Topic: Știri feroviare din România
1286 posts, 449736 views
📖 Pagination options
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
PTMZ
De azi, CFR Călători a preluat ruta Arad - Ineu - Brad:
Sursa: CFR Călători
De azi, CFR Călători a preluat ruta Arad - Ineu - Brad:
CFR Călători este atentă la nevoile de transport ale comunităților locale și vine în sprjinul lor atunci când e nevoie deoarece noi punem călătorii în centrul deciziilor noastre.
CFR Călători va relua circulația pe ruta Brad – Gurahonț – Ineu, după ce un operator privat de transport feroviar de călători a renunțat la această rută.
Pentru a permite în continuare mobilitatea cetățenilor conform principiilor Obligației de Serviciu Public asumate de toate statele europene, CFR Călători va opera trenurile de pe ruta Brad – Gurahonț – Ineu – Arad, respectiv Gurahonț – Ineu – Arad, deservind toate localităţile din parcurs. Astfel, locuitorii zonei Brad – Ineu vor fi conectați prin rețeaua feroviară la sistemul național de transport, prin legăturile asigurate spre Arad și ca element de noutate, pentru un tren și spre Timișoara.
Probele tehnice au fost efectuate vineri, 8 ianuarie 2021.
“Am încheiat cu succes parcursul de probă pe ruta Arad – Brad. În stații, ne-au așteptat foarte mulți cetățeni care nu au alt mijloc de transport în afara trenului pentru a se deplasa din localitatea lor, dar și primarii localitaților tranzitate. Este extraordinar să vezi bucuria oamenilor de a avea din nou trenurile CFR Călători, gândurile lor bune, sinceritatea și simplitatea cu care vin să–ți strânga mâna și să–ți împărtășească mulțumirea de a avea din nou legătură cu locurile lor de muncă, de aprovizionare, spitalele și școlile copiilor lor. Acum au trenul nostru care le va fi partener de încredere în fiecare zi, și trebuie să transmit la rândul meu mulțumirea și gândurile bune primite de la acești oameni, tuturor colegilor mei de la CFR Călători, dar și de la CFR Infrastructură, care au făcut posibilă într-un timp atât de scurt realizarea acestui proiect și achitarea de Obligatia de Serviciu Public pe care orice stat European si-a asumat-o față de cetațenii săi”, a declarat Dan M. Costescu, director general CFR Călători.
Primele trenuri vor începe să circule pe această rută de duminica, 10 ianuarie 2021 (vezi anexă).
Trenurile vor fi formate din automotoare Desiro, cunoscute drept Săgeata Albastră și vor circula în regim de tren Regio cu tarife accesibile tuturor. De exemplu, un bilet la clasa a II-a, tarif întreg, pe distanța Brad – Ineu costă 15,40 lei, pe distanța Brad – Arad este 24,00 lei, pe distanța Gurahonț – Ineu este 6,80 lei.
La aceste trenuri sunt valabile toate facilitățile pentru elevi, studenți, pensionari și restul categoriilor stabilite prin acte normative, precum și ofertele comerciale ale companiei disponibile pe www.cfrcalatori.ro, la secțiunea Trafic intern.
Înainte de călătorie, recomandăm tuturor pasagerilor să se asigure că au achiziționat bilet pentru evitarea taxării suplimentare în tren și/sau suportarea costurilor amenzii conform reglementărilor în vigoare. În punctele de oprire unde CFR Călători nu are case de bilete, călătorii au obligaţia ca imediat după urcarea în tren să achiziționeze biletele de la conductorul de tren, care va aplica tariful de la casa de bilete.
Atenție! Purtarea mășii de protecție la bordul trenurilor CFR Călatori este obligatorie pe toată durata călătoriei, precum și în zonele de așteptare a trenurilor – stații de cale ferată, peroane, săli de așteptare
[...]
ANEXA trenuri
În data de 10 ianuarie 2021
• R 13301 Arad (plecare 17:20) – Sântana (plecare 17:50) – Ineu (plecare 18:53) – Gurahonț (plecare 20:04) – Brad (sosire 21:30)
Din 11 ianuarie 2021
• R 11300 Gurahonț (plecare 04:01) – Ineu (plecare 05:03) – Sântana (sosire 05:55)
Continuarea calatoriei din Sântana catre Arad și Timișoara este asigurată cu trenul IR 1734 Sântana (plecare 06:03) – Arad (sosire 06:26) – Timișoara (sosire 07:31)
• R 11301 Arad (plecare 05:50) – Sântana (plecare 06:20) – Ineu (plecare 07:08) – Gurahonț (plecare 08:10) – Brad (sosire 09:36)
• R 11302 Brad (plecare 04:35) – Gurahonț (plecare 06:00) – Ineu (plecare 07:11) – Sântana (plecare 08:04) – Arad (sosire 08:37)
• R 11303 Arad (plecare 08:03) – Sântana (plecare 08:33) – Ineu (plecare 09:20) – Gurahonț (sosire 10:21)
• R 11304 Gurahonț (plecare 13:42) – Ineu (plecare 14:44) – Sântana (plecare 15:54) – Arad (sosire 16:27)
• R 11305 Arad (plecare 16:37) – Sântana (plecare 17:07) – Ineu (plecare 18:14) – Gurahonț (plecare 19:16) – Brad (sosire 20:42)
• R 11306 Brad (plecare 15:06) – Gurahonț (plecare 16:31) – Ineu (plecare 17:33) – Sântana (plecare 18:43) – Arad (sosire 19:16)
• R 11307 Arad (plecare 19:26) – Sântana (plecare 19:59) – Ineu (plecare 20:47) – Gurahonț (sosire 21:48)
Sursa: CFR Călători
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
cris_m
Wow, au actualizat site-ul CFR, arata si el mai de Doamne ajuta!
Wow, au actualizat site-ul CFR, arata si el mai de Doamne ajuta!
