiecare traseu și încărcarea pe fiecare linie din acest cartier, astfel încât, în funcție de rezultate, oferta de transport să se plieze pe nevoile cetățenilor din acest cartier”, a declarat viceprimarul Flavia Boghiu, la finalul întâlnirii.
Solicitările acestei asociații comunitare sunt:
– creșterea frecvenței liniei 28 în orele de vârf, prin suplimentarea cu un autobuz; pe baza discuțiilor cu operatorul de transport s-a stabilit ca termen de implementare luna februarie; în urma acestei monitorizări se va lua în discuție și modificarea traseului, conform unei solicitări venite de la locuitorii de pe strada Lânii;
– creșterea frecvenței pe linia 15, Triaj - Avantgarden, și în weekend, prin suplimentarea capacității de transport cu un autobuz; termen de implementare: 1 mai;
– creșterea frecvenței pe linia 25, (*Roman) - Gară - Avantgarden și prelungirea ei până la terminalul Poienelor, atât în weekend, cât și în afara orelor de vârf; având în vedere ca este o linie cu o frecvență destul de redusă, se va face o analiză complexă, atât a nevoii de transport, cât și a impactului introducerii acestor modificări;
– amenajarea unei stații RATBV la intersecția străzii Institutului cu strada Egretei; se va analiza soluția optimă de amplasare, precum și situația juridică a terenului pe care poate fi amplasată această stație.
Primăria Municipiului Brașov
Transportul public din Bartolomeu va fi adaptat nevoilor cetățenilor din acest cartier
Reprezentanții cetățenilor din cartierele Bartolomeu și Avantgarden, prin Asociația comunitară Bartolomeu Avantgarden, s-au întâlnit astăzi, 28 ianuarie, cu viceprimarul Flavia Boghiu și cu reprezentanții operatorului de transport RATBV pentru a identifica cele mai bune soluții de transport public pentru locuitorii din acest cartier.
,,În urma petiției pe care au transmis o locuitorii din cartierele Avantgarden și Bartolomeu am avut astăzi o întâlnire cu reprezentanții acestora și cu reprezentanții RATBV. În cadrul acestei întâlniri am discutat despre transportul public care deservește această zonă și cum poate fi el îmbunătățit, în funcție de nevoile locuitorilor acestei zone. Am reușit să identificăm soluții care se pot implementa într-un timp cât mai scurt, cum ar fi, de exemplu, transportul școlar, unde, odată cu începerea cursurilor, vom avea vom avea un traseu care pleacă chiar din interiorul cartierului, în stația de lângă parc. În felul acesta copiii nu se vor mai deplasa până la terminalul RAT de la Municipal, ci vor fi luați chiar din cartier. De asemenea, am discutat și despre necesitatea creării unei noi stații de autobuz, în zona străzilor Institutului și Egretei, iar până mâine, Direcția Tehnică va trebui să identifice soluția tehnică de amplasare. În cazul liniilor de transport regulate, RATBV va monitoriza fiecare traseu și încărcarea pe fiecare linie din acest cartier, astfel încât, în funcție de rezultate, oferta de transport să se plieze pe nevoile cetățenilor din acest cartier”, a declarat viceprimarul Flavia Boghiu, la finalul întâlnirii.
Solicitările acestei asociații comunitare sunt:
– creșterea frecvenței liniei 28 în orele de vârf, prin suplimentarea cu un autobuz; pe baza discuțiilor cu operatorul de transport s-a stabilit ca termen de implementare luna februarie; în urma acestei monitorizări se va lua în discuție și modificarea traseului, conform unei solicitări venite de la locuitorii de pe strada Lânii;
– creșterea frecvenței pe linia 15, Triaj - Avantgarden, și în weekend, prin suplimentarea capacității de transport cu un autobuz; termen de implementare: 1 mai;
– creșterea frecvenței pe linia 25, (*Roman) - Gară - Avantgarden și prelungirea ei până la terminalul Poienelor, atât în weekend, cât și în afara orelor de vârf; având în vedere ca este o linie cu o frecvență destul de redusă, se va face o analiză complexă, atât a nevoii de transport, cât și a impactului introducerii acestor modificări;
– amenajarea unei stații RATBV la intersecția străzii Institutului cu strada Egretei; se va analiza soluția optimă de amplasare, precum și situația juridică a terenului pe care poate fi amplasată această stație.
