Topic: Gara de Nord - București
354 posts, 183307 views
📖 Pagination options
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
shoppy
Se pare ca era CF si pe Strada Vespasian dupa cum se vede curbura.
Se pare ca era CF si pe Strada Vespasian dupa cum se vede curbura.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
andrei11
Sursă ( din păcate ) necunoscută...
Cred că cele două poze puse recent sunt din aceeași sursă...
Sursă ( din păcate ) necunoscută...
Cred că cele două poze puse recent sunt din aceeași sursă...
121612952_180506970244926_2604797448408175158_o.jpg (129.69 KB; downloaded 3728 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
ByOnu
O propunere a celor de la Mincu pentru Gara de Nord care vine la pachet cu pietonalizarea* Pietei Garii de Nord si demolarea Policlinicii CFR**. De asemenea, se propune acoperirea liniilor* cu o cupola din sticla, dar si a holului principal** cu o cupola moderna, inlocuind-o pe cea actuala.
* sunt de acord / ** nu sunt de acord.
O propunere a celor de la Mincu pentru Gara de Nord care vine la pachet cu pietonalizarea* Pietei Garii de Nord si demolarea Policlinicii CFR**. De asemenea, se propune acoperirea liniilor* cu o cupola din sticla, dar si a holului principal** cu o cupola moderna, inlocuind-o pe cea actuala.
* sunt de acord / ** nu sunt de acord.
propunere pietonalizare piata garii de nord.png (894.2 KB; downloaded 3419 times)
anexa 20 strategie (Buc Nord) v3.0.pdf
anexa 20 strategie (Buc Nord) v3.0.pdf (2.77 MB; downloaded 242 times)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
andrei11
Cui i-ar folosi pietonalizarea ? Zona gării nu e loc de promenadă. Policlinica jos cu ea, cade la primul cutremur mai serios. Am impresia că nu are niciun metru cub de beton în ea ( poate numai planșeele), e numai cărămidă.
În rest să nu schimbe nimic din gară, dar s-o întrețină, începând de la peroane și terminând cu clădirile respective. Precizez, cu toate clădirile.
Cui i-ar folosi pietonalizarea ? Zona gării nu e loc de promenadă. Policlinica jos cu ea, cade la primul cutremur mai serios. Am impresia că nu are niciun metru cub de beton în ea ( poate numai planșeele), e numai cărămidă.
În rest să nu schimbe nimic din gară, dar s-o întrețină, începând de la peroane și terminând cu clădirile respective. Precizez, cu toate clădirile.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
ByOnu
De ce sa pietonalizezi?
1. Pentru ca poti fara sa impactezi traficul (intre spatele Policlinicii si bloc este spatiu pentru 3 benzi pe sens - traficul se poate muta pe acolo).
2. Pentru ca este un trend de bune practici in lumea civilizata si ar ajuta la regenererarea urbana a zonei.
De ce sa demolezi Policlinica? Ca sa ce? Este o cladire istorica ce trebuie reabilitata structural si convertita functional.
In ceea ce priveste gara in sine. Eu o vad restaurata si reabilitata structural (nu modernizata cu alucobond si termopane!), dar acoperirea liniilor cu cupole din sticla ar fi un pas frumos spre secolul 21.
De ce sa pietonalizezi?
1. Pentru ca poti fara sa impactezi traficul (intre spatele Policlinicii si bloc este spatiu pentru 3 benzi pe sens - traficul se poate muta pe acolo).
2. Pentru ca este un trend de bune practici in lumea civilizata si ar ajuta la regenererarea urbana a zonei.
De ce sa demolezi Policlinica? Ca sa ce? Este o cladire istorica ce trebuie reabilitata structural si convertita functional.
In ceea ce priveste gara in sine. Eu o vad restaurata si reabilitata structural (nu modernizata cu alucobond si termopane!), dar acoperirea liniilor cu cupole din sticla ar fi un pas frumos spre secolul 21.
