Topic: M5.1 (D.T. - Eroilor): Discuții după inaugurarea tronsonului
1653 posts, 312419 views
📖 Pagination options
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
subway guru
Din principiu solutia cu doua siruri de stalpi e mai eficienta din punct de vedere rezistenta decat solutia cu un singur sir pe mijloc.
bercenicity wrote:
M-am dat si eu cu metroul nou.
Din ce vad trenurile nu sunt echipate cu CBTC-ul Alstom - nu ar trebui sa fie inca un pupitru Alstom pe bordul trenurilor pe langa cel al Bomardier CitiyFlo? Probabil si de aia sunt cate doi mecanici, ca ochiometric merg pe manual cu respectarea semnalelor luminoase.
Eroilor 2 la nivelul peronului nu mi se pare reusita: e inghesuita de stalpi care sunt dublati cu inca niste tabla sa para si mai grosi si de cele cate 3 scari rulante. Poate se putea obtine ceva mai aerisit cu stalpi centrali.
Abatuta dinspre Raul Doamnei spre centru la Romancierilor doar de 30.
Cel mai mult imi place Academia Militara - peron lat, aduce cu Unirii 2. Si Tudor Vladimirescu: cromatic si arcuirea tavanului deasupra liniilor.
La Valea Ialomitei nu inteleg de ce totemurile alea de pe mijlocul peronului au fost puse transversal? Sa avem un obstacol de ocolit?
In rest, de bine. Pluteste, desi pe alocuri parca se aude betonul cum vibreaza 🤷🏻♂️.
Din principiu solutia cu doua siruri de stalpi e mai eficienta din punct de vedere rezistenta decat solutia cu un singur sir pe mijloc.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
Costin
Acolo cel mai probabil este un separator care a fost 'anulat' cu cabluri peste, ei stiu de ce... Practica des intalnita si la STB, uitati-va pe sus pe unde vedeti un separator de segmente de fir, unele sunt anulate cu cabluri peste (astfel asigurand continuitatea electrica a segmentului de fir).
Am vazut asta ieri la Raul Doamnei. Ce este mai exact?
Acolo cel mai probabil este un separator care a fost 'anulat' cu cabluri peste, ei stiu de ce... Practica des intalnita si la STB, uitati-va pe sus pe unde vedeti un separator de segmente de fir, unele sunt anulate cu cabluri peste (astfel asigurand continuitatea electrica a segmentului de fir).
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
subway guru
Corect, asta este, un simplu strap de continuizare electrica.
Singura hiba ar fi ca nu poate fi acoperit si protejat cu profilul izolant.
Se vede clar ca acolo sina a treia e discontinua si in afara de continuizarea electrica au montat si o continuizare mecanica.
Corect, asta este, un simplu strap de continuizare electrica.
Singura hiba ar fi ca nu poate fi acoperit si protejat cu profilul izolant.
Se vede clar ca acolo sina a treia e discontinua si in afara de continuizarea electrica au montat si o continuizare mecanica.
- zapacitu
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
zapacitu
Intrebare de incepator tamp: sina a 3a e un singur conductor sau mai multi? Ca sa inteleg si eu de ce sunt trei strap-uri subtiri in loc de unul gros. Daca erau doua groase intelegeam, redundanta, continuitate etc, insa de ce sunt trei bucati nu inteleg.
Intrebare de incepator tamp: sina a 3a e un singur conductor sau mai multi? Ca sa inteleg si eu de ce sunt trei strap-uri subtiri in loc de unul gros. Daca erau doua groase intelegeam, redundanta, continuitate etc, insa de ce sunt trei bucati nu inteleg.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
subway guru
Rezistenta electrica a unui conductor depinde de material si de sectiunea transversala (de fapt e putin mai complicat de atat). Chiar daca sina a treia e din fier si atunci are nevoie de o sectiune foarte mare iar strapurile sunt din cupru tot trebuie sa aiba si ele o sectiune corespunzatoare intensitatii curentului pe care trebuie sa-l transmita, de aceea sunt mai multe cabluri de sectiune mai mica.
P.S.
Nu prea le ai cu ingineria dupa intrebarile de-a dreptul naive pe care le tot pui!
In toate situatiile se aplica insa legea lui Ohm, esti om cu mine, sunt om cu tine!!!
In forma sa cea mai simpla formula e V/R=I deci trebuie sa ai o rezistenta electrica cat mai mica pentru a asigura o intensitate maxima la o tensiune data in curent continuu asa cum e alimentarea de tractiune la metrou (si la tramvai).
