Topic: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
3301 posts, 519751 views
📖 Pagination options
- sab
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
sab
Deocamdata duce....cei mai puțini călători din rețea. Probabil va fi lupta dura multi ani de acum încolo in acest clasament intre "magistralele" de 8-9km.
Deocamdata duce....cei mai puțini călători din rețea. Probabil va fi lupta dura multi ani de acum încolo in acest clasament intre "magistralele" de 8-9km.
- orex
-
Posted:
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
andrei11
La Străulești cu P&R - ul este un exemplu de gândire capitalistă clasică.
Din "n" motive mașina personală este mai rentabilă decât rețeaua de metrou / STB. Nu stau să analizez cele "n" motive.
Oricum "nu ține " de faptul că M 4 ajunge sau nu la Cimitirul Bellu.
La Străulești cu P&R - ul este un exemplu de gândire capitalistă clasică.
Din "n" motive mașina personală este mai rentabilă decât rețeaua de metrou / STB. Nu stau să analizez cele "n" motive.
Oricum "nu ține " de faptul că M 4 ajunge sau nu la Cimitirul Bellu.
- sab
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
sab
Rentabil nu neaparat, doar este mai comod cu masina decat sa schimbi 2 metrouri. Cand M4 va ajunge macar pana la Hasdeu va fi mai atractiva, daca si M5 va ajunge acolo inaintea ei.
P&R nu este o idee rea. Doar ca trebuie sa fie si transportul cu metroul atractiv. Pe M2 nu prea gasesti loc in parcarile amenajate la Berceni si Leonida. Asta este diferenta intre o magistrala care strabate orasul de la un capat la celalat , ducandu-te direct in puncte de maxim interes si M4 care nu are aceste atuuri. Bine, si parcarea pe M2 este gratis, probabil ca si asta conteaza.
Bellu va fi atractiv doar pentru o parte din calatori. Daca vrei sa ajungi in Pipera sigur nu te duci pana la Bellu. Asa cum am scris mai sus, M4 va trai permanent cu acest "handicap". Insa pana se extinde M4, poate se construiesc si in sud birouri.
Rentabil nu neaparat, doar este mai comod cu masina decat sa schimbi 2 metrouri. Cand M4 va ajunge macar pana la Hasdeu va fi mai atractiva, daca si M5 va ajunge acolo inaintea ei.
P&R nu este o idee rea. Doar ca trebuie sa fie si transportul cu metroul atractiv. Pe M2 nu prea gasesti loc in parcarile amenajate la Berceni si Leonida. Asta este diferenta intre o magistrala care strabate orasul de la un capat la celalat , ducandu-te direct in puncte de maxim interes si M4 care nu are aceste atuuri. Bine, si parcarea pe M2 este gratis, probabil ca si asta conteaza.
Bellu va fi atractiv doar pentru o parte din calatori. Daca vrei sa ajungi in Pipera sigur nu te duci pana la Bellu. Asa cum am scris mai sus, M4 va trai permanent cu acest "handicap". Insa pana se extinde M4, poate se construiesc si in sud birouri.
- orex
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
orex
@andrei11
Daca mergem pe acest principiu...de ce am mai edifica viitoare P&R? Asa, de palmares si sa cheltuim lovelele unionistilor europeni? NU! Pe langa ca sunt utile, ca, doar, de mai bine de 13 ani, calatorim liber in UE, multi, dintre noi, au vazut rostul lor! In Bucuresti, inca nu se pune, ca in alte metropole europene, ca, nah, ”parcarea e ”ieftinake” si/sau posibila, inclusiv in Centru, pentru toate hârburile inmatriculate. E, ce sa vezi, in urma cu 8 ani, cand am vizitat unul dintre orasele cosmopolite ale Europei, ”Orasul Luminilor”, nu gaseai, sa dai cu tunu', cascarabete pe roti, in niciunul dintre cele 20 de arondismente, care sa cuteze sa strabata orasul prin ”maduva spinala”. Deci, la noi, de ce trebuie reinventata ”apa calda” in 2020?!
PS
Acum, sa nu crezi ca vreau sa ma abat de la subiect, dar nici nu-mi doresc sa duc, vreodata, o coliva rânceda si acră adormitilor din zona ”Bellu”!
@andrei11
Daca mergem pe acest principiu...de ce am mai edifica viitoare P&R? Asa, de palmares si sa cheltuim lovelele unionistilor europeni? NU! Pe langa ca sunt utile, ca, doar, de mai bine de 13 ani, calatorim liber in UE, multi, dintre noi, au vazut rostul lor! In Bucuresti, inca nu se pune, ca in alte metropole europene, ca, nah, ”parcarea e ”ieftinake” si/sau posibila, inclusiv in Centru, pentru toate hârburile inmatriculate. E, ce sa vezi, in urma cu 8 ani, cand am vizitat unul dintre orasele cosmopolite ale Europei, ”Orasul Luminilor”, nu gaseai, sa dai cu tunu', cascarabete pe roti, in niciunul dintre cele 20 de arondismente, care sa cuteze sa strabata orasul prin ”maduva spinala”. Deci, la noi, de ce trebuie reinventata ”apa calda” in 2020?!
