Topic: Sectorul 6
1020 posts, 299923 views
📖 Pagination options
- Florinds
-
Posted:
-
Re: Sectorul 6
Florinds
Ideea e sa puna in valoare noul parc in an electoral, probabil a vazut ca exercitiul de imagine nu a avut efectul scontat .
Ideea e sa puna in valoare noul parc in an electoral, probabil a vazut ca exercitiul de imagine nu a avut efectul scontat .
- URANUS
-
Posted:
-
Re: Sectorul 6
URANUS
http://www.b365.ro/mobi/cum-arata-noile ... 62445.html
Cum arată noile fântâni dry deck, cu jocuri de lumini, amenajate sub Pasajul Basarab. FOTO&VIDEO
Lucrările de reamenajare peisagistică și urbanistică, din zona pasajului Basarab, demarate de Primăria Sectorului 6, se apropie de final. După ce spațiile verzi au fost reabilitate integral de Administrația Domeniului Public și Dezvoltare Urbană (ADPDU) Sector 6, la noi standarde de calitate, împreună cu pilonii de susținere ai podului hobanat, iar capacitatea parcajelor publice a fost mărită considerabil, administrația publică a ajuns în etapa finală a proiectului: punerea în funcțiune a celor trei fântâni dry deck cu jocuri de lumini.
„Proiectul privind amenajarea peisagistică și urbanistică zonei adiacente pasajului Basarab a fost gândit ca o completare la transformările care au avut loc aici, în ultima perioadă. După cum se poate vedea, zona pasajului Basarab a devenit un nou pol corporate, reunind mai multe companii multinaționale de renume. Așa cum este firesc, și autoritatea locală implementează noi soluții pentru a răspunde, atât din punct de vedere logistic, cât și estetic”, a declarat primarul Sectorului 6, Gabriel Mutu.
Cele trei fântâni dry deck încastrate în paviment numără în total 30 de jet-uri de apă aerată, cu jocuri de lumini, ce se ridică până la înălțimea de 1,5 metri.
Inserarea de jeturi de apă dinamice are rolul de a purifica aerul din intersecţia aglomerată de sub podul Basarab, efect necesar mai ales în perioadele caniculare ale anului, explică beneficiarii proiectului.
„Este un proiect complex, care cuprinde refacerea aliniamentelor stradale şi plantarea de arbori şi arbuşti noi (trandafiri, ienupăr, berberis roşu) pe întreg spațiul verde aferent, un nou pavaj și picturi murale, precum și amenajarea de noi locuri de parcare. Noile fântâni dry deck, unice în Sectorul 6, completează noile amenajări urbanistice și peisagistice care, categoric, ridică valoarea întregii zone", a explicat Eduard Paul Simion, directorul general adjunct al ADPDU Sector 6 care a precizat că, sub podul hobanat au fost amenajate aproximativ 100 de noi parcări publice, în creștere cu aproximativ 30%.
Suprafaţa totală a spaţiilor aferente Pasajului Basarab, propusă pentru modernizare, este de peste 8.200 mp. Spaţiile se află în administrarea directă a A.D.P.D.U. Sector 6 fiind tranferate din administrarea Consiliului Local Sector 6 prin HCL 466/27.08.2019.
http://www.b365.ro/mobi/cum-arata-noile ... 62445.html
Cum arată noile fântâni dry deck, cu jocuri de lumini, amenajate sub Pasajul Basarab. FOTO&VIDEO
Lucrările de reamenajare peisagistică și urbanistică, din zona pasajului Basarab, demarate de Primăria Sectorului 6, se apropie de final. După ce spațiile verzi au fost reabilitate integral de Administrația Domeniului Public și Dezvoltare Urbană (ADPDU) Sector 6, la noi standarde de calitate, împreună cu pilonii de susținere ai podului hobanat, iar capacitatea parcajelor publice a fost mărită considerabil, administrația publică a ajuns în etapa finală a proiectului: punerea în funcțiune a celor trei fântâni dry deck cu jocuri de lumini.
„Proiectul privind amenajarea peisagistică și urbanistică zonei adiacente pasajului Basarab a fost gândit ca o completare la transformările care au avut loc aici, în ultima perioadă. După cum se poate vedea, zona pasajului Basarab a devenit un nou pol corporate, reunind mai multe companii multinaționale de renume. Așa cum este firesc, și autoritatea locală implementează noi soluții pentru a răspunde, atât din punct de vedere logistic, cât și estetic”, a declarat primarul Sectorului 6, Gabriel Mutu.
Cele trei fântâni dry deck încastrate în paviment numără în total 30 de jet-uri de apă aerată, cu jocuri de lumini, ce se ridică până la înălțimea de 1,5 metri.
Inserarea de jeturi de apă dinamice are rolul de a purifica aerul din intersecţia aglomerată de sub podul Basarab, efect necesar mai ales în perioadele caniculare ale anului, explică beneficiarii proiectului.
„Este un proiect complex, care cuprinde refacerea aliniamentelor stradale şi plantarea de arbori şi arbuşti noi (trandafiri, ienupăr, berberis roşu) pe întreg spațiul verde aferent, un nou pavaj și picturi murale, precum și amenajarea de noi locuri de parcare. Noile fântâni dry deck, unice în Sectorul 6, completează noile amenajări urbanistice și peisagistice care, categoric, ridică valoarea întregii zone", a explicat Eduard Paul Simion, directorul general adjunct al ADPDU Sector 6 care a precizat că, sub podul hobanat au fost amenajate aproximativ 100 de noi parcări publice, în creștere cu aproximativ 30%.