Rezistenta electrica a unui conductor depinde de material si de sectiunea transversala (de fapt e putin mai complicat de atat). Chiar daca sina a treia e din fier si atunci are nevoie de o sectiune foarte mare iar strapurile sunt din cupru tot trebuie sa aiba si ele o sectiune corespunzatoare intensitatii curentului pe care trebuie sa-l transmita, de aceea sunt mai multe cabluri de sectiune mai mica.
P.S.
Nu prea le ai cu ingineria dupa intrebarile de-a dreptul naive pe care le tot pui!
In toate situatiile se aplica insa legea lui Ohm, esti om cu mine, sunt om cu tine!!!
In forma sa cea mai simpla formula e V/R=I deci trebuie sa ai o rezistenta electrica cat mai mica pentru a asigura o intensitate maxima la o tensiune data in curent continuu asa cum e alimentarea de tractiune la metrou (si la tramvai).
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
bercenicity
Poate sunt un pic rautacios. Ca pentru cativa mc de beton (sau ca sa se potriveasca cu schimbatoarele standard) geometria liniei este mediocra la Romancierilor. Sa fie ca la Eroilor 1 cu TDJ-ul de 30 la linia 3 si intrarea tot cu 30 la linia 1? Pe motiv de ce?
Dar pe peron la rulantele de la Eroilor aveam falshbackuri cu Piata Victoriei 2. Iar arhitectura statiei nu se poate savura in intregime pentru ca privelistea este obstructionata.
Nu ma indoiesc ca cu doua randuri de stalpi statia este mai solida. Dar grosimea si inclinarea mi-au dat o snezatie claustrofoba.
Nu inteleg ce inseamna cum bate acul. Daca te referi la cum merge trenul, mi-a parut lent fata de restul retelei.
Sigur se va ridica viteza si o sa poata zbura cand o sa intre in functiune cu CBTC. Si alea 12 minute o sa fie spre 10. Acum vitezele sunt de metrou parizian. Si acceleratiile anemice.
Esti rautacios!
Hai s-o luam metodic...
Sunt 2 persoane (mecanic si ajutor de mecanic) ca nah ajutorul vede ce trebuie sa zareasca-n oglinda, si in cele trei monitoare suprapuse, mecanicul. Sa-si faca si ei mana, pentru mai incolo,...sa trecem peste!
E2 e cea mai deosebita statie dintre toate cele edificate pana acum cu o singura exceptie...TITAN! Parerea mea! Cea mai lunga rulanta din Bucuresti e la E2!
De ce omiti sa simti ca si calator cum bate ”acul”?! Suna si-l simti altfel pe M5.1 (vezi Favorit, unde e macaz in X, deci e pe ambele parti ”deranjul”)!
Sigur se va ridica pragul de viteza, odata cu ”slefuirea” liniei! (Si plecarea din Eroilor 2 e cu 40, si, cu toate astea, pana-n Brancusi faci doar 12 minute!)
Ai mai avut asa ceva?! SIGUR NOP!
Poate sunt un pic rautacios. Ca pentru cativa mc de beton (sau ca sa se potriveasca cu schimbatoarele standard) geometria liniei este mediocra la Romancierilor. Sa fie ca la Eroilor 1 cu TDJ-ul de 30 la linia 3 si intrarea tot cu 30 la linia 1? Pe motiv de ce?
Dar pe peron la rulantele de la Eroilor aveam falshbackuri cu Piata Victoriei 2. Iar arhitectura statiei nu se poate savura in intregime pentru ca privelistea este obstructionata.
Nu ma indoiesc ca cu doua randuri de stalpi statia este mai solida. Dar grosimea si inclinarea mi-au dat o snezatie claustrofoba.
Nu inteleg ce inseamna cum bate acul. Daca te referi la cum merge trenul, mi-a parut lent fata de restul retelei.
Sigur se va ridica viteza si o sa poata zbura cand o sa intre in functiune cu CBTC. Si alea 12 minute o sa fie spre 10. Acum vitezele sunt de metrou parizian. Si acceleratiile anemice.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
sab
Problema de rezistență se pune mai acut la E2, unde stâlpii sunt înclinați. Mai putin la castravete, unde s-au trântit brusc niste stâlpi pe mijloc, de n-a mai incaput cea de-a treia rulanta...
subway guru wrote:bercenicity wrote:
Din principiu solutia cu doua siruri de stalpi e mai eficienta din punct de vedere rezistenta decat solutia cu un singur sir pe mijloc.
