Topic: Discuții până la începerea lucrărilor
2393 posts, 471514 views
📖 Pagination options
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
subway guru
Repet, cate trenuri pe ora???
Nu te face ca nu ai auzit...
Si ce treaba are parcarea aia cu aeroportul???
Are treaba doar cu inexistenta unei traversari decente a DNCB la Mogosoaia...
Revenind la linia CF aeroport, o investitie fara cap si coada, pentru zece suporteri ametiti la doua-trei meciuri amarate ce se vor desfasura mai mult ca sigur fara spectatori...doar ca da bine de alegeri!
Repet, cate trenuri pe ora???
Nu te face ca nu ai auzit...
Si ce treaba are parcarea aia cu aeroportul???
Are treaba doar cu inexistenta unei traversari decente a DNCB la Mogosoaia...
Revenind la linia CF aeroport, o investitie fara cap si coada, pentru zece suporteri ametiti la doua-trei meciuri amarate ce se vor desfasura mai mult ca sigur fara spectatori...doar ca da bine de alegeri!
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
andrei11
Mie îmi iese un tren la 20 de minute.
Parcarea are legătură cu aeroportul pentru că metroul la aeroport s-ar putea să fie o investiție care NU se justifică. Cum e parcarea de la Străulești. Parcarea nu e rentabilă din cauza intersecției Mogoșoaia - DNCB ? Asta reiese din celebra analiză SWOT ? . Stai să înțeleg, că e ambuteiată acea intersecție nu vine lumea în București cu mașina ? Dar cu ce vine atunci ? Cu STB - ul ? Cu trenul mă îndoiesc, gara e departe de Mogoșoaia.
Să avem un tren și un metrou care fac aceeași legătură aeroport- gară s-ar putea să fie prea mult față de traficul aeroportului.
Mai discutăm când va ajunge M 4(6) la Gara Progresu. Până atunci nu, M 6 și trenul se canibalizează reciproc. Și am impresia cu trenul ajungi mai repede la gară decât cu metroul.
Asta-i spus-o din răutate ! Știu că ții cu metroul, n-ai cum altcumva, dar de ce nu s-ar sui lumea în tren spre gară și ar prefera metroul ? Că tot în gară ajunge și metroul !
Metroul și trenul țin de același minister !
Mie îmi iese un tren la 20 de minute.
Parcarea are legătură cu aeroportul pentru că metroul la aeroport s-ar putea să fie o investiție care NU se justifică. Cum e parcarea de la Străulești. Parcarea nu e rentabilă din cauza intersecției Mogoșoaia - DNCB ? Asta reiese din celebra analiză SWOT ? . Stai să înțeleg, că e ambuteiată acea intersecție nu vine lumea în București cu mașina ? Dar cu ce vine atunci ? Cu STB - ul ? Cu trenul mă îndoiesc, gara e departe de Mogoșoaia.
Să avem un tren și un metrou care fac aceeași legătură aeroport- gară s-ar putea să fie prea mult față de traficul aeroportului.
Mai discutăm când va ajunge M 4(6) la Gara Progresu. Până atunci nu, M 6 și trenul se canibalizează reciproc. Și am impresia cu trenul ajungi mai repede la gară decât cu metroul.
subway guru wrote:
Revenind la linia CF aeroport, o investitie fara cap si coada, pentru zece suporteri ametiti la doua-trei meciuri amarate ce se vor desfasura mai mult ca sigur fara spectatori...doar ca da bine de alegeri!
Asta-i spus-o din răutate ! Știu că ții cu metroul, n-ai cum altcumva, dar de ce nu s-ar sui lumea în tren spre gară și ar prefera metroul ? Că tot în gară ajunge și metroul !
Metroul și trenul țin de același minister !
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
subway guru
Analizele arata ca metroul este rentabil pentru ca are statii pe parcurs nu doar la Tiriac in curte! Iar frecventa e net superioara. Cine e dispus sa astepte minim 20min o amarata de sageata lenta? Sau sa plece catre aeroport nu doar cu trei ore inainte ci cu trei ore si jumatate?
