Topic: Stiri despre proiect
1308 posts, 551292 views
📖 Pagination options
- Costin
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
Costin
Statia Eroilor 2 are pereche dedicata de topice pentru poze si lucrari, ultimele mesaje au fost distribuite intre cele doua.
Statia Eroilor 2 are pereche dedicata de topice pentru poze si lucrari, ultimele mesaje au fost distribuite intre cele doua.
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
Valentin
https://stirileprotv.ro/stiri/actualita ... irileprotv
lasand la o parte afirmatiile, sunt imagini de acum.
https://stirileprotv.ro/stiri/actualita ... irileprotv
Cum arată noile stații de metrou Academia Militară și Eroilor 2.
Metroul din Drumul Taberei ar trebui să fie gata până la toamnă. Din cauza pandemiei, câţiva muncitori au fost plasaţi în izolare, iar aprovizionarea şantierului a suferit mici întârzieri.
lasand la o parte afirmatiile, sunt imagini de acum.
- sab
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
sab
Metroul de Drumul Taberei: după mai multe ținte ratate, Metrorex nu își mai asumă un termen nou pentru inaugurarea Magistralei 5
https://www.economica.net/metroul-de-dr ... 86311.html
Metroul de Drumul Taberei: după mai multe ținte ratate, Metrorex nu își mai asumă un termen nou pentru inaugurarea Magistralei 5
https://www.economica.net/metroul-de-dr ... 86311.html
"Probele tehnologice pentru intalații, subsisteme, sisteme și alte teste specifice, precum și recepția parțială a lucrărilor au fost demarate și se află în derulare. Punerea în funcțiune a Magistralei 5 de metrou se va realiza după finalizarea probelor tehnologice aferente întregului sistem, astfel încât utilizarea transportului subteran de către publicul călător să se realizeze în condiții care vor asigura în totalitate siguranța traficului și a cetățenilor transportați", a declarat pentru ECONOMICA.NET Mariana Miclăuș, directorul general al Metrorex.
"După ce te frigi cu ciorbă, sufli și în iaurt"
Ratarea termenului de 30 iunie 2020 pentru deschiderea circulației pe noua magistrală de metrou i-a determinat și pe alți reprezentanți ai autorităților să evite să mai avanseze un termen nou pentru mult-așteptatul eveniment. "După ce te frigi cu ciorbă, sufli și în iaurt", a spus premierul Ludovic Orban cu privire la un termen nou. Acesta a exclus însă riscul ca inaugurarea Magistralei 5 să se amâne pentru anul viitor, estimând că rezolvarea problemelor nu va dura mai mult de două luni.
Pe de altă parte, specialiștii s-au ferit la rândul lor să avanseze un termen pentru inaugurarea liniei noi de metrou. În aceste condiții, rămâne de văzut dacă prognoza premierului cu "maxim" două luni se va adeveri.
Magistrala 5 de metrou, Secţiunea Râul Doamnei - Eroilor (PS Opera), inclusiv Valea Ialomiţei, va avea aproape 7 kilometri lungime şi este compusă din 10 staţii de metrou şi un depou (Râul Doamnei, Constantin Brâncuşi, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2).
Valoarea totală a proiectului de metrou Drumul Taberei-Eroilor este de 3,4 miliarde de lei. Prin inaugurarea acestei magistrale, Capitala va ajunge la 78 de kilometri de reţea şi la 63 de staţii de metrou. Magistrala 5 este compusă din trei secţiuni: Eroilor - Râul Doamnei, Eroilor - Iancului, respectiv Iancului - Pantelimon.
