Topic: Trenurile și ramele ASTRA/IVA (BM1)
1250 posts, 518141 views
📖 Pagination options
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
andrei11
Toate ramele au fost produse la Arad, asta nu exclude că au făcut o vizită și la 23 August pentru unele detalii.
Toate ramele au fost produse la Arad, asta nu exclude că au făcut o vizită și la 23 August pentru unele detalii.
- Michael_ARI
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
Michael_ARI
Infirm informațiile citate. Ramele din seria „cu profil retras” nu au trecut vreodată pe la „23 August”. Treaba cu „vizitele” este o altă poveste - care din păcate - a fost propagată pe forumuri cu multe „opinii” mai mult sau mai puțin documentate...
Infirm informațiile citate. Ramele din seria „cu profil retras” nu au trecut vreodată pe la „23 August”. Treaba cu „vizitele” este o altă poveste - care din păcate - a fost propagată pe forumuri cu multe „opinii” mai mult sau mai puțin documentate...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
andrei11
Ești mult prea tânăr ca să dai verdicte categorice de genul. Mai ales că n-ai acces la toată arhiva de la 23 August.
Nu este exclus ca unele rame IVA să fi trecut pe la 23 August pentru unele rectificări / schimbări de proiect.
Nu ai acces la schițele de execuție ale ramelor IVA oricât ai vrea să se creadă acest lucru, la modificările de proiect apărute pe parcursul fabricației, etc.
Ești mult prea tânăr ca să dai verdicte categorice de genul. Mai ales că n-ai acces la toată arhiva de la 23 August.
Nu este exclus ca unele rame IVA să fi trecut pe la 23 August pentru unele rectificări / schimbări de proiect.
Nu ai acces la schițele de execuție ale ramelor IVA oricât ai vrea să se creadă acest lucru, la modificările de proiect apărute pe parcursul fabricației, etc.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
ByOnu
Andrei, pai si tu pentru ca esti mai in varsta poti fi mai categoric? Varsta este irelevanta in aceasta discutie.
Andrei, pai si tu pentru ca esti mai in varsta poti fi mai categoric? Varsta este irelevanta in aceasta discutie.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
andrei11
ByOnu, tot ce a publicat colegul nostru până acum a fost scris pe forumul nostru cu mulți ani înainte. Verdictul meu este foarte corect. Michael_ARI nu știe lucruri în exclusivitate, cel puțin până acum. Vrei să iau frază cu frază din ce a scris el în revistă și să-ți demonstrez că absolut toate subiectele noi le știam de ani buni ? O să dureze ceva timp că la metrou s-au scris destule pagini, dar le găsesc într-un final. Michael_ARI este un pasionat al metroului, dar mai sunt și alți pasionați. Îl aștept cu exclusivități, nu cu lucruri deja publicate de foarte mult timp.
ByOnu, tot ce a publicat colegul nostru până acum a fost scris pe forumul nostru cu mulți ani înainte. Verdictul meu este foarte corect. Michael_ARI nu știe lucruri în exclusivitate, cel puțin până acum. Vrei să iau frază cu frază din ce a scris el în revistă și să-ți demonstrez că absolut toate subiectele noi le știam de ani buni ? O să dureze ceva timp că la metrou s-au scris destule pagini, dar le găsesc într-un final. Michael_ARI este un pasionat al metroului, dar mai sunt și alți pasionați. Îl aștept cu exclusivități, nu cu lucruri deja publicate de foarte mult timp.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
ByOnu
Nu zic ca unele lucruri nu ne sunt cunoscute noua, pasionatilor, dar clar nu publicului larg caruia i se adreseaza. Problema este ca de fiecare daca, pe 19 noiembrie*, Metrorex si presa scot aceleasi comunicate obosite, cu erori istorice, doar ca sa umple rubrica.
*de ce 19 noiembrie?
Nu zic ca unele lucruri nu ne sunt cunoscute noua, pasionatilor, dar clar nu publicului larg caruia i se adreseaza. Problema este ca de fiecare daca, pe 19 noiembrie*, Metrorex si presa scot aceleasi comunicate obosite, cu erori istorice, doar ca sa umple rubrica.
*de ce 19 noiembrie?
- 1689
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
1689
Vreau sa evit orice polemica pe aceasta tema.
Informatia am primit-o la inceputul anilor ‘80 de la o persoana direct implicata in proiectul metroului bucurestean. De la acesta am primit, de altfel mai tirziu, si o insigna omagiala cu ocazia producerii primelor 100 de rame de metrou, deci inseamna ca - intr-un fel sau altul - 23 August a fost implicata in procesul de productie.
Ceea ce incerc sa lamuresc cu certitudine este daca primele REM au fost doar depozitate la uzina din Bucuresti sau s-au desfasurat si activitati legate de producera acestora.
