Topic: Culoare unice pentru tramvaie, autobuze și troleibuze
1253 posts, 355747 views
📖 Pagination options
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Știri despre transportul local din București
WT_fan06
O veste excelentă, sper ca implementarea să fie pe măsură.
O veste excelentă, sper ca implementarea să fie pe măsură.
- andreiiul
-
Posted:
-
Re: Știri despre transportul local din București
andreiiul
Ideea e buna dar cum o vor pune in practica?
De ce intreb:
- 135 cum intra pe linia de tramvai la int Vitan cu Mihai Bravu? In aceasta intersectie este bretea creata pt viraj.La Iancului la fel cum va efectua viraj pe Iancului pt ca pe Mihai Bravu este indicator cu viraj stanga interzis
- 330 este cam in aceeasi situatie in intersectia de la Dristor
- 335 si 182 au un viraj foarte strans de efectuat pt a intra pe linia de tramvai la Iancului si Dorobanti.
- cum vor parasi linia de tramvai la Dorobanti 330 si 335 avand in vedere ca acolo avem verde intermitent pt patrumdere pe Dorobanti si autobuzele ar taia fata tuturor participantilor la trafic.
- cirulatia autovehiculelor este interzisa in codul rutier prin stanga refugiilor de tramvai daca exista indicatoarele de ocolire. Daca le scot si baga transport public pe linia de tramvai atunci vor aparea pe acolo si taxiuri (si ei sunt inclusi la transport public) si usor usor vor aparea si alte masini si se duce de rapa toata idea de a separa STB de restul traficului
Ideea e buna dar cum o vor pune in practica?
De ce intreb:
- 135 cum intra pe linia de tramvai la int Vitan cu Mihai Bravu? In aceasta intersectie este bretea creata pt viraj.La Iancului la fel cum va efectua viraj pe Iancului pt ca pe Mihai Bravu este indicator cu viraj stanga interzis
- 330 este cam in aceeasi situatie in intersectia de la Dristor
- 335 si 182 au un viraj foarte strans de efectuat pt a intra pe linia de tramvai la Iancului si Dorobanti.
- cum vor parasi linia de tramvai la Dorobanti 330 si 335 avand in vedere ca acolo avem verde intermitent pt patrumdere pe Dorobanti si autobuzele ar taia fata tuturor participantilor la trafic.
- cirulatia autovehiculelor este interzisa in codul rutier prin stanga refugiilor de tramvai daca exista indicatoarele de ocolire. Daca le scot si baga transport public pe linia de tramvai atunci vor aparea pe acolo si taxiuri (si ei sunt inclusi la transport public) si usor usor vor aparea si alte masini si se duce de rapa toata idea de a separa STB de restul traficului
- Albert
-
Posted:
-
Re: Știri despre transportul local din București
Albert
De când se va concretiza schimbarea?
macheta218 wrote:
Liniile 135,182,330,335 vor folosi banda de pe linia de tramvai intre Calea Vitan si Banu Manta.
De când se va concretiza schimbarea?
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Știri despre transportul local din București
Valentin
Eu sper totusi ca in cazul urmatoarelor modernizari (alea care or fi, cand vor fi) sa tina cont si de acest aspect (in asa fel incat peroanele/statiile sa fie defazate sau poate sa creasca spatiul dintre linii). Eu consider ca nu e suficient doar sa permita circulatia pe linii (sa traga o linie continua cu alb si gata), ar trebui acum implementata si o modificare a semaforizarii, eventual ceva semne de circulatie in plus (existente sau noi) in asa fel incat sa se asigure prioritatea nu numai a tramvaielor, cat si a autobuzelor. In functie de intersectie se poate mari timpul de trecere a tramvaiului prin intersectie(sa zicem ipotetic in loc de 3 secunde in 5) in care, tot functie de intersectie, celelalte directii sa aiba ROSU (acolo unde e nevoie ca autobuzul sa faca stanga/dreapta). Sa luam exemplul colegului cu Dorobanti (viraj dreapta) , aici ar trebui la semnalul verde al tramvaiului (nu stiu acum daca e independenta fata de verdele pentru auto), sa fie putin mai lung si celelalte directii sa aiba rosu (poate mai putin sensul dinspre Iancu de Hunedoar strict pe directa inainte). O alta problema ar fi in cazul in care nu merg semafoarele, aici e aici.. ca sensul spre Iancu de Hunedoara e trecuta ca fiind cu prioritate..
#legat de semnele de interzis viraj stanga/dreapta etc se poate trece (zic eu) "cu exceptia transportului public" , asemanator cum e in zona Foisorul de Foc.
