Topic: Știri feroviare din România
1286 posts, 449725 views
📖 Pagination options
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Știri feroviare din România
Utilizator anonim
CFR Călători va instala automate de emitere a biletelor din 2010
Ioana Popa
Vineri 1 ian 2010
CFR Călători a anunţat că va instala, începând cu acest an, automate care să emită bilete de tren chiar pe peronul gărilor. Compania a iniţiat deja toate formele necesare achiziţionării unor automate de emis bilete, acestea urmând a fi furnizate chiar din această lună.
Totul face parte dintr-un proiect de amploare care se va desfăşura pe parcursul întregului an. Pentru început, mai multe automate vor fi amplasate în staţia Bucureşti Nord, după care vor urma staţiile mari din ţară, printre care şi Constanţa. Implementarea automatelor se va extinde la nivel naţional, în staţiile mai mici, în funcţie de resursele financiare şi în anii viitori.
http://www.adevarul.ro/locale/constanta...81852.html
CFR Călători va instala automate de emitere a biletelor din 2010
Ioana Popa
Vineri 1 ian 2010
CFR Călători a anunţat că va instala, începând cu acest an, automate care să emită bilete de tren chiar pe peronul gărilor. Compania a iniţiat deja toate formele necesare achiziţionării unor automate de emis bilete, acestea urmând a fi furnizate chiar din această lună.
Totul face parte dintr-un proiect de amploare care se va desfăşura pe parcursul întregului an. Pentru început, mai multe automate vor fi amplasate în staţia Bucureşti Nord, după care vor urma staţiile mari din ţară, printre care şi Constanţa. Implementarea automatelor se va extinde la nivel naţional, în staţiile mai mici, în funcţie de resursele financiare şi în anii viitori.
http://www.adevarul.ro/locale/constanta...81852.html
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Utilizator anonim
Ofertă CFR: Abonamente la tren pentru 30 de ţări europene
Cu trenul prin Europa, la îndemnul CFR. Care are, din ianuarie, oferte să vedeţi 30 de ţări europene cu numai câteva sute de euro. Sau măcar sistemul lor feroviar.
Bulgaria, Croaţia, Cehia până la Irlanda şi Marea Britanie. Călătorii îşi aleg traseul din oferta de 30 de ţări a CFR. Vacanţa cu trenul costă în funcţie de tipul de abonament şi de durata acesteia. Cel mai puţin se plăteşte pentru un copil care călătoreşte cinci zile, la casa a doua, adica 124 de euro. Şi cel mai mult costă vacanţa de o lună de zile, pentru un adult, la clasa întâi, aproape 900 de euro.
Durata poate fi de la cinci zile la o lună de drumuri zilnice cu trenul. Călătorul primeşte şi o hartă a reţelei feroviare europene şi îşi poate schimba traseul când vrea. Şi dacă în traseul lui sunt incluse Grecia şi Italia, se poate plimba şi cu feribotul de la una la alta.
Preţurile sunt un pic mai mari anul acesta, faţă de alţi ani. Şi o altă noutate, de acum şi bătrânii de peste 60 de ani pot să cumpere astfel de vacanţe.
Observator
http://www.antena3.ro/stiri/turism/ofer...88717.html
Ofertă CFR: Abonamente la tren pentru 30 de ţări europene
Cu trenul prin Europa, la îndemnul CFR. Care are, din ianuarie, oferte să vedeţi 30 de ţări europene cu numai câteva sute de euro. Sau măcar sistemul lor feroviar.
Bulgaria, Croaţia, Cehia până la Irlanda şi Marea Britanie. Călătorii îşi aleg traseul din oferta de 30 de ţări a CFR. Vacanţa cu trenul costă în funcţie de tipul de abonament şi de durata acesteia. Cel mai puţin se plăteşte pentru un copil care călătoreşte cinci zile, la casa a doua, adica 124 de euro. Şi cel mai mult costă vacanţa de o lună de zile, pentru un adult, la clasa întâi, aproape 900 de euro.
Durata poate fi de la cinci zile la o lună de drumuri zilnice cu trenul. Călătorul primeşte şi o hartă a reţelei feroviare europene şi îşi poate schimba traseul când vrea. Şi dacă în traseul lui sunt incluse Grecia şi Italia, se poate plimba şi cu feribotul de la una la alta.
Preţurile sunt un pic mai mari anul acesta, faţă de alţi ani. Şi o altă noutate, de acum şi bătrânii de peste 60 de ani pot să cumpere astfel de vacanţe.
Observator
http://www.antena3.ro/stiri/turism/ofer...88717.html
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Utilizator anonim
Într-o gară de 6 milioane de euro din România, trenurile trec prin... peron
Gazeta de Sud
O gară din judeţul Mehedinţi, pentru care s-au cheltuit peste şase milioane de euro, nu poate fi dată în folosinţă CFR-ului şi nu poate funcţiona întrucât trenurile de călători ar trebui să treacă exact prin mijlocul peronului.
Lucrările, care se ridicau la vremea aceea la 5.850.000 de euro, au fost începute de o firmă din Drobeta Turnu Severin în 2004, Eurogara nefiind finalizată nici până în prezent. Pentru finalizarea proiectului mai sunt necesari 20 demilioane de euro.
"Ca să poată fi dată în folosinţă Eurogara din Severin, în valoare de 6 milioane de euro, mai trebuie circa... 20 de milioane de euro pentru realizarea peronului, prin desfiinţarea unei linii ferate. Este inadmisibil!", a declarat pentru Gazeta de Sud, Ion Mâţu, prefectul judeţului Mehedinţi.
