Topic: Mercedes-Benz Citaro Euro 3/4 convertite cu instalații GNC
449 posts, 153277 views
📖 Pagination options
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 3/4 convertite cu instalații G
cris_m
Mie nu prea mi se par alea tapitate...
Stefan28 wrote:
De AC nu știu ce sa zic, pot sa zic ca are scaune tapițate si Wi Fi!
Mie nu prea mi se par alea tapitate...
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 3/4 convertite cu instalații G
Utilizator anonim
Da, asa par a fi schimbate cu totul si tapitate.
Cred ca vor primi si AC, nu cred ca e asa sinucigasa primaria sa prezinte ceva fara aer.
Da, asa par a fi schimbate cu totul si tapitate.
Cred ca vor primi si AC, nu cred ca e asa sinucigasa primaria sa prezinte ceva fara aer.
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 3/4 convertite cu instalații G
anndrei
Adunat daca i se mai monteaza si AC cred ca a costat aproape cat unul nou.
Adunat daca i se mai monteaza si AC cred ca a costat aproape cat unul nou.
- Albert
-
Posted:
-
Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 3/4 convertite cu instalații G
Albert
In jur de 150.000€ pe unitate zicea Alexandru Hazem Kansou. Având in vedere ca puteau cumpara autobuze noi pe CNG cu finanțare europeană de 75% si completate de la fondul de mediu pana la 98% din costul total, da, e mult pentru niște autobuze de 14 ani. Având in vedere ca aceste conversii se vor face cu bani de la fondul de mediu, nu mai e asa mult. Dar mai bine foloseau banii de la fondul de mediu pentru autobuze noi.
In jur de 150.000€ pe unitate zicea Alexandru Hazem Kansou. Având in vedere ca puteau cumpara autobuze noi pe CNG cu finanțare europeană de 75% si completate de la fondul de mediu pana la 98% din costul total, da, e mult pentru niște autobuze de 14 ani. Având in vedere ca aceste conversii se vor face cu bani de la fondul de mediu, nu mai e asa mult. Dar mai bine foloseau banii de la fondul de mediu pentru autobuze noi.
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 3/4 convertite cu instalații G
anndrei
Suma este enorma. puteau cumpara autobuze noi care nu se comparau cu acesta. Chiar crede cineva ca va functiona mai mult de cateva luni...
Suma este enorma. puteau cumpara autobuze noi care nu se comparau cu acesta. Chiar crede cineva ca va functiona mai mult de cateva luni...
- Stefan28
-
Posted:
-
Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 3/4 convertite cu instalații G
Stefan28
Aici aplicam principiul cu Bozankaya. Pana nu circulă nu ne dam cu parerea, cel mai bine
Aici aplicam principiul cu Bozankaya. Pana nu circulă nu ne dam cu parerea, cel mai bine
- Albert
-
Posted:
-
Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 3/4 convertite cu instalații G
Albert
Firma care a facut conversia se numește Intergas. Este una dintre cele mai bune firme din domeniu cu sute de conversii efectuate pana acum. Deci nu cred ca ar trebui sa fie probleme.
Firma care a facut conversia se numește Intergas. Este una dintre cele mai bune firme din domeniu cu sute de conversii efectuate pana acum. Deci nu cred ca ar trebui sa fie probleme.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 3/4 convertite cu instalații G
Utilizator anonim
Important este ce au facut in mare cu autobuzul, ca daca doar au vopsit si aruncat instalatia de gaz atunci sigur vor fi probleme. In mod normal la o operatiune de genul trebuie tratata si structura caroseriei care la majoritatea masinilor e mancata de rugina. Plus ca daca nu ii vor pune AC in salon, desi eu sunt sigur ca urmeaza sa puna, e bun de dat la fier vechi sau scoase geamurile si facut saormerie mobila. Daca lucrarea e facuta cu cap, ar mai duce lejer inca 5-7 ani pana se pot face licitatii mai serioase pentru cateva sute de autobuze electrice noi.
Important este ce au facut in mare cu autobuzul, ca daca doar au vopsit si aruncat instalatia de gaz atunci sigur vor fi probleme. In mod normal la o operatiune de genul trebuie tratata si structura caroseriei care la majoritatea masinilor e mancata de rugina. Plus ca daca nu ii vor pune AC in salon, desi eu sunt sigur ca urmeaza sa puna, e bun de dat la fier vechi sau scoase geamurile si facut saormerie mobila. Daca lucrarea e facuta cu cap, ar mai duce lejer inca 5-7 ani pana se pot face licitatii mai serioase pentru cateva sute de autobuze electrice noi.
