Topic: Știri și articole din presă
130 posts, 34260 views
📖 Pagination options
- misterr
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
misterr
Gândacul din cauza căruia nu mai facem autostrăzi. “E descompunător natural”
Click pe imagine pentru video:
Gândacul croitor al stejarului, o insectă în pericol de dispariție, a ajuns subiect de dispută între Comisia Europeană și Ministerul Transporturilor.
Deși sună ca o glumă, această vietate pare să fie cea mai nouă piedică în calea autostrăzii Pitești - Sibiu.
Specialiștii de la Bruxelles sunt îngrijorați că proiectul acestei șosele de viteză nu prevede măsuri clare pentru protejarea speciei, iar asta ar putea periclita finanțarea europeană.
Ministrul Transporturilor afirmă că experții noștri pregătesc acum un răspuns clar, care va duce la deblocarea situației.
Faceți cunoștință cu ”Morimus funereus”, cunoscut în România și sub numele de ”Gândacul Croitor al Stejarului”. Micul locuitor al pădurilor de foioase este pe lista roșie a Uniunii Internaționale pentru Conservarea Naturii, la categoria specii vulnerabile.
Gândacul are un rol esențial în biodiversitate, pentru că este un polenizator, dar și un descompunător natural.
Pentru că larvele sale distrug lemnul copacilor, în special stejari, în România, această specie este considerată dăunătoare de către silvicultori. Mai nou, a ajuns și un coșmar pentru funcționarii Ministerului Transporturilor, care se ocupă de atragerea fondurilor Europene, recunoaște ministrul Lucian Bode.
Fostul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc a postat pe Facebook o scrisoare de la Bruxelles. În document se spune că tronsonul de autostradă din zona Cozia va avea un impact semnificativ asupra speciei ”Morimus funereus”, în condițiile în care autoritățile noastre consideră impactul moderat. Nu au prezentat însă și argumente.
Comisia europeană vrea mai multe explicații. Autostrada Sibiu - Pitești, cea mai importantă din România, potrivit Masterplanului pentru Transporturi, ar fi prima șosea de viteză care ar traversa munții.
De răspunsul ministerului Transporturilor depinde viitorul finanțării proiectului, lasă să se înțeleagă fostul ministru. Actualul susține însă că un răspuns trebuia trimis încă din mandatul lui Răzvan Cuc.
Lucian Bode, ministrul Transporturilor: “Se va realiza. Nu poți vorbi de suspendarea finanțarea cât timp nu este încă dată finanțarea. Când am primit solicitări în vara anului 2019 pentru a clarifica aspecte despre acordul de mediu cei dinaintea noastră au tratat cu dispreț solicitările Comisiei. Nu le-au răspuns. Nu există niciun risc să se piardă finanțarea.”
40 de persoane pregătesc la Ministerul Transporturilor un răspuns despre cum va afecta șoseaua gândacul Croitor al Stejarului.
Autostrada este împărțită în 5 sectoare. Deocamdată doar Sibiu - Boită de 14 kilometri este în execuție. Următoarele două tronsoane Boită - Cornetu, și Cornetu - Tigveni de câte 35 de kilometri nu au licitația anunțată. Ultimele două sunt în proces de licitație.
Dacă reușesc să convingă Uniunea Europeană că insecta nu va fi în pericol, Comisia Europeană ar urma să suporte 85 la sută din prețul autostrăzii. Restul banilor vor veni de la bugetul României. Costul total trece de 1.3 miliarde de euro.
Gândacul din cauza căruia nu mai facem autostrăzi. “E descompunător natural”
Click pe imagine pentru video:
Gândacul croitor al stejarului, o insectă în pericol de dispariție, a ajuns subiect de dispută între Comisia Europeană și Ministerul Transporturilor.
Deși sună ca o glumă, această vietate pare să fie cea mai nouă piedică în calea autostrăzii Pitești - Sibiu.
Specialiștii de la Bruxelles sunt îngrijorați că proiectul acestei șosele de viteză nu prevede măsuri clare pentru protejarea speciei, iar asta ar putea periclita finanțarea europeană.
Ministrul Transporturilor afirmă că experții noștri pregătesc acum un răspuns clar, care va duce la deblocarea situației.
Faceți cunoștință cu ”Morimus funereus”, cunoscut în România și sub numele de ”Gândacul Croitor al Stejarului”. Micul locuitor al pădurilor de foioase este pe lista roșie a Uniunii Internaționale pentru Conservarea Naturii, la categoria specii vulnerabile.
Gândacul are un rol esențial în biodiversitate, pentru că este un polenizator, dar și un descompunător natural.
Pentru că larvele sale distrug lemnul copacilor, în special stejari, în România, această specie este considerată dăunătoare de către silvicultori. Mai nou, a ajuns și un coșmar pentru funcționarii Ministerului Transporturilor, care se ocupă de atragerea fondurilor Europene, recunoaște ministrul Lucian Bode.
Fostul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc a postat pe Facebook o scrisoare de la Bruxelles. În document se spune că tronsonul de autostradă din zona Cozia va avea un impact semnificativ asupra speciei ”Morimus funereus”, în condițiile în care autoritățile noastre consideră impactul moderat. Nu au prezentat însă și argumente.
Comisia europeană vrea mai multe explicații. Autostrada Sibiu - Pitești, cea mai importantă din România, potrivit Masterplanului pentru Transporturi, ar fi prima șosea de viteză care ar traversa munții.
De răspunsul ministerului Transporturilor depinde viitorul finanțării proiectului, lasă să se înțeleagă fostul ministru. Actualul susține însă că un răspuns trebuia trimis încă din mandatul lui Răzvan Cuc.
