Topic: Achiziții de tramvaie noi pentru Cluj
184 posts, 59638 views
📖 Pagination options
- Robert
-
Posted:
-
Re: Licitatie 22 tramvaie
Robert
Acesta este primul livrat, urmează celelalte când vrea Astra. Că de termene sigur nu se ține
Acesta este primul livrat, urmează celelalte când vrea Astra. Că de termene sigur nu se ține
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Licitatie 22 tramvaie
punmeister
Doua poze cu tramvaiul in curs de livrare via Tramclub - zsizsi.
Doua poze cu tramvaiul in curs de livrare via Tramclub - zsizsi.
92_1588000438.jpg_212.jpg (145.54 KB; downloaded 5057 times)
92_1588000356.jpg_862.jpg (138.33 KB; downloaded 5060 times)
- Albert
-
Posted:
-
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Licitatie 22 tramvaie
cris_m
Asta ca asta, dar e normal sa le lase asa expuse? Idem caroseria care observ ca nu e acoperita cu folie de plastic. Sa inteleg ca probabilitatea de a lovi ceva pe drum e complet ignorata de onor firma Astra Arad?! Cine plateste pentru eventuale zgarieturi sau pagube produse pe timpul transportului din neglijenta producatorului? Ca sunt convins ca in astfel de situatii ar da bir cu fugitii...
Asta ca asta, dar e normal sa le lase asa expuse? Idem caroseria care observ ca nu e acoperita cu folie de plastic. Sa inteleg ca probabilitatea de a lovi ceva pe drum e complet ignorata de onor firma Astra Arad?! Cine plateste pentru eventuale zgarieturi sau pagube produse pe timpul transportului din neglijenta producatorului? Ca sunt convins ca in astfel de situatii ar da bir cu fugitii...
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Licitație 22 tramvaie
Andrei Andraș
Iar așa se transportă în această perioadă tramvaie Pesa din Polonia în Bulgaria. Identic. Iar distanța nu e de doar 300 km ca în cazul de față. În afară de ceva pe parbriz și lunetă, nu văd ce ar putea pune. De exemplu, troleibuze Skoda din Cehia se trimiteau cu trenul în Ucraina sau Rusia având pe parbriz și lunetă aplicat câte un placaj de lemn, iar in 2006 troleibuzele noastre FBW au venit din Berna tot pe tren fără nicio protecție. Nu ai cum să înfășori matahala de 32m în folie cu bule, de exemplu. Sau să confecționezi o prelată doar pentru câteva ore de transport.
De se întâmplă daune pe durata transportului, și nu e din vina transportatorului, în cazul de față va plăti Astra pentru că are un angajament cum că livrează un produs în stare perfectă de funcționare. Mare lucru nu se pot întâmpla pe drum. În cel mai rău caz se poate avaria vreo piesă din caroserie sau să se spargă niște geamuri, toate se pot înlocui imediat că nu vorbim de un tramvai istoric de acum 100 de ani căruia trebuie să îi confecționezi, tu companie, manual piesele.
Foto: Club Feroviar
Iar așa se transportă în această perioadă tramvaie Pesa din Polonia în Bulgaria. Identic. Iar distanța nu e de doar 300 km ca în cazul de față. În afară de ceva pe parbriz și lunetă, nu văd ce ar putea pune. De exemplu, troleibuze Skoda din Cehia se trimiteau cu trenul în Ucraina sau Rusia având pe parbriz și lunetă aplicat câte un placaj de lemn, iar in 2006 troleibuzele noastre FBW au venit din Berna tot pe tren fără nicio protecție. Nu ai cum să înfășori matahala de 32m în folie cu bule, de exemplu. Sau să confecționezi o prelată doar pentru câteva ore de transport.
