Topic: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB
765 posts, 287944 views
📖 Pagination options
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB
shoppy
Ca inainte de scrutin si-a tot insufletit electoratul cu solutii magice de genul trenuri suburbane si semaforizare inteligenta care promit rezolvarea tuturor problemelor din trafic(plus justifica abandonarea strapungerii Ciurel), ok, era important sa scapam de Firea, dar, cum cu trenurile suburbane ne-am lamurit, trebuie sa se trezeasca urgent si sa se apuce de treaba care trebuie facuta, ca altfel o sa stam 1 an facand doar studii de trafic si curatenie dupa Firea.
Ca inainte de scrutin si-a tot insufletit electoratul cu solutii magice de genul trenuri suburbane si semaforizare inteligenta care promit rezolvarea tuturor problemelor din trafic(plus justifica abandonarea strapungerii Ciurel), ok, era important sa scapam de Firea, dar, cum cu trenurile suburbane ne-am lamurit, trebuie sa se trezeasca urgent si sa se apuce de treaba care trebuie facuta, ca altfel o sa stam 1 an facand doar studii de trafic si curatenie dupa Firea.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB
cris_m
As vrea sa incepem sa dezbatem un subiect destul de delicat, care ar putea deveni realitate in urmatorii 4 ani. Este vorba despre modernizarea retelei din partea de est. Ma gandisem astazi la o posibila abordare a fiecarei portiuni in parte, astfel incat sa avem devieri cat mai putine si/sau linii naveta, precum si lucrarile realizabile din toate punctele de vedere (economic, logistic samd). La fiecare etapa o sa detaliez ce lucrari ar presupune, ce devieri si linii naveta sunt necesare si nu in ultimul rand o serie de observatii.
Incep prezentarea abordarii mele prin a mentiona ca este imperios necesara deschiderea buclei de la Granitul si ca nu am luat in calcul portiunea de la Traian la Sfanta Vineri, nestiind cum se va proceda sigur.
Etapa I:
Subetapa 1:
- inchiderea Bd Chisinau si tronson Bd 1 Decembrie - Republica concomitent;
- revenirea definitiva a lui 14 si 46 la Granitul;
- devierea lui 36 la Granitul;
- linia 40 circula normal
- naveta 636 Republica - Arena Nationala
Subetapa 2:
- constructia macazelor noi la intersectiile de la Diham si 1 Decembrie 1918. Se vor crea ramurile lipsa spre Republica dinspre Faur Poarta 4, respectiv dinspre Muncii catre Delfinului. Acestea se vor face pe perioada a 2-3 saptamani din vacanta de vara si vor fi necesare in etapa a 2-a.
Etapa II:
- inchiderea portiunii de la 1 Decembrie 1918 pana la Chisinau a Bd Basarabia
- devierea si scurtarea liniei 40 la Republica
- reinfiintarea unui 56 Sf Vineri - Calarasilor - Basarabia - Chisinau - Pantelimon - Granitul
- naveta 640 Republica - Muncii
In acest mod se vor folosi tronsoanele reabilitate in etapa I, nu se vor indisponibiliza multe tramvaie si nu va scadea capacitatea de transport.
Etapa III:
- cea mai mare etapa ca volum de lucrari
- inchiderea Bd Basarabia si Calea Calarasilor de la Diham pana la Hala Traian;
- 40 si 56 revin pe traseele normale (56 la Republica), cu mentiunea ca de la Diham o iau prin Pantelimon;
- naveta 640 isi modifica capetele de la Republica la Basarabia, respectiv de la Muncii la Sfanta Vineri;
Aici as mentiona ca pentru cateva saptamani as reface intersectia de la Muncii, astfel incat sa avem acces din/la inelul central.
Deci 1/10 oprite la Iancului, respectiv la Dristor... Asta e doar o idee personala, nu e musai.
Etapa IV:
- inchiderea Sos Pantelimon de la Pierre de Coubertain pana la Ferdinand
- 40 si 56 intra in normal definitiv, 36 deviat prin Iancului
- 636 intre Arena Nationala si Obor via Pantelimon
Etapa V:
- inchiderea Ziduri Mosi si Reinvierii
- 36 revine pe Pantelimon, dar deviat pe Ferdinand, Obor, Lizeanu
- 636 intre Baicului si Lacul Tei
Etapa VI:
- inchidere Ferdinand de la un capat la altul + reabilitare retea troleibuz
- naveta 614 Baicului - Ferdinand nou - Obor sau via Iancului pana la Izvorul Rece
Repet, variantele sunt orientative, etapele putand sa varieze, la fel si liniile naveta. Astept parerile si observatiile voastre la ceea ce v-am relatat.
