Topic: Stiri despre proiect
1308 posts, 551938 views
📖 Pagination options
- orex
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
orex
He, he, he!
Hai s-o vedem si pe asta!, cu privire la extinderea metroului bucurestean.
"Programul de guvernare al PNL în domeniul infrastructurii feroviare prevede proiecte precum linie de mare viteză Constanţa – Bucureşti – Viena. În cazul Metrorex, planurile liberalilor se concentrează pe magistralele M5 Drumul Taberei – Pantelimon şi M6 1 Mai - Otopeni, fără a include însă proiecte avansate precum extinderea M4 de la Gara de Nord până la Gara Progresul."
He, he, he!
Hai s-o vedem si pe asta!, cu privire la extinderea metroului bucurestean.
"Programul de guvernare al PNL în domeniul infrastructurii feroviare prevede proiecte precum linie de mare viteză Constanţa – Bucureşti – Viena. În cazul Metrorex, planurile liberalilor se concentrează pe magistralele M5 Drumul Taberei – Pantelimon şi M6 1 Mai - Otopeni, fără a include însă proiecte avansate precum extinderea M4 de la Gara de Nord până la Gara Progresul."
- sab
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
sab
https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-in ... tara.htm
https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-in ... tara.htm
Drulă anunță o reprioritizare a proiectelor de metrou în Capitală: „Cea mai importantă linie este M5 și continuarea către Universitate-Iancului-Pantelimon”
„Aș vrea să facem o reprioritizare a proiectelor, să nu construim linii de metrou în zone unde traficul e mai mic, unde densitatea populației este mai scăzută și să facem liniile care sunt cele mai importante pentru oraș”, a anunțat vineri ministrul Transporturilor Cătălin Drulă. Potrivit acestuia, proiectul cel mai important pe metrou va fi continuarea M5 de la Eroilor până la Universitate și mai departe până în Pantelimon, pe axa Est-Vest a Capitalei.
„În ceea ce privește rețeaua de metrou, cea mai importantă linie este, după mine, este M5, continuarea magistralei M5 de la Eroilor mai departe către centrul Capitalei, la Universitate și de acolo mai departe, la Iancului și Pantelimon. Această magistrală Est-Vest care traversează Capitala, similar cu magistrala 2 care e de la Nord la Sud, ar ajuta enorm în termen de trafic care să meargă în subteran și să decongestionăm ce e la suprafață”, a spus Drulă, care a mai precizat că a avut deja o discuție în acest sens și cu Nicușor Dan, primarul Capitalei.
„Aș vrea să facem o reprioritizare a proiectelor, să nu construim linii de metrou în zone unde traficul e mai mic, unde densitatea populației este mai scăzută și să facem liniile care sunt cele mai importante pentru oraș”, a spus Drulă, făcând o referire indirectă la proiectul Magistralei 6 de metrou care ar urma să ajungă în Băneasa și Otopeni, proiect pe care Comisia Europeană a refuzat să-l finanțeze pe jumătate, între Băneasa și Otopeni, tocmai din cauza utilității scăzute.
„În 2016 se vorbea despre M5 că e pe cale să fie lansată, tot așa pe cale să fie lansată e și în 2021, dar eu chiar vreau să fie lansată”, a mai precizat Drulă.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
PTMZ
Sursa: Club Feroviar
Magistrala 5 de metrou, Drumul Taberei-Pantelimon, primește o alocare de peste 75 milioane de lei.
Sursa: Club Feroviar
- sab
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
sab
Ce spun datele de trafic: Linia nouă de metrou din Drumul Taberei are în medie 47.000 de călători zilnic, un sfert din traficul de pe tronsonul Eroilor-Preciziei
https://www.zf.ro/auto/ce-spun-datele-de ... 19939582
Ce spun datele de trafic: Linia nouă de metrou din Drumul Taberei are în medie 47.000 de călători zilnic, un sfert din traficul de pe tronsonul Eroilor-Preciziei
https://www.zf.ro/auto/ce-spun-datele-de ... 19939582
Între 30.000 şi 50.000 de persoane circulă, în medie, în fiecare zi cu metroul din Drumul Taberei, potrivit datelor furnizate de Metrorex la solicitarea ZF. Faţă de tronsonul Eroilor-Preciziei, de pildă, tot din partea de vest a Capitalei, traficul este de circa trei-patru ori mai mic, deşi pe magistrala 5 sunt zece staţii de metrou, iar pe tronsonul menţionat sunt şase.