Lucian Bode, ministrul Transporturilor: “Se va realiza. Nu poți vorbi de suspendarea finanțarea cât timp nu este încă dată finanțarea. Când am primit solicitări în vara anului 2019 pentru a clarifica aspecte despre acordul de mediu cei dinaintea noastră au tratat cu dispreț solicitările Comisiei. Nu le-au răspuns. Nu există niciun risc să se piardă finanțarea.”
40 de persoane pregătesc la Ministerul Transporturilor un răspuns despre cum va afecta șoseaua gândacul Croitor al Stejarului.
Autostrada este împărțită în 5 sectoare. Deocamdată doar Sibiu - Boită de 14 kilometri este în execuție. Următoarele două tronsoane Boită - Cornetu, și Cornetu - Tigveni de câte 35 de kilometri nu au licitația anunțată. Ultimele două sunt în proces de licitație.
Dacă reușesc să convingă Uniunea Europeană că insecta nu va fi în pericol, Comisia Europeană ar urma să suporte 85 la sută din prețul autostrăzii. Restul banilor vor veni de la bugetul României. Costul total trece de 1.3 miliarde de euro.
- misterr
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
misterr
Gândacul nu e singura creatură din cauza căreia nu avem autostrăzi. Şi funcţionarii au greşit
„Gândacul Croitor al Stejarului”, care riscă să blocheze finanțarea europeană pentru cea mai importantă autostradă din România, a ajuns și în atenția noului comisar European, pentru Transporturi.
Adina Vălean spune că România trebuie să facă un studiu de impact serios, pentru că autostrada trece prin arii protejate de lege. Vestea proastă este că studiul ar însemna o întârziere de cel puțin o jumătate de an.
Adina Vălean, comisarul pentru Transporturi Comisia Europeană: „Nu este vorba doar de gândăcel, gândăcelul poate, ca să-i citez pe cei de la Comisia de Mediu, nu a fost exemplul cel mai fericit ales. Este și el printre probleme. Problema cu adevărat este că studiul de impact pe mediu, care este luat foarte în serios în aprobarea unei cereri de finanțare, s-a făcut în termeni generali. Nu s-au precizat măsuri concrete, nu a avut credibilitate. Un studiu de impact serios durează în jur de 6-9 luni.”
Comisarul pentru Transporturi, Adina Vălean susține că a fost informată de problemele de mediu ale autostrăzii Sibiu-Pitești.
Șoseaua trece prin 11 arii protejate și nu este protejată doar specia Morimus funereus, cunoscută în România sub numele de Gândacul Croitor al Stejarului, ci și alte insecte sau animale.
Potrivit comisarului, este puțin probabil ca prima autostradă din România care va traversa munții să poată ocoli zonele protejate.
Cum studiul de impact asupra mediului este superficial, trebuie refăcut complet. Ceea ce înseamnă, o întârziere de cel puțin o jumătate de an, dar și cel mai probabil alte costuri.
Potrivit unor estimări, autostrada costă peste 1.3 miliarde de euro. Uniunea Europeană plătește 85 la sută, bani care nu sunt încă pierduți.
De altfel, Adina Vălean susține că nu suntem singurii în această situație. Dă exemplul unor gândaci care au dus la mutarea unei gări din Stuttgart și al unui hamster care a întârziat cu trei ani Centura Strasburgului.
Gândacul nu e singura creatură din cauza căreia nu avem autostrăzi. Şi funcţionarii au greşit
„Gândacul Croitor al Stejarului”, care riscă să blocheze finanțarea europeană pentru cea mai importantă autostradă din România, a ajuns și în atenția noului comisar European, pentru Transporturi.
Adina Vălean spune că România trebuie să facă un studiu de impact serios, pentru că autostrada trece prin arii protejate de lege. Vestea proastă este că studiul ar însemna o întârziere de cel puțin o jumătate de an.
Adina Vălean, comisarul pentru Transporturi Comisia Europeană: „Nu este vorba doar de gândăcel, gândăcelul poate, ca să-i citez pe cei de la Comisia de Mediu, nu a fost exemplul cel mai fericit ales. Este și el printre probleme. Problema cu adevărat este că studiul de impact pe mediu, care este luat foarte în serios în aprobarea unei cereri de finanțare, s-a făcut în termeni generali. Nu s-au precizat măsuri concrete, nu a avut credibilitate. Un studiu de impact serios durează în jur de 6-9 luni.”
Comisarul pentru Transporturi, Adina Vălean susține că a fost informată de problemele de mediu ale autostrăzii Sibiu-Pitești.
Șoseaua trece prin 11 arii protejate și nu este protejată doar specia Morimus funereus, cunoscută în România sub numele de Gândacul Croitor al Stejarului, ci și alte insecte sau animale.
Potrivit comisarului, este puțin probabil ca prima autostradă din România care va traversa munții să poată ocoli zonele protejate.
Cum studiul de impact asupra mediului este superficial, trebuie refăcut complet. Ceea ce înseamnă, o întârziere de cel puțin o jumătate de an, dar și cel mai probabil alte costuri.
Potrivit unor estimări, autostrada costă peste 1.3 miliarde de euro. Uniunea Europeană plătește 85 la sută, bani care nu sunt încă pierduți.
De altfel, Adina Vălean susține că nu suntem singurii în această situație. Dă exemplul unor gândaci care au dus la mutarea unei gări din Stuttgart și al unui hamster care a întârziat cu trei ani Centura Strasburgului.