- Aron
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
Aron
Nu am știut exact unde să postez.
https://www.libertatea.ro/stiri/cugirean ... ibEpwuJc
Cugireana, trenul care a făcut naveta 100 de ani între Teiuș și Cugir, ar putea deveni muzeu. Pe vremea comunismului, era cel mai lung din Europa
Cugireana, o poveste spusă vreme de un secol, pe ritmul roților de tren, între Teiuș și Cugir, județul Alba, și încheiată în 2006, când garniturile au fost trase definitiv pe dreapta, are șanse să devină, din amintire, istorie vie. Primarul din Cugir e interesat de transformarea celui mai lung tren din Europa - și cea mai longevivă rută de navetiști din România - în muzeu.
Citeşte întreaga ştire: Cugireana, trenul care a făcut naveta 100 de ani între Teiuș și Cugir, ar putea deveni muzeu. Pe vremea comunismului, era cel mai lung din Europa
Nu am știut exact unde să postez.
https://www.libertatea.ro/stiri/cugirean ... ibEpwuJc
Cugireana, trenul care a făcut naveta 100 de ani între Teiuș și Cugir, ar putea deveni muzeu. Pe vremea comunismului, era cel mai lung din Europa
Cugireana, o poveste spusă vreme de un secol, pe ritmul roților de tren, între Teiuș și Cugir, județul Alba, și încheiată în 2006, când garniturile au fost trase definitiv pe dreapta, are șanse să devină, din amintire, istorie vie. Primarul din Cugir e interesat de transformarea celui mai lung tren din Europa - și cea mai longevivă rută de navetiști din România - în muzeu.
Citeşte întreaga ştire: Cugireana, trenul care a făcut naveta 100 de ani între Teiuș și Cugir, ar putea deveni muzeu. Pe vremea comunismului, era cel mai lung din Europa
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
PTMZ
Sursa: CFR Călători
CFR Călători informează că, începând cu data de 1 februarie 2021, pentru creşterea gradului de accesibilitate la călătoria cu trenul, 25 trenuri InterRegio (IR) vor deveni trenuri Regio-Expres (R-E), fără modificarea orariilor şi a staţiilor de sosiri /plecări, astfel:
IR 1592 Craiova – Bucureşti Nord devine R-E 9000 Craiova (plecare 03.00) – Bucureşti Nord (sosire 06.44)
IR 1720 Sibiu – Craiova devine R-E 2220 Sibiu (plecare 06.35) – Craiova (sosire 11.23)
IR 12720 Sibiu – Craiova devine R-E 13220 Sibiu (plecare 05.30) – Craiova (sosire 10.30)
IR 1721 Craiova – Sibiu devine R-E 2221 Craiova (plecare 15.20) – Sibiu (sosire 20.24)
IR 1722 Sibiu – Caracal devine R-E 2222 Sibiu (plecare 02.20) – Caracal (sosire 06.56)
IR 1723 Caracal – Sibiu devine R-E 2223 Caracal (plecare 18.27) – Sibiu (sosire 22.54)
IR 1724 Sibiu – Craiova devine R-E 2224 Sibiu (plecare 15.46) – Craiova (sosire 20.34)
IR 1725 Craiova – Sibiu devine R-E 2225 Craiova (plecare 07.45) – Sibiu (sosire 12.50)
IR 1543 Baia Mare – Cluj Napoca devine R-E 4003 Baia Mare (plecare 17.10) – Cluj Napoca (sosire 21.00)
IR 1544 Cluj Napoca – Baia Mare devine R-E 4004 Cluj Napoca (plecare 18.30) – Baia Mare (sosire 22.14)
IR 1545 Baia Mare – Cluj Napoca devine R-E 4001 Baia Mare (plecare 08.45) – Cluj Napoca (sosire 12.48)
IR 1546 Cluj Napoca – Baia Mare devine R-E 4002 Cluj Napoca (plecare 14.15) – Baia Mare (sosire 18.24)
IR 1529 Bucureşti Nord – Braşov – Sibiu, pe distanţa Braşov – Sibiu devine R-E 2105 Braşov (plecare 19.33) – Sibiu (sosire 22.35)
IR 1528 Sibiu – Braşov – Bucureşti Nord, pe distanţa Sibiu – Braşov devine R-E 2100 Sibiu (plecare 03.50) – Braşov (sosire 07.18)
IR 1811 Sibiu – Timişoara Nord devine R-E 2291 Sibiu (plecare 03.40) – Timişoara Nord (sosire 10.08)
IR 1812 Timişoara Nord – Sibiu devine R-E 2292 Timişoara Nord (plecare 16.00) – Sibiu (sosire 22.41)
IR 1880 Târgovişte – Titu devine R-E 9180 Târgovişte (plecare 05.12) – Titu (sosire 05.40)
IR 1882 Târgovişte – Titu devine R-E 9182 Târgovişte (plecare 06.22) – Titu (sosire 06.49)
IR 1883 Titu – Târgovişte devine R-E 9183 Titu (plecare 10.20) – Târgovişte (sosire 10.48)
IR 1884 Târgovişte – Titu devine R-E 9184 Târgovişte (plecare 10.25) – Titu (sosire 10.52)
IR 1885 Titu – Târgovişte devine R-E 9185 Titu (plecare 14.42) – Târgovişte (sosire 15.09)
IR 1886 Târgovişte – Titu devine R-E 9186 (plecare 13.25) Târgovişte – Titu (sosire 13.52)
IR 1887 Titu – Târgovişte devine R-E 9187 Titu (plecare 17.20) – Târgovişte (sosire 17.47)
IR 1888 Târgovişte – Titu devine R-E 9188 Târgovişte (plecare 17.30) – Titu (sosire 17.57)
IR 1889 Titu – Târgovişte devine R-E 9189 Titu (plecare 18.45) – Târgovişte (sosire 19.13)
Sursa: CFR Călători
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
PTMZ
Sursa: CFR Călători
Şcolile se vor redeschide luni, 8 februarie 2021, odată cu debutul semestrului al doilea al acestui an şcolar. Pentru că majoritatea elevilor se pregătesc să meargă la cursuri, CFR Călători vine în sprijinul lor și va introduce în circulație trenurile de navetă destinate transportului spre/dinspre localitățile cu centre de învățământ.