Astfel, de la inaugurarea de pe 14 septembrie 2020 şi până la jumătatea lunii februarie 2021, cele mai aglomerate pentru metroul din Drumul Taberei au fost primele săptămâni, când traficul a depăşit 60.000, chiar şi 64.000 de călători pe săptămână. Media săptămânală de călători pe magistrala din Drumul Taberei, de la inaugurare până acum, este de circa 46.900 de persoane. Pentru acelaşi interval, pe tronsonul Eroilor-Preciziei, media este de 184.100 de persoane, potrivit calculelor ZF.
Unii oameni care locuiesc în zona Drumul Taberei invocă, printre dezavantajele noii magistrale, faptul că metroul nu leagă cartierul de zona corporate a Bucureştiului, adică Aurel Vlaicu - Pipera.
Astfel, pentru a ajunge la clădirile de birouri din Pipera, un călător trebuie să schimbe metroul la Eroilor, dar şi la Piaţa Unirii, unde, în zilele foarte aglomerate dinaintea pandemiei, era necesar uneori să treacă mai multe metrouri pentru a putea încăpea în unul.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
Costin
Am facut curat aici si am distribuit o multime de mesaje din ultimele luni fie la discutii dupa inaugurare, fie la discutii pe baza lucrarilor (in functie de cand au fost postate mesajele). Va rog pastrati topicul acesta exclusiv pentru stiri. Orice comentariu sau intrebare pe baza unei stiri se posteaza exclusiv la discutii, fara exceptie.
Am facut curat aici si am distribuit o multime de mesaje din ultimele luni fie la discutii dupa inaugurare, fie la discutii pe baza lucrarilor (in functie de cand au fost postate mesajele). Va rog pastrati topicul acesta exclusiv pentru stiri. Orice comentariu sau intrebare pe baza unei stiri se posteaza exclusiv la discutii, fara exceptie.
- orex
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
orex
Ma lesi cu ineptiile astea?!
Zici ca marea majoritate a calatorilor, cu ”omida”, din Drumul Taberei se ”varsau” fix spre ”bazinul” Aurel Vlaicu-Pipera! Cred ca pandemia a pus ”capac” unor astfel de sarade desantate!
Am convins cativa colegi, din propria-mi experienta, care se deplasau pe faimoasa prel. Ghencea ca-i mai bine, pentru EI, sa ia metroul de la RAUL DOAMNEI!
Nu inseamna fidelizare ci o mai mare mobilitate urbana!
Ma lesi cu ineptiile astea?!
Zici ca marea majoritate a calatorilor, cu ”omida”, din Drumul Taberei se ”varsau” fix spre ”bazinul” Aurel Vlaicu-Pipera! Cred ca pandemia a pus ”capac” unor astfel de sarade desantate!
Am convins cativa colegi, din propria-mi experienta, care se deplasau pe faimoasa prel. Ghencea ca-i mai bine, pentru EI, sa ia metroul de la RAUL DOAMNEI!
Nu inseamna fidelizare ci o mai mare mobilitate urbana!
- Stefan28
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
Stefan28
Metroul din Drumul Taberei, singura magistrală construită după Revoluţie, are cei mai puţini călători. Cum se explică situaţia şi când vin noile rame de metrou
https://economedia.ro/metroul-din-drumul-taberei-singura-magistrala-construita-dupa-revolutie-are-cei-mai-putini-calatori-cum-se-explica-situatia-si-cand-vin-noile-rame-de-metrou.html#.YIVN8nJDPqs
Metroul din Drumul Taberei, singura magistrală construită după Revoluţie, are cei mai puţini călători. Cum se explică situaţia şi când vin noile rame de metrou
https://economedia.ro/metroul-din-drumul-taberei-singura-magistrala-construita-dupa-revolutie-are-cei-mai-putini-calatori-cum-se-explica-situatia-si-cand-vin-noile-rame-de-metrou.html#.YIVN8nJDPqs
Magistrala M5 din Drumul Taberei rămâne, la mai bine de o jumătate de an de la inaugurarea oficială, cea mai puţin circulată linie de metrou din Bucureşti. Singura magistrală construită de la zero după Revoluţie şi aşteptată din 2015 (primul termen promis pentru inaugurare), a avut luna trecută o medie de doar 7.000 de validări pe zi, chiar mai puţin decât M4 Gara de Nord – Străuleşti, deși M4 are mai puţine staţii, potrivit datelor oficiale transmise de Metrorex la solicitarea Economedia.
Astfel, Magistrala M5 Eroilor 2 – Râul Doamnei, cu 10 staţii, a avut în luna februarie 6.967 de validări (n.r. februarie a avut 28 de zile şi a fost vacanţă şcolară), iar în martie doar 7.081 validări.
