Topic: Discuții după inaugurare
161 posts, 41790 views
📖 Pagination options
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Discuții după inaugurare
Robert24
Da, are. Si e degeaba! Nu il foloseste nimeni pentru ca e scump si nu te duce nicaieri! Deja-vu: M6 in Bucuresti! Ha-ha-ha!
PTMZ wrote:
@cris_m, Barcelona are și metrou până la aeroport, L9 Sud.
Da, are. Si e degeaba! Nu il foloseste nimeni pentru ca e scump si nu te duce nicaieri! Deja-vu: M6 in Bucuresti! Ha-ha-ha!
- orex
-
Posted:
-
Re: Discuții după inaugurare
orex
Nu fii tendentios, ca nu-ti sta in fire/bine! Charles de Gaulle, cel mai mare aeroport al Frantei, al doilea din Europa, ca aglomeratie, nu se descurca bine, ci mai mult decat onorabil cu RER-ul?! Oi fi aterizat si tu langa ”OZN” zic!
E mai ieftin sa iei trenul de langa aeroportul din Barcelona spre Estació de França si ajungi la cateva sute de metrii de M. Mediterana!
PTMZ wrote:
@cris_m, Barcelona are și metrou până la aeroport, L9 Sud.
Nu fii tendentios, ca nu-ti sta in fire/bine! Charles de Gaulle, cel mai mare aeroport al Frantei, al doilea din Europa, ca aglomeratie, nu se descurca bine, ci mai mult decat onorabil cu RER-ul?! Oi fi aterizat si tu langa ”OZN” zic!
Robert24 wrote:PTMZ wrote:
@cris_m, Barcelona are și metrou până la aeroport, L9 Sud.
Da, are. Si e degeaba! Nu il foloseste nimeni pentru ca e scump si nu te duce nicaieri! Deja-vu: M6 in Bucuresti! Ha-ha-ha!
E mai ieftin sa iei trenul de langa aeroportul din Barcelona spre Estació de França si ajungi la cateva sute de metrii de M. Mediterana!
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Discuții după inaugurare
Robert24
Nu ajungi la Estacio de Franca direct de la aeroport. Trebuie sa schimbi cu R2 Sud
Dar ajungi fix in centru pe Passeig de Gracia, la cateva sute de metri de Pl. Catalunya.
Nu ajungi la Estacio de Franca direct de la aeroport. Trebuie sa schimbi cu R2 Sud
Dar ajungi fix in centru pe Passeig de Gracia, la cateva sute de metri de Pl. Catalunya.
- Hawkuletz
-
Posted:
-
Re: Discuții după inaugurare
Hawkuletz
Nu vad o problema cu faptul ca ar exista si tren si metrou la acelasi aeroport. Ca exemplu, la aeroportul din Viena este si metrou si "City-Airport-Train", care este ceva mai scump dar mult mai rapid si mai putin aglomerat si te lasa fix la gara in centru. Si care apropos, cel putin acum cativa ani era garnitura cu locomotiva (ditamai Taurus-ul) plus 3 sau 4 vagoane. De asemenea CAT-ul avea si unele facilitati de check-in la gara.
Referitor la CdG - acolo este RER care deserveste cateva zone adiacente (mai putin trenurile care circula fara oprire la Gare de Nord), si in plus este o mare gara de unde poti lua TGV-uri cam spre toate directiile tarii, ceea ce inseamna ca nu trebuie sa iei un RER pana la una din garile centrale si de acolo alt tren spre destinatie (sau viceversa). In treacat fie spus, adeseori RER-ul respectiv este (era, ma rog) aglomerat, fiind destule cazuri cand multi calatori stau in picioare tot drumul. Chiar m-am intrebat de ce nu pun etajate pe acea linie dar poate sunt probleme de gabarit, nu stiu.
Revenind la ai nostri, mi s-ar parea logic ca urmatorul pas sa fie electrificarea, urmata de eventuala dublare. Treaba cu hidrogenul presupun ca e mai degraba utila pentru liniile de lung parcurs ori aflate in regiuni izolate si unde electrificarea e mult mai dificila, dar aici langa oras... De fapt pardon, primul pas trebuie sa fie biletul unic, asta cu bilete separate chiar este o aberatie in special pentru un eventual calator nou venit, dar chiar si pentru noi "aoleu ce tren vine, sa avem grija ce bilet luam..."
