Topic: Știri, noutăți, perspective
656 posts, 287470 views
📖 Pagination options
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
PTMZ
Brașovul a fost selectat, în cadrul unui proiect european, pentru a testa un autobuz autonom, fără șofer:
Sursa: Brașov City
Brașovul a fost selectat, în cadrul unui proiect european, pentru a testa un autobuz autonom, fără șofer:
Brașovul este unul dintre cele trei orașe din Europa selectate pentru a testa un autovehicul de transport public de persoane autonom, adică un autobuz fără șofer, în cadrul proiectului „Smart urban mobility involving autonomous vehicles” (Mobilitate urbană inteligentă utilizând vehicule autonome), depus pentru finanțare la Uniunea Europeană. Proiectul, care poate primi o finanțare nerambursabilă din partea Uniunii Europene de maxim un milion de euro, își propune să testeze și să prezinte publicului servicii de mobilitate cu vehicule autonome de transport persoane de tip navetă (shuttle) în minim 10 orașe europene. Proiectul se derulează cu sprijinul companiei Siemens. Cele 10 orașe implicate în acest proiect sunt: Barcelona, Brașov, Braunschweig (Germania), Budapesta, Debrecen (Ungaria), Helmond (Olanda), Pavia (Italia), Sant Cugat del Valles (lângă Barcelona), Saue Vallavalitsus (Estonia) și Sfântu Gheorghe. Dintre cele 10 orașe, testarea efectivă se va face în trei dintre acestea, printre care și Brașovul. Scopul proiectului este unul dublu: dezvoltarea unei mentalități urbane orientate spre utilizarea soluțiilor alternative de transport și creșterea importanței mobilității ecologice în mediul urban european. Soluția de mobilitate cu vehicule autonome ar trebui să facă legătura între zonele urbane defavorizate (slab deservite) și rețeaua principală de transport public sau să înlocuiască liniile de transport public din zonele periurbane/rurale care sunt neeconomice, asigurând transferul către rețeaua principală de transport public, ori să dezvolte servicii pentru școli cu nevoi speciale. Pe baza rezultatelor proiectului, orașele europene ar trebui să poată să se adapteze și să adopte politici de mobilitate urbană inteligentă, și să crească importanța utilizării modurilor alternative de transport efectuat cu facilități și flote de vehicule ecologice eficiente, adaptate mediului urban.,,Brașovul este unul dintre orașele din România care a reușit să transforme transportul public în cea mai bună variantă de mobilitate în interiorul orașului și chiar în zona metropolitană. O parte din investiții au fost deja realizate, iar pentru o parte avem deja semnate contractele de finanțare și suntem în diferite faze de achiziție sau de implementare. În această etapă putem să ne gândim și la cele mai noi soluții de transport, cel puțin să le testăm, pentru a vedea cât de eficiente sunt sau care este percepția brașovenilor față de aceste alternative. Știu că pentru mulți, a călători cu un autobuz fără șofer pare o utopie, dar aș vrea să vă amintesc că, acum nu mulți ani, când am început să testăm primele autobuze electrice, mulți dintre noi nu credeau că vor circula curând în Brașov astfel de autobuze. Astăzi, le vedem pe străzile din oraș și deja au început să fie percepute ca o normalitate. Când cei de la RATBV mi-au spus de acest proiect, le-am spus că ar trebui să ne implicăm și noi și să testăm o astfel de soluție. Poate nu este una pe care o putem implementa pe termen scurt sau una care să se aplice pe traseele actuale, dar în anumite situații poate fi mai ieftin să aduci călătorii dintr-o anumită zonă la rețeaua principală de transport sau să fie utilizat de turiștii care vor să viziteze centrul istoric. Este o soluție de viitor, dar nu unul foarte îndepărtat”, a declarat primarul George Scripcaru.
Un astfel de vehiculul autonom are capacitatea de a percepe mediul înconjurător, în toată complexitatea sa, cu ajutorul senzorilor, de a prelucra datele primite și de a acționa în mod corect în funcție de datele primite. Sistemele de navigație și detecție ale vehiculului autonom combină tehnologii precum senzorii Lidar (măsurarea distanțelor cu laser), camere video, GPS RTK (real-time kinematic GPS) , IMU (sisteme de măsurare inerțiale) și odometrie.