As vrea sa incepem sa dezbatem un subiect destul de delicat, care ar putea deveni realitate in urmatorii 4 ani. Este vorba despre modernizarea retelei din partea de est. Ma gandisem astazi la o posibila abordare a fiecarei portiuni in parte, astfel incat sa avem devieri cat mai putine si/sau linii naveta, precum si lucrarile realizabile din toate punctele de vedere (economic, logistic samd). La fiecare etapa o sa detaliez ce lucrari ar presupune, ce devieri si linii naveta sunt necesare si nu in ultimul rand o serie de observatii.
Incep prezentarea abordarii mele prin a mentiona ca este imperios necesara deschiderea buclei de la Granitul si ca nu am luat in calcul portiunea de la Traian la Sfanta Vineri, nestiind cum se va proceda sigur.
Etapa I:
Subetapa 1:
- inchiderea Bd Chisinau si tronson Bd 1 Decembrie - Republica concomitent;
- revenirea definitiva a lui 14 si 46 la Granitul;
- devierea lui 36 la Granitul;
- linia 40 circula normal
- naveta 636 Republica - Arena Nationala
Subetapa 2:
- constructia macazelor noi la intersectiile de la Diham si 1 Decembrie 1918. Se vor crea ramurile lipsa spre Republica dinspre Faur Poarta 4, respectiv dinspre Muncii catre Delfinului. Acestea se vor face pe perioada a 2-3 saptamani din vacanta de vara si vor fi necesare in etapa a 2-a.
Etapa 1 - reabilitare linii est.jpg (295.98 KB; downloaded 3104 times)
Etapa II:
- inchiderea portiunii de la 1 Decembrie 1918 pana la Chisinau a Bd Basarabia
- devierea si scurtarea liniei 40 la Republica
- reinfiintarea unui 56 Sf Vineri - Calarasilor - Basarabia - Chisinau - Pantelimon - Granitul
- naveta 640 Republica - Muncii
In acest mod se vor folosi tronsoanele reabilitate in etapa I, nu se vor indisponibiliza multe tramvaie si nu va scadea capacitatea de transport.
Etapa 2 - reabilitare linii est.jpg (294.04 KB; downloaded 3101 times)
Etapa III:
- cea mai mare etapa ca volum de lucrari
- inchiderea Bd Basarabia si Calea Calarasilor de la Diham pana la Hala Traian;
- 40 si 56 revin pe traseele normale (56 la Republica), cu mentiunea ca de la Diham o iau prin Pantelimon;
- naveta 640 isi modifica capetele de la Republica la Basarabia, respectiv de la Muncii la Sfanta Vineri;
Aici as mentiona ca pentru cateva saptamani as reface intersectia de la Muncii, astfel incat sa avem acces din/la inelul central.
Deci 1/10 oprite la Iancului, respectiv la Dristor... Asta e doar o idee personala, nu e musai.
Etapa 3 - reabilitare linii est.jpg (295.25 KB; downloaded 3102 times)
Etapa IV:
- inchiderea Sos Pantelimon de la Pierre de Coubertain pana la Ferdinand
- 40 si 56 intra in normal definitiv, 36 deviat prin Iancului
- 636 intre Arena Nationala si Obor via Pantelimon
Etapa 4 - reabilitare linii est.jpg (293.98 KB; downloaded 3097 times)
Etapa V:
- inchiderea Ziduri Mosi si Reinvierii
- 36 revine pe Pantelimon, dar deviat pe Ferdinand, Obor, Lizeanu
- 636 intre Baicului si Lacul Tei
Etapa 5 - reabilitare linii est.jpg (292.79 KB; downloaded 3099 times)
Etapa VI:
- inchidere Ferdinand de la un capat la altul + reabilitare retea troleibuz
- naveta 614 Baicului - Ferdinand nou - Obor sau via Iancului pana la Izvorul Rece
Etapa 6 - reabilitare linii est.jpg (293.93 KB; downloaded 3099 times)
Repet, variantele sunt orientative, etapele putand sa varieze, la fel si liniile naveta. Astept parerile si observatiile voastre la ceea ce v-am relatat.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB
WT_fan06
Ideile sunt, în mare, destul de interesante, însă mi se pare că se pot eficientiza șantierele.