Constructorul a declarat că, în opinia sa, nici anul acesta Eurogara nu va fi dată în funcţiune. Motivul principal îl constituie realizarea peronului din faţa gării, adică desfiinţarea liniei trei şi mutarea liniilor unu şi doi.
"Practic, desfiinţarea liniei trei şi mutarea liniilor unu şi doi mai încolo implicau o lucrare complexă şi pretenţioasă, pe circa un kilometru lungime, în zona Gării Severin. E vorba de reconstruirea de linii electrice, macazuri şi multe chestiuni legate de siguranţa feroviară, iar costurile estimate sunt de 20 de milioane de euro", a declarat administratorul firmei executante a Eurogării Severin, Trandafir Giuca, citat de Gazeta de Sud.
http://www.realitatea.net/intr-o-gara-d...94479.html
Într-o gară de 6 milioane de euro din România, trenurile trec prin... peron
Gazeta de Sud
O gară din judeţul Mehedinţi, pentru care s-au cheltuit peste şase milioane de euro, nu poate fi dată în folosinţă CFR-ului şi nu poate funcţiona întrucât trenurile de călători ar trebui să treacă exact prin mijlocul peronului.
Lucrările, care se ridicau la vremea aceea la 5.850.000 de euro, au fost începute de o firmă din Drobeta Turnu Severin în 2004, Eurogara nefiind finalizată nici până în prezent. Pentru finalizarea proiectului mai sunt necesari 20 demilioane de euro.
"Ca să poată fi dată în folosinţă Eurogara din Severin, în valoare de 6 milioane de euro, mai trebuie circa... 20 de milioane de euro pentru realizarea peronului, prin desfiinţarea unei linii ferate. Este inadmisibil!", a declarat pentru Gazeta de Sud, Ion Mâţu, prefectul judeţului Mehedinţi.
Constructorul a declarat că, în opinia sa, nici anul acesta Eurogara nu va fi dată în funcţiune. Motivul principal îl constituie realizarea peronului din faţa gării, adică desfiinţarea liniei trei şi mutarea liniilor unu şi doi.
"Practic, desfiinţarea liniei trei şi mutarea liniilor unu şi doi mai încolo implicau o lucrare complexă şi pretenţioasă, pe circa un kilometru lungime, în zona Gării Severin. E vorba de reconstruirea de linii electrice, macazuri şi multe chestiuni legate de siguranţa feroviară, iar costurile estimate sunt de 20 de milioane de euro", a declarat administratorul firmei executante a Eurogării Severin, Trandafir Giuca, citat de Gazeta de Sud.
http://www.realitatea.net/intr-o-gara-d...94479.html
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Utilizator anonim
CFR vrea să introducă trenuri pe ruta Gara de Nord-Platforma Pipera
CFR Călători a postat pe site-ul companiei un sondaj de opinie pentru a afla dacă persoanele care călătoresc frecvent pe această rută consideră oportună introducerea serviciului.
CFR Călători vrea să introducă mai multe trenuri pe relaţia Gara de Nord Bucureşti-Platforma Industrială Pipera, din nordul Capitalei, dacă va exista cerere pentru acest traseu, a declarat, directorul de marketing al companiei, Adrian Vlaicu, citat de Mediafax.
"În prezent facem o primă contactare a pieţei să vedem dacă există cerere. Dacă va exista o reacţie pozitivă, vom discuta faţă în faţă cu marii utilizatori ai platformei pentru a afla în ce staţii doresc să oprim şi cât ar fi dispuşi să plătească pentru un abonament. Urmează ca în funcţie de posibilităţile noastre, să introducem serviciul în cursul anului viitor sau chiar mai devreme, dacă discuţiile se vor derula repede", a spus Vlaicu.
Acesta nu a putut preciza cât va dura călătoria până în Pipera, însă a spus că intervalul de timp va fi mai mic faţă de ruta spre Gara Obor.
http://www.realitatea.net/cfr-vrea-sa-i...96472.html
CFR vrea să introducă trenuri pe ruta Gara de Nord-Platforma Pipera
CFR Călători a postat pe site-ul companiei un sondaj de opinie pentru a afla dacă persoanele care călătoresc frecvent pe această rută consideră oportună introducerea serviciului.
CFR Călători vrea să introducă mai multe trenuri pe relaţia Gara de Nord Bucureşti-Platforma Industrială Pipera, din nordul Capitalei, dacă va exista cerere pentru acest traseu, a declarat, directorul de marketing al companiei, Adrian Vlaicu, citat de Mediafax.
"În prezent facem o primă contactare a pieţei să vedem dacă există cerere. Dacă va exista o reacţie pozitivă, vom discuta faţă în faţă cu marii utilizatori ai platformei pentru a afla în ce staţii doresc să oprim şi cât ar fi dispuşi să plătească pentru un abonament. Urmează ca în funcţie de posibilităţile noastre, să introducem serviciul în cursul anului viitor sau chiar mai devreme, dacă discuţiile se vor derula repede", a spus Vlaicu.
Acesta nu a putut preciza cât va dura călătoria până în Pipera, însă a spus că intervalul de timp va fi mai mic faţă de ruta spre Gara Obor.
http://www.realitatea.net/cfr-vrea-sa-i...96472.html
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Utilizator anonim
CFR va instala două automate de bilete în Gara de Nord
De vineri, români îşi vor putea cumpăra bilete de tren pentru cursele interne şi de la automat. CFR Călători va pune în funcţiune sistemul xSellKiosk de vânzare a legitimaţiilor de călătorie în trafic intern în Gara de Nord, prin instalarea a două automate. Alte 10 astfel de aparate urmează să fie montate în cursul anului 2010 în mai multe staţii din ţară.
