Topic: Discuții până la începerea lucrărilor
2393 posts, 471535 views
📖 Pagination options
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
subway guru
La acea data M6 nu avea finantare europeana. Doar cele doua statii M4 au beneficiat de fonduri UE.
Daca stau bine sa recapitulez, in afara de M6.1 niciun proiect nu a avut parte de fonduri nerambursabile de la bun inceput si lucrul asta a creat o multime de probleme.
P.S.
Putem adauga si M4 sud langa M 6.1 deoarece a beneficiat de grantul elvetian ce e parte a contributiei confederatiei la programele UE.
La acea data M6 nu avea finantare europeana. Doar cele doua statii M4 au beneficiat de fonduri UE.
Daca stau bine sa recapitulez, in afara de M6.1 niciun proiect nu a avut parte de fonduri nerambursabile de la bun inceput si lucrul asta a creat o multime de probleme.
P.S.
Putem adauga si M4 sud langa M 6.1 deoarece a beneficiat de grantul elvetian ce e parte a contributiei confederatiei la programele UE.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
subway guru
In legatura cu rezervarea de terenuri
http://www.ziare.com/gabriela-firea/sti ... et-1608627
Nicusor Dan sustine ca Gabriela Firea va propune, in sedinta Consiliului General din 30 aprilie, un PUZ ilegal care ar urma sa transforme baza sportiva Girueta intr-un hipermarket.
In legatura cu rezervarea de terenuri
http://www.ziare.com/gabriela-firea/sti ... et-1608627
Nicusor Dan sustine ca Gabriela Firea va propune, in sedinta Consiliului General din 30 aprilie, un PUZ ilegal care ar urma sa transforme baza sportiva Girueta intr-un hipermarket.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
andrei11
Girueta nu aparține de Jilava ? Ce caută Firea acolo ?
Girueta nu aparține de Jilava ? Ce caută Firea acolo ?
- orex
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
orex
E vorba de baza sportiva Girueta situata pe str. Drumul Gazarului nr. 26, sector 4!
PS
Momentan, asa cum reiese din cartografierea satelitara de pe Google (2020), exista un ditamai terenul situat in partea de vest a sos. Giurgiului (delimitat de str. Toporasi (S), bd. Peptanari (N), str. Cladova (V, fosta cale ferata), si str. Ostrov (E)), unde s-ar putea edifica depoul, asta daca n-a fost deja arvunit!
E vorba de baza sportiva Girueta situata pe str. Drumul Gazarului nr. 26, sector 4!
PS
Momentan, asa cum reiese din cartografierea satelitara de pe Google (2020), exista un ditamai terenul situat in partea de vest a sos. Giurgiului (delimitat de str. Toporasi (S), bd. Peptanari (N), str. Cladova (V, fosta cale ferata), si str. Ostrov (E)), unde s-ar putea edifica depoul, asta daca n-a fost deja arvunit!
- sab
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
sab
Platforma Rocar ? Era in proprietatea Immofinanz : https://www.capital.ro/anul-acesta-s-ar ... ri-1.html.. Terenul este prea valoros ca sa se faca un depou acolo.
Oricum nici nu ar fi ok, ca ne trezim iar cu o bifurcatie de o statie, ca la M5...
Guru vorbea de un depou la capat, nu in "mijlocul" magistralei.
Platforma Rocar ? Era in proprietatea Immofinanz : https://www.capital.ro/anul-acesta-s-ar ... ri-1.html.. Terenul este prea valoros ca sa se faca un depou acolo.
Oricum nici nu ar fi ok, ca ne trezim iar cu o bifurcatie de o statie, ca la M5...
Guru vorbea de un depou la capat, nu in "mijlocul" magistralei.
- orex
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
orex
Daca de 2 ani e tot la stadiu de balarii, cu atat mai putin o sa mai edifice ceva p-acolo dupa ce-o sa ia ”asta mik” vacanta mare!
Daca de 2 ani e tot la stadiu de balarii, cu atat mai putin o sa mai edifice ceva p-acolo dupa ce-o sa ia ”asta mik” vacanta mare!