De se întâmplă daune pe durata transportului, și nu e din vina transportatorului, în cazul de față va plăti Astra pentru că are un angajament cum că livrează un produs în stare perfectă de funcționare. Mare lucru nu se pot întâmpla pe drum. În cel mai rău caz se poate avaria vreo piesă din caroserie sau să se spargă niște geamuri, toate se pot înlocui imediat că nu vorbim de un tramvai istoric de acum 100 de ani căruia trebuie să îi confecționezi, tu companie, manual piesele.
Foto: Club Feroviar
tramvai-PESA-pentru-Sofia-2.jpg (189.59 KB; downloaded 4973 times)
- CiprianTRB
-
Posted:
-
Re: Licitatie 22 tramvaie
CiprianTRB
Arata destul de bine, însă cred ca în loc de acel gri, ar fi aratat mai bine negru.
Arata destul de bine, însă cred ca în loc de acel gri, ar fi aratat mai bine negru.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Licitatie 22 tramvaie
Utilizator anonim
Nu vad ce mare nenorocire cu folia aia, un plastic in plus. Tot ce se transporta pe rutier beneficiaza de asigurare de transport, deci si daca de exemplu se rastoarna tirul intr-o rapa si se face praf cu tot cu tramvai, totul e asigurat iar vinovatul plateste fara a avea o implicare din partea Astra sau CTP.
In 2006-2007 troleibuzele Irisbus de la RATB au fost aduse tot pe trailer, unul din ele a fost avariat, nu mai tin minte numarul. Soferul a facut o pauza pe drum si cat acesta era la masa, remorca a fost acrosata de un alt tir care a pierdut controlul in mers iar troleibuzul a fost partial avariat, s-a platit prin asigurare fiind gasit vinovat, evident, soferul tirului in miscare.
Nu vad ce mare nenorocire cu folia aia, un plastic in plus. Tot ce se transporta pe rutier beneficiaza de asigurare de transport, deci si daca de exemplu se rastoarna tirul intr-o rapa si se face praf cu tot cu tramvai, totul e asigurat iar vinovatul plateste fara a avea o implicare din partea Astra sau CTP.
In 2006-2007 troleibuzele Irisbus de la RATB au fost aduse tot pe trailer, unul din ele a fost avariat, nu mai tin minte numarul. Soferul a facut o pauza pe drum si cat acesta era la masa, remorca a fost acrosata de un alt tir care a pierdut controlul in mers iar troleibuzul a fost partial avariat, s-a platit prin asigurare fiind gasit vinovat, evident, soferul tirului in miscare.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Licitatie 22 tramvaie
cris_m
N-am zis sa il infasori in folie cu bule, ar fi absurd, dar ma gandesc la urmatoarele variante:
- la livrarea mult hulitilor turci pentru polonezi au pus folie la geamurile usilor si la boghiu, cel putin asa reiese din video:
- la livrarea trenurilor CAF pentru metrou s-au pus folii pe toate usile:
Asta inseamna atentie la detalii. Detalii care pot face diferenta in anumite situatii:
In cazul asta puteau sa zgarie nasol tramvaiul de indicatoare sau mai rau, acolo unde sunt, de crengile pomilor netoaletati.
Uite, inclusiv unii producatori de masini protejeaza vehiculele la transport:
Nu cred ca o fac doar asa de amorul artei.
Andrei17 wrote:
Nu ai cum să înfășori matahala de 32m în folie cu bule, de exemplu. Sau să confecționezi o prelată doar pentru câteva ore de transport.
N-am zis sa il infasori in folie cu bule, ar fi absurd, dar ma gandesc la urmatoarele variante:
- la livrarea mult hulitilor turci pentru polonezi au pus folie la geamurile usilor si la boghiu, cel putin asa reiese din video:
- la livrarea trenurilor CAF pentru metrou s-au pus folii pe toate usile:
Foto: Mihai Nicolae
livrare CAF 2.jpg (388 KB; downloaded 4896 times)
Asta inseamna atentie la detalii. Detalii care pot face diferenta in anumite situatii:
probleme transport.jpg (80.93 KB; downloaded 4903 times)
In cazul asta puteau sa zgarie nasol tramvaiul de indicatoare sau mai rau, acolo unde sunt, de crengile pomilor netoaletati.
