Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Propuneri de noi trasee

1498 posts, 424712 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 66 67 68 69 70 71 72  ... 107
 
 

📖 Pagination options
Re: Propuneri de noi trasee nathalael

Dupa mutarea statiei, orice linie doar pana la Sura Mare, a devnit inutila pe sensul spre Progresul. Nu se va duce nimeni la statia din terminal pentru o linie cand ar putea sa stea, mai aproape de metrou, la 7, 11 si 25. La fel si o linie de la Romprim, tot prin terminal ar trece sa intre pe Giurgiului. La Ghencea ar ajuta si pe 47, dar e destul de departe si nu stiu cate linii mai poti duce pe Progresului. In momentul asta, daca vrei mai multe tramvaie pe Giurgiului, le trimiti in 7. Personal, mi se pare ca se circula decent.

 


Re: Propuneri de noi trasee oc7avian

În cadrul discuțiilor despre capătul M5.1 la Eroilor, s-a discutat despre diverse fluxuri de pasageri și destinațiile lor. Cum orice alt metrou va mai dura câțiva ani buni să apară, mă gândeam ce soluții relativ rapide ar putea exista.

O porpunere cu care vin este mutarea capătului pentru tramvaiele 24 și 44 din zona Cișmigiu la Eroilor. Mai exact ceva de genul:




Am desenat tot cu roșu pentru a păstra aceeași culoare cu restul rețelei de tramvai. De asemenea, cu portocaliu am trasat "brutal" M5-ul. Evident, traseul propus e orientativ (ex. probabil bucla de întoarcere ar fi mai lejeră pe partea Estică a podului, nu Vestic cum am desenat eu).

Astfel s-ar asigura o legătură directă și relativ rapidă cu Piața Victoriei și Gara de Nord. Pentru amenajarea noului capăt aș propune ca bucata Bd-lui Eroii Sanitari de lângă parcul Eroilor să devină exclusiv transport public + riverani și să fie amenajat drept un terminal multimodal. Am avea linie directă electrică către Universitate (troleibuz), plus legăturile cu metroul, astfel încât punctele de maxim interes din oraș sunt acoperite direct.

Există niște dezavantaje în prezent:
- tarifarea separată (măcar aș crea niște culoare prestabilite metrou - tramvai - metrou unde poți folosi gratuit tramvaiul cu abonamentul de metrou: Parc DT - Lujerului - Crângași, Academia Militară - Politehnică - Grozăvești - Basarab și cea nou propusă de mine)
- lipsa unui acces pietonal în Piața Victoriei la Vest de Calea Victoriei (care nu e imposibil de făcut, apropo de planul original al stației)

 


Re: Propuneri de noi trasee Costin

Prioritatea zero in Bucuresti este integrarea Metrorex in ADTPBI, atat tarifar cat si ca informare a calatorilor si introducerea biletului orar. Ba chiar ma aventurez sa zic desfiintarea totala a oricarei forme de titlu de calatorie care numara calatorii individuale in loc de unitati de timp ("biletul" de la ADI, cartelele de la MREX).  La partea de informare ar trebui inclusi si ceilalti operatori de la suprafata si eliminata nebunia cu fiecare cu placutele / hartiile cu orare ale lui si facuta o semnalistica uniforma, insa aia e alta discutie.

De aici se pot dezvolta ulterior multe alte solutii care acum sunt ignorate pentru ca "nu platesc de doua ori", "vine prea rar si nu e corelat cu conexiunea mea", "unde opreste ala?" etc.

Apoi strict pe propunerea ta, este clar una buna, numai din caza ca terminalul Vasile Parvan, atat pentru tramvaie cat si pentru troleibuze, este un nonsens total si complet inutil. E un loc aleator unde traseele se intorc, fara conexiuni, fara obiective de interes. Alternativa logica, este, evident, zona Eroilor. Insa eu as insista pe traseele de troleibuz, pentur ca sunt mult mai usor de mutat si, surpriza, fac fix ce ar trebui sa faca M5.2 - duc spre centru, apoi spre est. Si tramvaiele trebuie mutate, insa troleibuzele aduc o situatie win-win cu efecte imediate.

 


Re: Propuneri de noi trasee oc7avian

Da, sunt de aceeași părere legat de tarifare. Am lăsat ca dezavantaj pentru că deocamdată nu se discută oficial despre o rezolvare a problemei, ori măcar o intenție.

Legat de troleibuze, din ce văzusem pe InfoTB sunt deja mutate după finalizarea lucrărilor pe M5.1: trec pe Bd-ul Eroii Sanitari și merg direct la Universitate. Aici nu propun nicio schimbare de traseu. Rămân în picioare restul discuțiilor de pe forum care implică reorganizare (capătul Rosetti unde se separă est-vest, dublarea traseului de către 336 Diesel etc.). Axa existentă Eroilor - Universitate pe Bd-ul Regina Elisabeta mi se pare foarte utilă și eficientă până la apariția M5.2.