- misterr
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
misterr
Soluția inedită de salvare a gândacului care ar putea opri construcția autostrăzii București-Pitești
România a propus Comisiei Europene mutarea speciei de gândac Morimus Funereus de pe traseul viitoarei autostrăzi Piteşti-Sibiu cu ajutorul feromonilor, metodă folosită cu succes şi în alte ţări care au întâmpinat probleme similare, a declarat, miercuri, ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloş, scrie Agerpres.
“O delegaţie a ministerului discută cu reprezentanţii Comisiei Europene pentru a le prezenta soluţiile pe care le propunem vizavi de scrisoarea de clarificări. Sper să se întoarcă cu veşti bune, pentru a continua procesul de evaluare şi închidere a finanţării pentru autostrada Sibiu-Piteşti”, a spus Boloş, la Digi 24.
Ministrul a subliniat că aceasta este o soluţie practică, folosită deja şi în alte ţări.
“Sunt şi alte state care au întâmpinat astfel de probleme şi a adoptat astfel de soluţii, pentru eliminarea unui impediment minor pentru o problemă majoră, respectiv proiectul de investiţii pe care îl avem. Germania a avut un hamster şi un gândac, de asemenea, pentru gara din Stuttgart şi a trebuit să gândească soluţii cum să protejeze aceste specii”, a precizat oficialul guvernamental.
Potrivit acestuia, pe traseul autostrăzii Sibiu-Piteşti se află 11 situri Natura 2000.
″În cele 11 situri sunt specii de animale, plante, care sunt dintre cele mai diverse şi pentru anumite categorii de plante, insecte, animale, Comisia a trimis aceste clarificări, care sper să eu să se închidă în următoarea perioadă şi să trecem cu bine perioada de evaluare a proiectului”, a mai spus Boloş.
Pe 11 ianuarie, Ministerul Fondurilor Europene a precizat, la solicitarea AGERPRES, că Executivul european a trimis o scrisoare de observaţii prin care cere informaţii suplimentare cu privire la acest proiect.
“Cererea de finanţare a fost transmisă Comisiei Europene spre evaluare în data de 25 octombrie 2019. În data de 23 decembrie 2019, CE a solicitat autorităţilor naţionale informaţii suplimentare cu privire la proiect. Termenul pentru răspunderea la solicitarea de informaţii din partea CE este de două luni de la primirea scrisorii. Solicitarea CE nu afectează în niciun fel implementarea proiectului, care este în desfăşurare”, explică MFE.
Soluția inedită de salvare a gândacului care ar putea opri construcția autostrăzii București-Pitești
România a propus Comisiei Europene mutarea speciei de gândac Morimus Funereus de pe traseul viitoarei autostrăzi Piteşti-Sibiu cu ajutorul feromonilor, metodă folosită cu succes şi în alte ţări care au întâmpinat probleme similare, a declarat, miercuri, ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloş, scrie Agerpres.
“O delegaţie a ministerului discută cu reprezentanţii Comisiei Europene pentru a le prezenta soluţiile pe care le propunem vizavi de scrisoarea de clarificări. Sper să se întoarcă cu veşti bune, pentru a continua procesul de evaluare şi închidere a finanţării pentru autostrada Sibiu-Piteşti”, a spus Boloş, la Digi 24.
Ministrul a subliniat că aceasta este o soluţie practică, folosită deja şi în alte ţări.
“Sunt şi alte state care au întâmpinat astfel de probleme şi a adoptat astfel de soluţii, pentru eliminarea unui impediment minor pentru o problemă majoră, respectiv proiectul de investiţii pe care îl avem. Germania a avut un hamster şi un gândac, de asemenea, pentru gara din Stuttgart şi a trebuit să gândească soluţii cum să protejeze aceste specii”, a precizat oficialul guvernamental.
Potrivit acestuia, pe traseul autostrăzii Sibiu-Piteşti se află 11 situri Natura 2000.
″În cele 11 situri sunt specii de animale, plante, care sunt dintre cele mai diverse şi pentru anumite categorii de plante, insecte, animale, Comisia a trimis aceste clarificări, care sper să eu să se închidă în următoarea perioadă şi să trecem cu bine perioada de evaluare a proiectului”, a mai spus Boloş.
Pe 11 ianuarie, Ministerul Fondurilor Europene a precizat, la solicitarea AGERPRES, că Executivul european a trimis o scrisoare de observaţii prin care cere informaţii suplimentare cu privire la acest proiect.
“Cererea de finanţare a fost transmisă Comisiei Europene spre evaluare în data de 25 octombrie 2019. În data de 23 decembrie 2019, CE a solicitat autorităţilor naţionale informaţii suplimentare cu privire la proiect. Termenul pentru răspunderea la solicitarea de informaţii din partea CE este de două luni de la primirea scrisorii. Solicitarea CE nu afectează în niciun fel implementarea proiectului, care este în desfăşurare”, explică MFE.
- misterr
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
misterr
Problema gândacilor care împiedică construcția autostrăzii Pitești-Sibiu, rezolvată cu feromoni
Click pe imagine pentru video:
Autorităţile române par să fi găsit o soluţie la problema gândacului ce se pune în calea finanţării cu bani europeni a autostrăzii Pitești-Sibiu.
Specia de gândac, numit ″croitor al stejarului″, care trebuie protejată, ar putea fi mutată din calea autostrăzii cu ajutorul feromonilor. Substanţa, similară hormonilor, va atrage gândacii spre zone din afara traseului autostrăzii. Soluţia ar fi fost aplicată cu succes şi în Germania.
