Topic: Știri și articole din presă
132 posts, 52665 views
📖 Pagination options
- misterr
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
misterr
Primăria Capitalei, dată în judecată după debutul lucrărilor la Pasajul Doamna Ghica
Click pe imagine pentru video:
La mai puțin de o săptămână de la semnarea actelor pentru ridicarea unui pasaj în rondul de la Doamna Ghica, locuitorii din această zonă a Bucureștiului au anunțat că dau Primăria în judecată.
Chiar dacă sunt conștienți că acolo este nevoie de o soluție pentru fluidizarea traficului, ei sunt nemulțumiți că nu au fost consultați înainte să fie tăiați peste 200 de arbori și să înceapă lucrările.
Oamenii se tem că pasarela va fi prea aproape de ferestrele lor și spun că un pasaj subteran ar fi rezolvat cu adevărat problema.
Martor: “Acum că aţi venit să ne luaţi interviu au venit să ne ameninţe că dau cu basculanta peste noi. Ce ziceţi, e ok?
Aşa au fost primiţi vineri câţiva locatari pe şantierul deschis luni în zona rondului de la Doamna Ghica, din Sectorul 2 al Capitalei. Deocamdată, compania de construcţii a primăriei Capitalei pregăteşte terenul pentru ca în intersecţie să fie un ridicat un pasaj. Au fost tăiaţi copaci, sunt trasate linii şi mutate utilaje.
Localnic: “Aici erau copaci tineri, puşi acum un an. I-au ras pe toţi.”
Dan Trifu, ecologistă: “Este un dezastru ecologic ce se întâmplă aici. Această zonă este oricum extrem de poluată, calitatea aerului e foarte proastă.”
În urma scrisorii trimise de locatari, primăria Capitalei a trimis un comunicat de presă în care a anunţat că în locul celor 225 de copaci tăiaţi vor fi plantaţi alţi 660.
Doar că Primăria specifică faptul că în zona pasajului vor fi replantaţi numai 84 de arbori. Restul până la 600 vor fi plantaţi pe Bulevardul George Coşbuc, Unirii, Libertăţii şi pe alte străzi din Capitală.
Defrişările nu sunt singura problemă a locatarilor din această zonă. Oamenii s-au unit şi vor da în judecată Primăria Capitalei, pentru că, susţin ei, părerea lor nu a fost ascultată.
Locatar: “Suntem de acord să se facă pasaj, dar un pasaj subteran, civilizat, ca în orice ţară europeană.”
Locatar: “Nu vreau să mă trezesc cu maşinile în sufragerie.”
Locatar: “Nu ne-a băgat nimeni în seamă, de parcă ei sunt stăpânii noştri, nu noi ai lor.”
În acelaşi comunicat, primăria a dat asigurări că pasajul este o soluţie extrem de utilă pentru Bucureşti şi are autorizaţie. Cât despre locurile de parcare distruse acum, municipalitatea spune că se vor construi tot atâtea.
Termenul pentru execuţia pasajului este de un an, un termen optimist dacă stăm să analizăm stadiul altor lucrări din Capitală. De exemplu, primăria a promis că lărgirea Şoselei Fabrica de Glucoză va fi gata în august, dar mai sunt încă multe de făcut.
Primăria Capitalei, dată în judecată după debutul lucrărilor la Pasajul Doamna Ghica
Click pe imagine pentru video:
La mai puțin de o săptămână de la semnarea actelor pentru ridicarea unui pasaj în rondul de la Doamna Ghica, locuitorii din această zonă a Bucureștiului au anunțat că dau Primăria în judecată.
Chiar dacă sunt conștienți că acolo este nevoie de o soluție pentru fluidizarea traficului, ei sunt nemulțumiți că nu au fost consultați înainte să fie tăiați peste 200 de arbori și să înceapă lucrările.
Oamenii se tem că pasarela va fi prea aproape de ferestrele lor și spun că un pasaj subteran ar fi rezolvat cu adevărat problema.
Martor: “Acum că aţi venit să ne luaţi interviu au venit să ne ameninţe că dau cu basculanta peste noi. Ce ziceţi, e ok?
Aşa au fost primiţi vineri câţiva locatari pe şantierul deschis luni în zona rondului de la Doamna Ghica, din Sectorul 2 al Capitalei. Deocamdată, compania de construcţii a primăriei Capitalei pregăteşte terenul pentru ca în intersecţie să fie un ridicat un pasaj. Au fost tăiaţi copaci, sunt trasate linii şi mutate utilaje.
Localnic: “Aici erau copaci tineri, puşi acum un an. I-au ras pe toţi.”
Dan Trifu, ecologistă: “Este un dezastru ecologic ce se întâmplă aici. Această zonă este oricum extrem de poluată, calitatea aerului e foarte proastă.”
În urma scrisorii trimise de locatari, primăria Capitalei a trimis un comunicat de presă în care a anunţat că în locul celor 225 de copaci tăiaţi vor fi plantaţi alţi 660.
Doar că Primăria specifică faptul că în zona pasajului vor fi replantaţi numai 84 de arbori. Restul până la 600 vor fi plantaţi pe Bulevardul George Coşbuc, Unirii, Libertăţii şi pe alte străzi din Capitală.
Defrişările nu sunt singura problemă a locatarilor din această zonă. Oamenii s-au unit şi vor da în judecată Primăria Capitalei, pentru că, susţin ei, părerea lor nu a fost ascultată.
Locatar: “Suntem de acord să se facă pasaj, dar un pasaj subteran, civilizat, ca în orice ţară europeană.”
Locatar: “Nu vreau să mă trezesc cu maşinile în sufragerie.”
Locatar: “Nu ne-a băgat nimeni în seamă, de parcă ei sunt stăpânii noştri, nu noi ai lor.”
În acelaşi comunicat, primăria a dat asigurări că pasajul este o soluţie extrem de utilă pentru Bucureşti şi are autorizaţie. Cât despre locurile de parcare distruse acum, municipalitatea spune că se vor construi tot atâtea.