Primăria Municipiului Brașov
- ALEXCFRBV
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
ALEXCFRBV
Am vazut azi un autobuz pe care scria Primaria Voluntari trecand prin fata la Carrefour si indreptandu-se spre Satrun sau Triaj.
Am vazut azi un autobuz pe care scria Primaria Voluntari trecand prin fata la Carrefour si indreptandu-se spre Satrun sau Triaj.
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Știri, noutăți, perspective
Andrei Andraș
RATBV reia din data de 8 februarie 2021 cursele de transport pentru elevi
O dată cu reînceperea cursurilor școlare, RATBV reia de luni, 8 februarie 2021, activitatea de transport pentru elevi. Ca element de noutate, pe lângă cele patru trasee deja cunoscute, de luni va fi efectuată o cursă pentru elevi și din stația Pelicanului din cartierul Avantgarden până în zona Schei – Șirul Ludwig van Beethoven (zona Colegiului Andrei Șaguna).
Menționăm faptul că toate cursele sunt efectuate cu autobuze Menarini, care vor avea afișate în față și în zona ușilor de acces stațiile de destinație. În toate autobuzele cu care se va efectua acest tip de transport elevii sunt însoțiți de către un agent al Poliției Locale. Aceste curse pot fi folosite și de cadrele didactice sau nedidactice.
RATBV
RATBV reia din data de 8 februarie 2021 cursele de transport pentru elevi
O dată cu reînceperea cursurilor școlare, RATBV reia de luni, 8 februarie 2021, activitatea de transport pentru elevi. Ca element de noutate, pe lângă cele patru trasee deja cunoscute, de luni va fi efectuată o cursă pentru elevi și din stația Pelicanului din cartierul Avantgarden până în zona Schei – Șirul Ludwig van Beethoven (zona Colegiului Andrei Șaguna).
Menționăm faptul că toate cursele sunt efectuate cu autobuze Menarini, care vor avea afișate în față și în zona ușilor de acces stațiile de destinație. În toate autobuzele cu care se va efectua acest tip de transport elevii sunt însoțiți de către un agent al Poliției Locale. Aceste curse pot fi folosite și de cadrele didactice sau nedidactice.
TE.jpg (422.93 KB; downloaded 3635 times)
RATBV
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
PTMZ
Sursa: BizBrașov
Primul contract semnat de Primăria Brașov în vederea achiziției de autobuze electrice a fost în 2019, cu cehii de la SOR pentru achiziția a 32 de autobuze electrice. Până în prezent au fost livrate operatorului de transport 30 dintre acestea, urmând ca până în luna iulie să mai ajungă alte 30 de mijloace de transport, respectiv ultimele două din primul contract și alte 28 din alte două contracte semante anul trecut.
Practic, în aprilie anul trecut compania cehă a mai câștigat un contract pentru livrarea altor 20 de autobuze electrice (10 autobuze de 8 m și 10 autobuze de 12 m) în valoare de 48.058.500 de lei + TVA (fondurile eligibile fiind asigurate în proporție de 80% de Administrația Fondului pentru Mediu), iar în iunie o altă licitație pentru livrarea altor 8 autobuze electrice de 12 m. Acest proieict cu o valoare de peste 26 de milioane de lei (cu o finanțare de peste 23 de milioane de lei prin Proiect finanţat prin Programul Operaţional Regional 2014-2020) prevede și furnizarea a 8 stații de încărcare lentă și a 3 stații de încărcare rapidă.
Din contractul de 20 de autobuze, cehii au livrat la finele anului trecut un autobuz de 8 metri, care circulă deja pe linia 50 spre Șchei și Pietrele lui Solomon. Achiziției de autobuze electrice i se adaugă și noul contract semnat cu Solaris pentru furnizarea altor 25 de troleibuze, care vor intra pe liniile 3, 7, 8, 10 și 33. Acestea ar urma să ajungă la Brașov până la final de an.
