Regiunile RomânieiTransilvaniaJudețul ClujMetroul din Cluj Napoca

 

Topic: Știri și articole din presă

52 posts, 36458 views
 
Go to page:  1 2 3 4
 
 

📖 Pagination options
Știri și articole din presă misterr

Al doilea oraş din România care va avea metrou. Construcţia se pregăteşte să intre în linie dreaptă





Primăria Cluj-Napoca a anunţat câştigătorul licitaţiei care va face studiile pentru realizarea metroului şi trenului metropolitan, acesta fiind o asociere de firme din  Italia, Franţa şi România. Valoarea contractului depăşeşte 30 de milioane de lei.

Potrivit unui comunicat al Primăriei Cluj-Napoca transmis marţi, la licitaţie au fost depuse 5 oferte din partea unor firme şi asocieri de firme.

„Asocierea SWS Engineering SPA (Italia) – Systra (Franţa) – Metrans Engineering SRL (România) este câştigătoarea licitaţiei deschise organizată în vederea atribuirii contractului având ca obiect Servicii de elaborare studii de pre-fezabilitate, fezabilitate, impact asupra mediului şi evaluarea strategică adecvată pentru obiectivul de investiţii tren metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida - etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj şi Magistrala I de metrou şi tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea şi studiile conexe viitoarelor obiective de investiţii. Valoarea contractului este de 30,1 milioane de lei. La licitaţie au fost depuse 5 oferte din partea unor firme şi asocieri de firme”, se arată în comunicat.

Reprezentanţii Primăriei Cluj-Napoca au subliniat că experienţa similară a fost demonstrată de către ofertantul câştigător prin proiectarea preliminară - studii tehnice de fezabilitate - pentru obiectivul ”Toulouse Aerospace Express” - Linia de metrou 3 din Toulouse cu lungimea de 28 km şi realizarea studiului de fezabilitate pentru ”Sistemul reţelei de metrou din zona metropolitană Tel-Aviv” care presupune 3 linii automate de metrou care totalizează 140 km.

Studiile vor fi finalizate între 5 şi 24 de luni.

Potrivit lui Boc, proiectul de investiţii va fi realizat în două etape, în prima etapă urmând să fie făcut trenul metropolitan pe infrastructura actuală, iar în cea de-a doua etapă va fi realizat metroul pe axa vest-centru-est care urmăreşte să deservească principalele puncte de interes pornind din Gilău până la Podul Ira din Cluj-Napoca, pe o lungime de aproximativ 16 km.

„Pentru zona din afara oraşului se va studia posibilitatea realizării metroului suprateran, iar de la intrarea în Cluj-Napoca acesta urmând a fi realizat în subteran. A doua etapă a realizării metroului vizează crearea legăturii dintre comunele Floreşti şi Gilău”, spunea primarul Clujului.

Acesta preciza că până la implementarea celei de a doua etape, conectivitatea dintre Gilău şi Floreşti va fi asigurată prin autobuze care vor deservi această zonă în vederea asigurării accesului oamenilor la metrou. De asemenea, va fi asigurată prin autobuze legătura dintre Gilău şi Nădăşelu pentru cei care doresc să folosească trenul metropolitan.

 


Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca Valentin

Avem deja o contestatie, evident, din partea Metroul S.A.

https://adevarul.ro/locale/cluj-napoca/ ... index.html

Potrivit sursei citate(clubferoviar.ro), pe lângă faptul că preţul oferit de Metroul SA, de respectiv 29,38 milioane de lei, a fost mai mic decât cel al asocierii declarate câştigătoare, reprezentanţii companiei bucureştene acuză şi depunctarea artificială a ofertei lor. Mai mult, aceştia spun că Primăria Cluj Napoca avea obligaţia să elimine din licitaţie asocierea declarată câştigătoare, întrucât din ea face parte chiar firma care a oferit consultanţă pentru elaborarea documentaţiei.

 


Re: Stiri, noutati, perspective subway guru

https://clubferoviar.ro/metroul-sa-cast ... uj-napoca/
Metroul SA declarat castigator
Urmeaza probabil faza pe tribunale

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Stiri si articole din presa sab

Vesti de la Cluj. Daca nu castigi din prima, iti iese la contestatie.. :D

Studiul de prefezabilitate al metroului din Cluj va fi realizat de altă firmă decât cea anunțată inițial

https://www.g4media.ro/studiul-de-prefe ... itial.html

Oferta asocierii de firme ce urma să facă studiul de prefezabilitate pentru metroul Clujului a fost desființată de Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor. Astfel, studiul ar urma să fie realizat de asocierea plasată pe locul secund, Metroul SA – Padeco, transmite actualdecluj.ro.

