Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTramvaie STB

 

Topic: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri

658 posts, 192819 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 21 22 23 24 25 26 27  ... 47
 
 

📖 Pagination options
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri WT_fan06

Puss in Boots wrote:
Ca o mentiune, nu stiu daca Brasovul merita un loc pe lista de "orase salvate" (asa puteai pune pe lista si Constanta), as fi zis mai degraba Arad, Oradea, Braila, Galati (cu toate reducerile de linie de aici).
La Brașov m-am referit în special la capitolul troleibuze, întrucât m-am referit la transportul electric în general.  :)

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri ByOnu

De fapt, SH-urile au salvat sistemele din Brasov si Constanta in a nu se inchide cu 10 ani mai devreme. Ce a urmat nu are legatura cu salvarea, ci cu trendul de MAZificare a tarii si distrugere a transportului electric. SH nu a fost niciodata o solutie definitiva, ci doar o amanare temporara a punerii pe picioare a sistemelor prin modernizarea retelelor si flotelor. Si fix asta au si facut. Doar ca dupa 10-15 ani a venit scadenta reala cand niciun SH nu mai putea salva o infrastructura bomba de tramvai. Solutia era modernizarea sau desfiintarea.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri Utilizator anonim

Nu prea „au salvat”, mai mult au tinut in coma la aparate un mort.  :popa:

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri 1689

Destinul tramvaiului este pecetluit din momentul in care nu mai investesti in infrastructura (in primult rind cale de rulare). Atit Brasovul, cit si Constanta au plecat din start cu o infrastructura deficitara (nu mai putem intoarce istoria), dar faptul ca s-a apelat la SH ca o varianta de compromis pentru a prelungi subzistenta tramvaiului nu a fost un lucru rau.
In Bucuresti, cel putin, cred ca achizitia de SH-uri a fost gura de oxigen care a salvat tramvaiul. Si fara ele, probabil ca programul de reabilitare a infrastructurii din anii 2000 nu s-ar mai fi justificat.
Pe o infrastructura OR, V3A-urile “modernizate” ar fi fost de mult oale si ulcele (sau oale si tigai - daca preferati...).
Iar programul de “inierbare” din ultimii ani nu face decit sa condamne infrastructura modernizata intr-un fel de OR pe termen mediu.

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri orex

1689 wrote:
Nu inteleg ce ar fi bine.
Ce legatura are omologarea cu cistigarea unei licitatii ?
Omologarea era o conditie necesara pentru a participa, nicidecum n-are (sau n-ar ar trebui sa aiba) de a face cu punctajul si indeplinirea criteriilor tehnice.
Daca intr-o licitatie cistigatorul este descalificat din cine stie ce motive nu inseamna ca automat ar trebui selectat urmatorul plasat.


Daca intruneste TOATE conditiile impuse prin documentatia de atribuire , BA DA!
Stii ca VFU a trecut din etapa tehnica in cea financiara, cumva?! Daca da, e o mare problema!

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri 1689

Asta se traduce intr-un fel de "atita s-a putut". Eu sustin principiul "sa incercam sa obtinem ceva mai bun".  Exista sansa de a relua licitatia pe baze noi. Sa o folosim.

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri orex

Chestiunea e alta, ca Astra Vagoane Calatori se baga la foarte multe achizitii. Nicio problema pana aici, dar au capacitate de productie (care implica atat resurse materiale, umane cat si financiare) sa livreze pentru tot ”cascavalul” care vor sa-l ia?! Zic ca intr-o tura de 8 ore, sunt in stare sa faca 6 tramvaie pe luna. Acum, conteaza si cati metri au tramvaiele alea, 18, 27, 36 m!  ;) Cred ca e valabila prima varianta! :D

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri PTMZ

Stii ca VFU a trecut din etapa tehnica in cea financiara, cumva?!

Acest lucru se știe, e logic. Altfel crezi că i-ar mai fi declarat STB câștigători?
Nicio problema pana aici, dar au capacitate de productie (care implica atat resurse materiale, umane cat si financiare) sa livreze pentru tot ”cascavalul” care vor sa-l ia?!

În teorie, aici intră în joc Atelierele CFR Grivița, asociații lor. Dacă ia Astra contractul, logic ar fi ca asamblarea să se facă la Grivița, din moment ce au ofertat cu ei. Ceea ce mai degrevează din capacitatea de producție a arădenilor.

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri orex

Din 31.07.2020 orele 09:39 suntem in etapa de deliberare! .Deci, nu e nimeni alesul!
PS
Din pacate, la aceasta licitatie VFU=BOZANKAYA!
Ca sa nu fie nicio problema, te rog sa ma edifici cate tramvaie noi (de la ZERO) au facut, sunt omologate, si unde circula?!
URAC chiar a fabricat tramvai de la zero (Bucur LF), care, chiar e singura ”piesa” in circulatia cotidiana din Bucuresti ”Made in Romania” si, a facut/face modernizari ale materialului rulant existent! ;)
Teza a 2 a, a TA, e cea mai plauzibila cu atelierele Grivita, asta ca e ”pauza”, acolo, cu constructia unor rame de metrou! Edificarea lor e mai aproape de beneficiar, chiar daca ”matca” e la cca. 572 km!  Pana una alta SA FIE, ceva de calitatea anilor pe care-i traim! ;)

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri PTMZ

orex wrote:
Din 31.07.2020 orele 09:39 suntem in etapa de deliberare! .Deci, nu e nimeni alesul!