Termenul pentru execuţia pasajului este de un an, un termen optimist dacă stăm să analizăm stadiul altor lucrări din Capitală. De exemplu, primăria a promis că lărgirea Şoselei Fabrica de Glucoză va fi gata în august, dar mai sunt încă multe de făcut.
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
Cristi N
Alexandru Nicolae Panaitescu
Conversation Starter · 2 hrs
INTERVENŢIILE URBANISTICE DIN INTERSECŢIA DOAMNA GHICA-COLENTINA (1-pasaj rutier suprateran şi 2-extinderea bisericii din zonă) au făcut obiectul unei dezbateri profesionale desfăşurate în 10 octombrie 2019 la Filiala Bucureşti a Ordinului Arhitecţilor din România-OAR, organizată de preşedintele acesteia, domnul arh. Emil Ivănescu, la care a participat şi domnul Ştefan Dumitraşcu, arhitectul şef al Capitalei.
Principalele probleme ridicate, chiar dacă multe n-au primit un răspuns imediat, au fost printre altele:
- lipsa unui studiu de impact privind consecinţele generate de lucărările deja începute sau avute în vedere, cu analizarea aspectelor legate de protecţia mediului, a spaţilor verzi şi-a vecinăţilor (cum ar fi agresivitate apropierii circulaţiei rutiere de blocurile cu apartamente la parter), asigurarea parcajelor etc.
- documentaţiile de urbanism referitoare la cele două intervenţii avute în vedere în zonă nu sunt coordonate între ele, astfel în planul urbanistic privind pasajul rutier nu apare eventuala anexă propusă la biserică, dar nici posibilitatea amplasării altor parcaje de reşedinţă care să le înlocuiască pe cele desfiinţate pentru realizarea pasajului, similar în documentaţia pentru anexa bisericii este uitat pasajul; referitor la realizarea anexei bisericii s-au dat asigurări că momentan iniţiativa ar fi totuşi stopată;
- oportunitatea soluţiei supraterane a pasajului rutier, în genaral înclinându-se spre o soluţie subterană pe direcţia Şoselei Colentina, chiar dacă mult mai dificilă şi foarte scumpă;
- ignorarea în totalitate a unui studiu de arhitectură prin care să se asigure o încadrare armonioasă a construcţilor propuse în cadrul construit existent, care are o valoare recunoscută; conformarea pasajului aşa cum rezultă din studiul de fezabilitate (care nu cuprinde un capitol de arhitectură, aşa cum ar fi fost normal), publicat pe site-ul PMB, este strict inginerească, fără valoare arhitecturală, astfel că în plin oraş va apare un pod de tip autostradă, complet străin de vecinătăţile construite pe care le agresează, opturând, printre altele, perspectiva pe direcţia Obor-Str. Doamna Ghica, dar şi-n lungul acesteia, atât când se va veni din Pantelimon, dar şi din Pipera;
- lipsa unei informării corecte şi elocvente; în acest sens s-a propus organizare în imediata proximitate a şantierului a unui punct de informare de tip pavilion, în care să se prezinte planşe detaliate, inclusiv o machetă a lucrării, dându-se ca exemplu practica curentă din alte ţări europene folosită la informarea celor interesaţi de lucrările importante care sunt în curs de realizare din fonduri publice.
Detalierea întâlnirii urmează să apară la începutul săptămânii viitoare pe site-ul Filialei OAR Bucureşti, pe care vă invit să-l consultaţi.
Sursa: Link
Alexandru Nicolae Panaitescu
Conversation Starter · 2 hrs
INTERVENŢIILE URBANISTICE DIN INTERSECŢIA DOAMNA GHICA-COLENTINA (1-pasaj rutier suprateran şi 2-extinderea bisericii din zonă) au făcut obiectul unei dezbateri profesionale desfăşurate în 10 octombrie 2019 la Filiala Bucureşti a Ordinului Arhitecţilor din România-OAR, organizată de preşedintele acesteia, domnul arh. Emil Ivănescu, la care a participat şi domnul Ştefan Dumitraşcu, arhitectul şef al Capitalei.
Principalele probleme ridicate, chiar dacă multe n-au primit un răspuns imediat, au fost printre altele:
- lipsa unui studiu de impact privind consecinţele generate de lucărările deja începute sau avute în vedere, cu analizarea aspectelor legate de protecţia mediului, a spaţilor verzi şi-a vecinăţilor (cum ar fi agresivitate apropierii circulaţiei rutiere de blocurile cu apartamente la parter), asigurarea parcajelor etc.
- documentaţiile de urbanism referitoare la cele două intervenţii avute în vedere în zonă nu sunt coordonate între ele, astfel în planul urbanistic privind pasajul rutier nu apare eventuala anexă propusă la biserică, dar nici posibilitatea amplasării altor parcaje de reşedinţă care să le înlocuiască pe cele desfiinţate pentru realizarea pasajului, similar în documentaţia pentru anexa bisericii este uitat pasajul; referitor la realizarea anexei bisericii s-au dat asigurări că momentan iniţiativa ar fi totuşi stopată;
- oportunitatea soluţiei supraterane a pasajului rutier, în genaral înclinându-se spre o soluţie subterană pe direcţia Şoselei Colentina, chiar dacă mult mai dificilă şi foarte scumpă;
- ignorarea în totalitate a unui studiu de arhitectură prin care să se asigure o încadrare armonioasă a construcţilor propuse în cadrul construit existent, care are o valoare recunoscută; conformarea pasajului aşa cum rezultă din studiul de fezabilitate (care nu cuprinde un capitol de arhitectură, aşa cum ar fi fost normal), publicat pe site-ul PMB, este strict inginerească, fără valoare arhitecturală, astfel că în plin oraş va apare un pod de tip autostradă, complet străin de vecinătăţile construite pe care le agresează, opturând, printre altele, perspectiva pe direcţia Obor-Str. Doamna Ghica, dar şi-n lungul acesteia, atât când se va veni din Pantelimon, dar şi din Pipera;
- lipsa unei informării corecte şi elocvente; în acest sens s-a propus organizare în imediata proximitate a şantierului a unui punct de informare de tip pavilion, în care să se prezinte planşe detaliate, inclusiv o machetă a lucrării, dându-se ca exemplu practica curentă din alte ţări europene folosită la informarea celor interesaţi de lucrările importante care sunt în curs de realizare din fonduri publice.