Autorităţile române iau în calcul folosirea de feromoni, substanţe similare hormonilor, pentru a atrage şi dirija gândacii în zone din afară traseului autostrăzii Pitesti-Sibiu. Insecta care dă bătăi de cap autorităţilor se numeşte “morimus funereus”, iar la noi este cunoscută sub numele de “gândacul croitor al stejarului”.
Marcel Boloș, ministrul Fondurilor Europene: ″Exemplul acela de soluţie era cu feromonul care ajută la relocarea speciei de gândaci. Dar, după ce li s-a creat habitatul natural, să nu uităm că sunt țări precum Germania, de exemplu, în care nişte proiecte de infrastructură au avut aceleaşi probleme, am zis de hamster, de gândac.″
Cei de la Asociaţia pentru Conservarea Diverstății Biologice explică ce efect au feromonii asupra gândacilor.
Bekka Brodie: “România are un număr mare de specii de gândaci croitori. În cea mai mare parte, insectele comunică prin feromoni încercând să atragă invidivizi de sex opus. Am pus aceşti feromoni, aceste chimicale, în copaci - gândacii croitori vor fi atraşi de către feromoni la diverse momente ale zilei.”
Melania Stan, director adjunct Muzeul Antipa: “Când se înmulţesc, femela elaborează nişte feromoni care sunt percepuți de mascul şi are loc împerecherea. Ei trebuie să fabrice astfel de feromoni ca să îi atragă în zonele respective. Să-i facă să creadă că se pot înmulţi acolo.″
Vietatea a trezit îngrijorări la Bruxelles, pentru că proiectul şoselei de mare viteză Pitești-Sibiu nu prevede măsuri clare pentru protejarea ei, deşi este una vulnerabilă, cu un rol esenţial în biodiversitate. Aşa că europenii ne-au cerut explicaţii. Fără măsuri de protejare a speciei, finanţarea europeană pentru autostradă ar fi în pericol.
Marcel Boloș: “Avem 1.000 de pagini redactate. Sperăm să încheiem cu succes acest dosar. Șoseaua Pitești-Sibiu va trece prin 11 arii protejate.”
Guvernul mai are dispoziţie o lună până să dea un răspuns Comisiei Europene cu măsurile pentru protejarea plantelor şi animalelor aflate pe traseul autostrăzii Pitesti-Sibiu. Şoseaua rapidă ar putea costa 3 miliarde de euro, iar 85% din bani ar putea veni din fonduri europene, dacă răspunsul Bucureştiului este unul convingător pentru specialiştii de la Bruxelles.
În Germania, explica de curând comisarul european pentru transporturi Adina Vălean, la reabilitarea gării din Stuttgart, au fost descoperiţi în copaci care trebuiau tăiaţi, gândaci similari cu cei de pe traseul autostrăzii Piteşti -Sibiu. Proiectul a fost oprit până la relocarea insectelor.
Problema gândacilor care împiedică construcția autostrăzii Pitești-Sibiu, rezolvată cu feromoni
Click pe imagine pentru video:
Autorităţile române par să fi găsit o soluţie la problema gândacului ce se pune în calea finanţării cu bani europeni a autostrăzii Pitești-Sibiu.
Specia de gândac, numit ″croitor al stejarului″, care trebuie protejată, ar putea fi mutată din calea autostrăzii cu ajutorul feromonilor. Substanţa, similară hormonilor, va atrage gândacii spre zone din afara traseului autostrăzii. Soluţia ar fi fost aplicată cu succes şi în Germania.
Autorităţile române iau în calcul folosirea de feromoni, substanţe similare hormonilor, pentru a atrage şi dirija gândacii în zone din afară traseului autostrăzii Pitesti-Sibiu. Insecta care dă bătăi de cap autorităţilor se numeşte “morimus funereus”, iar la noi este cunoscută sub numele de “gândacul croitor al stejarului”.
Marcel Boloș, ministrul Fondurilor Europene: ″Exemplul acela de soluţie era cu feromonul care ajută la relocarea speciei de gândaci. Dar, după ce li s-a creat habitatul natural, să nu uităm că sunt țări precum Germania, de exemplu, în care nişte proiecte de infrastructură au avut aceleaşi probleme, am zis de hamster, de gândac.″
Cei de la Asociaţia pentru Conservarea Diverstății Biologice explică ce efect au feromonii asupra gândacilor.
Bekka Brodie: “România are un număr mare de specii de gândaci croitori. În cea mai mare parte, insectele comunică prin feromoni încercând să atragă invidivizi de sex opus. Am pus aceşti feromoni, aceste chimicale, în copaci - gândacii croitori vor fi atraşi de către feromoni la diverse momente ale zilei.”
Melania Stan, director adjunct Muzeul Antipa: “Când se înmulţesc, femela elaborează nişte feromoni care sunt percepuți de mascul şi are loc împerecherea. Ei trebuie să fabrice astfel de feromoni ca să îi atragă în zonele respective. Să-i facă să creadă că se pot înmulţi acolo.″
Vietatea a trezit îngrijorări la Bruxelles, pentru că proiectul şoselei de mare viteză Pitești-Sibiu nu prevede măsuri clare pentru protejarea ei, deşi este una vulnerabilă, cu un rol esenţial în biodiversitate. Aşa că europenii ne-au cerut explicaţii. Fără măsuri de protejare a speciei, finanţarea europeană pentru autostradă ar fi în pericol.
Marcel Boloș: “Avem 1.000 de pagini redactate. Sperăm să încheiem cu succes acest dosar. Șoseaua Pitești-Sibiu va trece prin 11 arii protejate.”