Suprafaţa totală a spaţiilor aferente Pasajului Basarab, propusă pentru modernizare, este de peste 8.200 mp. Spaţiile se află în administrarea directă a A.D.P.D.U. Sector 6 fiind tranferate din administrarea Consiliului Local Sector 6 prin HCL 466/27.08.2019.
- 1689
-
Posted:
-
- URANUS
-
Posted:
-
Re: Sectorul 6
URANUS
http://www.b365.ro/mobi/parcare-noua-tr ... 62447.html
Parcare nouă, trotuare și spații verzi pe Bd. Vasile Milea.
Parcare nouă de aproximativ 100 de locuri, trotuare refăcute integral și spații verzi amenajate la noi standarde de calitate - așa arată acum Bd. Vasile Milea din Sectorul 6 al Capitalei, după ce Primăria Sectorului 6, prin Administrația Domeniului Public și Dezvoltare Urbană (ADPDU) a implementat un nou proiect de amenajare urbanistică și peisagistică, menit să reconfigureze întreaga zonă. Mai mult, parcul de lângă metrou Politehnica - folosit drept „parcare publică” de șoferii indisciplinați, care își lăsau mașinile pe spațiul verde, este acum protejat și a redevenit un loc pentru relaxare.
Conform statisticilor, aproape 1.500 de șoferi indisciplinați erau amendați an de an de Poliția Locală Sector 6 din cauză că își parcau autoturismele pe trotuare și pe spațiile verzi din parcul de lângă Metrou Politehnica, Sectorul 6. Acum, parcul este protejat și redat membrilor comunității grație unui proiect de amenajare urbanistică și peisagistică a zonei care include amenajarea unui parcaj public nou, de aproximativ 100 de locuri de o parte și de alta a bulevardului Vasile Milea, precum și reabilitarea integrală a spațiilor verzi și a trotuarelor pietonale aferente.
„Modernizarea bulevardului Vasile Milea face parte dintr-un proiect mai amplu de lucrări de reamenajare și resistematizare integrată a zonei 24 (nr. zona delimitată de Șos. Virtuții - Splaiul Independenței - Bdul. Vasile Milea - Bdul. Iuliu Maniu), proiect care include atât investiții privind decongestionarea și fluidizarea traficului auto, prin reabilitarea drumurilor și parcărilor, cât și investiții în amenajarea spațiilor verzi și protejarea acestora. Pornind din zona Plevnei/Orhideea spre interiorul sectorului, regăsim o dezvoltare puternică a segmentului de afaceri, grupat în cel mai nou hub corporatist din Capitală. Administrația locală trebuie să țină pasul cu această infuzie de capital privat în sectorul nostru, în special pe partea de infrastructură rutieră”, a explicat primarul Sectorului 6, Gabriel Mutu.
Bdul. Vasile Milea face legătura între zona adiacentă Pasajului Basarab - reabilitată de asemenea de administrația locală și Bdul. Iuliu Maniu - modernizat complet încă de la sfârșitul anului trecut.
Parcaj public GRATUIT la Bdul. Vasile Milea
De o parte și de alta a Bdului. Vasile Milea au fost amenajate recent aproximativ 100 de noi locuri de parcare GRATUITE, susțin oficialii ADPDU Sector 6.
Totodată, au fost refăcute integral trotuarele pietonale și spațiul verde al platbandelor laterale, ce va fi protejat de soluțiile antiîngheț, utilizate în timpul deszăpezirii.
„Această investiție tratează, pe de o parte, amenajarea, protecţia şi gestionarea durabilă a spațiilor verzi, iar pe de altă parte, reabilitarea drumurilor, aleilor secundare și a parcajelor din Sectorul 6 al Municipiului București, obiective de interes public prevăzute în Strategia Naţională pentru Dezvoltare Durabilă și în Strategia Locală Integrată de Dezvoltare Durabilă a Sectorului 6 pentru perioada 2017-2022”, a menționat Eduard Paul Simion, directorul general adjunct al ADPDU Sector 6, beneficiar al proiectului de modernizare.
Parcul Grozăvești, protejat împotriva șoferilor indisciplinați
De asemenea, parcul din zona metroului Politehnica (parcul Grozăvești), folosit anterior drept „parcare publică” de către șoferii indisciplinați este acum protejat intrucât administrația locală a montat bolarzi care împiedică accesul șooferilor pe spațiul verde.
În urma acțiunii de control, care a avut loc în Parcul Grozăvești (zona Universității Politehnica), au fost depistați și identificați 140 conducători auto care au încălcat normele privind staționarea pe spațiile verzi și oprirea voluntară a vehiculelor pe trotuar, fiind aplicate sancțiuni în valoare de 32.550 de lei, anunța Primăria Sectorului 6 în luna aprilie 2018.
„Nu mai permitem, în Sectorul 6, ca spațiile verzi să fie folosite drept parcări! Rog posesorii autoturismelor să respecte legile în vigoare și să nu ne forțeze să aplicăm amenzi!", a declarat atunci Gabriel Mutu, primarul Sectorului 6.
