Topic: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov
112 posts, 44321 views
📖 Pagination options
- misterr
-
Posted:
-
Re: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov
misterr
Dăncilă nu i-a anunțat pe chinezi cu privire la Comarnic-Brașov. Reacția lor când au aflat
Click pe imagine pentru video:
Autostrada Comarnic-Brașov, aflată mereu în stadiul de proiect, suferă un nou eșec rușinos, al 4-lea. Guvernul renunță la construcția autostrăzii în parteneriat public privat și va cere CSAT să o declare de importanță națională.
Reprezentanții consorțiului chinez, cu care România era în negocieri, recunosc că au aflat din presă despre renunțarea la parteneriat. Iar activiștii care monitorizează infrastructura susțin că eșecul era previzibil, dar trecerea prin CSAT ascunde alte pericole cum ar fi atribuirea lucrărilor fără licitație.
Noul eşec al proiectului autostrăzii Comarnic - Braşov a fost anunţat la Ploieşti de premierul Dancila.
Viorica Dăncilă, premier: ”Scoatem din parteneriat public privat, iar în prima şedinţă de CSAT să... această autostradă să devină de importanță naţională astfel încât... sau de infrastructură critică. Pentru că procedurile sunt... birocraţia este destul de mare. Să începem construcţia cât mai repede din fonduri naționale.”
În urmă cu puţin timp, Comisia de Prognoză şi ministrul Transporturilor, instituţiile responsabile de proiect, vedeau autostrada deja construită.
Răzvan Cuc, ministrul transporturilor: ”24 de luni, maxim,maxim, 28 de luni se poate finaliza lucrarea.”
Chinezii din consorţiul care ar trebui să contruiasca autostradă au declarat pentru Ştirile Protv că au aflat din presă despre anularea negocierilor.
Reacţia Consorţiului Chinezo-Turc: “Nu avem alte informaţii decât voi. Am fost la negocieri acum câteva săptămâni. Nu ştim ce s-a întâmplat după negocieri. Aveam programate alte runde.”
În schimb, ONG-urile susţin că se aşteptau la al patrulea eşec. Însă cred că treceea prin CSAT ar însemna atribuirea directă, fără licitaţie.
Paul Dorneanu, directorul asociaţiei construim România:“Nu va rezolva problema. CSAT ar putea decide, da s-ar putea face la fel cum s-a făcut şi cu avioanele F16. Banii aceştia privaţi nu pot fi urmăriţi, nu sunt transparenţi aşa cum sunt banii europeni.”
Reprezentanţi din societatea civilă care monitorizează construcţia autostrăzilor spun că până acum au fost făcute 2 studii de fezabilitate pentru Comarnic-Braşov. Problema este că studiile nu mai sunt actuale, deşi Guvernul a cheltuit pentru ele peste 30 de milioane de euro. Cu aceşti bani se puteau face 5 - 6 km de drum expres.
Rău este ca Sibiu-Pitești, cealaltă autostradă care ar trece munţii, nu are deocamdată un constructor şi rămâne la fel pe hârtie. Cu 800 de kilometri de autostradă, România este la coada Uniunii Europene după numărul de kilometri raportaţi la suprafaţa ţării.
Dăncilă nu i-a anunțat pe chinezi cu privire la Comarnic-Brașov. Reacția lor când au aflat
Click pe imagine pentru video:
Autostrada Comarnic-Brașov, aflată mereu în stadiul de proiect, suferă un nou eșec rușinos, al 4-lea. Guvernul renunță la construcția autostrăzii în parteneriat public privat și va cere CSAT să o declare de importanță națională.
Reprezentanții consorțiului chinez, cu care România era în negocieri, recunosc că au aflat din presă despre renunțarea la parteneriat. Iar activiștii care monitorizează infrastructura susțin că eșecul era previzibil, dar trecerea prin CSAT ascunde alte pericole cum ar fi atribuirea lucrărilor fără licitație.
Noul eşec al proiectului autostrăzii Comarnic - Braşov a fost anunţat la Ploieşti de premierul Dancila.
Viorica Dăncilă, premier: ”Scoatem din parteneriat public privat, iar în prima şedinţă de CSAT să... această autostradă să devină de importanță naţională astfel încât... sau de infrastructură critică. Pentru că procedurile sunt... birocraţia este destul de mare. Să începem construcţia cât mai repede din fonduri naționale.”
