Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTramvaie STB

 

Topic: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri

658 posts, 195454 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 20 21 22 23 24 25 26  ... 47
 
 

📖 Pagination options
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri PTMZ

Hmmm... Sofia, spre exemplu, a cumpărat 10 tramvaie SH de la Praga pentru aproximativ 200 000 Euro (deci 20 000 euro/tramvai). Deci și București ar putea să ia. Numai că s-ar putea să nu fie chiar atât de avantajos pe cât pare:
1. Trebuie făcut un studiu de oportunitate, trebuie aprobare de la CGMB, apoi se face alocarea de bani de la buget, ceea ce e un proces de durată.
2. În funcție de câte tramvaie vor să ia, se stabilește dacă se face licitație sau negociere directă. Dacă e o sumă mare în joc, se va face licitație, iar procesul va fi de durată, și există riscul ca durata să fie la fel ca în cazul în care se reiau procedurile pentru tramvaiele noi, deci tramvaiele SH ar deveni cvasiinutile.
3. Trebuie ca tramvaiele să reziste pe infrastructura din București. Dacă pică cu grămada, nasol.
4. Cel mai probabil, lumea o să-i sară în cap lui Nicușor la fel cum i-au sărit și lui Firea când a venit cu ideea de SH-uri prin 2016-2017. Și așa, Nicușor trecuse în programul din campanie că vrea să cumpere 400 de tramvaie noi, deci ideea cu SH-uri s-ar putea să pice. Plus că dacă iei SH-uri (strict la tramvaie mă refer), e recomandat să le folosești pe termen mediu, de minim 7-8 ani.

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri Linia 43

Nu stiu ce plus ar aduce achizitionarea unor tramvaie SH, tinand cont ca,in general, pe piata acestea sunt foarte vechi si depasite.


Si ce a luat Sofia nu e foarte departe de vechile tramvaie existente in Bucuresti.

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri Puss in Boots

Nu poti sa nu te strici de ras cand citesti ca Nicusor vrea sa ia 400 de tramvaie. In 4 ani? Colosal. Nu le luam nici in 12 sau 16. Si ma refer la semnari de contracte nu livrari efective. Dar asa se castiga alegerile, cu promisiuni.

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri BGP2597

Doar ca exemplu, în Praga doar livrarea celor 250 de Skoda 15T a durat aproape 10 ani, prototipul fiind livrat în 2009, iar ultimul tramvai în Februarie 2019, în condițiile în care licitația fusese organizată încă din 2005.

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri 1689

T6A5-ul e un tramvai proiectat in anii '90 (la nivel Est, intr-adevar). Ceea ce circula in Bucuresti (cu putine exceptii) dateaza tehnologic din anii '70.

Un import de Tatre SH (presupunind ca Praga mai are de vinzare !) ar putea fi o solutie temporara pentru cele 20-30 de T4 ramase in circulatie si - eventual - o suplimentare de parc ce ar permite infiintarea unor linii scurte, de legatura spre metrou dar care sa functioneze cu frecventa ridicata.

... Daca ar mai fi disponibile la 20k EUR/bucata, cred ca ar fi varianta ideala pentru a mentine tramvaiul la nivel de plutire in Bucuresti - pina se clarifica (daca !) licitatiile in derulare...

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri WT_fan06

Nu este o soluție din moment ce ai depourile pline de tramvaie defecte și ditamai industria care le-a produs fix în centrul orașului, care mai mult stă decât lucrează. Să nu uităm câte tramvaie se făceau pe an în anii 2000 și câte s-au făcut în ultimii ani. Nu există nicio scuză pentru situația în care s-a ajuns în prezent, după valuri de casări de tramvaie fără a pune nimic în loc și valuri de desființări de linii din lipsă de parc circulant.

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri 1689

Mult nu inseamna si bun...

BLF n-a reusit niciodata sa depaseasca un procent de 80% disponibilitate a parcului indiferent cite eforturi au depus URAC si STB in a coafa statisticile...

Cit despre batalioanele de V3A "modernizate" (sau cum vrem sa le numim) in toate variantele (in curind o sa ajungem la tramvaiul si varianta constructiva....) mai bine o (le) lasam cum a(u) cazut, zau...

Experienta anterioara (Rathgeber & Duewag) a aratat ca un tramvai de 25+ SH ani a rezistat pe infrastructura STB/PMB mai bine decit un ultim racnet al URAC-ului. Pina si T4-urile au rezistat eroic (si cine pune la indoiala la ce au fost supuse este invitat sa caute in topicul de istorie imagini cu ele in anii '80-'90)...