Automatele de vânzare a legitimaţiilor de călătorie în trafic intern pot fi folosite prin intermediul unui touch-screen, iar plata acestora se va face prin intermediul unui cititor de card bancar (POS).
Potrivit reprezentaţilor CFR Călători, automatele sunt prevăzute cu module şi aplicaţii necesare pentru emiterea legitimaţiilor şi rezervarea locurilor şi oferă o gamă largă de informaţii referitoare la orele de plecare şi sosire a trenurilor, cu posibilitatea de tipărire a informaţiilor. Automatele pot emite legitimaţii de bază, la tarif/preţ întreg, sau pentru copii, elevi şi studenţi.
În următoarele trei săptămâni ale etapei I, programul pilot îşi va extinde funcţionalităţile de bază prin introducerea ofertelor tarifare (dus-întors, minigrup etc.) şi rezervarea locurilor pentru vagoane de dormit şi cuşetă.
Etapa a doua prevede ca, după jumătatea a doua a anului 2010, sistemul să aibă opţiunea de plată şi în numerar, urmând ca într-o perioadă scurtă să fie extins la nivelul întregii reţele feroviare.
Punerea în funcţiune a automatelor de vânzare bilete permite companiei asigurarea de noi canale de distribuţie a legitimaţiilor de călătorie CFR, acestea urmând a fi montate în staţiile unde nu este asigurat serviciu permanent, unde nu este asigurat serviciu de noapte, în halte unde biletele se vând prin terţi şi în mall-uri şi supermarketuri, pentru a atrage mai mulţi călători la tren.
Proiectul este realizat în colaborare cu Informatica Feroviară SA - furnizor şi dezvoltator al software-ului utilizat în cadrul sistemului xSell, ce a asigurat dezvoltările software şi hardware necesare pentru restructurarea şi dezvoltarea aplicaţiilor existente în cadrul sistemului informatic xSell, astfel încât să permită efectuarea vânzărilor de bilete cu rezervarea locurilor prin automatele de vânzare. Practic, automatele de vânzare pot fi considerate posturi de lucru xSell fără operator uman, pentru care toate încasările, situaţiile comerciale şi rapoartele sunt întocmite, transmise şi arhivate după aceleaşi principii ca orice alt post.
http://www.realitatea.net/cfr-va-instal...97492.html
CFR va instala două automate de bilete în Gara de Nord
De vineri, români îşi vor putea cumpăra bilete de tren pentru cursele interne şi de la automat. CFR Călători va pune în funcţiune sistemul xSellKiosk de vânzare a legitimaţiilor de călătorie în trafic intern în Gara de Nord, prin instalarea a două automate. Alte 10 astfel de aparate urmează să fie montate în cursul anului 2010 în mai multe staţii din ţară.
Automatele de vânzare a legitimaţiilor de călătorie în trafic intern pot fi folosite prin intermediul unui touch-screen, iar plata acestora se va face prin intermediul unui cititor de card bancar (POS).
Potrivit reprezentaţilor CFR Călători, automatele sunt prevăzute cu module şi aplicaţii necesare pentru emiterea legitimaţiilor şi rezervarea locurilor şi oferă o gamă largă de informaţii referitoare la orele de plecare şi sosire a trenurilor, cu posibilitatea de tipărire a informaţiilor. Automatele pot emite legitimaţii de bază, la tarif/preţ întreg, sau pentru copii, elevi şi studenţi.
În următoarele trei săptămâni ale etapei I, programul pilot îşi va extinde funcţionalităţile de bază prin introducerea ofertelor tarifare (dus-întors, minigrup etc.) şi rezervarea locurilor pentru vagoane de dormit şi cuşetă.
Etapa a doua prevede ca, după jumătatea a doua a anului 2010, sistemul să aibă opţiunea de plată şi în numerar, urmând ca într-o perioadă scurtă să fie extins la nivelul întregii reţele feroviare.
Punerea în funcţiune a automatelor de vânzare bilete permite companiei asigurarea de noi canale de distribuţie a legitimaţiilor de călătorie CFR, acestea urmând a fi montate în staţiile unde nu este asigurat serviciu permanent, unde nu este asigurat serviciu de noapte, în halte unde biletele se vând prin terţi şi în mall-uri şi supermarketuri, pentru a atrage mai mulţi călători la tren.
Proiectul este realizat în colaborare cu Informatica Feroviară SA - furnizor şi dezvoltator al software-ului utilizat în cadrul sistemului xSell, ce a asigurat dezvoltările software şi hardware necesare pentru restructurarea şi dezvoltarea aplicaţiilor existente în cadrul sistemului informatic xSell, astfel încât să permită efectuarea vânzărilor de bilete cu rezervarea locurilor prin automatele de vânzare. Practic, automatele de vânzare pot fi considerate posturi de lucru xSell fără operator uman, pentru care toate încasările, situaţiile comerciale şi rapoartele sunt întocmite, transmise şi arhivate după aceleaşi principii ca orice alt post.
http://www.realitatea.net/cfr-va-instal...97492.html
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Utilizator anonim
Magistrala Bucureşti-Timişoara va fi închisă circulaţiei pentru o lună
Magistrala Bucureşti-Timişoara va fi închisă circulaţiei pentru o lună, din cauza lucrărilor care urmează se execute în acest loc, informează Newsin.
Circulaţia feroviară pe magistrala Bucureşti - Timişoara va fi oprită cel puţin 30 de zile, din cauza alunecărilor de teren.
În plus, zona este extrem de instabilă şi este nevoie de timp pentru consolidarea terasamentului. Din cauza apei scurse de pe versanţi, care s-a inflitrat în sol, pământul a aluat-o la vale.