- sab
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
sab
Stațiile M5: Cum arată stațiile de metrou Râul Doamnei și Constantin Brâncuși de pe Magistrala 5 din Drumul Taberei
https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-i ... ancusi.htm
Sunt doua filmulete acolo :
https://www.facebook.com/watch/?v=606674599969379
https://www.facebook.com/watch/?v=710980323050688&t=2
Stațiile M5: Cum arată stațiile de metrou Râul Doamnei și Constantin Brâncuși de pe Magistrala 5 din Drumul Taberei
https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-i ... ancusi.htm
Sunt doua filmulete acolo :
https://www.facebook.com/watch/?v=606674599969379
https://www.facebook.com/watch/?v=710980323050688&t=2
- CataOT
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
CataOT
"Așa cum am spus, de la începutul mandatului de ministru, un proiect extrem de important și o prioritate de infrastructură este Magistrala de metrou M5 Râul Doamnei - Eroilor. Încă de la numirea doamnei Miclăuș în funcția de director general interimar i-am spus că semnătura pusă pe un document care nu poate fi validat în teren înseamnă semnătura pusă pe actul de demisie. După nenumăratele discuții tehnice cu toți factorii implicați, de la beneficiar, antreprenor, subcontractori sau furnizori, am atras atenția asupra termenului de finalizare și darea în circulație cu călători, iar cei care vor greși trebuie să plătească. După ce toți cei implicați m-au asigurat că termenul de finalizare a acestei magistrale va fi 30 iunie 2020, termen asumat în mod neforțat, i-am transmis doamnei director Miclăuș că, din acel moment, va sta cu mandatul pe masă. Este bine că doamna Miclăuș a înțeles că atunci când ești într-o funcție de răspundere pe lângă realizările profesionale, trebuie să îți asumi și eșecurile. Vreau să dau totodată un mesaj către toți cei care nu își fac treaba și cred că încă mai pot promite termene, pe care nu le îndeplinesc, că această vreme a trecut. Toți trebuie să înțeleagă că sunt puși în funcții să presteze un serviciu public în interesul românilor", a spus ministrul Lucian Bode
https://www.economica.net/metrorex-are-un-nou-director-general_186801.html
"Așa cum am spus, de la începutul mandatului de ministru, un proiect extrem de important și o prioritate de infrastructură este Magistrala de metrou M5 Râul Doamnei - Eroilor. Încă de la numirea doamnei Miclăuș în funcția de director general interimar i-am spus că semnătura pusă pe un document care nu poate fi validat în teren înseamnă semnătura pusă pe actul de demisie. După nenumăratele discuții tehnice cu toți factorii implicați, de la beneficiar, antreprenor, subcontractori sau furnizori, am atras atenția asupra termenului de finalizare și darea în circulație cu călători, iar cei care vor greși trebuie să plătească. După ce toți cei implicați m-au asigurat că termenul de finalizare a acestei magistrale va fi 30 iunie 2020, termen asumat în mod neforțat, i-am transmis doamnei director Miclăuș că, din acel moment, va sta cu mandatul pe masă. Este bine că doamna Miclăuș a înțeles că atunci când ești într-o funcție de răspundere pe lângă realizările profesionale, trebuie să îți asumi și eșecurile. Vreau să dau totodată un mesaj către toți cei care nu își fac treaba și cred că încă mai pot promite termene, pe care nu le îndeplinesc, că această vreme a trecut. Toți trebuie să înțeleagă că sunt puși în funcții să presteze un serviciu public în interesul românilor", a spus ministrul Lucian Bode
https://www.economica.net/metrorex-are-un-nou-director-general_186801.html
- reiny2000
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
reiny2000
Gabriel Stanciu, Alstom România: Este aproape exclus ca metroul din Drumul Taberei să nu fie inaugurat în acest an
Gabriel Stanciu, Alstom România: Este aproape exclus ca metroul din Drumul Taberei să nu fie inaugurat în acest an
Alstom a instalat în mai puţin de un an centralizarea electronică pe Magistrala 5 de metrou, acesta fiind un record de rapiditate, şi urmează implementarea fazei a doua a contractului, care presupune instalarea de funcţionalităţi moderne de control şi management al traficului, care pot duce la un interval de succedare a trenurilor de sub 60 de secunde, a declarat joi, directorul general al Alstom Transport România.