PS
Acum, sa nu crezi ca vreau sa ma abat de la subiect, dar nici nu-mi doresc sa duc, vreodata, o coliva rânceda si acră adormitilor din zona ”Bellu”!
- drbm
-
Posted:
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
andrei11
Ce-ți veni și ce legătură are M 1/3 cu acest topic ? Și ce e aia << monstruleț >> ?
Dacă te referi la o stație pe M 1/3 la Hașdeu acest lucru este imposibil din toate punctele de vedere. Ok, tehnic nu e imposibil dar te costă o căruță de bani. Numai administrația Ceaușescu ar fi fost în stare de așa ceva.
Ce-ți veni și ce legătură are M 1/3 cu acest topic ? Și ce e aia << monstruleț >> ?
Dacă te referi la o stație pe M 1/3 la Hașdeu acest lucru este imposibil din toate punctele de vedere. Ok, tehnic nu e imposibil dar te costă o căruță de bani. Numai administrația Ceaușescu ar fi fost în stare de așa ceva.
- sab
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
sab
Colegul drbm se referea la postarea mea din 14.11.
Singurul caz in care s-ar justifica statia Hasdeu M1/3 ar fi daca si statia M4 s-ar face pe coltul parcului, dar ma indoiesc ca va fi acolo. Cel mai probabil statia M4 va fi la benzinarie, cu o corespondenta scurta cu M5, iar cu M1/3 nu va exista nimic., pe baza principiului dambovitean ca nu se justifica/merge si asa. Corespondenta M4-M5 primeaza in fata corespondentei M4-M3, desi si M3 si M5 sunt niste axe E-V..
Colegul drbm se referea la postarea mea din 14.11.
Singurul caz in care s-ar justifica statia Hasdeu M1/3 ar fi daca si statia M4 s-ar face pe coltul parcului, dar ma indoiesc ca va fi acolo. Cel mai probabil statia M4 va fi la benzinarie, cu o corespondenta scurta cu M5, iar cu M1/3 nu va exista nimic., pe baza principiului dambovitean ca nu se justifica/merge si asa. Corespondenta M4-M5 primeaza in fata corespondentei M4-M3, desi si M3 si M5 sunt niste axe E-V..
- zapacitu
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
zapacitu
Logica mea de doi lei spune ca ar fi normal sa exista corespondente si cu M3 si cu M5. Hasdeu respectiv Izvor. Insa ramane problema traseului. In mod IDEAL, traseul ar fi via Constitutiei, posibilitate de legatura in 2100 cu M7 in zona Constitutiei - Francofoniei - Regina Maria, ceea ce ar inseamna ca M4 se leaga de absolut toate magistralele.
Ma rog, dat fiind ca M4 merge spre sud, in mod evident ar intersecta undeva M7. Tot pe acelasi principiu (las ca se intalnesc in alta parte) probabil s-a mers si cu M3, omitandu-se faptul ca in afara de segmentul dintre bd Eroilor - bd Libertatii , nu ai cum sa intersectezi M4 cu M3 la traseul actual al lui M4 (adica Berzei - Mariott). Si nu cred ca o sa mai adauge nimeni statii pe M1/3. Neplacut moment, ce sa zic.
Desi... speranta moare ultima, nu?
Logica mea de doi lei spune ca ar fi normal sa exista corespondente si cu M3 si cu M5. Hasdeu respectiv Izvor. Insa ramane problema traseului. In mod IDEAL, traseul ar fi via Constitutiei, posibilitate de legatura in 2100 cu M7 in zona Constitutiei - Francofoniei - Regina Maria, ceea ce ar inseamna ca M4 se leaga de absolut toate magistralele.
Ma rog, dat fiind ca M4 merge spre sud, in mod evident ar intersecta undeva M7. Tot pe acelasi principiu (las ca se intalnesc in alta parte) probabil s-a mers si cu M3, omitandu-se faptul ca in afara de segmentul dintre bd Eroilor - bd Libertatii , nu ai cum sa intersectezi M4 cu M3 la traseul actual al lui M4 (adica Berzei - Mariott). Si nu cred ca o sa mai adauge nimeni statii pe M1/3. Neplacut moment, ce sa zic.
Desi... speranta moare ultima, nu?
- andrei11
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
andrei11
Am refăcut calculele și mi-au ieșit următoarele.
Preliminare:
- Parcul este practic în plan un dreptunghi având dimensiunile 550 m x 290 m
- Cele două cercuri cu roșu au raza de 125 metri
- Ce e cu mov ar fi stația Izvor M 4(6). Lungimea stației este fix cât lungimea stației Izvor M 1/3.
Evident traseul după stația Hașdeu și după zig - zagul de sub parc continuă sub strada Izvor, deci nu se schimbă nimic din planificarea aprobată.
Dacă nu ne încadrăm în raze (deși eu cred că ne încadrăm ) am găsit un traseu real interesant în Elveția.