- gexge
-
Posted:
-
Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 3/4 convertite cu instalații G
gexge
Poate ii pun Corunclima. Apropo, tare as vrea sa o vad pe doamna primar inaugurând acest autobuz intr-o zi caniculară. Sa vedem ce mult ii va plăcea sa se dea cu autobuzul.
Utilizator anonim wrote:
Plus ca daca nu ii vor pune AC in salon, desi eu sunt sigur ca urmeaza sa puna, e bun de dat la fier vechi sau scoase geamurile si facut saormerie mobila.
Poate ii pun Corunclima. Apropo, tare as vrea sa o vad pe doamna primar inaugurând acest autobuz intr-o zi caniculară. Sa vedem ce mult ii va plăcea sa se dea cu autobuzul.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 3/4 convertite cu instalații GNC
cris_m
E hai ca sunt decente climele, fac o diferenta. Daca stai la capat cu geamurile inchise inainte sa pleci in cursa atunci chiar e ok. Testat cu 4107 si 4489 recent.
Da, asa cum ziceau colegii, daca e data doar o spoiala si puse acele "butoaie" pe acoperis, deja se vede/aude esecul proiectului de la o posta.
E hai ca sunt decente climele, fac o diferenta. Daca stai la capat cu geamurile inchise inainte sa pleci in cursa atunci chiar e ok. Testat cu 4107 si 4489 recent.
Da, asa cum ziceau colegii, daca e data doar o spoiala si puse acele "butoaie" pe acoperis, deja se vede/aude esecul proiectului de la o posta.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 3/4 convertite cu instalații G
punmeister
Cum ei doresc CNG Euro 6, e clar ca motorul actual si transmisia Voith actuala dispar.
Cum ei doresc CNG Euro 6, e clar ca motorul actual si transmisia Voith actuala dispar.
- ticker
-
Posted:
-
Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 3/4 convertite cu instalații GNC
ticker
Eu sunt in dubiu pe tema asta.
Pe de o parte, se pot lua autobuze CNG noi in zona asta de costuri, insa cu risc mare sa luam made in Turkey din nou. Varianta ceamai buna din Turcia fiind MB Connecto CNG.
Pe de alta parte refolosirea in locul inlocuirii si casarii e mai eco-friendly.
Clar decizia trebuie luata de niste experti care cunosc in detaliu starea celor 600 de autobuze, daca e semnificativ mai ieftin si similar calitativ...
In plus ar fi nevoie de verificarea unui batch initial de 20-30 unitati si de abia apoi, in urma unui contract cadru, livrarea a x unitati anual timp de y ani. Daca in anul3 se constata probleme se incheie acordul cadru si se liciteaza pt unele noi.
Oricum Primaria mun. Bucuresti a facut 2 greseli enorme:
- a luat 400 de Otokare din fonduri proprii in loc de 400 de Otokare CNG cu fonduri EU sau AFM.
- a luat 130 MB Citaro mild hybrid diesel in loc de 130 MB Citaro mild hybrid CNG.
Dar unde nu e cap, e vai de picioare..
Eu sunt in dubiu pe tema asta.
Pe de o parte, se pot lua autobuze CNG noi in zona asta de costuri, insa cu risc mare sa luam made in Turkey din nou. Varianta ceamai buna din Turcia fiind MB Connecto CNG.
Pe de alta parte refolosirea in locul inlocuirii si casarii e mai eco-friendly.
Clar decizia trebuie luata de niste experti care cunosc in detaliu starea celor 600 de autobuze, daca e semnificativ mai ieftin si similar calitativ...
In plus ar fi nevoie de verificarea unui batch initial de 20-30 unitati si de abia apoi, in urma unui contract cadru, livrarea a x unitati anual timp de y ani. Daca in anul3 se constata probleme se incheie acordul cadru si se liciteaza pt unele noi.
Oricum Primaria mun. Bucuresti a facut 2 greseli enorme:
- a luat 400 de Otokare din fonduri proprii in loc de 400 de Otokare CNG cu fonduri EU sau AFM.
- a luat 130 MB Citaro mild hybrid diesel in loc de 130 MB Citaro mild hybrid CNG.
Dar unde nu e cap, e vai de picioare..
- IK4
-
Posted:
-
Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 3/4 convertite cu instalații G
IK4
De ce a gresit enorm? Ca a luat 400 + 130 de autobuze moderne, cu aer conditionat, disponibile imediat calatorilor, fara lucrari complexe de infrastructura, intr-o perioada in care Citaro existente crapau in poarta autobazei la iesirea pe traseu?
Unde incarci 530 de GNC-uri in Bucuresti, la statia din Militari?
