Topic: Culoare unice pentru tramvaie, autobuze și troleibuze
1253 posts, 355855 views
📖 Pagination options
- zapacitu
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
zapacitu
Pai nu vad niciun avantaj, de asta intreb. Mi se pare mai logic ca un mijloc de transport destinat utilizarii de catre pietoni sa circule astfel incat acestia sa aiba acces facil. Istoric nu conta ca era 1 banda + tramvai pe sens, opreau masinile in dreptul statiei. A' la' Hala Traian. Dar acum cand ai 2-3 benzi + tramvai tre sa faci si refugiu si pierzi spatiu. Solutia actuala e foarte proasta pentru ca statiile nu au fost niciodata gandite pentru fluxul ratb actual. Nu vi se pare ca e multa inghesuiala? Refugiile sunt mici (si o sa le si ingusteze am impresia). La PPS de exemplu sigur nu pot circula autobuzele pe unde merge tramvaiu. E mult mai logic, dupa mintea mea, ca statiile sa fie pe margine, decat sa duci totul (inclusiv fluxurile de pasageri) pe mijloc. Pentru toate mijloacele. Ca sa nu mai spunem ca e practic imposibil de folosit solutia pe bulevade proaste si va duce la destramare sikidim-urilor imediat dupa ce zboara Tanti de la primarie.
Stiu ca exista conflicte de trafic la viraj, insa acestea exista si acum (doar ca la linii mijloc ai conflict la viraj stanga, la linii laterale ai conflict la viraj dreapta).
Costin wrote:
Insa ce voiam sa spun e ca degeaba ar fi pe marginea drumului daca latimea culoarului ar fi aceeasi. Daca latimea ar fi corespunzatoare, nu ar avea nici o problema oriunde s-ar afla. Exista dezavantaje la pozitionarea pe centrul drumului la care te-ai gandit si de care nu m-am prins eu?
Pai nu vad niciun avantaj, de asta intreb. Mi se pare mai logic ca un mijloc de transport destinat utilizarii de catre pietoni sa circule astfel incat acestia sa aiba acces facil. Istoric nu conta ca era 1 banda + tramvai pe sens, opreau masinile in dreptul statiei. A' la' Hala Traian. Dar acum cand ai 2-3 benzi + tramvai tre sa faci si refugiu si pierzi spatiu. Solutia actuala e foarte proasta pentru ca statiile nu au fost niciodata gandite pentru fluxul ratb actual. Nu vi se pare ca e multa inghesuiala? Refugiile sunt mici (si o sa le si ingusteze am impresia). La PPS de exemplu sigur nu pot circula autobuzele pe unde merge tramvaiu. E mult mai logic, dupa mintea mea, ca statiile sa fie pe margine, decat sa duci totul (inclusiv fluxurile de pasageri) pe mijloc. Pentru toate mijloacele. Ca sa nu mai spunem ca e practic imposibil de folosit solutia pe bulevade proaste si va duce la destramare sikidim-urilor imediat dupa ce zboara Tanti de la primarie.
Stiu ca exista conflicte de trafic la viraj, insa acestea exista si acum (doar ca la linii mijloc ai conflict la viraj stanga, la linii laterale ai conflict la viraj dreapta).
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
andrei11
Nu știu de ce accentuați voi încadrarea în curbe a tramvaiului dacă e pe prima bandă, cine citește are impresia că Bucureștiul e plin de serpentine << ac de păr >>.
Oricum tramvaiul pe prima bandă și neprotejat ( cale proprie de rulare ) riscă să fie blocat. Plus nu știu dacă sunt de acord pompierii la intervenții, de exemplu la casele / blocurile de pe traseu.
Moraliștii cu formula << să se aplice legea >> rog să se abțină, legea NU se aplică. Când o să văd absolut toate autoturismele oprite neregulamentar amendate / săltate / etc mai discutăm. Până atunci ne aflăm în treabă cu "aplicarea legii".
Nu știu de ce accentuați voi încadrarea în curbe a tramvaiului dacă e pe prima bandă, cine citește are impresia că Bucureștiul e plin de serpentine << ac de păr >>.
Oricum tramvaiul pe prima bandă și neprotejat ( cale proprie de rulare ) riscă să fie blocat. Plus nu știu dacă sunt de acord pompierii la intervenții, de exemplu la casele / blocurile de pe traseu.