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
Goldmund
Ma intorc putin in urma cu unele ganduri, de ex. ce face rentabila o magistrala de metrou?(in lipsa unui subiect recent, actual)
Nu stiu cate milioane de locuitori are acum capitala, cu tot cu "rezidentii" oficiali si inoficiali, dar pot spune ca de cate ori am fost in Bucuresti am observat ca cel putin o masina din trei are numerele de inmatriculare din provincie, si as opta spre 2.5milioane de locuitori cel putin. Cu ce s-a construit in jurul capitalei ajungem usor la 3 milioane de locuitori. In acest caz, daca nu mai dorim sa avem milioanele de masini pe strazi, nu mai dorim poluarea existenta, nu mai dorim ambuteiajele cu sutele pe zi, atunci nu ne ramane decat sa gandim un sistem de metrou, tren suburban si tamvaie care sa faca fata si prezentului si viitorului. La tramvaie e mai simplu: innoirea parcului de vehicule si repararea sinelor(terestre...) Trenul suburban ar trebui sa faca baza unor studii profunde de fond si iata cele sase criterii obligatorii pe care specialistii germani le-au gasit pentru "S-Bahn":
1- trenuri special construite pentru acest sistem(putem lua modelul din Berlin/Hamburg, sau modelul sudic Stuttgart/München/Frankfurt am Main), trenuri care au o acceleratie mare, dispun de mai multe usi duble /vagon, urca rampe mai mari decat un tren obisnuit...
2 - sine special construite pentru acest sistem de tren, mai ales in oras(tunel!)chiar daca in afara orasului poate usor sa foloseasca sinele CF(nu si trenurile din Hamburg si Berlin care au sinele special construite pentru acest sistem)
3- tactul/ritmul trenurilor trebuie sa fie mult mai des decat la regio sau trenurile personale, sa se apropie de metrou...
4- sistemul de plata sa fie accesibil in oras de un tichet universal, cu un abonament sa poti calatorii pe toate mijloacele de transport in comun(cel putin in metropola)
5 -legaturile cu celelalte mijloace de transport in comun sa fie in acelasi loc/apropiere
6- fara bariera la urcare/coborare, respectiv peron inalt ca la metrou, altfel avem de-a face cu un tren local si nu cu un tren suburban.
Aceste criterii sunt obligatirii pentru Germania pentru a spune ca avem un tren suburban(spun asta pentru ca linia CF Gara de Nord - Otopeni este deja considerat "tren suburban"!)
Daca ne uitam la Berlin, observam mai multe linii de S-Bahn
https://de.wikipedia.org/wiki/S-Bahn_Be ... tzplan.svg,
mai multe magistrale de metrou...
https://de.wikipedia.org/wiki/U-Bahn_Be ... tzplan.png
dar si tramvaie, autobuze....la o populatie de cca 3 milioane de locuitori. Acum comparam cu orasul Bucuresti si zau, nu mai spuneti ca o magistrala de metrou sau alta nu ar fi "profitabila". Bucurestiul are nevoie de cel putin 10 magistrale de metrou(macar sa ne apropiem intr-un viitor indepartat de standardul de azi din Berlin!!) si cateva magistrale de tren suburban care ar face legatura intre Universitate si pana la...Ploiesti, Fundulea, Bolintin Vale...
Si ar mai fi ceva: de ce magistralele metro Bucuresti nu ar fi rentabile(daca "nu sunt ramele pana la refuz pline"!):
majoritatea prefera auto pentru ca parcheaza peste tot fara plata, nimeni nu amendeaza acesti oameni, pentru ca si copiii merg la scoala cu "masina lui tata", din comoditate..., pentru ca "doar prostii nu merg cu masina la serviciu"...Mediu inconjurator conteaza doar atunci cand acesti oameni nu mai au "aer de respirat"!