Guvernul mai are dispoziţie o lună până să dea un răspuns Comisiei Europene cu măsurile pentru protejarea plantelor şi animalelor aflate pe traseul autostrăzii Pitesti-Sibiu. Şoseaua rapidă ar putea costa 3 miliarde de euro, iar 85% din bani ar putea veni din fonduri europene, dacă răspunsul Bucureştiului este unul convingător pentru specialiştii de la Bruxelles.
În Germania, explica de curând comisarul european pentru transporturi Adina Vălean, la reabilitarea gării din Stuttgart, au fost descoperiţi în copaci care trebuiau tăiaţi, gândaci similari cu cei de pe traseul autostrăzii Piteşti -Sibiu. Proiectul a fost oprit până la relocarea insectelor.
- abc_XC
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
abc_XC
Comunicatul oficial de la CNAIR:http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/preciz%C4%83ri-privind-stadiul-implement%C4%83rii-proiectului.
Autostrada Sibiu-Pitesti, o poveste care incepe timid si Dumnezeu stie cand se va termina
Comunicatul oficial de la CNAIR:http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/preciz%C4%83ri-privind-stadiul-implement%C4%83rii-proiectului.
Autostrada Sibiu-Pitesti, o poveste care incepe timid si Dumnezeu stie cand se va termina
Precizări privind stadiul implementării proiectului Autostrăzii Sibiu Pitești
Proiectul, în integralitatea sa, are o lungime de 122,11 km, fiind divizat în 5 secțiuni care traversează 3 județe: Sibiu, Vâlcea și Argeș. Autostrada Sibiu – Pitești a fost împărțită în 5 secțiuni, după cum urmează:
Secțiunea 1: Sibiu – Boița, între km 0+000 – km 14+150, cu o lungime de 14,15 km se împarte în 2 loturi: • Lot 1: km 0+000 – km 13+170; • Lot 2: km 13+170 – km 14+150 (cuprinsa in sectiunea 2, pentru a se asigura functionalitatea independenta a acestui sector). Stadiul actual: Implementarea proiectului: Contractul de proiectare si execuție pentru Lotul 1: km 0+000 – km 13+170, cu o valoare de 612.647.863,38 lei, fără TVA, a fost semnat în data de 14 aprilie 2019, între CNAIR și Compania Porr Construct SRL. Durata contractului este de 108 luni, din care 12 luni perioada de proiectare, 36 de luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție.
Au fost finalizate studiile topografice, geotehnice, arheologice și hidrologice. De asemenea, au fost finalizate lucrările de asanare și deminare astfel încât, în prezent, se lucrează la drumurile tehnologice și la platformele pentru foraje piloți. În data de 27.02.2020, a fost avizat proiectul tehnic urmând ca Antreprenorul să depună documentația necesară obținerii autorizației de construire. “Deoarece proiectul Sibiu – Pitești este esențial atât pentru dezvolatarea economiei românești, cât și pentru cetățeni, am solicitat tuturor celor implicați în acest proiect un calendar precis cu sarcini, acțiuni și termene care să se respecte pentru fiecare lot în parte. Am făcut deja primul pas, am solicitat ca astăzi să fie depusă documentația la Ministerul Transporturilor în vederea obținerii Autorizației de Construire. Voi urmări cu atenție acest calendar, cu mențiunea că sarcinile de serviciu trebuie realizate și asumate. Vreau să văd implicare și nu mai accept scuze pentru lipsa de acțiune”. În acest sens am solicitat ca până cel târziu luni, 9 martie 2020, să avem această problemă rezolvată”, a declarat Directorul General CNAIR SA, Mariana Ioniță. Asigurarea serviciilor de supervizare: În prezent se află în curs de evaluare cele 5 oferte depuse pentru contractul de supervizare
Secțiunea 2: Boița - Cornetu, între km 13+170 – km 44+500 (inclusiv Secțiunea 1, Lot 2), cu o lungime de 31.33 km (din care Secțiunea 2: 30,35 km și Secțiunea 1, Lot 2: 0.98 km) La finalul anului 2019 - începutul anului 2020, CNAIR S.A, prin experții desemnați de către Ministerul Fondurilor Europene în cadrul Acordului BEI PASSA, a beneficiat de asistență tehnică în materie de tuneluri. Cu participarea experților externi cooptați, a fost definită o strategie de promovare a secțiunii 3, precum și a unui Lot din secțiunea 2 în baza documentației existente. Pe celălalt lot din Secțiunea 2, pe care traseul IPTANA a fost modificat în anul 2015, experții BEI PASSA au considerat oportună efectuarea unor investigații suplimentare. Pentru a se asigura premisele implementării unor soluții tehnice de actualitate, CNAIR SA a considerat fezabilă această abordare.
Secțiunea 3: Cornetu - Tigveni, între km 44+500 – km 81+900, cu o lungime de 37,40 km; CNAIR S.A, prin experții desemnați în cadrul Acordului BEI PASSA, a beneficiat, de asemenea, de asistență tehnică în specializarea tuneluri și a definit o strategie de promovare în baza documentației existente.
Secțiunea 4: Tigveni - Curtea de Argeș, între km 81+900 – km 91+761, cu o lungime de 9,86 km; În data de 29 august 2019, a avut loc depunerea ofertelor pentru procedura de atribuire a contractului "Proiectare și execuție Autostrada Sibiu – Pitești, Secțiunea 4: Tigveni - Curtea de Argeș". Valoarea estimată a contractului este de 2.000.162.437 lei fără T.V.A. Durata contractului este de 60 luni din care 16 luni perioada de proiectare și 44 luni perioada de execuție. Precizăm faptul că lungimea secțiunii 4, Tigveni - Curtea de Argeș este de 9,86 km, din care 1,35 km aferenți tunelului Momâia, implicând lucrări tehnice complexe. Stadiul actual: procedura de atribuire a contractului de proiectare și execuție este în faza de evaluare a celor 10 oferte depuse.