2016_Rotterdam-Centraal-02.jpg (198.26 KB; downloaded 3414 times)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
andrei11
Repet, mai bine s-ar ocupa de reabilitarea întregului complex de clădiri - peroane - etc ( inclusiv Gara de Nord Gr B ) și a fostului hotel din colț ( Duca / Griviței ) care arată ca naiba acum. ( Ex Magazinul Sora de la parter ).
A,da, și să reabiliteze macazurile din gară, să nu se mai circule cu 5 km/h !
Repet, mai bine s-ar ocupa de reabilitarea întregului complex de clădiri - peroane - etc ( inclusiv Gara de Nord Gr B ) și a fostului hotel din colț ( Duca / Griviței ) care arată ca naiba acum. ( Ex Magazinul Sora de la parter ).
A,da, și să reabiliteze macazurile din gară, să nu se mai circule cu 5 km/h !
DN 7.jpg (121.1 KB; downloaded 3375 times)
- Mircea G
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
Mircea G
" este " niste proiecte pt hotel ....
https://presshub.ro/bucuresti-fostul-hot ... re-1315/
https://www.dcnews.ro/firea--fostul-hote ... 973.html....
si daca n-ai inteles nimic ...nici nu aveai cum !?
" este " niste proiecte pt hotel ....
https://presshub.ro/bucuresti-fostul-hot ... re-1315/
https://www.dcnews.ro/firea--fostul-hote ... 973.html....
si daca n-ai inteles nimic ...nici nu aveai cum !?
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
shoppy
Da, ar fi un proiect bun dupa ce se termina cu PLS sau PSS M4, si arteziana existenta ar putea fi incorporata sau mutata mai spre centrul zonei pietonale.
Da, ar fi un proiect bun dupa ce se termina cu PLS sau PSS M4, si arteziana existenta ar putea fi incorporata sau mutata mai spre centrul zonei pietonale.
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
Valentin
Andrei, intr-adevar, sunt multe lacune in ceea ce priveste complexul feroviar Bucuresti, dar aici as tine sa fac o diferentiere (desi vorbim practic de aceeasi institutie care se ocupa de complex) intre partea care tine de calea de rulare, macaze, etc si partea care practic face parte din ceea ce inseamna urbanism si arhitectura in Bucuresti. Ar fi de preferat reabilitarea cladirilor si peroanelor, dar daca tot reabilitezi de ce sa nu si modernizezi? Se poate pastra fatada istorica a garii si multe elemente, dar in acelasi timp, se poate lucra si la o parte mai moderna a cladirii (am vazut chiar de curand un astfel de exemplu in Germania parca), ce ar insemna oarecum o imbinare intre clasic si modern.
Din punct de vedere al "pietonalizarii", de ce crezi ca lumea nu umbla de "placere" prin zona garii? E insalubra, e plin de oameni nevoiasi si nicidecum nu incurajeaza mersul pe jos, DESI, se afla la ~ 1km liniar de Piata Victoriei, care vrei nu vrei, e zona de promenada (in mod special datorita conexiuni cu Parcul Herastrau prin Bd. Aviatorilor). Daca ar exista ceva asemanator (nu neaparat ma refer la 3 benzi/sens pentru rutier ci strict zona cu trotuar generos si zona verde), concomitent cu o gara moderna, curata si lipsita de "pericole" mai ales la miezul noptii, atunci cu siguranta s-ar schimba abordarea.. Ma gandesc ca s-ar putea realiza si o conexiune mai buna cu parcul garii. Dar na.. eu as plusa cu o parcare subterana cu acces din Bd.Dinicu Golescu si Cal.Grivitei (stiu, ar trebui sa treaca si M4sud la un moment dat pe undeva, dar ma indoiesc ca nu se gaseste un loc pentru asa ceva) si zona din fata coloanelor facuta parc, cu o banda si jumatate (cat sa incapa 2 autobuze/troleibuze una langa alta) pentru a asigura transportul public si restul sa fie spatiu verde.
Policlinica, desi nu contest necesitatea ei, arata cam ciudat acolo.. si ar putea fi construita de la zero, la nivelul anului 2020, undeva pe Calea Grivitei unde sunt acum niste spatii de parcari (nu stiu ce regim juridic au).