Vreau sa evit orice polemica pe aceasta tema.
Informatia am primit-o la inceputul anilor ‘80 de la o persoana direct implicata in proiectul metroului bucurestean. De la acesta am primit, de altfel mai tirziu, si o insigna omagiala cu ocazia producerii primelor 100 de rame de metrou, deci inseamna ca - intr-un fel sau altul - 23 August a fost implicata in procesul de productie.
Ceea ce incerc sa lamuresc cu certitudine este daca primele REM au fost doar depozitate la uzina din Bucuresti sau s-au desfasurat si activitati legate de producera acestora.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
ByOnu
Eu stiam ca FAUR / Republica au fost modernizate vreo trei TEM IVA albastre, iar pana prin 2009 au ramas niste carcase de REM IVA in curtea lor, pana ce au fost casate de catre Metrorex impreuna cu celelalte REM abandomate prin tara.
Eu stiam ca FAUR / Republica au fost modernizate vreo trei TEM IVA albastre, iar pana prin 2009 au ramas niste carcase de REM IVA in curtea lor, pana ce au fost casate de catre Metrorex impreuna cu celelalte REM abandomate prin tara.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
andrei11
Disputa era pentru primele rame.
Ideea este că la 23 August posibil să se fi produs ceva pentru IVA, dar montajul a fost la Arad.
Exemplu documentat, am lucrat în domeniu:
Cutiile de viteză / diferențialul - care era practic în cutia de viteză - planetarele pentru combinele produse la ex"Semănătoarea" erau fabricate integral la Sf Gheorghe / Covasna. Rodate, cu ulei în ele. Semănătoarea pur și simplu le montau pe combină și cu asta basta.
Disputa era pentru primele rame.
Ideea este că la 23 August posibil să se fi produs ceva pentru IVA, dar montajul a fost la Arad.
Exemplu documentat, am lucrat în domeniu:
Cutiile de viteză / diferențialul - care era practic în cutia de viteză - planetarele pentru combinele produse la ex"Semănătoarea" erau fabricate integral la Sf Gheorghe / Covasna. Rodate, cu ulei în ele. Semănătoarea pur și simplu le montau pe combină și cu asta basta.
- Michael_ARI
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
Michael_ARI
Pentru că văd că vârsta devine un criteriu esențial pentru discuții, dragă Andrei11 îți transmit faptul că „pe mulți «bătrâni aroganți» am îngropat eu”! Personal, nu înțeleg de ce vrei să demonstrezi cu fiecare post. Oare chiar atât de mult îți dorești să ai ultimul cuvânt? Frustrantă și în același timp, jenantă treabă! Coboară cu picioarele pe pământ și hai să jucăm cinstit!
Acum pe subiect:
1. Andrei11:
a. Citește cu atenție ceea ce am postat. Am spus că
b. Nu ai de unde să știi la ce documente am (avut) acces, oricât de „bătrân” ai fi!
c. Nu te hazarda în „verdicte corecte” în ceea ce mă privește! Încă nu ne cunoaștem atât de bine încât să ne permitem „glume de autobază”! Poate dacă erai mai puțin „colțuros”, scoteam ceva „în exclusivitate” și pentru forum. Ar fi fost frumos, dar de ce să prăpădim orzul, când există oameni-enciclopedie ca dl. Andrei11?
2. 1689
a. Nu e vorba de polemică, ci de bun-simț. Te asigur că nu este vorba de tine!
b. Legat de cele povestite de respectiva persoană, dacă ai putea să îmi lași în privat câteva detalii personale ale acesteia, aș putea să verific în documentele mele dacă apare și ce legătură a avut cu metroul. Din păcate, în cazul meu, mesageria privată nu este activată, așa că dă-mi de veste pe https://www.facebook.com/BucharestSubwayMuseum/. Bănuiesc ceva, însă să vedem ce spun documentele.
c. Primele REM nu au avut treabă cu „23 August”. Când a fost timpul, le-au adus în subteran direct, fără escale la vreo întreprindere socialistă. Să nu uităm că primul tronson, Semănătoarea - Timpuri Noi, se afla în capătul opus uzinelor întemeiate de Malaxa, iar o astfel de manevră cu vagoanele prin oraș era inutil de costisitoare.
Toate cele bune!
Pentru că văd că vârsta devine un criteriu esențial pentru discuții, dragă Andrei11 îți transmit faptul că „pe mulți «bătrâni aroganți» am îngropat eu”! Personal, nu înțeleg de ce vrei să demonstrezi cu fiecare post. Oare chiar atât de mult îți dorești să ai ultimul cuvânt? Frustrantă și în același timp, jenantă treabă! Coboară cu picioarele pe pământ și hai să jucăm cinstit!