Potrivit unui Raport al Comisiei Europene către Parlamentul European și Consiliul European, cu privire la monitorizarea și evaluarea elementelor avansate de siguranță a vehiculelor, aproximativ 95% dintre accidentele rutiere implică eroarea umană. Vehiculele autonome pot reduce acest procent în număr semnificativ și pot contribui la îmbunătățirea siguranței rutiere. Experții care au realizat raportul apreciază că tehnologia digitală poate reduce congestionarea traficului și emisiile de gaze cu efect de seră și poluanți atmosferici. De asemenea, aceasta poate crește accesul la mobilitate, prin deschiderea transportului rutier către persoanele în vârstă și persoanele cu mobilitate redusă sau dizabilități.
În cadrul acestui proiect, parteneri din mediul public și privat, din industrie, zona academică, cercetare și autorități locale vor lucra împreună atât pentru asigurarea unui progres tehnologic și funcțional, cât și pentru conștientizarea și îmbunătățirea înțelegerii publicului călător asupra acestui tip de transport.
Din România, pe lângă operatorul de transport local, RATBV, din acest proiect mai fac parte Universitatea Transilvania și, la invitația municipalității din Brașov, operatorul de transport din Sfântu Gheorghe.
Sursa: Brașov City
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Știri, noutăți, perspective
Andrei Andraș
Văzând știrea am zis că e 100% pentru imaginea actualului bo$$ pentru campania electorală, dar cică s-ar fi făcut deja o listă cu șoferii care vor însoți minunăția când va circula. Pe unde? Nu știm. Când? După alegeri.
Văzând știrea am zis că e 100% pentru imaginea actualului bo$$ pentru campania electorală, dar cică s-ar fi făcut deja o listă cu șoferii care vor însoți minunăția când va circula. Pe unde? Nu știm. Când? După alegeri.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
Puss in Boots
Vreo sansa cu noul Primar sa revedem tramvaiul? Sau macar sa se continue investitiile in reteaua de troleibuz?
Vreo sansa cu noul Primar sa revedem tramvaiul? Sau macar sa se continue investitiile in reteaua de troleibuz?
- Andrei98
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
Andrei98
Eu zic ca la troleibuze exista o șansă de extindere a rețelei, dar la tramvai sa nu ne facem prea multe speranțe. Poate doar printr-o minune să reușească să atragă fonduri europene pentru construcția infrastructurii și achiziționarea tramvaielor. Oricum nu știu dacă acest subiect a fost abordat în lista lui de promisiuni electorale, de multe ori nici lucrurile promise nu se realizează, ce sa mai zicem de ceva ce nu a fost menționat
Eu zic ca la troleibuze exista o șansă de extindere a rețelei, dar la tramvai sa nu ne facem prea multe speranțe. Poate doar printr-o minune să reușească să atragă fonduri europene pentru construcția infrastructurii și achiziționarea tramvaielor. Oricum nu știu dacă acest subiect a fost abordat în lista lui de promisiuni electorale, de multe ori nici lucrurile promise nu se realizează, ce sa mai zicem de ceva ce nu a fost menționat
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Știri, noutăți, perspective
Andrei Andraș
Tramvaiul,în momentul de față, reprezintă doar visele umede ale unora.
În schimb, da, troleibuzele vor avea o viață mult mai bună decât cu moldoveanul. Până la sfârșitul anului se va schimba și conducerea RATBV, să sperăm că cu una plină de oameni care au legătură în domeniul transporturilor (nu membrii de partid), pasionați și dedicați.
Tramvaiul,în momentul de față, reprezintă doar visele umede ale unora.
În schimb, da, troleibuzele vor avea o viață mult mai bună decât cu moldoveanul. Până la sfârșitul anului se va schimba și conducerea RATBV, să sperăm că cu una plină de oameni care au legătură în domeniul transporturilor (nu membrii de partid), pasionați și dedicați.