După surparea de aseară, alunecarea de teren a avansat încă doi metri spre calea ferată.
"Cred că intervenţia va dura cel puţin 30 de zile, dacă şi vremea o să ne ajute. Trenurile de marfă clar vor circula pe alte rute, iar cele de persoane vor opri la 15 kilometri de aici şi oamenii vor fi transportaţi cu autocarele până la Drobeta", declară Ion Mâţu, prefectul de Mehedinţi.
Traficul pe calea ferată între Drobeta-Turnu-Severin şi Bucureşti este paralizat. Reprezentanţii CFR şi proiectanţii vor decide astăzi ce soluţii se vor alege pentru stabilizarea zonei şi consolidarea căii ferate.
Până la refacerea liniei, circulaţia între Bucureşti şi Timişoara se va desfăşura pe ruta Lugoj - Simeria - Filiaşi.
http://www.realitatea.net/magistrala-bu...01405.html
Magistrala Bucureşti-Timişoara va fi închisă circulaţiei pentru o lună
Magistrala Bucureşti-Timişoara va fi închisă circulaţiei pentru o lună, din cauza lucrărilor care urmează se execute în acest loc, informează Newsin.
Circulaţia feroviară pe magistrala Bucureşti - Timişoara va fi oprită cel puţin 30 de zile, din cauza alunecărilor de teren.
În plus, zona este extrem de instabilă şi este nevoie de timp pentru consolidarea terasamentului. Din cauza apei scurse de pe versanţi, care s-a inflitrat în sol, pământul a aluat-o la vale.
După surparea de aseară, alunecarea de teren a avansat încă doi metri spre calea ferată.
"Cred că intervenţia va dura cel puţin 30 de zile, dacă şi vremea o să ne ajute. Trenurile de marfă clar vor circula pe alte rute, iar cele de persoane vor opri la 15 kilometri de aici şi oamenii vor fi transportaţi cu autocarele până la Drobeta", declară Ion Mâţu, prefectul de Mehedinţi.
Traficul pe calea ferată între Drobeta-Turnu-Severin şi Bucureşti este paralizat. Reprezentanţii CFR şi proiectanţii vor decide astăzi ce soluţii se vor alege pentru stabilizarea zonei şi consolidarea căii ferate.
Până la refacerea liniei, circulaţia între Bucureşti şi Timişoara se va desfăşura pe ruta Lugoj - Simeria - Filiaşi.
http://www.realitatea.net/magistrala-bu...01405.html
- Mihai Calin
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Mihai Calin
Ce credeti isi mai revine CFR-ul din caderea si bataia de joc in care se afla acum? Mie imi vine sa plang cand vad cat s-a dus in jos in ultimi ani..
Nu mai sunt bani pentru infrastructura..se duc clientii si acum ajung in somaj salariatii..
Voi cum vedeti viitorul? O sa se privatizeze ? Ce parere aveti ca o intreaga istorie bine construita..e posibil sa devina o apa si un pamant? (Nu vreau sa dam in politica..)
Ce credeti isi mai revine CFR-ul din caderea si bataia de joc in care se afla acum? Mie imi vine sa plang cand vad cat s-a dus in jos in ultimi ani..
Nu mai sunt bani pentru infrastructura..se duc clientii si acum ajung in somaj salariatii..
Voi cum vedeti viitorul? O sa se privatizeze ? Ce parere aveti ca o intreaga istorie bine construita..e posibil sa devina o apa si un pamant? (Nu vreau sa dam in politica..)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Utilizator anonim
De disparut cu siguranta nu dispare, dar situatia actuala va continua sa se agraveze pana se va ajunge la situatia in care vor fi 2 posibilitati - lichidarea sau vanzarea. Cu siguranta va fi a doua...
De disparut cu siguranta nu dispare, dar situatia actuala va continua sa se agraveze pana se va ajunge la situatia in care vor fi 2 posibilitati - lichidarea sau vanzarea. Cu siguranta va fi a doua...
- Adrian Dorofte
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Adrian Dorofte
Adaptarea circulatiei feroviare de calatori cu ocazia Sărbătorii Rusaliilor
18-05-2010
CFR Călători informează publicul călător că, pentru preluarea traficului de călători de pe cele mai utilizate relaţii cu ocazia sărbătoririi Rusaliilor, programul de transport va fi adaptat astfel:
Vor fi introduse în circulaţie în perioada 21 - 24 mai 2010, 2 trenuri:
Ø Accelerat 13433 Bucureşti Nord (plecare 11.15) – Braşov (sosire 14.46)
Ø Accelerat 1930 Braşov (plecare 15.30) – Bucureşti Nord (sosire 19.02).
Vor circula suplimentar în data de 24 mai 2010, 6 trenuri:
Ø Rapid 798 Craiova (plecare 13.10) – Bucureşti Nord (sosire 16.14)
Ø Accelerat 1695/1695-2 Craiova (plecare 08.56) – Târgu Jiu (sosire 10.24/plecare 10.26), care îşi va prelungi ciculaţia până la Lupeni (sosire 12.09)
Ø Accelerat 1696-1/1696, care va circula de la Lupeni (plecare 12.15) – Târgu Jiu (sosire 13.56/plecare 13.58) – Craiova (sosire 15.30)
Ø Accelerat 1676 Galaţi (plecare 11.34) – Bucureşti Nord (sosire 15.49)
Ø Personal 2024-1/2024 Timişoara Nord (plecare 13.47) – Târgu Jiu (soire 21.41)
Ø Persoanl 2023/2023-2 Târgu Jiu (plecare 22.40) – Timişoara Nord (sosire 07.27).
