Topic: Generalități despre parcări
389 posts, 94445 views
📖 Pagination options
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Generalități despre parcări
andrei11
Au parcare 300 * 50 m, asta înseamnă vreo 60 de mașini la subsol
Au parcare 300 * 50 m, asta înseamnă vreo 60 de mașini la subsol
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Generalități despre parcări
ByOnu
Nimic interesant. Un panou de la intersectia Mosilor cu Sf Vineri.
Nimic interesant. Un panou de la intersectia Mosilor cu Sf Vineri.
20201206_184747.jpg (1.76 MB; downloaded 2879 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Generalități despre parcări
ByOnu
La Obor va creste numarul de puncte de acces in parcare. Se construieste o rampa noua de acces pe Cal. Mosilor, venind dinspre Mihai Eminescu. Au ingradit deja locul.
___
Un calcul al unui user (AndreiB) de pe Skyscrapercity, dezamagit de declaratia lui Nicusor ca nu va ridica masini pana nu rezolva problema.
La Obor va creste numarul de puncte de acces in parcare. Se construieste o rampa noua de acces pe Cal. Mosilor, venind dinspre Mihai Eminescu. Au ingradit deja locul.
___
Un calcul al unui user (AndreiB) de pe Skyscrapercity, dezamagit de declaratia lui Nicusor ca nu va ridica masini pana nu rezolva problema.
Nicuşor Dan, despre cum s-ar găsi mai multe locuri de parcare în București: „Vreau să ridicăm cele 50.000-60.000 de maşini abandonate în Capitală”
Primarul general Nicuşor Dan a spus sâmbătă că vrea să ridice cele 50.000-60.000 de maşini abandonate în Capitală, iar în ceea ce priveşte autoturismele parcate ilegal, el a afirmat că, până nu se rezolvă problema locurilor de parcare, nu este un susţinător al sancţionării oamenilor, cu excepţia cazurilor flagrante.
___
Asta cu "pana nu se rezolva problema locurilor de parcare" e populism. E imposibil de "rezolvat" problema locurilor de parcare pentru ca cererea va depasi in orice situatie in afara de delete & start again oferta. Sunt 1.4m de masini in Bucuresti. Cele 50-60k de masini abandonate inseamnca ca c.4% din masinile din Bucuresti vor avea loc de parcare. Absolut nesemnificativ (nu inseamna desigur ca nu trebuiesc ridicate). Insa singurul lucru care va reduce problema e in sine sanctionarea parcarii ilegale (incepand cu destinatia, nu rezidenta), care va reduce nr. de masini per total in Bucuresti in timp (care e nesustenabil). Orice altceva e populism, pentru ca nu vom avea niciodata locuri de parcare suficiente pentru cele 1.4m de masini din Bucuresti, indiferent cat construim. Hai sa facem un calcul "back of the envelope":
Sunt c.300k de locuri de parcari oficiale in Bucuresti. Hai sa zicem ca gasim aranjamente cu hipermarketuri, terenuri identificate etc. si crestem la 400k (ultra generos, dar sa fim optimisti). Deci avem acum 400k de locuri de parcare pentru un parc de 1.4m de masini, un deficit de minim 1m de locuri de parcare (in realitate mai mult, pentru ca cererea nu e constanta, ci difera pe zone in functie de naveta etc.). Un loc de parcare intr-o parcare supraterana costa c.10k euro per masina. In subteran si mai mult - c.40-50k de euro per masina. Presupunand un mix 50:50 de subteran/suprateran, ajungem la o suma de 5 miliarde de euro pentru parcari supraterane si 25 miliarde de euro pentru parcari supraterane. Cu suma asta acoperi fiecare ruta majora din Bucuresti cu o magistrala de metrou... Evident ca e un calcul exagerat (back of the envelope), dar exemplifica cred problema.
In plus, in sine cresterea locurilor de parcare, va stimula, eventual cresterea parcului de masini. Ma asteptam la o gandire mai pragmatica - acum e momentul sa facem miscari dure, pentru ca sa avem rezultate peste 2 ani, nu sa incepem timid peste 2 ani ca sa dam material ieftin altor populisti la alegeri ca "va dau locurile de parcare inapoi".
Orasele vestice au un mix sustenabil pentru ca controleaza problema automobilistica prin parcare scumpa si dificila - nu prin toleranta ilegalitatii.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Generalități despre parcări
ByOnu
Chestia asta cu < nu ridicam decat cazurile flagrante > ma deranjeaza la culme. E o problema ideologica sa sustii ca legea poate fi trecuta cu vederea.