Uite, inclusiv unii producatori de masini protejeaza vehiculele la transport:
Car-Transporter-750x440.jpg (107.42 KB; downloaded 4893 times)
42919592754_8b659a55e8_b.jpg (220.13 KB; downloaded 4890 times)
ship-car-by-train-1024x675.jpg (299.76 KB; downloaded 4894 times)
Nu cred ca o fac doar asa de amorul artei.
- CiprianTRB
-
Posted:
-
Re: Licitatie 22 tramvaie
CiprianTRB
EXCLUSIV. Primul din 24! A sosit cel dintâi tramvai mov cumpărat de Cluj de la Astra Arad
Luni, ora 21:49. Un convoi cu antemergător parchează în dreptul Metro. Are voie să intre în municipiu abia la 23:00, așa că mai are de așteptat. Convoiul transportă primul tramvai produs de Astra Vagoane Călători Arad, sub licență Siemens, care va circula pe șinele Clujului.
Printre persoanele care însoțesc acest tramvai Imperio – vopsit cum altfel decât mov și gri – se află și directorul general al Astra Vagoane Călători, Vasile Diaconescu. „Este considerat unul dintre cele mai moderne tramvaie, pentru că are boghiurile în centrul de greutate al vagonului, gradul de uzură este incomparabil cu orice alt tip de tramvai. Să sperăm că toată lumea va fi mulțumită”, spunearădeanul. Vedeți mai jos un scurt interviu, în care Vasile Diaconescu prezintă produsul realizat la Arad.
Tramvaiul urma să fie descărcat la capătul de linie Bucium, în noaptea de luni spre marți, și să meargă pe șine până la depoul de pe Bulevardul Muncii. Va intra în teste, iar pentru început locul persoanelor urmează să fie luat de saci de nisip.
„Ar fi trebuit să vină de câteva luni, dar au existat o serie de întârzieri. Este bine că încep să ajungă la Cluj și așteptăm cu interes testele”, a afirmat Liviu Neag, directorul Companiei de Transport (CTP) Cluj.
În interviul exclusiv acordat pentru Media9, Vasile Diaconescu menționează că luna viitoare vor mai fi aduse la Cluj două tramvaie. Ar urma să se adune la depoul de pe Bulevardul Muncii mai mult de șase, câte se anunțase, până la finalul acestui an, iar toate 24 ar putea ajunge pe malul Someșului Mic până în vara anului viitor.
Astra Arad a fost declarată câştigătoarea licitaţiei organizate de Primăria Cluj-Napoca privind livrarea a 24 de tramvaie noi. Valoarea totală a contractului se ridică la aproximativ 40 de milioane de euro. Preţul unui singur tramvai este de circa 1,95 milioane de euro. Cea mai mare parte a banilor necesari pentru această achiziţie provin din fonduri europene nerambursabile. Arădenii au mai livrat Clujului, în trecut, și troleibuze.Imperio este primul tramvai modern, cu podea 100% joasă, produs în România. Este produs în cooperare cu firma Siemens şi are un design modern. Vehiculul poate transporta 300 de călători, din care 120 de pe scaune. Are toate dotările moderne, inclusiv rețea de internet wireless și consum redus de energie.
Clujul mai are patru tramvaie mov moderne, marca PESA, din Polonia, cumpărate în 2012. Și atunci a existat un contract cadru și urma să se cumpere 12 tramvaie, dar comanda s-a oprit la patru bucăți.
Sursa: https://media9.ro/exclusiv-primul-din-2 ... oto-video/
====================================
Nu înțeleg, de unde au scos 24 de tramvaie,nu erau 22?
Nu e primul articol în care se spune ca vor fi 24,mai sunt câteva.