Potrivit H.C.L. nr. 222/2016, art. 2., se interzice staţionarea cu orice tip de vehicul sau remorcă pe spaţiile verzi aparținând domeniului public sau privat al Municipiului București, aflate pe raza Sectorului 6. Nerespectarea acestor dispoziții constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă și puncte de penalizare.
În prezent, parcul este salubrizat și igienizat, iar șoferii au la dispoziție aproape 100 de noi locuri de parcare la bulevardul Vasile Milea astfel încât să nu mai fie distrus spațiul verde.
http://www.b365.ro/mobi/parcare-noua-tr ... 62447.html
Parcare nouă, trotuare și spații verzi pe Bd. Vasile Milea.
Parcare nouă de aproximativ 100 de locuri, trotuare refăcute integral și spații verzi amenajate la noi standarde de calitate - așa arată acum Bd. Vasile Milea din Sectorul 6 al Capitalei, după ce Primăria Sectorului 6, prin Administrația Domeniului Public și Dezvoltare Urbană (ADPDU) a implementat un nou proiect de amenajare urbanistică și peisagistică, menit să reconfigureze întreaga zonă. Mai mult, parcul de lângă metrou Politehnica - folosit drept „parcare publică” de șoferii indisciplinați, care își lăsau mașinile pe spațiul verde, este acum protejat și a redevenit un loc pentru relaxare.
Conform statisticilor, aproape 1.500 de șoferi indisciplinați erau amendați an de an de Poliția Locală Sector 6 din cauză că își parcau autoturismele pe trotuare și pe spațiile verzi din parcul de lângă Metrou Politehnica, Sectorul 6. Acum, parcul este protejat și redat membrilor comunității grație unui proiect de amenajare urbanistică și peisagistică a zonei care include amenajarea unui parcaj public nou, de aproximativ 100 de locuri de o parte și de alta a bulevardului Vasile Milea, precum și reabilitarea integrală a spațiilor verzi și a trotuarelor pietonale aferente.
„Modernizarea bulevardului Vasile Milea face parte dintr-un proiect mai amplu de lucrări de reamenajare și resistematizare integrată a zonei 24 (nr. zona delimitată de Șos. Virtuții - Splaiul Independenței - Bdul. Vasile Milea - Bdul. Iuliu Maniu), proiect care include atât investiții privind decongestionarea și fluidizarea traficului auto, prin reabilitarea drumurilor și parcărilor, cât și investiții în amenajarea spațiilor verzi și protejarea acestora. Pornind din zona Plevnei/Orhideea spre interiorul sectorului, regăsim o dezvoltare puternică a segmentului de afaceri, grupat în cel mai nou hub corporatist din Capitală. Administrația locală trebuie să țină pasul cu această infuzie de capital privat în sectorul nostru, în special pe partea de infrastructură rutieră”, a explicat primarul Sectorului 6, Gabriel Mutu.
Bdul. Vasile Milea face legătura între zona adiacentă Pasajului Basarab - reabilitată de asemenea de administrația locală și Bdul. Iuliu Maniu - modernizat complet încă de la sfârșitul anului trecut.
Parcaj public GRATUIT la Bdul. Vasile Milea
De o parte și de alta a Bdului. Vasile Milea au fost amenajate recent aproximativ 100 de noi locuri de parcare GRATUITE, susțin oficialii ADPDU Sector 6.
Totodată, au fost refăcute integral trotuarele pietonale și spațiul verde al platbandelor laterale, ce va fi protejat de soluțiile antiîngheț, utilizate în timpul deszăpezirii.
„Această investiție tratează, pe de o parte, amenajarea, protecţia şi gestionarea durabilă a spațiilor verzi, iar pe de altă parte, reabilitarea drumurilor, aleilor secundare și a parcajelor din Sectorul 6 al Municipiului București, obiective de interes public prevăzute în Strategia Naţională pentru Dezvoltare Durabilă și în Strategia Locală Integrată de Dezvoltare Durabilă a Sectorului 6 pentru perioada 2017-2022”, a menționat Eduard Paul Simion, directorul general adjunct al ADPDU Sector 6, beneficiar al proiectului de modernizare.
Parcul Grozăvești, protejat împotriva șoferilor indisciplinați
De asemenea, parcul din zona metroului Politehnica (parcul Grozăvești), folosit anterior drept „parcare publică” de către șoferii indisciplinați este acum protejat intrucât administrația locală a montat bolarzi care împiedică accesul șooferilor pe spațiul verde.
În urma acțiunii de control, care a avut loc în Parcul Grozăvești (zona Universității Politehnica), au fost depistați și identificați 140 conducători auto care au încălcat normele privind staționarea pe spațiile verzi și oprirea voluntară a vehiculelor pe trotuar, fiind aplicate sancțiuni în valoare de 32.550 de lei, anunța Primăria Sectorului 6 în luna aprilie 2018.
„Nu mai permitem, în Sectorul 6, ca spațiile verzi să fie folosite drept parcări! Rog posesorii autoturismelor să respecte legile în vigoare și să nu ne forțeze să aplicăm amenzi!", a declarat atunci Gabriel Mutu, primarul Sectorului 6.
Potrivit H.C.L. nr. 222/2016, art. 2., se interzice staţionarea cu orice tip de vehicul sau remorcă pe spaţiile verzi aparținând domeniului public sau privat al Municipiului București, aflate pe raza Sectorului 6. Nerespectarea acestor dispoziții constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă și puncte de penalizare.