Totodată, Gabriel Stanciu a exclus posibilitatea ca darea în folosinţă a metroului din Drumul Taberei să nu aibă loc până la finele anului în curs, cu excepţia apariţiei vreunei alte probleme, care poate fi ascunsă "undeva în adâncul pământului".
"Proiectul ăsta a început în 2011. Suntem în 2020, au trecut nouă ani şi pare aşa, văzut din exterior, că s-a întins foarte mult lucrarea. Eu vin să vă spun azi ceva ce vi se va părea şocant: noi am făcut un record mondial, pe proiectul ăsta, de rapiditate, pentru că în mai puţin de un an am instalat centralizare electronică în 10 staţii şi 10 intervale şi e dat la gata. Pe 29 mai am trimis la Metrorex notificarea de realizare substanţială a contractului. Este un record mondial de viteză pentru că nu a făcut nimeni proiectare şi execuţie de o asemenea viteză. În contextul ăsta (de întârziere a dării în folosinţă a Magistralei M5 - n. r.) e paradoxal să zică cineva că am făcut un record viteză în condiţiile în care proiectul pare întârziat atâţia ani. Cu toate acestea, e foarte adevărat. Proiectare rapidă, execuţie foarte rapidă. Noi acum aşteptăm să mai termine ceilalţi antreprenori una-alta prin tunel ca să putem începe procedurile de testare finală cu clientul", a precizat acesta.
Practic, Alstom a finalizat, conform contractului încheiat cu Metrorex, prima fază a lucrărilor de implementare a celui mai modern sistem de control şi management al traficului din România, pe nou construita Magistrală 5 a reţelei de metrou din Bucureşti. Proiectul implică două etape de execuţie, care totalizează 36 de luni.
Dacă în prima fază a proiectului, Alstom a echipat noua linie cu centralizare electronică, ce va permite circulaţia trenurilor utilizând sistemele tradiţionale de control al traficului, în cea de-a doua fază compania va implementa funcţionalităţi moderne de control şi management al traficului. Este vorba despre primul sistem CBTC (Communication-based Train Control) implementat în reţeaua de metrou din România. Noul sistem va creşte capacitatea liniei cu 30%, cu un consum de energie cu 30% mai redus.
Totodată, proiectul prevede operarea automată a trenurilor (ATO), centralizarea computerizată şi monitorizarea centralizată a trenurilor (centru de control operaţional, OCC), precum şi sisteme dinamice de anunţare şi informare a pasagerilor.
Practic, potrivit lui Stanciu, tehnologia de pe Magistrala 5 ar permite "dispariţia mecanicului complet", adică operarea complet automatizată a trenurilor, "numai că Metrorex nu a optat pentru această variantă".
"Contractul are o durată de execuţie de 3 ani şi comportă două faze. Prima fază constă în instalarea centralizării electronice, despre care tocmai vorbeam, care înseamnă pilotarea automată a tot ce se întâmplă în staţii, de la aparatele de cale, aşa numitul macaz, până la semnalele de cale ferată care se instalează în tunel din motive de redundanţă a sistemului, pentru că într-un sistem CBTC normal semnalele nu ar mai trebui să existe. Numai că noi instalăm în România şi modul degradat de funcţionare, care presupune existenţa semnalelor şi a modului clasic de operare pentru metrou. Urmează faza a doua a contractului, în care vom face două lucruri: vom instala pe partea de cale sistemul CBTC peste centralizarea electronică. Este ultima tehnologie în domeniu, comunicaţia se face radio, în tunel instalăm antene, mentenanţa este una scăzută şi rata posibilă a defectărilor este una scăzută. Foarte important, permite o densitate a traficului foarte mare. Teoretic vorbind, dacă creşte traficul pe Magistrala 5, putem să ajungem la un interval consecutiv între două trenuri de sub 60 de secunde. (...) din punct de vedere la semnalizării am putea să îl scădem sub 60 de secunde. Contractul, intervalul (de succedare a trenurilor - n. r.) este de 90 de secunde. Cred că avem în lume implementate 55 de secunde", a explicat Gabriel Stanciu.