Eu zic ca ar merita o reimprospatare in zona... vorbim totusi de gara unei capitale europene.
Andrei, intr-adevar, sunt multe lacune in ceea ce priveste complexul feroviar Bucuresti, dar aici as tine sa fac o diferentiere (desi vorbim practic de aceeasi institutie care se ocupa de complex) intre partea care tine de calea de rulare, macaze, etc si partea care practic face parte din ceea ce inseamna urbanism si arhitectura in Bucuresti. Ar fi de preferat reabilitarea cladirilor si peroanelor, dar daca tot reabilitezi de ce sa nu si modernizezi? Se poate pastra fatada istorica a garii si multe elemente, dar in acelasi timp, se poate lucra si la o parte mai moderna a cladirii (am vazut chiar de curand un astfel de exemplu in Germania parca), ce ar insemna oarecum o imbinare intre clasic si modern.
Din punct de vedere al "pietonalizarii", de ce crezi ca lumea nu umbla de "placere" prin zona garii? E insalubra, e plin de oameni nevoiasi si nicidecum nu incurajeaza mersul pe jos, DESI, se afla la ~ 1km liniar de Piata Victoriei, care vrei nu vrei, e zona de promenada (in mod special datorita conexiuni cu Parcul Herastrau prin Bd. Aviatorilor). Daca ar exista ceva asemanator (nu neaparat ma refer la 3 benzi/sens pentru rutier ci strict zona cu trotuar generos si zona verde), concomitent cu o gara moderna, curata si lipsita de "pericole" mai ales la miezul noptii, atunci cu siguranta s-ar schimba abordarea.. Ma gandesc ca s-ar putea realiza si o conexiune mai buna cu parcul garii. Dar na.. eu as plusa cu o parcare subterana cu acces din Bd.Dinicu Golescu si Cal.Grivitei (stiu, ar trebui sa treaca si M4sud la un moment dat pe undeva, dar ma indoiesc ca nu se gaseste un loc pentru asa ceva) si zona din fata coloanelor facuta parc, cu o banda si jumatate (cat sa incapa 2 autobuze/troleibuze una langa alta) pentru a asigura transportul public si restul sa fie spatiu verde.
Policlinica, desi nu contest necesitatea ei, arata cam ciudat acolo.. si ar putea fi construita de la zero, la nivelul anului 2020, undeva pe Calea Grivitei unde sunt acum niste spatii de parcari (nu stiu ce regim juridic au).
Eu zic ca ar merita o reimprospatare in zona... vorbim totusi de gara unei capitale europene.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
andrei11
Pe Griviței, între Gara de Nord și Grant nu poți construi nimic, sunt 4 tuneluri de metrou pe sub parcări.
Se mai aude ceva de trotuarul plimbăreț ?
Pe Griviței, între Gara de Nord și Grant nu poți construi nimic, sunt 4 tuneluri de metrou pe sub parcări.
Se mai aude ceva de trotuarul plimbăreț ?
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
Gabi23
Ca de obicei se visează mult, când în primul rând trebuie făcute chestii elementare începând de la salubrizarea corespunzatoare.
Ca de obicei se visează mult, când în primul rând trebuie făcute chestii elementare începând de la salubrizarea corespunzatoare.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
Costin
Nici Calea Victoriei nu era loc de promenada inaintea largirii trotuarelor, deci faptul ca acum nu s-ar plimba nimeni pe acolo nu e un argument.
Ce difera fata de alte zone sunt problemele sociale majore din zona, care trebuie rezolvate inainte de a avea pretentia ca gara sa fie o zona de promenada. Parcul de langa policlinica e un focar de infectie, si toata zona este un magnet pentru ciudati.
Degeaba facem zona de promenada cu fantana artrziana in mijloc, daca fantana e plina de aurolaci... si rezolvarea acolo nu se face cu politia, "sa ii ridice, sa ii ia de acolo", cum multi sustin ca ar fi o solutie, problema e mult mai complexa si are nevoie de mai multe instituții care sa colaboreze intre ele si care sa ii reabiliteze pe bune pe oamenii aia, nu doar sa ii mute in alta parte de unde sa se intoarca inapoi a doua zi.