EXCLUSIV. Primul din 24! A sosit cel dintâi tramvai mov cumpărat de Cluj de la Astra Arad
Luni, ora 21:49. Un convoi cu antemergător parchează în dreptul Metro. Are voie să intre în municipiu abia la 23:00, așa că mai are de așteptat. Convoiul transportă primul tramvai produs de Astra Vagoane Călători Arad, sub licență Siemens, care va circula pe șinele Clujului.
Printre persoanele care însoțesc acest tramvai Imperio – vopsit cum altfel decât mov și gri – se află și directorul general al Astra Vagoane Călători, Vasile Diaconescu. „Este considerat unul dintre cele mai moderne tramvaie, pentru că are boghiurile în centrul de greutate al vagonului, gradul de uzură este incomparabil cu orice alt tip de tramvai. Să sperăm că toată lumea va fi mulțumită”, spunearădeanul. Vedeți mai jos un scurt interviu, în care Vasile Diaconescu prezintă produsul realizat la Arad.
Tramvaiul urma să fie descărcat la capătul de linie Bucium, în noaptea de luni spre marți, și să meargă pe șine până la depoul de pe Bulevardul Muncii. Va intra în teste, iar pentru început locul persoanelor urmează să fie luat de saci de nisip.
„Ar fi trebuit să vină de câteva luni, dar au existat o serie de întârzieri. Este bine că încep să ajungă la Cluj și așteptăm cu interes testele”, a afirmat Liviu Neag, directorul Companiei de Transport (CTP) Cluj.
În interviul exclusiv acordat pentru Media9, Vasile Diaconescu menționează că luna viitoare vor mai fi aduse la Cluj două tramvaie. Ar urma să se adune la depoul de pe Bulevardul Muncii mai mult de șase, câte se anunțase, până la finalul acestui an, iar toate 24 ar putea ajunge pe malul Someșului Mic până în vara anului viitor.
Astra Arad a fost declarată câştigătoarea licitaţiei organizate de Primăria Cluj-Napoca privind livrarea a 24 de tramvaie noi. Valoarea totală a contractului se ridică la aproximativ 40 de milioane de euro. Preţul unui singur tramvai este de circa 1,95 milioane de euro. Cea mai mare parte a banilor necesari pentru această achiziţie provin din fonduri europene nerambursabile. Arădenii au mai livrat Clujului, în trecut, și troleibuze.Imperio este primul tramvai modern, cu podea 100% joasă, produs în România. Este produs în cooperare cu firma Siemens şi are un design modern. Vehiculul poate transporta 300 de călători, din care 120 de pe scaune. Are toate dotările moderne, inclusiv rețea de internet wireless și consum redus de energie.
Clujul mai are patru tramvaie mov moderne, marca PESA, din Polonia, cumpărate în 2012. Și atunci a existat un contract cadru și urma să se cumpere 12 tramvaie, dar comanda s-a oprit la patru bucăți.
Sursa: https://media9.ro/exclusiv-primul-din-2 ... oto-video/
====================================
Nu înțeleg, de unde au scos 24 de tramvaie,nu erau 22?
Nu e primul articol în care se spune ca vor fi 24,mai sunt câteva.
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Licitație 22 tramvaie
Andrei Andraș
Sursă „În acest moment avem 35 de proiecte semnate pe fonduri europene, din care avem 100 de milioane de euro alocate pentru modernizarea transportului în comun. Două dintre proiecte au fost deja finalizate și mă refer la achiziția a 30 de autobuze electrice cu o finanțare de 98% din fonduri europene și achiziția a 50 de troleibuze. Anul acesta urmează să ajungă la Cluj 12 tramvaie și anul următor încă 12, contractele de furnizare fiind deja semnate. Această componentă de mobilitate este una dintre cele mai importante linii de finanțare a UE pe programul 2014-2020”, a declarat, în februarie 2020, Ovidiu Cîmpean, director de Dezvoltare Locală din cadrul Primăriei Cluj-Napoca.
