Topic: Bilanțuri anuale ale P.M.B.
28 posts, 10868 views
📖 Pagination options
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Bilant 2010 si proiecte pe 2011
Dominatrix
.Mai degraba restrangere cand va fi gata M4 pana la Bazilescu (acesta e zvon) si M5 in Drumul Taberei (acest lucru e mentionat explicit in Documentatia de Atribuire). Troleibuzele, ca si tramvaiele, nu merg cu motorina, deci nu castigi nimic de la ele, decat atunci cand le desfiintezi si vinzi reteaua de cupru pe nimic, cum s-a intamplat (si se intampla) si in alte orase ale patriei.
lucianho wrote:Asta se aude in materie de extindere a troleibuzelor:
In materie de extindere a retelei de troleibuz ce se mai aude?
.Mai degraba restrangere cand va fi gata M4 pana la Bazilescu (acesta e zvon) si M5 in Drumul Taberei (acest lucru e mentionat explicit in Documentatia de Atribuire). Troleibuzele, ca si tramvaiele, nu merg cu motorina, deci nu castigi nimic de la ele, decat atunci cand le desfiintezi si vinzi reteaua de cupru pe nimic, cum s-a intamplat (si se intampla) si in alte orase ale patriei.
- GAC
-
Posted:
-
Re: Bilant 2010 si proiecte pe 2011
GAC
In conditiile in care nu se mai aude nimic de vreo licitatie de tramvaie dar mai ales troleibuze, peste 4-5 ani, cele 200 de ikarus 415 isi vor fi trait viata (adica 2 treimi din parc). In aceste conditii putem banui doar ca miscarea se premediteaza de pe acum, iar peste 4-5 ani cand va fi gata metroul din Drumul Taberei (sa speram), casarea batranelor ikarus 415 (care vor incepe sa dea multe rateuri), va fi un fel de "relief" vazut cu ochi buni de public, si prin urmare vor ramane doar cele 100 de Irisbus.
Acum, nu exclud posibilitatea unei mici licitatii de 50-100 de troleibuze (asa de ochii soacrei), dar in conditiile in care 200 de troleibuze sunt inlocuite de 100 (gen licitatia cu citelis), vedem usor unde duce trendul. Astfel vor ramane doar 200 de troleibuze in Bucuresti (in cel mai fericit caz), iar daca nu se va face nicio licitatie, si peste 4-5 ani vrand nevrand se vor casa ikarus, atunci vom ramane in 100 de troleibuze, adica prea putine, chiar si pentru o retea redusa (fara Bucurestii Noi si fara Drumul Taberei).
Acest trend de reducere a troleibuzelor se vede foarte bine inca din anii 80, cand s-a micsorat reteaua, dar si in anii 90, cand 200 de ikarus 415 au luat locul la aproape 400 de DAC-uri (mai mult, cele mai multe Dac-uri erau articulate deci aveau o capacitate dubla). Astfel se observa ca la zece ani se manifesta o tendinta de injumatatire a troleibuzelor din Bucuresti.
Iar in conditiile unui parc de 100 de troleibuze, retelele din Colentina, din Militari si cea din Berceni ar fi suficiente.
Acum nu pot exclude mentinerea retelelor si "intinderea" celor 100 de troleibuze, incat intervalul de succedare sa fie atat de mare incat sa se justifice desfiintarea completa a retelei, pe motiv de lipsa de calatori (nu o sa-si mai faca nimeni abonament de o linie sau pe 2 linii la un troleibuz care vine la 30 de minute, asa cum cred ca nimeni nu are abonament pe 47 sau 42).
In conditiile in care nu se mai aude nimic de vreo licitatie de tramvaie dar mai ales troleibuze, peste 4-5 ani, cele 200 de ikarus 415 isi vor fi trait viata (adica 2 treimi din parc). In aceste conditii putem banui doar ca miscarea se premediteaza de pe acum, iar peste 4-5 ani cand va fi gata metroul din Drumul Taberei (sa speram), casarea batranelor ikarus 415 (care vor incepe sa dea multe rateuri), va fi un fel de "relief" vazut cu ochi buni de public, si prin urmare vor ramane doar cele 100 de Irisbus.