Eu sper totusi ca in cazul urmatoarelor modernizari (alea care or fi, cand vor fi) sa tina cont si de acest aspect (in asa fel incat peroanele/statiile sa fie defazate sau poate sa creasca spatiul dintre linii). Eu consider ca nu e suficient doar sa permita circulatia pe linii (sa traga o linie continua cu alb si gata), ar trebui acum implementata si o modificare a semaforizarii, eventual ceva semne de circulatie in plus (existente sau noi) in asa fel incat sa se asigure prioritatea nu numai a tramvaielor, cat si a autobuzelor. In functie de intersectie se poate mari timpul de trecere a tramvaiului prin intersectie(sa zicem ipotetic in loc de 3 secunde in 5) in care, tot functie de intersectie, celelalte directii sa aiba ROSU (acolo unde e nevoie ca autobuzul sa faca stanga/dreapta). Sa luam exemplul colegului cu Dorobanti (viraj dreapta) , aici ar trebui la semnalul verde al tramvaiului (nu stiu acum daca e independenta fata de verdele pentru auto), sa fie putin mai lung si celelalte directii sa aiba rosu (poate mai putin sensul dinspre Iancu de Hunedoar strict pe directa inainte). O alta problema ar fi in cazul in care nu merg semafoarele, aici e aici.. ca sensul spre Iancu de Hunedoara e trecuta ca fiind cu prioritate..
#legat de semnele de interzis viraj stanga/dreapta etc se poate trece (zic eu) "cu exceptia transportului public" , asemanator cum e in zona Foisorul de Foc.
- andreiiul
-
Posted:
-
Re: Știri despre transportul local din București
andreiiul
La Dorobanti tramvaiul are semafor dedicat pt tramvaie. Nici eu nu mai stiu daca ii e permisa traversarea intersectiei inaintea traficului auto sau nu (tind sa cred ca nu pt ca tramvaiul primeste liber doar cand masinile au verde pt mers inainte).
Cel putin in aceasta intersectie semaforizarea trebuie regandita (si pana acum compania primariei nu prea s-a descurcat cu lucrari asa complexe) si amplasat un semafor dedicat pt autobuz (cam ce aditional pot pune nu stiu pt eu stiu ca nu exista) care sa aiba un timp de verde de cel putin 10-15 secunde pt a putea vira si incadra corect pe Dorobanti.
Dar sa vedem ce planuri sunt in Primarie pt acest proiect. Pana acum nu s-au laudat cu ceva in sensul asta.
De asemenea duamna se cerea modificarea codului rutier pt a permite circulatia autobuzelor pe linia de tramvai. Aceasta modificare nu stiu sa se fi produs inca.
La Dorobanti tramvaiul are semafor dedicat pt tramvaie. Nici eu nu mai stiu daca ii e permisa traversarea intersectiei inaintea traficului auto sau nu (tind sa cred ca nu pt ca tramvaiul primeste liber doar cand masinile au verde pt mers inainte).
Cel putin in aceasta intersectie semaforizarea trebuie regandita (si pana acum compania primariei nu prea s-a descurcat cu lucrari asa complexe) si amplasat un semafor dedicat pt autobuz (cam ce aditional pot pune nu stiu pt eu stiu ca nu exista) care sa aiba un timp de verde de cel putin 10-15 secunde pt a putea vira si incadra corect pe Dorobanti.
Dar sa vedem ce planuri sunt in Primarie pt acest proiect. Pana acum nu s-au laudat cu ceva in sensul asta.
De asemenea duamna se cerea modificarea codului rutier pt a permite circulatia autobuzelor pe linia de tramvai. Aceasta modificare nu stiu sa se fi produs inca.
- BGP2597
-
Posted:
-
Re: Știri despre transportul local din București
BGP2597
Dacă intersecția respectivă are semafor dedicat de tramvai se poate introduce pe el** o fază suplimentară pentru dreapta care să funcționeze când au verde mașinile care vin dinspre Dorobanți. Nu cunosc funcționarea actuală a intersecției, dar văd că cel puțin pe Ștefan cel Mare există benzi dedicate pentru virajul la stânga, deci s-ar putea face un program de semaforizare în 4 faze de genul acesta:
Scuzați cariocile dezordonate, e făcut la repezeală.
** În Praga, în zonele în care autobuzele circulă pe linia de tramvai șoferii urmăresc semaforul de tramvai, deci se poate și fără un semafor în plus.
L.E.: Acum am observat că este interzis virajul la stânga dinspre centru spre Victoriei, deci mă gândesc că în momentul de față intersecția funcționează în 3 faze, iar cei care fac stânga de pe Dorobanți spre Obor așteaptă în mijlocul intersecției să treacă cei care vin din centru. În acest caz introducerea unei a patra faze i-ar ajuta să se poată deplasa normal în intersecție fără să mai dea prioritate după ce au intrat pe verde.