Detalierea întâlnirii urmează să apară la începutul săptămânii viitoare pe site-ul Filialei OAR Bucureşti, pe care vă invit să-l consultaţi.
Sursa: Link
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
Cristi N
14 octombrie 2019 • Agenda O.A.R. București
Dezbatere profesională privind intervențiile din zona Doamna Ghica
OAR București a lansat, anul acesta, programul „Forum București” în cadrul Anualei de Arhitectură 2019, prin care organizează întâlniri și dezbateri profesional-publice despre contextul și intervențiile arhitectural-urbanistice din Capitală.
Pe data de 10 octombrie 2019, OAR București a inițiat o dezbatere profesională legată de intervențiile din zona Doamna Ghica, intersecția fiind una dintre cele mai aglomerate din București. La întâlnire, a participat Arhitectul Șef al Capitalei, domnul Ștefan Dumitrașcu, alături de arhitecți din Filiala București, și arhitecți din Consiliul Teritorial OARB. Domnul arhitect Ștefan Dumitrașcu a avut amabilitatea să răspundă diferitelor întrebări legate de intervențiile din zona Doamna Ghica. Aceste intervenții au născut ample discuții în rândul comunității din zonă, care dorește să cunoască mai multe detalii despre proiectul pasajului.
La întâlnire s-a evidențiat faptul că oportunitatea intervențiilor a apărut încă din anii 2007-2008, când s-a discutat pentru prima dată de realizarea unui pasaj care să fluidizeze zona, și care să se înscrie în realizarea axelor Pipera, Pantelimon și cartierul Titan.
A fost menționat faptul că întreagă intersecție a fost concepută și proiectată, în anii ’70-’80, într-un raport corect de ordin urbanistic și arhitectural, și de aceea orice intervenție ulterioară care nu ține cont de aceste valori, poate dăuna locului. Cu toate acestea, rezolvarea traficului se impune în mod direct, ca o necesitate a zonei. Necesitate de natură chiar istorică, fiindcă urbanistul Cincinat Sfințescu indica la începutul secolului al XX-lea necesitarea refacerii tramei stradale întrerupte de calea ferată de la Gara de Nord prin îngroparea șinelor, nu prin realizarea de pasaje supraterane și susținea multiplicarea numărului de inele de centură care sa împiedice tranzitul mașinilor prin centru, nu să îl favorizeze, așa cum au fost și incluse în planurile de sistematizare din 1921 sau 1935.
În același timp, la nivelul contextului citadin, Bucureștiul, a avut, începând cu anul 1909, primele piste de biciclete ca o măsură și o atenție față de calitatea de zi cu zi a vieții urbane. Zona Doamna Ghica, a beneficiat de o pistă de biciclete în plină perioada comunistă, anii ’70, care a supraviețuit până în anii 2008-2010 (a dispărut o dată cu lărgirea axei Bucur Obor/Colentina).
Revenind în prezent, dezvoltarea zonei Pipera ca principal pol de business al Capitalei, a dus un aflux de persoane și trafic fără precedent, resimțit puternic în aria intersecției Doamna Ghica. Această încărcare se suprapune peste traficul obișnuit din zona Colentina. Problemele create de suprapuneri sunt majore și necesită rezolvarea lor. Cu toate acestea, s-a atras atenția cu privire la pericolul realizării mult prea multor pasaje supraterane care ar putea, într-un orizont mai lung de timp, să dăuneze și nu să rezolve problemele orașului. Această îngrijorare a fost expusă de toți arhitecții aflați la întâlnire. Deși, intervenția în zona Doamna Ghica este o necesitate, au fost ridicate întrebări cu privire la alegerea axului dezvoltării, precum și la poziționarea ei, supraterană versus subterană.
Au fost exprimate principalele probleme și îngrijorări ridicate de locatarii din zonă: dispariția parcajelor, dispariția copacilor din zona, eventuala construcție a unui corp nou/anexă a bisericii. Problema calității locuirii în zonă și a modului în care acest pasaj va afecta locuințele aflate în proximitatea intervențiilor este foarte importantă.
De asemenea, a fost ridicată în mod unanim problema informării publice cu privire la detaliile proiectului și al design-ului pasajului. Au fost date ca exemplu diferite moduri de informare publică realizate în alte orașe europene, cu privire la proiecte majore de infrastructură. A fost expus faptul că oamenii înțeleg prea puțin planurile printate și au nevoie de o explicare mai directă și mai clară a propunerilor. A fost criticată imaginea pasajului apărută în media, ca nefiind una profesionistă, fiind insensibilă la contextul uman și urban al locului și care trebuie îmbunătățită.
Arhitecții aflați la întâlnire au menționat necesitatea realizării unor studii și materiale bine documentate legate atât de oportunitatea și modul intervențiilor, precum și de calitatea arhitecturală a obiectului propus, cu respectarea procedurilor legale.
Fiind o primă întâlnire pe acest subiect, domnul Dumitrașcu a precizat că problemele ridicate sunt corecte și că o detaliere și o informare asupra proiectului va fi realizată în scurt timp. De asemenea, invită organizația profesională să urmărească modul cum evoluează acest proiect și să facă propuneri de idei prin care acesta poate fi îmbunătățit pentru o implementare benefică în zonă.
În acest sens, a fost menționată posibilitatea realizării unui concurs de soluții pentru definitivarea design-ului pasajului.
La întâlnire au participat arhitecții: Emil Ivănescu, Rodica și Alexandru Panaitescu, Ștefan Dumitrașcu, Matei Bogoescu, Mihail Munteanu, Bogdan Andrei Fezi, Mircea Ochinciuc, Radu Busuioceanu, Dan Baciu, Cătălin Berescu și Dan Marin.
Dezbaterea face parte din programul „Forum București”, din cadrul Anualei de Arhitectură București 2019, prin care OAR București pune în discuție diferite acțiuni și proiecte care privesc contextul urban și arhitectural al Bucureștiului.