În urmă cu puţin timp, Comisia de Prognoză şi ministrul Transporturilor, instituţiile responsabile de proiect, vedeau autostrada deja construită.
Răzvan Cuc, ministrul transporturilor: ”24 de luni, maxim,maxim, 28 de luni se poate finaliza lucrarea.”
Chinezii din consorţiul care ar trebui să contruiasca autostradă au declarat pentru Ştirile Protv că au aflat din presă despre anularea negocierilor.
Reacţia Consorţiului Chinezo-Turc: “Nu avem alte informaţii decât voi. Am fost la negocieri acum câteva săptămâni. Nu ştim ce s-a întâmplat după negocieri. Aveam programate alte runde.”
În schimb, ONG-urile susţin că se aşteptau la al patrulea eşec. Însă cred că treceea prin CSAT ar însemna atribuirea directă, fără licitaţie.
Paul Dorneanu, directorul asociaţiei construim România:“Nu va rezolva problema. CSAT ar putea decide, da s-ar putea face la fel cum s-a făcut şi cu avioanele F16. Banii aceştia privaţi nu pot fi urmăriţi, nu sunt transparenţi aşa cum sunt banii europeni.”
Reprezentanţi din societatea civilă care monitorizează construcţia autostrăzilor spun că până acum au fost făcute 2 studii de fezabilitate pentru Comarnic-Braşov. Problema este că studiile nu mai sunt actuale, deşi Guvernul a cheltuit pentru ele peste 30 de milioane de euro. Cu aceşti bani se puteau face 5 - 6 km de drum expres.
Rău este ca Sibiu-Pitești, cealaltă autostradă care ar trece munţii, nu are deocamdată un constructor şi rămâne la fel pe hârtie. Cu 800 de kilometri de autostradă, România este la coada Uniunii Europene după numărul de kilometri raportaţi la suprafaţa ţării.
- misterr
-
Posted:
-
Re: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov
misterr
Autostrada Ploieşti-Braşov, declarată obiectiv strategic de interes national în CSAT. Iohannis: Am atenţionat-o pe doamna prim-ministru și în legătură cu Autostrada Moldovei
Preşedintele Klaus Iohannis a anunţat, marţi, după şedinţa CSAT, că a aprobat ca proiectul autostrăzii Ploieşti - Braşov să fie declarat obiectiv strategic de interes naţional.
"În cadrul şedinţei de astăzi, am aprobat ca proiectul autostrăzii Ploieşti - Braşov să fie declarat obiectiv strategic de interes naţional", a anunţat preşedintele Iohannis.
El a spus că i-a atras atenţia premierului în ceea ce priveşte autostrada Moldovei.
"În acest context, am atenţionat-o pe doamna prim-ministru că încă de la finalul anului trecut este în vigoare o lege pe care Guvernul continuă s-o încalce şi care prevede obligativitatea construirii Autostrăzii Moldovei. Avem o nouă dovadă a incapacităţii acestei guvernări de a dezvolta România. Este deplina responsabilitate a guvernului de a găsi acele soluţii care se impun pentur a putea realiza aceste proiecte prioritare pentru milioane de români, inclusiv posibilitatea declarării şi acestui obiectiv de infrastructură ca unul strategic, de interes naţional, lucru pe care l-am propus foarte concret ăn şedinţa CSAT de aszăzi", a afirmat Iohannis.
Premierul Viorica Dăncilă a anunţat, duminică, la Ploieşti, că Guvernul renunţă la ideea realizării autostrăzii Comarnic - Braşov în parteneriat public-privat cu consorţiul turco-chinez care s-a arătat interesat de proiect, Dăncilă spunând că vrea declararea în CSAT a acestei autostrăzi ca fiind de importanţă naţională şi realizarea acesteia din fonduri guvernamentale.
"După cum ştiţi, autostrada Comarnic - Braşov este în parteneriat public-privat. Am avut solicitare din partea unei societăţi chinezo-turce. Eu am hotărât, împreună cu colegii mei, să scoatem din parteneriat public-privat, iar în prima şedinţă de CSAT această autostradă să devină de importanţă naţională sau de infrastructură critică, astfel încât să putem să demarăm cât mai repede lucrările pentru această autostradă", a spus Viorica Dăncilă, duminică, într-o conferinţă de presă la Ploieşti.