Dacă intersecția respectivă are semafor dedicat de tramvai se poate introduce pe el** o fază suplimentară pentru dreapta care să funcționeze când au verde mașinile care vin dinspre Dorobanți. Nu cunosc funcționarea actuală a intersecției, dar văd că cel puțin pe Ștefan cel Mare există benzi dedicate pentru virajul la stânga, deci s-ar putea face un program de semaforizare în 4 faze de genul acesta:
Untitled.png (128.72 KB; downloaded 3240 times)
Scuzați cariocile dezordonate, e făcut la repezeală.
** În Praga, în zonele în care autobuzele circulă pe linia de tramvai șoferii urmăresc semaforul de tramvai, deci se poate și fără un semafor în plus.
Annotation 2020-06-14 203044.png (1.47 MB; downloaded 3243 times)
L.E.: Acum am observat că este interzis virajul la stânga dinspre centru spre Victoriei, deci mă gândesc că în momentul de față intersecția funcționează în 3 faze, iar cei care fac stânga de pe Dorobanți spre Obor așteaptă în mijlocul intersecției să treacă cei care vin din centru. În acest caz introducerea unei a patra faze i-ar ajuta să se poată deplasa normal în intersecție fără să mai dea prioritate după ce au intrat pe verde.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
Utilizator anonim
La Dorobanti nu vor iesi spre Aviatorilor de pe linie. Se face gaura in gard la Dinamo.
La Dorobanti nu vor iesi spre Aviatorilor de pe linie. Se face gaura in gard la Dinamo.
- andreiiul
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
andreiiul
La Dinamo e deja gaura in gard pt iesirea ambulantelor de la Floreasca. Se poate iesi chiar in intersectia cu Floreasca.
La Dinamo e deja gaura in gard pt iesirea ambulantelor de la Floreasca. Se poate iesi chiar in intersectia cu Floreasca.
- Albert
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
Albert
Cum adică? Sau despre ce linie vorbești?
Utilizator anonim wrote:
La Dorobanti nu vor iesi spre Aviatorilor de pe linie. Se face gaura in gard la Dinamo.
Cum adică? Sau despre ce linie vorbești?
- andrei11
-
Posted:
-
- Albert
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
Albert
Pai și cum va ajunge 335 la stație la Perla prin gard pe la Dinamo?
Pai și cum va ajunge 335 la stație la Perla prin gard pe la Dinamo?
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
cris_m
Pe bulevard, luand aceeasi aglomeratie in plin ca pana acum. Progres nu gluma
Idem si pentru alte linii.
Pe bulevard, luand aceeasi aglomeratie in plin ca pana acum. Progres nu gluma
Idem si pentru alte linii.
- orex
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
orex
Astazi, 15.06.2020, la prima ora nu mi-a venit sa-mi cred ochilor! Miracol, nu gluma!!
Banda unu a bd. Stefan cel Mare, dintre cal. Dorobantilor si cal. Floreasca s-a ”scuturat” de masini parcate! Deci, SE POATE, sa fie ordine si disciplina, daca se intervine corespunzator, pentru fluidizarea traficului!!
PS
Pe cand stalpisorii galben/orange pentru delimitarea benzilor autobuzelor intre cal. Dorobanti si str. Lizeanu, pe ambele sensuri de mers?!
Dar pe bd. Dr. Taberei?!
Astazi, 15.06.2020, la prima ora nu mi-a venit sa-mi cred ochilor! Miracol, nu gluma!!
Banda unu a bd. Stefan cel Mare, dintre cal. Dorobantilor si cal. Floreasca s-a ”scuturat” de masini parcate! Deci, SE POATE, sa fie ordine si disciplina, daca se intervine corespunzator, pentru fluidizarea traficului!!
PS
Pe cand stalpisorii galben/orange pentru delimitarea benzilor autobuzelor intre cal. Dorobanti si str. Lizeanu, pe ambele sensuri de mers?!
Dar pe bd. Dr. Taberei?!
- andreiiul
-
Posted:
-
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze
andreiiul
Curatenia nu cred ca are legatura cu eliberarea benzii 1 ci mai degraba cu ceva eveniment petrecut azi la IGPR.
Pe la 12 era foarte multa politie in zona
Curatenia nu cred ca are legatura cu eliberarea benzii 1 ci mai degraba cu ceva eveniment petrecut azi la IGPR.
Pe la 12 era foarte multa politie in zona
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov
•
Choose destination