Materialele prezentate au fost realizate și puse la dispoziție de arh. Alexandru Panaitescu
Sursa: link
14 octombrie 2019 • Agenda O.A.R. București
Dezbatere profesională privind intervențiile din zona Doamna Ghica
OAR București a lansat, anul acesta, programul „Forum București” în cadrul Anualei de Arhitectură 2019, prin care organizează întâlniri și dezbateri profesional-publice despre contextul și intervențiile arhitectural-urbanistice din Capitală.
Pe data de 10 octombrie 2019, OAR București a inițiat o dezbatere profesională legată de intervențiile din zona Doamna Ghica, intersecția fiind una dintre cele mai aglomerate din București. La întâlnire, a participat Arhitectul Șef al Capitalei, domnul Ștefan Dumitrașcu, alături de arhitecți din Filiala București, și arhitecți din Consiliul Teritorial OARB. Domnul arhitect Ștefan Dumitrașcu a avut amabilitatea să răspundă diferitelor întrebări legate de intervențiile din zona Doamna Ghica. Aceste intervenții au născut ample discuții în rândul comunității din zonă, care dorește să cunoască mai multe detalii despre proiectul pasajului.
La întâlnire s-a evidențiat faptul că oportunitatea intervențiilor a apărut încă din anii 2007-2008, când s-a discutat pentru prima dată de realizarea unui pasaj care să fluidizeze zona, și care să se înscrie în realizarea axelor Pipera, Pantelimon și cartierul Titan.
A fost menționat faptul că întreagă intersecție a fost concepută și proiectată, în anii ’70-’80, într-un raport corect de ordin urbanistic și arhitectural, și de aceea orice intervenție ulterioară care nu ține cont de aceste valori, poate dăuna locului. Cu toate acestea, rezolvarea traficului se impune în mod direct, ca o necesitate a zonei. Necesitate de natură chiar istorică, fiindcă urbanistul Cincinat Sfințescu indica la începutul secolului al XX-lea necesitarea refacerii tramei stradale întrerupte de calea ferată de la Gara de Nord prin îngroparea șinelor, nu prin realizarea de pasaje supraterane și susținea multiplicarea numărului de inele de centură care sa împiedice tranzitul mașinilor prin centru, nu să îl favorizeze, așa cum au fost și incluse în planurile de sistematizare din 1921 sau 1935.
În același timp, la nivelul contextului citadin, Bucureștiul, a avut, începând cu anul 1909, primele piste de biciclete ca o măsură și o atenție față de calitatea de zi cu zi a vieții urbane. Zona Doamna Ghica, a beneficiat de o pistă de biciclete în plină perioada comunistă, anii ’70, care a supraviețuit până în anii 2008-2010 (a dispărut o dată cu lărgirea axei Bucur Obor/Colentina).
Revenind în prezent, dezvoltarea zonei Pipera ca principal pol de business al Capitalei, a dus un aflux de persoane și trafic fără precedent, resimțit puternic în aria intersecției Doamna Ghica. Această încărcare se suprapune peste traficul obișnuit din zona Colentina. Problemele create de suprapuneri sunt majore și necesită rezolvarea lor. Cu toate acestea, s-a atras atenția cu privire la pericolul realizării mult prea multor pasaje supraterane care ar putea, într-un orizont mai lung de timp, să dăuneze și nu să rezolve problemele orașului. Această îngrijorare a fost expusă de toți arhitecții aflați la întâlnire. Deși, intervenția în zona Doamna Ghica este o necesitate, au fost ridicate întrebări cu privire la alegerea axului dezvoltării, precum și la poziționarea ei, supraterană versus subterană.
Au fost exprimate principalele probleme și îngrijorări ridicate de locatarii din zonă: dispariția parcajelor, dispariția copacilor din zona, eventuala construcție a unui corp nou/anexă a bisericii. Problema calității locuirii în zonă și a modului în care acest pasaj va afecta locuințele aflate în proximitatea intervențiilor este foarte importantă.
De asemenea, a fost ridicată în mod unanim problema informării publice cu privire la detaliile proiectului și al design-ului pasajului. Au fost date ca exemplu diferite moduri de informare publică realizate în alte orașe europene, cu privire la proiecte majore de infrastructură. A fost expus faptul că oamenii înțeleg prea puțin planurile printate și au nevoie de o explicare mai directă și mai clară a propunerilor. A fost criticată imaginea pasajului apărută în media, ca nefiind una profesionistă, fiind insensibilă la contextul uman și urban al locului și care trebuie îmbunătățită.
Arhitecții aflați la întâlnire au menționat necesitatea realizării unor studii și materiale bine documentate legate atât de oportunitatea și modul intervențiilor, precum și de calitatea arhitecturală a obiectului propus, cu respectarea procedurilor legale.
Fiind o primă întâlnire pe acest subiect, domnul Dumitrașcu a precizat că problemele ridicate sunt corecte și că o detaliere și o informare asupra proiectului va fi realizată în scurt timp. De asemenea, invită organizația profesională să urmărească modul cum evoluează acest proiect și să facă propuneri de idei prin care acesta poate fi îmbunătățit pentru o implementare benefică în zonă.
În acest sens, a fost menționată posibilitatea realizării unui concurs de soluții pentru definitivarea design-ului pasajului.
La întâlnire au participat arhitecții: Emil Ivănescu, Rodica și Alexandru Panaitescu, Ștefan Dumitrașcu, Matei Bogoescu, Mihail Munteanu, Bogdan Andrei Fezi, Mircea Ochinciuc, Radu Busuioceanu, Dan Baciu, Cătălin Berescu și Dan Marin.
Dezbaterea face parte din programul „Forum București”, din cadrul Anualei de Arhitectură București 2019, prin care OAR București pune în discuție diferite acțiuni și proiecte care privesc contextul urban și arhitectural al Bucureștiului.