Nici Calea Victoriei nu era loc de promenada inaintea largirii trotuarelor, deci faptul ca acum nu s-ar plimba nimeni pe acolo nu e un argument.
Ce difera fata de alte zone sunt problemele sociale majore din zona, care trebuie rezolvate inainte de a avea pretentia ca gara sa fie o zona de promenada. Parcul de langa policlinica e un focar de infectie, si toata zona este un magnet pentru ciudati.
Degeaba facem zona de promenada cu fantana artrziana in mijloc, daca fantana e plina de aurolaci... si rezolvarea acolo nu se face cu politia, "sa ii ridice, sa ii ia de acolo", cum multi sustin ca ar fi o solutie, problema e mult mai complexa si are nevoie de mai multe instituții care sa colaboreze intre ele si care sa ii reabiliteze pe bune pe oamenii aia, nu doar sa ii mute in alta parte de unde sa se intoarca inapoi a doua zi.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
shoppy
Si in tarile cu apa calda garile sunt magnet de personaje dubioase dar problema s-a rezolvat prin pietonalizare, modernizare, aducerea de mall-uri si magazine, eliminarea zonelor insalubre sau ce pot oferii adapost dubiosilor si cresterea traficului pietonal.
In momentul in care ai o infrastructura in care s-a investit si cu trafic pietonal, imediat publicul va cere sa fie in siguranta iar investitia sa nu se distruga, asa ca va aparea si o prezenta crescuta a institutiilor statului(politie, jandarmerie, salubrizare si amenajare spatii verzi), astfel ca dubiosii vor disparea. Ghetouri si tabere de dubiosi vor fi peste tot, nu inseamna ca politia ii ridica si ii introduce intr-un sistem ci ca doar ii alunga din zonele de interes; sa dau un exemplu vazut de mine, la Versailles este curatenie pe langa gari si in oras, dar, daca intrii in padure in cautarea punctului de belvedere asupra castelului(a depoului feroviar si tunelelor pe sub magistrala CF), vezi Point de vue sur le château de Versailles din josul imaginii, am dat si peste tabara de corturi a cersetorilor si dubiosilor, la nici 2km de intrarea in castel, deci ei sunt inca acolo, nu i-a dus politia nicaieri.
https://www.google.ro/maps/@48.8015038,2 ... !3m1!1e3
Si in tarile cu apa calda garile sunt magnet de personaje dubioase dar problema s-a rezolvat prin pietonalizare, modernizare, aducerea de mall-uri si magazine, eliminarea zonelor insalubre sau ce pot oferii adapost dubiosilor si cresterea traficului pietonal.
In momentul in care ai o infrastructura in care s-a investit si cu trafic pietonal, imediat publicul va cere sa fie in siguranta iar investitia sa nu se distruga, asa ca va aparea si o prezenta crescuta a institutiilor statului(politie, jandarmerie, salubrizare si amenajare spatii verzi), astfel ca dubiosii vor disparea. Ghetouri si tabere de dubiosi vor fi peste tot, nu inseamna ca politia ii ridica si ii introduce intr-un sistem ci ca doar ii alunga din zonele de interes; sa dau un exemplu vazut de mine, la Versailles este curatenie pe langa gari si in oras, dar, daca intrii in padure in cautarea punctului de belvedere asupra castelului(a depoului feroviar si tunelelor pe sub magistrala CF), vezi Point de vue sur le château de Versailles din josul imaginii, am dat si peste tabara de corturi a cersetorilor si dubiosilor, la nici 2km de intrarea in castel, deci ei sunt inca acolo, nu i-a dus politia nicaieri.