- ByOnu
-
Posted:
-
- deprodio
-
Posted:
-
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Știri, noutăți, perspective
Andrei Andraș
Eu nu cunosc o asemenea poziție din partea lui. În campanie a precizat doar că va dezvolta în continuare transportul nepoluant.
Eu nu cunosc o asemenea poziție din partea lui. În campanie a precizat doar că va dezvolta în continuare transportul nepoluant.
- deprodio
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
deprodio
ByOnu cred ca dezinformezi(daca nu eram pe forum,ti-as fi spus mai "colorat")
Aici https://colibanprimar.ro/viziunea-mea/ la capitolul Transport Public am gasit "În urma unor studii de trafic, trebuie analizată și supusă dezbaterii publice oportunitatea introducerii tramvaiului și a unor linii de tren sau metrou ușor pentru zona metropolitană."
ByOnu cred ca dezinformezi(daca nu eram pe forum,ti-as fi spus mai "colorat")
Aici https://colibanprimar.ro/viziunea-mea/ la capitolul Transport Public am gasit "În urma unor studii de trafic, trebuie analizată și supusă dezbaterii publice oportunitatea introducerii tramvaiului și a unor linii de tren sau metrou ușor pentru zona metropolitană."
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
ByOnu
Omul vrea referendum despre introducerea tramvaiului. Intr-un oras plin de giratorii pentru care ca pieton trebuie sa ocolesti 200m pentru a traversa o intersectie pe diagonala si are un trafic perceput drept fluent de catre soferi. Nu mai vorbim de reminescenta negativa pe care o mai are inca tramvaiul in mentalul colectiv (precum si la Constanta).
Deci daca vrei sa ingropi definitiv pentru multe zeci de ani ideea reintroducerii tramvaiului in Brasov (sau Constanta) faci un referendum. Dovada fiind chiar referendumul pentru taxa oxigen din Bucuresti. Sau stai, voi ati avea curajul sa faceti un referendum astazi in Bucuresti pentru eliminarea tramvaiului si.. mhm.. sa zicem, inlocuirea cu autobuze electrice, ca asta e moda? Ia ziceti?
Eu ca optiune de vot am fost si sunt pentru usr-plus mereu. Dar daca tramvai este ceea ce ne dorim pentru Brasov, nu acesta este primarul care sa-l aduca.
Au fost discutii ale celor care au "vise umede" dupa cum zicea Andrei, cu pe atunci candidatul acesta, ... i s-a pus efectiv la dispozitie tot proiectul, comparatii cu sistemele noi din lume, avantajele tramvaiului, tot. Opinia lui este ANTI tramvai.
Nicusor a spus de zeci de ori in campania despre nevoia de modernizare si extindere a tramvaiului. Cand s-a pomenit la Brasov despre umila idee de reintroducere a tramvaiului?
Hai sa nu fim ca Petrariu care a spus sa votam cu inima nu cu creierul. Felicitari voua, brasovenilor pentru noul primar, daca eram din Bv eu il votam, dar pentru tramvai mai aveti de asteptat cateva mandate pana ce va fi pus macar intr-o discutie care sa-i faca cinste.
Omul vrea referendum despre introducerea tramvaiului. Intr-un oras plin de giratorii pentru care ca pieton trebuie sa ocolesti 200m pentru a traversa o intersectie pe diagonala si are un trafic perceput drept fluent de catre soferi. Nu mai vorbim de reminescenta negativa pe care o mai are inca tramvaiul in mentalul colectiv (precum si la Constanta).
Deci daca vrei sa ingropi definitiv pentru multe zeci de ani ideea reintroducerii tramvaiului in Brasov (sau Constanta) faci un referendum. Dovada fiind chiar referendumul pentru taxa oxigen din Bucuresti. Sau stai, voi ati avea curajul sa faceti un referendum astazi in Bucuresti pentru eliminarea tramvaiului si.. mhm.. sa zicem, inlocuirea cu autobuze electrice, ca asta e moda? Ia ziceti?
Eu ca optiune de vot am fost si sunt pentru usr-plus mereu. Dar daca tramvai este ceea ce ne dorim pentru Brasov, nu acesta este primarul care sa-l aduca.