Încă din octombrie 2020, la o lună de la inaugurarea oficială, M5 avea o medie de doar 10.000 de călători pe zi, deşi bazinul de populaţie deservit este de aproximativ 250.000-300.000 locuitori, iar linia a fost proiectată pentru un maximum de 50.000 călători/sens/oră.
Aşadar, interesul bucureştenilor pentru M5, cea mai importantă investiţie în infrastructura de transport urban, a fost scăzut încă de la inaugurarea oficială din 15 septembrie 2020. Atunci, oficialii din Ministerul Transporturilor şi Metrorex explicau numărul destul de mic de călători prin obişnuinţa deplasării cu tramvaiul 41 şi STB (n.r. mai ales pentru bucureştenii care aveau abonamente lunare), cu autoturismul personal sau transport alternativ, reducerea activităţilor economice, telemunca şi teama de infecţie cu noul coronavirus. Aceste precizări sunt în continuare valabile, dar altele sunt motivele principale.
Practic, dacă un călător ajunge în staţie la Râul Doamnei sau Valea Ialomiţei şi pierde metroul aşteaptă aproape un sfert de oră până vine următorul tren.
- orex
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
orex
E o stire, dar programul de circulatie de la V.I. si R.D. e afisat, pe o coala A4, la cabina unde se vand cartele... Faci o poza si-l retii, fix cum a facut subsemnatul!
O sa-l mai postez odata, ca, poate, cine-i interesat sa foloseasca M5.1 il va salva, pe undeva prin telefon, si atunci nu se va mai tavali pe jos ca zace in cele doua puncte terminus ale magistralei din Drumul Taberei, pret de 15 min.!
PS
Sigur aceia care invoca acest ”minus”, cand calatoresc cu trenul, avionul, autocarul, vaporul si-au luat toate masurile de precautie, pentru a se prezenta la imbarcare din timp, si n-au mai carait atat!
E o stire, dar programul de circulatie de la V.I. si R.D. e afisat, pe o coala A4, la cabina unde se vand cartele... Faci o poza si-l retii, fix cum a facut subsemnatul!
O sa-l mai postez odata, ca, poate, cine-i interesat sa foloseasca M5.1 il va salva, pe undeva prin telefon, si atunci nu se va mai tavali pe jos ca zace in cele doua puncte terminus ale magistralei din Drumul Taberei, pret de 15 min.!
20210301_171850.jpg (295.75 KB; downloaded 5757 times)
20210312_160554.jpg (294.09 KB; downloaded 5764 times)
20210302_153533.jpg (284.75 KB; downloaded 5762 times)
PS
Sigur aceia care invoca acest ”minus”, cand calatoresc cu trenul, avionul, autocarul, vaporul si-au luat toate masurile de precautie, pentru a se prezenta la imbarcare din timp, si n-au mai carait atat!
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
PTMZ
Sursa: Economica
Metrorex se așteaptă în perioada următoare la o creștere a traficului la metrou, odată cu relaxarea restricțiilor impuse în contextul pandemiei de Coronavirus, au spus pentru reprezentanții companiei. De altfel, cititori ai ECONOMICA.NET au sesizat deja o creștere a traficului încă din data de 25 mai, confirmată și de datele de trafic furnizate de Metrorex.
„În data de 24.05.2021, pe Magistrala 5 a fost înregistrat un număr total de 10.178 validări, iar în data de 25.05.2021 acest număr a fost de 10.872.
În data de 24.05.2021, în intervalul orar 07.00 – 08.00, oră de trafic de vârf, au fost înregistrate 1.787 validări, iar în intervalul orar 08.00 – 09.00 au fost efectuate 1.335 validări. În comparație, în data de 25.05.2021, în același interval orar menționat mai sus, numărul validărilor a fost de 1885, respectiv 1509”, au spus pentru ECONOMICA.NET reprezentanții Metrorex.
Magistrala 5, secțiunea Eroilor – Râul Doamnei, a ajuns ținta ironiilor în urma publicării unor cifre legate de trafic, mai mici decât pe alte magistrale de metrou.
Sursa: Economica
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
PTMZ
Sursa: Economica
Deși Metroul de Drumul Taberei a fost inaugurat încă de anul trecut, lucrările la noua linie de metrou din București nu au fost realizate în întregime. Termenul anunțat de constructorul italian pentru finalizarea lucrărilor de la stațiile Academia Militară și Parc Drumul Taberei este ultimul trimestru al anului în curs.