Acum, nu exclud posibilitatea unei mici licitatii de 50-100 de troleibuze (asa de ochii soacrei), dar in conditiile in care 200 de troleibuze sunt inlocuite de 100 (gen licitatia cu citelis), vedem usor unde duce trendul. Astfel vor ramane doar 200 de troleibuze in Bucuresti (in cel mai fericit caz), iar daca nu se va face nicio licitatie, si peste 4-5 ani vrand nevrand se vor casa ikarus, atunci vom ramane in 100 de troleibuze, adica prea putine, chiar si pentru o retea redusa (fara Bucurestii Noi si fara Drumul Taberei).
Acest trend de reducere a troleibuzelor se vede foarte bine inca din anii 80, cand s-a micsorat reteaua, dar si in anii 90, cand 200 de ikarus 415 au luat locul la aproape 400 de DAC-uri (mai mult, cele mai multe Dac-uri erau articulate deci aveau o capacitate dubla). Astfel se observa ca la zece ani se manifesta o tendinta de injumatatire a troleibuzelor din Bucuresti.
Iar in conditiile unui parc de 100 de troleibuze, retelele din Colentina, din Militari si cea din Berceni ar fi suficiente.
Acum nu pot exclude mentinerea retelelor si "intinderea" celor 100 de troleibuze, incat intervalul de succedare sa fie atat de mare incat sa se justifice desfiintarea completa a retelei, pe motiv de lipsa de calatori (nu o sa-si mai faca nimeni abonament de o linie sau pe 2 linii la un troleibuz care vine la 30 de minute, asa cum cred ca nimeni nu are abonament pe 47 sau 42).
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Bilant 2010 si proiecte pe 2011
subway guru
Acum, ca suntem la 'discutii libere' iti pun si eu o intrebare pe care mi-a pus-o si mie un 'expert' unei banci 'mondiale', destul de 'abrupt':
nu crezi ca in Bucuresti e un 'mod de transport' (traduc pe romaneste: un mijloc de transport) public 'prea mult' (iar traduc: adica 'in plus si fara rost').
Evident 'aluzia' era la troleibuze...
Nu inseamna ca este neaparat si parerea mea dar am avut 'oarece dificultati' in a 'justifica' existenta si supravietuirea acestor mici sovieto-dinozauri in traficul actual al iubitului nostru 'city'.
Ie-te ca va mai dadui o 'samanta' de discutii...
Acum, ca suntem la 'discutii libere' iti pun si eu o intrebare pe care mi-a pus-o si mie un 'expert' unei banci 'mondiale', destul de 'abrupt':
nu crezi ca in Bucuresti e un 'mod de transport' (traduc pe romaneste: un mijloc de transport) public 'prea mult' (iar traduc: adica 'in plus si fara rost').
Evident 'aluzia' era la troleibuze...
Nu inseamna ca este neaparat si parerea mea dar am avut 'oarece dificultati' in a 'justifica' existenta si supravietuirea acestor mici sovieto-dinozauri in traficul actual al iubitului nostru 'city'.
Ie-te ca va mai dadui o 'samanta' de discutii...
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Bilant 2010 si proiecte pe 2011
Dominatrix
@GAC: Din pacate, degeaba facem noi planuri. Retelele de troleibuze din Bucuresti - si din Romania, in cea mai mare parte - au aparut si s-au dezvoltat ca urmare a impunerii si sustinerii financiare a unei politici de la nivel national, statal. Am mari dubii ca troleibuzele au fost vreodata "iubite" in Romania, pentru ca ofera avantaje "subterane" prea neinsemnate in timpul exploatarii. In schimb, desfiintarea lor este o afacere la mare pretuire, pentru ca nimeni nu mai numara kilometrii reali de retea si nu mai cantareste firul demontat.