E convenabila investitia in linia de tren doar pentru oficialii de la MT si Min. Sporturilor care pot sa doarma linistiti prin birouri si sa iasa din cand in cand pentru o vizita cu masina de serviciu in loc sa bata santierele din tara...
Analizele arata ca metroul este rentabil pentru ca are statii pe parcurs nu doar la Tiriac in curte! Iar frecventa e net superioara. Cine e dispus sa astepte minim 20min o amarata de sageata lenta? Sau sa plece catre aeroport nu doar cu trei ore inainte ci cu trei ore si jumatate?
E convenabila investitia in linia de tren doar pentru oficialii de la MT si Min. Sporturilor care pot sa doarma linistiti prin birouri si sa iasa din cand in cand pentru o vizita cu masina de serviciu in loc sa bata santierele din tara...
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
sab
Esti mult prea implicat in metrou si doresti dezvoltarea acestui mijloc de transport ca sa recunosti ca M6 este un proiect "mort" din start.
Faptul ca noi vrem sa legam un mijloc la transport aproape muribund (si anume trenul) cu aeroportul (care nici el nu genereaza trafic de masa,cel putin la noi), conduce la un proiect fara logica, in care se vor investi o groaza de bani publici sau europeni. Pana una-alta, pentru cei care vor sa ajunga la gara de la aeroport (ca doar de aceea am aprobat acest traseu care sa duca la gara si am spus ca este esential ca metroul sa ajunga acolo, chiar si pe un traseu alambicat, nu ?) este mai mult decat suficient un tren la 20 min. Problema pe care nu si-o pune nimeni este daca oamenii care vin la OTP vor sa ajunga la gara sau alt alt traseu in oras si daca au alt traseu vor considera ca merita sa mergi chiar si cu 3 metrouri cu bagajele dupa tine.. Mai ales ca s-a propus de catre consultant ca solutie optima pentru M4 (implicit si pentru M6) un traseu FARA CORESPONDENTA CU M2 SI M3. Dar astea sunt detalii...
Intre timp, ne rugam de dimineata pana seara sa mai apara cate un investitor cu o cladire de birouri pe parcurs sa mai amortizam din cheltuieli. Sau vreun ansamblu rezidential pe o raza de cativa km in jurul liniei.
Eu inca astept un raspuns la intrebarea cum va fi exploatata aceasta linie, daca tot ne batem cu pumnul in piept ca merita construita ...Deci concret, daca toate metrourile vor merge pana la capat sau nu, daca unele se vor opri pe traseu si unde, cate ajung la capat, detalii de genul asta...Sincer, cred ca nu a fost facuta...
Esti mult prea implicat in metrou si doresti dezvoltarea acestui mijloc de transport ca sa recunosti ca M6 este un proiect "mort" din start.
Faptul ca noi vrem sa legam un mijloc la transport aproape muribund (si anume trenul) cu aeroportul (care nici el nu genereaza trafic de masa,cel putin la noi), conduce la un proiect fara logica, in care se vor investi o groaza de bani publici sau europeni. Pana una-alta, pentru cei care vor sa ajunga la gara de la aeroport (ca doar de aceea am aprobat acest traseu care sa duca la gara si am spus ca este esential ca metroul sa ajunga acolo, chiar si pe un traseu alambicat, nu ?) este mai mult decat suficient un tren la 20 min. Problema pe care nu si-o pune nimeni este daca oamenii care vin la OTP vor sa ajunga la gara sau alt alt traseu in oras si daca au alt traseu vor considera ca merita sa mergi chiar si cu 3 metrouri cu bagajele dupa tine.. Mai ales ca s-a propus de catre consultant ca solutie optima pentru M4 (implicit si pentru M6) un traseu FARA CORESPONDENTA CU M2 SI M3. Dar astea sunt detalii...
Intre timp, ne rugam de dimineata pana seara sa mai apara cate un investitor cu o cladire de birouri pe parcurs sa mai amortizam din cheltuieli. Sau vreun ansamblu rezidential pe o raza de cativa km in jurul liniei.