Au fost discutii ale celor care au "vise umede" dupa cum zicea Andrei, cu pe atunci candidatul acesta, ... i s-a pus efectiv la dispozitie tot proiectul, comparatii cu sistemele noi din lume, avantajele tramvaiului, tot. Opinia lui este ANTI tramvai.
Nicusor a spus de zeci de ori in campania despre nevoia de modernizare si extindere a tramvaiului. Cand s-a pomenit la Brasov despre umila idee de reintroducere a tramvaiului?
Hai sa nu fim ca Petrariu care a spus sa votam cu inima nu cu creierul. Felicitari voua, brasovenilor pentru noul primar, daca eram din Bv eu il votam, dar pentru tramvai mai aveti de asteptat cateva mandate pana ce va fi pus macar intr-o discutie care sa-i faca cinste.
- oc7avian
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
oc7avian
Dezbaterea publică nu înseamnă referendum.
Pe Facebook a avut un live în care a discutat cu @Melctoxic de pe SSC inclusiv despre tramvai: https://www.facebook.com/76758270671357 ... 902908920/ Bănuiesc că la el te referi, deci las link-ul și pentru ceilalți
Impresia mea nu e că e împotriva tramvaiului, dar mai mult de un studiu de fezabiltiate nu mă aștept să avem în 4 ani. Maxim și proiect tehnic. Este mai realist să avem așteptări de la trenuri regionale + RATBv. În rest, vom vedea. Măcar avem garantat că a ascultat ideea. Deja e un mare pas pentru administrația locală.
Dezbaterea publică nu înseamnă referendum.
Pe Facebook a avut un live în care a discutat cu @Melctoxic de pe SSC inclusiv despre tramvai: https://www.facebook.com/76758270671357 ... 902908920/ Bănuiesc că la el te referi, deci las link-ul și pentru ceilalți
Impresia mea nu e că e împotriva tramvaiului, dar mai mult de un studiu de fezabiltiate nu mă aștept să avem în 4 ani. Maxim și proiect tehnic. Este mai realist să avem așteptări de la trenuri regionale + RATBv. În rest, vom vedea. Măcar avem garantat că a ascultat ideea. Deja e un mare pas pentru administrația locală.
- SPA29
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
SPA29
Hai sa asteptam sa fie investit si sa sa vedem pe urma daca misca ceva in orasul asta. Domnul Coliban are la dispozitie parc nou-nout de autobuze si troleibuze. PERSONAL, eu zic ca nu va face nimic pentru transportul in comun din Brasov. E foarte important ca RAT-ul sa iasa din mocirla si sfera de influenta PNL, iar acolo sa vina oameni carora le pasa si au o idee cu ce se mananca transportul in comun, asa cum spune si Andrei.
Noi speram sa fie montate cateva macaze si aici se poarta discutii ezoterice despre tramvai. Sa pastram niste limite.
Hai sa asteptam sa fie investit si sa sa vedem pe urma daca misca ceva in orasul asta. Domnul Coliban are la dispozitie parc nou-nout de autobuze si troleibuze. PERSONAL, eu zic ca nu va face nimic pentru transportul in comun din Brasov. E foarte important ca RAT-ul sa iasa din mocirla si sfera de influenta PNL, iar acolo sa vina oameni carora le pasa si au o idee cu ce se mananca transportul in comun, asa cum spune si Andrei.
Noi speram sa fie montate cateva macaze si aici se poarta discutii ezoterice despre tramvai. Sa pastram niste limite.
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Știri, noutăți, perspective
Andrei Andraș
Inițial era vorba doar de 508, dar la sfârșitul lunii septembrie i s-a alăturat proiectului și 509.
