De toate pentru toțiComunitatea Metrou Ușor

 

Topic: Clubul "Flacara Rosiatica"

4373 posts, 994103 views
 
Go to page:  1  ... 9 10 11 12 13 14 15  ... 313
 
 

📖 Pagination options
  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Clubul "Flacara Rosiatica" Dr2005

Să faci pasaj subteran pe sub un pachet de căi ferate, un tunel pietonal, un tunel lat pentru metrou, o magistrală de apă şi una de termoficare e cam greu. Ar trebui să fie la adâncime foarte mare, deci ar trebui rampe foarte lungi... pentru a putea fi urcată de maşini, rampa dinspre Titulescu probabil ar fi ieşit pe la P-ţa. Victoriei.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Clubul "Flacara Rosiatica" sab

Nu trebuia sa treaca decat pe sub calea ferata. Metroul este normal sa fie sub pasaj, asa este cam oriunde...Pasajul pietonal putea fi paralel cu pasajul.
Singurul mare defect al pasajului subteran este ca nu resuseste sa colecteze/debuseze de pe/pe mai multe artere.
Gresesc sau acum pasajul se "infunda" cu semafor la intersectia cu Banu Manta ?

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Clubul "Flacara Rosiatica" Dr2005

sab wrote:
Nu trebuia sa treaca decat pe sub calea ferata. Metroul este normal sa fie sub pasaj, asa este cam oriunde...Pasajul pietonal putea fi paralel cu pasajul.


Atât metroul, cât şi pasajul pietonal sunt deja acolo. Un eventual tunel auto trebuia făcut înainte să se facă metroul.

 


Re: Clubul "Flacara Rosiatica" Dominatrix

sab wrote:
Am auzit si eu varianta asta, dar ma indoiesc ca ditamai proiectul de infrastructura s-ar fi impiedicat de niste activisti din esalonul 2 si 3 al partidului.
Chiar si asa exista o solutie eleganta acolo, si anume pasajul subteran. Nu ar fi deranjat pe nimeni si era si in acord cu tendintele europene in domeniu, unde nu prea vezi in mijlocul orasului ditamai podul hobanat.
Subestimezi mult situatia de atunci. Si pe vremea aia existau destui "oameni cu greutate" care aveau un cuvant de spus in sistematizarea/dezvoltarea orasului. De exemplu, la un moment dat a aparut ideea demolarii a unei parti din cartierul Cotroceni. Acest lucru nu s-a infaptuit, probabil din aceleasi motive pentru care nici pasajul Basarab nu s-a construit. Si revenind la pasaj, nu cred ca s-a pus vreodata problema unui pasaj subteran acolo. Chiar Andrei11 a spus ca a vazut pe vremea aia o macheta care semana cu ceea ce se construieste acum. Cat despre tendintele europene de urbanism, nu cred ca Ceausescu si-a pus vreodata asemenea probleme, pentru ca - desi era la fel de lipsit si cultura si educatie ca si predecesorul sau, Gheorghiu-Dej, spre deosebire de acesta, Ceausescu nici macar nu vroia sa se "auto-cultive" prin contactul cu oamenii de cultura.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Clubul "Flacara Rosiatica" sab

Ce a vazut andrei11 mai mult ca sigur ca este proiectul rezultat dupa construirea metroului, atat M1 cat si noua M4. As fi curios daca a existat si un alt proiect mult mai vechi.
Daca nu ai coordonat de la inceput metroul cu pasajul rutier atunci cu greu mai poti sa faci altceva decat pasaj suprateran.  Iar hobanatul a rezultat probabil din faptul ca subsolul este "svaiter", nu prea mai aveai unde sa infigi piloni acolo. Si cum metroul s-a construit in zona prin 1984-1986, rezulta ca trebuia inca de atunci sa se puna problema pasajului Basarab si lucrarile sa fie coordonate, asa cum am spus.
Singura intamplare "fericita" cand metroul nu a fost coordonat cu pasajul rutier si totusi s-a putut face ulterior a fost la Unirii, dar si acolo au fost necesare unele lucrari de "adaptare" la statiile de metrou, atat la Unirii1 unde s-a amputat din pasajul pietonal, cat si la Unirii2, unde s-a modificat accesul de la magazin. Vezi, aici Ceausescu a fost "in pas" cu tendintele urbanistice europene... :D
Dr2005 wrote:
Atât metroul, cât şi pasajul pietonal sunt deja acolo. Un eventual tunel auto trebuia făcut înainte să se facă metroul.