Eu inca astept un raspuns la intrebarea cum va fi exploatata aceasta linie, daca tot ne batem cu pumnul in piept ca merita construita ...Deci concret, daca toate metrourile vor merge pana la capat sau nu, daca unele se vor opri pe traseu si unde, cate ajung la capat, detalii de genul asta...Sincer, cred ca nu a fost facuta...
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
subway guru
Astfel de socoteli sunt premature in acest moment, atata vreme cat linia permite rebrusari pe parcurs decizii de acest fel pot fi luate oricand. Ca sa fiu rautacios, trenul permite asa ceva???
Sau ca sa fim mai concreti, daca n-are pasageri suficienti la aeroport, sa rebruseze la Tiriac???...sau de fapt linia nu permite?
Si cum e cu mersul in pendula pe linie simpla, ca la M4 m-ati aburit doi ani de zile...ca ar lipsi un macaz la Bazilescu!
Astfel de socoteli sunt premature in acest moment, atata vreme cat linia permite rebrusari pe parcurs decizii de acest fel pot fi luate oricand. Ca sa fiu rautacios, trenul permite asa ceva???
Sau ca sa fim mai concreti, daca n-are pasageri suficienti la aeroport, sa rebruseze la Tiriac???...sau de fapt linia nu permite?
Si cum e cu mersul in pendula pe linie simpla, ca la M4 m-ati aburit doi ani de zile...ca ar lipsi un macaz la Bazilescu!
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
sab
Dupa parerea mea, astfel de "socoteli" se fac INAINTE de a face o investitie si abia cand ai o imagine clara a ceea ce vrei sa faci, iti pui intrebarea daca merita sau nu. Nu construiesti ceva de miliarde de euro si apoi incepi si te intrebi ce faci cu investitia.
Trenul permite o legatura decenta a aeroportului cu gara si, in plus, permite in teorie sa ajungi din tara fara transbordare la aeroport. Repet, s-a spus ca este ESENTIAL sa duci M6 la gara pentru ca avem un aflux urias de oameni care vin cu trenul ca sa ia avionul din Bucuresti.
Da, la Bazilescu a lipsit un macaz si inca astept un exemplu de inagurare a unui tronson fara macaz la capat de linie si in care s-a circulat ca la noi.
Am inteles ratiunea pentru care nu s-a facut macazul. Pe de o parte am vrut sa fim ecologisti si sa nu defrisam parcul Bazilescu (la M5 n-am mai fost si am defrisat...). Pe de alta parte am pariat ca se va prelungi si a iesit, dar era un pariu, nu o certitudine.Nimeni nu garanta ca se va prelungi cand s-a facut Bazilescu. Daca nu se prelungea, ce faceam ? Mergeam pe ambele linii in ambele sensuri, ca pana mai ieri ?
Dupa parerea mea, astfel de "socoteli" se fac INAINTE de a face o investitie si abia cand ai o imagine clara a ceea ce vrei sa faci, iti pui intrebarea daca merita sau nu. Nu construiesti ceva de miliarde de euro si apoi incepi si te intrebi ce faci cu investitia.
Trenul permite o legatura decenta a aeroportului cu gara si, in plus, permite in teorie sa ajungi din tara fara transbordare la aeroport. Repet, s-a spus ca este ESENTIAL sa duci M6 la gara pentru ca avem un aflux urias de oameni care vin cu trenul ca sa ia avionul din Bucuresti.
Da, la Bazilescu a lipsit un macaz si inca astept un exemplu de inagurare a unui tronson fara macaz la capat de linie si in care s-a circulat ca la noi.
Am inteles ratiunea pentru care nu s-a facut macazul. Pe de o parte am vrut sa fim ecologisti si sa nu defrisam parcul Bazilescu (la M5 n-am mai fost si am defrisat...). Pe de alta parte am pariat ca se va prelungi si a iesit, dar era un pariu, nu o certitudine.Nimeni nu garanta ca se va prelungi cand s-a facut Bazilescu. Daca nu se prelungea, ce faceam ? Mergeam pe ambele linii in ambele sensuri, ca pana mai ieri ?
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
subway guru
Din pacate trenul actual nu permite asa ceva, nu mai priviti lucrurile cu ochelari de cal, regretele vor fi dureroase...