Ma intorc putin in urma cu unele ganduri, de ex. ce face rentabila o magistrala de metrou?(in lipsa unui subiect recent, actual)
Nu stiu cate milioane de locuitori are acum capitala, cu tot cu "rezidentii" oficiali si inoficiali, dar pot spune ca de cate ori am fost in Bucuresti am observat ca cel putin o masina din trei are numerele de inmatriculare din provincie, si as opta spre 2.5milioane de locuitori cel putin. Cu ce s-a construit in jurul capitalei ajungem usor la 3 milioane de locuitori. In acest caz, daca nu mai dorim sa avem milioanele de masini pe strazi, nu mai dorim poluarea existenta, nu mai dorim ambuteiajele cu sutele pe zi, atunci nu ne ramane decat sa gandim un sistem de metrou, tren suburban si tamvaie care sa faca fata si prezentului si viitorului. La tramvaie e mai simplu: innoirea parcului de vehicule si repararea sinelor(terestre...) Trenul suburban ar trebui sa faca baza unor studii profunde de fond si iata cele sase criterii obligatorii pe care specialistii germani le-au gasit pentru "S-Bahn":
1- trenuri special construite pentru acest sistem(putem lua modelul din Berlin/Hamburg, sau modelul sudic Stuttgart/München/Frankfurt am Main), trenuri care au o acceleratie mare, dispun de mai multe usi duble /vagon, urca rampe mai mari decat un tren obisnuit...
2 - sine special construite pentru acest sistem de tren, mai ales in oras(tunel!)chiar daca in afara orasului poate usor sa foloseasca sinele CF(nu si trenurile din Hamburg si Berlin care au sinele special construite pentru acest sistem)
3- tactul/ritmul trenurilor trebuie sa fie mult mai des decat la regio sau trenurile personale, sa se apropie de metrou...
4- sistemul de plata sa fie accesibil in oras de un tichet universal, cu un abonament sa poti calatorii pe toate mijloacele de transport in comun(cel putin in metropola)
5 -legaturile cu celelalte mijloace de transport in comun sa fie in acelasi loc/apropiere
6- fara bariera la urcare/coborare, respectiv peron inalt ca la metrou, altfel avem de-a face cu un tren local si nu cu un tren suburban.
Aceste criterii sunt obligatirii pentru Germania pentru a spune ca avem un tren suburban(spun asta pentru ca linia CF Gara de Nord - Otopeni este deja considerat "tren suburban"!)
Daca ne uitam la Berlin, observam mai multe linii de S-Bahn
https://de.wikipedia.org/wiki/S-Bahn_Be ... tzplan.svg,
mai multe magistrale de metrou...
https://de.wikipedia.org/wiki/U-Bahn_Be ... tzplan.png
dar si tramvaie, autobuze....la o populatie de cca 3 milioane de locuitori. Acum comparam cu orasul Bucuresti si zau, nu mai spuneti ca o magistrala de metrou sau alta nu ar fi "profitabila". Bucurestiul are nevoie de cel putin 10 magistrale de metrou(macar sa ne apropiem intr-un viitor indepartat de standardul de azi din Berlin!!) si cateva magistrale de tren suburban care ar face legatura intre Universitate si pana la...Ploiesti, Fundulea, Bolintin Vale...
Si ar mai fi ceva: de ce magistralele metro Bucuresti nu ar fi rentabile(daca "nu sunt ramele pana la refuz pline"!):
majoritatea prefera auto pentru ca parcheaza peste tot fara plata, nimeni nu amendeaza acesti oameni, pentru ca si copiii merg la scoala cu "masina lui tata", din comoditate..., pentru ca "doar prostii nu merg cu masina la serviciu"...Mediu inconjurator conteaza doar atunci cand acesti oameni nu mai au "aer de respirat"!
- Razvan021
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
Razvan021
Recursul Aktor la CAB a fost admis, oferta lor trebuie reevaluata.
Recursul Aktor la CAB a fost admis, oferta lor trebuie reevaluata.
- subway guru
-
Posted:
-
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
punmeister
Adica candidatura, nu oferta.
Razvan021 wrote:
Recursul Aktor la CAB a fost admis, oferta lor trebuie reevaluata.
Adica candidatura, nu oferta.