Decizia a fost luat în urmă cu câteva zile, când Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a admis contestația Metroul SA la decizia Primăriei Cluj-Napoca de a atribui contractul către asocierea SWS Engineering SPA – Systra – Metrans ENgineering SRL. Reclamanții au oferit un preț mai mic decât cei declarați câștigători, 29,38 milioane de lei.

Cinci oferte au fost depuse pentru aceste studii la Cluj, e vorba de asocierile SWS Engineering Spa (Italia) – Systra (Franța) – Metrans Engineering SRL (România), asocierea Explan SRL (România) – Dr. Sauer and Partners (UK) și respectiv asocierea Metroul SA (România) – Padeco Co., ltd ( Japonia), asocierea Eurocerad International SRL (România) – 3TI Progetti Italia – Ingegneria Integrata S.p.A. Italia, și respectiv asocierea depusă de Egis Rail SA Franța. Două oferte au fost declarate inacceptabile și respinse, e vorba de cea depusă de asocierea Explan – Dr. Sauer and Partners și respectiv de Egis Rail SA.

Primăria Cluj-Napoca a anunțat pe 29 octombrie câștigătorul licitației care va efectua studiile pentru realizarea metroului și trenului metropolitan.

Astfel, asocierea SWS ENGINEERING SPA-SYSTRA-METRANS ENGINEERING SRL a câștigat inițial contractul având ca obiect “Servicii de elaborare Studii de Pre-Fezabilitate, Fezabilitate, impact asupra mediului şi evaluarea strategică adecvată pentru obiectivul de investiţii „Tren Metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida”- etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou şi Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și studiile conexe viitoarelor obiective de investiții”.

Asocierea formată din firme din România, Italia și Franța a avut o ofertă de 30,186 milioane de lei și a obținut un punctaj de 98,94 puncte.

 



  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca GPS

subway guru wrote:
https://clubferoviar.ro/metroul-sa-cast ... uj-napoca/
Metroul SA declarat castigator
Urmeaza probabil faza pe tribunale

Metroul SA câștigă licitația pentru S.F. metrou Cluj – Napoca

Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a decis excluderea asocierii SWS Engineering SPA – Systra – Metrans Engineering SRL, a cărei ofertă fusese declarată câștigătoare, din licitația pentru elaborarea studiului de fezabilitate al rețelei clujene de metrou. Excluderea acesteia face ca asocierea plasată pe locul 2, anume Metroul SA – Padeco, să devină câștigătoare.

Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a admis la finele săptămânii trecute contestația formulată de SC Metroul SA în contradictoriu cu municipiul Cluj Napoca. „Anulează Raportul procedurii nr. 554410/29.10.2019, în partea ce privește evaluarea ofertei asocierii SWS Engineering SPA – Systra – Metrans Engineering SRL și în partea privind modul de calcul al punctajului acordat ofertei asocierii Metroul SA – Padeco Company Limited, precum și actele subsecvente acestui raport”, spune decizia CNSC.

Autoritatea contractantă ca, în termen de 15 zile de la primirea prezentei decizii:

să excludă din procedura de atribuire oferta asocierii SWS Engineering SPA – Systra – Metrans Engineering SRL, conform motivării;
să solicite clarificări asocierii Metroul SA – Padeco Company Limited și să recalculeze punctajul acordat experților cheie Vîlcan Adrian Vasile și Dumitrescu Consuela Cristina, conform celor din motivare.
Împotriva ei se poate formula plângere, în termen de 10 zile lucrătoare de la comunicare, în conformitate cu dispozițiile art. 28 alin. (1) și art. 29 din Legea nr. 101/2016. „Deciziile Consiliului privind soluţionarea contestaţiei pot fi atacate de către oricare dintre părţile cauzei, cu plângere la instanţa de judecată competentă, atât pentru motive de nelegalitate, cât şi de netemeinicie, în termen de 10 zile de la comunicare”, spun prevederile legale indicate în decizia CNSC.