Premierul României a precizat că "birocraţia este destul de mare", iar în ţară "s-a format această instituţie a contestaţiilor”, soluţia fiind ca această autostradă să devină de importanţă naţională şi să fie construită din fonduri guvernamentale.
Autostrada Ploieşti-Braşov, declarată obiectiv strategic de interes national în CSAT. Iohannis: Am atenţionat-o pe doamna prim-ministru și în legătură cu Autostrada Moldovei
Preşedintele Klaus Iohannis a anunţat, marţi, după şedinţa CSAT, că a aprobat ca proiectul autostrăzii Ploieşti - Braşov să fie declarat obiectiv strategic de interes naţional.
"În cadrul şedinţei de astăzi, am aprobat ca proiectul autostrăzii Ploieşti - Braşov să fie declarat obiectiv strategic de interes naţional", a anunţat preşedintele Iohannis.
El a spus că i-a atras atenţia premierului în ceea ce priveşte autostrada Moldovei.
"În acest context, am atenţionat-o pe doamna prim-ministru că încă de la finalul anului trecut este în vigoare o lege pe care Guvernul continuă s-o încalce şi care prevede obligativitatea construirii Autostrăzii Moldovei. Avem o nouă dovadă a incapacităţii acestei guvernări de a dezvolta România. Este deplina responsabilitate a guvernului de a găsi acele soluţii care se impun pentur a putea realiza aceste proiecte prioritare pentru milioane de români, inclusiv posibilitatea declarării şi acestui obiectiv de infrastructură ca unul strategic, de interes naţional, lucru pe care l-am propus foarte concret ăn şedinţa CSAT de aszăzi", a afirmat Iohannis.
Premierul Viorica Dăncilă a anunţat, duminică, la Ploieşti, că Guvernul renunţă la ideea realizării autostrăzii Comarnic - Braşov în parteneriat public-privat cu consorţiul turco-chinez care s-a arătat interesat de proiect, Dăncilă spunând că vrea declararea în CSAT a acestei autostrăzi ca fiind de importanţă naţională şi realizarea acesteia din fonduri guvernamentale.
"După cum ştiţi, autostrada Comarnic - Braşov este în parteneriat public-privat. Am avut solicitare din partea unei societăţi chinezo-turce. Eu am hotărât, împreună cu colegii mei, să scoatem din parteneriat public-privat, iar în prima şedinţă de CSAT această autostradă să devină de importanţă naţională sau de infrastructură critică, astfel încât să putem să demarăm cât mai repede lucrările pentru această autostradă", a spus Viorica Dăncilă, duminică, într-o conferinţă de presă la Ploieşti.
Premierul României a precizat că "birocraţia este destul de mare", iar în ţară "s-a format această instituţie a contestaţiilor”, soluţia fiind ca această autostradă să devină de importanţă naţională şi să fie construită din fonduri guvernamentale.
- GPS
-
Posted:
-
Re: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov
GPS
A3 - Râşnov - 22.09.2019
A3 - Râşnov - 22.09.2019
BF2A5A5B-A5EF-47B2-A8F0-469658035B6A.jpeg (909.57 KB; downloaded 4262 times)
9E12CFBF-5EA6-47DA-B5BA-0E5B44ED4E4C.jpeg (898.75 KB; downloaded 4260 times)
84E35FAD-D2EC-49E8-AD52-2985FF9B4D47.jpeg (1.15 MB; downloaded 4257 times)
FA64C5AE-7FA4-462E-A7B4-749909A76B90.jpeg (876.93 KB; downloaded 4257 times)
9F818AD5-6F85-4BF1-B722-E4D0358112C7.jpeg (1.01 MB; downloaded 4257 times)
0C3BC496-5772-4C5A-8D71-D9E34ACBE610.jpeg (909.65 KB; downloaded 4256 times)
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov
shoppy
Prima grinda pe Rasnov - Cristian (LinkedIn PREBET AIUD)
Prima grinda pe Rasnov - Cristian (LinkedIn PREBET AIUD)
1.jpg (232.29 KB; downloaded 4166 times)
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov
TibiV
Video cu aceeasi grinda aici : https://www.facebook.com/watch/?v=497849417480293
Video cu aceeasi grinda aici : https://www.facebook.com/watch/?v=497849417480293
- misterr
-
Posted:
-
Re: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov
misterr
Ponta: Nu o să avem autostrada Comarnic - Brașov în următorii 6 ani
Liderul Pro România, Victor Ponta, afirmă că Autostrada Comarnic-Braşov nu va fi finalizată în următorii şase ani, el acuzând Guvernul Orban că a anulat toate procedurile întreprinse până acum în vederea pregătirii demarării lucrărilor.