În prezent, parcul este salubrizat și igienizat, iar șoferii au la dispoziție aproape 100 de noi locuri de parcare la bulevardul Vasile Milea astfel încât să nu mai fie distrus spațiul verde.
- URANUS
-
Posted:
-
Re: Sectorul 6
URANUS
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit ... i-19356258
Fiul fostului premier Radu Vasile și proprietarul tipografiei Romprint construiesc un ansamblu rezidențial de anvergură lângă Autogara Militari
Noul complex rezidențial, denumit Maniu 141, este construit pe un teren de 15.799 de metri pătrați deținut în cotă de 64% de soții Marin și în cotă de 36% de Radu-Tudor Vasile, potrivit documentelor analizate de Profit.ro. Ansamblul urmează să cuprindă 710 apartamente, împărțite în cinci blocuri, și spații comerciale de 5.300 de metri pătrați. Prima etapă a început cu un bloc cu 96 de apartamente și are ca termen de finalizare anul 2021.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit ... i-19356258
Fiul fostului premier Radu Vasile și proprietarul tipografiei Romprint construiesc un ansamblu rezidențial de anvergură lângă Autogara Militari
Noul complex rezidențial, denumit Maniu 141, este construit pe un teren de 15.799 de metri pătrați deținut în cotă de 64% de soții Marin și în cotă de 36% de Radu-Tudor Vasile, potrivit documentelor analizate de Profit.ro. Ansamblul urmează să cuprindă 710 apartamente, împărțite în cinci blocuri, și spații comerciale de 5.300 de metri pătrați. Prima etapă a început cu un bloc cu 96 de apartamente și are ca termen de finalizare anul 2021.
- Mircea G
-
Posted:
-
Re: Sectorul 6
Mircea G
Bani aruncati. Acolo este o zona de trecere, nu de plimbare, iar seara nici atit. Facute sa fie vazute din masina, in fuga ....
URANUS wrote:
http://www.b365.ro/mobi/cum-arata-noile- ... 445.html
Cum arată noile fântâni dry deck, cu jocuri de lumini, amenajate sub Pasajul Basarab. FOTO&VIDEO
....
Bani aruncati. Acolo este o zona de trecere, nu de plimbare, iar seara nici atit. Facute sa fie vazute din masina, in fuga ....
- CiprianTRB
-
Posted:
-
Re: Sectorul 6
CiprianTRB
https://www.facebook.com/82872842384690 ... 952916897/
Gabriel Mutu wrote:
Am inaugurat astăzi, cea mai modernă unitate de învățământ din Capitală!
-Clădirea Școlii Gimnaziale “Sfânta Treime” din sectorul 6 a fost construită în anul 1969 și vreme de 50 de ani nu au fost executate lucrări de consolidare. În urma unei expertize tehnice, în anul 2018, imobilul a fost încadrat în clasa I de risc seismic, ceea ce înseamnă că, cei peste 600 de elevi care învățau aici erau puși în pericol.
Imediat am demarat lucrările de consolidare și în mai puțin de un an am reușit să le finalizăm. Rezultatul se poate vedea cu ochiul liber: sectorul 6 are acum cea mai modernă școală din Capitală!
-am schimbat tâmplăria, am montat covor pvc pe podeaua și pereții sălilor de curs și am folosit o șapă epoxidică pe holuri. Corpurile de iluminat sunt prietenoase cu mediul.
-toate sălile de clasă și laboratoarele sunt dotate cu table smart - interactive, videoproiectoare, laptopuri, iar băncile sunt rezistente la distrugere, fiind realizate din werzalit. Elevii au acum materiale didactice noi și dulapuri unde să-și țină lucrurile.
-am refăcut și curtea interioară, unde am amenajat un teren de sport și mai multe spații de recreere.
-valoarea investiției este de 8 milioane de lei.
https://www.facebook.com/82872842384690 ... 952916897/
- ByOnu
-
Posted:
-
- CiprianTRB
-
Posted:
-
Re: Sectorul 6
CiprianTRB
Nu, dar școală mai este sponsorizată de Biserica "Sfanta Treime" din apropierea parcului Păcii și probabil de aici vine și numele.
Nu, dar școală mai este sponsorizată de Biserica "Sfanta Treime" din apropierea parcului Păcii și probabil de aici vine și numele.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Sectorul 6
cris_m
Sper doar sa nu fi facut ca Negoita, zugravit si pus linoleum peste vechii pereti, respectiv podea... Ce imi place este ca au achizitionat o parte din materialul didactic (eu as fi luat mai multe chestii) si ca au inclus la geamuri unul mic, rabatabil, pentru aerisirea salii de clasa pe timp de iarna. In rest o simpla renovare, nimic wow.
Sper doar sa nu fi facut ca Negoita, zugravit si pus linoleum peste vechii pereti, respectiv podea... Ce imi place este ca au achizitionat o parte din materialul didactic (eu as fi luat mai multe chestii) si ca au inclus la geamuri unul mic, rabatabil, pentru aerisirea salii de clasa pe timp de iarna. In rest o simpla renovare, nimic wow.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Sectorul 6
Gabi23
Pe Șoseaua Virtuții (trotuarul paralel cu Parcul Crângași) a început să înverzească mixtura asfaltică turnată pe repede înainte când toate lucrările erau sistate în aprilie 2020. Lucrare de proastă calitate!