De asemenea, în perioada 21 – 24 mai 2010, pentru cele mai solicitate destinaţii din ţară, trenurile de călători vor fi suplimentate cu vagoane.
Pentru asigurarea unei călătorii confortabile CFR Călători recomandă pasagerilor să rezerve din timp biletele de călătorie. Acestea se pot procura de la toate staţiile şi agenţiile de voiaj cfr, on-line sau de la distribuitorii autorizaţi (agenţii de turism) cu anticipaţie, pentru orice destinaţii şi ranguri de tren. Există, de asemenea şi oferte comerciale pentru minigrupuri, bilete dus/întors sau grupuri mari.
Menţionăm că în a doua zi de Rusalii - 24 mai 2010, agenţiile de voiaj CFR vor fi deschise.
Rugăm pasagerii ca înainte de efectuarea călătoriei să solicite informaţii despre circulaţia trenurilor în staţiile şi agenţiile CFR, la numărul de telefon 021/9521.
CFR Calatori
Adaptarea circulatiei feroviare de calatori cu ocazia Sărbătorii Rusaliilor
18-05-2010
CFR Călători informează publicul călător că, pentru preluarea traficului de călători de pe cele mai utilizate relaţii cu ocazia sărbătoririi Rusaliilor, programul de transport va fi adaptat astfel:
Vor fi introduse în circulaţie în perioada 21 - 24 mai 2010, 2 trenuri:
Ø Accelerat 13433 Bucureşti Nord (plecare 11.15) – Braşov (sosire 14.46)
Ø Accelerat 1930 Braşov (plecare 15.30) – Bucureşti Nord (sosire 19.02).
Vor circula suplimentar în data de 24 mai 2010, 6 trenuri:
Ø Rapid 798 Craiova (plecare 13.10) – Bucureşti Nord (sosire 16.14)
Ø Accelerat 1695/1695-2 Craiova (plecare 08.56) – Târgu Jiu (sosire 10.24/plecare 10.26), care îşi va prelungi ciculaţia până la Lupeni (sosire 12.09)
Ø Accelerat 1696-1/1696, care va circula de la Lupeni (plecare 12.15) – Târgu Jiu (sosire 13.56/plecare 13.58) – Craiova (sosire 15.30)
Ø Accelerat 1676 Galaţi (plecare 11.34) – Bucureşti Nord (sosire 15.49)
Ø Personal 2024-1/2024 Timişoara Nord (plecare 13.47) – Târgu Jiu (soire 21.41)
Ø Persoanl 2023/2023-2 Târgu Jiu (plecare 22.40) – Timişoara Nord (sosire 07.27).
De asemenea, în perioada 21 – 24 mai 2010, pentru cele mai solicitate destinaţii din ţară, trenurile de călători vor fi suplimentate cu vagoane.
Pentru asigurarea unei călătorii confortabile CFR Călători recomandă pasagerilor să rezerve din timp biletele de călătorie. Acestea se pot procura de la toate staţiile şi agenţiile de voiaj cfr, on-line sau de la distribuitorii autorizaţi (agenţii de turism) cu anticipaţie, pentru orice destinaţii şi ranguri de tren. Există, de asemenea şi oferte comerciale pentru minigrupuri, bilete dus/întors sau grupuri mari.
Menţionăm că în a doua zi de Rusalii - 24 mai 2010, agenţiile de voiaj CFR vor fi deschise.
Rugăm pasagerii ca înainte de efectuarea călătoriei să solicite informaţii despre circulaţia trenurilor în staţiile şi agenţiile CFR, la numărul de telefon 021/9521.
CFR Calatori
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Utilizator anonim
Trecerile la nivel cu calea ferată din Cristeşti şi Acăţari au fost desfiinţate
Veste bună pentru şoferii care circulă pe drumul european 60. Autorităţile au trecut până la urmă la fapte, după ce reporterii Realitatea TV i-au întrebat săptămânal de trecerile la nivel cu calea ferată din Cristeşti şi Acăţari. Conducătorii auto pot răsufla uşuraţi: trecerile au fost desfiinţate.
Coşmarul mureşenilor şi nu numai care circulă pe Drumul European 60 s-a terminat. La ieşirea din Cristeşti şi Acăţari, trecerile la nivel cu calea ferată sunt oficial desfiinţate. Înarmaţi cu utilaje, lopeţi şi târnăcoape lucrătorii de la Drumuri Naţionale au muncit miercuri din greu.
Liniile la nivel cu calea ferată de la Acăţari şi Cristeşti au fost suspendate în 1997. Vreme de 13 ani, nimeni nu a luat atitudine.
http://www.realitatea.net/trecerile-la-...17692.html
Trecerile la nivel cu calea ferată din Cristeşti şi Acăţari au fost desfiinţate
Veste bună pentru şoferii care circulă pe drumul european 60. Autorităţile au trecut până la urmă la fapte, după ce reporterii Realitatea TV i-au întrebat săptămânal de trecerile la nivel cu calea ferată din Cristeşti şi Acăţari. Conducătorii auto pot răsufla uşuraţi: trecerile au fost desfiinţate.
Coşmarul mureşenilor şi nu numai care circulă pe Drumul European 60 s-a terminat. La ieşirea din Cristeşti şi Acăţari, trecerile la nivel cu calea ferată sunt oficial desfiinţate. Înarmaţi cu utilaje, lopeţi şi târnăcoape lucrătorii de la Drumuri Naţionale au muncit miercuri din greu.