"Bâlbe + minciuni + date false + incompetenţă + ticăloşie. Nu o să avem Comarnic - Braşov în următorii 6 ani ( în varianta cea mai optimistă)", a scris Ponta pe Facebook.
El a amintit că în anul 2014 au fost terminate toate procedurile tehnice şi financiare, inclusiv acordul BEI şi BERD, şi trebuia să fie semnat contractul de execuţie cu trei companii europene, termenul de execuţie fiind iunie 2018.
"Traian Băsescu ne-a făcut sesizare la DNA, doamna Kovesi a deschis un dosar pe vorbele lui Băsescu, evident că nu au găsit absolut nimic ilegal, dar au închis dosarul după 2015 când am demisionat. Klaus Iohannis a spus şi el (luând de bune ce se văicărea madam Gorghiu la televizor) că nu se poate face proiectul până nu se pronunţă DNA dacă a fost ceva ilegal. Toate studiile tehnice internaţionale şi auditate au arătat un cost total (proiectare, exproprieri, execuţie , finanţare) de 1,8 miliarde euro, cine spune că o face cu 1 miliard minte", afirmă preşedintele Pro România.
Potrivit acestuia, Autostrada Comarnic - Braşov nu este eligibilă la fonduri europene.
"Prin ordonanţa stupidă adoptată de Guvernul Orban s-au anulat absolut toate procedurile făcute până acum. Acum toate procedurile trebuie reluate de la zero. 18 luni pregătire documente + 18 luni licitaţie şi proiectare + 36 luni execuţie ( dacă totul merge perfect şi dacă se alocă banii ) = 72 de luni. Din cauza prostiei şi ticăloşiei lui Băsescu, Gorghiu, Dragnea, Dăncilă şi acum Orban în cazul cel mai fericit se va circula pe Autostrada Comarnic - Braşov peste 6 ani din această zi, iar oamenii care stau în trafic îi votează tot pe cei de mai sus", a mai scris fostul premier.
Premierul Ludovic Orban a declarat în urmă cu o săptămână, că până la sfârşitul lunii ianuarie - începutul lunii februarie, Guvernul va lua o decizie în privinţa realizării autostrăzii Comarnic - Braşov şi a adăugat că, în opinia sa, proiectul ar trebui continuat cu finanţare de la buget.
"Am anunţat că vom lua o decizie. Vom face, fie prin PPP (parteneriat public-privat - n.r.), dar nu PPP-ul ăsta care l-au inventat (fostul Guvern - n.r.). Până la sfârşitul lunii ianuarie vom lua o decizie pe Comarnic - Braşov. Dacă mă întrebaţi pe mine care este punctul meu de vedere eu cred că nu are rost să ne complicăm într-un PPP, acolo trebuie să-l facem pe buget. Trebuie revizuit de urgenţă studiul de fezabilitate, că studiul de fezabilitate e un pic mai vechi, revizuirea nu înseamnă, după părerea mea, schimbarea soluţiei tehnice, ceea ce înseamnă o durată mai scurtă de revizuire a studiului de fezabilitate şi să dăm drumul la licitaţie şi să finanţăm din buget. Asta este decizia mea, care e cea mai simplă, controlezi cel mai bine toţi paşii procedurali", a afirmat Orban, duminică, la Hotnews.
Guvernul a dezbătut, pe 16 ianuarie, în primă lectură, proiectul de ordonanţă care vizează anularea procedurilor de contractare a investiţiilor în parteneriat public-privat aflate în derulare la nivelul Comisiei Naţionale de Strategie şi Prognoză, a precizat şeful Cancelariei premierului, Ionel Dancă.