Problema de rezistență se pune mai acut la E2, unde stâlpii sunt înclinați. Mai putin la castravete, unde s-au trântit brusc niste stâlpi pe mijloc, de n-a mai incaput cea de-a treia rulanta...
- CataOT
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
CataOT
Referitor la accesul cu tavanul ''jos'' , nu este o stire si se poate trai bine mersi. Dar chiar bate bine la ochi ca pe margini , spre pereti sunt doi suporti pentru camerele video (teava zdravana-indoita ) si camera este pusa cam la 1.6 metri de podea. Daca nu esti atent si mergi pe margine iti zdruncini serios capul. Dar sunt sigur ca ''dispecerul de paza'' are o imagine buna in vreun decolteu de distinsa calatoare.
Referitor la accesul cu tavanul ''jos'' , nu este o stire si se poate trai bine mersi. Dar chiar bate bine la ochi ca pe margini , spre pereti sunt doi suporti pentru camerele video (teava zdravana-indoita ) si camera este pusa cam la 1.6 metri de podea. Daca nu esti atent si mergi pe margine iti zdruncini serios capul. Dar sunt sigur ca ''dispecerul de paza'' are o imagine buna in vreun decolteu de distinsa calatoare.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
subway guru
Mie mi-a atras atentia un mic detaliu, acele carari verzi marcate la nivelul caii pentru personalul de exploatare.
Mie mi-a atras atentia un mic detaliu, acele carari verzi marcate la nivelul caii pentru personalul de exploatare.
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
sab
Si poate pentru noi, in caz de urgenta...
Si poate pentru noi, in caz de urgenta...
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
subway guru
Da, in caz ca Doamne fereste se blocheaza trenul in tunel si trebuie evacuati pasagerii pedestru.
In alta ordine de idei m-as amuza grozav sa-l vad pe baschetbalistul nostru calatorind cu metroul londonez...
Da, in caz ca Doamne fereste se blocheaza trenul in tunel si trebuie evacuati pasagerii pedestru.
In alta ordine de idei m-as amuza grozav sa-l vad pe baschetbalistul nostru calatorind cu metroul londonez...
- George
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
George
Sunt realmente încântat de M 5 şi dispus să trec cu vederea chestiuni....totuşi, cred că e bine să semnalăm de la început derapajele şi scăderile de ştachetă, ca să nu-şi facă loc (atât de repede!) cunoscutul merge şi aşa...adică prost:
- azi pe la ora 11 am intrat la Brâncuşi, informaţia era că metroul vine în 5 minute; a venit în 10 (afişaj inexact). Când a venit trecuseră 20 de minute de la cel anterior, staţia era plină. 20 de minute!
- am coborât la Tudor Vladimirescu, pe tronsonul comun, lăsat ceva acolo, reintrat la 11.49 (plecase recent un metrou, să zicem la 11.48, semnalul era roşu). Informaţia era 11.55. Am stat (dacă ştiam că e inexact mergeam la Favorit, pe jos e oricum super aproape). Afişajul s-a tot modificat, până la urmă trenul a venit la 12.00.
Asta înseamnă că pe tronsonul comun s-a circulat la interval de 12 minute (!!) şi deci la peste 20 min pe ramuri (!!) inacceptabil oricum o dăm.
La TV şi, mai grav, la E 2 nu funcţiona o scară rulantă. La TV singura, la E 2 una din două.
În vremuri de pandemie este esenţial să eviţi aglomeraţia şi buluceala la ieşirea din E 2, toată lumea se îmbulzea pe singura scară funcţională. MI SE PARE INADMISIBIL SĂ NU FUNCŢIONEZE TOATE, măcar la acea staţie, ŞI ASTA LA 2 ZILE DE LA INAUGURARE!
La ieşirea vălurită, spre Piaţa Operei, paznicul spărgea semniţe ÎN MIJLOCUL CULOARULUI cu masca pe bărbie.
E prea mult personal şi deja am sentimentul că în unele staţii sunt mai mulţi salariaţi decât călători, dar aceştia trebuie educaţi să se poarte civilizat şi nu ca pe tarlaua lor personală.
Da, e greu cu mentalitatea de servire a publicului în ţara noastră...şi mai ales în Bucureşti!