Acum pe subiect:
1. Andrei11:
a. Citește cu atenție ceea ce am postat. Am spus că
ramele din seria „cu profil retras” nu au trecut vreodată pe la „23 August”.Pentru cei mai puțin familiarizați cu istoria underground prin „profil retras” mă refeream la ramele cu nr. de parc 003 - 014. Și ele chiar nu au avut nicio treabă cu fostele „23 August”! Dacă Andrei11 spune că au fost, vreau să ne prezinte un document care să atestă acest fapt! Legat de ramele modernizate după 1990 la „Faur”, menționez (din nou) faptul că ele au o cu totul altă poveste. Punct!
b. Nu ai de unde să știi la ce documente am (avut) acces, oricât de „bătrân” ai fi!
c. Nu te hazarda în „verdicte corecte” în ceea ce mă privește! Încă nu ne cunoaștem atât de bine încât să ne permitem „glume de autobază”! Poate dacă erai mai puțin „colțuros”, scoteam ceva „în exclusivitate” și pentru forum. Ar fi fost frumos, dar de ce să prăpădim orzul, când există oameni-enciclopedie ca dl. Andrei11?
2. 1689
a. Nu e vorba de polemică, ci de bun-simț. Te asigur că nu este vorba de tine!
b. Legat de cele povestite de respectiva persoană, dacă ai putea să îmi lași în privat câteva detalii personale ale acesteia, aș putea să verific în documentele mele dacă apare și ce legătură a avut cu metroul. Din păcate, în cazul meu, mesageria privată nu este activată, așa că dă-mi de veste pe https://www.facebook.com/BucharestSubwayMuseum/. Bănuiesc ceva, însă să vedem ce spun documentele.
c. Primele REM nu au avut treabă cu „23 August”. Când a fost timpul, le-au adus în subteran direct, fără escale la vreo întreprindere socialistă. Să nu uităm că primul tronson, Semănătoarea - Timpuri Noi, se afla în capătul opus uzinelor întemeiate de Malaxa, iar o astfel de manevră cu vagoanele prin oraș era inutil de costisitoare.
Toate cele bune!
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Trenurile ASTRA/IVA
andrei11
Colega,
1) Până acum n-ai adus niciun element nou în povestea ta, nici aici, nici în revistă. Tot ce ai publicat sunt lucruri cunoscute și care sunt și pe forum, publicate de ani de zile.
2) Din moment ce n-ai publicat decât lucruri care au mai fost publicate mi-e clar că nu ai și nu ai avut acces la niciun document intern. Dacă ai fi avut ai fi publicat până acum ceva schițe, date tehnice.
3) Este aproape sigur - din relatările lui 1689 - că unele repere - poate și subansamble - au fost fabricate la 23 August. Dacă ai fi știut care nu l-ai mai fi rugat pe 1689 să vorbiți în particular să afli care iar dacă ai fi știut sigur că 23 August n-are nicio contribuție la IVA ai fi spus sigur că n-are nicio contribuție.
_____________
Nu mai fi nehotărât, nehotărârea aceasta te dă de gol că nu deții documente.
______________
N-am înțeles deloc afirmația „pe mulți «bătrâni aroganți» am îngropat eu”!, fi mai explicit.
Bătrânul 1- nume, pronume, vârsta - cum l-ai îngropat
Bătrânul 2 - nume , pronume, vârsta - cum l-ai îngropat
Pe mine cum m-ai îngropat.
Aștept precizări.
_________________
Fără niciun mișto, foarte interesante pozele de aici. Bravo !
Colega,
1) Până acum n-ai adus niciun element nou în povestea ta, nici aici, nici în revistă. Tot ce ai publicat sunt lucruri cunoscute și care sunt și pe forum, publicate de ani de zile.
2) Din moment ce n-ai publicat decât lucruri care au mai fost publicate mi-e clar că nu ai și nu ai avut acces la niciun document intern. Dacă ai fi avut ai fi publicat până acum ceva schițe, date tehnice.
3) Este aproape sigur - din relatările lui 1689 - că unele repere - poate și subansamble - au fost fabricate la 23 August. Dacă ai fi știut care nu l-ai mai fi rugat pe 1689 să vorbiți în particular să afli care iar dacă ai fi știut sigur că 23 August n-are nicio contribuție la IVA ai fi spus sigur că n-are nicio contribuție.
_____________
Nu mai fi nehotărât, nehotărârea aceasta te dă de gol că nu deții documente.
______________
N-am înțeles deloc afirmația „pe mulți «bătrâni aroganți» am îngropat eu”!, fi mai explicit.
Bătrânul 1- nume, pronume, vârsta - cum l-ai îngropat
Bătrânul 2 - nume , pronume, vârsta - cum l-ai îngropat
Pe mine cum m-ai îngropat.
Aștept precizări.
_________________
Fără niciun mișto, foarte interesante pozele de aici. Bravo !
