Topic: Trenurile și ramele ASTRA/IVA (BM1)
1246 posts, 507905 views
📖 Pagination options
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
shoppy
Da, la Iva se tine sus si tare existenta posibilitatii de a se decupla ramele si a se circula Kurzzug, dar se pare ca la noi acest avantaj este atat de "mare" incat nu poate fi implementat decat ca manevra in depou, deci lipseste cu desavarsire.
Da, la Iva se tine sus si tare existenta posibilitatii de a se decupla ramele si a se circula Kurzzug, dar se pare ca la noi acest avantaj este atat de "mare" incat nu poate fi implementat decat ca manevra in depou, deci lipseste cu desavarsire.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
Dr2005
La majoritatea capetelor de linie sunt remize (mai mici sau mai mari) sau, cel puțin, una-două linii de stocare, unde pot fi introduse vagoanele în exces.
La capetele de linie există mecanic care face doar întoarcerea trenului: mecanicul coboară pe peron, preia mecanicul de manevră, care apoi oprește trenul în așa fel încât mecanicul să aibe acces în capătul celălalt, după care trenul mai merge până trece de macaz, apoi mecanicul ,,plin" în preia, manevrantul coborând apoi, sărind linia și luând următorul tren. De aia metroul lor vine la 4 minute la ore de vârf.
Decuplarea nu e complicată, trenurile fiind prevăzute cu cuple Schaku.
La noi, cu ocazia diverselor reparații și cârpeli s-a cam pierdut mecanismul de decuplare automată a cuplelor Schaku, astfel că decuplarea se face cu ranga și e destul de periculoasă pentru cel care o face (că un tren trebuie să tragă în direcția opusă).
Apropo de cuplare... Bombardierele nu pot fi cuplate cu LDH-urile și IVA... au cupla mai jos și e nevoie de o cuplă-adaptor pentru cuplare!
Dominatrix wrote:
Mie asta mi se pare o complicatie cam mare. Ai mai multe detalii cum se face acest lucru? Decuplarea are loc la capete de linii sau numai in depouri? Daca manevra se face la capetele de linii, cum sunt manevrate vagoanele suplimentare, dupa decuplare si unde sunt garate?
La majoritatea capetelor de linie sunt remize (mai mici sau mai mari) sau, cel puțin, una-două linii de stocare, unde pot fi introduse vagoanele în exces.
La capetele de linie există mecanic care face doar întoarcerea trenului: mecanicul coboară pe peron, preia mecanicul de manevră, care apoi oprește trenul în așa fel încât mecanicul să aibe acces în capătul celălalt, după care trenul mai merge până trece de macaz, apoi mecanicul ,,plin" în preia, manevrantul coborând apoi, sărind linia și luând următorul tren. De aia metroul lor vine la 4 minute la ore de vârf.
Decuplarea nu e complicată, trenurile fiind prevăzute cu cuple Schaku.
shoppy wrote:
se pare ca la noi acest avantaj este atat de "mare" incat nu poate fi implementat decat ca manevra in depou, deci lipseste cu desavarsire.
La noi, cu ocazia diverselor reparații și cârpeli s-a cam pierdut mecanismul de decuplare automată a cuplelor Schaku, astfel că decuplarea se face cu ranga și e destul de periculoasă pentru cel care o face (că un tren trebuie să tragă în direcția opusă).
Apropo de cuplare... Bombardierele nu pot fi cuplate cu LDH-urile și IVA... au cupla mai jos și e nevoie de o cuplă-adaptor pentru cuplare!
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
shoppy
Asa si pe M4 se poate face Kurzzug cu depozitarea vagoanelor la 1 Mai, ca le ajung liniile si au incrucisarea in capatul dinspre Basarab.
Asa si pe M4 se poate face Kurzzug cu depozitarea vagoanelor la 1 Mai, ca le ajung liniile si au incrucisarea in capatul dinspre Basarab.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
Dominatrix
Ar putea , dar oare merita efortul, apropo de ce a zis Dr2005 in legatura cu tehnica "primitiva" de cuplare/decuplare?
shoppy wrote:
Asa si pe M4 se poate face Kurzzug cu depozitarea vagoanelor la 1 Mai, ca le ajung liniile si au incrucisarea in capatul dinspre Basarab.