Şeful Alstom Transport România a amintit că licitaţia pentru cele 13 noi trenuri care vor deservi Magistrala M5 se află în fază de contestaţii la CNSC, termenul cel mai optimist de semnare a contractului pentru achiziţia acestor garnituri fiind, în opinia sa, luna septembrie 2020.
"Deocamdată, licitaţia trenurilor este în plină derulare şi se află în faza de contestaţii acum. Metrorex o să mute pe Magistrala 5 trenuri de pe alte magistrale. Când vin trenurile, o să instalăm şi echipamentele (...) pe tren, în faza a doua. Indiferent cine va fi furnizorul trenurilor, noi pe trenurile respective vom instala partea de semnalizări. Acum, sperăm să câştigăm noi. (...) Eu cred că în cazul cel mai bun contractul ar putea fi semnat în septembrie. Cazul cel bun înseamnă că toată procedura de contestare eşuează, toate contestaţiile sunt respinse şi Metrorex poate semna în septembrie. Mai devreme nu văd cum. Dosarul se află la ora asta la CNSC", a explicat el.
Potrivit lui Gabriel Stanciu, nimeni nu poate avansa un termen pentru darea în folosinţă a metroului din Drumul Taberei, pentru că nu se ştie cât va dura remedierea problemei cu infiltraţiile apărute în zona Moghioroş. "La ora asta nu cred că are nimeni un termen exact, pentru că este o chestiune în care sapi şi descoperi. Şi a şi plouat destul de mult, iar acolo solul este nisipos şi dacă intervii agresiv există riscul de destabilizare a întregii structuri. De rezolvat, se va rezolva, dar depinde în cât timp", a spus el.
Întrebat dacă exclude ca M5 să nu fie gata până la sfârşitul anului, Stanciu a răspuns: "Eu exclud. Eu chiar exclud".
"Cu excepţia cazului în care nu e descoperită vreo altă problemă, care nu e văzută, nu poate fi estimată, e ascunsă, e undeva în adâncul pământului, ca să zic aşa, eu nu cred că există vreo şansă ca anul ăsta M5 să nu fie dat în folosinţă. Nu cred. Din punctul de vedere al Alstomului, noi nu mai avem nicio surpriză la ora asta, adică ştim exact ce e acolo. Aşteptăm să fie completată calea şi bucla de curent şi gata. Mai avem nevoie de o lună de la momentul când se termină metroul. Noi am dat iniţial şase săptămâni, ne-am angajat să facem nişte testări în paralel, astfel încât să putem reduce la patru săptămâni. La ora asta aşa zicem: patru săptămâni după ce totul este terminat", a dat el asigurări.
Alstom echipează Magistrala 5 cu gama Urbalis 400, care încorporează tehnologie de ultimă generaţie de control al traficului. Urbalis 400 este un sistem avansat de control al traficului pentru controlul trenului bazat pe comunicaţii, care va contribui la reducerea congestionării traficului din Bucureşti deoarece sistemele cresc capacitatea de transport cu intervale de succesiune a trenurilor de până la 90 de secunde. Modernizat în permanenţă şi conceput special pentru linii de metrou cu un număr mare de pasageri, sistemul oferă o gamă de funcţii considerabilă, care contribuie la reducerea intervalului de succesiune a trenurilor şi creşterea vitezei medii.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
ByOnu
O selectie de materiale de arhiva, colectate in ultimii 10 ani de subsemnatul. Astfel sper sa ne creada copiii nostri prin ce aventura am trecut.
O selectie de materiale de arhiva, colectate in ultimii 10 ani de subsemnatul. Astfel sper sa ne creada copiii nostri prin ce aventura am trecut.
