Transportul feroviar în RomâniaIstoria transportului feroviar din România

 

Topic: Locomotiva electrică de ecartament îngust (Bușteni)

13 posts, 9398 views
Locomotiva electrică de ecartament îngust (Bușteni) didi

Micuta locomotiva a fabricii de hirtie din Busteni se afla la intrarea in orasul Busteni dinspre Bucuresti.Aceasta serie a fost construita prima data in anul 1899 . Locomotiva este de tip BO-BO, fabricata in anul 1913 la AEG Berlin.Fabrica a mai avut inca 2 astfel de locomotive dar soarta lor nu se mai cunoaste.

 


Re: Locomotiva electrica de ecartament ingust didi

Final fericit pentru micuta locomotiva.Ea a fost revopsita si expusa in gara Busteni alaturi de un vagon
:D

 


Re: Locomotiva electrica de ecartament ingust electrica023

Una de asta parca era expusa pe la Dej. Sau sa fie aceeasi ?

 


Re: Locomotiva electrica de ecartament ingust ByOnu

Erau doua sau trei si la Oradea daca nu ma insel. :) Una gri intr-o intersectie si alta galbena in curtea depoului de tramvaie. Foarte frumoase. ;)

Banuiesc ca si ele intra tot aici, nu la utilaje sau vehicule de interventii.

 


Re: Locomotiva electrica de ecartament ingust stakee

Da asa este insa este o diferenta, cele trei locomotive din Oradea sunt alimentate prin retea/catenara. Exemplarul ce l-am pus mai sus din Dej, merge pe baterii. Dar toate aceste 4 locomotive difera de cea de la Busteni prin faptul ca ea este de ecartament ingust, iar restul este pe cel standard de 1435mm
Ca seamana umpic cu ele asta doar de estetica, principiul de functionare insa nu il cunosc, adica daca difera sau e lafel

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  


Re: Locomotiva electrica de ecartament ingust bibi

Arată într-o stare deplorabilă  :x  - 25.09.2019



IMG_20190925_092208 by Bogdan Enescu, on Flickr

 


Re: Locomotiva electrica de ecartament ingust shoppy

Erau 3 locomotive la Busteni.
Prima si cea mai veche era un B-B (sau Bo-Bo(oricum BO-BO este gresit)) care folosea incarcatura de lemne ca balaast, mai tarziu a fost modificata in B(era doar un boghiu cu o cabina si pantograf deasupra) si nu se mai folosea, pasionatii au reusit sa realizeze un acord intre Fabrica de Hartie si Metrorex pentru ca ea sa fie reconditionata de catre Metrorex, pasionatii au reusit sa o livreze la Metrorex dar apoi Metrorex nu a mai facut nimic si in final a dat o hartie oficiala ca nu a existat nici un aranjament si nu a avut niciodata asa ceva in inventarul lor, cel mai probabil s-a furat tot cuprul si restul s-a dat la fier vechi(persista si teoria conspiratiei ca ar fi fost vanduta unui colectionar strain). Toata poveste in Jurnalul feroviar.
Celelalte 2 locomotive sunt mai noi, una a ajuns la Dej si cealalta s-a aflat o vreme la una dintre portile fabricii (cea de sub pasajul cu M300) iar apoi a fost mutata in Gara Busteni.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Locomotiva electrica de ecartament ingust Utilizator anonim

Recent locomotiva a trecut printr-o cosmetizare.

20200711_200320 (1).jpg (704 KB; downloaded 5336 times)

 


  • sss
  • Posted:
  •  

Re: Locomotiva electrica de ecartament ingust sss

Inainte era batjocorita, acum este hidoasa! Nici nu stiu cum e mai bine... :oops:

 


Re: Locomotiva electrica de ecartament ingust bibi

Ar fi arătat mult mai bine fără acele brizbrizuri tricolore.

 


Re: Locomotiva electrică de ecartament îngust (Bușteni) ByOnu

Imposibil. Nu poti sa nu marchezi corespunzator pamantul dacic.

 



Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului feroviar din România  • 
Choose destination

Since our 2415 forum members have written 433071 posts in 5389 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use