Într-adevăr, inițial era vorba de 22 de tramvaie, dar când s-a semnat contractul de finanțare au mai apărut două. Probabil au avut un buget mai mare decât valoarea celor 22 tramvaie și s-a mai putut suplimenta comanda cu încă 2 bucăți din banii rămași.
Poate cu ocazia asta se modifică și titlul topicului.
CiprianTRB wrote:
Nu înțeleg, de unde au scos 24 de tramvaie,nu erau 22?
Sursă „În acest moment avem 35 de proiecte semnate pe fonduri europene, din care avem 100 de milioane de euro alocate pentru modernizarea transportului în comun. Două dintre proiecte au fost deja finalizate și mă refer la achiziția a 30 de autobuze electrice cu o finanțare de 98% din fonduri europene și achiziția a 50 de troleibuze. Anul acesta urmează să ajungă la Cluj 12 tramvaie și anul următor încă 12, contractele de furnizare fiind deja semnate. Această componentă de mobilitate este una dintre cele mai importante linii de finanțare a UE pe programul 2014-2020”, a declarat, în februarie 2020, Ovidiu Cîmpean, director de Dezvoltare Locală din cadrul Primăriei Cluj-Napoca.
Într-adevăr, inițial era vorba de 22 de tramvaie, dar când s-a semnat contractul de finanțare au mai apărut două. Probabil au avut un buget mai mare decât valoarea celor 22 tramvaie și s-a mai putut suplimenta comanda cu încă 2 bucăți din banii rămași.
Poate cu ocazia asta se modifică și titlul topicului.
- CiprianTRB
-
Posted:
-
Re: Licitatie 22 tramvaie
CiprianTRB
Sigur are 32 de metri? Cel puțin în poze modulele par sa fie de 9 metri...
Andrei17 wrote:
Nu ai cum să înfășori matahala de 32m
Sigur are 32 de metri? Cel puțin în poze modulele par sa fie de 9 metri...
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Licitație 24 tramvaie
Andrei Andraș
27 o avea. Licitația a fost pentru tramvaie de maxim 32 metri și de aia am scris acel număr.
„Noi vom livra în România, în baza contractelor pe care le avem, cele două modele, Imperio, cu lungimi de 27 sau 36 de metri, şi Autentic, care este un concept propriu şi are o lungime de 18 metri.” - spusele lui Blidar.
27 o avea. Licitația a fost pentru tramvaie de maxim 32 metri și de aia am scris acel număr.
„Noi vom livra în România, în baza contractelor pe care le avem, cele două modele, Imperio, cu lungimi de 27 sau 36 de metri, şi Autentic, care este un concept propriu şi are o lungime de 18 metri.” - spusele lui Blidar.
- Rarzet44
-
Posted:
-
Re: Licitatie 24 tramvaie
Rarzet44
Am gasit poze din interior.
Observ ca e un pupitru de control oarecum diferit fata de ce stiam, are display-ul central mai mare.
Am gasit poze din interior.
Observ ca e un pupitru de control oarecum diferit fata de ce stiam, are display-ul central mai mare.
9488959940020652865003528390694602486579200o.jpg (73.7 KB; downloaded 4847 times)
9523996740020650831670397563247179859492864o.jpg (74.96 KB; downloaded 4926 times)
949782274002064946500386317857262422982656o.jpg (64.23 KB; downloaded 4849 times)
9509742940020654765003338500420614488588288o.jpg (87 KB; downloaded 4848 times)
- CiprianTRB
-
Posted:
-
Re: Licitatie 24 tramvaie
CiprianTRB
Am o intrebare.
Cum te poti aseza pe acest scaun? Iti tai un picior?
Am o intrebare.
Cum te poti aseza pe acest scaun? Iti tai un picior?
76_1588240554.jpg_115.jpg (146.69 KB; downloaded 4781 times)
📖 Pagination options