Moraliștii cu formula << să se aplice legea >> rog să se abțină, legea NU se aplică. Când o să văd absolut toate autoturismele oprite neregulamentar amendate / săltate / etc mai discutăm. Până atunci ne aflăm în treabă cu "aplicarea legii".
- Andrei98
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
Andrei98
Și totuși să fim sinceri, cazurile în care avem linii de tramvai pe marginea șoselei sunt destul de rare, în majoritatea cazurilor tot pe mijloc le regăsim ori separate complet de șosea.
Și totuși să fim sinceri, cazurile în care avem linii de tramvai pe marginea șoselei sunt destul de rare, în majoritatea cazurilor tot pe mijloc le regăsim ori separate complet de șosea.
- cosminduru
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
cosminduru
Aveam din ce știu cel puțin două situații de încadrare, fosta linie spre C.E.T. Vest așa era pe margine, precum și linia de la bucla de întoarcere de pe str. Dristorului.
În schimb avem mult mai multe situații în care tramvaiele circulă pe cale dublă pe lateralul șoselei, tot Trafic Greu, porțiunea Ghencea de la stadion, fostele linii periferice 28 și 29, linia de pe Petricani și Pipera..
Deci sunt situații în care decizia de a instala liniile probabil că a avut un fundament clar în proiectare, mă gândesc că avea de-a face cu traficul pietonal din zonele respective. Din moment ce toate aceste segmente descrise mai sus erau plasate în general în zone industriale sau periferice, puțin circulate de către populație. În rest, în zonele urbane populate, tramvaiele au fost puse pe mijloc.
Aveam din ce știu cel puțin două situații de încadrare, fosta linie spre C.E.T. Vest așa era pe margine, precum și linia de la bucla de întoarcere de pe str. Dristorului.
În schimb avem mult mai multe situații în care tramvaiele circulă pe cale dublă pe lateralul șoselei, tot Trafic Greu, porțiunea Ghencea de la stadion, fostele linii periferice 28 și 29, linia de pe Petricani și Pipera..
Deci sunt situații în care decizia de a instala liniile probabil că a avut un fundament clar în proiectare, mă gândesc că avea de-a face cu traficul pietonal din zonele respective. Din moment ce toate aceste segmente descrise mai sus erau plasate în general în zone industriale sau periferice, puțin circulate de către populație. În rest, în zonele urbane populate, tramvaiele au fost puse pe mijloc.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
andrei11
Unul dintre aspectele pe care se marșează pentru linia la trotuar este că pietonul / călătorul care are treabă cu trotuarul cu pricina NU mai traversează o jumătate de stradă pentru a ajunge la trotuar.
Unul dintre aspectele pe care se marșează pentru linia la trotuar este că pietonul / călătorul care are treabă cu trotuarul cu pricina NU mai traversează o jumătate de stradă pentru a ajunge la trotuar.
- zapacitu
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
zapacitu
Si are mult mai mult spatiu in statie si nu face baie de multime printre cei de pe refugiu, vezi linia 41.
Si are mult mai mult spatiu in statie si nu face baie de multime printre cei de pe refugiu, vezi linia 41.
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
Valentin
#Zapacitul nu iei in calcul conflictele suplimentare ce apar in cazul liniilor pe lateralul bulevardelor. Hai sa luam un caz concret, linia 41 intre Parc D.Taberei si Bd. Timisoara, conform ideii tale ar aparea suplimentar 5 conflicte date de strazile secundare cu acces in bulevard (sa zicem ca reusesti sa inchizi o strada, doua, dar in niciun caz toate). Aceste conflicte suplimentare, daca ne gandim la toata linia vor creste riscul de blocaj/accident cu cateva procente bune, si eu zic ca va afecta si frecventa in cazul orelor de varf. Cum? Simplu, pe strazile secundare se parcheaza pana in intersectie, iar asta in anumite cazuri vor afecta vizibilitatea celui care vrea sa iasa in bulevard. Acesta va intra incet peste sine, na, ca sa se asigure, iar aici pot aparea 3 cazuri. Nu vine tramvaiul si poti sa te incadrezi in bulevard; Nu vine tramvaiul, dar n-ai timp sa te incadrezi fiind trafic intens, iar la frecventa liniei s-ar putea sa fi surprins de tramvai pe sine; e aglomerat, se circula bara la bara, iesi pe linii si iara esti surprins de tramvai, poate te lasa cineva, poate se sta pe loc, iar se pierde timp pretios..