Abordarea mea ar fi următoarea:
Etapa 1: reabilitare Traian - Muncii - Diham + reabilitare 1 Dec.- Republica
- 36 dus la RATB Titan
- 40 suspendat
- înființare 656: Sf. Vineri - Republica
- conectarea liniilor de tramvai cu liniile inelului central la Muncii
- macazuri în toate direcțiile în intersecțiile Diham și 1 Dec.- Basarabia
Etapa 2: reabilitare Diham - 1 Dec. + reabilitare Șos. Pantelimon
- 14 deviat pe Pache Protopopescu
- 23 dus la Republica
- 36 deviat pe la Obor
- 14, 36, 40 la Granitul
- înființare 636: Republica - Lacul Tei
Etapa 3: reabilitare Bd. Chișinău + reabilitare Reînvierii + reabilitarea Ziduri Moși
- 40 revine la RATB Titan
- reînființare 56: Republica - Sf. Vineri
- înființare 636: Costin Georgian - Lacul Tei
Etapa 4: reabilitare Ferdinand tramvai + troleibuz
- 69 cu întoarcere la Izvorul Rece
- 85 deviat la Arena Națională
- înființare 614: Baicului - Sf. Vineri
- înființare 685: Baicului - Piața Rosetti
Ideile sunt, în mare, destul de interesante, însă mi se pare că se pot eficientiza șantierele.
Abordarea mea ar fi următoarea:
Etapa 1: reabilitare Traian - Muncii - Diham + reabilitare 1 Dec.- Republica
- 36 dus la RATB Titan
- 40 suspendat
- înființare 656: Sf. Vineri - Republica
- conectarea liniilor de tramvai cu liniile inelului central la Muncii
- macazuri în toate direcțiile în intersecțiile Diham și 1 Dec.- Basarabia
Etapa 2: reabilitare Diham - 1 Dec. + reabilitare Șos. Pantelimon
- 14 deviat pe Pache Protopopescu
- 23 dus la Republica
- 36 deviat pe la Obor
- 14, 36, 40 la Granitul
- înființare 636: Republica - Lacul Tei
Etapa 3: reabilitare Bd. Chișinău + reabilitare Reînvierii + reabilitarea Ziduri Moși
- 40 revine la RATB Titan
- reînființare 56: Republica - Sf. Vineri
- înființare 636: Costin Georgian - Lacul Tei
Etapa 4: reabilitare Ferdinand tramvai + troleibuz
- 69 cu întoarcere la Izvorul Rece
- 85 deviat la Arena Națională
- înființare 614: Baicului - Sf. Vineri
- înființare 685: Baicului - Piața Rosetti
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB
Puss in Boots
Sper sa se faca toate legaturile alea de care ziceti voi si macazurile in toate directiile. La Iasi la reabilitarile facute in trecut s-au pierdut destule legaturi (atentie) existente si care au slabit per total flexibilizarea retelei de tramvai.
La Muncii cand s-a reabilitat linia 1/10 trebuia pus inca de atunci macaz spre Calarasi si Basarabia.
Sper sa se faca toate legaturile alea de care ziceti voi si macazurile in toate directiile. La Iasi la reabilitarile facute in trecut s-au pierdut destule legaturi (atentie) existente si care au slabit per total flexibilizarea retelei de tramvai.
La Muncii cand s-a reabilitat linia 1/10 trebuia pus inca de atunci macaz spre Calarasi si Basarabia.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB
cris_m
Dragos, da sunt si variante mai bune de optimizare, insa ceea ce propui mi se pare ca nu e in concordanta cu ritmul extrem de lent de lucru. Din acest motiv abordarea mea cuprinde segmente cat mai mici cu putinta. Nu zic ca e rau ce zici, dar trebuie tinut cont de acest aspect.
Dragos, da sunt si variante mai bune de optimizare, insa ceea ce propui mi se pare ca nu e in concordanta cu ritmul extrem de lent de lucru. Din acest motiv abordarea mea cuprinde segmente cat mai mici cu putinta. Nu zic ca e rau ce zici, dar trebuie tinut cont de acest aspect.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB
punmeister
De ritm depinde mult de cine ia contractele de modernizare, ce a propus @WT_fan06 merge daca ai unii ca Swietelsky sau Porr pe teren, oricum nu un SRL in insolventa gen Straco.
De ritm depinde mult de cine ia contractele de modernizare, ce a propus @WT_fan06 merge daca ai unii ca Swietelsky sau Porr pe teren, oricum nu un SRL in insolventa gen Straco.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB
WT_fan06
Păi eu am scris ideile în speranța că nu vom mai vedea scenarii de tip "Liviu Rebreanu"...
Păi eu am scris ideile în speranța că nu vom mai vedea scenarii de tip "Liviu Rebreanu"...