Incepand din 1996 s-a inceput eliminarea treptata a sistemului bugetar centralizat al Romaniei socialiste si post-comuniste, sau mai bine zis quasi-comuniste (in perioada 1990 - 1996), prin cresterea autonomiei locale, iar statul nu a mai finantat sistemele locale de transport. Din pacate, tocmai asta a insemnat tragerea pe linie moarta a oricaror investitii in transportul electric. In afara Capitalei, mai sunt cateva exceptii de la aceasta regula: Timisoara, Cluj, Arad, Oradea - culmea toate aflate mai aproape de vest, nu numai geografic, dar se pare ca si din punct de vedere al atitudinilor fata de transportul in comun modern si civilizat.
@subway guru: Da-mi voie sa te contrazic. Daca nu ma insel, termenul de "sovieto-dinozauri" a fost dat troleibuzelor de un fost primar de la Iasi care habar n-avea de transport public. Asta cu desfiintarea troleibuzelor pe motive de "eficienta" e o aberatie. Vedem in Europa cat de mult accent se pune pe dezvolatarea acestui mijloc de transport, iar modernizarea/extinderea retelelor de troleibuz este cheltuiala eligibila prin P.O.R. - Axa 1. Desfiintarea lor in Romania nu este decat un simptom al jafului pe scara larga practicat in ultimii 20 de ani, la o magnitudine dincolo de orice inchipuire a omului de rand.
@GAC: Din pacate, degeaba facem noi planuri. Retelele de troleibuze din Bucuresti - si din Romania, in cea mai mare parte - au aparut si s-au dezvoltat ca urmare a impunerii si sustinerii financiare a unei politici de la nivel national, statal. Am mari dubii ca troleibuzele au fost vreodata "iubite" in Romania, pentru ca ofera avantaje "subterane" prea neinsemnate in timpul exploatarii. In schimb, desfiintarea lor este o afacere la mare pretuire, pentru ca nimeni nu mai numara kilometrii reali de retea si nu mai cantareste firul demontat.
Incepand din 1996 s-a inceput eliminarea treptata a sistemului bugetar centralizat al Romaniei socialiste si post-comuniste, sau mai bine zis quasi-comuniste (in perioada 1990 - 1996), prin cresterea autonomiei locale, iar statul nu a mai finantat sistemele locale de transport. Din pacate, tocmai asta a insemnat tragerea pe linie moarta a oricaror investitii in transportul electric. In afara Capitalei, mai sunt cateva exceptii de la aceasta regula: Timisoara, Cluj, Arad, Oradea - culmea toate aflate mai aproape de vest, nu numai geografic, dar se pare ca si din punct de vedere al atitudinilor fata de transportul in comun modern si civilizat.
@subway guru: Da-mi voie sa te contrazic. Daca nu ma insel, termenul de "sovieto-dinozauri" a fost dat troleibuzelor de un fost primar de la Iasi care habar n-avea de transport public. Asta cu desfiintarea troleibuzelor pe motive de "eficienta" e o aberatie. Vedem in Europa cat de mult accent se pune pe dezvolatarea acestui mijloc de transport, iar modernizarea/extinderea retelelor de troleibuz este cheltuiala eligibila prin P.O.R. - Axa 1. Desfiintarea lor in Romania nu este decat un simptom al jafului pe scara larga practicat in ultimii 20 de ani, la o magnitudine dincolo de orice inchipuire a omului de rand.
- GAC
-
Posted:
-
Re: Bilant 2010 si proiecte pe 2011
GAC
@ guru
Intrebarea acelui expert bancar mi se pare justificata, doar ca eu cred, ca el nu se referea doar la o eventuala desfiintare a unui mijloc de transport pe motiv ca genereaza costuri REALE de exploatare pre mari, ci cred ca s-a referit la costurile UMFLATE artificial pe care transportul public bucurestean le genereaza, fie el troleu, tramvai sau autobuze.