Lista trenurilor Regio introduse în circulație:
• R 2482 Podu Olt- Lotru
• R 4142 Bistriţa Nord- Deda
• R 4143 Deda- Bistriţa Nord
• R 5402 Paşcani- Mărăşeşti
• R 5403 Mărăşeşti- Bacău
• R 9434 Târgovişte- Titu
• R 9384 Craiova- Caracal
• R 9389 Caracal- Craiova
• R 9403 Caracal – Piatra Olt
• R 2207 Arad- Curtici
• R 2210 Curtici- Arad
• R 2606 Arad- Timişoara Nord
• R 3745 Arad- Sântana
• R 3746 Sântana – Arad
• R 3642 Bratca- Huedin
• R 3643 Huedin- Piatra Craiului Hm.
• R 4061 Marghita- Jibou
• R 4062 Jibou- Marghita
• R 4065 Săcuieni – BihorJibou
• R 4066 Jibou- Săcuieni Bihor
• R 4073 Sărmăşag- Jibou
• R 4074 Jibou- Sărmăşag
• R 4305 Dej Călători- Cluj Napoca
• R 4318 Apa Hm.- Satu Mare
• R 4321 Satu Mare- Apa Hm.
• R 4322 Apa Hm.- Satu Mare
• R 4342 Valea lui Mihai – Oradea
• R 4361 Sărmăşag- Jibou
• R 4407 Satu Mare- Halmeu
• R 4408 Halmeu- Satu Mare
• R 4483 Ilva Mică- Beclean pe Someş
• R 4484 Dej Călători- Ilva Mică
• R 4702 Beclean pe Someş- Ilva Mică
• R 4703 Ilva Mică- Cluj Napoca
• R 2420 Miercurea Sibiu Hm.- Sibiu
• R 2423 Sibiu-Miercurea Sibiu Hm.
• R 2594 Copşa Mică- Sibiu
• R 2595 Sibiu- Copşa Mică
• R 4583 Braşov- Sfântu Gheorghe
• R 4584 Sfântu Gheorghe- Braşov
• R 6503 Ungheni Prut Hm.- Iaşi
• R 6504 Iaşi- Ungheni Prut Hm.
Atenție! Purtarea mășii de protecție la bordul trenurilor CFR Călatori este obligatorie pe toată durata călătoriei, precum și în zonele de așteptare a trenurilor – stații de cale ferată, peroane, săli de așteptare.
Recomandăm elevilor procurarea abonamentelor din stațiile CFR sau procurarea online a biletelor de tren pentru a evita aglomerația la ghișee/casele de bilete. Întrucât este necesară verificarea/validarea calității de elev, ID-ul elevului se poate elibera doar în stațiile CFR prin crearea unui profil de utilizator și e valabil pe parcursul întregului an școlar: https://www.cfrcalatori.ro/comunicate/bi ... i-elevi/
Sursa: CFR Călători
- reiny2000
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
reiny2000
Fără călătorii gratuite cu trenul pentru studenți. Președintele ANOSR: „Nu există justificare, impactul bugetar este redus. Ne gândim la acțiuni de protest”
Fără călătorii gratuite cu trenul pentru studenți. Președintele ANOSR: „Nu există justificare, impactul bugetar este redus. Ne gândim la acțiuni de protest”
Premierul Florin Cîțu intenționează să reducă subvenția pentru transportul studenților, care nu vor mai beneficia de transport gratuit cu trenul, au declarat luni surse din PNL pentru HotNews.ro. Președintele Alianței Naționale a Organizațiilor Studențești din România a declarat pentru HotNews.ro că măsura nu este justificată și că îndeamnă toți studenții să trimită mail-uri către premier în care să își exprime opoziția.
Potrivit surselor HotNews.ro, ar urma să se revină la situația din 2016.
Mai exact, până la hotărârea de guvern dată de guvernul PSD condus la acea vreme de Sorin Grindeanu în 31 ianuarie 2017 - aceeași zi cu celebra OUG 13 -, studenții au beneficiat de reducere de 50% pentru călătoriile cu trenul în limita a 24 de călătorii pe an, pe baza unor cupoane speciale și a legitimației.
„Aparent vorbim de o obsesie a domnului premier Cîțu care și în anii anteriori spunea ca ar trebui desființată această facilitate, deși în 2017 senatorul Florin Cîțu spunea că impactul bugetar este unul redus. Ne punem întrebarea ce s-a întâmplat de s-a răzgândit”, a declarat pentru HotNews.ro președintele ANOSR, Horia Onița.
Potrivit lui Onița, impactul ar fi de „215 milioane lei prognozati pentru 2021 care ar reprezenta 0,01% din PIB”.
„A fost o politică de tip win-win. CFR primește subventie care permite creșterea capacității investiționale. Pentru studenți este o facilitate evident foarte buă, promovând creștera mobilitatii, pentru creșterea echității în sistem. Nu există niciun argument care să justifice poziția schimbată. În continuare măsura prezintă avantaje pentru studenți și pentru CFR Călători”, a precizat Onița.
Potrivit acestuia, era un avantaj mai ales pentru studenții care fac naveta.
„Vom solicita studentilor din țară să trimită adrese către mailul lui Florin Cîțu pentru a arăta opoziția la această decizie, dacă se va continua (cu această propunere - n.r.) ne gândim și la acțiuni de protest”, a declarat acesta.
UPDATE Ce spun organizațiile studenților - comunicatul ANOSR
„Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) critică ferm poziția Prim-ministrului Florin Cîțu de a discuta limitarea transportului gratuit al studenților și solicită Guvernului încetarea imediată a acestor demersuri. Deși domnul prim-ministru și echipa sa nu și-au găsit timp de la învestirea Guvernului să discute problemele și prioritățile studenților, acesta își continuă preocupările avute în ultimii ani de a elimina această facilitate pentru studenți.