Nu vad o problema cu faptul ca ar exista si tren si metrou la acelasi aeroport. Ca exemplu, la aeroportul din Viena este si metrou si "City-Airport-Train", care este ceva mai scump dar mult mai rapid si mai putin aglomerat si te lasa fix la gara in centru. Si care apropos, cel putin acum cativa ani era garnitura cu locomotiva (ditamai Taurus-ul) plus 3 sau 4 vagoane. De asemenea CAT-ul avea si unele facilitati de check-in la gara.
Referitor la CdG - acolo este RER care deserveste cateva zone adiacente (mai putin trenurile care circula fara oprire la Gare de Nord), si in plus este o mare gara de unde poti lua TGV-uri cam spre toate directiile tarii, ceea ce inseamna ca nu trebuie sa iei un RER pana la una din garile centrale si de acolo alt tren spre destinatie (sau viceversa). In treacat fie spus, adeseori RER-ul respectiv este (era, ma rog) aglomerat, fiind destule cazuri cand multi calatori stau in picioare tot drumul. Chiar m-am intrebat de ce nu pun etajate pe acea linie dar poate sunt probleme de gabarit, nu stiu.
Revenind la ai nostri, mi s-ar parea logic ca urmatorul pas sa fie electrificarea, urmata de eventuala dublare. Treaba cu hidrogenul presupun ca e mai degraba utila pentru liniile de lung parcurs ori aflate in regiuni izolate si unde electrificarea e mult mai dificila, dar aici langa oras... De fapt pardon, primul pas trebuie sa fie biletul unic, asta cu bilete separate chiar este o aberatie in special pentru un eventual calator nou venit, dar chiar si pentru noi "aoleu ce tren vine, sa avem grija ce bilet luam..."
- Stefan28
-
Posted:
-
Re: Discuții după inaugurare
Stefan28
Până nu cumpăra CFR rame eletrice degeaba eletrificam... Ar fi mers 2-3 rame Softrans, că tot Diesel-ul ar fi predominat sub sârma pentru o perioadă destul de îndelungată, că la cum ne mișcăm noi cu ARF...
Cât despre bilet, acum costă 4 lei la toți operatorii, și la toți operatorii poți lua biletul și din tren, deci un străin în orice ramă s-ar urca este același preț...
Până nu cumpăra CFR rame eletrice degeaba eletrificam... Ar fi mers 2-3 rame Softrans, că tot Diesel-ul ar fi predominat sub sârma pentru o perioadă destul de îndelungată, că la cum ne mișcăm noi cu ARF...
Cât despre bilet, acum costă 4 lei la toți operatorii, și la toți operatorii poți lua biletul și din tren, deci un străin în orice ramă s-ar urca este același preț...
- Costin
-
Posted:
-
Re: Discuții după inaugurare
Costin
Hidrogenul nu a convins nicaieri unde a fost implementat ca sistem de propulsie, nici pe automobile, nici pe autobuze, nici vapoare etc. La cat de mult se investeste in electric, impreuna cu anuntul Toyota privind noile tehnologii de baterii care or sa revolutioneze industria, cred ca e rezonabil sa spunem ca hidrogenul nu va fi implementat vreodata pe scara larga. Bine, asta nu inseamna ca CFR nu va implementa un sistem pe hidrogen peste 10 ani cand totul o sa fie pe baterii, dar acum sunt doar eu rau
Legat de dezvoltarea proiectului, eu nici macar nu as insista prea mult cu electrificarea si dublarea daca nu presupune o prelungire / modificare spre viitorul T2 (adica ceva aproape imposibil...)
Hidrogenul nu a convins nicaieri unde a fost implementat ca sistem de propulsie, nici pe automobile, nici pe autobuze, nici vapoare etc. La cat de mult se investeste in electric, impreuna cu anuntul Toyota privind noile tehnologii de baterii care or sa revolutioneze industria, cred ca e rezonabil sa spunem ca hidrogenul nu va fi implementat vreodata pe scara larga. Bine, asta nu inseamna ca CFR nu va implementa un sistem pe hidrogen peste 10 ani cand totul o sa fie pe baterii, dar acum sunt doar eu rau
Legat de dezvoltarea proiectului, eu nici macar nu as insista prea mult cu electrificarea si dublarea daca nu presupune o prelungire / modificare spre viitorul T2 (adica ceva aproape imposibil...)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discuții după inaugurare
andrei11
Nu înțeleg ce tot o țineți cu electrificatul liniei, la ce ajută ?