Ramin la opinia ca licitatia asta (ca si cea pentru tramvaiele de 36 de metri) ar trebui reluata pe baza unui caiet de sarcini inspirat pe baza unor proiecte implementate si care s-au dovedit de succes.

Iar URAC n-are ce cauta in proiectul asta (si daca va mai intrebati de ce, va recomand sa va mai uitati inca o data la video-ul de prezentare a productiei vagonului 4036 - cit nu le spune cineva celor de la sindicat ca e prea penibil si decid sa-l stearga ...).  
Tehnologie demna de Space(chi)X !

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri WT_fan06

Stai puțin, că se fac niște confuzii!  :) Le iau pe rând:
1689 wrote:
Mult nu inseamna si bun...
Nu am spus niciodată asta și nu am zis nici că tramvaiele V3A defecte trebuie neapărat modernizate. BLF după cum ai spus și tu și după cum s-a mai spus din nou și din nou pe forum este o altă mare inovație pe un boghiu din anii 70. Că boghiurile motoare sunt tot de V3A. Iar purtătorii s-au dovedit printre componentele cele mai „sensibile” ale tramvaiului, motiv pentru care multe au stat pe dreapta mult și bine. CH-PPC-urile ar fi fost bine venite la începutul anilor 2000, în locul V3A-93, nu astăzi când abia ne chinuim să scoatem ceva cu PPC, acționare în CA, dar aer condiționat nu se poate pune...
1689 wrote:
Experienta anterioara (Rathgeber & Duewag) a aratat ca un tramvai de 25+ SH ani a rezistat pe infrastructura STB/PMB mai bine decit un ultim racnet al URAC-ului. Pina si T4-urile au rezistat eroic (si cine pune la indoiala la ce au fost supuse este invitat sa caute in topicul de istorie imagini cu ele in anii '80-'90)...
Că Rathgeber și Duewag au fost indiscutabil superioare oricărui produs URAC de atunci chiar și după 30-40 de ani de serviciu pe liniile din Germania este cu totul altceva. Însă altele erau vremurile și altele erau crizele. În anii 90 când aveai o flotă de EP/V3A în ruină avea sens să cumperi SH, pentru că bani nu erau, iar alte soluții nu se întrevedeau. Pentru multe orașe din România, influxul de SH-uri a însemnat salvarea sistemelor electrice de transport public: Iași, Brașov, Cluj, Timișoara, etc..

Dar astăzi avem fonduri europene la dispoziție pentru tramvaie noi și avem nenumărate tramvaie V3A defecte în depouri, ce se pot repara cu sume nu foarte mari de bani. Avem ditamai „atelierele” în centrul orașului, care cu V3A se ocupă. Pur și simplu nu are sens să cumperi SH-uri care vin cu piesele lor (care în cele mai multe cazuri nu se mai produc), iar din punct de vedere politic nu demonstrează decât că nimeni nu este în stare să pună odată la punct parcul pe care îl avem, deși avem toate resursele la dispoziție...

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri Puss in Boots

Ca o mentiune, nu stiu daca Brasovul merita un loc pe lista de "orase salvate" (asa puteai pune pe lista si Constanta), as fi zis mai degraba Arad, Oradea, Braila, Galati (cu toate reducerile de linie de aici).

 


Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri Andrei Andraș

Importurile au salvat tramvaiul brașovean dacă ne gândim la nivelul anilor 2000. Dacă nu s-ar fi cumpărat Duewag-urile și Tatrele, sistarea transportului electric cu tramvaie ar fi putut să aibă loc mult mai repede de 2006.

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri Daddy

cris_m wrote:
Am asa o impresie ca situatia de la troleibuze se va repeta foarte curand...

In cazul in care VFU ar fi descalificat nu s-ar atribui contractul celeilalte parti (Astra)?

 



  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri Utilizator anonim

Ar fi bine, mai ales ca Astra are toate omologarile.

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri 1689

Nu inteleg ce ar fi bine.

Ce legatura are omologarea cu cistigarea unei licitatii ?

Omologarea era o conditie necesara pentru a participa, nicidecum n-are (sau n-ar ar trebui sa aiba) de a face cu punctajul si indeplinirea criteriilor tehnice.

Daca intr-o licitatie cistigatorul este descalificat din cine stie ce motive nu inseamna ca automat ar trebui selectat urmatorul plasat.

 


Go to page:  1  ... 20 21 22 23 24 25 26  ... 47
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie STB  • 
Choose destination

Since our 2355 forum members have written 427387 posts in 5306 topics and 516 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use