Dreptul de a călători gratuit cu trenul, la clasa a II-a, a intrat în vigoare la 1 februarie 2017 și de acesta beneficiază toți studenții înmatriculați la o formă de învățământ cu frecvență într-o instituție de învățământ superior acreditată, indiferent de distanță și numărul de călătorii.
Aceasta reprezintă o măsură importantă pentru creșterea echității în învățământul superior, facilitând accesul și finalizarea studiilor studenților din medii socio-economice defavorizate. Măsura crește mobilitatea studenților, atât pentru participarea la schimburile de experiență, cât și pentru participarea la diverse manifestări artistice, culturale, sportive sau științifice, organizate în diferite centre universitare. În același timp, aceasta are un impact pozitiv asupra mediului, facilitând politicile de promovare a acestui mijloc de transport, și, nu în ultimul rând, a fost corelat cu creșterea participării studenților la vot, conform unui studiu al Academiei Române.
Totodată, asemenea măsuri de sprijin ale studenților există și la nivelul altor țări europene, cum ar fi Luxemburg sau Slovacia, care au acordat gratuitate studenților la transportul feroviar, măsură ce a susținut creșterea calității vieții studenților.(...)
Trebuie să luăm în calcul că problemele financiare ale studenților nu sunt deloc neglijabile. Conform Raportului Eurostudent VI, 38% dintre studenții români (media UE=29%) au probleme financiare moderate, cu mult peste media europeană. În același context, România are un număr mare de persoane care trăiesc în risc de sărăcie sau excludere socială – un român din trei este încă în pericol de sărăcie și excludere socială.
Conform datelor primite de la Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) cu privire la numărul de călătorii și impactul bugetar al acestei măsuri, constatăm că impactul bugetar este unul redus, așa cum declara și prim-ministrul Cîțu, în valoare de 214.500.588 lei, reprezentând 0,0189% din Produsul Intern Brut prognozat pentru anul 2021. Deși domnul prim-ministru Cîțu declara în 2018 faptul că deficitul CFR Călători ar fi cauzat de subvenția pentru studenți, adevărul este că subvenția nu doar că nu reprezintă o cheltuială pentru CFR Călători, ci este o măsură care reduce acest deficit. ”
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
cris_m
Uite eu ca student de aproape 3 ani si daca am beneficiat de 10 ori de gratuitatea la tren... Apropo, tinerii romani care studiaza in afara nu ar trebui sa faca si ei un protest pe motiv de discriminare?
Uite eu ca student de aproape 3 ani si daca am beneficiat de 10 ori de gratuitatea la tren... Apropo, tinerii romani care studiaza in afara nu ar trebui sa faca si ei un protest pe motiv de discriminare?
- BGP2597
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
BGP2597
De fapt problema unde e? Că nu se mai poate face naveta weekend de weekend la mare / munte? (în funcție de sezon)? Gratuitatea asta nu cred că a venit în sprijinul nimănui, cine avea nevoie să circule undeva o făcea și înainte de 01.02.2017. Cât despre navetă, vreau și eu să-mi explice acest președinte (coincidență sau nu de vârstă cu mine) ce navetă e aia București - Satu Mare sau București - Suceava, ca să nu mai zic că partea cu "politică win-win de subvenții pentru investiții" este cea mai mare aberație pe care am auzit-o în ultima vreme.
Am fost (și încă sunt) printre beneficiarii HG 42/2017 și am văzut printre colegii mei (și ocazional și prin experiența proprie - nu am de ce să mă ascund după deget) ce "facilități" a adus acest "drept" - bilete luate pentru toate trenurile, ca să fie, până vineri se hotărăște studentul cu ce tren pleacă, bilete luate ca să fie locurile ocupate pentru rudele / cunoștințele cu abonament sau permise CFR, bilete luate cu 7 legitimații ca 1-2 persoane să ocupe un întreg compartiment în timp ce proștii care plătesc sute de lei pe abonamente stau pe holuri și culoare sau nu mai prind bilet decât peste 3-4 trenuri sau abonamente gratuite luate pentru 3-4 călătorii pe lună ca să nu mai stea la coadă la case (de acest lucru mă fac și eu vinovat). Asta e adevărata față a acestei gratuități, nu a facilitat nicio navetă pentru nimeni, cine are nevoie de cazare are la dispoziție căminele studențești de care se și folosește de altfel. N-am auzit pe nimeni care să nu fi prins loc la cămin să zică "vai ce bine că am gratuitate pe tren, că pot să fac naveta" - Eu personal am intenționat să fac asta și totuși nu s-a întâmplat decât într-o vară în care am ales să lucrez în București și în care în zilele cu vârf de trafic mi se făcea silă în tren fix de cei de vârsta mea pe care îi vedeam ce atitudine au.
De fapt problema unde e? Că nu se mai poate face naveta weekend de weekend la mare / munte? (în funcție de sezon)? Gratuitatea asta nu cred că a venit în sprijinul nimănui, cine avea nevoie să circule undeva o făcea și înainte de 01.02.2017. Cât despre navetă, vreau și eu să-mi explice acest președinte (coincidență sau nu de vârstă cu mine) ce navetă e aia București - Satu Mare sau București - Suceava, ca să nu mai zic că partea cu "politică win-win de subvenții pentru investiții" este cea mai mare aberație pe care am auzit-o în ultima vreme.