Mai mult ca sigur ca daca s-ar respecta cu adevarat banul public, cu siguranta ca respectivul expert, dupa ce ar fi rasfoit documentele contabile ale RATB/PMB, intrebarea ar fi fost: Ce faceti de va descurcati asa de bine?
Si atat timp cat pretul la produse petroliere creste saptamanal cu cativa bani pe litru, intr-un viitor foarte apropiat troleibuzele vor fi mult mai rentabile decat autobuzele. Sa nu uitam ca motorina e acum la fel de scumpa ca acum 2 ani cand petrolul era 140$/baril, desi barilul e doar vreo 80$. Cred ca la anu o sa vedem motorina la peste 6 lei/litru. Sper sa ma insel
@ guru
Intrebarea acelui expert bancar mi se pare justificata, doar ca eu cred, ca el nu se referea doar la o eventuala desfiintare a unui mijloc de transport pe motiv ca genereaza costuri REALE de exploatare pre mari, ci cred ca s-a referit la costurile UMFLATE artificial pe care transportul public bucurestean le genereaza, fie el troleu, tramvai sau autobuze.
Mai mult ca sigur ca daca s-ar respecta cu adevarat banul public, cu siguranta ca respectivul expert, dupa ce ar fi rasfoit documentele contabile ale RATB/PMB, intrebarea ar fi fost: Ce faceti de va descurcati asa de bine?
Si atat timp cat pretul la produse petroliere creste saptamanal cu cativa bani pe litru, intr-un viitor foarte apropiat troleibuzele vor fi mult mai rentabile decat autobuzele. Sa nu uitam ca motorina e acum la fel de scumpa ca acum 2 ani cand petrolul era 140$/baril, desi barilul e doar vreo 80$. Cred ca la anu o sa vedem motorina la peste 6 lei/litru. Sper sa ma insel
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Bilant 2010 si proiecte pe 2011
subway guru
Nu trebuie 'sa ma contrazici' ci sa incerci sa 'furnizezi argumente', fie ele pro sau contra...
Dar nu argumente 'formale', ca asa e la moda acum (a-propos, termenul de sovieto-dinozauri nu e gresit in sine, sistemul a fost 'importat' la noi 'de-an boulea' de la sovietici unde e si azi larg raspandit).
Vin-o cu alte lucruri mai 'pe felie'.
De exemplu, cate orase de dimensiuni comparabile cu Bucurestii au:
metrou, LRT, tramvai (street-car), autobus, troleibus si chiar si minibus?
Luam la mana Jane's Transportation si statisticile mondiale ne cam pun 'in dificultate'...
Lasa 'legendele' cu 'jaful, hotia, coruptia, imbecilitatea si ignoranta', noi vorbim aici din punct de vedere 'tehnic'...
Nu am zis ca suntem la 'discutii libere'? (libere si de 'prejudecati')...
Seara buna...
Nu trebuie 'sa ma contrazici' ci sa incerci sa 'furnizezi argumente', fie ele pro sau contra...
Dar nu argumente 'formale', ca asa e la moda acum (a-propos, termenul de sovieto-dinozauri nu e gresit in sine, sistemul a fost 'importat' la noi 'de-an boulea' de la sovietici unde e si azi larg raspandit).
Vin-o cu alte lucruri mai 'pe felie'.
De exemplu, cate orase de dimensiuni comparabile cu Bucurestii au:
metrou, LRT, tramvai (street-car), autobus, troleibus si chiar si minibus?
Luam la mana Jane's Transportation si statisticile mondiale ne cam pun 'in dificultate'...
Lasa 'legendele' cu 'jaful, hotia, coruptia, imbecilitatea si ignoranta', noi vorbim aici din punct de vedere 'tehnic'...
Nu am zis ca suntem la 'discutii libere'? (libere si de 'prejudecati')...
Seara buna...