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Trenurile ASTRA/IVA
ByOnu
Andrei, fara nici cea mai mica intentie de a minimiza contributia colegului 1689 , doar pentru ca un coleg afirma ceva, fie eu, fie tu, fie el, nu inseamna ca e "aproape sigur". Sper ca nu reinventezi istoria doar pe baza de "simpatii". Cu drag!
Hai sa vorbim ca oamenii mari, OK? Ceea ce a relatat 1689, caruia ii acord toata increderea pentru veridicitatea sursei, sa fie clar, este o informatie noua pe care NIMENI dar NIMENI nu a adus-o pana acum. Deci iarta-ma, pe mine, pe Mihai, sau pe oricine altcineva daca avem dubii. Nu este nimic personal si niciunul nu ar trebui sa le luati personal.
*Andrei, din nou, cu toata prietenia, mi se pare ca ai initiat involuntar acest mini conflict mentionand varsta care este irelevanta discutiei. Nu varsta conteaza aici, ci contactele potrivite.
andrei11 wrote:
3) Este aproape sigur - din relatările lui 1689 - că unele repere - poate și subansamble - au fost fabricate la 23 August.
Andrei, fara nici cea mai mica intentie de a minimiza contributia colegului 1689 , doar pentru ca un coleg afirma ceva, fie eu, fie tu, fie el, nu inseamna ca e "aproape sigur". Sper ca nu reinventezi istoria doar pe baza de "simpatii". Cu drag!
Hai sa vorbim ca oamenii mari, OK? Ceea ce a relatat 1689, caruia ii acord toata increderea pentru veridicitatea sursei, sa fie clar, este o informatie noua pe care NIMENI dar NIMENI nu a adus-o pana acum. Deci iarta-ma, pe mine, pe Mihai, sau pe oricine altcineva daca avem dubii. Nu este nimic personal si niciunul nu ar trebui sa le luati personal.
*Andrei, din nou, cu toata prietenia, mi se pare ca ai initiat involuntar acest mini conflict mentionand varsta care este irelevanta discutiei. Nu varsta conteaza aici, ci contactele potrivite.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Trenurile ASTRA/IVA
andrei11
Problema e că deocamdată Michael_ARI, reia lucruri deja cunoscute, nu vine cu nimic nou. Pe deoparte e bine, pentru că multe relatări sunt pierdute în negura timpului, pe de altă parte nu-mi place tonul noului coleg, totdeauna prezintă afirmațiile ca fiind ceva senzațional. Ori el nu face - până acum -decât să reia lucruri cunoscute. Măcar să spună asta în prima frază, nu să ne dea informația ca fiind exclusivă.
Aștept în continuare relatări în premieră.
Reiau afirmația lui 1689 :
_______________
Așa cum am spus, unele foto de pe pagina de Facebook ale colegului sunt chiar interesante, l-am și felicitat !
Problema e că deocamdată Michael_ARI, reia lucruri deja cunoscute, nu vine cu nimic nou. Pe deoparte e bine, pentru că multe relatări sunt pierdute în negura timpului, pe de altă parte nu-mi place tonul noului coleg, totdeauna prezintă afirmațiile ca fiind ceva senzațional. Ori el nu face - până acum -decât să reia lucruri cunoscute. Măcar să spună asta în prima frază, nu să ne dea informația ca fiind exclusivă.
Aștept în continuare relatări în premieră.
Reiau afirmația lui 1689 :
Informatia am primit-o la inceputul anilor ‘80 de la o persoana direct implicata in proiectul metroului bucurestean. De la acesta am primit, de altfel mai tirziu, si o insigna omagiala cu ocazia producerii primelor 100 de rame de metrou, deci inseamna ca - intr-un fel sau altul - 23 August a fost implicata in procesul de productie.
_______________
Așa cum am spus, unele foto de pe pagina de Facebook ale colegului sunt chiar interesante, l-am și felicitat !
- Michael_ARI
-
Posted:
-
Re: Trenurile ASTRA/IVA
Michael_ARI
Colegi, haideți să uităm toată povestea asta cu „dovezi” și „documente” pentru câteva luni. Cred că nu cer mult. Mai multe detalii, la momentul potrivit!
PS 1: Andrei11, treaba cu „îngropatul” este o metaforă așa că poți să dormi liniștit!
PS 2: Legat de „Semănătoarea”, cred că ai ceva chestii de povestit!
Colegi, haideți să uităm toată povestea asta cu „dovezi” și „documente” pentru câteva luni. Cred că nu cer mult. Mai multe detalii, la momentul potrivit!
PS 1: Andrei11, treaba cu „îngropatul” este o metaforă așa că poți să dormi liniștit!
PS 2: Legat de „Semănătoarea”, cred că ai ceva chestii de povestit!
📖 Pagination options