Materialele prezentate au fost realizate și puse la dispoziție de arh. Alexandru Panaitescu
Sursa: link
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
Cristi N
Pe site-ul PMB a aparut ordinea de zi a sedintei CGMB din data 14 noiembrie si la punctul 6 avem urmatorul proiect. Link
Partea interesanta apare la raportul Directiei de Infrastructura unde avem capitolul: Solutia tehnica modificata din PT. Pe scurt avem asa:
- tablier metalic - grinda cu zabrele si cale de rulare sus,
- 3 deschideri de 65+80+65m
- parapete de beton intre sensuri H4b-W6 (cel mai ridicat nivel de protectie) - cred ca e o greseala aici
- parapete metalice H4b-W6 (cel mai ridicat nivel de protectie)
- dimensionarea pasajului ia in calcul amplasarea unei linii de tramvai in ax separata de carosabil prin borduri inalte
Pe site-ul PMB a aparut ordinea de zi a sedintei CGMB din data 14 noiembrie si la punctul 6 avem urmatorul proiect. Link
6. Proiect de hotărâre privind modificarea anexei nr. 1 din Hotărârea Consiliului General al Municipiului București nr. 4/31.01.2019 pentru aprobarea indicatorilor tehnico – economici aferenți obiectivului de investiții ”Pasaj Doamna Ghica” Inițiator – Primarul General al Municipiului București Comisii: - Comisia Economică, Buget, Finanțe - Comisia Juridică şi de Disciplină
Partea interesanta apare la raportul Directiei de Infrastructura unde avem capitolul: Solutia tehnica modificata din PT. Pe scurt avem asa:
- tablier metalic - grinda cu zabrele si cale de rulare sus,
- 3 deschideri de 65+80+65m
- parapete de beton intre sensuri H4b-W6 (cel mai ridicat nivel de protectie) - cred ca e o greseala aici
- parapete metalice H4b-W6 (cel mai ridicat nivel de protectie)
- dimensionarea pasajului ia in calcul amplasarea unei linii de tramvai in ax separata de carosabil prin borduri inalte
Indicatori Dna Ghica.pdf
Indicatori Dna Ghica.pdf (992.3 KB; downloaded 472 times)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
andrei11
Observație.
Vezi că încalci regulamentul, publică te rog și reportajul sau dacă e prea lung pasaje reprezentative. Dacă nu șterg linkul ca să nu te alegi cu o sancțiune.
Logica e simplă, reportajul poate să dispară de pe net la un moment dat și atunci ce faci cu linkul tău ?
Mulțumesc.
Punctul 20 din Regulament. Sunt convins că l-ai citit !
Observație.
Vezi că încalci regulamentul, publică te rog și reportajul sau dacă e prea lung pasaje reprezentative. Dacă nu șterg linkul ca să nu te alegi cu o sancțiune.
Logica e simplă, reportajul poate să dispară de pe net la un moment dat și atunci ce faci cu linkul tău ?
Mulțumesc.
Punctul 20 din Regulament. Sunt convins că l-ai citit !
- URANUS
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
URANUS
Sursa: ziare.com
http://m.ziare.com/social/anul-a-incepu ... 20-1596206
Anul a inceput fara chef la Pasajul Doamna Ghica. Se mai finalizeaza lucrarile la timp, in 2020?
Pasajul Doamna Ghica ar urma sa fie gata pana la finele acestui an, in ciuda faptului ca in ianuarie muncitorii au lucrat mai lent, sustine Marius Coaje, consilierul pe probleme de infrastructura al Gabrielei Firea.
Ideea constructiei unui pasaj rutier suprateran care sa treaca peste intersectia strazii Doamna Ghica cu soseaua Colentina nu e noua, ci dateaza inca de prin anul 2007. Rand pe rand, primarii Capitalei au tot promis ca vor construi pasajul, dar niciunul nu s-a tinut de cuvant.
La un moment dat, s-a facut chiar si un studiu de fezabilitate (SF), care prevedea ridicarea, pe soseaua Colentina, a unui pod peste intersectia cu strada Doamna Ghica. Respectivul document a ramas in sertar pana cand si-a pierdut valabilitatea.
......
La ce se lucreaza, de ce bate vantul pe santier si cand se va termina pasajul
Dupa finalizarea proiectarii pasajului, muncitorii au inceput relocarea utilitatilor. Cu alte cuvinte, acum muta retele de apa, electricitate si gaze din calea santierului. Si abia dupa ce rezolva aceasta problema vor putea incepe, in sfarsit, sa lucreze la pasaj.
Marius Coaje, consilierul pe probleme de infrastructura al Gabrielei Firea, sustine ca pe santier au existat intr-adevar, unele intarzieri. Dar ca, in ciuda acestui fapt, pasajul ar trebui finalizat pana la sfarsitul lui 2020.
"Au existat, intr-adevar, niste intarzieri acolo. Pe de o parte, am inregistrat niste intarzieri la plata catre toti constructorii, companii municipale si privati.
Motivul: platile pentru ultima luna din 2019 au intrat in Trezorerie cu angajament de plata pentru 2020. Iar acum, pana la adoptarea bugetului, functionam, lunar, cu a 12-a parte din bugetul anului trecut, asa cum spune legea. In aceste conditii, le-am platit tuturor cat sa poata continua sa lucreze.
Apoi, Trustul (de Cladiri Metropolitane - n.red.), compania noastra municipala, a luat decizia de a trimite ceva oameni acasa, in concedii, in perioada de sarbatori. Au fost concedii si inainte, dar si dupa Anul nou. Compania a sustinut ca trebuie sa le respecte oamenilor dreptul de a-si lua zilele de concediu.
Pana la urma, am zis bun, acceptam aceste concedii. Ca oricum nu se astepta nimeni la vreme atat de buna pe durata iernii, care sa permita lucrari!
Dar acum oamenii au revenit. De saptamana trecuta (saptamana 20-26 ianuarie - n.red.) sunt din nou pe santier.
La acest moment, se lucreaza la devierea de utilitati. E mai dificil, spre exemplu, atunci cand lucram la conductele RADET, din cauza ca trebuie sa asiguri si provizorate (cat se inlocuieste o conducta, se monteaza provizoriu alta teava, ocolitoare, pentru a alimenta apartamentele cu apa calda si caldura, fara intrerupere - n.red.).