Cele 8 autobuze cu o lungime de 12 metri ar urma să circule pe liniile 4 (Gară – Livada Poștei) și 16 (Stadionul Municipal – Livada Poștei).
Sursa: BizBrașov
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Știri, noutăți, perspective
Andrei Andraș
De luni, accesul pe strada Izvorului va fi blocat pentru lucrări de canalizare. Autobuzele liniei 24 vor opri în stațiile de pe strada Fagurului
Traficul rutier va fi închis pe strada Izvorului din Stupini, de la intersecția cu Strada Fagurului până la intersecția cu strada Bârsei, pentru lucrări de canalizare din cadrul proiectului „Extinderea sistemului de colectare și transport ape uzate și aducțiune apă potabilă în zona Brașov, Stupini, Feldioara“.
Restricția se va aplica de luni, 22 februarie și este estimată să dureze până pe 31 mai 2021. Lucrările se execută în carosabilul străzii Izvorului, vor începe din intersecția cu strada Fagurului și vor avansa către strada Bârsei. Pentru executarea acestora va fi necesară închiderea totală a traficului în intervalul orar 07:00 – 18:00 și restricționarea circulației pe partea drumului corespunzătoare tronsonului menționat, în secțiuni succesive, pe o lungime maximă de 54 metri.
Se modifică traseul liniei 24 – stațiile vor fi translatate pe strada Fagurului
Având în vedere lățimea redusă a străzii Izvorului, partea carosabilă rămasa liberă în zonele afectate de lucrări nu permite accesul mijloacelor de transport în comun de pe linia 24, și, în consecință, în perioada 22.02.2021-31.05.2021, traseul acestora va fi deviat temporar pe strada Fagurului.
În aceste condiții, autobuzele ce deservesc linia 24 nu vor mai opri în următoarele stații:
În ceea ce privește noile opriri de pe traseul deviat al liniei 24, acestea vor fi următoarele:
Graficele de circulație nu vor fi afectate, iar afișele cu orele de treceri prin stații vor fi amplasate de mâine în noile stații de pe traseu, tabelele urmând a purta mențiunea ”Valabil din 22 februarie 2021”.
Primăria Municipiului Brașov
De luni, accesul pe strada Izvorului va fi blocat pentru lucrări de canalizare. Autobuzele liniei 24 vor opri în stațiile de pe strada Fagurului
Traficul rutier va fi închis pe strada Izvorului din Stupini, de la intersecția cu Strada Fagurului până la intersecția cu strada Bârsei, pentru lucrări de canalizare din cadrul proiectului „Extinderea sistemului de colectare și transport ape uzate și aducțiune apă potabilă în zona Brașov, Stupini, Feldioara“.
Restricția se va aplica de luni, 22 februarie și este estimată să dureze până pe 31 mai 2021. Lucrările se execută în carosabilul străzii Izvorului, vor începe din intersecția cu strada Fagurului și vor avansa către strada Bârsei. Pentru executarea acestora va fi necesară închiderea totală a traficului în intervalul orar 07:00 – 18:00 și restricționarea circulației pe partea drumului corespunzătoare tronsonului menționat, în secțiuni succesive, pe o lungime maximă de 54 metri.
Se modifică traseul liniei 24 – stațiile vor fi translatate pe strada Fagurului
0.jpg (66.54 KB; downloaded 3399 times)
În aceste condiții, autobuzele ce deservesc linia 24 nu vor mai opri în următoarele stații:
- Spre Baciului / Stupinii Noi:
- stația „Stupini Centru” de pe strada Bârsei;
- stația „Izvorului” de pe strada Izvorului;
- stația „Facultativă” de pe strada Izvorului;
- stația „Str. Izvorului” de pe strada Izvorului.
- Spre Livada Poștei:
- stația „Str. Izvorului” de pe strada Izvorului;
- stația „Facultativă” de pe strada Izvorului;
- stația capăt linia 40 „Izvorului” de pe strada Izvorului.