"Vor fi, practic, modificate atribuţiile şi funcţiile Comisiei Naţionale de Strategie şi Prognoză în ceea ce priveşte procedurile de contractare a investiţiilor în parteneriat public-privat, în sensul în care procedurile aflate în derulare la nivelul Comisiei Naţionale de Strategie şi Prognoză se anulează", a declarat Ionel Dancă, la finalul şedinţei de guvern.
Şeful Cancelariei prim-ministrului a explicat că este vorba despre două proceduri aflate în acest moment în desfăşurare: procedura pentru autostrada Comarnic-Braşov şi cea pentru autostrada Târgu-Neamţ - Iaşi - Ungheni.
"Ambele propuse în mod absolut fantasmagoric de către fostul guvern a fi realizate în parteneriat public-privat de către o instituţie fără competenţe, fără expertiză în domeniu, respectiv Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză. Proiectele vor fi preluate la nivelul ministerelor de resort şi vor fi în acest sens analizate pentru identificarea de soluţii realizabile, realiste, de finanţare în perioada următoare", a mai declarat Dancă.
Ponta: Nu o să avem autostrada Comarnic - Brașov în următorii 6 ani
Liderul Pro România, Victor Ponta, afirmă că Autostrada Comarnic-Braşov nu va fi finalizată în următorii şase ani, el acuzând Guvernul Orban că a anulat toate procedurile întreprinse până acum în vederea pregătirii demarării lucrărilor.
"Bâlbe + minciuni + date false + incompetenţă + ticăloşie. Nu o să avem Comarnic - Braşov în următorii 6 ani ( în varianta cea mai optimistă)", a scris Ponta pe Facebook.
El a amintit că în anul 2014 au fost terminate toate procedurile tehnice şi financiare, inclusiv acordul BEI şi BERD, şi trebuia să fie semnat contractul de execuţie cu trei companii europene, termenul de execuţie fiind iunie 2018.
"Traian Băsescu ne-a făcut sesizare la DNA, doamna Kovesi a deschis un dosar pe vorbele lui Băsescu, evident că nu au găsit absolut nimic ilegal, dar au închis dosarul după 2015 când am demisionat. Klaus Iohannis a spus şi el (luând de bune ce se văicărea madam Gorghiu la televizor) că nu se poate face proiectul până nu se pronunţă DNA dacă a fost ceva ilegal. Toate studiile tehnice internaţionale şi auditate au arătat un cost total (proiectare, exproprieri, execuţie , finanţare) de 1,8 miliarde euro, cine spune că o face cu 1 miliard minte", afirmă preşedintele Pro România.
Potrivit acestuia, Autostrada Comarnic - Braşov nu este eligibilă la fonduri europene.
"Prin ordonanţa stupidă adoptată de Guvernul Orban s-au anulat absolut toate procedurile făcute până acum. Acum toate procedurile trebuie reluate de la zero. 18 luni pregătire documente + 18 luni licitaţie şi proiectare + 36 luni execuţie ( dacă totul merge perfect şi dacă se alocă banii ) = 72 de luni. Din cauza prostiei şi ticăloşiei lui Băsescu, Gorghiu, Dragnea, Dăncilă şi acum Orban în cazul cel mai fericit se va circula pe Autostrada Comarnic - Braşov peste 6 ani din această zi, iar oamenii care stau în trafic îi votează tot pe cei de mai sus", a mai scris fostul premier.
Premierul Ludovic Orban a declarat în urmă cu o săptămână, că până la sfârşitul lunii ianuarie - începutul lunii februarie, Guvernul va lua o decizie în privinţa realizării autostrăzii Comarnic - Braşov şi a adăugat că, în opinia sa, proiectul ar trebui continuat cu finanţare de la buget.
"Am anunţat că vom lua o decizie. Vom face, fie prin PPP (parteneriat public-privat - n.r.), dar nu PPP-ul ăsta care l-au inventat (fostul Guvern - n.r.). Până la sfârşitul lunii ianuarie vom lua o decizie pe Comarnic - Braşov. Dacă mă întrebaţi pe mine care este punctul meu de vedere eu cred că nu are rost să ne complicăm într-un PPP, acolo trebuie să-l facem pe buget. Trebuie revizuit de urgenţă studiul de fezabilitate, că studiul de fezabilitate e un pic mai vechi, revizuirea nu înseamnă, după părerea mea, schimbarea soluţiei tehnice, ceea ce înseamnă o durată mai scurtă de revizuire a studiului de fezabilitate şi să dăm drumul la licitaţie şi să finanţăm din buget. Asta este decizia mea, care e cea mai simplă, controlezi cel mai bine toţi paşii procedurali", a afirmat Orban, duminică, la Hotnews.