Dar lucrarile de relocari de utilitati ar trebui sa se termine in martie. In plus, pana la acel moment, constructorul trebuie sa si foreze. Pana in martie, trebuie sa iasa din pamant cu coloanele forate aferente pilelor si culeelor (adica sa realizeze structurile de rezistenta infipte in pamant pe care se vor sprijini picioarele si capetele podului pe peste intersectie - n.red.).
Practic, in martie va vedea bucuresteanul cum incepe sa progreseze pasajul propriu-zis. Apoi se va cofra, se va baga fierul in pile si culei si se vor incepe turnarile de suprafata", a precizat Marius Coaje pentru Ziare.com.
Consilierul pe probleme de infrastructura al primarului general a spus ca deja s-a dat comanda de tablier metalic. Urmeaza sa i se comunice producatorului - dupa masuratori care urmeaza sa se realizeze - si ultimele date tehnice din teren, astfel incat productia tablierului (sau "uzinarea", cum ii spun constructorii) sa inceapa. In mod normal, tablierul ar trebui sa ajunga la Bucuresti pe la mijlocul verii, pentru montaj.
Marius Coaje sustine ca, daca nu se tine de treaba, inclusiv compania municipala va avea de suferit.
Consultantul nostru acolo (societatea care monitorizeaza si garanteaza calitatea lucrarilor - n.red.) este compania Search, care a mai supervizat astfel de proiecte. Are experienta si stie ce sa verifice. Oricum, noi nu platim dirigintele de santier la primirea inputurilor (materialelor de constructii - n.red.), ci la progres. Platim lucrarile care s-au facut bine si s-au certificat. Am insistat acolo pe siguranta, pentru ca nu ne dorim un pasaj pentru 5-8-10 ani, ci unul care sa dureze.
Sper sa fie graficul corect si oamenii sa se tina de treaba. Oricum, in toate contractele pe care le avem, in caz de intarziere nejustificata, sunt penalitati pentru toata lumea. Si n-o sa se sfiasca nimeni sa dea penalitati unei companii municipale, spre exemplu, daca nu lucreaza asa cum trebuie", a mai spus Marius Coaje.
Sursa: ziare.com
http://m.ziare.com/social/anul-a-incepu ... 20-1596206
Anul a inceput fara chef la Pasajul Doamna Ghica. Se mai finalizeaza lucrarile la timp, in 2020?
Pasajul Doamna Ghica ar urma sa fie gata pana la finele acestui an, in ciuda faptului ca in ianuarie muncitorii au lucrat mai lent, sustine Marius Coaje, consilierul pe probleme de infrastructura al Gabrielei Firea.
Ideea constructiei unui pasaj rutier suprateran care sa treaca peste intersectia strazii Doamna Ghica cu soseaua Colentina nu e noua, ci dateaza inca de prin anul 2007. Rand pe rand, primarii Capitalei au tot promis ca vor construi pasajul, dar niciunul nu s-a tinut de cuvant.
La un moment dat, s-a facut chiar si un studiu de fezabilitate (SF), care prevedea ridicarea, pe soseaua Colentina, a unui pod peste intersectia cu strada Doamna Ghica. Respectivul document a ramas in sertar pana cand si-a pierdut valabilitatea.
......
La ce se lucreaza, de ce bate vantul pe santier si cand se va termina pasajul
Dupa finalizarea proiectarii pasajului, muncitorii au inceput relocarea utilitatilor. Cu alte cuvinte, acum muta retele de apa, electricitate si gaze din calea santierului. Si abia dupa ce rezolva aceasta problema vor putea incepe, in sfarsit, sa lucreze la pasaj.
Marius Coaje, consilierul pe probleme de infrastructura al Gabrielei Firea, sustine ca pe santier au existat intr-adevar, unele intarzieri. Dar ca, in ciuda acestui fapt, pasajul ar trebui finalizat pana la sfarsitul lui 2020.
"Au existat, intr-adevar, niste intarzieri acolo. Pe de o parte, am inregistrat niste intarzieri la plata catre toti constructorii, companii municipale si privati.
Motivul: platile pentru ultima luna din 2019 au intrat in Trezorerie cu angajament de plata pentru 2020. Iar acum, pana la adoptarea bugetului, functionam, lunar, cu a 12-a parte din bugetul anului trecut, asa cum spune legea. In aceste conditii, le-am platit tuturor cat sa poata continua sa lucreze.
Apoi, Trustul (de Cladiri Metropolitane - n.red.), compania noastra municipala, a luat decizia de a trimite ceva oameni acasa, in concedii, in perioada de sarbatori. Au fost concedii si inainte, dar si dupa Anul nou. Compania a sustinut ca trebuie sa le respecte oamenilor dreptul de a-si lua zilele de concediu.
Pana la urma, am zis bun, acceptam aceste concedii. Ca oricum nu se astepta nimeni la vreme atat de buna pe durata iernii, care sa permita lucrari!
Dar acum oamenii au revenit. De saptamana trecuta (saptamana 20-26 ianuarie - n.red.) sunt din nou pe santier.
La acest moment, se lucreaza la devierea de utilitati. E mai dificil, spre exemplu, atunci cand lucram la conductele RADET, din cauza ca trebuie sa asiguri si provizorate (cat se inlocuieste o conducta, se monteaza provizoriu alta teava, ocolitoare, pentru a alimenta apartamentele cu apa calda si caldura, fara intrerupere - n.red.).
Dar lucrarile de relocari de utilitati ar trebui sa se termine in martie. In plus, pana la acel moment, constructorul trebuie sa si foreze. Pana in martie, trebuie sa iasa din pamant cu coloanele forate aferente pilelor si culeelor (adica sa realizeze structurile de rezistenta infipte in pamant pe care se vor sprijini picioarele si capetele podului pe peste intersectie - n.red.).
Practic, in martie va vedea bucuresteanul cum incepe sa progreseze pasajul propriu-zis. Apoi se va cofra, se va baga fierul in pile si culei si se vor incepe turnarile de suprafata", a precizat Marius Coaje pentru Ziare.com.