“Termenul de finalizare a lucrărilor de refacere a suprafețelor în zona stației de metrou Academia Miltară și în zona stației Parc Drumul Taberei este, conform graficului de execuție transmis de Antreprenor, sfârșitul trimestrului IV al anului 2021”, a declarat pentru ECONOMICA.NET Ștefan Paraschiv, directorul general al Metrorex.
Mai mulți pasionați de infrastructură au criticat anterior aspectul de șantier din zona stației Academia Militară. De asemenea, unul dintre ei a comentat că lucrările la Metroul de Drumul Taberei vor fi cu adevărat finalizate abia când vor sosi noile trenuri de metrou de la Alstom.
Metrorex a semnat în decembrie 2020 contractul cu Alstom pentru achiziția de ”Trenuri noi de metrou destinate pentru Magistrala 5 de metrou, tronsonul Drumul Taberei – Iancului”.
Contractul are o valoare de 103.244.383,49 euro, echivalentul a 490.503.741,52 lei fără T.V.A. și este finanțat din Bugetul de stat și credit de la Banca Europeană de Investiții.
Reprezentanții Metrorex menționează că noile trenuri achiziționate vor fi similare cu cele din Sydney.
Durata contractului pentru cele 13 trenuri este de 30 de luni de la semnarea acestuia. De asemenea, contractul mai prevede pe lângă cele 13 trenuri și posibilitatea achiziționării suplimentare a încă 17 trenuri.
Sursa: Economica
- orex
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
orex
E asa cum intuiesc, linii suprapuse, in cele 3(trei) locatii desemnate?
Documentul integral îl găsiți aici.
E asa cum intuiesc, linii suprapuse, in cele 3(trei) locatii desemnate?
Documentul integral îl găsiți aici.
NSS M5.2 M.png (281.82 KB; downloaded 4553 times)
- Stefan28
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
Stefan28
https://mainnews.ro/o-noua-amanare-pentru-finalizarea-lucrarilor-la-metroul-din-drumul-taberei-noul-termen-anuntat-de-metrorex/?cn-reloaded=1
https://mainnews.ro/o-noua-amanare-pentru-finalizarea-lucrarilor-la-metroul-din-drumul-taberei-noul-termen-anuntat-de-metrorex/?cn-reloaded=1
O nouă amânare
La începutul acestui an, reprezentanții Metrorex promiteau că punctul de acces B de la stația Academia Militară ar urma să fie operațional până în mai 2021, în timp ce punctele de acces A, A1, B1, B de la stația Parc Drumul Taberei, în septembrie 2021.
Acum, într-un nou răspuns transmis la solicitarea Mainnews.ro, reprezentanții Metrorex susțin termenul pentru definitivarea lucrărilor la punctele de acces este Martie 2022
Accesul B de la stația Academia Militară va fi realizat lângă noua clădire a rectoratului Universității din București și Academia Militară. Totodată, în apropiere se află și Facultate de Sociologie și Asistență Socială a aceleiași universități.
Finalizarea punctului de acces B de la Piața Drumul Taberei este extrem de importantă în contextul în care cetățenii care locuiesc în această zonă sunt nevoiți în acest moment, pentru a ajunge la metrou, să traverseze intersecția cu strada Brașov sau să meargă până la stația Tudor Vladimirescu.
Punctele de acces A1 și B1 vor fi situate pe refugiile stației tramvaiului 41, pe modelul de la Crângași, în vreme ce accesul A va fi realizat lângă cofetăria Tip Top.
În acest moment tramvaiul 41 circulă deviat pentru că în intersecția între bulevardul Drumul Taberei și strada Brașov se lucrează la relocarea unor conducte de termoficare.
- orex
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
orex
La PDT, poate mai la vara, ca trebuie facuta si subtraversarea pasajului dintre accesurile A si B sub actuala deviere a liniei 41!
PS
Aia cu relocarea traseului termoficarii e istorie, i-au trombonit in stilul caracteristic Metrorex!
La PDT, poate mai la vara, ca trebuie facuta si subtraversarea pasajului dintre accesurile A si B sub actuala deviere a liniei 41!
PS
Aia cu relocarea traseului termoficarii e istorie, i-au trombonit in stilul caracteristic Metrorex!
- orex
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
orex
Astaldi au probat asa ceva? Nu-mi amintesc!
Astaldi au probat asa ceva? Nu-mi amintesc!
A3 2021 0png.png (570.57 KB; downloaded 4086 times)
A3 2021.png (651.56 KB; downloaded 4102 times)
📖 Pagination options