Ok, imi asum criticile că nu știu ce țevi de pe vremea lui Burebista sunt îngropate pe acolo, dar părerea mea e să-l reînviem pe Ceaușescu ( ca să fiu naționalist, puteam să dau exemplu și de alte nume ) pentru vreo 2 ani ca să rezolve problema țevilor. Tot nu-mi dau seama cum au reușit romanii să construiască podul de la Drobeta.
Am refăcut calculele și mi-au ieșit următoarele.
Preliminare:
- Parcul este practic în plan un dreptunghi având dimensiunile 550 m x 290 m
- Cele două cercuri cu roșu au raza de 125 metri
- Ce e cu mov ar fi stația Izvor M 4(6). Lungimea stației este fix cât lungimea stației Izvor M 1/3.
Evident traseul după stația Hașdeu și după zig - zagul de sub parc continuă sub strada Izvor, deci nu se schimbă nimic din planificarea aprobată.
Iz V 1.jpg (461.18 KB; downloaded 2332 times)
Dacă nu ne încadrăm în raze (deși eu cred că ne încadrăm ) am găsit un traseu real interesant în Elveția.
Iz V 2.jpg (100.34 KB; downloaded 2329 times)
V 2 bis.jpg (110 KB; downloaded 2319 times)
Ok, imi asum criticile că nu știu ce țevi de pe vremea lui Burebista sunt îngropate pe acolo, dar părerea mea e să-l reînviem pe Ceaușescu ( ca să fiu naționalist, puteam să dau exemplu și de alte nume ) pentru vreo 2 ani ca să rezolve problema țevilor. Tot nu-mi dau seama cum au reușit romanii să construiască podul de la Drobeta.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
subway guru
Dar parca stiai si care e raza minima pe care poate circula rama ca sa nu mai pomenesc de TBM...
Hai, pune mana pe instructie si rasfoieste paginile despre TBM.
Dar parca stiai si care e raza minima pe care poate circula rama ca sa nu mai pomenesc de TBM...
Hai, pune mana pe instructie si rasfoieste paginile despre TBM.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
andrei11
Uite un tabel superoficial și real.
Între PU 1 și Timpuri Noi avem raze de 150 - 190 metri. Să nu mergem și mai încolo, scuturile lui nea Nicu luau curbe cu raze de 250 metri . ( Înainte de Dristor )
În parcul Izvor vom lucra cu excavatorul, buldozerul, etc. Se demontează TBM - urile după ce se subtraversează Dâmbovița și se remontează după zig - zag.
______________
Alta e problema aici. Cea economică. Nu cea care ține de construcția în sine. Evident că traseul va fi direct pe sub Hașdeu - Izvor. Curba se va lua și pe sub parc, asta e aproape clar. Eu aici expusesem doar o teorie SF
( Science Fiction ) . Stai liniștit, știu că TBM - ul nu poate lua curbe cu raza de 250 metri.
Uite un tabel superoficial și real.
Izvor.jpg (298.33 KB; downloaded 2268 times)
Între PU 1 și Timpuri Noi avem raze de 150 - 190 metri. Să nu mergem și mai încolo, scuturile lui nea Nicu luau curbe cu raze de 250 metri . ( Înainte de Dristor )
În parcul Izvor vom lucra cu excavatorul, buldozerul, etc. Se demontează TBM - urile după ce se subtraversează Dâmbovița și se remontează după zig - zag.
______________
Alta e problema aici. Cea economică. Nu cea care ține de construcția în sine. Evident că traseul va fi direct pe sub Hașdeu - Izvor. Curba se va lua și pe sub parc, asta e aproape clar. Eu aici expusesem doar o teorie SF
( Science Fiction ) . Stai liniștit, știu că TBM - ul nu poate lua curbe cu raza de 250 metri.
- sab
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
sab
Este o magistrala de canalizare prin parc. Mare obstacol in sec XXI...
Este o magistrala de canalizare prin parc. Mare obstacol in sec XXI...
Screenshot 2020-11-20 062651.jpg (88.26 KB; downloaded 2013 times)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: M4 Gara de Nord - Progresul
andrei11
Barajul de la Porțile de Fier
Execuția proiectului româno-iugoslav a început în 1964. În 1972 barajul a fost deschis, împreună cu două centrale hidroelectrice. Pentru a permite navigația au fost realizate ecluze, câte una pe fiecare mal.
( Wikipedia )
A țevușcă din parcul Izvor, astea sunt limitele sec. XXI în materie de apă.
Tot nu-mi explic cum au făcut romanii podul de la Drobeta !
Barajul de la Porțile de Fier
Execuția proiectului româno-iugoslav a început în 1964. În 1972 barajul a fost deschis, împreună cu două centrale hidroelectrice. Pentru a permite navigația au fost realizate ecluze, câte una pe fiecare mal.
( Wikipedia )
A țevușcă din parcul Izvor, astea sunt limitele sec. XXI în materie de apă.
Tot nu-mi explic cum au făcut romanii podul de la Drobeta !
📖 Pagination options