Cine decide ce e aia caz flagrant? Pt mine un trotuar obstructionat ESTE un caz flagrant. Mentalitatea asta ne va face iar justitiari.
Chestia asta cu < nu ridicam decat cazurile flagrante > ma deranjeaza la culme. E o problema ideologica sa sustii ca legea poate fi trecuta cu vederea.
Cine decide ce e aia caz flagrant? Pt mine un trotuar obstructionat ESTE un caz flagrant. Mentalitatea asta ne va face iar justitiari.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Generalități despre parcări
andrei11
În afară de trotuare mai sunt o mulțime de locuri unde după lege parcarea este interzisă dar se poate parca în voie, nu încurcă pe nimeni.
În afară de trotuare mai sunt o mulțime de locuri unde după lege parcarea este interzisă dar se poate parca în voie, nu încurcă pe nimeni.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Generalități despre parcări
ByOnu
Or fi, dar trotuarele sunt trotuare si sunt bine definite ca scop.
Or fi, dar trotuarele sunt trotuare si sunt bine definite ca scop.
Screenshot_20201219-125204_Gallery.jpg (1.57 MB; downloaded 3013 times)
- alliens
-
Posted:
-
Re: Generalități despre parcări
alliens
Astfel de situatii nu ar trebui sa existe. Este cazul tipic care da naste la abuzuri, unii sunt sanctionati pentru ca au avut ghinion sa parcheze atunci cand se fac actiuni propagandistice de sanctioanre de catre autoritati. Daca este interzis, sanctiunile trebuie aplicate consevent si previzil. Altfel, mai bine se anuleaza interdictia, daca nici nu deranjeaza, este si spatiu suficient.
andrei11 wrote:
În afară de trotuare mai sunt o mulțime de locuri unde după lege parcarea este interzisă dar se poate parca în voie, nu încurcă pe nimeni.
Astfel de situatii nu ar trebui sa existe. Este cazul tipic care da naste la abuzuri, unii sunt sanctionati pentru ca au avut ghinion sa parcheze atunci cand se fac actiuni propagandistice de sanctioanre de catre autoritati. Daca este interzis, sanctiunile trebuie aplicate consevent si previzil. Altfel, mai bine se anuleaza interdictia, daca nici nu deranjeaza, este si spatiu suficient.
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Generalități despre parcări
Cristi N
Sursa: https://www.facebook.com/cojocarivitalie/posts/10159231731984533
Sursa: https://www.facebook.com/cojocarivitalie/posts/10159231731984533
“Vitalie, acum câteva zile au apărut aceste indicatoare lângă blocul meu. Abonamentul este cât o rată la o mașină nouă. Cine să și-l permită?”
Îmi scrie cineva și îmi trimite câteva poze. De pe indicatoare aflăm că o oră de parcare costa și 10 lei.
Aceleași indicatoare au apărut și în apropierea unui alt urmăritor al acestui cont. De data asta, omul mi s-a plâns că au apărut lângă biroul său. Dacă stă 8 ore la muncă poate plăti și 80 de lei.
Am vorbit cu directorul Companiei Municipale Parking București. Iată ce am aflat.
Deci, veștile nu sunt bune pentru portofelele șoferilor din București. Vorbesc de cei care obișnuiau să parcheze gratuit în zonele centrale și ultracentrale. Veștile nu sunt bune nici pentru cei care au domiciliul sau locul de muncă în astfel de zone.
Au apărut și vor apărea tot mai multe parcări amenajate de Compania Parking, îmi spune directorul Companiei Municipale Parking București.
“Nu este un proiect nou. Din anul 2019 am autorizat mai multe parcări existente, care nu au fost exploatate până acum. 2020 a fost un an cu multe restricții. În 2021 am început exploatarea lor, cu mesaje de informare pe site-ul companiei unde am introdus secțiuni noi de informare, cu timp de contractare abonamente pentru riverani la prețul de 100 lei/luna”, mi-a explicat directorul Companiei Parking, Cristian Olaru.
De pe site-ul companiei aflăm că se pot cumpăra abonamente anuale, cu rezervare și fără rezervare de loc. Cele mai scumpe sunt cele cu rezervare, când abonatul ar trebui să aibă acces la același loc de parcare oricând poftește.
Iată și prețurile.
Abonamentul pentru riverani cu rezervare este:
Zona 0 - 8.640 lei/an
Zona 1 - 6.720 lei/an
Ce te faci dacă nu ești riveran? Adică nu ai domiciliul în zonă? Ai acces la abonamente, însă fără a ți se asigura un loc.