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Bilant 2010 si proiecte pe 2011
Dominatrix
Nu am consultat vreo referinta, e numai o enumerare aleatorie care mi-a venit in minte, Mai mult ca sigur sunt si alte orase in aceasta categorie. A, si sa nu uit: in curand Praga si Toronto.
Problema este ca fiecare oras are particularitatile lui deci nu cred ca e neaparat cazul sa aplicam ad-literam ce vedem la altii. Si pana la urma de ce sa distrugem ce avem deja? Tu esti din bransa tehnica, si cunosti expresia: "Daca ceva nu e stricat, de ce sa-l repari". Cred ca e perfect aplicabil la ce discutam aici.
subway guru wrote:Nu am cum sa te contrazic, fiindca asa cum ai spus chiar tu, chestia cu desfiintarea troleibuzelor nu e pararea ta. Cate orase au toate mijloacele de transport indicate de tine? Uite o enumerare care imi vine acum in minte, fara vreo "ordonare" oarecare: Boston, Milano, Budapesta, Kiev, Sofia, Minsk, St. Petersburg, Moscova, Roma, Atena, Seattle, San Francisco, Philadelphia. Nu am "separat" tramvaiul "clasic" de LRT, fiindca exista foarte multe implementari de LRT, unele mai bune, altele mai proaste. Plus ca in unele locuri, din motive politice, tramvaiul clasic se numeste LRT.
Nu trebuie 'sa ma contrazici' ci sa incerci sa 'furnizezi argumente', fie ele pro sau contra...
Dar nu argumente 'formale', ca asa e la moda acum (a-propos, termenul de sovieto-dinozauri nu e gresit in sine, sistemul a fost 'importat' la noi 'de-an boulea' de la sovietici unde e si azi larg raspandit).
Vin-o cu alte lucruri mai 'pe felie'.
De exemplu, cate orase de dimensiuni comparabile cu Bucurestii au:
metrou, LRT, tramvai (street-car), autobus, troleibus si chiar si minibus?
Nu am consultat vreo referinta, e numai o enumerare aleatorie care mi-a venit in minte, Mai mult ca sigur sunt si alte orase in aceasta categorie. A, si sa nu uit: in curand Praga si Toronto.
Problema este ca fiecare oras are particularitatile lui deci nu cred ca e neaparat cazul sa aplicam ad-literam ce vedem la altii. Si pana la urma de ce sa distrugem ce avem deja? Tu esti din bransa tehnica, si cunosti expresia: "Daca ceva nu e stricat, de ce sa-l repari". Cred ca e perfect aplicabil la ce discutam aici.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Bilant 2010 si proiecte pe 2011
subway guru
Ei, asa 'mai vii de acasa'!
Altfel eram si eu ca Dan Coe la examenul de geometrie descriptiva cand profesoara l-a intrebat ce stie despre Descartes si fotbalistul i-a replicat 'cu aplomb': draga doamna, asta n-a driblat niciodata pe partea mea!
Daca ai venit si 'pe aleea mea' putem 'dialoga' cu draga inima!
Daca timpul imi permite, iau acasa Jane's-ul si incercam sa facem impreuna 'statistica' pe doua coloane: 'Vestul' versus 'Pactul de la Varsovia'...si vedem ce iese...si 'incotro' se 'misca' lumea...
Cum ti-am spus, nu pornesc niciodata de la 'pareri preconcepute'...
Inginerii n-ar fi niciodata ingineri daca nu si-ar pune permanent eternele 'intrebari': de ce, pentru ce, cum si in ce fel...
Si am mai spus de n-shpe ori ca nu sunt de nici un fel un 'radical tembel' care sa vrea sa 'demoleze' ceva inainte de a stii ce ar trebui pus 'in loc', pentru ca orice 'demolare' e din principiu 'o paguba' pentru 'natie', de multe ori 'ireparabila'...
Asta nu inseamna ca nu trebuie sa evaluam corect 'la rece' care sunt 'perspectivele reale' ale amaratelor noastre de 'trolee'...
Toate cele bune tuturor!