Ba da, există un câștigător, nu mai e în deliberare licitația. Data și ora respectivă reprezintă momentul selectării câștigătorului prin publicarea raportului de atribuire în sistem. Cum 2 săptămâni nu s-au depus contestații, a rămas bătut în cuie. Iar cei de la Club Feroviar au aflat, pe căi numai de ei știute, că STB i-a desemnat pe moldovenii de la VFU Pașcani.
orex wrote:
PS
Din pacate, la aceasta licitatie VFU=BOZANKAYA!
Ca sa nu fie nicio problema, te rog sa ma edifici cate tramvaie noi (de la ZERO) au facut, sunt omologate, si unde circula?!

De acord cu tine. Răspunsul este zero barat. E posibil ca nici măcar numărul minim de vagoane modernizate să nu fie cât cere STB (VFY are 15 tramvaie la Timișoara și unul la Iași, STB cere minim 20 de vagoane), doar că aici e loc de interpretat, pot trata "vagon" ca tramvai (caz în care nu depășesc pragul) sau "secțiune" (caz în care îl depășesc fără probleme).
Mi se pare suspect că Astra nu a depus nicio contestație, din moment ce există aceste nereguli. Nu le stă în fire să fie atât de tăcuți, având în vedere ce bătaie de cap a fost la tramvaiele de 36m.

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri PTMZ

Nicușor vrea să semneze ambele contracte pentru tramvaie noi până la finalul anului. De asemenea, se pare că primul tramvai ar putea ajunge în martie. Costul unui tramvai este de aproximativ 7,5 milioane RON.
Primul tramvai nou în București vine de la Pașcani. Are tehnologie americană
Tramvai-Pascani-1.jpg (16.52 KB; downloaded 2131 times)

Primul tramvai nou în București va veni de la Pașcani la mijlocul lunii martie, iar în termen de 15 luni pot fi livrate toate cele 40 de unități contractate inițial. La finele lunii iulie, Asocierea Electroputere VFU Pașcani – Reloc Craiova a câștigat licitația organizată de STB pentru livrarea a 40 de tramvaie de 18 metri, cu posibilitatea de suplimentare cu încă 60 de unități.

Tehnologia tramvaiului produs la Pașcani este realizată de o companie americană, iar Electroputere VFU a investit deja în acest proiect peste 20 milioane de euro. Vehiculul va fi dotat cu ultima tehnologie de detectare a obstacolelor, astfel încât tramvaiul să poată frâna în siguranță în caz de intrare a unui pieton sau a unei mașini în perimetrul de siguranță. Tramvaiul va fi dotat cu camere de supraveghere video care vor putea număra pasageri și va avea avea instalația de climatizare asistată cu ozonificare, ce va putea să elimine virușii și bacteriile, protejând asfel călătorii. Un tip de instalație de climatizare care se regăsește și pe stația spațială. Condițiile pentru vatman vor fi și ele de ultimă generație: ergonomia scaunului și dispunerea comenzilor vor fi astfel încât să ușureze manevrabilitatea conducătorului vehiculului.

STB a obținut un preț mai bun decât la licitațiile Ministerului Dezvoltării
Trebuie menționat faptul că noua administrație a Bucureștilor a cuprins în bugetul pe anul viitor al STB sumele necesare pentru achiziția tramvaielor.

Ministerul Dezvoltării a organizat și el licitații pentru cumpărarea de tramvaie cui caracteristici similare destinate mai multor municipalități, însă prețul obținut de STB este de departe cel mai bun, de puțin peste 7,5 milioane de lei pe bucată. Și, nu în ultimul rând, important este faptul că banii vor ajunge la antreprenori români, la industria feroviară românească, ce asigură mii de locuri de muncă.

Sursa: Club Feroviar

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri Stefan28

Păi ce mai vorbim aici de omologări europene, etc dacă primul tramvai ar veni în Martie? E clar că odată ce au fost anunțați câștigători, chiar dacă nu au semnat contractul, s-au apucat să producă primele unități...

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri PTMZ

Sau aveau prototipul modelului în lucru de mai mult timp (poate chiar de când au participat la Timișoara) și va fi gata în martie.

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri ticker

Ce e cu poza luata de pe net? Si cea cu interiorul e de la un site ce mentioneaza LRT in Auckland, NZ

Nici macar nu e de 18m...

https://www.metrorailnews.in/jk-likely-t ... 9/?hcb=1

https://www.greaterauckland.org.nz/

 


Go to page:  1  ... 21 22 23 24 25 26 27  ... 47
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie STB  • 
Choose destination

Since our 2333 forum members have written 425707 posts in 5294 topics and 516 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use