- Adrian Rosca
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
Adrian Rosca
Hopa:
https://www.agerpres.ro/social/2020/07/ ... ea--545587
Hopa:
Şeful Metrorex, întrebat dacă va circula metroul din Drumul Taberei în septembrie: Vom vedea
Constructorii implicaţi în proiectul Magistralei de metrou Drumul Taberei au termen până luni să pună la dispoziţia Metrorex graficul pentru probele de punere în funcţiune cu călători, a afirmat, vineri, directorul general al Metrorex, Gabriel Mocanu, într-o conferinţă de presă.
...
El a precizat că joi au început săpăturile la puţul de la staţia Parc Drumul Taberei.
"De trei săptămâni de când am fost numit în funcţia de director, eu am fost la două zile în şantier. Azi noapte, la ora 23:00, eu eram la puţ şi se lucra. De ieri a început să se sape la vestitul puţ de la Parc Drumul Taberei, de la acea centrală de ventilaţie. S-a început să se spargă să se facă legătura cu tunelele de circulaţie", a spus acesta.
https://www.agerpres.ro/social/2020/07/ ... ea--545587
- orex
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
orex
Don director e circumspect in ceea ce priveste inaugurarea si-n septembrie a.c.!
Don director e circumspect in ceea ce priveste inaugurarea si-n septembrie a.c.!
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
subway guru
O vrabiuta ciripeste ca s-ar fi adjudecat licitatia pentru PT la M5.2 (tronsonul central Eroilor-Iancului)
Asteptam sa apara si cotcodacitul oficial...
O vrabiuta ciripeste ca s-ar fi adjudecat licitatia pentru PT la M5.2 (tronsonul central Eroilor-Iancului)
Asteptam sa apara si cotcodacitul oficial...
- Stefan28
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
Stefan28
https://www.google.com/amp/s/www.digi24.ro/amphtml/stiri/economie/transporturi/orban-despre-termenul-de-finalizare-a-magistralei-5-de-metrou-maxim-doua-luni-cine-se-frige-cu-ciorba-sufla-si-n-iaurt-1327057
Prim-ministrul Ludovic Orban a declarat, luni, în cadrul unei vizite la Magistrala 5 de metrou din Drumul Taberei, că, din cauza unor probleme tehnice, această lucrare va fi dată în folosință în maximum două luni de zile.
Întrebat dacă există riscul ca Magistrala 5 de metrou să nu fie gata până la sfârșitul anului, premierul Ludovic Orban a declarat: „Cine se frige cu ciorbă, suflă și-n iaurt. Când va fi, din punct de vedere tehnic, posibil de pus în circulație, va fi pus în circulație. Eu zic că nu există acest risc.
Există două probleme tehnice. Nu se poate aplica o tehnologie mecanică pentru gura de ventilare. Este vorba de o săpare manuală care se datorează unei specificități a terenului și unor sisteme care trebuie puse la punct. Tehnic se poate realiza într-o lună jumate, maxim două”.
https://www.google.com/amp/s/www.digi24.ro/amphtml/stiri/economie/transporturi/orban-despre-termenul-de-finalizare-a-magistralei-5-de-metrou-maxim-doua-luni-cine-se-frige-cu-ciorba-sufla-si-n-iaurt-1327057
Prim-ministrul Ludovic Orban a declarat, luni, în cadrul unei vizite la Magistrala 5 de metrou din Drumul Taberei, că, din cauza unor probleme tehnice, această lucrare va fi dată în folosință în maximum două luni de zile.
Întrebat dacă există riscul ca Magistrala 5 de metrou să nu fie gata până la sfârșitul anului, premierul Ludovic Orban a declarat: „Cine se frige cu ciorbă, suflă și-n iaurt. Când va fi, din punct de vedere tehnic, posibil de pus în circulație, va fi pus în circulație. Eu zic că nu există acest risc.
Există două probleme tehnice. Nu se poate aplica o tehnologie mecanică pentru gura de ventilare. Este vorba de o săpare manuală care se datorează unei specificități a terenului și unor sisteme care trebuie puse la punct. Tehnic se poate realiza într-o lună jumate, maxim două”.