- subway guru
-
Posted:
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Exproprieri
andrei11
viewtopic.php?f=348&t=1597&p=361565#p361565
M 6 după Tokyo spre aeroport este o aberație. Circulă prin bălării și nu circulă noaptea. Se pierd plecări importante de dimineață la Otopeni și sosiri importante de după ora 22:00
Trenul se va da în curând în exploatare. Trenul pe lângă faptul că circulă non stop te duce fix în Gara de Nord unde ce să vezi tot acolo te duce și M 6. După aceea poți intra în rețea ( în rețeaua de metrou ) dacă ai chef.
viewtopic.php?f=348&t=1597&p=361565#p361565
M 6 după Tokyo spre aeroport este o aberație. Circulă prin bălării și nu circulă noaptea. Se pierd plecări importante de dimineață la Otopeni și sosiri importante de după ora 22:00
Trenul se va da în curând în exploatare. Trenul pe lângă faptul că circulă non stop te duce fix în Gara de Nord unde ce să vezi tot acolo te duce și M 6. După aceea poți intra în rețea ( în rețeaua de metrou ) dacă ai chef.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
subway guru
Cate trenuri pe ora si ce capacitate per tren???
Cate trenuri pe ora si ce capacitate per tren???
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii pana la inceperea lucrarilor
andrei11
Un DESIRO are - dacă nu mă înșel - capacitate de 200 persoane.
Un TEM - 1200 ( sau 1000 după alții )
_____________
Problema se pune în felul următor.
Câte persoane - evident după ce se va stabiliza totul, deci după ce se va învăța lumea cu el - vor prefera trenul.
_______________
Îți amintesc de o megacontraperformanță contemporană, parcarea de la Străulești. La ora actuală - nu știu cum e cu cimitirul sâmbăta - stația de metrou Străulești este aproape pustie. Inclusiv trenurile care ajung la M Străulești sunt goale. ( maxim 20 persoane / tren coboară aici ).
_____________
Chiar, ar fi interesant de știut câte persoane folosesc stația Străulești. Cred că se poate afla destul de ușor. Aparențele pot înșela.
_______________
Evident că transportul spre aeroport implică niște aspecte particulare, trebuie ținut seama de bagajele care se transportă, deci nu o să găsești niciodată 200 de persoane în DESIRO sau 1200 ( 1000 ) în TEM.
______________
Mai trebuie ținut seama că sunt extrem de multe autobuze - curse regulate - de Constanța / Galați / Brăila / Bacău / Chișinău / Râmnicu Vâlcea / Giurgiu /Ruse ( eu astea le-am văzut ) care fac naveta Otopeni - orașele respective.
_______________
Guru, degeaba "duci" un TEM la aeroport la 10 minute dacă în el ai 200 de pasageri !
Îți reamintesc de o altă contraperformanță metroristică, stația Anghel Saligny. Pe statistici s-ar putea să "iasă ceva". Dar stația e destul de nepopulată în majoritatea timpului.
Un DESIRO are - dacă nu mă înșel - capacitate de 200 persoane.
Un TEM - 1200 ( sau 1000 după alții )
_____________
Problema se pune în felul următor.
Câte persoane - evident după ce se va stabiliza totul, deci după ce se va învăța lumea cu el - vor prefera trenul.
_______________
Îți amintesc de o megacontraperformanță contemporană, parcarea de la Străulești. La ora actuală - nu știu cum e cu cimitirul sâmbăta - stația de metrou Străulești este aproape pustie. Inclusiv trenurile care ajung la M Străulești sunt goale. ( maxim 20 persoane / tren coboară aici ).
_____________
Chiar, ar fi interesant de știut câte persoane folosesc stația Străulești. Cred că se poate afla destul de ușor. Aparențele pot înșela.
_______________
Evident că transportul spre aeroport implică niște aspecte particulare, trebuie ținut seama de bagajele care se transportă, deci nu o să găsești niciodată 200 de persoane în DESIRO sau 1200 ( 1000 ) în TEM.
______________
Mai trebuie ținut seama că sunt extrem de multe autobuze - curse regulate - de Constanța / Galați / Brăila / Bacău / Chișinău / Râmnicu Vâlcea / Giurgiu /Ruse ( eu astea le-am văzut ) care fac naveta Otopeni - orașele respective.
_______________
Guru, degeaba "duci" un TEM la aeroport la 10 minute dacă în el ai 200 de pasageri !
Îți reamintesc de o altă contraperformanță metroristică, stația Anghel Saligny. Pe statistici s-ar putea să "iasă ceva". Dar stația e destul de nepopulată în majoritatea timpului.
📖 Pagination options