Oferta Metroul SA – Padeco Japonia a fost plasată pe al doilea loc fapt pentru care asocierea a depus pe 8 noiembrie contestaţie la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC). Asocierea a oferit ca preț 29,38 milioane de lei, mai mic decât cel declarat câștigător, iar Metroul SA a acuzat şi depunctarea artificială a ofertei lor. Mai mult, aceştia au spus că Primăria Cluj Napoca avea obligaţia să elimine din licitaţie asocierea declarată câştigătoare, întrucât din ea face parte chiar firma care a oferit consultanţă pentru elaborarea documentaţiei.

Firma câștigătoare inițial, înființată de un fost director tehnic al Metrorex

Cât privește oferta desemnată câștigătoare se pare că există și un conflict de ineterese ce urmează a fi tranșat de CNSC. Mai precis asocierea declarată câştigătoare include tocmai firma Metrans Engineering SRL, care a a oferit consultanţă pentru elaborarea documentaţiei. În toamna anului trecut Primăria Cluj-Napoca a acordat firmei Metrans Engineering, prin atribuire directă, un contract de 100.000 de lei pentru consultanţă chiar pentru realizarea caietului de sarcini al licitaţiei pe care Metrans urma să o câştige un an mai târziu împreună cu partenerii italieni şi francezi. Metrans are printre acționari pe Ionel Oprea, director tehnic al Metrorex acum câțiva ani și a fost înființată chiar în anul în care a primit contractul de la Primăria Cluj. Celălalt acționar Radu Gabriel Dumitru a fost angajat ca manager de proiect al Metroul SA.

Pentru realizarea studiilor de prefezabilitate și fezabilitate pentru metrou și tren metropolitan în Cluj-Napoca au fost depuse cinci oferte: asocierea SWS Engineering Spa (Italia) –  SYSTRA (Franța) – METRANS Engineering (România); asocierea Explan (România) – DR. SAUER & PARTNERS (Marea Britanie); asocierea METROUL SA (România) – PADECO ( Japonia); asocierea EUROCERAD INTERNATIONAL (România) – 3TI PROGETTI ITALIA – INGEGNERIA INTEGRATA (Italia); EGIS RAIL SA (Franța). Două dintre cele cinci participante, respectiv EGIS RAIL și socierea Explan SRL (România)  – DR. SAUER and PARTENERS (România) au fost declarate inacceptabile de către comisia de evaluare și respinse din cauza neîndeplinirii cerințele de calificare solicitate în documentația de atribuire.

Eliminarea asocierii SWS- Systra- Metrans face posibilă semnarea contractului de către Primăria Cluj Napoca cu Metroul – Padeco. Aceasta deoarece primarul Emil Boc se declarase susținătorul semnării contractului pentru SF imediat după pronunțarea CNSC fără a se mai aștepta decizia unei instanțe de judecată.

Emil Boc spunea recent că prezentarea situației ca fiind dificilă din cauza posibilității avute de nemulțumiții la licitație, de a se adresa Curții de Apel, reprezintă o abordare în „manieră dramatică”.

“Haideți să nu dramatizăm ceea ce reprezintă o procedură legală. Adică, ca la examen – dai un examen, primești un rezultat, ai dreptul să faci contestație. Și aici, este o licitație, s-a anunțat un câștigător, au dreptul cei care au pierdut să facă o contestație, nu e nimic deplasat în asta. Contestația se soluționează între 30 și 60 de zile, potrivit legii, de către Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, după care se merge mai departe. Să nu privim în manieră dramatică, ca ceva ieșit din comun, este o procedură legală”, a declarat, joi, primarul, la un post de radio local, potrivit zcj.ro.

Prevederile legale permit într-adevăr semnarea contractelor după obținerea deciziilor favorabile de la CNSC. Legea 101/2016 ce  reglementează contestațiile și modul de soluționare a acestora spune la art.9, alin.4 că “Autoritatea Constractantă are dreptul de a încheia contractul numai după comunicarea deciziei CNSC și cu respectarea termenului de așteptare prevăzut pentru încheierea lui”.

În cazul în care Curtea de Apel ar pronunța o hotărâre contrară, firma ce ar fi fost îndreptățită să câștige contractul ar urma să primească cota de profit declarată în oferta depusă, de regulă sub 10% din valoarea contractului.