Am fost (și încă sunt) printre beneficiarii HG 42/2017 și am văzut printre colegii mei (și ocazional și prin experiența proprie - nu am de ce să mă ascund după deget) ce "facilități" a adus acest "drept" - bilete luate pentru toate trenurile, ca să fie, până vineri se hotărăște studentul cu ce tren pleacă, bilete luate ca să fie locurile ocupate pentru rudele / cunoștințele cu abonament sau permise CFR, bilete luate cu 7 legitimații ca 1-2 persoane să ocupe un întreg compartiment în timp ce proștii care plătesc sute de lei pe abonamente stau pe holuri și culoare sau nu mai prind bilet decât peste 3-4 trenuri sau abonamente gratuite luate pentru 3-4 călătorii pe lună ca să nu mai stea la coadă la case (de acest lucru mă fac și eu vinovat). Asta e adevărata față a acestei gratuități, nu a facilitat nicio navetă pentru nimeni, cine are nevoie de cazare are la dispoziție căminele studențești de care se și folosește de altfel. N-am auzit pe nimeni care să nu fi prins loc la cămin să zică "vai ce bine că am gratuitate pe tren, că pot să fac naveta" - Eu personal am intenționat să fac asta și totuși nu s-a întâmplat decât într-o vară în care am ales să lucrez în București și în care în zilele cu vârf de trafic mi se făcea silă în tren fix de cei de vârsta mea pe care îi vedeam ce atitudine au.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
shoppy
Exemplul pentru care nu s-a putut gasi nimic mai bun decat Luxemburg si Slovacia arata ca ideea este gresita, daca era Franta sau Germania mai ziceam.
Sa se dea 20 de calatorii gratuite la cazurile sociale dovedite si 20 de calatorii cu reducere 50% la restul, nu sa ne batem joc cu masuri populiste(in UPB in toate ligile si toate cluburile de studenti nu are rost sa te obosesti sa intrii daca nu te bagi si la PSD ca toti sefii de liga, de club sau de camin sunt "studenti" PSD-isti de 35 de ani, deci e clar de la cine pentru cine a fost masura).
Exemplul pentru care nu s-a putut gasi nimic mai bun decat Luxemburg si Slovacia arata ca ideea este gresita, daca era Franta sau Germania mai ziceam.
Sa se dea 20 de calatorii gratuite la cazurile sociale dovedite si 20 de calatorii cu reducere 50% la restul, nu sa ne batem joc cu masuri populiste(in UPB in toate ligile si toate cluburile de studenti nu are rost sa te obosesti sa intrii daca nu te bagi si la PSD ca toti sefii de liga, de club sau de camin sunt "studenti" PSD-isti de 35 de ani, deci e clar de la cine pentru cine a fost masura).
- AdrianD
-
Posted:
-
Gara Centrală București (II)
AdrianD
După cum arătam în prima parte a acestei serii, soluția pentru problemele grave de trafic, de urbanism și de poluare din București, o constituie construcția unei rețele de trenuri suburbane, al cărei principal punct de interconectare cu rețeaua de transport urban să fie noua Gară Centrală București.
La suprafață sau în subteran?
Dacă ar fi să fie luată în considerare opțiunea unei Gări Centrale la suprafață, atunci trebuie considerat în primul rând costul exproprierii terenului necesar, care ar depăși 100 milioane EUR. Aceasta ar fi din start o grea piatră de încercare pentru un astfel de proiect.
Dar și dacă trecem peste costul exproprierii, în Bucureștiul de astăzi este este practic imposibil de găsit un teren disponibil ultracentral, care să aibă forma alungită tipică a unei gări, de minim 500m lungime și 60m lățime.
Zona ideală de amplasare a Gării Centrale este cea aflată la mai puțin de 1km împrejurul Pieții Sfântu Gheorghe, kilometrul zero al Bucureștiului. Doar un astfel de amplasament ar oferi maximul de beneficiu și conectivitate din punct de vedere al transportului urban și suburban. Numai că, în această zonă ideală din punct de vedere al conectivității, nu există nici măcar un teren disponibil care să poată fi luat în considerare. Iar într-un oraș încă mutilat de demolările fără noimă din epoca ceaușistă, ideea de a demola clădiri centrale pentru a face loc unei noi gări ar fi respinsă fără echivoc de către bucureșteni.
Ieșind din zona ideală, puținele terenuri care ar putea fi luate în considere, ridică fiecare propriul set de probleme, care îl fac practic inutilizabil pentru amplasarea unei gări.
Parcul Izvor are dimensiunea potrivită și este la doar 1.1km de kilometrul zero. Însă într-un București care are disperată nevoie de cât mai multe spații verzi, este exclusă distrugerea unuia dintre puținele parcuri pentru a-l înlocui cu o gară.
Cartierul Justiției, cel mai recent nume al rănii vechi de 32 de ani din centrul Bucureștiului, adică a terenului cuprins în perimetrul Bulevardul Unirii – Nerva Traian – Octavian Goga – Mircea Vodă este deja prevăzut să fie locul unei spectaculoase dezvoltării imobiliare. Deci orice discuție despre schimbarea destinației în această fază ar fi sortită eșecului.
Parcul Operei a fost prevăzut încă din urmă cu un secol ca amplasament al Gării Centrale București. Numai că proiectul nu s-a mai materializat și între timp zona a fost ocupată din 1953 de Opera Română și de parcul din jurul său, ambele fiind exclus să fie dislocate pentru a face loca astăzi unei Gări Centrale.
Dâmbovița Center (Casa Radio) este de peste 30 de ani locul unei disputate dezvoltări imobiliare. Dar dincolo de acest aspect, terenul se află la 2.4km distanță în linie dreaptă de Piața Sfântu Gheorghe, ceea ce face ca acest potențial amplasament al Gării Centrale să nu ofere nici un beneficiu în termeni de eficiență a transportului comparativ cu actuala Gară de Nord, aflată la o distanță similară (2.7km) de centru.
Alte amplasamente care au mai fost vehiculate în trecut pentru noua Gară Centrală, precum cel de la Răzoare sunt chiar și mai îndepărtate de centru decât actuala Gară de Nord, deci pur și simplu nu merită luate în discuție, pentru că situația transportului feroviar de călători în București s-ar agrava, nicidecum îmbunătății.
Așadar, nu există nici o opțiune viabilă de amplasare a unei Gări Centrale la suprafață în Bucureștiul de astăzi. Singura opțiune viabilă este în subteran, ceea ce mai mult, ar permite ca noua Gară Centrală să fie la mai puțin de 1km de Sfântu Gheorghe. Dar unde?
https://mihaicraciun.eu/2021/02/07/gara- ... XuG3FA3M
https://mihaicraciun.eu/2020/11/15/gara- ... resti-i/
După cum arătam în prima parte a acestei serii, soluția pentru problemele grave de trafic, de urbanism și de poluare din București, o constituie construcția unei rețele de trenuri suburbane, al cărei principal punct de interconectare cu rețeaua de transport urban să fie noua Gară Centrală București.