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB
ByOnu
La cat de petarda e lucrarea actuala, cred ca putem s-o facem de la zero odata cu modernizarea Calarasi - Basarabia, cu macazuri cu tot...
Adica fix asta sa fie justificarea, introducerea macazurilor. Si asa o dregem si poate ne finanteaza UE asta.
Puss in Boots wrote:
La Muncii cand s-a reabilitat linia 1/10 trebuia pus inca de atunci macaz spre Calarasi si Basarabia.
La cat de petarda e lucrarea actuala, cred ca putem s-o facem de la zero odata cu modernizarea Calarasi - Basarabia, cu macazuri cu tot...
Adica fix asta sa fie justificarea, introducerea macazurilor. Si asa o dregem si poate ne finanteaza UE asta.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB
Puss in Boots
Asta e altceva.
Oricum mai devreme de 4 ani nu vad sa se miste ceva. Sper sa ma insel.
Asta e altceva.
Oricum mai devreme de 4 ani nu vad sa se miste ceva. Sper sa ma insel.
- Parazitu
-
Posted:
-
Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB
Parazitu
Bine, dar primarul in functie a pus pe lista de proritati (pentru reabilitare) liniile: 5,16,40,55
Adica Bd. Barbu Vacarescu, str. Maica Domnului, Bd. Lacul Tei, Bd. Basarabia, etc..
Eu zic ca prima data să refacă ori Barbu Vacarescu deoarece, sunt puncte de pe traseu reabilitate care stau abandonate! sau toata linia 40 de la Clarasi pană la Basarabia
Bine, dar primarul in functie a pus pe lista de proritati (pentru reabilitare) liniile: 5,16,40,55
Adica Bd. Barbu Vacarescu, str. Maica Domnului, Bd. Lacul Tei, Bd. Basarabia, etc..
Eu zic ca prima data să refacă ori Barbu Vacarescu deoarece, sunt puncte de pe traseu reabilitate care stau abandonate! sau toata linia 40 de la Clarasi pană la Basarabia
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB
cris_m
Atentie, pentru a fi eficiente autoritatile trebuie sa lucreze pe 2 fronturi concomitent, unul in nord si unul in est. Daca faci Barbu Vacarescu in nord, in est faci unul din tronsoane. Daca nu se respecta chestia asta e degeaba, ramanem o vesnicie si cu OR si cu tramvaiele bunicilor....
Atentie, pentru a fi eficiente autoritatile trebuie sa lucreze pe 2 fronturi concomitent, unul in nord si unul in est. Daca faci Barbu Vacarescu in nord, in est faci unul din tronsoane. Daca nu se respecta chestia asta e degeaba, ramanem o vesnicie si cu OR si cu tramvaiele bunicilor....
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB
ByOnu
Eu tare n-as reabilita pe tronsoane, cel mult pastrate functionale anumite intesectii strategice cat de mult se poate. Facut tot odata, cap-coada. Aia e, deranj un an, un an si ceva.
Vreau sa mai vad reabilitari precum 41, 21, 32, nu bucatele si tronsonele ca pe 5, 16 samd.
Eu tare n-as reabilita pe tronsoane, cel mult pastrate functionale anumite intesectii strategice cat de mult se poate. Facut tot odata, cap-coada. Aia e, deranj un an, un an si ceva.
Vreau sa mai vad reabilitari precum 41, 21, 32, nu bucatele si tronsonele ca pe 5, 16 samd.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB
cris_m
Evident ca si eu mi-as dori asta, dar avem cateva probleme:
- cine iti aproba si asigura atatea fonduri pentru reabilitarea asta masiva
- cine iti va lucra pe un santier de asemenea anvergura astfel incat sa nu dureze o vesnicie (e clar ca trebuie facuta o licitatie sa excluzi plebea firmelor)
- cum ii impaci pe riverani ca vor avea santier masiv la fereastra timp de X luni/ani... doar stii bine cata reticenta a fost, este si va fi pentru linii noi de la 0.
Evident ca si eu mi-as dori asta, dar avem cateva probleme:
- cine iti aproba si asigura atatea fonduri pentru reabilitarea asta masiva
- cine iti va lucra pe un santier de asemenea anvergura astfel incat sa nu dureze o vesnicie (e clar ca trebuie facuta o licitatie sa excluzi plebea firmelor)
- cum ii impaci pe riverani ca vor avea santier masiv la fereastra timp de X luni/ani... doar stii bine cata reticenta a fost, este si va fi pentru linii noi de la 0.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB
subway guru
E mai rau pe tronsone, boala lunga moarte sigura...
E mai rau pe tronsone, boala lunga moarte sigura...
📖 Pagination options