Liniile la nivel cu calea ferată de la Acăţari şi Cristeşti au fost suspendate în 1997. Vreme de 13 ani, nimeni nu a luat atitudine.
http://www.realitatea.net/trecerile-la-...17692.html
- Tom
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Tom
Utilizator anonim / realitatea.net wrote:Ce inseamna "linii la nivel cu calea ferata"? Se refera cumva la ce vedem prin oras ca sine la nivel cu linia de tramvai? Interesant ca timp de 13 ani, nimeni n'a luat atitudine. Oare cat cantarea o bariera? Dar o bucata de linie la nivel cu calea ferata?
Liniile la nivel cu calea ferată de la Acăţari şi Cristeşti au fost suspendate în 1997. Vreme de 13 ani, nimeni nu a luat atitudine.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Dr2005
E vorba de traversările căii ferate înguste... acum chiar că a dispărut orice şansă de a mai vedea vreodată tren pe acolo.
E vorba de traversările căii ferate înguste... acum chiar că a dispărut orice şansă de a mai vedea vreodată tren pe acolo.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Dominatrix
Aceasta sansa a disparut inca de cand SFT-ul a dat la topit materialul rulant de cale ingusta din depoul de la Targu Mures. Problema nu sunt 2 treceri la nivel, care pot fi foarte usor refacute daca exista vointa, ci materialul rulant fiindca degeaba ai linii daca nu ai ce pune pe ele. Din pacate, liniile inguste de acolo (si in general din Romania) vor disparea singure treptat-treptat, chiar daca nu le demonteaza SAAF-ul sau cine le mai are in administrare.
Aceasta sansa a disparut inca de cand SFT-ul a dat la topit materialul rulant de cale ingusta din depoul de la Targu Mures. Problema nu sunt 2 treceri la nivel, care pot fi foarte usor refacute daca exista vointa, ci materialul rulant fiindca degeaba ai linii daca nu ai ce pune pe ele. Din pacate, liniile inguste de acolo (si in general din Romania) vor disparea singure treptat-treptat, chiar daca nu le demonteaza SAAF-ul sau cine le mai are in administrare.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Gabi23
Ministerul Transporturilor subventioneaza pierderile operatorilor feroviari privati
Statul acorda compensatii de pana la 70% firmelor particulare de transport calatori, in timp ce CFR Calatori e obligata sa traga pe dreapta.
Ministrii Transporturilor aproba de trei ani subventii pe banda pentru firmele private de transport feroviar de calatori. Tot aceleasi firme au primit gratis de la stat si liniile ferate neinteroperabile pentru care primesc alte compensatii. Nu suma cu care subventioneaza statul este deranjanta, ci faptul ca firmele private primesc subventia in locul calatorului. Mai mult, acestea nu mai sunt nevoite sa plateasca la CFR SA taxa de utilizare a infrastructurii (TUI), asa cum se procedeaza cu SNTFC CFR Calatori, ci propriilor firme de administrare a infrastructurii.
Calculele arata ca in timp ce firma de transport a statului a inchis sute de rute in ultimii ani, firmele private le opereaza cu succes, dar fara calatori. Care este explicatia? Statul subventioneaza trenul si nu calatorul. CFR-ul circula cu garnituri de 13 vagoane, in timp ce privatii cu automotoare de 100 de calatori, astfel rezulta compensatii pentru prestatii ce nu deservesc calatorii, ci doar interesele financiare ale patronilor firmelor de transport feroviar particulare.
Modalitatea de subventionare a trenurilor private este de ani intregi un subiect tratat cu dezinteres de ministrii Transporturilor in intentia de a oferi un asa-zis mediu concurential transportului feroviar de calatori, dar si de a scapa de „povara” mentinerii infrastructurii neutilizate. Asa s-a ajuns ca infrastructura feroviara sa ajunga in procent de aproape 30% la firme private care gestioneaza sectiile neinteroperabile. In treacat fie spus, nu doar ca nu au platit nimic statului, si nu au nicio obligatie la investitii, dar statul acorda si subventii la TUI in functie de sectie. Cum asta nu ar fi fost de ajuns, gestionarii liniilor neinteroperabile au devenit si operatori de transport feroviar. Este lesne de inteles ca daca CFR Calatori nu a reusit sa scoata profituri nesperate pe aceste linii, operatorul privat, cu TUI subventionat, nu va reusi nici atat. Statul a gasit insa varianta de a pompa bani in buzunarul firmelor de transport feroviar de calatori alese fara niciun criteriu concurential prin plata pe tren la kilometru. Atunci trenurile pot circula in voie pe banii contribuabililor chiar daca nu transporta niciun calator.
Afaceri cu statul fara licitatii
La ora actuala, pe piata transporturilor feroviare sunt cinci societati care opereaza in zonele unde au preluat liniile neinteroperabile, dar au izbutit chiar sa obtina curse pe liniile interoperabile, desi acestea din urma nu au fost scoase la licitatie. Cea mai cunoscuta este Regiotrans SRL, detinuta de Ganea Iorgu si Comana Costel cu cate 50%, dar si-au mai facut aparitia pe piata si Regional SRL (Gaga Iulian 55%, Fratila Ramona Eveline 15%, Fratila Stelian Victor 15% si Pintea Dumitru Mihai cu 15%), Servtrans Invest SA (detinut de International Railway Systems 95% din Luxemburg), Transferoviar SRL (Transferoviar Group 98%) si Ferotrans TFI (Ospiru Victor 100%). Subventia cea mai mare se acorda SC Ferotrans TFI SRL, iar subventia cea mai mica se acorda SC Regional SRL, ceea ce incalca prevederile Legii 12/1998 care prevede ca „diferentele dintre tarifele stabilite si costurile reale se stabilesc luandu-se ca baza activitatile operatorului de transport feroviar de calatori majoritar de pe piata”, respectiv SNTFC „CFR Calatori” SA.