530 de GNC-uri noi ar fi insemnat modernizarea completa a tuturor autobazelor, cu fluxuri pentru exploatarea si intretinerea masinilor pe gaz, echipamente noi ANTIEX, bransamente noi de gaz pentru statii de alimentare cu avizele aferente si termenele de realizare la mana furnizorului, statii de alimentare noi, autorizari RAR pentru intretinere si ITP masini pe gaz si cate si mai cate.
Sincer, la cum se misca lucrurile in Romania, daca luau cele 400 Otokar pe GNC, cred ca si acum ne uitam la ele prin gard cum arata cu 0 Km la bord. Situatie valabila si pentru electrice, unde pentru sute de bucati ai nevoie de lucrari masive de infrastructura.
Asemenea proiecte se pot realiza atunci cand ai deja o flota decenta pe strada si te gandesti la viitor, nu cand autobazele scot zilnic parcul cu minus fata de programul de transport.
Si oricum, nu inteleg ce se tot insista cu CNG si electrice la STB care oricum e cel mai "verde" operator din tara, cu peste 400 de vehicule electrice, 400 Euro 6 si 130 de Hibride pe strada, plus 100 troleibuze cu autonomie si 140 de tramvaie noi pe teava "pe fonduri". Poluarea generata de STB e nesemnificativa in comparatie cu sutele de mii de tigai fumigene vechi de zeci de ani, venite de prin toata tara si care zburda zilnic nestingherite pe strazile orasului, fara nici o restrictie.
De ce a gresit enorm? Ca a luat 400 + 130 de autobuze moderne, cu aer conditionat, disponibile imediat calatorilor, fara lucrari complexe de infrastructura, intr-o perioada in care Citaro existente crapau in poarta autobazei la iesirea pe traseu?
Unde incarci 530 de GNC-uri in Bucuresti, la statia din Militari?
530 de GNC-uri noi ar fi insemnat modernizarea completa a tuturor autobazelor, cu fluxuri pentru exploatarea si intretinerea masinilor pe gaz, echipamente noi ANTIEX, bransamente noi de gaz pentru statii de alimentare cu avizele aferente si termenele de realizare la mana furnizorului, statii de alimentare noi, autorizari RAR pentru intretinere si ITP masini pe gaz si cate si mai cate.
Sincer, la cum se misca lucrurile in Romania, daca luau cele 400 Otokar pe GNC, cred ca si acum ne uitam la ele prin gard cum arata cu 0 Km la bord. Situatie valabila si pentru electrice, unde pentru sute de bucati ai nevoie de lucrari masive de infrastructura.
Asemenea proiecte se pot realiza atunci cand ai deja o flota decenta pe strada si te gandesti la viitor, nu cand autobazele scot zilnic parcul cu minus fata de programul de transport.
Si oricum, nu inteleg ce se tot insista cu CNG si electrice la STB care oricum e cel mai "verde" operator din tara, cu peste 400 de vehicule electrice, 400 Euro 6 si 130 de Hibride pe strada, plus 100 troleibuze cu autonomie si 140 de tramvaie noi pe teava "pe fonduri". Poluarea generata de STB e nesemnificativa in comparatie cu sutele de mii de tigai fumigene vechi de zeci de ani, venite de prin toata tara si care zburda zilnic nestingherite pe strazile orasului, fara nici o restrictie.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Mercedes-Benz Citaro Euro 3/4 convertite cu instalații GNC
punmeister
Plus sa nu uitam ca la vremea cand s-au cumparat cele 400 diesel STB era RATB, deci ne-eligibila pentru fonduri europene, si chiar si asa dupa tranzitia in STB au mai avut la dispozitie banii de pe POR axa 3.2, bani pe care i-au terminat cu acele 100 de tramvaie, 100 de e-busuri si cu linia de pe Milea.
Deci de la anul ne putem bucura de o finantare europeana mult mai generoasa, primaria avand la dispozitie POR axele 3.2 si 4 cat si ce mai pune la bataie AFM.
Plus sa nu uitam ca la vremea cand s-au cumparat cele 400 diesel STB era RATB, deci ne-eligibila pentru fonduri europene, si chiar si asa dupa tranzitia in STB au mai avut la dispozitie banii de pe POR axa 3.2, bani pe care i-au terminat cu acele 100 de tramvaie, 100 de e-busuri si cu linia de pe Milea.
Deci de la anul ne putem bucura de o finantare europeana mult mai generoasa, primaria avand la dispozitie POR axele 3.2 si 4 cat si ce mai pune la bataie AFM.
📖 Pagination options