P.S.
La Bazilescu n-a lipsit niciun macaz in afara imaginatiei excesive a unora neacizati...
Din pacate trenul actual nu permite asa ceva, nu mai priviti lucrurile cu ochelari de cal, regretele vor fi dureroase...
P.S.
La Bazilescu n-a lipsit niciun macaz in afara imaginatiei excesive a unora neacizati...
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
sab
Metroul nici atat, chiar si pentru locuitorii orasului va fi un chin sa ajunga la aeroport. Eu de ex din Militari NU voi folosi metroul cu schimbare la Basarab si la Eroilor. Probabil nici pentru cei din Berceni nu va fi facil pana la prelungirea M4 in secolul urmator. Mai intreb o data, cand consultantul a propus solutia minunata de prelungire a M4 fara schimb direct cu M2, s-a gandit la calatorii care vor sa ajunga la aeroport ?
Sau, la fel, aceste "socoteli" se fac dupa construirea liniei ?
Metroul nici atat, chiar si pentru locuitorii orasului va fi un chin sa ajunga la aeroport. Eu de ex din Militari NU voi folosi metroul cu schimbare la Basarab si la Eroilor. Probabil nici pentru cei din Berceni nu va fi facil pana la prelungirea M4 in secolul urmator. Mai intreb o data, cand consultantul a propus solutia minunata de prelungire a M4 fara schimb direct cu M2, s-a gandit la calatorii care vor sa ajunga la aeroport ?
Sau, la fel, aceste "socoteli" se fac dupa construirea liniei ?
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
subway guru
Din cate stiu eu M4Sud are corespondenta cu M2 la Pieptanari, in pofida incercarilor unora de a-i deturna traseul pe coclauri...daca matale stii altceva dovedeste-o!
Of, ce ne mai place sa vorbim din propria imaginatie nesustinuta de fapte...
Din cate stiu eu M4Sud are corespondenta cu M2 la Pieptanari, in pofida incercarilor unora de a-i deturna traseul pe coclauri...daca matale stii altceva dovedeste-o!
Of, ce ne mai place sa vorbim din propria imaginatie nesustinuta de fapte...
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
sab
Stiu ce a aprobat beneficiarul la M4 (si foarte bine ca a trecut peste un SF de milioane de euro profund eronat), eu vorbeam de ce a propus consultantul ca solutie "optima". Nu te face ca nu intelegi...
Cat despre macazul de la Bazilescu, nu o sa ma convingi ever...S-a facut o "ieconomie", la fel cum s-a facut la primul tronson M4 la finisaje cu efectele care se vad cu ochiul liber. Nu inseamna ca automat tot ce se face la metrou este solutia cea mai buna. Se mai si greseste si trebuie sa avem taria sa recunoastem.
Exista sau nu posibilitatea ca M4 sa nu fie prelungita dincolo de Bazilescu ? Exista ...Si, daca judecam dupa cate sanse de investii avea metroul in anii 2000, cred ca era o posibilitate cu sanse maricele. Repet, faptul ca iesit "pasentza" in final este bine. Insa cum ar fi fost sa existe acel macaz, daca privim ce s-a intamplat si in ultimii 2 ani, cu neimplementarea Dometronic-ului ? Parca ar fi fost bine, nu ? Si parca ar fi fost util si cand se va face jonctiunea M4-M6 la 1Mai, nu ? Dar sa o lasam asa...
Stiu ce a aprobat beneficiarul la M4 (si foarte bine ca a trecut peste un SF de milioane de euro profund eronat), eu vorbeam de ce a propus consultantul ca solutie "optima". Nu te face ca nu intelegi...
Cat despre macazul de la Bazilescu, nu o sa ma convingi ever...S-a facut o "ieconomie", la fel cum s-a facut la primul tronson M4 la finisaje cu efectele care se vad cu ochiul liber. Nu inseamna ca automat tot ce se face la metrou este solutia cea mai buna. Se mai si greseste si trebuie sa avem taria sa recunoastem.