Traseul metroului clujean

”Metroul este prevăzut din centrul Floreștiului, pe la Polus/Vivo, cum se numește acum. Are 16 km și 16 stații, cam la un km va fi o stație. Se va oprit la Podul Ira, iar de la Podul Ira metroul se va conecta cu calea ferată și vei putea merge până unde ai nevoie. Aproximativ doi ani durează realizarea acestui studiu de prefezabilitate, după care se va trece în faza următoare de de a gândi bani europeni, bani locali, bani naționali și parteneriat public-privat pentru finanța metroul”, explica recent Emil Boc la Napoca FM.




______________________________________________________________________________

subway guru wrote:
Si reactia anticipata, faza pe tribunale:
https://clubferoviar.ro/metroul-din-clu ... a-de-apel/

Metroul din Cluj: Metrans va depune plângere la Curtea de Apel

Metrans respinge conflictul de interese care a dus la excluderea sa din licitație de către Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor și spune că se va adresa Curții de Apel pentru a contesta decizia. În plus, Ionel Oprea, angajat cheie al firmei nu a lucrat niciodată în cadrul Metrorex, informație care oricum nu a jucat niciun rol la excluderea sa din faza finală a licitației.


Într-un comunicat de presă remis Club Feroviar, Metrans Engineering, firmă asociată cu Systra și SWS Engineering Spa, se declară surprinsă de decizia CNSC și spune că această instituție a ignorat nejustificat informațiile furnizate.

“Ne-a surprins atât abordarea Metroul S.A. din Contestație dar mai ales decizia CNSC, deși am formulat toate raspunsurile noastre detaliate si documentate in cadrul documentelor procesuale ce au fost prezentate pe parcursul derularii procedurilor in fata CNSC. Nu e vorba despre niciun conflict de interese, afirmatiile Metroul sunt pure speculatii oportunist formulate cu scopul de a obtine, cu orice pret, respingerea ofertei noastre.

În continuare vom depune Plângere la Curtea de Apel și avem convingerea ca, in final, se va demonstra ca afirmațiile din contestație au un caracter pur speculativ si vor fi invalidate ca atare de catre instanta competentă, superioară. Atat probele cat si dispozitiile legale sustin pozitia noastra in pofida celor retinute de catre CNSC.

Pe scurt, referitor la acuzațiile privind conflictul de interes sau distorsionarea concurenței, menționăm că Metrans nu a fost implicat în elaborarea actualei documentații de atribuire, colaborarea anterioară cu Autoritatea contractantă a vizat o procedură fundamental diferită ca proiect. Decizia de modificare a proiectului aflat inițial în pregătirea Metrans a condus, de altfel, la încetarea raporturilor contractuale cu acesta.

Se pot pune la dispoziție toate documentele transmise la CNSC de către Metrans în susținerea punctului de vedere propriu. Nu avem nimic de ascuns, diferentele sunt flagrante, usor sesizabile si au fost in mod nejustificat ignorate de catre CNSC”, spune Metrans Engineering.

Cât privește prezența lui Ionel Oprea pe ștatele de plată ale Metrorex, după cum a afirmat publicația noastră recent, oficialii Metrans Engineering afirmă că acesta a lucrat exclusiv pentru Metroul în ultimii aproape 20 de ani. „Ionel Oprea nu a lucrat niciodată ca angajat al Metrorex, fiind însă în ultimii 5 ani Director Direcție Proiectare în cadrul Metroul S.A. și angajat al Metroul S.A. în ultimii aproape 20 de ani pe diverse funcții de la inginer proiectant, adjunct șef departament instalații complexe, adjunct și șef de proiect complex M4, M5, M6, M7 București, inginer șef Direcție Proiectare etc”.

Cauza confuziei o constituie faptul că publicații importante din România, inclusiv agenții de presă, l-au prezentat eronat în septembrie 2016 pe Ionel Oprea, drept director tehnic Metrorex. Un exemplu este aici.

Disputele nu se reduc însă la acel posibil conflict de interese menționat. Metroul a acuzat o vizită a doi angajați ai Metrans la Metrorex București împreună cu membri ai comisiei de licitație, depunctarea eronată a doi specialiști ai săi sau renunțarea de către autoritatea contractantă a unor cerințe opentru a facilita intrarea Metrans în licitație. Atât această firmă, cât și autoritatea contractantă (Primăria Cluj) au oferit explicații la aceste probleme explicații care însă au fost respinse în final de către CNSC.