În ceea ce privește noile opriri de pe traseul deviat al liniei 24, acestea vor fi următoarele:
- Spre Baciului / Stupinii Noi:
- stația liniilor 18 și 40 „Stupini Centru” de pe strada Fagurului;
- stația liniilor 18 și 40 „Facultativă” de pe strada Fagurului;
- stația liniilor 18 și 40 „Fagurului” de pe strada Fagurului;
- stația nou înființată „Strada Izvorului” de pe strada Fagurului (în apropierea intersecției cu strada Izvorului).
- Spre Livada Poștei:
- stația nou înființată „Strada Izvorului” de pe strada Fagurului (în apropierea intersecției cu strada Izvorului);
- stația liniilor 18 și 40 „Fagurului” de pe strada Fagurului;
- stația liniilor 18 și 40 „Facultativă” de pe strada Fagurului.
Graficele de circulație nu vor fi afectate, iar afișele cu orele de treceri prin stații vor fi amplasate de mâine în noile stații de pe traseu, tabelele urmând a purta mențiunea ”Valabil din 22 februarie 2021”.
Primăria Municipiului Brașov
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
PTMZ
Sursa: ZF
♦ Ca parte a proiectului Orange România a instalat soluţia Business Wi-Fi Mobile în 11 autobuze din Braşov, care merg pe ruta Braşov - Poiana Braşov ♦ În şase autobuze au fost instalaţi şi senzori de măsurare a calităţii aerului.
Orange România, liderul pieţei locale de telecom, împreună cu Agenţia Metropolitană Braşov şi compania Iceberg, activă pe piaţa de consultanţă pentru inovare, au pornit un proiect pilot prin care cele trei entităţi îşi propun să susţină dezvoltarea oraşului şi a domeniului ospitalităţii.
„Obiectivele noastre sunt să susţinem ecosistemul local. Proiectul presupune instalarea a două soluţii: business Wi-Fi mobile în 11 autobuze şi senzori de măsurare a calităţii aerului în şase autobuze care merg pe ruta Braşov - Poiana Braşov. Cu Iceberg şi Agenţia Metropolitană Braşov lucrăm pe mai multe arii pentru a susţine antreprenorii din regiune să dezvolte produse care să susţină atât turismul, cât şi alte sectoare de importanţă pentru regiune, precum securitatea cibernetică, industry 4.0. Orange Fab este vârful de lance în acest parteneriat“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Monica Obogeanu, startups program manager în cadrul Orange România.
Alina Nicoară, director adjunct în cadrul Agenţiei Metropolitane Braşov, a adăugat că datele colectate cu ajutorul serviciului de acces la internet şi prin senzorii de măsurare a calităţii aerului, pe un interval de timp de 12 luni, vor ajuta la conturarea unei imagini mai clare asupra fluxului de turişti şi a gradului de poluare.
„Ceea ce vom face la Braşov, prin infrastructura creată de Orange, ne poate oferi informaţii despre nivelul de poluare pe traseul autobuzelor, despre cine se află în autobuz, despre provenienţa persoanelor din autobuz, putem vedea impactul mobilităţii din jurul autobuzului prin senzorii de mediu“, a explicat Ionuţ Ţaţa, fondatorul companiei de consultanţă în inovare Iceberg.
Sursa: ZF
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
PTMZ
Sursa: Economica
Bani de la Mediu pentru autobuze verzi și la Brașov
Pe lângă Primăria Capitalei, și Primăria Municipiului Brașov a mai obținut în decembrie 2018 finanțare de la Mediu pentru achiziția de mijloace de transport ecologice.
"Primăria Municipiului Brașov are un contract încheiat cu AFM, înregistrat cu nr.38/N/GES/28.12.2018, care are o valoare de 109,6 milioane de lei pentru achiziția a 52 de autobuze electrice, reprezentând o finanțare de 80% din valoarea cheltuielilor eligibile. Durata de implementare a proiectului este până pe 29.07.2021. În cadrul contractului, AFM a finanțat, până în prezent, suma de 34,9 milioane de lei pentru achiziția a 16 autobuze electrice", a menționat vicepreședintele AFM
Sursa: Economica
📖 Pagination options