Bănuiesc că te mai refereai la 66. Despre el nu pot comenta pentru că nu sunt familiar cu ce fluxuri de călători deservește, dar din avion pare că ar putea întoarce și el la Eroilor.

 


Re: Propuneri de noi trasee Costin

La troleibuze ma refeream exclusiv la 66 si 70, care intorc la Vasile Parvan (ma rog, 66 ajunge tangential la Eroilor ca se invarte pe splai si pe Stirbey Voda, insa asta a fost o modificare adusa in beneficiul soferilor, sa aiba stationare, nicidecum in beneficiul calatorilor ca oricum nu ajunge la metrou). Nu ma refeream la troleibuzele din DT.

Candva acolo exista si un 92 care a disparut "pe perioada lucrarilor la Bd. Liviu Rebreanu", evident ca disparut a ramas ca nu au fost in stare sa monteze cateva sute de metri de sarma, un argument fiind si dublarea facuta de linia 311, dar intram in alte discutii. Putem sa-l ignoram pe 92 pentru moment, insa 66 si 70 ar trebui sa ajunga la metrou la Eroilor, asta ziceam.

 


Re: Propuneri de noi trasee drbm

oc7avian wrote:
O propunere cu care vin este mutarea capătului pentru tramvaiele 24 și 44 din zona Cișmigiu la Eroilor. Mai exact ceva de genul:




Am desenat tot cu roșu pentru a păstra aceeași culoare cu restul rețelei de tramvai. De asemenea, cu portocaliu am trasat "brutal" M5-ul. Evident, traseul propus e orientativ (ex. probabil bucla de întoarcere ar fi mai lejeră pe partea Estică a podului, nu Vestic cum am desenat eu).

Astfel s-ar asigura o legătură directă și relativ rapidă cu Piața Victoriei și Gara d.


Având în vedere dimensiunile Căii Știrbei Vodă, respectiv ale podului și ale bulevardului Eroilor, consider că tramvaiul poate fi adus doar până la nord de podul Eroilor, fără a genera conflicte suplimentare de trafic. Aceasta ar însemna construirea unei bucle de întoarcere în Parcul Operei, probabil singura zonă unde nu sunt utilități majore în subteran. Dacă se face cu aviz de mediu și nu la bășcălie.

 


Re: Propuneri de noi trasee ByOnu

Mie unul imi pare chiar optima varianta lui Octavian cu intoarcere in sens invers ceasului in jurul Parcului Eroilor Sanitari.

Ar fi o transbordare facila nu doar cu tot ce inseamna metrou, dar chiar la peron in cazul multor trasee STB. Transbordarile trebuie sa fie cat mai practice.

Terminalul de tramvai oprit subit in Parcul Operei ar fi nu doar un impediment pentru calatori, dar ar produce o situatie asemanatoare cu cea la la Metrou Brancoveanu, unde toata lumea care are nevoie la metrou suprasolicita o trecere amarata.

Pe langa asta, nu vad ce conflicte de trafic ar putea produce un tramvai cu o linie simpla (intoarcere in bucla).

 


Re: Propuneri de noi trasee drbm

Sunt două puncte nevralgice: podul Eroilor creează și așa, fără vreo linie (simplă) de tramvai, un conflict de trafic din cauza permiterii virajului "la stânga" atât dinspre Știrbei Vodă, cât și dinspre Bd. Eroilor, spre fiecare dintre cele două sensuri unice ale Splaiului. Măsura merită o sistematizare la scară mare, dinspre Știrbei Vodă stânga spre piața Operei nepermis pe pod, dar permis la Bd. Eroilor Sanitari + dinspre Bd. Eroilor stânga nepermis către Cotroceni pe Splai, dar permis pe Eroilor Sanitari și pe Calea Plevnei.

Al doilea conflict de trafic, poate mai greu decât primul, este în Piața Operei, unde două axe rutiere cu mult trafic se încrucișează dinspre Est către Vest: splaiul, dinspre Unirii, respectiv Bd.Regina Elisabeta, în direcțiile Splai către Pod Cotroceni, respectiv Eroilor Sanitari / Elefterie către cartierele mari Sectoarelor 5 și 6 și A1.
Trecerea tramvaiului secant prin acea pâlnie va îngreuna ambele direcții de defluire dinspre centru către periferie.
E ca și cum ai vrea să tragi o țeavă transversală prin faringele inferior, unde se încrucișează calea digestivă cu calea aeriană în sens longitudinal.

 


Re: Propuneri de noi trasee Costin

Prima problema se poate rezolva prin intoarcerea tramvaiului ca 104. Cu aceasta ocazie se poate chiar transforma tronsonul acela din Bd. Eroilor Sanitari in strada dedicata exclusiv transportului in comun. A doua problema practic nu exista, transportul in comun are deja banda dedicata pe Bd. M. Kogalniceanu (nu se numeste Elisabeta acolo) care se poate prelungi pana la pod Opera (adica 50m).