Pentru persoanele fizice prețurile sunt:
Zona 0 - 9.450 lei/an
Zona 1 - 4.725 lei/an
Pentru persoanele juridice există un tarif pe baza unui contract de folosință care ajunge și la 17.280/an.
Am pus tarifele într-o captură de pe site-ul companiei ca să vedeți detalii.
Am pus și o hartă a zonelor. Cu roșu este zona 0, cu albastru este zona 1, cu galben este zona 2.
Așadar, cel mai scump abonament pentru un loc de parcare publică în zona 0 din București poate ajunge și până la 3600 de euro pe an.
Cum vi se pare sistemul de parcare, dar prețurile?
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Generalități despre parcări
cris_m
Curios este ca am gasit un indicator nou de parcare cu plata intr-o zona care nu este inclusa in harta aceea, anume langa patinoar si intrarea sudica in parcul stadionului.
Curios este ca am gasit un indicator nou de parcare cu plata intr-o zona care nu este inclusa in harta aceea, anume langa patinoar si intrarea sudica in parcul stadionului.
20210303_174847-1209x1612.jpg (439.75 KB; downloaded 2585 times)
- 1689
-
Posted:
-
Re: Generalități despre parcări
1689
Ca de obicei, in loc sa se introduca gradual, se sare direct la niste tarife care sa trezeasca minia proletara ...
Ca de obicei, in loc sa se introduca gradual, se sare direct la niste tarife care sa trezeasca minia proletara ...
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Generalități despre parcări
Cristi N
Panoul e montat corect, e in zona 2.
Daca esti riveran si te multumesti cu un loc "nerezervat" tariful este ok ~ intre 80 si 200 de lei pe luna, daca platesti pe tot anul ai o reducere de ~ 16%.
Daca in schimb vrei "locul tau" sau nu ai domiciliu/masina inmatriculata pe adresa respectiva platesti de te usuci.
Panoul e montat corect, e in zona 2.
Daca esti riveran si te multumesti cu un loc "nerezervat" tariful este ok ~ intre 80 si 200 de lei pe luna, daca platesti pe tot anul ai o reducere de ~ 16%.
Daca in schimb vrei "locul tau" sau nu ai domiciliu/masina inmatriculata pe adresa respectiva platesti de te usuci.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Generalități despre parcări
andrei11
Eu propun altă variantă, mult mai simplă.
Impozitul pe mașină. 1200 EURO / an. Și gata, fără bătăi de cap. Parcările de reședință 1400 Euro / an. Unde parchezi, e treaba ta. Mașina oricum trebuie să stea undeva. Evident plătești odată, sau 1200 sau 1400. Valabil pentru orice mașină care este înmatriculată în Ro. Pentru cele înmatriculate în altă țară "le prinzi" la Rovinietă, 105 EURO / lună.
Eu propun altă variantă, mult mai simplă.
Impozitul pe mașină. 1200 EURO / an. Și gata, fără bătăi de cap. Parcările de reședință 1400 Euro / an. Unde parchezi, e treaba ta. Mașina oricum trebuie să stea undeva. Evident plătești odată, sau 1200 sau 1400. Valabil pentru orice mașină care este înmatriculată în Ro. Pentru cele înmatriculate în altă țară "le prinzi" la Rovinietă, 105 EURO / lună.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Generalități despre parcări
Costin
Nu merge, procentul de proprietari de drept ai masinilor pe care le conduc, este chiar mic. Nu poti reglementa asta prin impozit pe obiectul in sine. Scumpirea parcarilor este masura corecta si normala, ca in orice piata libera unde cererea e mare si oferta e mica. Bonus se pot adauga taxe pe norma de poluare, platite sub forma de taxe de drum / de oras (nu impozit), daca ne preocupa si poluarea. Dar sa te duci efectiv la impozit si sa il maresti nu rezolvi nimic.
Nu merge, procentul de proprietari de drept ai masinilor pe care le conduc, este chiar mic. Nu poti reglementa asta prin impozit pe obiectul in sine. Scumpirea parcarilor este masura corecta si normala, ca in orice piata libera unde cererea e mare si oferta e mica. Bonus se pot adauga taxe pe norma de poluare, platite sub forma de taxe de drum / de oras (nu impozit), daca ne preocupa si poluarea. Dar sa te duci efectiv la impozit si sa il maresti nu rezolvi nimic.
- ByOnu
-
Posted:
-
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Infrastructura, utilitățile și serviciile publice din București
•
Choose destination