Ele sunt prezente acum. Exact cum am spus de la inceput, conditia pentru un pasaj subteran era ca lucrarile sa fie coordonate si pasajul sa se execute simultan cu metroul sau lucrarile la metrou sa tina cont de el. (exact cum s-a facut la Victoriei cand a fost executata de la inceput jumatate din statia de pe M1 odata cu cea de pe M2.) Altfel nici nu se pune problema.
Faptul ca M1 nu a fost coordonata cu M4 si nici macar cu pasajul pietonal se vede din ce a rezutat la Basarab.

 


Re: Clubul "Flacara Rosiatica" andrei11

Am aflat de ce Pasajul Mihai Bravu - Splai nu are aviz de mediu ! Fiind constructie supraterana mediului i-a fost frica ca pasaricile sa nu se izbeasca de el cand trece cu viteza tramvaiul 34 pe sol si le perturba campul magnetic. Ca sa nu va ganditi numai la [bip] atasez si o poza cu pasarica in cauza
O pasarica nevinovata si Pasajul Mihai Bravu - Splai
pasarica.jpg (88.58 KB; downloaded 3632 times)

 


Re: Clubul "Flacara Rosiatica" andrei11

Gabi23 wrote:
Ministerul Culturii a ajuns la un acord cu Primaria Capitalei: Monumentul "Crucea Secolului" se muta, temporar, in fata Ambasadei Chinei. Imediat incep lucrarile la parcajul subteran si pasajul rutier. Se vor face concomitent, insa parcarea va fi terminata prima la inceputul lui 2012.
Sursa: Antena1

Astia chiar sunt [bip] ????? Adica cum parcarea va fi terminata inaintea pasajului ? Chiar ca nu gandesc deloc. Ma rog, e observatia mea si am clasificat-o ca fiind de domeniul "Diverse" si nu o informatie utila.
Traiasca in continuare Antena 1 si desteptii lor reporteri de investigatii.

 


Re: Clubul "Flacara Rosiatica" Dominatrix

ByOnu wrote:
shoppy wrote:
Stai linistit, suntem mai multi care trecem zilnic sau odata la 2-3 zile pe acolo, oricum deja ne-am obisnuit, inca un proiect pe lista de succesuri a lui domn doctor.


Nu pot sa va inteleg. Omu asta v-a dat zeci de subiecte de discutie: modernizari de bulevarde, schimbari de linii, linii de tramvai modernizate, etc. Si tot aveti ceva cu el? Daca vine Videanu o sa aveti doar subiecte gen: Schimbarea bodurilor -> Simbarea bordurilor pe strada x; Bordurile supraetajate de pe strada y; Bordurile ce formeaza un gard pe bulevardul z; etc. Nu s-a mai construit asa de bine (cel putin "asa de mult") de pe vremea lui Ceausescu. Si 'noi' tot vesnic nemultumiti. Omu face ce si cat poate, n-are sustinere de partid, nici care sa-l ajute, dar nici sa-l conduca din umbra. :x
Parca am mai avut discutia asta si n-am ajuns la nici un rezultat. In privinta transportului in comun, tot ce a facut Oprescu de cand a fost ales primar a fost: TIGANIE CURATA, adica zero barat. Nici pe Giulesti in 2005 nu a a fost o bataie de joc atat de mare cum a fost cu singurele proiecte de modernizare incepute pe vremea lui (Viitorului si Tunari), si alea antamate de pe vremea lui Videanu.

Iar timp de 2 ani la primarie a cam tras mata de coada si de vreo 6 luni probabil s-a speriat ca pierde primaria in 2012 si s-a apucat si el de ceva mai multe proiecte, din care culmea, unele ilegale.

Nu te supara ca iti spun, dar daca acum ai 15 ani nu cred ca poti vorbi obiectiv de perioada Basescu + Videanu (2000-2008) versus perioada Oprescu (din 2008 incoace) fiindca nu cred ca un copil e preocupat de politica si dezvoltarea orasului de la varsta de 5 ani. Recunosc ca nu stiu cum sunt copiii in "societatea moderna" dar eu cand eram la scoala primara, ma durea undeva de cine era primar in Bucuresti si ce facea (cred ca nici nu stiam bine ce insemna functia de primar in sine), fiindca aveam cu totul alte preocupari. Iar prin repetarea chestiei cu bordurile (cu aluzia ca acesta a fost singurul merit al lui Videanu) nu dovedesti decat o necunoastere completa a subiectului...fara suparare...