Intr-adevar sa zicem ca poti amenaja statii generoase pe trotuar, ai acces facil, dar ce te opreste sa faci asta si in cazul din prezent? Caz concret, Piata Moghioros, din 3 benzi se ajung in 2 (sens Tricodava-Piata) - bine - asta legal - si daca ne uitam pe aceasta poza
putem vedem cu adevarat spatiul risipit ce s-ar putea folosi ca sa latesti peroanele.. Intr-adevar, nu merge intotdeauna sa umbli la carosabil, dar sa fim sinceri, nu se vrea sa se faca ceva calumea. In majoritatea statiilor, trotuarul care se afla in paralel e lipsit de spatiu verde, copaci, etc. Se poate imprumuta spatiu pentru a reconfigura benzile auto si astfel sa latesti peroanele. Asa ca argumentul cu peroanele inguste nu prea tine decat punctual pe liniile din zona veche unde lipsesc cu desavarsire peroanele, dar na. S-auda soferii ca vrei sa le limitezi accesul si sa lasi stb-ul, piste de biciclete si spatiu verde si te linseaza.
Eu personal prefer o frecventa, viteza mai mare cu solutia pe centru, eventual prioritizata in adevaratul sens al cuvantului, decat șicane suplimentare, o viteza mai scazuta, etc.
#Zapacitul nu iei in calcul conflictele suplimentare ce apar in cazul liniilor pe lateralul bulevardelor. Hai sa luam un caz concret, linia 41 intre Parc D.Taberei si Bd. Timisoara, conform ideii tale ar aparea suplimentar 5 conflicte date de strazile secundare cu acces in bulevard (sa zicem ca reusesti sa inchizi o strada, doua, dar in niciun caz toate). Aceste conflicte suplimentare, daca ne gandim la toata linia vor creste riscul de blocaj/accident cu cateva procente bune, si eu zic ca va afecta si frecventa in cazul orelor de varf. Cum? Simplu, pe strazile secundare se parcheaza pana in intersectie, iar asta in anumite cazuri vor afecta vizibilitatea celui care vrea sa iasa in bulevard. Acesta va intra incet peste sine, na, ca sa se asigure, iar aici pot aparea 3 cazuri. Nu vine tramvaiul si poti sa te incadrezi in bulevard; Nu vine tramvaiul, dar n-ai timp sa te incadrezi fiind trafic intens, iar la frecventa liniei s-ar putea sa fi surprins de tramvai pe sine; e aglomerat, se circula bara la bara, iesi pe linii si iara esti surprins de tramvai, poate te lasa cineva, poate se sta pe loc, iar se pierde timp pretios..
Intr-adevar sa zicem ca poti amenaja statii generoase pe trotuar, ai acces facil, dar ce te opreste sa faci asta si in cazul din prezent? Caz concret, Piata Moghioros, din 3 benzi se ajung in 2 (sens Tricodava-Piata) - bine - asta legal - si daca ne uitam pe aceasta poza
putem vedem cu adevarat spatiul risipit ce s-ar putea folosi ca sa latesti peroanele.. Intr-adevar, nu merge intotdeauna sa umbli la carosabil, dar sa fim sinceri, nu se vrea sa se faca ceva calumea. In majoritatea statiilor, trotuarul care se afla in paralel e lipsit de spatiu verde, copaci, etc. Se poate imprumuta spatiu pentru a reconfigura benzile auto si astfel sa latesti peroanele. Asa ca argumentul cu peroanele inguste nu prea tine decat punctual pe liniile din zona veche unde lipsesc cu desavarsire peroanele, dar na. S-auda soferii ca vrei sa le limitezi accesul si sa lasi stb-ul, piste de biciclete si spatiu verde si te linseaza.
Eu personal prefer o frecventa, viteza mai mare cu solutia pe centru, eventual prioritizata in adevaratul sens al cuvantului, decat șicane suplimentare, o viteza mai scazuta, etc.
- orex
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
orex
Domnu! Instantaneul e fix dupa Piata spre Plazza, nicidecum intre Auchan ( fosta Tricodava) si Piata Moghioros!
Si da, aici e posibila latirea ambelor refugii, indubitabil, ca si-n statia Brasov, Parc Drumul Taberei, Orsova, Pod Ciurel. Unde rezolvarea e mai dificila e la statia Uverturii!
