Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovVehicule din trecut aparținând STB / ITB / RATB / STB S.AAutobuze

 

Topic: DAF (1994-2012)

767 posts, 247349 views
 
Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 55
 
 

📖 Pagination options
Re: DAF Chev Celios

Stiu un Euro 4 caruia i sa luat si vopseaua si pe al margini dupa o astfel de reclama.

 


Re: DAF dany

Buna ziua.Aseara eram in trecerepe Bulevardul Aviatorilor si am observat un Daf tractat de masina de interventii.Acesta este Daf 882 avand inscriptionata linia 449 pe afisaj.

 


Re: DAF Gabi23

De mentionat ca in 894 se transportau "Elevi", cred ca putin inghetati dupa cum aratau geamurile. Nu credeam sa mai vad elevi transportati cu DAF-ul decat cu 899 si poate cu 876. Da ce sa-i faci trimiti Mercedes cu caldura (teoretic), cu 5 calatori semicursa  :roll: pe linia 149 sau pe 148 si trimiti DAF-ul cu elevi sa inghete...

 


Re: DAF SprinterXP

Gabi23 wrote:
De mentionat ca in 894 se transportau "Elevi", cred ca putin inghetati dupa cum aratau geamurile. Nu credeam sa mai vad elevi transportati cu DAF-ul decat cu 899 si poate cu 876. Da ce sa-i faci trimiti Mercedes cu caldura (teoretic), cu 5 calatori semicursa  :roll: pe linia 149 sau pe 148 si trimiti DAF-ul cu elevi sa inghete...


Lui 894 ii merge caldura din cate stiu eu.

 


Re: DAF Dominatrix

Dr2005 wrote:
Primul autobuz care, de fapt, se pare că a fost al 2lea pus în circulaţie, primul fiind #664.
Cred ca vroiai sa spui #665, fiindca 664 este/era autobuzul Roman "in conservare" (un eufemism) la Alexandria. DAF'ul 665 apare si pe coperta ghidului RATB din 1994, probabil fiindca a fost primul autobuz "modern" al RATB pus in circulatie...

 


  • nokia2010
  • Posted:
  •  

Re: DAF nokia2010

Dar de ce au apărut probleme la şasiu? Din cauza gropilor şi a aglomeraţiei? Care sunt cele mai frecvente probleme la motor şi cât de greu sunt de remediat?
Bănuiesc că dacă ar fi fost întreţinute ca la carte (sau măcar decent) ar fi circulat şi 20 de ani (eu credeam că aceste autobuze o să apuce şi anul 2020, dacă nu chiar 2030).

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: DAF Dr2005

Puţine autobuze rezistă 20 de ani...

De ce apar probleme cu şasiul? Păi... la Rocar erau prost făcute (prea grea partea din spate) şi şi mai prost reparate (sudate aiurea, peste rugină, care rugină rămânea în interior şi continua să erodeze fierul, deci în câteva luni se rupea la loc). Daf-urile erau mai uşurele, dar tot aşa se reparau. Apoi drumurile proaste, condiţiile proaste de garare (în câmp deschis, supuse la ploaie şi zăpadă), supra-aglomerare... mai vrei?

Motoarele sunt făcute pentru 2-300.000 km. Cele de acum au multe peste 1.200.000 km. Au rezistat ele cât au rezistat, dar la exploatarea asta mai trebuie schimbaţi segmenţii, injectoarele, pompa de injecţie... ceea ce, evident, nu se face, aşa că sunt lăsate să meargă până crapă cilindrii şi pistoanele (la propriu). Nu mai zic de uleiurile proaste folosite (altele decât cele recomandate de producător) şi folosirea apei ca lichid de răcire, că antigelul e scump şi mai merge şi la maşina personală a şoferului.

 


Re: DAF Dominatrix

Dr2005 wrote:
Motoarele sunt făcute pentru 2-300.000 km. Cele de acum au multe peste 1.200.000 km.
La un autobuz urban "bun" pe motorina, motorul ar trebui sa reziste 800.000 - 1.000.000 km, in nici un caz 2-300.000 km. Evident, cu o intretinere corespunzatoare. Probabil nu e cazul aici.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: DAF Utilizator anonim

Dr2005 wrote:
Motoarele sunt făcute pentru 2-300.000 km.


Asta de unde ai scos-o ? Ar insemna incepand cu anul asta si pana la anu sa trebuiasca inlocuite toate motoarele la Citaro sau casate. Ca deja din primele 500 majoritatea au 200.000km si se apropie de 300.000km  :lol:

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: DAF Dr2005

Asta era norma pentru RABA-MAN D2156 produs sub licenţă la Braşov... de aia la Dacuri, în general, se schimbau segmenţii şi chiar pistoanele la 250-300.000 km, iar la cele de Ikarus, făcute la Gyor, la un pic mai mult. Recordul auzisem că a fost de 900.000 km.