Ar putea , dar oare merita efortul, apropo de ce a zis Dr2005 in legatura cu tehnica "primitiva" de cuplare/decuplare?
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
andrei11
Voi chiar vorbiti serios ? La ora actuala cred cu tarie ca nici un post intermediar nu mai este functional. Asta asa, "ochiometric" cand am mai mers si eu cu cate o IVA si m-am uitat in cabinele "intermediare".
Voi chiar vorbiti serios ? La ora actuala cred cu tarie ca nici un post intermediar nu mai este functional. Asta asa, "ochiometric" cand am mai mers si eu cu cate o IVA si m-am uitat in cabinele "intermediare".
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
ByOnu
Tu te auzi?! Posturile "intermediare" sunt folosite uneori in depou. Nu uita ca trenurile mai sunt desfacute, sau foarte rar rearanjate (asta nu se prea intampla din pricina faptului ca trebuiesc scise prea multe hatoage etc. ..birocratia). Problema este de fapt ca unele capete intermediare nu mai au beculetele rosii sau mai rau, nu mai au farurile.
Cat despre ceea ce propuneati voi cu IVEle "desfacute", ideeeeea ar fi super. Dar nu cred ca este necesar sa desparti trenurile, ci sa ai in depou cateva rame pregatite de actiune. Rame singulare nu TEM-uri de 2 REM, ca nu se mai merita sa schimbi trenul pentru un REM amarat. REM-uri dispanibile mai sunt.
Eu tocmai asta vreau sa spun, IVEle ar fi perfecte pentru a merge in format de doua vagoane. Mai avem nevoie si de niste trenuri scurte.
andrei11 wrote:
Voi chiar vorbiti serios ? La ora actuala cred cu tarie ca nici un post intermediar nu mai este functional. Asta asa, "ochiometric" cand am mai mers si eu cu cate o IVA si m-am uitat in cabinele "intermediare".
Tu te auzi?! Posturile "intermediare" sunt folosite uneori in depou. Nu uita ca trenurile mai sunt desfacute, sau foarte rar rearanjate (asta nu se prea intampla din pricina faptului ca trebuiesc scise prea multe hatoage etc. ..birocratia). Problema este de fapt ca unele capete intermediare nu mai au beculetele rosii sau mai rau, nu mai au farurile.
Cat despre ceea ce propuneati voi cu IVEle "desfacute", ideeeeea ar fi super. Dar nu cred ca este necesar sa desparti trenurile, ci sa ai in depou cateva rame pregatite de actiune. Rame singulare nu TEM-uri de 2 REM, ca nu se mai merita sa schimbi trenul pentru un REM amarat. REM-uri dispanibile mai sunt.
Eu tocmai asta vreau sa spun, IVEle ar fi perfecte pentru a merge in format de doua vagoane. Mai avem nevoie si de niste trenuri scurte.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
Dominatrix
ByOnu wrote:Mai e si mica problema a inlocuirii farurilor lipsa la posturile de conducere intermediare (adica te costa niste $$$$). Alta problema e ca daca in traseu ai trenuri de lungimi diferite, "confuzezi" si calatorii, care e de asteptat ca se vor "ingramadi" in zona centrala a peronului, in asteptarea unui tren scurt. Deci creste si timpul de stationare in statii. Iar la intervalele relativ mari de succedare la metrou (in afara orelor de varf), nu inteleg deloc de ce "trenurile scurte" ar fi o solutie buna. Iar daca decuplarea/cuplarea, din motivele prezentate mai sus, nu se poate face decat in depou, atunci trenurile scurte sunt ca olita de noapte pusa la fiert pe aragaz...
Eu tocmai asta vreau sa spun, IVEle ar fi perfecte pentru a merge in format de doua vagoane. Mai avem nevoie si de niste trenuri scurte.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
Dr2005
Dar tu?
Când trenurile ies de la revizii, posturile intermediare sunt funcționale.
Însă până la următoarea revizie dispare tot de pe ele... consola instalației de sonorizare, diverse butoane, lămpi ș.a.m.d..
ByOnu wrote:
Tu te auzi?!
Dar tu?
Când trenurile ies de la revizii, posturile intermediare sunt funcționale.