Ei, asa 'mai vii de acasa'!
Altfel eram si eu ca Dan Coe la examenul de geometrie descriptiva cand profesoara l-a intrebat ce stie despre Descartes si fotbalistul i-a replicat 'cu aplomb': draga doamna, asta n-a driblat niciodata pe partea mea!
Daca ai venit si 'pe aleea mea' putem 'dialoga' cu draga inima!
Daca timpul imi permite, iau acasa Jane's-ul si incercam sa facem impreuna 'statistica' pe doua coloane: 'Vestul' versus 'Pactul de la Varsovia'...si vedem ce iese...si 'incotro' se 'misca' lumea...
Cum ti-am spus, nu pornesc niciodata de la 'pareri preconcepute'...
Inginerii n-ar fi niciodata ingineri daca nu si-ar pune permanent eternele 'intrebari': de ce, pentru ce, cum si in ce fel...
Si am mai spus de n-shpe ori ca nu sunt de nici un fel un 'radical tembel' care sa vrea sa 'demoleze' ceva inainte de a stii ce ar trebui pus 'in loc', pentru ca orice 'demolare' e din principiu 'o paguba' pentru 'natie', de multe ori 'ireparabila'...
Asta nu inseamna ca nu trebuie sa evaluam corect 'la rece' care sunt 'perspectivele reale' ale amaratelor noastre de 'trolee'...
Toate cele bune tuturor!
- catalinm
-
Posted:
-
Re: Bilant 2010 si proiecte pe 2011
catalinm
de cand constructorii au intrat in vacanta constat ca discutiile devin din ce in ce mai palpitante....
revenind la subiect:
ce-am facut in 2010 si
ce mai "terminam" in 2011??
catalinm wrote:lucianho wrote:
Apropo ce proiecte sunt pe 2011...Adica ce proiecte se vor face anul viitor sigur?
se vor finaliza:
Pasaj Basarab
Pasaj Pipera-Vacarescu
Legatura Dna Ghica - Chisinau (inclusiv pasaj)?
Stadionul National
Centrul Istoric
astept adaugiri/modificari...
de cand constructorii au intrat in vacanta constat ca discutiile devin din ce in ce mai palpitante....
revenind la subiect:
ce-am facut in 2010 si
ce mai "terminam" in 2011??
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Bilant 2010 si proiecte pe 2011
subway guru
Da, avem ragazul sa ne punem si 'intrebari existentiale'!
Da, avem ragazul sa ne punem si 'intrebari existentiale'!
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Bilant 2010 si proiecte pe 2011
Utilizator anonim
In luna ianuarie va aduc cele mai calde informatii referitoare la proiectele pe 2011, pana atunci savurati masa de Craciun si pregatiti-va de revelion
In luna ianuarie va aduc cele mai calde informatii referitoare la proiectele pe 2011, pana atunci savurati masa de Craciun si pregatiti-va de revelion
- ionescu63
-
Posted:
-
Re: Bilant 2010 si proiecte pe 2011
ionescu63
Gata, suntem in ianuarie, asteptam informatiile promise.
Utilizator anonim wrote:
In luna ianuarie va aduc cele mai calde informatii referitoare la proiectele pe 2011, pana atunci savurati masa de Craciun si pregatiti-va de revelion
Gata, suntem in ianuarie, asteptam informatiile promise.
- DanCld
-
Posted:
-
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Bilant 2010 si proiecte pe 2011
Utilizator anonim
Anul asta clar intra Pantelimonul in modernizare. Auzisem si de Bd. Timisoara intre Valea Cascadelor si CET Vest, inclusiv strapungerea spre centura, dar pana nu se aproba un buget nu se intampla nimic.
Anul asta clar intra Pantelimonul in modernizare. Auzisem si de Bd. Timisoara intre Valea Cascadelor si CET Vest, inclusiv strapungerea spre centura, dar pana nu se aproba un buget nu se intampla nimic.
📖 Pagination options