Un vis și un proiect inedit: o învățătoare și un fost învățător vor să creeze într-un autobuz un spațiu educațional pentru copiii din sat
Natalia Ginghină și Adrian Secal s-au gândit de ceva vreme să deschidă un centru educațional în Augustin, un sat din Brașov, destinat copiilor care merg la școală, dar și acelora care nu au călcat niciodată pragul școlii sau au abandonat. Au căutat un spațiu adecvat pentru ceea ce ei numesc un loc în care copiii să vină să învețe și să viseze, nu l-au găsit, până au văzut anunțul că în Brașov se scot la vânzare autobuze scoase din circulație. Au licitat, au plătit garanția și au zece zile la dispoziție în care să achite restul sumei. Cei doi au lansat un apel pe rețelele de socializare pentru a strânge banii necesari achiziționării a ceea ce va fi un EduBus. În plus, cine dorește să sprijine acest ”vis” poate da o mână de ajutor la lucrările de reparații și amenajare.
Dorința de a deschide un centru educațional în Augustin a pornit de la faptul că în comunitate sunt mulți copii, proveniți din familii defavorizate, care nu merg la școală și trebuie ajutați să învețe să citească, să scrie și să socotească. Apoi, un astfel de loc ar fi util celor care merg la școală pentru o aprofundare a cunoștintelor și o înțelegere a ceea ce poate nu au reușit la ore.
Natalia Ginghină (foto) are 35 de ani și este învățătoare la școala din Augustin în al doilea an în cadrul programului Teach for Romania. Anul școlar trecut a predat la clasa a IV-a și suplimentar informatică la gimnaziu, acum așteaptă să preia o nouă clasă, care nu i-a fost încă repartizată. Adrian Secal, 38 de ani (foto), a fost până anul trecut învățător în cadrul aceluiași program, dar a ținut în școală și ore la gimnaziu, la matematică, informatică și chimie.
Mult mai multe detalii aici -> SparkNews
Simona Halep sare în ajutorul EduBuzz, proiectul prin care copiii din Augustin vor avea un afterschool într-un autobuz vechi al RATBV
Simona Halep s-a alăturat cauzei Edubuzz donându-şi ziua de naştere pentru ca acest proiect să prindă viaţă. Ea și-a propus să obșină peste 120.000 de lei pentru acest proiect, iar până acum a strâns din donații peste 47.000 de lei.
„Dacă ar fi să mă gândesc la un cadou pe care aş vrea să-l primesc de ziua mea, acesta ar fi să le arăt unor învăţători dintr-un sat al României, cât de mulţi oameni le sunt alături. Aş vrea să-i ajutăm să transforme un autobuz ruginit, salvat de la fiare vechi, într-un afterschool pentru toţi copiii din sat. Orice contribuţie, oricât de mică, de la cât mai mulţi oameni din toate colţurile lumii, le-ar da curaj celor doi tineri şi ar face din aniversarea mea o sărbătoare cu adevărat reuşită”, a spus Simona Halep.
Fonduri vor fi strânse şi de Melania Medeleanu şi Luciana Zaharia, fondatoarele Asociaţiei Zi de Bine, care au decis să se implice în proiectul Edubuzz.
„În comuna Augustin sunt foarte mulţi copii care locuiesc în condiţii dificile, în case sărăcăcioase, răsfirate pe dealuri sau în zone inundabile de pe malul Oltului. Foarte mulţi copii ajung, din cauza a 3 ani de repetenţie sau a ruşinii de a mai veni la şcoală dacă au rămas repetenţi, în imposibilitatea de a mai continua studiile astfel. După Microduş, duba transformată în duş mobil, vom aduce la lumină Edubuzz, un centru de zi colorat, în care copiii să intre curioşi şi din care să plece la finalul zilei cu un zâmbet larg, dar şi cu informaţii valoroase. Şi când însoţitori pe acest drum le sunt profesori ca Natalia şi Adrian, e o bucurie să te implici”, au spus Melania Medeleanu şi Luciana Zaharia, fondatoarele Asociaţiei Zi de Bine.
Proiectul va fi implementat în luna octombrie.
Sursă -> BizBrașov
Inițial era vorba doar de 508, dar la sfârșitul lunii septembrie i s-a alăturat proiectului și 509.