Toate argumentele părților sunt disponibile în motivarea CNSC ce poate fi găsită în secțiunea descărcare documentație și clarificări.

Eliminarea asocierii SWS- Systra- Metrans face posibilă semnarea contractului de către Primăria Cluj Napoca cu Metroul – Padeco. Aceasta deoarece primarul Emil Boc se declarase susținătorul semnării contractului pentru SF imediat după pronunțarea CNSC fără a se mai aștepta decizia unei instanțe de judecată.

Emil Boc spunea recent că prezentarea situației ca fiind dificilă din cauza posibilității avute de nemulțumiții la licitație, de a se adresa Curții de Apel, reprezintă o abordare în „manieră dramatică”.

“Haideți să nu dramatizăm ceea ce reprezintă o procedură legală. Adică, ca la examen – dai un examen, primești un rezultat, ai dreptul să faci contestație. Și aici, este o licitație, s-a anunțat un câștigător, au dreptul cei care au pierdut să facă o contestație, nu e nimic deplasat în asta. Contestația se soluționează între 30 și 60 de zile, potrivit legii, de către Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, după care se merge mai departe. Să nu privim în manieră dramatică, ca ceva ieșit din comun, este o procedură legală”, a declarat, joi, primarul, la un post de radio local, potrivit zcj.ro.

Prevederile legale permit într-adevăr semnarea contractelor după obținerea deciziilor favorabile de la CNSC. Legea 101/2016 ce  reglementează contestațiile și modul de soluționare a acestora spune la art.9, alin.4 că “Autoritatea Constractantă are dreptul de a încheia contractul numai după comunicarea deciziei CNSC și cu respectarea termenului de așteptare prevăzut pentru încheierea lui”.

În cazul în care Curtea de Apel ar pronunța o hotărâre contrară, firma ce ar fi fost îndreptățită să câștige contractul ar urma să primească cota de profit declarată în oferta depusă, de regulă sub 10% din valoarea contractului.

Traseul metroului clujean

”Metroul este prevăzut din centrul Floreștiului, pe la Polus/Vivo, cum se numește acum. Are 16 km și 16 stații, cam la un km va fi o stație. Se va oprit la Podul Ira, iar de la Podul Ira metroul se va conecta cu calea ferată și vei putea merge până unde ai nevoie. Aproximativ doi ani durează realizarea acestui studiu de prefezabilitate, după care se va trece în faza următoare de de a gândi bani europeni, bani locali, bani naționali și parteneriat public-privat pentru finanța metroul”, explica recent Emil Boc la Napoca FM.

 


Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca subway guru

subway guru wrote here:
Retractez, nu cred ca va semna nimic pana la o hotarare judecatoreasca...

Confirmarea oficiala:
https://www.stiripesurse.ro/licitatia-pe ... 200.html

 


Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca subway guru

S-a semnat azi


 


Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca Valentin

https://clubferoviar.ro/contractul-pent ... apel-cluj/

Primăria Cluj a semnat contractul de realizare a stuiului de fezabilitate pentru metroul clujean în pofida unui proces deschis la Curtea de Apel Cluj de către Metroul SA. Procesul a fost deschis încă din data de7 aprilie însă nu a reprezentat o piedică pentru Primăria Cluj în calea semnării contractului.


Despre ce proces e vorba? Nu s-a discutat deja la Curtea de Apel Cluj?

 


Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca Puss in Boots

Mie mi se pare ca nu s-au luat inca toate masurile si nu s-au analizat toate posibilitatile de la suprafata. A te baga in subteran o chestie extrem de costisitoare si nu stiu daca chiar e optiunea no1 pt un oras de talia Clujului. Sunt atatea in Vest care se descurca cu transport de suprafata si fara metrou.

 


Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca andrei11

Hopa ! Club Feroviar

Boc ar putea rămâne fără studiu de fezabilitate la metroul din Cluj
Firma Metroul SA din București a deschis două procese îndreptate împotriva deciziei Primăriei Cluj, de a semna cu Metrans contractul privind realizarea studiilor pentru trenul metropolitan și metroul din Cluj. În final ținta firmei Metroul SA ar putea fi chiar anularea contractului cu Metrans. Boc ar putea rămâne fără studiu de fezabilitate la metroul din Cluj.
Doru Cireașă
Cele două procese sunt deschise la Curtea de Apel Cluj (data dosar 7 aprilie) și la Înalta Curte de Casație și Justiție din București (data dosar 7 mai 2020).