PS
Pe Marasti pas, dar sa luam partea plina a paharului sunt doar doua, dintre cele trei foste statii, Casin si Agronomie, in care ”distantarea sociala” va fi ceva mai redusa!
Domnu! Instantaneul e fix dupa Piata spre Plazza, nicidecum intre Auchan ( fosta Tricodava) si Piata Moghioros!
Si da, aici e posibila latirea ambelor refugii, indubitabil, ca si-n statia Brasov, Parc Drumul Taberei, Orsova, Pod Ciurel. Unde rezolvarea e mai dificila e la statia Uverturii!
PS
Pe Marasti pas, dar sa luam partea plina a paharului sunt doar doua, dintre cele trei foste statii, Casin si Agronomie, in care ”distantarea sociala” va fi ceva mai redusa!
- CiprianTRB
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
CiprianTRB
Dacă ar muta stația puțin mai spre Crângași ar putea rezolva și problema de la Uverturii.
Dacă ar muta stația puțin mai spre Crângași ar putea rezolva și problema de la Uverturii.
- cosminduru
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
cosminduru
Culoarele unice, așa cum au fost implementate la noi, sunt o bajocură
Ora 8 dimineața, Baba Novac. Un 135 s-a defectat sau șoferul a întârziat la schimb, nu am înțeles exact ce a fost acolo..
Cert este că s-au strâns 2 autobuze în mijlocul intersecției și câte 2 tramvaie blocate în spate. Un 10 aștepta după refugiu. 90% dintre călători (cei care probabil întârziau la serviciu) făceau referiri la rudele d-nei Firea și inclusiv vatmanul (extrem de relaxat - probabil îi convenea că pierde o tură) spunea să nu uitați să-i mulțumiți Duamnei..
Culoarele unice, așa cum au fost implementate la noi, sunt o bajocură
Ora 8 dimineața, Baba Novac. Un 135 s-a defectat sau șoferul a întârziat la schimb, nu am înțeles exact ce a fost acolo..
Cert este că s-au strâns 2 autobuze în mijlocul intersecției și câte 2 tramvaie blocate în spate. Un 10 aștepta după refugiu. 90% dintre călători (cei care probabil întârziau la serviciu) făceau referiri la rudele d-nei Firea și inclusiv vatmanul (extrem de relaxat - probabil îi convenea că pierde o tură) spunea să nu uitați să-i mulțumiți Duamnei..
IMG_20200731_080520_cr.jpg (452.97 KB; downloaded 2913 times)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
andrei11
N-am înțeles legătura dintre prima afirmație și următoarele.
N-am înțeles legătura dintre prima afirmație și următoarele.
- br101
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
br101
Vatmanii sunt probabil nemultumiti de aparatia autobuzelor pe linia de tramvai. Aceasta nemultumire insa este de ordin secundar, daca culoarul ar fi fost implementat corespunzator de la inceput, n-ar mai fi comentat. Cum stau lucrurile acum este greu si pt. vatmani, nu de putine ori am vazut tramvaie venind cu o viteza respectabila si oprind brusc la intrarea in statie pt. ca nu e loc de autobuz (cum s-a mai discutat)
De asemenea, aproape in fiecare seara, vad din 135, la Dristor - sens Auchan Vitan, cum soferii care fac stanga permit tramvaiului sa inainteze apoi brusc ( ca un stol de pasari practic) se reimbulzesc in locul liber sa faca stanga, chiar daca autobuzul este in spatele tramvaiului la cativa metri. Practic, autobuzul n-are prioritate pt. acesti soferi, nu apartine fluxului de trafic de pe culoar. Evident ca urmeaza un concert de "claxon", si nu numai, din partea soferului Stb.
Raman deci multe aspecte care trebuie imbunatatite si e greu de inteles (sau probabil ca nu e ...) de ce aceste culoare unice se implementeaza asa de greu si nelinear, cand e atata nevoie de ele.
Vatmanii sunt probabil nemultumiti de aparatia autobuzelor pe linia de tramvai. Aceasta nemultumire insa este de ordin secundar, daca culoarul ar fi fost implementat corespunzator de la inceput, n-ar mai fi comentat. Cum stau lucrurile acum este greu si pt. vatmani, nu de putine ori am vazut tramvaie venind cu o viteza respectabila si oprind brusc la intrarea in statie pt. ca nu e loc de autobuz (cum s-a mai discutat)
De asemenea, aproape in fiecare seara, vad din 135, la Dristor - sens Auchan Vitan, cum soferii care fac stanga permit tramvaiului sa inainteze apoi brusc ( ca un stol de pasari practic) se reimbulzesc in locul liber sa faca stanga, chiar daca autobuzul este in spatele tramvaiului la cativa metri. Practic, autobuzul n-are prioritate pt. acesti soferi, nu apartine fluxului de trafic de pe culoar. Evident ca urmeaza un concert de "claxon", si nu numai, din partea soferului Stb.