Stai tu liniştit că nici CItaro-urile nu sunt mai bune... pur şi simplu nu sunt făcute pentru mai mult, pentru că trebuie şi Mercedes să trăiască din ceva, deci să mai vândă autobuze. De aia, în general, un Citaro se aruncă după 5-6 ani. Unele mai ,,fericite" şi în stare mai bună ajung la mâna a 2a prin România (la Aeroportul Otopeni, de exemplu) sau le cumpără ungurii la preţ de fier vechi şi le fac troleibuze (Szeged).

 


Re: DAF alchimistul

Nu era vorba, in urma cu cativa ani, ca monitorizarea noilor autobuze prin GPS si evidenta plinurilor de motorina pe computerul de bord va duce la diminuarea furturilor de combustibil ? Politica RATB de la achizitia celor 1000 de stele incoace a fost orientata tocmai catre casarea acelor autobuze unde magariile se faceau mai usor. Cu riscul de a parea naiv, imi permit sa intreb - aluziile repetate pe care le fac cativa colegi vis-a-vis de furtul de motorina sunt bazate pe ceva concret ? Ori se fac pentru ca "stie toata lumea ca se fura, doar asa se fura si inainte" ? Personal, nu exclud varianta ca se fura, insa aducerea Mercedesurilor nu a limitat oare deloc fenomenul ? Ar fi bine ca afirmatiile sa se bazeze pe exemple/speculatii. Nu poze sau nume, dar exemple de genul - la autobaza X se fura Y curse pe linia Z - motiv pentru care putem suspecta ca se fura motorina

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: DAF Dr2005

Nu prea se monitorizează nimic prin GPS... doar Citaro-urile de pe cursele de noapte şi doar dacă nu se întorc la timp la autobază... în rest, controlul curselor de noapte se face ,,clasic", adică maşina opreşte lângă fiecare depou/garaj din drum şi se duce şoferul cu foaia de parcurs la dispeceratul din depou/garaj.

Furt de motorină se făcea înainte şi se face şi acum. De ce? Mai simplu era de întrebat ,,de ce nu?". Păi, uite de ce:
- liniile periferice (cu deosebire 125) au dispecer la un singur capăt sau nu au deloc. În plus, capetele de traseu sunt în zone uitate de lume, unde autobuzul poate sta liniştit câteva ore fără să atragă atenţia. Am făcut referire la 125, tocmai pentru că e ,,linie de protocol", nu lucrează orice acolo. Motivul e simplu... nu orice are dreptul să stea cu orele la capăt şi/sau să ,,fenteze" traseul (adică să o ia direct prin Metalurgiei - Şos. Berceni, fără să mai treacă pe Str. Turnu Măgurele) şi să nu fie tras la răspundere după aia.
- nu există niciun mod de control al combustibilului băgat în rezervor. Pompa îţi dă o cantitate de motorină, astfel încât rezervorul să fie plin. Logic, asta se bazează pe consumul estimat pentru ziua ce tocmai se încheie (alimentarea se face noaptea, când autobuzul intră în garaj până a 2a zi). Dacă şoferul a ,,salavat" ceva (prin furt de curse sau prin mers ,,la vale" cu autobuzul scos din viteză - se practică mai ales la Rocar şi Daf, că la Mercedes au fost stricate cutii în felul ăsta şi le e frică), nu o să îi încapă în rezervor toată motorina alocată, deci calculatorul de la pompă va înregistra că şoferul X pe maşina Y a luat mai puţin. Dacă a luat cu mult mai puţin, îl iau şefii la ochi. Prin urmare, chiar dacă şoferul nu are intenţia să fure (şi-a făcut toate cursele după program, dar, pur şi simplu, conduce economic), trebuie să ia cumva surplusul. Aşa că... ori o dă în şanţ (vezi băltoacele de lângă pompe), ori o pune în bidonashele dă cinci din dotare şi o ia cu el. Evident, mulţi aplică a 2a variantă. După aia bidonul se pune în autobuz (că e cam riscant să îl iei cu maşina personală sau să pleci cu el în mână, mai ales dacă e mare sau sunt mai multe bidoane), unde sunt destul de multe locuri bune de dosit aşa ceva şi îl recuperează a 2a zi când iese cu autobuzul şi poate să ,,transfere" bidonul/bidoanele în maşina personală parcată convenabil la 2 străzi de autobază, unde nu îl mai deranjază nimeni. Desigur, ce am expus eu este o ,,găinărie", pe care am văzut-o practicată frecvent. Cei care fură în stil mare (cum se făcea pe 125 prin 2009 - 2010 şi cred că se mai face şi acum) pun de la pompă direct în canistre... apoi le pun în autobuz şi ziua următoare la prima cursă vine clientul la cap de linie la Silflor Move şi ia ,,marfa". Pe vremuri (înainte de apariţia Mercedesurilor) se ,,expediau" autobuze burduşite cu canistre către prietenii şefilor de autobaze din afara oraşului, deci se fura ca-n codru :))

 


  • nokia2010
  • Posted:
  •  

Re: DAF nokia2010

Motoarele de pe "D.A.F."-urile bucureÅŸtene sunt produse "D.A.F." sau de "M.A.N."?

 


Re: DAF Dominatrix

DAF'urile au motorizare MAN.

 


Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 55
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze  • 
Choose destination

Since our 2420 forum members have written 433293 posts in 5394 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use