Exista sau nu posibilitatea ca M4 sa nu fie prelungita dincolo de Bazilescu ? Exista ...Si, daca judecam dupa cate sanse de investii avea metroul in anii 2000, cred ca era o posibilitate cu sanse maricele. Repet, faptul ca iesit "pasentza" in final este bine. Insa cum ar fi fost sa existe acel macaz, daca privim ce s-a intamplat si in ultimii 2 ani, cu neimplementarea Dometronic-ului ? Parca ar fi fost bine, nu ? Si parca ar fi fost util si cand se va face jonctiunea M4-M6 la 1Mai, nu ? Dar sa o lasam asa...
- zapacitu
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
zapacitu
Sincer strict pentru aeroport, metrou sau tren ar trebui sa fie cam tot acelasi lucrul.
Pentru Otopeni ca oras in schimb (l-or fi desemnat municipiu intre timp?) ar fi infinit mai avantajos orice mijloc de transport in comun de mare capacitate care sa se lege cat mai "natural" de reteaua de transport existenta.
Trenul cu oprire (opriri) la "marginea satului" e aproape inutil in sensul asta. Autobuzele sunt folositoare... dar nu prea: duc spre centru si nu spre zonele "industriale" din Pipera sau Semanatoraea. Adica suplimenteaza traseul necoperit de tren, mai mult sau mai putin. O potentiala solutie ar fi tramvai pe DN1 sau prin apropiere (vehea poveste cu Avionului/Greenfield/Otopeni), insa... e complicata si asta. Metroul rezolva MULTE probleme, insa aduce o nota de plata pe masura beneficiilor. Cea mai mare problema e ca in solutia actuala cu M4/6 nu prea merge pe unde trebuie: nu are interesectie directa cu M2 (aia cu legatura la Eroii Revolutiei e o gluma proasta - e ca si cum ai zice ca mergi de la Bucuresti la Bacau via Constanta), deci nu poate lega Otopeni de Pipera in mod eficient. Tramvaiul 5 (in ideea ca ar exista) nu ar avea capacitatea de preluare decat daca ar merge pe principiu 41, altfel ai avea nevoie de peron mai ceva ca la metrou.
Sincer strict pentru aeroport, metrou sau tren ar trebui sa fie cam tot acelasi lucrul.
Pentru Otopeni ca oras in schimb (l-or fi desemnat municipiu intre timp?) ar fi infinit mai avantajos orice mijloc de transport in comun de mare capacitate care sa se lege cat mai "natural" de reteaua de transport existenta.
Trenul cu oprire (opriri) la "marginea satului" e aproape inutil in sensul asta. Autobuzele sunt folositoare... dar nu prea: duc spre centru si nu spre zonele "industriale" din Pipera sau Semanatoraea. Adica suplimenteaza traseul necoperit de tren, mai mult sau mai putin. O potentiala solutie ar fi tramvai pe DN1 sau prin apropiere (vehea poveste cu Avionului/Greenfield/Otopeni), insa... e complicata si asta. Metroul rezolva MULTE probleme, insa aduce o nota de plata pe masura beneficiilor. Cea mai mare problema e ca in solutia actuala cu M4/6 nu prea merge pe unde trebuie: nu are interesectie directa cu M2 (aia cu legatura la Eroii Revolutiei e o gluma proasta - e ca si cum ai zice ca mergi de la Bucuresti la Bacau via Constanta), deci nu poate lega Otopeni de Pipera in mod eficient. Tramvaiul 5 (in ideea ca ar exista) nu ar avea capacitatea de preluare decat daca ar merge pe principiu 41, altfel ai avea nevoie de peron mai ceva ca la metrou.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
subway guru
N-ar fi fost bine, ar fi fost bani aruncati pe o perspectiva extrem de scurta. Cele doua statii Laminorului si Straulesti erau prinse in bugete, ba chiar au trebuit sa fie stopate ca executie pentru ca a intervenit finantarea europeana (si nu a cazut din cer, tot consultantul a obtinut-o) si trebuiau respectate toate conditioanalitatile ex-ante. E usor sa vorbesti de pe marginea santului cand nu ai decat pareri si nicio responsabilitate concreta...asa ca sa fi,iubit, cu tot cu macazul tau mult visat dar complet inutil!