Secțiunea 5: Curtea de Argeș - Pitești, între km 91+761– km 122+110, cu o lungime de 30,35 km. Stadiul actual: Implementarea proiectului: Rezultatul parțial al procedurii de licitație pentru atribuirea contractului de proiectare și execuție pentru Secțiunea 5 Curtea de Argeș – Pitești a fost contestat la Înalta Curte de Casație și Justiție, fiind respinsă inițial cererea contestatarei (20.02.2020). În acest moment, se așteaptă comunicarea oficială a deciziei Înaltei Curți către părți, cu posibilitatea de formulare a unui recurs în termen de 15 zile de la comunicare. De asemenea, s-a adus la cunoștința CNAIR SA faptul că a fost deja formulată o cerere de recurs împotriva deciziei Inaltei Curți de Casație si Justiție. Precizăm faptul că, pentru această secțiune, valoarea estimată este de 1.834.035.567,66 RON, fără TVA,cu o durată a contractului de 120 de luni din care 12 luni perioada de proiectare, 48 luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție.
Asigurarea serviciilor de supervizare: În data de 17.07.2019, a fost postat în sistemul electronic de achiziții publice (SICAP) anunțul de participare pentru procedura de atribuire licitație deschisă, având ca obiect „Supervizare Autostrada Sibiu - Pitesti, Sectiunea 5 - Curtea de Argeș - Pitești km 91+761– km 122+110" Valoarea estimată a contractului pentru „Supervizare Autostrada Sibiu - Pitesti, Sectiunea 5 - Curtea de Argeș - Pitești km 91+761– km 122+110" este de 38.490.511 lei fără TVA. Data limită de depunere a ofertelor a fost 08 octombrie 2019, in prezent fiind in curs de evaluare ofertele depuse de cei 4 ofertanți.
- orex
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
orex
Daca ne batem joc si de aceasta ”ancora” de sprijin suntem...diletantii Europei, cu voia noastra!
”Comisia Europeană a anunţat, joi, că a aprobat o investiţie de 875,5 milioane de euro, de la Fondul de Coeziune, pentru construirea primei faze a autostrăzii Sibiu-Piteşti, potrivit unui comunicat citat de Agerpres.
Executivul european subliniază că aceasta va fi prima autostradă care va traversa Munţii Carpaţi, permiţând o mai bună conectivitate în România de-a lungul coridorului Rin-Dunăre. Acest coridor va oferi o legătură neîntreruptă de-a lungul României, de la portul Constanţa şi până la vama Nădlac, legând centrul şi vestul României de reţeaua europeană de autostrăzi.
"Acest proiect va rezolva un mare blocaj de trafic din reţeaua românească de transport. Va creşte siguranţa rutieră, va scurta durata călătoriilor şi va reduce costul pentru pasageri şi marfă. Va avea un efect foarte pozitiv asupra economiei şi calităţii vieţii oamenilor din zonă", a declarat comisarul pentru coeziune şi reforme, Elisa Ferreira.
Autostrada Sibiu - Piteşti va avea o lungime de 122,11 kilometri şi va fi împărţită în cinci loturi: Sibiu - Boiţa, Boiţa - Cornetu, Cornetu - Tigveni, Tigveni - Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş - Piteşti. Aceasta va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri. Autostrada Sibiu - Piteşti este o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European.
Lucrările la primul lot de 13,17 kilometri dintre Sibiu şi Boiţa au început în luna martie 2020. Contractul cu o valoare de 613 milioane lei, fără TVA, prevede un termen de proiectare de 12 luni şi unul de execuţie de trei ani. Lotul 1 al Autostrăzii Sibiu - Piteşti este construit de compania austriacă Porr Construct. Aceiaşi firmă a realizat şi lotul 4 al autostrăzii Sebeş - Turda, între Unirea şi Turda, finalizat în 2018.”
Dar, asa agonisit nici c-o sa mai vedem vreodata si , sper ca-n minutul 91 sa ne punem pe treaba, nu pe tanjeala caracteristica!
Daca ne batem joc si de aceasta ”ancora” de sprijin suntem...diletantii Europei, cu voia noastra!
”Comisia Europeană a anunţat, joi, că a aprobat o investiţie de 875,5 milioane de euro, de la Fondul de Coeziune, pentru construirea primei faze a autostrăzii Sibiu-Piteşti, potrivit unui comunicat citat de Agerpres.
Executivul european subliniază că aceasta va fi prima autostradă care va traversa Munţii Carpaţi, permiţând o mai bună conectivitate în România de-a lungul coridorului Rin-Dunăre. Acest coridor va oferi o legătură neîntreruptă de-a lungul României, de la portul Constanţa şi până la vama Nădlac, legând centrul şi vestul României de reţeaua europeană de autostrăzi.
"Acest proiect va rezolva un mare blocaj de trafic din reţeaua românească de transport. Va creşte siguranţa rutieră, va scurta durata călătoriilor şi va reduce costul pentru pasageri şi marfă. Va avea un efect foarte pozitiv asupra economiei şi calităţii vieţii oamenilor din zonă", a declarat comisarul pentru coeziune şi reforme, Elisa Ferreira.