Guvernul a dezbătut, pe 16 ianuarie, în primă lectură, proiectul de ordonanţă care vizează anularea procedurilor de contractare a investiţiilor în parteneriat public-privat aflate în derulare la nivelul Comisiei Naţionale de Strategie şi Prognoză, a precizat şeful Cancelariei premierului, Ionel Dancă.
"Vor fi, practic, modificate atribuţiile şi funcţiile Comisiei Naţionale de Strategie şi Prognoză în ceea ce priveşte procedurile de contractare a investiţiilor în parteneriat public-privat, în sensul în care procedurile aflate în derulare la nivelul Comisiei Naţionale de Strategie şi Prognoză se anulează", a declarat Ionel Dancă, la finalul şedinţei de guvern.
Şeful Cancelariei prim-ministrului a explicat că este vorba despre două proceduri aflate în acest moment în desfăşurare: procedura pentru autostrada Comarnic-Braşov şi cea pentru autostrada Târgu-Neamţ - Iaşi - Ungheni.
"Ambele propuse în mod absolut fantasmagoric de către fostul guvern a fi realizate în parteneriat public-privat de către o instituţie fără competenţe, fără expertiză în domeniu, respectiv Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză. Proiectele vor fi preluate la nivelul ministerelor de resort şi vor fi în acest sens analizate pentru identificarea de soluţii realizabile, realiste, de finanţare în perioada următoare", a mai declarat Dancă.
- misterr
-
Posted:
-
Re: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov
misterr
Discuții privind autostrada spre munte. Mai mulți primari, în vizită la Transporturi
Click pe imagine pentru video:
Primarii localităţilor Sinaia, Azuga, Buşteni şi Comarnic s-au reunit în Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară, pe scurt ADI, şi au ajuns miercuri la Ministerul Transporturilor.
După 3 ore de discuţii au decis să renunţe la ideea construirii unor şosele care să ocolească fiecare staţiune în parte, acolo unde şoferii stau multe ore în blocaje în fiecare weekend.
Nici cealaltă propunere, un drum forestier transformat în şosea naţională pentru ocolirea staţiunii Azuga, nu mai este luată în considerare.
Vlad Oprea, primar Sinaia: „Ar fi însemnat să renunţăm la autostradă. Decizia corectă este să facem o autostradă pentru că o autostradă este de viitor. În acest moment nu mai sunt viabile centurile ocolitoare.”
A supravieţuit doar ideea reabilitării unui drum ocolitor al staţiunilor, care începe din Campina, trece prin Valea Doftanei şi ajunge până aproape de Braşov. Dar există riscul să se aglomereze localităţile Câmpina sau Săcele, unde nu există centuri.
Adrian Vestea, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov:
„Sunt două variante alternative, astăzi toate localităţile sunt aglomerate şi nu există o localitate pe tot acest traseu unde să vezi că nu este aglomerat. Vom vedea la vremea respectivă, vom găsi soluţii pe zona respectivă, dar asta nu înseamnă că mutăm tot traficul de pe DN1 pe Valea Doftanei.”
Primarii din asociaţia ADI susţin că vor construi chiar ei autostrada, cu ajutor de la Ministerul Transporturilor.
Ar fi nevoie însă de peste un miliard de euro, iar primarii speră să obţină fonduri europene şi bani de la buget. Nu pot estima când ar începe lucrările şi nici cât vor dura.
Discuții privind autostrada spre munte. Mai mulți primari, în vizită la Transporturi
Click pe imagine pentru video:
Primarii localităţilor Sinaia, Azuga, Buşteni şi Comarnic s-au reunit în Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară, pe scurt ADI, şi au ajuns miercuri la Ministerul Transporturilor.