Cât privește dublarea, între Mogoșoaia și Nord se poate ajunge pe două linii diferite, numai să se restabilească legăturile.
_________________
PS: Și la ora actuală există în funcțiune două trasee independente ! Deci se poate asigura un interval mai mic, dar evident trebuie mai multe trenuri !
Nu înțeleg ce tot o țineți cu electrificatul liniei, la ce ajută ?
Cât privește dublarea, între Mogoșoaia și Nord se poate ajunge pe două linii diferite, numai să se restabilească legăturile.
_________________
PS: Și la ora actuală există în funcțiune două trasee independente ! Deci se poate asigura un interval mai mic, dar evident trebuie mai multe trenuri !
- Stefan28
-
Posted:
-
Re: Discuții după inaugurare
Stefan28
Păi toata discuția cu electrificatul a pornit de la faptul că oricine în general când face o cale ferată nouă o și electrifică... Și într-un fel așa si e... Dar noi nu am fi avut ce să punem pe linie electrificată, decât Diesel-ul sub sârmă...
Păi toata discuția cu electrificatul a pornit de la faptul că oricine în general când face o cale ferată nouă o și electrifică... Și într-un fel așa si e... Dar noi nu am fi avut ce să punem pe linie electrificată, decât Diesel-ul sub sârmă...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discuții după inaugurare
andrei11
Calea ferată "nouă" e fix de la Odăi h. la Otopeni. Restul e veche. Ok, ca să fiu exact mai punem și 2 km de la Odăi h la Mogoșoaia.
______________
Notă de subsol : Podurile pe linia București - Urziceni au fost dublate de nemți în WW2.
Calea ferată "nouă" e fix de la Odăi h. la Otopeni. Restul e veche. Ok, ca să fiu exact mai punem și 2 km de la Odăi h la Mogoșoaia.
______________
Notă de subsol : Podurile pe linia București - Urziceni au fost dublate de nemți în WW2.
- orex
-
Posted:
-
Re: Discuții după inaugurare
orex
Domnu!
1. CAT-ul, la Viena, e doar mai bine promovat, in pofida OBB, lovindu-te, din start, in aeroport de terminalele verzi si ghiseele lor! Nimic mai mult! Diferenta (de pret) dintre cele doua e in buzunarul tau, si nu-i chiar una nesemnificativa, ci de vreo 8 E de ”caciula”! Ti se pare de saga?
Check-in la gara o fi fost o realizare deunazi, dar astazi , cand un bilet de avion, iti este validat cu un simplu cod Qr de pe terminalul personal mobil, pe care, oricum il tii ”in priza” (cu sensul de utilizat asiduu), e un fas!
Hai ca la noi, diferenta de pret dintre companiile pretendente de la GDN la OTP, e de un covrig, eventual! Mira-ma-s ca cineva, la OTP, coboara dintr-o aeronava, chiar si dintr-un low cost si ”n-are schimbat” , sau la ”ciorap” 10 lei!
2. Metroul in oricare parte a lumii tre sa ia o pauza, pentru mentenanta (4-6 ore), deci n-as vrea sa te vad coborand pe un aeroport, si ”sa-ti rupi dintii” la poarta unui metrou (adica sa fii captiv unui mijloc de transport fara alternativa fezabila, ma refer la transportul in comun, nu la taxiuri)!
Restul e Can-Can!
Hawkuletz wrote:
Nu vad o problema cu faptul ca ar exista si tren si metrou la acelasi aeroport. Ca exemplu, la aeroportul din Viena este si metrou si "City-Airport-Train", care este ceva mai scump dar mult mai rapid si mai putin aglomerat si te lasa fix la gara in centru. Si care apropos, cel putin acum cativa ani era garnitura cu locomotiva (ditamai Taurus-ul) plus 3 sau 4 vagoane. De asemenea CAT-ul avea si unele facilitati de check-in la gara.
Domnu!
1. CAT-ul, la Viena, e doar mai bine promovat, in pofida OBB, lovindu-te, din start, in aeroport de terminalele verzi si ghiseele lor! Nimic mai mult! Diferenta (de pret) dintre cele doua e in buzunarul tau, si nu-i chiar una nesemnificativa, ci de vreo 8 E de ”caciula”! Ti se pare de saga?
Check-in la gara o fi fost o realizare deunazi, dar astazi , cand un bilet de avion, iti este validat cu un simplu cod Qr de pe terminalul personal mobil, pe care, oricum il tii ”in priza” (cu sensul de utilizat asiduu), e un fas!