La suprafață sau în subteran?
Dacă ar fi să fie luată în considerare opțiunea unei Gări Centrale la suprafață, atunci trebuie considerat în primul rând costul exproprierii terenului necesar, care ar depăși 100 milioane EUR. Aceasta ar fi din start o grea piatră de încercare pentru un astfel de proiect.
Dar și dacă trecem peste costul exproprierii, în Bucureștiul de astăzi este este practic imposibil de găsit un teren disponibil ultracentral, care să aibă forma alungită tipică a unei gări, de minim 500m lungime și 60m lățime.
Zona ideală de amplasare a Gării Centrale este cea aflată la mai puțin de 1km împrejurul Pieții Sfântu Gheorghe, kilometrul zero al Bucureștiului. Doar un astfel de amplasament ar oferi maximul de beneficiu și conectivitate din punct de vedere al transportului urban și suburban. Numai că, în această zonă ideală din punct de vedere al conectivității, nu există nici măcar un teren disponibil care să poată fi luat în considerare. Iar într-un oraș încă mutilat de demolările fără noimă din epoca ceaușistă, ideea de a demola clădiri centrale pentru a face loc unei noi gări ar fi respinsă fără echivoc de către bucureșteni.
Ieșind din zona ideală, puținele terenuri care ar putea fi luate în considere, ridică fiecare propriul set de probleme, care îl fac practic inutilizabil pentru amplasarea unei gări.
Parcul Izvor are dimensiunea potrivită și este la doar 1.1km de kilometrul zero. Însă într-un București care are disperată nevoie de cât mai multe spații verzi, este exclusă distrugerea unuia dintre puținele parcuri pentru a-l înlocui cu o gară.
Cartierul Justiției, cel mai recent nume al rănii vechi de 32 de ani din centrul Bucureștiului, adică a terenului cuprins în perimetrul Bulevardul Unirii – Nerva Traian – Octavian Goga – Mircea Vodă este deja prevăzut să fie locul unei spectaculoase dezvoltării imobiliare. Deci orice discuție despre schimbarea destinației în această fază ar fi sortită eșecului.
Parcul Operei a fost prevăzut încă din urmă cu un secol ca amplasament al Gării Centrale București. Numai că proiectul nu s-a mai materializat și între timp zona a fost ocupată din 1953 de Opera Română și de parcul din jurul său, ambele fiind exclus să fie dislocate pentru a face loca astăzi unei Gări Centrale.
Dâmbovița Center (Casa Radio) este de peste 30 de ani locul unei disputate dezvoltări imobiliare. Dar dincolo de acest aspect, terenul se află la 2.4km distanță în linie dreaptă de Piața Sfântu Gheorghe, ceea ce face ca acest potențial amplasament al Gării Centrale să nu ofere nici un beneficiu în termeni de eficiență a transportului comparativ cu actuala Gară de Nord, aflată la o distanță similară (2.7km) de centru.
Alte amplasamente care au mai fost vehiculate în trecut pentru noua Gară Centrală, precum cel de la Răzoare sunt chiar și mai îndepărtate de centru decât actuala Gară de Nord, deci pur și simplu nu merită luate în discuție, pentru că situația transportului feroviar de călători în București s-ar agrava, nicidecum îmbunătății.
Așadar, nu există nici o opțiune viabilă de amplasare a unei Gări Centrale la suprafață în Bucureștiul de astăzi. Singura opțiune viabilă este în subteran, ceea ce mai mult, ar permite ca noua Gară Centrală să fie la mai puțin de 1km de Sfântu Gheorghe. Dar unde?
https://mihaicraciun.eu/2021/02/07/gara- ... XuG3FA3M
https://mihaicraciun.eu/2020/11/15/gara- ... resti-i/
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
PTMZ
Până la urmă, Barna spune că se va face revenirea la reducere 50% în cazul eliminării gratuității studenților, aceasta deși Cîmpeanu susținea că nu se are în vedere eliminarea totală a gratuității studenților:
Sursa: Club Feroviar
Până la urmă, Barna spune că se va face revenirea la reducere 50% în cazul eliminării gratuității studenților, aceasta deși Cîmpeanu susținea că nu se are în vedere eliminarea totală a gratuității studenților:
Vicepremierul Dan Barna a anunțat miercuri dimineață că Executivul vrea să elimine total gratuitatea călătoriilor CFR pentru studenți, astfel încât aceștia să plătească jumătate din prețul biletelor.
El a spus că nu va exista o limitare a numărului de călătorii anuale la care studenții vor beneficia de reducerea cu 50% a biletului. Modificarea va apărea în proiectul legii bugetului pe 2021.
„În momentul de față propunerea prevede ca studenții să aibă o gratuitate de 50% la călătoriile pe tot parcursul anului”, a declarat vicepremierul Dan Barna.
Sorin Cîmpeanu spunea că nu se va elimina gratuitatea călătoriilor CFR pentru studenți
Vicepremierul contrazice astfel o declarație făcută în urmă cu nici 24 de ore de ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu.
“Pentru studenţi sunt anumite discuţii, doar la nivelul Ministerului Transporturilor, pentru moment, este vorba de accesul la călătorii gratuite pe calea ferată. Nu a luat nimeni în considerare eliminarea totală a gratuităţii”, spunea Cîmpeanu la un post TV. Întrebat ce poziţie va susţine în Guvern în legătură cu transportul studenţilor pe calea ferată, acesta a răspuns că poziţia sa este una în interesul educaţiei. “Poziţia mi-am exprimat-o în mod reperat şi este aceea pe care o puteţi presupune: în interesul educaţiei. De altfel, e aceeaşi poziţie pe care mi-am exprimat-o, chiar dacă asta a supărat multă lume, când am spus că înţeleg importanţa fiecărui domeniu, înţeleg şi regret pierderile pe care le suferă fiecare domeniu, însă dacă mă întrebaţi ca ministru al Educaţiei, susţin deschiderea cu prioritate a şcolilor, în faţa deschiderii oricăror alte entităţi, a căror importanţă nu o contest, dar fiind ministrul Educaţiei evident voi susţine în primul rând interesele educaţiei”, a afirmat Sorin Cîmpeanu.