După 3 ore de discuţii au decis să renunţe la ideea construirii unor şosele care să ocolească fiecare staţiune în parte, acolo unde şoferii stau multe ore în blocaje în fiecare weekend.
Nici cealaltă propunere, un drum forestier transformat în şosea naţională pentru ocolirea staţiunii Azuga, nu mai este luată în considerare.
Vlad Oprea, primar Sinaia: „Ar fi însemnat să renunţăm la autostradă. Decizia corectă este să facem o autostradă pentru că o autostradă este de viitor. În acest moment nu mai sunt viabile centurile ocolitoare.”
A supravieţuit doar ideea reabilitării unui drum ocolitor al staţiunilor, care începe din Campina, trece prin Valea Doftanei şi ajunge până aproape de Braşov. Dar există riscul să se aglomereze localităţile Câmpina sau Săcele, unde nu există centuri.
Adrian Vestea, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov:
„Sunt două variante alternative, astăzi toate localităţile sunt aglomerate şi nu există o localitate pe tot acest traseu unde să vezi că nu este aglomerat. Vom vedea la vremea respectivă, vom găsi soluţii pe zona respectivă, dar asta nu înseamnă că mutăm tot traficul de pe DN1 pe Valea Doftanei.”
Primarii din asociaţia ADI susţin că vor construi chiar ei autostrada, cu ajutor de la Ministerul Transporturilor.
Ar fi nevoie însă de peste un miliard de euro, iar primarii speră să obţină fonduri europene şi bani de la buget. Nu pot estima când ar începe lucrările şi nici cât vor dura.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov
PTMZ
A fost lansată licitația pentru proiectarea și execuția a 5,2 km de autostradă (km 110+600 – km 115+800, zona Comarnic, sector Comarnic - Predeal). Bugetul alocat este de 332.354.022,55 RON, cu finanțare europeană prin POIM. Ponderea punctajului:
- 53% preț
- 18% viteza de proiectare
- 12% durata de execuție a contractului
- 9% perioada de garanție a lucrărilor
- 4% perioada de garanție a dispozitivelor de acoperire ale rosturilor de dilatație
- 4% perioada de garanție a aparatelor de reazem
Termene limită:
- depuneri oferte: 23 octombrie 2020
- evaluări: 20 ianuarie 2021
Link E-licitație: https://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100101979
A fost lansată licitația pentru proiectarea și execuția a 5,2 km de autostradă (km 110+600 – km 115+800, zona Comarnic, sector Comarnic - Predeal). Bugetul alocat este de 332.354.022,55 RON, cu finanțare europeană prin POIM. Ponderea punctajului:
- 53% preț
- 18% viteza de proiectare
- 12% durata de execuție a contractului
- 9% perioada de garanție a lucrărilor
- 4% perioada de garanție a dispozitivelor de acoperire ale rosturilor de dilatație
- 4% perioada de garanție a aparatelor de reazem
Termene limită:
- depuneri oferte: 23 octombrie 2020
- evaluări: 20 ianuarie 2021
Link E-licitație: https://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100101979
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov
PTMZ
Licitația a fost suspendată. Toate cele 4 clarificări la documentația de atribuire figurează cu aviz conform condiționat.
Licitația a fost suspendată. Toate cele 4 clarificări la documentația de atribuire figurează cu aviz conform condiționat.
- shoppy
-
Posted:
-
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov
PTMZ
ANAP, care reglementează procedurile din sistemul E-licitație, oferă niște avize pentru diverse documente pe care le prezintă autoritatea contractantă sau pentru avansarea sau retrogradarea la diverse etape din sistem. Dacă avizele sunt conform necondiționate, înseamnă că totul e în regulă. Dacă sunt conform condiționate, însă, cum e și în cazul de față, înseamnă că este nevoie de niște modificări, deoarece din punct de vedere legal ceva nu e în regulă.
ANAP, care reglementează procedurile din sistemul E-licitație, oferă niște avize pentru diverse documente pe care le prezintă autoritatea contractantă sau pentru avansarea sau retrogradarea la diverse etape din sistem. Dacă avizele sunt conform necondiționate, înseamnă că totul e în regulă. Dacă sunt conform condiționate, însă, cum e și în cazul de față, înseamnă că este nevoie de niște modificări, deoarece din punct de vedere legal ceva nu e în regulă.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov
shoppy
Are cineva idee cand se deschide segmentul Rasnov - Cristian?