Pe Șoseaua Virtuții (trotuarul paralel cu Parcul Crângași) a început să înverzească mixtura asfaltică turnată pe repede înainte când toate lucrările erau sistate în aprilie 2020. Lucrare de proastă calitate!
Sos. Virtutii - 31.07.2020.jpg (729.13 KB; downloaded 3258 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Sectorul 6
ByOnu
https://www.hotnews.ro/stiri-administra ... -optar.htm
https://www.hotnews.ro/stiri-administra ... -optar.htm
Piste de biciclete vopsite pe trotuarele de pe bd. Iuliu Maniu de către Primăria S6 / OPTAR: Un proiect idiot. Repetă greșelile de la pistele amenajate în trecut de Primăria Capitalei și desființate de Poliția Rutieră
de Catiușa Ivanov, Victor Cozmei / HotNews.ro / Sâmbătă, 1 august 2020
Primăria Sectorului 6 a început amenajarea unei piste de biciclete pe trotuarele de pe bd. Iuliu Maniu, între Șoseaua Cotroceni și Autostrada A1. Lucrările au început acum câteva zile și costă circa 1,5 milioane lei, a declarat primarul Gabriel Mutu pentru HotNews.ro. Pistele vor avea o lungime de circa 7,5 km pe fiecare sens și se trasează practic cu vopsea, pe trotuar, nefiind despărțite în niciun fel de fluxul pietonal. Deși Bucureștiul are nevoie urgentă de piste pentru biciclete, proiectul ridică semne de întrebare deoarece, cel puțin până acum, cele trasate pe trotuar s-au dovedit a fi nefuncționale, iar în trecut Poliția Rutieră a desființat acest tip de piste, inclusiv de pe trotuarele de pe bd. Iuliu Maniu.
Marian Ivan, reprezentantul Organizației pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR), este de părere că proiectul este unul ”idiot”, care repetă greșelile făcute la pistele amenajate de fostul primar Sorin Oprescu, iar după trasarea acestora, dacă nu respectă legea, va cere desființarea lor.
Cum explică primarul Gabriel Mutu pistrele de biciclete trasate pe trotuarele de pe bd Iuliu Maniu
”Pistele de biciclete care vor fi realizate pe toată lungimea bulevardului Iuliu Maniu vor începe de la Șoseaua Cotroceni, intrarea în Sectorul 6, vor merge pe bd. Iuliu Maniu, spre autostrada A1, pe fiecare sens de mers. Lățimea este standard, prevăzută de legislația în vigoare. Având în vedere că trotuarele sunt suficient de late, ne permit să amenajăm aceste piste. Mai mult, am eliberat trotuarele de mașinile parcate neregulamentar și cred că se impune la nivelul Bucureștiului să avem piste de biciclete suficient de lungi care să permită tranzitarea Sectorului pe bicicletă. Același lucru vom face și pe bd. Timișoara, Vasile Milea, Sibiu și ulterior pe Prelungirea Ghencea, când vor fi gata lucrările de modernizare. Lucrările au început acum câteva zile și cred că se vor finaliza în două-trei săptămâni pentru că este vorba doar despre trasarea marcajelor”, a declarat primarul Gabriel Mutu pentru HotNews.ro.
Pista de biciclete va avea circa 7,5 km pe fiecare sens, iar marcarea se face cu vopsea.
„Lungimea pistelor este de aproximativ 7 km și jumătate pe fiecare sens, vor avea două sensuri, câte unul pe fiecare parte a bulevardului. Sunt marcaje orizontale, la nivelul trotuarului, nu sunt la nivelul carosabilului. Pe trotuar nu avem cum să facem delimitare, ar însemna lucrări în plus, nu se pretează pentru așa ceva. Acele delimitări se fac de regulă la nivelul carosabilului, dar și acolo există situații în care nu se face delimitare prin bordură ci pur și simplu se face prin marcaj rutier. La intersecții toate trotuarele modernizate au bordura coborâtă, în primul rând pentru persoanele cu handicap, părinții cu cărucioare, bicicliștii și bătrânii”, a explicat Mutu.
Întrebat de ce nu face pistele pe carosabil, edilul spune că nu are loc deoarece acolo sunt parcări și bandă unică pentru transportul public, iar Brigada Rutieră a dat aviz pentru trasarea pistelor pe trotuar.
„Avem aviz de la Brigada rutieră, Comisia de Circulație. Avem toate avizele necesare. De asta a durat atât, că altfel erau gata. Acum se face pre marcajul, urmează să facem marcajul. Ar fi absurd să vină cineva să spună că sunt făcute fără aviz. Nu le facem pe carosabil deoarece avem pe prima bandă dedicată pentru autobuze, avem troleibuzele plus parcările în spic și nu se puteau face pe prima bandă. Trotuarele de pe bd. Iuliu Maniu sunt foarte late , peste 90% din trotuarele de pe Iuliu Maniu au o lățime de minim 4 m, deci avem suficient spațiu și pentru pistele de biciclete. Apoi, pistele de biciclete sunt cu sens unic. Pe partea dreaptă se va merge spre autostradă, ca pe partea carosabilă, iar pe stânga spre oraș, deci nu ocupă mult loc”, a declarat Mutu.
În ceea ce privește amestecarea fluxurilor de pietoni și bicicliști, ceea ce poate genera accidente, primarul spune că fiecare trebuie să respecte regulile și atunci nu vor fi probleme.