https://www.google.ro/maps/@48.8015038,2 ... !3m1!1e3
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Gara de Nord - Bucuresti
Valentin
Gabi, nu vad problema in a visa la o pietonali zare concomitent cu inverzirea unor spații publice, indiferent că vorbim de gara sau nu. Din pricina faptului că sunt tânăr și am avut libertatea de a mă putea plimba (ante covid) pe jos destul de mult și am observat foarte multe deficiențe (care pot intra in categoria fantezii), pe rutele mele. Am făcut foarte des drumuri D.Taberei - Victoriei fie via Eroilor-Elisabeta-Cal.Victoriei sau Bd.D.Taberei-Basarab , iar în mod special m am lovit de multe ori de traversarea complexului feroviar sau a trece pe lângă gară. Îți garantez că , deși mai scurt pe la Basarab, preferam varianta cealaltă. De ce? Din cauza nevoiașilor, starea proasta a traversării pe Basarab, etc. Prefer pe langa Dâmbovița, pe langa parcurile Izvor,Eroilor, Cișmigiu, plus pe Cal.Victoriei care era chiar aglomerata (chiar și în pandemie de câteva ori).
Revenind, shoppy a pus punctul pe I, despre cum ar trebui gestionată situația.
Și ca alt punct de vedere, parcurile și în general tot ceea ce înseamnă mobilier urban poate fi proiectat pentru a descuraja infracționalitatea și prezența nevoiașilor, de exemplu sa nu existe zone "ascunse", fie după un perete, gheretă, etc. Copaci cu coroana înaltă, fara "tufișuri" joase, bănci special concepute cu diferențe de nivel a șezutului și mai sunt multe în acest sens.
E o discuție complexa între tehnic și estetic, dar componentele astea ar trebui sa lucreze împreună... Concluzia, visul, prin existența lui, poate fi reprodus și în realitate, mai mult sau mai puțin la fel, dar inexistența visului limitează soluțiile realității.
#PS: chit că pare nerealist ce propun eu, ideea in sine ar trebui promovată d.p.m.d.v, chit că plecam de la soluții mici, punctuale, macar sa existe un punct(t0) de unde sa se dezvolte aceasta idee(pietonaluzare, inverzirea arterelor importante, etc).
Gabi, nu vad problema in a visa la o pietonali zare concomitent cu inverzirea unor spații publice, indiferent că vorbim de gara sau nu. Din pricina faptului că sunt tânăr și am avut libertatea de a mă putea plimba (ante covid) pe jos destul de mult și am observat foarte multe deficiențe (care pot intra in categoria fantezii), pe rutele mele. Am făcut foarte des drumuri D.Taberei - Victoriei fie via Eroilor-Elisabeta-Cal.Victoriei sau Bd.D.Taberei-Basarab , iar în mod special m am lovit de multe ori de traversarea complexului feroviar sau a trece pe lângă gară. Îți garantez că , deși mai scurt pe la Basarab, preferam varianta cealaltă. De ce? Din cauza nevoiașilor, starea proasta a traversării pe Basarab, etc. Prefer pe langa Dâmbovița, pe langa parcurile Izvor,Eroilor, Cișmigiu, plus pe Cal.Victoriei care era chiar aglomerata (chiar și în pandemie de câteva ori).
Revenind, shoppy a pus punctul pe I, despre cum ar trebui gestionată situația.
Și ca alt punct de vedere, parcurile și în general tot ceea ce înseamnă mobilier urban poate fi proiectat pentru a descuraja infracționalitatea și prezența nevoiașilor, de exemplu sa nu existe zone "ascunse", fie după un perete, gheretă, etc. Copaci cu coroana înaltă, fara "tufișuri" joase, bănci special concepute cu diferențe de nivel a șezutului și mai sunt multe în acest sens.
E o discuție complexa între tehnic și estetic, dar componentele astea ar trebui sa lucreze împreună... Concluzia, visul, prin existența lui, poate fi reprodus și în realitate, mai mult sau mai puțin la fel, dar inexistența visului limitează soluțiile realității.
#PS: chit că pare nerealist ce propun eu, ideea in sine ar trebui promovată d.p.m.d.v, chit că plecam de la soluții mici, punctuale, macar sa existe un punct(t0) de unde sa se dezvolte aceasta idee(pietonaluzare, inverzirea arterelor importante, etc).
📖 Pagination options