Oricum, daca transportul in comun este incurcat de trafic, solutia este separarea celor doua, in defavoarea traficului cu auto personal.

In final, insist ca solutia foarte usoara si foarte convenabila si din punctul de vedere al M5 este aducerea lui 66 si 70 la metrou. Sunt modificari minore de configuratie de retea care se pot face intr-un weekend (hai doua weekenduri daca le e lene) in regie proprie de catre STB, si aduce beneficii instant. Tranvaiul necesita mai mult timp.

 


Re: Propuneri de noi trasee drbm

Subscriu deplin la aducerea lui 66 și 70 la buza lui M5. Capătul actual de la Vasile Pârvan este aberant și practic o improvizație.

 


Re: Propuneri de noi trasee drbm

@ Costin, nu înțeleg cum de ar fi facil să fie o buclă de întoarcere "ca 104", unghiurile bulevardelor Eroii Sanitari cu Eroilor sunt ascuțite, iar curba ipoteticei șine, mai strânsă pe interior decât pe exterior. Exemplific prin captura de ecran a hărții lui 104 (sursa: stbsa.ro).

Mai există o variantă: diagonală prin parcul Operei din intersecția Știrbei Vodă x Calea Plevnei, cu întoarcere fix în Piața Operei urmând conturul pieței. Asta da,  delimitare de trafic!
Screenshot_20201102-171638.png (412.58 KB; downloaded 4503 times)

 


Re: Propuneri de noi trasee Costin

Adevarat, nu am luat in calcul unghiul celor doua strazi, insa cred ca se poate face o bucla in parc, minim invaziva, iar tramvaiul sa circule astfel dublu-sens pe Bd. Eroilor Sanitari. Intorsul in Piata Operei nu ma incanta ca ajunge doar la o singura gura de metrou, din extremidatea statiei M1/3.

 


Re: Propuneri de noi trasee oc7avian

M-a stresat și pe mine acea intersecție, însă Bulevardul Eroilor (banda 2) -> Eroii Sanitari (banda 1 inițial) cred că e realizabilă. Virajul poate începe înainte de buza intersecției, cât timp semaforul nu generează conflicte. Dublu sens e mai complicat fix din cauza razei de curbură, deci propun sens unic: întorsul prin Piața Eroilor, oricare pod permite geometrie ok și minimul de conflicte de trafic.

În plus, o astfel de soluție nu canibalizează în totalitate viitoarele dezvoltări de metrou, ci este complementar. Evident, până la finalizarea M4 + M5.2 mă aștept ca zona office de pe Buzești să se dezvolte mai departe. Iar niciun alt metrou nu va duce direct la Victoriei.

 


Re: Propuneri de noi trasee PTMZ

ByOnu wrote:
De 35 (suplimentat corespunzator!) la Bucla Lacul Tei ce parere aveti? Pro, cons?

Am văzut acum mesajul în topicul de discuții diverse al tramvaielor STB. Am făcut eu o listă de argumente pro și contra pentru această modificare.

Pro:
- ajută la degrevarea lui 16; înainte de pandemie, cel puțin, la Lizeanu se umplea tramvaiul pe sensul către Pipera la orele prânzului. Grosul pasagerilor coboară la intersecția Maica Domnului - Lacul Tei, deci ar fi foarte bine să mai existe o linie care să degreveze pe această porțiune 16-le. Singura problemă ar fi înființarea unei stații la Lizeanu pentru 35 pe sensul spre Militari, întrucât în condițiile actuale se ratează oprirea la Lizeanu.
- gândit bine, poate acoperi golurile de trafic ale liniilor 1 și 10; nu de puține ori se întâmplă ca pe un sens să treacă tramvaie într-o veselie, iar pe celălalt ioc tramvaie.
- cel mai important aspect în opinia mea, acționează drept un feeder spre/dinspre metrou pentru partea de nord-vest a cartierului. Doar cei care stau în partea inferioară a Cartierului Tei (cam de la Luigi Galvani - Maica Domnului în jos) au acces relativ lejer la metrou (Ștefan cel Mare, cam 15-20 de minute de mers pe jos). Cei care stau mai sus de Maica Domnului nu au acces facil la metrou. 35 ar rezolva această problemă, ar putea să transporte rezidenții din acea zonă a cartierului spre metrou.

Contra:
- este de văzut dacă se va justifica fluxul de călători în timp, aici nu mă pronunț
- infrastructura de pe Lizeanu - Maica Domnului - Lacul Tei este praf și pulbere, e necesară o reabilitare.
- pe Lizeanu și pe Maica Domnului se formează coloane lungi de mașini la orele de vârf din cauza semafoarelor de la Lacul Tei și Lizeanu, deci 35 ar sta mai mult în trafic pe acolo.

Totuși, mi se pare că argumentele pro le depășesc pe cele contra, așadar cred că ar fi fezabil un 35 prin Tei.

 


Go to page:  1  ... 66 67 68 69 70 71 72  ... 107
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2334 forum members have written 425729 posts in 5294 topics and 516 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use