”Și în parcuri noi avem piste de biciclete care intersectează aleile pietonale. Peste tot în lume sunt astfel de situații. Atât bicicliștii cât și pietonul trebuie să respecte niște condiții elementare de comportament în spațiul public. Bicicliștii trebuie să respecte viteza maximă cu care pot circula pe aceste piste și pietonii să evite pistele biciclete astfel încât să nu se trezească că un biciclist neatent îi calcă. Este aceeași logică pe care o aplici când traversezi strada. Chiar dacă nu există trecere de pietoni, la intersecție există acea prevedere Codul Rutier că pietonul are prioritate. Eu ca șofer trebuie să fiu atent, dar și pietonul trebuie să fie atent. Nu pornim de la principiul că vor fi accidente , ci că bicicliștii, având în vedere că au aceste piste pentru biciclete, le vor folosi cu înțelepciune și vor respecta regulamentul, iar pietonii la fel, se vor bucura de trotuarele pe care le-am amenajat. Pentru prima dată un părinte, o mămă cu copil în cărucior, poate traversa bulevardul Iuliu Maniu fără să mai facă slalom printre mașini sau printre gropi”, a mai spus Mutu.
Reacția bicicliștilor: „Un proiect idiot. Pistele de pe trotuar vor fi desființate”. Marian Ivan, reprezentantul OPTAR, este de părere că proiectul este unul ”idiot”, care repetă greșelile făcute la pistele amenajate de fostul primar Sorin Oprescu.
„Din păcate în faza aceasta nu poți să oprești un astfel de proiect idiot, fiindcă este un proiect care repetă greșelile lui Oprescu, cu toate că se știe că acele piste au fost desființate, dar este perioada electorală în care primarii nu mai țin cont de bunul simț și de legislație și încearcă să câștige un nou mandat, făcând chestii de fațadă, nu neapărat și folositoare. Ceea ce se întâmplă pe Iuliu Maniu este evident că nu are cum să fie ceea ce trebuie. Vestea bună ar fi că într-o perioadă relativ scurtă Ministerul Dezvoltării susține că va adopta normativul infrastructurii pentru biciclete, iar prin adoptarea acestui normativ toată infrastructura prost făcută, inclusiv cea care urmează să fie făcută pe bd. Iuliu Maniu, va fi desființată de drept. Nu știu cât de rapid va fi adoptat acest normativ astfel încât să poată fi împiedicată irosirea de bani pe bd. Iuliu Maniu, dar îmi doresc totuși să se întâmple”, a declarat Marian Ivan pentru HotNews.ro.
Acesta spune că o posibilă soluție era ca banda pentru transportul public să fie mai lată iar bicicliștii și autobuzele să o împartă.
„Pistele pe care Primăria Sectorului 6 pe trotuar nu sunt bune deoarece, în primul rând reduc spațiul pietonal, ori în momentul în care vrei să încurajezi oamenii să meargă cu transportul public sau cu bicicleta, nu poți să tai tocmai din acest tip de infrastructură. Pietonii sunt cei care vor alege mai degrabă să meargă cu bicicleta sau cu transportul public. Atât timp cât oamenii se simt în nesiguranță să meargă pe jos, normal că prima opțiune va fi întotdeauna autoturismul personal pentru că în lipsa aplicării unor lucruri elementare, cum ar fi plata parcării în toate punctele, nu doar în centrul orașului, oamenii au întotdeauna opțiunea mai bună, aceea de a se deplasa cu autoturismul. Într-un oraș deja sufocat de traficul rutier, atât timp cât nu vor exista trotuare libere pentru pietoni, cât infrastructura pentru biciclete nu se va dezvolta organic, cu transportul public, nu se pot schimba lucrurile. Banda pentru autobuze de pe Iuliu Maniu trebuia să includă și circulația bicicletelor. Puteau să mai pună încă 1 metru lățime la acea bandă astfel încât autobuzele și bicicletele să poată să circule împreună pe un spațiu care ulterior se va putea dezvolta pe măsură ce numărul de plasărilor motorizate va scădea”, a explicat Marian Ivan pentru HotNews.ro.
Acesta spune că la final, dacă pistele nu vor respecta legislația, va cere Poliției Rutiere desființarea lor. „În acest moment nu avem pârghiile să oprim acest proiect, dar când vor apărea indicatoare, abia atunci ne putem adresa Poliției să cerem desființarea, dacă se încalcă legea”, a explicat Marian Ivan.
Mutu (Sector 6), despre posibila desființare a pistelor de către poliție: „Brigada Rutieră ar face bine să-și vadă de partea de carosabil, acolo unde sunt mașinile”. Primarul Gabriel Mutu susține însă că pistele făcute pe trotuar sunt mai sigure pentru bicicliști, iar dacă le-ar fi delimitat cu borduri, ar fi costat mult mai scump.
„O pistă de biciclete trebuie să asigure în primul rând confortul din punct de vedere al siguranței în trafic pentru bicicliști. În România, comportamentul conducătorilor auto este destul de deficitar când vine vorba despre bicicliști sau motocicliști. Cine spune că acele piste ar trebui făcute pe carosabil, cu riscul mare ca bicicliștii să fie accidentați, atunci înseamană că nu înțelege traficul din București. (sa vada ce a facut colega lui pe Splai!) Peste tot în lume există astfel de abordări, este adevărat, acolo unde există trafic auto mai mic, pistele se fac lângă trotuar, sau dacă trotuarul este mai îngust. Eu acum ce aș fi putut să fac, să cobor nivelul pistei de biciclete la nivelul carosabilului, să mai pun o bordură și să pun gard, ca să fac o mini bandă pentru biciclete. Ar fi însemnat costuri uriașe. Noi încercăm să facem pistele la prețuri cât mai reduse și să asigurăm un confort cât mai mare din punct de vedere al siguranței bicicliștilor”, a mai spus Mutu. (sigur, costuri reduse pentru un confort ridicat ... ce poate iesi rau?!)