De asemenea, se constata ca la calculul venitului pe calator/km cel mai mic venit pe calator/km este la SC Servtrans SRL, iar cel mai mare venit pe calator/km este la SNTFC „CFR Calatori”. „Diferentele intre operatorii feroviari de calatori sunt foarte mari, ceea ce ne induce ideea ca aceste venituri sunt subevaluate pentru a putea solicita o compensatie mai mare. Daca calculul veniturilor se face pe calator/km, atunci si subventia trebuie acordata tot dupa acest indicator, deoarece aceasta este tot o completare a veniturilor si nu are nicio legatura cu indicatorul tren/km. Acordandu-se subventia dupa alt indicator decat cel de calator/km nu se face altceva decat sa se transfere bani de la bugetul statului unor societati care nu functioneaza dupa principii de piata, adica atragerea de venituri de la calatori, acestea fiind dependente numai de veniturile atrase de la bugetul statului”, spune Maxim Rodrigo, presedintele Federatiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari (FSTF).
Moartea CFR-ului, bucuria capuselor
Potrivit calculelor efectuate de specialistii FSTF, societatea Servtrans SRL circula in medie cu 10,43 calatori/tren/km, iar SNTFC „CFR Calatori” cu 88,95 calatori/tren/km, diferentele intre operatori feroviari de calatori fiind foarte mari. Asa s-a ajuns ca operatorii feroviari privati au preluat chiar trenuri la care SNTFC „CFR Calatori” a renuntat deoarece nu erau rentabile.
Asta pentru ca firma de stat circula cu locomotive si vagoane la un numar mic de calatori si pe care CFR Calatori trebuia sa le rentabilizeze prin introducerea de rame automotor si cresterea gradului de ocupare. „Chiar daca au scazut costurile prin introducerea automotoarelor, calatori nu mai exista pe aceste trenuri, ele fiind dependente de subventia acordata. Se incurajeaza introducerea a cat mai multe trenuri in pachetul social numai pentru acapararea subventiei de la bugetul statului. In acest fel diminuand considerabil subventia SNTFC „CFR Calatori”, care este subfinantata astfel de patru ani si care inregistreaza pierderi tocmai prin neacordarea integrala a subventiei, cum se face in cazul firme-lor private”, mai spun sindicalistii feroviari.
Discriminarea este regula, nu exceptia
Conform Notei de Fundamentare a contractelor de servicii publice, subventia este acordata discriminatoriu, ceea ce incalca prevederile Ordonantei 12/1998 republicata articolul 5, aliniatul 7, care prevede ca „diferentele dintre tarifele stabilite si costurile reale se stabilesc luan-
du-se ca baza activitatile operatorului de transport feroviar de calatori majoritar de pe piata”, respectiv CFR Calatori SA.
Pe aceasta baza, anual, MTI stabileste cu avizul MFP tariful unitar pentru serviciul public social, exprimat in lei/tren/km. Articolul 5, aliniatul 8 din aceeasi ordonanta mentioneaza ca „tariful unitar” prevazut la aliniatul 7 se aplica pentru fiecare contract de servicii publice, in functie de numarul de tren/km realizat de operatorul de transport feroviar respectiv. Prin HG 1668/2008 art. 11, aliniatul 2 s-a stabilit pentru anul 2008 o singura valoare a compensatiei unitare anuale si nu sase valori cate sunt in prezent. Ar mai fi de mentionat ca societatile private, fiind si gestionarii liniilor ferate, nu platesc TUI decat ca inregistrare contabila cu care se face dovada kilometrilor parcursi in vederea obtinerii subventiei.
http://www.financiarul.com/articol_4624...ivati.html
Ministerul Transporturilor subventioneaza pierderile operatorilor feroviari privati
Statul acorda compensatii de pana la 70% firmelor particulare de transport calatori, in timp ce CFR Calatori e obligata sa traga pe dreapta.
Ministrii Transporturilor aproba de trei ani subventii pe banda pentru firmele private de transport feroviar de calatori. Tot aceleasi firme au primit gratis de la stat si liniile ferate neinteroperabile pentru care primesc alte compensatii. Nu suma cu care subventioneaza statul este deranjanta, ci faptul ca firmele private primesc subventia in locul calatorului. Mai mult, acestea nu mai sunt nevoite sa plateasca la CFR SA taxa de utilizare a infrastructurii (TUI), asa cum se procedeaza cu SNTFC CFR Calatori, ci propriilor firme de administrare a infrastructurii.
Calculele arata ca in timp ce firma de transport a statului a inchis sute de rute in ultimii ani, firmele private le opereaza cu succes, dar fara calatori. Care este explicatia? Statul subventioneaza trenul si nu calatorul. CFR-ul circula cu garnituri de 13 vagoane, in timp ce privatii cu automotoare de 100 de calatori, astfel rezulta compensatii pentru prestatii ce nu deservesc calatorii, ci doar interesele financiare ale patronilor firmelor de transport feroviar particulare.