Potrivit portalului instanțelor de judecată, procesul de la Cluj are ca scop „Revizuire – Recurs” și „Cerere suspendare”. Termenul prevăzut inițial pentru judecată, anume 18 mai, a fost amânat pentru data de 22 iunie deoarece Metroul a cerut la ICCJ o cerere de strămutare a procesului. Aceasta cel mai probabil pe fondul neîncrederii manifestate de conducerea firmei Metroul față de deciziile Curții de Apel Cluj, considerată apropiată de edilii locali. Înfățișarea la ICCJ va avea loc la 16 iunie.

Firma Metroul s-a adresat instanței de judecată pentru confirmarea unei decizii a CNSC care îi dădea dreptate și care infirma decizia Primăriei Cluj de a atribui contractul către Metrans. În final, se pare, scopul companiei Metroul și a asociațiilor este obținerea unei nulități absolute a contractului semnat de Primăria Cluj cu Metrans.
Boc ar putea rămâne fără studiu de fezabilitate la metroul din Cluj
Obținerea unei decizii favorabile Metroul ar putea avea ca efect final anularea contractului semnat cu Metrans și plata de daune acestei companii de către Primăria Cluj. Daunele ar putea fi egale cu profitul care ar fi fost obținut de către Metrans dacă nu ar fi fost anulat contractul.

În urmă cu trei luni primarul Clujului, Emil Boc, făcea un anunț important pentru proiect. „Primăria a câștigat în instanță procesul care viza licitația pentru efectuarea studiilor în vederea realizării metroului și a trenului metropolitan. Primăria Cluj-Napoca a câștigat acțiunea formulată împotriva Deciziei CNSC nr. 2301/2019, privind licitația “Servicii de elaborare Studii de Pre-Fezabilitate, Fezabilitate, impact asupra mediului şi evaluarea strategică adecvată pentru obiectivul de investiţii „Tren Metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida”- etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj : Magistrala I de Metrou şi Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și a studiilor conexe viitoarelor obiective de investiții”. Prin Decizia nr. 270/03.03.2020, Curtea de Apel Cluj a admis plângerea formulată de municipalitate și a respins acțiunea Asocierii METROUL SA (România) – PADECO CO., LTD (Japonia), cu consecința mențin„erii raportului procedurii întocmit de Municipiul Cluj-Napoca. Drept urmare, în etapa imediat următoare, Primăria Cluj-Napoca va trece la încheierea procedurii de achiziție având ca obiect serviciile amintite mai sus”, spunea el. Dealtfel ulterior a și fost semnat contractul.

Obiectul acestuia este studierea posibilității implementării unui sistem de transport rapid metropolitan, constând din:

1. transport feroviar pe infrastructura existentă-Tren Metropolitan;
2. construcția unei linii de metrou pe principala axă vest-est a zonei metropolitane (Gilău – Florești sud – Mănăștur – centru – Mărăști).
Obținerea unei decizii favorabile Metroul ar putea avea ca efect final anularea contractului semnat cu Metrans și plata de daune acestei companii de către Primăria Cluj. Daunele ar putea fi egale cu profitul care ar fi fost obținut de către Metrans dacă nu ar fi fost anulat contractul.

În urmă cu trei luni primarul Clujului, Emil Boc, făcea un anunț important pentru proiect. „Primăria a câștigat în instanță procesul care viza licitația pentru efectuarea studiilor în vederea realizării metroului și a trenului metropolitan. Primăria Cluj-Napoca a câștigat acțiunea formulată împotriva Deciziei CNSC nr. 2301/2019, privind licitația “Servicii de elaborare Studii de Pre-Fezabilitate, Fezabilitate, impact asupra mediului şi evaluarea strategică adecvată pentru obiectivul de investiţii „Tren Metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida”- etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj : Magistrala I de Metrou şi Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și a studiilor conexe viitoarelor obiective de investiții”. Prin Decizia nr. 270/03.03.2020, Curtea de Apel Cluj a admis plângerea formulată de municipalitate și a respins acțiunea Asocierii METROUL SA (România) – PADECO CO., LTD (Japonia), cu consecința mențin„erii raportului procedurii întocmit de Municipiul Cluj-Napoca. Drept urmare, în etapa imediat următoare, Primăria Cluj-Napoca va trece la încheierea procedurii de achiziție având ca obiect serviciile amintite mai sus”, spunea el. Dealtfel ulterior a și fost semnat contractul.