În ceea ce privește posibilitatea de a fi desființate de Poliția Rutieră, Mutu spune că are aviz pentru piste și ar fi absurd să se întâmple asta.
„Noi, dacă discutăm punctual de trotuare, ele nu intră în logica drumurilor publice. Brigada Rutieră și în general regulamentul rutier reglementează ceea ce se întâmplă pe zona carosabilă. Pe trotuar avem și mobilier urban, bănci, coșuri de gunoi, bolarzi, statui. Brigada Rutieră ar face bine să-și vadă de partea de carosabil, acolo unde sunt mașinile. Pe zona de trotuare noi facem ce legea reglementează că trebuie făcut, iar aceste piste de biciclete sunt concepute tocmai pentru a le elibera dumnealor zonele carosabile cât mai mult, astfel încât cât mai mulți șoferi să renunțe la mașină și să treacă la bicicletă. Mai mult, nu știu ce cheltuieli au fost făcute de fostul primar general, eu vă spun că la noi costurile sunt legate doar de marcaje, deci foarte mici. Nu putem să comparăm la cost amenajarea unei piste de bicicletă cu borduri cu asta, doar cu marcaje rutiere”, a mai spus Mutu.
Ce prevede legea privind pistele de biciclete
În acest moment nu există un normativ actual care să stabilească specific cum trebuie trasate pistele pentru biciclete, astfel că fie care primar face cum crede, iar apoi, dacă sunt făcute prost fie sunt desființate, fie zac nefolosite. Din practică, la nivelul Bucureștiului s-a dovedit că cele mai bune piste pentru bicicliști sunt cele de pe Calea Victoriei, amenajate pe carosabil și delimitate cu borduri de sensul de circulație. La Ministerul Dezvoltării este în elaborare, de câțiva ani, un normativ care stabilește clar cum trebuie făcute pistele pentru biciclete. Draftul de pe sitetul Ministerului spune că este de preferat ca pistele să fie amenajate pe carosabil și delimitate de fluxul pietonal și de mașini, dar pot fi amenajate și pe trotuar în anumite condiții.
Cele mai importante prevederi:
Pistele pentru biciclete se proiectează între fluxul pietonal și fluxul motorizat, acolo unde acestea există. În acest fel se evită crearea artificială de puncte de conflict.
Anularea parcărilor auto laterale de pe partea carosabilă, îngustarea benzilor de circulație auto sau eliminarea unui sens de circulație pentru autovehicule reprezintă opțiuni de redistribuire a suprafeței carosabile în scopul dezvoltării infrastructurii dedicate transportului alternativ.
Legislația interzice conducătorilor de biciclete să circule pe trotuar, dar permite îngustarea trotuarelor, cu respectarea standardelor și a normativelor, pentru a se amenaja piste pentru biciclete. Dacă spațiul permite amenajarea de trasee pentru biciclete pe trotuar, trecerea pentru pietoni și traversarea pentru biciclete vor fi supraînălțate la nivelul trotuarului la toate intersecțiile cu străzi secundare, pietonii și bicicletele având prioritate față de deplasările motorizate.
Nu se vor amenaja trasee pentru biciclete pe trotuar dacă, la intersecțiile cu străzile secundare, conducătorul auto, pentru a se asigura, trebuie să oprească pe traseul pietonal sau pe cel pentru biciclete.
Traseele pentru biciclete amenajate pe trotuare vor fi proiectate întotdeauana pe partea dinspre axul străzii.
Pentru completarea rețelei de trasee pentru biciclete, se pot amenaja piste pentru biciclete în parcuri. Acestea trebuie să fie separate de traficul pietonal și să aibă cât mai puține intersecții cu fluxurile pietonale. Se recomandă traseele perimetrale. La intersecțiile cu traseele pietonale, pietonii vor avea prioritate. Dacă se impune, se vor monta șicane care să oblige bicicliștii să reducă viteza la intersecțiile cu fluxurile pietonale.
Pistele pentru biciclete amenajate în parcuri trebuie să fie bine semnalizate pentru ca pietonii să știe că le este interzis accesul.
Benzile pentru transportul public de persoane și biciclete reprezintă opțiuni fezabile, dacă nu există suficient spațiu pentru ca trasee pentru biciclete să fie separate de alte fluxuri de circulație. Este de preferat ca aceasta să reprezinte o soluție temporară, până la separarea totală a fluxului bicicletelor.
Potrivit draftului, experții recomandă realizarea infrastructurii pentru biciclete pe partea carosabilă din următoarele motive:
Împărțirea echitabilă a spațiului între modurile de transport este un principiu de bază al planificării mobilității urbane durabile. Relocarea părții carosabile pentru realizarea infrastructurii pentru biciclete presupune o eficientizare a utilizării spațiului, fiind cunoscut faptul bicicleta este cel mai eficient vehicul, din punct de vedere al utilizării spațiului.