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Clubul "Flacara Rosiatica" sab

andrei11 wrote:
nici un metru din aceasta sosea (...Trafic Greu/Progresu) nu era, absolut nimic
Revin nici macar acel "Z" de care vorbesti mai sus nu era, str aceea care ajunge in Ferentari avea legatura cu "Viilor". M-am uitat pe harta, deci str Veseliei dadea direct in Viilor.

Stii de ce te intreb? Am o harta mai ciudata de prin anii 60 si apare o strada cu o linie ferata cam pe acelasi traseu al actualei sosele Progresu. Nu stiu ce este cu ea, ca nu are nici nume..
Se observa si vechea configuratie a tramei stradale in zona Casei Poporului...
sos Progresu.jpg (192.26 KB; downloaded 3560 times)

 


Re: Clubul "Flacara Rosiatica" DanCld

:shock:

Bun, am citit-o si pe asta.... caile ferate istorice din Bucuresti se pare ca inca sunt o necunoscuta pentru unii dintre noi!

Btw, in zonele urbane caile ferate au "calitatea" de a constitui ele insele trasee pentru viitoare strazi prin faptul ca oamenii tind sa circule pe langa ele, formand poteci, poteci care se transforma in adevarate drumuri, initial neamenajate, prin "spatiul de siguranta al caii ferate". Vezi asa-zisa strada a liniei din Militari; de o parte si de alta a caii ferate sunt 10-15 metri pana in gardurile caselor. Faptul ca apare pe o harta o asa-zisa strada nu are nicio relevanta fiindca nu vorbim de un drum urban amenajat pana dupa 1985.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Clubul "Flacara Rosiatica" sab

Stiu istoria caii ferate de acolo care ducea pe la fosta Gara Regala (acum intrare in Palatul Cotroceni), apoi prin actuala Gradina Botanica (dealtfel este vizibil vechiul traseu pe acolo) pana la podul (acum desfiintat) de cale ferata de la Grozavesti si apoi prin actuala zona a Carrefour Orhideea) pana la Gara Basarab, numai ca in aceasta harta calea ferata pare a fi pe mijlocul strazii, nu pe o parte ca acum.
Ulterior desfiintarii caii ferate care venea de la Grozavesti, aceasta cale ferata care a deservit zona industriala a fost legata de linia care venea din sud de la Gara Progresu (cea care apare in harta respectiva ca mergand pana la gara Filaret, acum autogara) si de calea ferata de care spui tu, care merge in Militari pe la gara Cotroceni, construita mai tarziu.
Poate ca ceea ce se vede pe harta sa fie spatiul de siguranta al caii ferate, cum spui tu, insa strada "fara nume" din harta continua si dincolo de locul unde se opresta calea ferata (la intersectia cu 13 Septembrie). :?

 


Re: Clubul "Flacara Rosiatica" DanCld

Pai tocmai fiindca aceasta cale ferata se opreste pe harta la 13 septembrie poate fi un semn de intrebare legat de calitatea hartii. Cauta pe aici sau pe vreun forum/blog paralel harta cailor ferate istorice din Bucuresti si suprapune-o peste harta de mai sus; ti se vor raspunde multe intrebari!

 


Re: Clubul "Flacara Rosiatica" 2009

Da linia respectivă se unea cu cea care mergea la Filaret, înainte de a ajunge la linia Filaretului, trecând ÅŸi prin gara Dealul Spirii. Cine ce ÅŸtie ceva despre Gara Dealul Sprii?  Pe internet nu am găsit nicio poză.

 


Re: Clubul "Flacara Rosiatica" DanCld

Strada "Gara Dealul Spirii" exista si in ziua de azi sub forma unei bretele paralele cu Trafic Greu la intersectia cu 13 septembrie. Problema e ca atunci cand ne gandim la "Gara" ne imaginam deja cateva linii de tren, peroane precum si o cladire cat de cat impunatoare; asa ceva nu a existat probabil niciodata. Iar daca vorbim doar de un canton CFR si un peron improvizat de-a lungul liniei curente (singura de altfel) e clar de ce istoria nu ne-a lasat mai multe urme.

 


Go to page:  1  ... 9 10 11 12 13 14 15  ... 313
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Comunitatea Metrou Ușor  • 
Choose destination

Since our 2421 forum members have written 433422 posts in 5396 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use