Însă până la următoarea revizie dispare tot de pe ele... consola instalației de sonorizare, diverse butoane, lămpi ș.a.m.d..
- autob368
-
Posted:
-
Re: Trenurile ASTRA/IVA
autob368
Rama 060 fabricata in 1983 este proaspat iesita de la RK. Circula de M3.
Rama 060 fabricata in 1983 este proaspat iesita de la RK. Circula de M3.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Trenurile ASTRA/IVA
ByOnu
Face parte din TEM 010-049-060:
- 060 nu are logoul Metrorex pictat pe bot, asemanatoare cu 034;
- 010 este crema trenului
App, la RK se afla TEM 006-056-004. Deci in curand vom avea 3 REM-uri epocale ca noi in circulatie.
REM 086 (M4) are treaba cu boghiurile.
autob368 wrote:
Rama 060 fabricata in 1983 este proaspat iesita de la RK. Circula de M3.
Face parte din TEM 010-049-060:
- 060 nu are logoul Metrorex pictat pe bot, asemanatoare cu 034;
- 010 este crema trenului
App, la RK se afla TEM 006-056-004. Deci in curand vom avea 3 REM-uri epocale ca noi in circulatie.
REM 086 (M4) are treaba cu boghiurile.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Trenurile ASTRA/IVA
ByOnu
Care este cuplajul TEM din care face parte REM 124? Este vorba despre un tren iesit destul de recent de la RK.
TEM: ???-124-???
Totusi sunt dezamagit ca nu se prea curata boturile intermediare la RK... 010-049-060 este un caz fericit din aceasta privinta. Pacat insa ca 010A, (fosta) singura REM epocala curata la cabina, a fost taguita iar in bot desi era curata bec in portiunea respectiva.
Mama lor de grafferi... taguisti d-astia a caror singura placere este sa strice, ca un graffer adevarat nu taguieste ca un fraier.
Care este cuplajul TEM din care face parte REM 124? Este vorba despre un tren iesit destul de recent de la RK.
TEM: ???-124-???
Totusi sunt dezamagit ca nu se prea curata boturile intermediare la RK... 010-049-060 este un caz fericit din aceasta privinta. Pacat insa ca 010A, (fosta) singura REM epocala curata la cabina, a fost taguita iar in bot desi era curata bec in portiunea respectiva.
Mama lor de grafferi... taguisti d-astia a caror singura placere este sa strice, ca un graffer adevarat nu taguieste ca un fraier.
- V2A
-
Posted:
-
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Trenurile ASTRA/IVA
subway guru
Eu i-as impusca...cu 'paint-ball', dupa care i-as 'dezinfecta' cu spray si i-as 'obloji' cu 'patch-uri' cu miniu de plumb si 'crom-geld' iar la sfarsit i-as 'bandaja' si cu niste 'tzincvais'...
Tampitzii astia nu pot fi 'crotaliati' cu fonduri UE din programele de 'ocrotire' pentru porcine, bovine sau ovine???
Ca sa-i stie tot omul si sa-i ocoleasca...
ByOnu wrote:
Mama lor de grafferi...
Eu i-as impusca...cu 'paint-ball', dupa care i-as 'dezinfecta' cu spray si i-as 'obloji' cu 'patch-uri' cu miniu de plumb si 'crom-geld' iar la sfarsit i-as 'bandaja' si cu niste 'tzincvais'...
Tampitzii astia nu pot fi 'crotaliati' cu fonduri UE din programele de 'ocrotire' pentru porcine, bovine sau ovine???
Ca sa-i stie tot omul si sa-i ocoleasca...
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Trenurile ASTRA/IVA
ByOnu
Esti sigur ca nu este cuplat cumva: 234-124-229? Intreb deoarece REM 199 apare pe un site ca fiind cuplat: 199-079-201
Mentionez ca 229 a fost la RK in 2010, si 124 a fost la RK de curand dupa cum am metnionat, deci pare destul de credibil.
V2A wrote:
124 face parte din TEM 234-124-199.
Esti sigur ca nu este cuplat cumva: 234-124-229? Intreb deoarece REM 199 apare pe un site ca fiind cuplat: 199-079-201
Mentionez ca 229 a fost la RK in 2010, si 124 a fost la RK de curand dupa cum am metnionat, deci pare destul de credibil.
📖 Pagination options