Dezvoltarea ulterioară a traseelor pentru biciclete, odată cu scăderea traficului motorizat, va fi posibilă fără investiții majore, prin relocarea spațiului eliberat.
Implementarea de trasee pentru biciclete pe partea carosabilă este mai ieftină decât realizarea lor pe trotuare deoarece, se exclud lucrările de accesibilizare necesare pentru a preveni situațiile în care persoanele cu deficiențe de vedere ajung pe spațiul destinat circulației bicicletelor.
Se evită crearea de puncte de conflict în intersecțiile cu străzile secundare, cauzate de șoferii care trebuie să oprească autovehiculele pentru a se asigura.
Scade probabilitatea de accidente, deoarece fluxul motorizat este mult mai previzibil decât cel pietonal.
Acesta nu a fost însă aprobat și nu știm dacă aceasta va rămâne forma finală.
De ce au fost desființate pistele amenajate de Sorin Oprescu pe trotuar
Primăria Capitalei, prin Administrația Străzilor, a plătit 11 milioane de euro în 2008 și 2010 pentru amenajarea a 122 km de piste pentru biciclete. În 2012, Poliția Rutieră a închis aproximativ 80% dintre aceste piste deoarece erau nefuncționale (bordurile nu erau coborâte, erau copaci pe piste, stații STB, chioșcuri sau pur și simplu se opreau brusc într-un obstacol).
În 2011 însă, cu aproape un an înainte să închidă pistele, Poliția Rutieră a cerut Administrației Străzilor să remedieze aceste erori. Cu toate acestea, în acest interval de timp, Administrația Străzilor nu a făcut nimic. Între timp, pistele au ieșit din garanție și firmele care au încasat cele 11 milioane de euro numai au nicio obligație.
În 2008, potrivit informațiilor furnizate de Administrația Străzilor, la solicitarea HotNews.ro, s-au realizat circa 60 de km de pistă pentru biciclete.
Străzile pe care s-au realizat pistele sunt: Bd. Libertății-Piața Constituției-Bd. Unirii-Piața Alba Iulia-Bd. Decebal -Piața Muncii; Bd. Cantemir-Bd. Tineretului-Calea Văcărești; Bd. Constantin Prezan-Bd. Aviatorilor; Piața Presei Libere-Campus Agronomie-Bd Kiseleff-Bd. Lascăr Catargiu-Piața Romană; Bd. Basarabia-Str. Bucovina; Bd. Iuliu Maniu -Bd. Geniului-Str. Bagdasar -Str. Gh. Marinescu-Șos. Colentina-Splaiul Independenței; Splaiul Independenței-Bd. Kogălniceanu-Bd. Elisabeta-Bd. Șincai-Splaiul Unirii-Bd. Bravu-Calea Văcărești; Str. Câmpia Libertății-Bd. Baba Novac-Bd. Brâncuși; Bd. N. Grigorescu -Bd. Rebreanu; Bd. L. Rebreanu-Bd. N. Grigorescu-Bd. Camil Ressu.
Realizarea acestora a costat 5 milioane de lei, echivalentul a peste 1 milion de euro. Firma care le-a construit se numește Marcatin, iar cea care le-a proiectat Global Service. Aceste piste nu au fost semaforizate.
În 2010, s-au realizat 68 de km de piste pentru biciclete. Pistele s-au trasat pe străzile: Calea Plevnei, Piața Charles de Gaulle, Bucureștii Noi, Viilor, Șerban Vodă, Odoarei, Valea Oltului, Șoseaua Petricani, Valea Ialomiței, Valea Argeșului, Ghencea, Mihai Bravu, Drumul Sării, Poligrafiei, Timișoara, Drumul Taberei, Brașov, Constantin Prezan, Unirii, Olteniței, 13 Septembrie, Sibiu, 1 Mai, Calea Dorobanți, Iancu de Hunedoara, Ștefan cel Mare, București-Ploiești, Piața Presei, Aviatorilor, Theodor Pallady, Fântâna Miorița și bd. Tudor Vladimirescu.
Amenajarea acestor piste a costat 50 de milioane de lei - circa 10 milioane de euro, și au fost realizate de firmele DUMAVA și UTI Trafic. Dacă facem un calcul, pentru un km de vopsit trotuarul s-au plătit 125.000 de euro. În acest preț intră și montarea semafoarelor pentru biciclete, în anumite locuri. Pentru atribuirea contractului Administrația Străzilor susține că a făcut licitație.
Și pistele de biciclete din acest pachet au avut un proiectant: firma Search Corporation.
În medie, pentru 1 km de pistă pentru bicicletă municipalitatea a plătit 150.000 de euro. Ce înseamnă pistă de bicicletă pentru Administrația Străzilor: un metru de trotuar vopsit cu vopsea grunjoasă verde și galbenă, ștanțată din loc în loc cu câte o bicicletă albă.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Sectorul 6
subway guru
Alerta DSU, incendiu de vegetatie strada Brasov, degajari masive de fum...
Alerta DSU, incendiu de vegetatie strada Brasov, degajari masive de fum...
- aztec
-
Posted:
-
Re: Sectorul 6
aztec
Vegetație?
Au dat foc la gunoaie...
Vântul bate spre centura...macar asta e un mic noroc..
Vegetație?
Au dat foc la gunoaie...
Vântul bate spre centura...macar asta e un mic noroc..
📖 Pagination options