Obiectul acestuia este studierea posibilității implementării unui sistem de transport rapid metropolitan, constând din:

1. transport feroviar pe infrastructura existentă-Tren Metropolitan;
2. construcția unei linii de metrou pe principala axă vest-est a zonei metropolitane (Gilău – Florești sud – Mănăștur – centru – Mărăști).

1. Tren Metropolitan
Pe infrastructura actuală, se propune implementarea unui sistem de transport rapid – tren metropolitan care va acoperi întregul coridor feroviar cuprins între halta Nădășel și stația Bonțida, pe o lungime de aproximativ 43 km.
Se vor păstra punctele de oprire actuale și vor fi propuse adăugarea unor noi puncte de oprire în zonele:
– Baciu, Tetarom I (str. Taietura Turcului), pod IRA (str. Aurel Vlaicu)
– relocarea punctului de oprire Cluj-Napoca Est mai aproape de aeroport.

2. Metrou
Noul coridor magistral de transport rapid (metrou) pe axa vest-centru-est va urmări să deservească următoarele puncte principale de interes:
1 în prima etapă: centrul zonei de sud a comunei Florești, viitorul spital regional de urgență, centrul comercial Vivo, cartierul Mănăștur, centrul orașului Cluj-Napoca și zona de est a orașului (respectiv zona Aurel Vlaicu /Pod IRA),
2 în a doua etapă: centrul zonei de sud a comunei Florești și comuna Gilău.
Pe noua linie de metrou sunt propuse 15 stații pe o lungime de aproximativ 16 km, deci o interstație medie de 1035 m.

Victorie a Metroul SA la finele anului trecut
În decembrie 2019 Metroul SA obținea o decizie favorabilă la Consiliul național de Soluționare a Contestațiilor. CNSCa admis la acel moment contestația formulată de SC Metroul SA în contradictoriu cu municipiul Cluj Napoca. „Anulează Raportul procedurii nr. 554410/29.10.2019, în partea ce privește evaluarea ofertei asocierii SWS Engineering SPA – Systra – Metrans Engineering SRL și în partea privind modul de calcul al punctajului acordat ofertei asocierii Metroul SA – Padeco Company Limited, precum și actele subsecvente acestui raport”, spune decizia CNSC.

Autoritatea contractantă trebuie ca, în termen de 15 zile de la primirea prezentei decizii:

să excludă din procedura de atribuire oferta asocierii SWS Engineering SPA – Systra – Metrans Engineering SRL, conform motivării;
să solicite clarificări asocierii Metroul SA – Padeco Company Limited și să recalculeze punctajul acordat experților cheie Vîlcan Adrian Vasile și Dumitrescu Consuela Cristina, conform celor din motivare.
Oferta Metroul SA – Padeco Japonia a fost plasată pe al doilea loc fapt pentru care asocierea a depus pe 8 noiembrie contestaţie la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC). Asocierea a oferit ca preț 29,38 milioane de lei, mai mic decât cel declarat câștigător, iar Metroul SA a acuzat şi depunctarea artificială a ofertei lor. Mai mult, aceştia au spus că Primăria Cluj Napoca avea obligaţia să elimine din licitaţie asocierea declarată câştigătoare, întrucât din ea face parte chiar firma care a oferit consultanţă pentru elaborarea documentaţiei. Metrans a răspuns acestor acuze afirmând însă că partea de consultanță oferită are prea puțin în comun cu ceea ce a cerut în final Primăria la licitația de selecție.

Curtea de Apel Cluj a infirmat soluția CNSC permițând Primăriei Cluj semnarea contractului cu Metrans și asociații săi.