N-ar fi fost bine, ar fi fost bani aruncati pe o perspectiva extrem de scurta. Cele doua statii Laminorului si Straulesti erau prinse in bugete, ba chiar au trebuit sa fie stopate ca executie pentru ca a intervenit finantarea europeana (si nu a cazut din cer, tot consultantul a obtinut-o) si trebuiau respectate toate conditioanalitatile ex-ante. E usor sa vorbesti de pe marginea santului cand nu ai decat pareri si nicio responsabilitate concreta...asa ca sa fi,iubit, cu tot cu macazul tau mult visat dar complet inutil!
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
subway guru
@zapacila
Ai statie la aeroport Baneasa, de ce trebuie sa mergi in capatul celalalt al orasului daca o virezi in scurt spre Pipera??? Conexiunea de la Pieptanari e pentru bercenari (adica pentru sclavii multinationalelor) nu pentru managerii multinationali! Oricum aia nu iau metroul, le vine limuzina de la firma sa-i ia si sa-i duca unde vrea muschiul lor...
@zapacila
Ai statie la aeroport Baneasa, de ce trebuie sa mergi in capatul celalalt al orasului daca o virezi in scurt spre Pipera??? Conexiunea de la Pieptanari e pentru bercenari (adica pentru sclavii multinationalelor) nu pentru managerii multinationali! Oricum aia nu iau metroul, le vine limuzina de la firma sa-i ia si sa-i duca unde vrea muschiul lor...
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
sab
Despre ce executie/bugetare pentru statiile Laminorului si Straulesti vorbesti tu la momentul cand s-a proiectat/executat Bazilescu ? Hai sa nu amestecam lucrurile si deceniile.
Si 10 ani nu este un termen asa scurt pentru a exploata un macaz . Pe prinicipiul asta, orice macaz care este la un capat provizoriu nu se justifica, pentru ca este pe termen scurt, nu ? Linia va fi prelungita in viitor...Macazul de la U2 se justifica ? Dar cel de la Timpuri Noi? Bine ca avem acum macaz si la Straulesti si la Laminorului,ne-am razbunat...
Revenind la M6, mai adunam un bastinas din Otopeni, vreo cativa de pe la cladirile de birouri (sclavi sau nu ai multinationalelor, ei asigura traficul...), vreo cativa calatori de la aeroport care stau pe traseu sau fac maxim o schimbare si gata, am justificat linia. Victorie, am infrant !
Nu vezi ca M6 nu convinge pe nimeni dincolo de mall ? Nici macar pe europeni, care finanteaza si aberatii de multe ori...Chiar si gogomaniile au limitele lor.
Hai sa ne oprim aici, ca fiecare tabara are parerea ei si nu renunta, dar cei care sustin utilitatea M6 sunt extrem de putini.
Despre ce executie/bugetare pentru statiile Laminorului si Straulesti vorbesti tu la momentul cand s-a proiectat/executat Bazilescu ? Hai sa nu amestecam lucrurile si deceniile.
Si 10 ani nu este un termen asa scurt pentru a exploata un macaz . Pe prinicipiul asta, orice macaz care este la un capat provizoriu nu se justifica, pentru ca este pe termen scurt, nu ? Linia va fi prelungita in viitor...Macazul de la U2 se justifica ? Dar cel de la Timpuri Noi? Bine ca avem acum macaz si la Straulesti si la Laminorului,ne-am razbunat...
Revenind la M6, mai adunam un bastinas din Otopeni, vreo cativa de pe la cladirile de birouri (sclavi sau nu ai multinationalelor, ei asigura traficul...), vreo cativa calatori de la aeroport care stau pe traseu sau fac maxim o schimbare si gata, am justificat linia. Victorie, am infrant !
Nu vezi ca M6 nu convinge pe nimeni dincolo de mall ? Nici macar pe europeni, care finanteaza si aberatii de multe ori...Chiar si gogomaniile au limitele lor.
Hai sa ne oprim aici, ca fiecare tabara are parerea ei si nu renunta, dar cei care sustin utilitatea M6 sunt extrem de putini.
📖 Pagination options