Autostrada Sibiu - Piteşti va avea o lungime de 122,11 kilometri şi va fi împărţită în cinci loturi: Sibiu - Boiţa, Boiţa - Cornetu, Cornetu - Tigveni, Tigveni - Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş - Piteşti. Aceasta va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri. Autostrada Sibiu - Piteşti este o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European.
Lucrările la primul lot de 13,17 kilometri dintre Sibiu şi Boiţa au început în luna martie 2020. Contractul cu o valoare de 613 milioane lei, fără TVA, prevede un termen de proiectare de 12 luni şi unul de execuţie de trei ani. Lotul 1 al Autostrăzii Sibiu - Piteşti este construit de compania austriacă Porr Construct. Aceiaşi firmă a realizat şi lotul 4 al autostrăzii Sebeş - Turda, între Unirea şi Turda, finalizat în 2018.”
Dar, asa agonisit nici c-o sa mai vedem vreodata si , sper ca-n minutul 91 sa ne punem pe treaba, nu pe tanjeala caracteristica!
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
PTMZ
Miercuri, CNAIR a lansat licitația pentru proiectarea și execuția secțiunii 3 a Autostrăzii Pitești-Sibiu, și anume tronsonul Cornetu - Tigveni. Bugetul alocat este de 5.807.870.404 RON, cu finanțare europeană prin POIM. Ponderea punctajului:
- 50% preț
- 15% înlocuirea terasamentelor și a lucrărilor de consolidare aferente acestora cu lucrări de artă (pod/pasaj/ viaduct) în zonele în care sunt prevăzute ziduri de sprijin de rambleu pentru limitarea amprizei
- 10% durata de execuție a contractului
- 9% perioada de garanție a lucrărilor
- 6% experiența anterioară a inginerului proiectant de tuneluri
- 6% experiența anterioară a inginerului proiectant de poduri
- 4% experiența anterioară a șefului de proiectare
Licitația este cu participare restrânsă, deci au fost introduse fazele de depunere și evaluare a candidaturii.
Termene limită:
- depuneri candidaturi: 10 noiembrie 2020
- evaluări candidaturi: 20 aprilie 2021
Link E-licitație: http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100103709
Miercuri, CNAIR a lansat licitația pentru proiectarea și execuția secțiunii 3 a Autostrăzii Pitești-Sibiu, și anume tronsonul Cornetu - Tigveni. Bugetul alocat este de 5.807.870.404 RON, cu finanțare europeană prin POIM. Ponderea punctajului:
- 50% preț
- 15% înlocuirea terasamentelor și a lucrărilor de consolidare aferente acestora cu lucrări de artă (pod/pasaj/ viaduct) în zonele în care sunt prevăzute ziduri de sprijin de rambleu pentru limitarea amprizei
- 10% durata de execuție a contractului
- 9% perioada de garanție a lucrărilor
- 6% experiența anterioară a inginerului proiectant de tuneluri
- 6% experiența anterioară a inginerului proiectant de poduri
- 4% experiența anterioară a șefului de proiectare
Licitația este cu participare restrânsă, deci au fost introduse fazele de depunere și evaluare a candidaturii.
Termene limită:
- depuneri candidaturi: 10 noiembrie 2020
- evaluări candidaturi: 20 aprilie 2021
Link E-licitație: http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100103709
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
PTMZ
Termenul limită pentru depunerea candidaturilor a fost prelungit până pe 23 noiembrie.
Termenul limită pentru depunerea candidaturilor a fost prelungit până pe 23 noiembrie.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
PTMZ
A fost din nou prelungit termenul limită pentru depunerea candidaturilor, mai precis până pe 27 noiembrie.
A fost din nou prelungit termenul limită pentru depunerea candidaturilor, mai precis până pe 27 noiembrie.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
PTMZ
Conform Ministerului Transporturilor, au fost depuse 15 candidaturi:
Sursa: Digi24
Conform Ministerului Transporturilor, au fost depuse 15 candidaturi:
Ministerul Transporturilor a anunțat închiderea depunerii de oferte pentru construirea celei mai dificile secțiuni a autostrăzii Sibiu - Pitești: Secțiunea 3, Cornetu - Tigveni, în lungime de 37,4 km. S-au depus 15 oferte, cele mai multe de la firme din China și Turcia. Miza licitației: un contract de peste 1 miliard de euro.
Până la termenul limită, au depus oferte următorii agenți economici, potrivit unui comunicat aml Ministerului Transporturilor:
• Asocierea Strabag SRL - Acciona Construccion S.A.
• Asocierea Aktor Societate Tehnica Anonima (Aktor S.A.) - Rizzani De Eccher SA
• Asocierea Astaldi Spa - Tancrad SRL
• Impresa Pizzarotti & C Spa
• Terna Tourist Technical and Maritime Societe Anonyme
• China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC) - China Railway 14th Bureau Group Co Ltd
• China Communications Construction Company Ltd- Dimex-2000 Company SRL
• China State Construction Engineering Corporation Ltd
• Hunan Provincial Communications Planning, Survey & Design Institute Co., Ltd
• Kolin Insaat Turizm Sanayi Ve Ticaret A.S.
• Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret A.S. - Ozaltin Insaat Ticaret Ve Sanayi A.S. - Yapi Merkezi İnşaat Ve Sanayi A.S. - Gülermak Ağir Sanayi İnşaat Ve Taahhüt A.S.
• Mapa Insaat Ve Ticaret Anonim Sirketi - Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret A.S.
• Power Construction Corporation of China Limited - Ozgun Insaat Taahhut Sanayi Ve Ticaret Ltd. Sti. - Powerchina Roadbridge Group Co., Ltd
• Rec Uluslararasi İnşaat Yatirim Sanayi̇ Ve Ti̇caret Anoni̇m Şi̇rketi̇ - Onur Taahhut Taşimacilik inşaat Ticaret Ve Sanayi A.S.