Are cineva idee cand se deschide segmentul Rasnov - Cristian?
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov
PTMZ
Bună întrebare. Acum 2 zile, Bode zicea până la finalul anului:
Sursa: ProTV
Mai mult, ieri s-au făcut teste dinamice la podul peste DN 73A:
Sursa: Ziare.com
Având în vedere, însă, faptul că stadiul procentual e undeva la 80%, iar Alpenside avansează cam cu 5-6% pe lună, e destul de improbabil s-o vedem inaugurată până la finalul anului (în format complet finalizat, cel puțin)
Bună întrebare. Acum 2 zile, Bode zicea până la finalul anului:
Am convingerea că până la sfârşitul anului vom reuşi să finalizăm şi tronsonul de autostradă dintre Râşnov şi Cristian în judeţul Braşov astfel încât să ne atingem obiectivul despre care am vorbit de-abia în a doua parte a anului când am fost convins că acest lucru se poate întâmpla şi anume să construim şi să dăm în trafic aproape 90 de kilometri de autostradă în România, în guvernarea Ludovic Orban, în condiţiile în care socialiştii înaintea noastră au reuşit să dea în trafic 96 de kilometri de autostradă în trei ani”, a mai spus ministrul Transporturilor.
Sursa: ProTV
Mai mult, ieri s-au făcut teste dinamice la podul peste DN 73A:
Specialistii de la Universitatea Tehnica de Constructii Bucuresti au verificat pasajul de la Rasnov, care traverseaza DN73A si calea ferata, situat pe traseul autostrazii Comarnic - Brasov.
Obiectivul, care se afla pe autostrada Comarnic - Brasov, are lungimea de 300 de metri si este sustinut de 14 piloni si aproape o suta de grinzi de beton.
"Sambata, 05.12.2020 au avut loc testele dinamice la pasajul de peste DN73A si calea ferata de pe traseul lotului Rasnov - Cristian, parte a autostrazii Bucuresti - Brasov. Masuratorile au fost realizate de specialistii de la Universitatea Tehnica de Constructii Bucuresti si au urmarit comportamentul structurii de rezistenta la incarcaturi si viteze foarte mari", se arata in postarea publicata de Directia Regionala Drumuri si Poduri Brasov pe Facebook.
Pentru verificarea de sambata au fost folosite sase camioane incarcate la maximum. Specialistii au folosit camioane incarcate cu aproximativ 40 de tone la diferite trepte de viteza si anume 10, 30, 50, 70 si 90 de kilometri pe ora, scrie Mediafax.
Pe Autostrada Comarnic-Brasov, sectorul Rasnov-Cristian lucrarile au avansat consistent in ultimele saptamani, ajungand la un stadiu fizic de peste 80%.
Sursa: Ziare.com
Având în vedere, însă, faptul că stadiul procentual e undeva la 80%, iar Alpenside avansează cam cu 5-6% pe lună, e destul de improbabil s-o vedem inaugurată până la finalul anului (în format complet finalizat, cel puțin)
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Tronsonul Ploiesti - Comarnic - Brasov
shoppy
Daca au trecut cu camionul cu 90km/h peste pasajul peste DN73A inseamna ca au trecut si peste pasajul de peste Strada Garii, deci acestea sunt gata, mai este podul peste Ghimbasel dar acela este si el gata, in unele locuri este deja asfaltat si cu parapeti iar cele 4 giratorii sunt si ele terminate, ar mai fi rampele pasajelor peste autostrada dar si acelea au fost incepute mai demult, este suspect de mult acel maxim 20% lipsa.
Daca au trecut cu camionul cu 90km/h peste pasajul peste DN73A inseamna ca au trecut si peste pasajul de peste Strada Garii, deci acestea sunt gata, mai este podul peste Ghimbasel dar acela este si el gata, in unele locuri este deja asfaltat si cu parapeti iar cele 4 giratorii sunt si ele terminate, ar mai fi rampele pasajelor peste autostrada dar si acelea au fost incepute mai demult, este suspect de mult acel maxim 20% lipsa.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
A3 (București - Ploiești - Brașov - Tg. Mureș - Turda - Borș)
•
Choose destination