Sursa: Club Feroviar
- Stefan28
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
Stefan28
https://www.facebook.com/1423473531214200/posts/2958340377727500/
https://www.facebook.com/1423473531214200/posts/2958340377727500/
Știm că îți place la munte și orice moment în plus contează.
CFR Călători pune în circulație un tren nou care să te aducă duminica la București! Trenul InterRegio 1730 pleacă din Brașov la ora 17:55 și ajunge în stația București Nord la ora 20:32. În plus, pentru călătoria ta sunt pregătite vagoane moderne și confortabile și chiar și un vagon pentru bicicletă.
Călătorește rapid și în siguranță cu CFR Călători!
Detalii pe https://www.cfrcalatori.ro/comunicate/pr ... apitala/
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
PTMZ
Încă 34 de trenuri ale CFR devin Regio Expres, parțial sau pe toată distanța:
Sursa: CFR Călători
Încă 34 de trenuri ale CFR devin Regio Expres, parțial sau pe toată distanța:
Încă 34 de trenuri InterRegio din toată țara vor deveni trenuri Regio-Expres
Regio-Expres – noul tip de tren intrat în oferta CFR Călători – a fost gândit să rezolve nevoile specifice de transport ale unei categorii largi de călători. Regio-Expres are un tarif scăzut, la nivelul trenurilor Regio, însă beneficiază de viteza și confortul trenurilor InterRegio, precum și de rezervare pentru loc.
Ținem cont de părerea călătorilor noștri prin deciziile pe care le luăm, iar dorința noastră este de a crește accesibilitatea la trenurile noastre. Astfel, în Anul European al căilor ferate, CFR Călători vine în întâmpinarea nevoilor de călătorie prin transformarea, din 1 aprilie 2021, a încă unui pachet consistent de 34 de trenuri Interregio (IR), în regim de trenuri Regio-Expres (RE).
De ce să circuli cu trenurile Regio-Expres?
Trenurile transformate în RE vor avea în continuare același nivel de confort și facilități oferite de anterioarele trenuri IR. Practic, călătorii vor avea ocazia să călătorească la confort de IR la tarife mai mici, de tren Regio cu rezervarea locului. De asemenea, se vor menține orele şi în mare parte staţiile de plecări/sosiri, fără scăderea vitezei de circulație.
“Suntem mereu atenți la călătorii noștri. Orele și zilele voastre preferate de plecare, durata și condițiile de călătorie sunt mereu prioritățile noastre și de aceea ținem legătura cu voi, iar opinia voastră este întotdeauna reflectată în deciziile pe care CFR Călători le ia. Un bun exemplu îl reprezintă pachetul consistent de 34 de trenuri, care începând cu 1 aprilie circulă în regim de Regio-Expres, un tip de tren care rezolvă nevoile specifice de transport ale unei categorii largi de călători.
Pe înțelesul tuturor, Regio-Expres este echivalentul trenului Accelerat clasic, conceput să umple golul între Regio și InterRegio care reprezintă echivalentul fostelor trenuri Personale și respectiv Rapide. Ne bucurăm că în sfârșit putem să vă oferim acest serviciu atât de util și care îmbunătățește spectaculos raportul calitate-preț al serviciilor noastre”, a declarat Dan M Costescu, directorul general CFR Călători.
Lista trenurilor IR care vor deveni RE:
• IR 1557 București Nord – Ploiești Sud devine RE 5041 București Nord (plecare 20:48) – Ploiești Sud (sosire 21:37)
• IR 1558 Buzău – București Nord devine RE 5042 Buzău (plecare 06:40) – București Nord (sosire 08:35)
• IR 1559 București Nord – Buzău devine RE 5043 București Nord (plecare 20:10) – Buzău (sosire 22:03)
• IR 1576 Galați – București Nord devine RE 7002 Galați (plecare 17:30) – București Nord (sosire 21:35)
• IR 1577 București Nord – Galați devine RE 7001 București Nord (plecare 18:09) – Galați (sosire 22:10)
• IR 1588 Medgidia – București Nord devine RE 8008 Medgidia (plecare 16:34) – București Nord (sosire 18:51)
• IR 1589 București Nord – Medgidia devine RE 8007 București Nord (plecare 06:34) – Medgidia (sosire 08:49)
• IR1590 Drobeta Turnu Severin – București Nord devine RE 9014 Drobeta Turnu Severin (plecare 14:18) – București Nord (sosire 20:09)
• IR 1593 București Nord – Craiova devine RE 9007 București Nord (plecare 17:25) – Craiova (sosire 20:49)
• IR 1630 Brașov – București Nord devine RE 3014 Brașov (plecare 04:55) – București Nord (sosire 07:36)
• IR 1638 Cluj Napoca – Dej Călători devine RE 4010 Cluj Napoca (plecare 19:15) – Dej Călători (sosire 20:21)
• IR 1639 Dej Călători – Cluj Napoca devine RE 4009 Dej Călători (plecare 06:41) – Cluj Napoca (sosire 07:50)
• IR 1648 Sărățel – Bistrița Nord devine RE 4008 Sărățel (plecare 05:30) – Bistrița Nord (sosire 05:42)
• IR 1649 Bistrița Nord – Sărățel devine RE 4007 Bistrița Nord (plecare 21:45) – Sărățel (sosire 21:57)
• IR 1745 București Nord – Cluj Napoca – Baia Mare pe distanța Cluj Napoca – Baia Mare devine RE 4005 Cluj Napoca (plecare 15:44) – Baia Mare (sosire 20:00) și ramură de la trenul IR 1745.