• Tekfen İnşaat Ve Tesisat A.S. (Tekfen Construction & Installation Co., Inc.) - Dogus Insaat Ve Ticaret A.S.
Contract de peste 1 miliard de euro
Secțiunea 3 a autostrăzii Sibiu - Pitești, contract de peste 1 miliard de euro. Sursa: Digi24
Tronsonul Cornetu - Tigveni este cel mai important tronson al autostrăzii Sibiu-Pitești. Fără el, traficul ar continua să treacă prin Râmnicu Vâlcea, adică tot peste Dealul Negru.
Valoarea estimată a contractului: 5.324.779.469 lei fără TVA (peste 1 miliard de euro)
Lungime traseu: 37,4 km
Cost mediu pe kilometru: 154.790.100 lei/km (31,8 milioane euro/km)
Durata contractului:
• 14 luni perioada de proiectare
• 59 luni perioada de execuţie
• 60 luni perioada de garanţie a lucrărilor (5 ani)
Sursa de finanțare: fonduri europene nerambursabile
Principalele lucrări ale acestei secţiuni:
• 95 de poduri și pasaje
• tunel cu două galerii independente în lungime de 1.7 km/ galerie
• nod rutier Cornetu și nod rutier Văleni
• ecoduct în zona localităţii Călineşti
Comisia de Evaluare va analiza ofertele în conformitate cu prevederile documentațiilor de atribuire și cu legislația în vigoare în domeniul achizițiilor publice, mai precizează Ministerul Transporturilor.
Sursa: Digi24
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
PTMZ
CNAIR a lansat licitația pentru proiectarea și execuția secțiunii 2, Boița - Cornetu. Bugetul alocat este cuprins în intervalul 4.635.473.646 - 5.268.944.216,10 RON, cu finanțare europeană prin POIM. Ponderea punctajului:
- 50% preț
- 15% prelungirea lucrărilor de artă, adoptată pentru înlocuirea rambleelor înalte
- 10% durata de execuție a contractului
- 9% perioada de garanție a lucrărilor
- 6% experiența inginerului proiectant de tuneluri
- 6% experiența inginerului proiectant de poduri
- 4% experiența șefului echipei de proiectare
Ca și cea pentru secțiunea 3, este o licitație cu participarea restrânsă, fiind incluse fazele de depunere și evaluare a candidaturilor.
Termene limită:
- depuneri candidaturi: 29 ianuarie 2021
- evaluare candidaturi: 26 februarie 2021
Link E-licitație: http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100108881
CNAIR a lansat licitația pentru proiectarea și execuția secțiunii 2, Boița - Cornetu. Bugetul alocat este cuprins în intervalul 4.635.473.646 - 5.268.944.216,10 RON, cu finanțare europeană prin POIM. Ponderea punctajului:
- 50% preț
- 15% prelungirea lucrărilor de artă, adoptată pentru înlocuirea rambleelor înalte
- 10% durata de execuție a contractului
- 9% perioada de garanție a lucrărilor
- 6% experiența inginerului proiectant de tuneluri
- 6% experiența inginerului proiectant de poduri
- 4% experiența șefului echipei de proiectare
Ca și cea pentru secțiunea 3, este o licitație cu participarea restrânsă, fiind incluse fazele de depunere și evaluare a candidaturilor.
Termene limită:
- depuneri candidaturi: 29 ianuarie 2021
- evaluare candidaturi: 26 februarie 2021
Link E-licitație: http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100108881
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
PTMZ
Licitația pentru secțiunea 4 (Curtea de Argeș - Tigveni) se află în evaluare financiară. Termenul limită pentru evaluări a fost prelungit de la 19 ianuarie la 19 martie.
Link E-licitație: http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100050592
Licitația pentru secțiunea 4 (Curtea de Argeș - Tigveni) se află în evaluare financiară. Termenul limită pentru evaluări a fost prelungit de la 19 ianuarie la 19 martie.
Link E-licitație: http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100050592
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
PTMZ
Licitația a fost suspendată.
PTMZ wrote:
CNAIR a lansat licitația pentru proiectarea și execuția secțiunii 2, Boița - Cornetu. Bugetul alocat este cuprins în intervalul 4.635.473.646 - 5.268.944.216,10 RON, cu finanțare europeană prin POIM. Ponderea punctajului:
- 50% preț
- 15% prelungirea lucrărilor de artă, adoptată pentru înlocuirea rambleelor înalte
- 10% durata de execuție a contractului
- 9% perioada de garanție a lucrărilor
- 6% experiența inginerului proiectant de tuneluri
- 6% experiența inginerului proiectant de poduri
- 4% experiența șefului echipei de proiectare
Ca și cea pentru secțiunea 3, este o licitație cu participarea restrânsă, fiind incluse fazele de depunere și evaluare a candidaturilor.
Termene limită:
- depuneri candidaturi: 29 ianuarie 2021
- evaluare candidaturi: 26 februarie 2021
Link E-licitație: http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100108881
Licitația a fost suspendată.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
PTMZ
Suspendarea licitației pentru secțiunea 2 a fost ridicată. Noile termene sunt:
- depuneri candidaturi: 16 februarie
- evaluare candidaturi: 16 martie.
Suspendarea licitației pentru secțiunea 2 a fost ridicată. Noile termene sunt:
- depuneri candidaturi: 16 februarie
- evaluare candidaturi: 16 martie.
📖 Pagination options