Hai ca la noi, diferenta de pret dintre companiile pretendente de la GDN la OTP, e de un covrig, eventual! Mira-ma-s ca cineva, la OTP, coboara dintr-o aeronava, chiar si dintr-un low cost si ”n-are schimbat” , sau la ”ciorap” 10 lei!
2. Metroul in oricare parte a lumii tre sa ia o pauza, pentru mentenanta (4-6 ore), deci n-as vrea sa te vad coborand pe un aeroport, si ”sa-ti rupi dintii” la poarta unui metrou (adica sa fii captiv unui mijloc de transport fara alternativa fezabila, ma refer la transportul in comun, nu la taxiuri)!
Restul e Can-Can!
- alliens
-
Posted:
-
Re: Discuții după inaugurare
alliens
Solutia cu biletul luat in tren nu e de secolul 21, sa fim seriosi. Puteau sa faca un sistem unic de taxare cu automate la care sa poti plati cu cardul, era mult mai civilziat decat carpeala actuala. Cat despre electrificare, e absolut normala. Per total, un proiect, nu foarte ieftin totusi, facut pe genunchi si exploatat la fel. E mai bine decat deloc, e clar, dar daca ne pretindem o tara europeana e aproape un esec. Plus faptul ca e aproape imposibil de extins in vreun fel linia, au ales sa se termine fix intr-o cladire in loc ca gara sa fie paralela si linia sa poata fi continuata in viitor.
Solutia cu biletul luat in tren nu e de secolul 21, sa fim seriosi. Puteau sa faca un sistem unic de taxare cu automate la care sa poti plati cu cardul, era mult mai civilziat decat carpeala actuala. Cat despre electrificare, e absolut normala. Per total, un proiect, nu foarte ieftin totusi, facut pe genunchi si exploatat la fel. E mai bine decat deloc, e clar, dar daca ne pretindem o tara europeana e aproape un esec. Plus faptul ca e aproape imposibil de extins in vreun fel linia, au ales sa se termine fix intr-o cladire in loc ca gara sa fie paralela si linia sa poata fi continuata in viitor.
- Stefan28
-
Posted:
-
Re: Discuții după inaugurare
Stefan28
Vorbești de electrificare. Da, este normală! Dar în situația curentă dacă electrificam linia luam 2-3 rame de la Softrans că în rest tot Diesel-ul mergea sub sârmă până când CFR achiziționa material rulant electric... Și noi îi mai avem și pe unii numiți ARF, și cu ei am fi dus eventuala licitație la anul și la mulți ani...
În situația curentă singura variantă rămasă este să luăm rame cu Hidrogen. Dar cine știe câți ani or dura până vin...
Vorbești de electrificare. Da, este normală! Dar în situația curentă dacă electrificam linia luam 2-3 rame de la Softrans că în rest tot Diesel-ul mergea sub sârmă până când CFR achiziționa material rulant electric... Și noi îi mai avem și pe unii numiți ARF, și cu ei am fi dus eventuala licitație la anul și la mulți ani...
În situația curentă singura variantă rămasă este să luăm rame cu Hidrogen. Dar cine știe câți ani or dura până vin...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discuții după inaugurare
andrei11
Colega, chiar vreau să faci o schiță ( fără pretenții ) să ne explici și nouă pe unde vezi continuarea liniei dacă stația ar fi fost paralelă cu clădirile aeroportului ( deci perpendiculară pe actuala stație ).
alliens wrote:
... Plus faptul ca e aproape imposibil de extins in vreun fel linia, au ales sa se termine fix intr-o cladire in loc ca gara sa fie paralela si linia sa poata fi continuata in viitor.
Colega, chiar vreau să faci o schiță ( fără pretenții ) să ne explici și nouă pe unde vezi continuarea liniei dacă stația ar fi fost paralelă cu clădirile aeroportului ( deci perpendiculară pe actuala stație ).
- Stefan28
-
Posted:
-
Re: Discuții după inaugurare
Stefan28
Nu știu cât de bună ar fi fost această idee, dar pentru linie dublă până la aeroport ar fi mers să fie făcută o gară subterană? Pentru asta eu nu văd altă variantă...
Nu știu cât de bună ar fi fost această idee, dar pentru linie dublă până la aeroport ar fi mers să fie făcută o gară subterană? Pentru asta eu nu văd altă variantă...
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Racordarea directă a aeroportului la rețeaua feroviară (noua legătură GdN - OTP)
•
Choose destination