Raman deci multe aspecte care trebuie imbunatatite si e greu de inteles (sau probabil ca nu e ...) de ce aceste culoare unice se implementeaza asa de greu si nelinear, cand e atata nevoie de ele.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
PTMZ
De mâine, pe lângă regionalele STV menționate într-un alt comunicat (postat aici), liniile 143, 682, R409 și R439 vor circula pe linia de tramvai:
Sursa: Comunicat STB
De mâine, pe lângă regionalele STV menționate într-un alt comunicat (postat aici), liniile 143, 682, R409 și R439 vor circula pe linia de tramvai:
STB SA extinde proiectul prin care autobuzele circulă pe calea de rulare a tramvaielor: urmează liniile 143, 682, R409 și R439
Primaria Capitalei anunță extinderea proiectului privind circulația autobuzelor pe linia de tramvai.
Începând de mâine, 1 august, Societatea de Transport Bucuresti STB SA introduce încă trei linii de autobuz care vor circula pe calea de rulare a tramvaiului 21 de pe Şoseaua Colentina, pe tronsonul cuprins între Bucur Obor şi Şoseaua Fundeni, pe anumite segmente, fără a-și modifica traseul!
De asemenea, autobuzele unei linii regionale vor circula pe calea de rulare a tramvaielor de pe linia 1/10, pe Șos. Olteniței.
Autobuzele de pe liniile 143, 682 și R409 vor circula astfel:
• Autobuzele liniei 143 – vor circula pe șoseaua Colentina, pe linia de tramvai, pe tronsonul cuprins între Bucur Obor şi Str. Teiul Doamnei, numai pe sensul spre terminal „Arena Naţională”.
• Autobuzele liniei 682 – vor circula pe șoseaua Colentina, pe linia de tramvai, pe sensul spre terminal „Escalei”, pe tronsonul cuprins între Str. Ziduri Moşi şi Str. Teiul Doamnei, respectiv tronsonul cuprins între Str. Maior Băcilă şi Şos. Fundeni, iar pe sensul spre terminal „Baicului”, pe tronsonul cuprins între Str. Doamna Ghica şi Str. Ziduri Moşi.
• Autobuzele liniei R409 - vor circula pe șoseaua Colentina, pe linia de tramvai, pe sensul spre terminal „Merii Petchii”, pe tronsonul cuprins între Bucur Obor şi Str.Teiul Doamnei, respectiv tronsonul cuprins între Str. Maior Băcilă şi Şos. Fundeni, iar pe sensul spre terminal „Bucur Obor”, pe tronsonul cuprins între Şos. Fundeni şi Str. Maior Băcilă.
• Autobuzele liniei regionale R439 vor circula pe calea de rulare a tramvaielor de pe linia 1/10, pe Șos. Olteniței, între Str. Parincea și Str. Grigore Marin (Romprim) – pe sensul spre terminalul „Danubiana” și între Str. Grigore Marin (Romprim) și Str. Lunca Bârzești – pe sensul spre terminalul „Piața Sudului”.
Modificările opririi în fiecare stație vor fi anunțate în toate stațiile de autobuz de pe tronsoanele care fac parte din proiect, iar personalul STB SA va fi prezent în aceste stații pentru a îndruma călătorii spre zonele corecte de așteptare, respectiv pe peroanele de tramvai.
Reamintim faptul că, în prima etapă, proiectul a fost implementat cu succes la începutul lunii iunie, pentru autobuzele de pe liniile 135, 182 și 330, care circulă, pe anumite segmente, pe liniile de tramvai 1/10, 19 și 46, utilizând și stațiile acestora.
Pentru a asigura călătorilor un transport public sigur, comod și rapid, STB SA a pus la punct un sistem de semaforizare inteligentă pentru prioritizarea în trafic și a separat traficul rutier general de linia de tramvai. Pe calea de rulare va fi turnat material antiderapant.
Sursa: Comunicat STB
- ByOnu
-
Posted:
-
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov
•
Choose destination