 


Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca punmeister

Oficial Metrans - SYSTRA - SWS Engineering SpA se vor ocupa de SF, definitiv.
Tip solutie: Respinge revizuirea
Solutia pe scurt: Respinge cererea de revizuire formulată de revizuenta „M” S.A. împotriva Deciziei civile nr. 270 din 3 martie 2020, pronunţată de Curtea de apel Cluj în dosarul nr. 949/33/2019, pe care o menţine în întregime. Obligă revizuenta să plătească intimatei „M E” S.R.L. suma de 23.643 de lei, cu titlu de cheltuieli de judecată. Definitivă şi executorie. Pronunţată prin punerea minutei la dispoziţia părţilor prin intermediul grefei azi, 22 iunie 2020.
Document: Hotarâre  657/2020  22.06.2020

http://portal.just.ro/33/SitePages/Dosa ... id_inst=33

 


Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca PTMZ

Marțea viitoare se va supune la vot în Consiliul Local aprobarea studiului de prefezabilitate pentru metrou:
Potrivit primarului municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, prima etapă în drumul realizării metroului a fost finalizată.

Astfel, marțea viitoarea, în prima ședință de Consiliu Local după depunerea jurământului pentru noul mandat, edilul va supune la vot proiectul de Hotărâre pentru aprobarea studiului de prefezabilitate pentru metrou.

14,4 km, 14 stații, 986 milioane de euro pentru metroul clujean
„Vom avea, la fel ca marile centre europene, un oraș fără mașini, după implementarea proiectului legat de metrou. (...) Studiul de prefezabilitate spune că avem o lungime de 14,4 km, sunt 14 stații, o valoare aproximativă de 986 de milioane de euro și o durată de implementare de 128 de luni, aproape 11 ani. Traseul, detaliile vor fi stabilite de studiul de fezabilitate, acum suntem în prima fază”, a declarat Emil Boc, miercuri, în cadrul unei conferințe de presă.

Anul viitor se va finaliza studiul de fezabilitate pentru trenul metropolitan
Potrivit primarului, în 2021 va fi gata studiul de fezabilitate pentru trenul metropolitan, urmând să se treacă ulterior la proiectare și execuție; acest proiect fiind mai ușor de realizat având în vedere că va fi utilizată infrastructura feroviară existentă. De asemenea, în data de 4 decembrie se va primi avizul de mediu pentru Centura Metropolitană, urmând ca toată documentația să fie transmisă la Guvernul României.

Sursa: Monitorul CJ.

 


Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca PTMZ

În presa locală au apărut mai multe detalii legate de studiul de prefezabilitate: asocierea recomandă un traseu de metrou ușor parțial subteran. Deci metroul clujean ar putea fi un premetrou în realitate:
Consiliul Local urmează să aprobe marți studiul de prefezabilitate pentru metrou. Lucrarea a fost întocmită de asocierea SWS Engineering, Systra, Metrans Engineering, împreună cu subcontractori care s-au ocupat de studiile topografice, urbanistice, geotehnice și arheologice. Documentul urmează să fie aprobat, săptămâna viitoare, și de Consiliul Local Florești, pentru ca apoi să intre pe ordinea de zi a guvernului.

„Opțiunea strategică recomandată de studiul de prefezabilitate este metrou ușor MTR-L (cu traseu urban subteran), pentru care se vor studia ambele soluții tehnologice (pe șine RAIL, respectiv pe pneuri VAL) și mai multe variante de traseu”, se arată în document.

986 de milioane de euro este prima estimare de costuri, adică aproape un miliard de euro.
Proiectul metroului este complementar cu cel al trenului metropolitan; la IRA, trenul ușor ar urma să folosească șinele existente pentru a se deplasa până la Bonțida. Practic, metroul este prima etapă a proiectului acestuia mai vast.

Lungimea propusă a traseului este de 14,4 kilometri, din care 10,33 kilometri în interiorul municipiului, iar 4,07 km pe teritoriul comunei Florești.

128 de luni (10 ani și 8 luni) ar urma să dureze implementarea proiectului: 26 de luni proiectarea preliminară, 18 luni procedura de licitație și 84 de luni (adică 7 ani) execuția.
14 stații ar urma să aibă metroul, fiecare cu o lungime a peronului de circa 80 de metri.
Conform studiului, capacitatea de transport, cu o circulație a trenurilor la 3 minute, este de 11.400 de călători/oră/sens.

Sursa: Media9

 


 
Go to page:  1 2 3 4
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Metroul din Cluj Napoca  • 
Choose destination

Since our 2439 forum members have written 435652 posts in 5431 topics and 519 subforums.

 

© 2009 - 2025 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use