- Stefan28
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
Stefan28
Continuăm cu magistrala muzeu, de data asta stația Tudor Vladimirescu!
https://www.google.com/amp/s/www.libertatea.ro/stiri/video-cum-arata-statia-tudor-vladimirescu-de-pe-magistrala-de-metrou-din-drumul-taberei-3082853/amp
Lucrările la stațiile de pe magistrala 5 de metrou Drumul Taberei sunt aproape complet finalizate, iar Ministerul Transporturilor a început de ceva vreme să prezinte un videoclip cu fiecare stație de pe traseu, scrie Hotnews.ro
Chiar dacă inaugurarea metroului din Drumul Taberei a fost amânată de foarte multe ori, lucrările sunt aproape de finalizare.
Ultimul termen de finalizare pentru lucrări este finalul anului 2020, însă, până atunci, Ministerul Transporturilor a „trecut în revistă” stațiile de metrou de pe magistrală.
Stația Tudor Vladimirescu
Testele tehnologice și dinamice cu primele trenuri de metrou au început pe traseul Magistralei M5 Drumul Taberei – Eroilor, prima garnitură de tren circulând pe noua linie.
Contractele pentru M5 din Drumul Taberei au fost semnate în primăvara lui 2011, iar lucrările au început la scurt timp după. Conform contractului, durata lucrărilor urma să fie de 36 de luni – adică 3 ani. Pe lângă acest termen, mai erau lucrările de realizat pentru sistemele de semnalizare și automatizare.
Continuăm cu magistrala muzeu, de data asta stația Tudor Vladimirescu!
https://www.google.com/amp/s/www.libertatea.ro/stiri/video-cum-arata-statia-tudor-vladimirescu-de-pe-magistrala-de-metrou-din-drumul-taberei-3082853/amp
Lucrările la stațiile de pe magistrala 5 de metrou Drumul Taberei sunt aproape complet finalizate, iar Ministerul Transporturilor a început de ceva vreme să prezinte un videoclip cu fiecare stație de pe traseu, scrie Hotnews.ro
Chiar dacă inaugurarea metroului din Drumul Taberei a fost amânată de foarte multe ori, lucrările sunt aproape de finalizare.
Ultimul termen de finalizare pentru lucrări este finalul anului 2020, însă, până atunci, Ministerul Transporturilor a „trecut în revistă” stațiile de metrou de pe magistrală.
Stația Tudor Vladimirescu
Testele tehnologice și dinamice cu primele trenuri de metrou au început pe traseul Magistralei M5 Drumul Taberei – Eroilor, prima garnitură de tren circulând pe noua linie.
Contractele pentru M5 din Drumul Taberei au fost semnate în primăvara lui 2011, iar lucrările au început la scurt timp după. Conform contractului, durata lucrărilor urma să fie de 36 de luni – adică 3 ani. Pe lângă acest termen, mai erau lucrările de realizat pentru sistemele de semnalizare și automatizare.
- orex
-
Posted:
-
- Stefan28
-
Posted:
-
Re: Stiri despre proiect
Stefan28
https://www.google.com/amp/s/www.wall-street.ro/articol/Social/259839/lucian-bode-in-septembrie-putem-circula-cu-metroul-in-drumul-taberei.html-amp
Lucian Bode, ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, a declarat, la Digi24.ro, că în luna septembrie putem circula cu metroul în Drumul Taberei. Ministrul acuză Primăria Capitalei că nu oferă ajutor pentru finalizarea mai rapidă a lucrărilor de suprafață.
Lucrările la centra de ventilație din zona Piața Moghioroș s-au finalizat, au început testele dinamice și cele pentru instațiile electro-energetice. Între orele 8-17 sunt opt trenuri care circulă. În paralel, realizăm recepția la terminarea lucrărilor pe segmente. Specialiștii spun că în luna septembrie putem finaliza aceste recepții și în luna septembrie să avem posibilitatea că circulăm cu trenul pe Magistrala 5, pe cele zece stații”, a declarat Lucian Bode la postul de televiziune.