Deci:
- să se respecte măcar graficul ăla infect cu 9 min tronson comun/18 pe ramuri în afara orelor de vârf;
- să se afişeze orele de plecare din staţia terminus, asta se poate la asemenea intervale de mocăniţă; acest interval de început e vital pentru că acum publicul decide dacă se va baza sau nu pe metrou!
- să funcţioneze toate scările rulante şi să nu începem din start cu compromisurile şi lipsa de civilizaţie.
Sunt realmente încântat de M 5 şi dispus să trec cu vederea chestiuni....totuşi, cred că e bine să semnalăm de la început derapajele şi scăderile de ştachetă, ca să nu-şi facă loc (atât de repede!) cunoscutul merge şi aşa...adică prost:
- azi pe la ora 11 am intrat la Brâncuşi, informaţia era că metroul vine în 5 minute; a venit în 10 (afişaj inexact). Când a venit trecuseră 20 de minute de la cel anterior, staţia era plină. 20 de minute!
- am coborât la Tudor Vladimirescu, pe tronsonul comun, lăsat ceva acolo, reintrat la 11.49 (plecase recent un metrou, să zicem la 11.48, semnalul era roşu). Informaţia era 11.55. Am stat (dacă ştiam că e inexact mergeam la Favorit, pe jos e oricum super aproape). Afişajul s-a tot modificat, până la urmă trenul a venit la 12.00.
Asta înseamnă că pe tronsonul comun s-a circulat la interval de 12 minute (!!) şi deci la peste 20 min pe ramuri (!!) inacceptabil oricum o dăm.
La TV şi, mai grav, la E 2 nu funcţiona o scară rulantă. La TV singura, la E 2 una din două.
În vremuri de pandemie este esenţial să eviţi aglomeraţia şi buluceala la ieşirea din E 2, toată lumea se îmbulzea pe singura scară funcţională. MI SE PARE INADMISIBIL SĂ NU FUNCŢIONEZE TOATE, măcar la acea staţie, ŞI ASTA LA 2 ZILE DE LA INAUGURARE!
La ieşirea vălurită, spre Piaţa Operei, paznicul spărgea semniţe ÎN MIJLOCUL CULOARULUI cu masca pe bărbie.
E prea mult personal şi deja am sentimentul că în unele staţii sunt mai mulţi salariaţi decât călători, dar aceştia trebuie educaţi să se poarte civilizat şi nu ca pe tarlaua lor personală.
Da, e greu cu mentalitatea de servire a publicului în ţara noastră...şi mai ales în Bucureşti!
Deci:
- să se respecte măcar graficul ăla infect cu 9 min tronson comun/18 pe ramuri în afara orelor de vârf;
- să se afişeze orele de plecare din staţia terminus, asta se poate la asemenea intervale de mocăniţă; acest interval de început e vital pentru că acum publicul decide dacă se va baza sau nu pe metrou!
- să funcţioneze toate scările rulante şi să nu începem din start cu compromisurile şi lipsa de civilizaţie.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
subway guru
Perfect de acord cu punctul acesta de vedere si-l sustin si eu cu tarie, de aceea v-am si invitat insistent sa raportati orice vi se pare in neregula!
Perfect de acord cu punctul acesta de vedere si-l sustin si eu cu tarie, de aceea v-am si invitat insistent sa raportati orice vi se pare in neregula!
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului
sab
@ George
Asa functioneaza afisajul, se afiseaza același grafic in fiecare zi, care se ajusteaza pe masura ce pleacă un tren de la capăt. La 18 minute intre trenuri, la Brâncuși nu iti va arată niciodată realitatea către oraș, asa cum pe M3 nu arata corect niciodata la Pacii sau Gorjului.
Cred si la Tudor Vladimirescu, dat fiind intervalul minim de 9 min intre trenuri, nu are cum să arate realitatea, pentru ca nu trec 9 min de la Eroilor la TV.
@ George
Asa functioneaza afisajul, se afiseaza același grafic in fiecare zi, care se ajusteaza pe masura ce pleacă un tren de la capăt. La 18 minute intre trenuri, la Brâncuși nu iti va arată niciodată realitatea către oraș, asa cum pe M3 nu arata corect niciodata la Pacii sau Gorjului.
Cred si la Tudor Vladimirescu, dat fiind intervalul minim de 9 min intre trenuri, nu are cum să arate realitatea, pentru ca nu trec 9 min de la Eroilor la TV.
📖 Pagination options