Consilierul pe probleme de infrastructura al primarului general a spus ca deja s-a dat comanda de tablier metalic. Urmeaza sa i se comunice producatorului - dupa masuratori care urmeaza sa se realizeze - si ultimele date tehnice din teren, astfel incat productia tablierului (sau "uzinarea", cum ii spun constructorii) sa inceapa. In mod normal, tablierul ar trebui sa ajunga la Bucuresti pe la mijlocul verii, pentru montaj.
Marius Coaje sustine ca, daca nu se tine de treaba, inclusiv compania municipala va avea de suferit.
Consultantul nostru acolo (societatea care monitorizeaza si garanteaza calitatea lucrarilor - n.red.) este compania Search, care a mai supervizat astfel de proiecte. Are experienta si stie ce sa verifice. Oricum, noi nu platim dirigintele de santier la primirea inputurilor (materialelor de constructii - n.red.), ci la progres. Platim lucrarile care s-au facut bine si s-au certificat. Am insistat acolo pe siguranta, pentru ca nu ne dorim un pasaj pentru 5-8-10 ani, ci unul care sa dureze.
Sper sa fie graficul corect si oamenii sa se tina de treaba. Oricum, in toate contractele pe care le avem, in caz de intarziere nejustificata, sunt penalitati pentru toata lumea. Si n-o sa se sfiasca nimeni sa dea penalitati unei companii municipale, spre exemplu, daca nu lucreaza asa cum trebuie", a mai spus Marius Coaje.
- oc7avian
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
oc7avian
Preluare de pe Forumul SkyScraper City.
Preluare de pe Forumul SkyScraper City.
VladyF wrote:
Pe pagina de Facebook Trustul de Cladiri Metropolitane au aparut randari si noi informatii despre Pasajul Suprateran Doamna Ghica:
Extras din text:Schema statică a structurii este de grindă continuă cu 3 deschideri de 65.00-80.00-65.00 m, rezultând o lungime totală a suprastructurii de 210.00 m. Lungimea totală a pasajului este de 216.00 m. Soluția adoptată este de grindă cu zăbrele cu înălțime variabilă, în conlucrare cu o placă de beton. Variația înălțimii este parabolică intre 2.00-4.00 m măsurat în ax, asigurându-se astfel un gabarit de liberă trecere sub pod de 6.52 m în dreptul liniilor de tramvai și de minim 5.00 m în zonele de carosabil.
Date tehnice:
- Lungime traseu: aproximativ 1.00 km
- Lățime benzi de circulație 3.50 m
- Lungime pasaj 216.00 m
- Lățime pasaj 16.60 m
- Viteza de proiectare 50 km/h
- Număr benzi de circulație: 4 benzi pe pasaj, variabil pe arterele care rămân la nivelSoluția optimizată proiectată de TCMB cuprinde o variantă de perspectivă și anume, dimensionarea pasajului a luat în calcul și posibilitatea amenajării unei linii de transport în comun electrificată de tip tramvai. În această variantă se pot amenaja 2 linii de tramvai în axul podului, separate de carosabil prin borduri prefabricate.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
Puss in Boots
"O varianta de perspectiva". Adica ce inseamna asta? O fac cu spatiu pe mijloc de la inceput pentru tramvai sau o dau auto si o sparg apoi in 2100 cand de voie de nevoie or sa puna tramvai (daca n-or aparea covoarele zburatoare).
"O varianta de perspectiva". Adica ce inseamna asta? O fac cu spatiu pe mijloc de la inceput pentru tramvai sau o dau auto si o sparg apoi in 2100 cand de voie de nevoie or sa puna tramvai (daca n-or aparea covoarele zburatoare).
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
cris_m
Varianta 2, normal. Ce credeai ca fac ceva de la bun inceput. Ti-ai gasit.
Varianta 2, normal. Ce credeai ca fac ceva de la bun inceput. Ti-ai gasit.
- Adrian Rosca
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
Adrian Rosca
Asta cu linia de tramvai e bullshit total, pentru adormirea vigilentei opiniei publice.
Asta cu linia de tramvai e bullshit total, pentru adormirea vigilentei opiniei publice.
- URANUS
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
URANUS
De pe fb trustului vietii:
Lucrările la obiectivul de investitii “Pasaj Doamna Ghica” continuă conform graficului de executie!
Primăria Capitalei, prin Trustul de Clădiri Metropolitane, continuă, conform graficului proiectului, lucrările la obiectivul de investiţii „Pasaj Doamna Ghica”.
Astfel, în această perioadă se efectuează lucrari pentru relocarea anumitor tipuri de rețele precum cele de fibră optică, electrice (Linie Electrică Subterană de 110 KV) sau RADET- prin execuția unui tronson nou de rețea în afara amprentei pasajului, relocări care vor permite eliberarea amplasamentului lucrarii.
Tot in aceasta perioadă se lucreaza si la infrastructura zonei de parcare si la breteaua de circulație, în vederea devierii traficului, cu scopul de a crea noi fronturi de lucru. Astfel, in prezent se execută stratul de fundație din balast, balast stabilizat și turnări de beton la zidul de sprijin.
De asemenea, în cursul acestei săptămâni se vor executa și lucrările prevăzute pentru căminele de tragere pentru rețelele de telecomunicații și se vor monta armăturile la zidul de sprijin.
Menţionăm că stadiul lucrărilor evoluează de la o săptămână la alta, urmând a comunica, periodic, noi informaţii referitoare la desfăşurarea lucrărilor.
De pe fb trustului vietii:
Lucrările la obiectivul de investitii “Pasaj Doamna Ghica” continuă conform graficului de executie!
Primăria Capitalei, prin Trustul de Clădiri Metropolitane, continuă, conform graficului proiectului, lucrările la obiectivul de investiţii „Pasaj Doamna Ghica”.
Astfel, în această perioadă se efectuează lucrari pentru relocarea anumitor tipuri de rețele precum cele de fibră optică, electrice (Linie Electrică Subterană de 110 KV) sau RADET- prin execuția unui tronson nou de rețea în afara amprentei pasajului, relocări care vor permite eliberarea amplasamentului lucrarii.