Modalitatea de subventionare a trenurilor private este de ani intregi un subiect tratat cu dezinteres de ministrii Transporturilor in intentia de a oferi un asa-zis mediu concurential transportului feroviar de calatori, dar si de a scapa de „povara” mentinerii infrastructurii neutilizate. Asa s-a ajuns ca infrastructura feroviara sa ajunga in procent de aproape 30% la firme private care gestioneaza sectiile neinteroperabile. In treacat fie spus, nu doar ca nu au platit nimic statului, si nu au nicio obligatie la investitii, dar statul acorda si subventii la TUI in functie de sectie. Cum asta nu ar fi fost de ajuns, gestionarii liniilor neinteroperabile au devenit si operatori de transport feroviar. Este lesne de inteles ca daca CFR Calatori nu a reusit sa scoata profituri nesperate pe aceste linii, operatorul privat, cu TUI subventionat, nu va reusi nici atat. Statul a gasit insa varianta de a pompa bani in buzunarul firmelor de transport feroviar de calatori alese fara niciun criteriu concurential prin plata pe tren la kilometru. Atunci trenurile pot circula in voie pe banii contribuabililor chiar daca nu transporta niciun calator.
Afaceri cu statul fara licitatii
La ora actuala, pe piata transporturilor feroviare sunt cinci societati care opereaza in zonele unde au preluat liniile neinteroperabile, dar au izbutit chiar sa obtina curse pe liniile interoperabile, desi acestea din urma nu au fost scoase la licitatie. Cea mai cunoscuta este Regiotrans SRL, detinuta de Ganea Iorgu si Comana Costel cu cate 50%, dar si-au mai facut aparitia pe piata si Regional SRL (Gaga Iulian 55%, Fratila Ramona Eveline 15%, Fratila Stelian Victor 15% si Pintea Dumitru Mihai cu 15%), Servtrans Invest SA (detinut de International Railway Systems 95% din Luxemburg), Transferoviar SRL (Transferoviar Group 98%) si Ferotrans TFI (Ospiru Victor 100%). Subventia cea mai mare se acorda SC Ferotrans TFI SRL, iar subventia cea mai mica se acorda SC Regional SRL, ceea ce incalca prevederile Legii 12/1998 care prevede ca „diferentele dintre tarifele stabilite si costurile reale se stabilesc luandu-se ca baza activitatile operatorului de transport feroviar de calatori majoritar de pe piata”, respectiv SNTFC „CFR Calatori” SA.
De asemenea, se constata ca la calculul venitului pe calator/km cel mai mic venit pe calator/km este la SC Servtrans SRL, iar cel mai mare venit pe calator/km este la SNTFC „CFR Calatori”. „Diferentele intre operatorii feroviari de calatori sunt foarte mari, ceea ce ne induce ideea ca aceste venituri sunt subevaluate pentru a putea solicita o compensatie mai mare. Daca calculul veniturilor se face pe calator/km, atunci si subventia trebuie acordata tot dupa acest indicator, deoarece aceasta este tot o completare a veniturilor si nu are nicio legatura cu indicatorul tren/km. Acordandu-se subventia dupa alt indicator decat cel de calator/km nu se face altceva decat sa se transfere bani de la bugetul statului unor societati care nu functioneaza dupa principii de piata, adica atragerea de venituri de la calatori, acestea fiind dependente numai de veniturile atrase de la bugetul statului”, spune Maxim Rodrigo, presedintele Federatiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari (FSTF).
Moartea CFR-ului, bucuria capuselor
Potrivit calculelor efectuate de specialistii FSTF, societatea Servtrans SRL circula in medie cu 10,43 calatori/tren/km, iar SNTFC „CFR Calatori” cu 88,95 calatori/tren/km, diferentele intre operatori feroviari de calatori fiind foarte mari. Asa s-a ajuns ca operatorii feroviari privati au preluat chiar trenuri la care SNTFC „CFR Calatori” a renuntat deoarece nu erau rentabile.
Asta pentru ca firma de stat circula cu locomotive si vagoane la un numar mic de calatori si pe care CFR Calatori trebuia sa le rentabilizeze prin introducerea de rame automotor si cresterea gradului de ocupare. „Chiar daca au scazut costurile prin introducerea automotoarelor, calatori nu mai exista pe aceste trenuri, ele fiind dependente de subventia acordata. Se incurajeaza introducerea a cat mai multe trenuri in pachetul social numai pentru acapararea subventiei de la bugetul statului. In acest fel diminuand considerabil subventia SNTFC „CFR Calatori”, care este subfinantata astfel de patru ani si care inregistreaza pierderi tocmai prin neacordarea integrala a subventiei, cum se face in cazul firme-lor private”, mai spun sindicalistii feroviari.
Discriminarea este regula, nu exceptia
Conform Notei de Fundamentare a contractelor de servicii publice, subventia este acordata discriminatoriu, ceea ce incalca prevederile Ordonantei 12/1998 republicata articolul 5, aliniatul 7, care prevede ca „diferentele dintre tarifele stabilite si costurile reale se stabilesc luan-
du-se ca baza activitatile operatorului de transport feroviar de calatori majoritar de pe piata”, respectiv CFR Calatori SA.
Pe aceasta baza, anual, MTI stabileste cu avizul MFP tariful unitar pentru serviciul public social, exprimat in lei/tren/km. Articolul 5, aliniatul 8 din aceeasi ordonanta mentioneaza ca „tariful unitar” prevazut la aliniatul 7 se aplica pentru fiecare contract de servicii publice, in functie de numarul de tren/km realizat de operatorul de transport feroviar respectiv. Prin HG 1668/2008 art. 11, aliniatul 2 s-a stabilit pentru anul 2008 o singura valoare a compensatiei unitare anuale si nu sase valori cate sunt in prezent. Ar mai fi de mentionat ca societatile private, fiind si gestionarii liniilor ferate, nu platesc TUI decat ca inregistrare contabila cu care se face dovada kilometrilor parcursi in vederea obtinerii subventiei.
http://www.financiarul.com/articol_4624...ivati.html
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare
•
Choose destination