Un vis și un proiect inedit: o învățătoare și un fost învățător vor să creeze într-un autobuz un spațiu educațional pentru copiii din sat
Natalia Ginghină și Adrian Secal s-au gândit de ceva vreme să deschidă un centru educațional în Augustin, un sat din Brașov, destinat copiilor care merg la școală, dar și acelora care nu au călcat niciodată pragul școlii sau au abandonat. Au căutat un spațiu adecvat pentru ceea ce ei numesc un loc în care copiii să vină să învețe și să viseze, nu l-au găsit, până au văzut anunțul că în Brașov se scot la vânzare autobuze scoase din circulație. Au licitat, au plătit garanția și au zece zile la dispoziție în care să achite restul sumei. Cei doi au lansat un apel pe rețelele de socializare pentru a strânge banii necesari achiziționării a ceea ce va fi un EduBus. În plus, cine dorește să sprijine acest ”vis” poate da o mână de ajutor la lucrările de reparații și amenajare.
Dorința de a deschide un centru educațional în Augustin a pornit de la faptul că în comunitate sunt mulți copii, proveniți din familii defavorizate, care nu merg la școală și trebuie ajutați să învețe să citească, să scrie și să socotească. Apoi, un astfel de loc ar fi util celor care merg la școală pentru o aprofundare a cunoștintelor și o înțelegere a ceea ce poate nu au reușit la ore.
0.jpg (109.07 KB; downloaded 3013 times)
Natalia Ginghină (foto) are 35 de ani și este învățătoare la școala din Augustin în al doilea an în cadrul programului Teach for Romania. Anul școlar trecut a predat la clasa a IV-a și suplimentar informatică la gimnaziu, acum așteaptă să preia o nouă clasă, care nu i-a fost încă repartizată. Adrian Secal, 38 de ani (foto), a fost până anul trecut învățător în cadrul aceluiași program, dar a ținut în școală și ore la gimnaziu, la matematică, informatică și chimie.
Mult mai multe detalii aici -> SparkNews
Simona Halep sare în ajutorul EduBuzz, proiectul prin care copiii din Augustin vor avea un afterschool într-un autobuz vechi al RATBV
00.jpg (505.34 KB; downloaded 3018 times)
Simona Halep s-a alăturat cauzei Edubuzz donându-şi ziua de naştere pentru ca acest proiect să prindă viaţă. Ea și-a propus să obșină peste 120.000 de lei pentru acest proiect, iar până acum a strâns din donații peste 47.000 de lei.
„Dacă ar fi să mă gândesc la un cadou pe care aş vrea să-l primesc de ziua mea, acesta ar fi să le arăt unor învăţători dintr-un sat al României, cât de mulţi oameni le sunt alături. Aş vrea să-i ajutăm să transforme un autobuz ruginit, salvat de la fiare vechi, într-un afterschool pentru toţi copiii din sat. Orice contribuţie, oricât de mică, de la cât mai mulţi oameni din toate colţurile lumii, le-ar da curaj celor doi tineri şi ar face din aniversarea mea o sărbătoare cu adevărat reuşită”, a spus Simona Halep.
Fonduri vor fi strânse şi de Melania Medeleanu şi Luciana Zaharia, fondatoarele Asociaţiei Zi de Bine, care au decis să se implice în proiectul Edubuzz.
„În comuna Augustin sunt foarte mulţi copii care locuiesc în condiţii dificile, în case sărăcăcioase, răsfirate pe dealuri sau în zone inundabile de pe malul Oltului. Foarte mulţi copii ajung, din cauza a 3 ani de repetenţie sau a ruşinii de a mai veni la şcoală dacă au rămas repetenţi, în imposibilitatea de a mai continua studiile astfel. După Microduş, duba transformată în duş mobil, vom aduce la lumină Edubuzz, un centru de zi colorat, în care copiii să intre curioşi şi din care să plece la finalul zilei cu un zâmbet larg, dar şi cu informaţii valoroase. Şi când însoţitori pe acest drum le sunt profesori ca Natalia şi Adrian, e o bucurie să te implici”, au spus Melania Medeleanu şi Luciana Zaharia, fondatoarele Asociaţiei Zi de Bine.
Proiectul va fi implementat în luna octombrie.
Sursă -> BizBrașov
- Stefan28
-
Posted:
-
📖 Pagination options