Tot in aceasta perioadă se lucreaza si la infrastructura zonei de parcare si la breteaua de circulație, în vederea devierii traficului, cu scopul de a crea noi fronturi de lucru. Astfel, in prezent se execută stratul de fundație din balast, balast stabilizat și turnări de beton la zidul de sprijin.
De asemenea, în cursul acestei săptămâni se vor executa și lucrările prevăzute pentru căminele de tragere pentru rețelele de telecomunicații și se vor monta armăturile la zidul de sprijin.
Menţionăm că stadiul lucrărilor evoluează de la o săptămână la alta, urmând a comunica, periodic, noi informaţii referitoare la desfăşurarea lucrărilor.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
shoppy
Se pare ca locatarii blocurilor din zona ar fi fost informati ca, din cauza santierului, nu o sa mai aiba aiba calda de acum si pana in septembrie.
Se pare ca locatarii blocurilor din zona ar fi fost informati ca, din cauza santierului, nu o sa mai aiba aiba calda de acum si pana in septembrie.
- V2A
-
Posted:
-
Re: Știri și articole din presă
V2A
De pe site-ul PMB: https://www.pmb.ro/interes-public/arhiv ... u/2020/530
”Primarul General, Gabriela Firea: " Garantez că lucrările la Pasajul Doamna Ghica se încheie în această toamnă! Se lucrează la foc continuu.
Respectăm termenele asumate pentru a finaliza pasajul rutier cât mai rapid! Angajații a două companii municipale sunt în acțiune zilnic : Trustul de Clădiri Metropolitane si Consolidări.
Le mulțumesc tuturor pentru perseverență.
Realizarea acestui proiect este o prioritate pentru noi și este extrem de important pentru cetățenii Municipiului București și nu numai. Zona Colentina este tranzitată de toți șoferii care intră în Capitală dinspre Drumul Național 2.
La sfârșitul săptămânii trecute s-a încheiat o etapă importantă: au fost finalizate coloanele aferente infrastructurii pasajului, 36 pe tot traseul pasajului.
De asemenea, a fost făcut racordul între rețeaua nouă și cea existentă de gaze naturale.
Astfel, în următoarele zile va fi posibilă descongestionarea traficului din zona intersecției pe sensul Obor – Fundeni.
În urma finalizării coloanelor de la pila 1 și pila 2 au fost demarate lucrările pentru infrastructura și suprastructura acestora.
Radierele pentru pila 1 și culeea 1 au fost deja executate iar suprastructura acesteia a fost finalizată.
Având în vedere stadiul actual al lucrărilor, estimăm că atât structura cât și umplutura la rampa 1 vor fi finalizate până la sfârșitul lunii august.
Continuă și lucrările de montare a bordurilor, realizarea infrastructurii de rutiere (carosabil, trotuare și parcări) precum și montarea stâlpilor pentru iluminatul stradal.
La sfârsitul acestei saptămani vor fi demarate lucrările de asfaltare pe trotuare, parcări și stațiile de autobuz. Acolo unde rețelele de utilități au fost relocate total, săptămâna viitoare încep lucrările pentru sistematizarea drumului.
Orice șantier creează disconfort, însă, fac apel la înțelegerea locuitorilor din zonă, cât și a participanților la trafic. Vă mulțumesc tuturor pentru răbdare.
Depunem toate eforturile pentru a finaliza cât mai repede lucrările, în condițiile de siguranță având în vedere măsurile sanitare impuse în această perioadă ".”
De pe site-ul PMB: https://www.pmb.ro/interes-public/arhiv ... u/2020/530
”Primarul General, Gabriela Firea: " Garantez că lucrările la Pasajul Doamna Ghica se încheie în această toamnă! Se lucrează la foc continuu.
Respectăm termenele asumate pentru a finaliza pasajul rutier cât mai rapid! Angajații a două companii municipale sunt în acțiune zilnic : Trustul de Clădiri Metropolitane si Consolidări.
Le mulțumesc tuturor pentru perseverență.
Realizarea acestui proiect este o prioritate pentru noi și este extrem de important pentru cetățenii Municipiului București și nu numai. Zona Colentina este tranzitată de toți șoferii care intră în Capitală dinspre Drumul Național 2.
La sfârșitul săptămânii trecute s-a încheiat o etapă importantă: au fost finalizate coloanele aferente infrastructurii pasajului, 36 pe tot traseul pasajului.
De asemenea, a fost făcut racordul între rețeaua nouă și cea existentă de gaze naturale.
Astfel, în următoarele zile va fi posibilă descongestionarea traficului din zona intersecției pe sensul Obor – Fundeni.
În urma finalizării coloanelor de la pila 1 și pila 2 au fost demarate lucrările pentru infrastructura și suprastructura acestora.
Radierele pentru pila 1 și culeea 1 au fost deja executate iar suprastructura acesteia a fost finalizată.
Având în vedere stadiul actual al lucrărilor, estimăm că atât structura cât și umplutura la rampa 1 vor fi finalizate până la sfârșitul lunii august.
Continuă și lucrările de montare a bordurilor, realizarea infrastructurii de rutiere (carosabil, trotuare și parcări) precum și montarea stâlpilor pentru iluminatul stradal.
La sfârsitul acestei saptămani vor fi demarate lucrările de asfaltare pe trotuare, parcări și stațiile de autobuz. Acolo unde rețelele de utilități au fost relocate total, săptămâna viitoare încep lucrările pentru sistematizarea drumului.
Orice șantier creează disconfort, însă, fac apel la înțelegerea locuitorilor din zonă, cât și a participanților la trafic. Vă mulțumesc tuturor pentru răbdare.
Depunem toate eforturile pentru a finaliza cât mai repede lucrările, în condițiile de siguranță având în vedere măsurile sanitare impuse în această perioadă ".”
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Pasaj suprateran Doamna Ghica (parte din inelul median) (FINALIZAT 2023, NERECEPŢIONAT)
•
Choose destination