• IR 1746 Baia Mare – Cluj Napoca – București Nord pe distanţa Baia Mare – Cluj Napoca devine RE 4006 Baia Mare (plecare 05:40) – Cluj Napoca (sosire 09:47) și ramură pentru IR 1746 Baia Mare – Cluj Napoca.
• IR 1748 Cluj Napoca – Târgu Mureș devine RE 4012 Cluj Napoca (plecare 16:40) – Târgu Mureș (sosire 19:26)
• IR 1749 Târgu Mureș – Cluj Napoca devine RE 4011 Târgu Mureș (plecare 11:29) – Cluj Napoca (sosire 14:12)
• IR 1818 Timișoara Nord – Simeria – Târgu Mureș. Va circula ca RE 4014 pe distanța Timișoara Nord (plecare 06:20) – Simeria (sosire 09:49), iar în Simeria formează trenul RE 4016 pe distanța Simeria (plecare 09:54) – Târgu Mureș (sosire 13:02)
• IR 1819 Târgu Mureș – Simeria – Timișoara Nord. Va circula ca RE 4013 pe distanța Târgu Mureș (plecare 16:14) – Simeria (sosire 19:27), iar în Simeria formează trenul RE 4015 pe distanța Simeria (plecare 19:37) – Timișoara Nord (sosire 23:44).
• IR 1825 București Nord – Târgu Jiu devine RE 9015 București Nord (plecare 14:45) – Târgu Jiu (sosire 20:20)
• IR 1826 Târgu Jiu – București Nord devine RE 9016 Târgu Jiu (plecare 05:00) – București Nord (sosire 10:46)
• IR 1863 Iași – Galați devine RE 6001 Iași (plecare 08:00) – Galați (sosire 12:25)
• IR 1866 Galați – Iași devine RE 6002 Galați (plecare 16:42) – Iași (sosire 21:00)
• IR 1891 București Nord– Craiova devine RE 9033 București Nord (plecare 05:50) – Craiova (sosire 10:44)
• IR 1892 Craiova – București Nord devine RE 9034 Craiova (plecare 07:20) – București Nord (sosire 11:40)
• IR 1893 București Nord – Craiova devine RE 9035 București Nord (plecare 13:30) – Craiova (sosire 18:39)
• IR 1894 Craiova – București Nord devine RE 9036 Craiova (plecare 12:05) – București Nord (sosire 16:43)
• IR 1895 București Nord – Craiova devine RE 9037 București Nord (plecare 15:30) – Craiova (sosire 20:10)
• IR 1896 Craiova – București Nord devine RE 9038 Craiova (plecare 16:15) – București Nord (sosire 20:41)
• IR 1923 Mangalia – București Nord – Sibiu pe distanța Mangalia – București Nord devine RE 8006 Mangalia (plecare 18:10) – București Nord (sosire 22:35) și ramură pentru IR 1923 București Nord – Sibiu.
• IR 1924 Sibiu – București Nord – Mangalia pe distanța București Nord – Mangalia devine RE 8005 București Nord (plecare 03:22) – Mangalia (sosire 07:47) și ramură de la IR 1924 Sibiu – București Nord.
• IR 1970 Galați – Constanța devine RE 7082 Galați (plecare 05:35) – Constanța (sosire 09:03)
• IR 1971 Constanța – Galați devine RE 7081 Constanța (plecare 18:30) – Galați (sosire 22:21)
Pachetul de trenuri anunțat mai sus se adaugă trenurilor InterRegio de pe ruta Titu – Târgoviște și retur care circulă deja din luna februarie ca trenuri Regio-Expres, serviciile de transport pe acestă relație fiind asigurate doar cu trenuri Regio și Regio-Expres, pentru creşterea accesibilității la călătoria cu trenul.
Pentru a facilita deplasările călătorilor noștri, mare parte dintre trenurile cu plecare din București care au înregistrat creșteri ale cererii de transport spre Pitești și respectiv București – Pitești – Craiova și retur, sunt formate din locomotivă și vagoane, iar altele circulă deja în regim de tren Regio-Expres. Desigur, și aceste trenuri RE au duratele de parcurs mai scurte, mai puține opriri și confort sporit de InterRegio.
Sursa: CFR Călători
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri feroviare din România
PTMZ
Sursa: CFR Călători
Din 15 martie 2021, între București Nord și Constanța introducem în circulație un NOU TREN. Solicitările și nevoile de transport ale călătorilor noștri sunt concretizate în servicii noi atunci când există cerere și sunt întrunite și toate condițiile.
Program
Noul tren -InterRegio 1685 se adresează acelora care vor să ajungă în Constanța în jurul prânzului. Va avea plecarea din București Nord la ora 10:45 și sosirea în Constanța la ora 12:56 și va circula în cursul săptămânii, de luni până vineri, în perioadele de extrasezon: 15 martie – 25 iunie și 6 septembrie – 10 decembrie 2021. Este știut faptul că în sezonul estival CFR Călători introduce alte trenuri suplimentare ce conectează toată țara de litoralul românesc.
Facilități
Trenul InterRegio 1685 acoperă cererea de transport pe segmentul orar 09:35 – 14:00 și completează astfel oferta CFR Călători între capitală și cel mai mare oraș de la Marea Neagră.
Distanța este parcursă în 2 ore și 11 minute și asigură și deplasarea călătorilor spre/dinspre localitățile din parcurs, trenul având opriri și în stațiile Ciulnița și Fetești. Pentru o călătorie confortabilă, trenul va avea în compunere vagoane modernizate în anul 2020.
Tarife
Biletele de tren sunt accesibile tuturor prin gama variată de oferte comerciale: reducere de 10% prin oferta dus-întors, până la 10% la cumpărarea cu anticipație, 25% la cumpărarea în baza cardului TrenPlus.
Vă reamintim că din 8 martie 2021, am introdus în circulație un nou tren dinspre litoral spre capitală – InterRegio 1684 Constanța (plecare 07:00) – București Nord (sosire 09:17), care circulă de luni până vineri.
Sursa: CFR Călători
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare
•
Choose destination