Luni a fost prima întâlnire a Comisiei de Recepție, a precizat ministrul Transporturilor.
Ministrul acuză Primăria Capitalei că nu oferă ajutor pentru finalizarea mai rapidă a lucrărilor de suprafață, dând exemplul finalizării lucrărilor la suprafață în zona tramvaiului 41. „Am de gând să am o discuție civilizată cu Primarul General. Fac un apel să sprijine darea în funcțiunea metroului”.
Darea în circulație a metroului în Drumul Taberei nu depinde, însă, de lucrările de la suprafață, a precizat ministrul.
În 2011 s-a semnat primul contract pentru M5. Termenul era de 36 de luni, la care se adaugău și alte termene, printre care cel pentru sistemul de automatizare. În 2015 era primul termen avansat pentru darea în functiune a metroului Drumul Taberei.
Magistrala 5 de metrou, secțiunea Râul Doamnei - Eroilor (Opera), inclusiv Valea Ialomiței, este compusă din 10 stații de metrou și un depou, având o lungime totală de 6,8 km. Valoare totală reactualizată conform devizului general este de 3,2 miliarde de lei. O parte din bani vin de la Banca Europeană de Investiții (BEI), mai exact 1,8 miliarde de lei (395 de milioane de euro), în urma semnării contractului de cofinanțare a proiectului.
In caz ca nu ati vazut pe live la Digi24, Bode o roagă frumos pe Firea sa sprijine darea in functiune a M5.1!
https://www.google.com/amp/s/www.wall-street.ro/articol/Social/259839/lucian-bode-in-septembrie-putem-circula-cu-metroul-in-drumul-taberei.html-amp
Lucian Bode, ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, a declarat, la Digi24.ro, că în luna septembrie putem circula cu metroul în Drumul Taberei. Ministrul acuză Primăria Capitalei că nu oferă ajutor pentru finalizarea mai rapidă a lucrărilor de suprafață.
Lucrările la centra de ventilație din zona Piața Moghioroș s-au finalizat, au început testele dinamice și cele pentru instațiile electro-energetice. Între orele 8-17 sunt opt trenuri care circulă. În paralel, realizăm recepția la terminarea lucrărilor pe segmente. Specialiștii spun că în luna septembrie putem finaliza aceste recepții și în luna septembrie să avem posibilitatea că circulăm cu trenul pe Magistrala 5, pe cele zece stații”, a declarat Lucian Bode la postul de televiziune.
Luni a fost prima întâlnire a Comisiei de Recepție, a precizat ministrul Transporturilor.
Ministrul acuză Primăria Capitalei că nu oferă ajutor pentru finalizarea mai rapidă a lucrărilor de suprafață, dând exemplul finalizării lucrărilor la suprafață în zona tramvaiului 41. „Am de gând să am o discuție civilizată cu Primarul General. Fac un apel să sprijine darea în funcțiunea metroului”.
Darea în circulație a metroului în Drumul Taberei nu depinde, însă, de lucrările de la suprafață, a precizat ministrul.
În 2011 s-a semnat primul contract pentru M5. Termenul era de 36 de luni, la care se adaugău și alte termene, printre care cel pentru sistemul de automatizare. În 2015 era primul termen avansat pentru darea în functiune a metroului Drumul Taberei.
Magistrala 5 de metrou, secțiunea Râul Doamnei - Eroilor (Opera), inclusiv Valea Ialomiței, este compusă din 10 stații de metrou și un depou, având o lungime totală de 6,8 km. Valoare totală reactualizată conform devizului general este de 3,2 miliarde de lei. O parte din bani vin de la Banca Europeană de Investiții (BEI), mai exact 1,8 miliarde de lei (395 de milioane de euro), în urma semnării contractului de cofinanțare a proiectului.
In caz ca nu ati vazut pe live la Digi24, Bode o roagă frumos pe Firea sa sprijine darea in functiune a M5.1!
📖 Pagination options